Aeropuertu d'Ámsterdam-Schiphol

Coordenaes: 52°18′29″N 4°45′51″E / 52.3081°N 4.7642°E / 52.3081; 4.7642
De Wikipedia
Aeropuertu d'Ámsterdam-Schiphol
aeropuertu internacional, aeródromu de tráficu comercial y lugar poblado cadastral en los Países Bajos (es) Traducir
IATA: AMS • OACI: EHAM
Llocalización
PaísBandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos
PaísBandera de Países Baxos Países Baxos
Provincia Holanda Septentrional
Conceyu Haarlemmermeer
Coordenaes 52°18′29″N 4°45′51″E / 52.3081°N 4.7642°E / 52.3081; 4.7642
Aeropuertu d'Ámsterdam-Schiphol alcuéntrase en Países Baxos
Aeropuertu d'Ámsterdam-Schiphol
Aeropuertu d'Ámsterdam-Schiphol
Aeropuertu d'Ámsterdam-Schiphol (Países Baxos)
Altitú −3 m y −3,5 m
Historia y usu
Amsterdam SGTA crash (en) Traducir
Vuelo 433 de KLM Cityhopper (es) Traducir
Vuelo 1862 de El Al (es) Traducir
Vuelo 1951 de Turkish Airlines (es) Traducir
Dueñu Royal Schiphol Group (es) Traducir
Orixe del nome Ámsterdam
Fort aan het Schiphol (en) Traducir
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Ámsterdam
Estación
Conexones Aeropuertu Internacional Johan Adolf Pengel
Aeropuertu de Bruxeles
Aeropuerto de la Ciudad de Londres (es) Traducir
Aeropuertu de Londres-Heathrow
Aeropuertu de Londres-Gatwick
Aeropuertu de Londres-Luton
Aeropuerto de Berlín-Tegel (es) Traducir
Aeropuerto de Berlín-Schönefeld (es) Traducir
Aeropuertu de Frankfurt del Main
Aeropuertu Internacional de Los Ángeles
Aeropuertu Internacional de Miami
Aeropuertu Internacional John F. Kennedy
Aeropuertu Internacional Libertad de Newark
Aeropuertu Internacional Dulles
Aeropuertu Internacional Logan
Aeropuerto Internacional Hato (es) Traducir
Aeropuertu Internacional de Dubái
Aeropuertu Internacional de Beixín-Capital
Aeropuertu de Roma-Fiumicino
Aeropuertu de Trondheim-Værnes
Aeropuertu Internacional de Xinebra
Instalaciones
Formáu por Buitenveldertbaan, Kaagbaan (en) Traducir, Zwanenburgbaan (en) Traducir, Polderbaan (en) Traducir, Oostbaan (en) Traducir y Aalsmeerbaan
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Aeropuertu d'Ámsterdam-Schiphol (neerlandés: Luchthaven Schiphol, /ˈlʏxtˌɦaːvə(n) ˈsxɪpɦɔl/) (IATA: AMS, ICAO: EHAM) ye l'aeropuertu d'Ámsterdam, el principal aeropuertu de Países Baxos. L'aeropuertu ta allugáu a 15 km de la ciudá. En 2009 viaxaron más de 51 millones de pasaxeros por Schiphol, lo que-y convierte nel quintu aeropuertu d'Europa y nel Llista d'aeropuertos por tráficu de pasaxeros decimocuartu del mundu. Sicasí tocantes a pasaxeros que viaxaron en vuelos internacionales en 2009, ye'l tercer aeropuertu del mundu. Hai de solliñar que la cantidá de vuelos operaos por compañíes de baxu costo ye bien pequeña, y que más del 40% de tolos pasaxeros viaxen en vuelos intercontinentales, mayoritariamente a Estaos Xuníos, Canadá y Asia. Esti porcentaxe y l'eleváu númberu de pasaxeros converten a Schiphol n'unu de los principales aeropuertos del mundu tocantes a conexones intercontinentales.

Amás ocupa'l tercer llugar como aeropuertu européu con más tonelaes de mercancíes añal (1,539,300 tonelaes) tres Frankfurt y París-CDG. Schiphol ye la base de les compañíes neerlandeses KLM, Martinair y Transavia, y tamién de la compañía d'Estaos Xuníos Delta Air Lines y ye el principal aeropuertu del continente que coneuta Europa con Estaos Xuníos y Canadá. L'aeropuertu dispón d'una gran área comercial, tantu pa los viaxeros como pa los que pasen pola so estación de tren.

Pa llegar dende l'aeropuertu a la ciudá puede optase per diversu medios de tresporte. el tren, que llega a la Estación Central d'Ámsterdam. En coche, tomando l'autopista Y19 hasta'l centru de la ciudá. Taxi o autobús, con rede de tresportes Schiphol Sternet.

Schiphol dispón de 5 grandes pistes de despegue y aterrizaxe, más una que s'utiliza p'aviación xeneral. La quinta pista (realmente la sesta) foi terminada en 2003 y yá esisten planes de mano a construyir una nueva pista más. Schiphol ta capacitáu p'absorber unos 60 millones de pasaxeros añales pero ta previstu qu'esti númberu algame los 85-90 millones en 2012. Debaxo del mesmu aeropuertu atopa una gran estación ferroviaria dafechu soterraña con serviciu de trenes 24 hores al día al centru d'Ámsterdam, a cualquier ciudá neerlandesa, delles ciudaes alemanes y a Bruxeles, Amberes y París.

La direición de Schiphol, aparte del aeropuertu d'Ámsterdam, tamién xestiona los aeropuertos neerlandeses d'Eindhoven, Rotterdam y Lelystad. A un nivel mundial xestiona tamién tol Aeropuertu d'Arlanda n'Estocolmu y partes del Aeropuertu de John F. Kennedy en Nueva York, l'Aeropuertu de Milán-Malpensa en Milán, l'Aeropuertu de Hong Kong, l'aeropuertu de Hamburgu n'Alemaña y l'aeropuertu de Brisbane n'Australia.

El 25 de febreru de 2009 un avión de la Turkish Airlines sufrió un accidente con 135 pasaxeros pela redolada del aeropuertu. Al cayer contra'l suelu l'aparatu partir en trés partes. Nueve persones finaron.[1][2]

Premios[editar | editar la fonte]

Parte de la Terminal D.
La Terminal E.
Vista dende la Terminal E.
Boeing 737 d'easyJet na Terminal D.

En 2007 viaxaron 47 793 602 pasaxeros por Schiphol, una cifra solo superada por Londres Heathrow (68 068 554), París CDG (59 919 383) l'Aeropuertu de Frankfurt (58 161 856) y l'Aeropuertu de Madrid-Barajas (52 122 214) polo que ye'l quintu aeropuertu d'Europa por númberu de pasaxeros y el decimoterceru del mundu. Amás, tocantes a pasaxeros que viaxen en vuelos internacionales, ocupa'l tercer llugar na clasificación de tolos aeropuertos del mundu con una cifra que supera los 45 millones ente que la mesma cifra pal Aeropuertu de Madrid-Barajas solo xube a 24 millones de pasaxeros.

Schiphol ganó'l premiu de meyor aeropuertu del mundu en 1980, 1981, 1984, 1985, 1986, 1987, 1990 y 2003 y ganar mientres 15 años consecutivos como meyor aeropuertu d'Europa, dende 1988 hasta 2002. Ente otros factores pola so puntualidá, y la gran cantidá de vuelos direutos a destinos intercontinentales. Más del 40% de tolos vuelos fueron intercontinentales (105 000 operaciones) en 2007 y en total operaron vuelos direutos a 265 destinos en 91 países. Amás de dichos premios, ganó unos 100 premios más como meyor aeropuertu d'enllaz o meyor aeropuertu "business class", namái en 2005 ganó 5 d'estos premios. Schiphol destacar por consistir nuna sola terminal con una capacidá de 80 millones de pasaxeros al añu y non en dellos edificios pequeños. En Schiphol trabayen más de 57 000 persones. Pol intensu tráficu y les altes tarifes d'aterrizaxe y aparcamientu, les llamaes compañíes “low-cost” na so mayoría viéronse obligaes a allugase n'otros aeropuertos neerlandeses como Groningen, Rotterdam o Eindhoven.

Aeropuertu intercontinental[editar | editar la fonte]

Restorán nel aeropuertu d'Ámsterdam Schiphol.

Schiphol destaca pol so gran cantidá de viaxeros y el bien eleváu númberu de vuelos intercontinentales a Norteamérica. Esti ésitu deber en parte a que Schiphol non solo sirve a la población d'Ámsterdam sinón a tola rexón llamada Randstad, el megalópolis neerlandés con más de 7 millones d'habitantes qu'inclúi tamién a L'Haya, Rotterdam y Utrecht, toes elles a menos de 60 quilómetros de Schiphol.

La compañía neerlandesa KLM ye una de les poques compañíes europees que yá dende hai más de 30 años súpose instalar nel mercáu asiáticu con ésitu. Ello esplica que Schiphol cuenta con munches llinies direutes con ciudaes asiátiques bien establecíes, dalgunes yá s'operen dende principios de los años setenta. En 2006 salíen acaldía dende Schiphol cinco vuelo direutos a Tokiu, cuatro a Ḥong Kong, cuatro a Taipéi, dos a Osaka, trés a Seúl, trés a Shanghai y trés a Beixín y viceversa, una cifra que nun ye superada por nengún otru aeropuertu européu. Amás opérense vuelos direutos a destinos comunes y esclusivos como Doḥa, Dar es Salaam, Lagos, Abu Dhabi, Adís Abeba, Nairobi, Chengdu, Manila, Xakarta, Almaty y Riyad. Amás KLM tien como base secundaria al aeropuertu de Kuala Lumpur en Malasia, a onde salen cuatro vuelo al día. Dende esi aeropuertu, KLM realiza vuelos a Australia y Nueva Zelanda.

Otru factor clave pal ésitu de Schiphol ye'l fechu de que la compañía d'Estaos Xuníos Northwest Airlines escoyólu como la so base europea en 1998. Na actualidá esa compañía opera más de 20 vuelos diarios a Estaos Xuníos, amás de los de KLM y otres compañíes americanes. Diariamente, Northwest Airlines opera cinco vuelo direutos a Detroit, cinco a Minneapolis, dos a Boston, dos a Memphis, unu a Seattle, unu a Hartford y trés a Nueva York. KLM opera tres vuelo direutos al día a Nueva York, dos (per ciudá) a Los Angeles, Atlanta, Houston, Chicago, Toronto, y Newark y unu (per ciudá) a San Francisco, Montreal, Vancúver y Washington DC. Amás de dichos destinos, esisten vuelos diarios a Miami, Filadelfia, Orlando y Calgary operaos por otres compañíes. En temporada alta tamién s'operen vuelos direutos a Denver, Cincinnati, Edmonton, Tampa y Las Vegas. KLM ye la única aereollinia non española, que coneuta al Ecuador col restu del Europa.

Aereollinies y destinos[editar | editar la fonte]

Boeing 737 d'Air Europa nel aeropuertu.
Airbus A318 d'Air France a puntu d'aparcar.
Boeing 757 d'American Airlines.
Airbus A320 de TUI Airlines Nederland desapegando na pista del aeropuertu.
2 Airbus A319 d'Alitalia aparcaos en Schiphol.
Airbus A320 d'Iberia Express na pista de rodadura.
Boeing 777F de LATAM Cargo partiendo del aeropuertu.
Despegue d'un Airbus A320 de Lufthansa cola torre de control al fondu.
Fokker 100 de KLM Cityhopper.
Airbus A320 de Vueling aparcáu.
Boeing 777 d'Emirates.
Boeing 737 de Transavia empuestu pol aeropuertu.
Varios aviones de KLM aparcaos nel aeropuertu, en primer términu un Airbus A330.
Airbus A320 d'Aer Lingus.
Amosadores de documentación del aeropuertu.
Pasiellu del aeropuertu.
Pasiellu principal del aeropuertu.
Boeing 747 de KLM nel aeropuertu.
Sala E en l'aeropuertu.
Boeing 747 de Delta Air Lines nel aeropuertu.
Ciudaes por países Nome del Aeropuertu Aereollinies
Norteamérica
 Canadá
Calgary Aeropuertu Internacional de Calgary Bandera de Países Baxos KLM
Edmonton Aeropuertu Internacional d'Edmonton Bandera de Países Baxos KLM
Montreal Aeropuertu Internacional Pierre Elliott Trudeau Bandera de Países Baxos KLM
Toronto Aeropuertu Internacional Toronto Pearson Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Canadá Air Transat / Bandera de Canadá Air Canada / Bandera de India Jet Airways
Vancouver Aeropuertu Internacional de Vancouver Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Canadá Air Transat
 Estaos Xuníos d'América
Atlanta Aeropuertu Internacional Hartsfield-Jackson Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines
Boston Aeropuertu Internacional Logan Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines / Bandera de Países Baxos KLM (Empecipia'l 31 de Marzu de 2019)
Chicago Aeropuertu Internacional O'Hare Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Estaos Xuníos d'América United Airlines
Dallas-Fort Worth Aeropuertu Internacional de Dallas-Fort Worth Bandera de Estaos Xuníos d'América American Airlines
Detroit Aeropuertu Internacional de Detroit Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines
Houston Aeropuertu Intercontinental George Bush Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Estaos Xuníos d'América United Airlines
Los Angeles Aeropuertu Internacional de Los Angeles Bandera de Países Baxos KLM
Miami Aeropuertu Internacional de Miami Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Minneapolis Aeropuertu Internacional de Minneapolis-St. Paul Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines / Bandera de Países Baxos KLM
Newark Aeropuertu Internacional Llibertá de Newark Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines / Bandera de Estaos Xuníos d'América United Airlines
Nueva York Aeropuertu Internacional John F. Kennedy Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Estaos Xuníos d'América American Airlines / Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines
Orlando Aeropuertu Internacional Sanford Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Portland Aeropuertu Internacional de Portland Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines
Salt Lake City Aeropuertu Internacional de Salt Lake City Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines
San Francisco Aeropuertu Internacional de San Francisco Bandera de Países Baxos KLM
Seattle Aeropuertu Internacional de Seattle-Tacoma Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines
Washington D.C. Aeropuertu Internacional Washington-Dulles Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Estaos Xuníos d'América United Airlines
 Méxicu
Cancún Aeropuertu Internacional de Cancún Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Ciudá de Méxicu Aeropuertu Internacional de la Ciudá de Méxicu Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Méxicu Aeroméxico
Centroamérica y El Caribe
Bandera de Aruba Aruba
Oranxestad Aeropuertu Internacional Reina Beatrix Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Costa Rica Costa Rica
San Xosé Aeropuertu Internacional Juan Santamaría Bandera de Países Baxos KLM
Cuba Cuba
Holguín Aeropuertu Internacional Frank País Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
L'Habana Aeropuertu Internacional José Martí Bandera de Países Baxos KLM
Varaderu Aeropuertu Juan Gualberto Gómez Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Bandera de Curaçao Curaçao
Willemstad Aeropuertu Internacional Hato Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Bonaire
Kralendijk Aeropuertu Internacional Flamingo Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
 Xamaica
Montego Bay Aeropuertu Internacional Sangster Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
 Panamá
Panamá Aeropuertu Internacional de Tocumen Bandera de Países Baxos KLM
 República Dominicana
Puerto Plata Aeropuertu Internacional Gregorio Luperón Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Punta Cana Aeropuertu Internacional de Punta Cana Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
 Sint Maarten
Philipsburg Aeropuertu Internacional Princesa Xuliana Bandera de Países Baxos KLM
Sudamérica
Bandera d'Arxentina Arxentina
Buenos Aires Aeropuertu Internacional Ministru Pistarini Bandera de Países Baxos KLM
Bandera de Brasil Brasil
Fortaleza Aeropuertu Internacional Pinto Martins Bandera de Países Baxos KLM
Rio de Janeiro Aeropuertu Internacional de Galeão Bandera de Países Baxos KLM
São Paulo Aeropuertu Internacional de São Paulo-Guarulhos Bandera de Países Baxos KLM
 Chile
Santiago de Chile Aeropuertu Internacional Comodoro Arturo Merino Benítez Bandera de Países Baxos KLM (Vía EZE)
 Colombia
Cartagena de Indias Aeropuertu Internacional Rafael Núñez Bandera de Países Baxos KLM (Vía BOG)
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado Bandera de Países Baxos KLM
 Ecuador
Guayaquil Aeropuertu Internacional José Joaquín de Olmedo Bandera de Países Baxos KLM (Vía UIO)
Quitu Aeropuertu Internacional Mariscal Sucre Bandera de Países Baxos KLM
 Perú
Lima Aeropuertu Internacional Jorge Chávez Bandera de Países Baxos KLM
 Surinam
Paramaribu Aeropuertu Internacional Johan Adolf Pengel Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Surinam Surinam Airways
Europa
Bandera d'Alemaña Alemaña
Berlín Aeropuertu de Berlin-Tegel Bandera de Países Baxos KLM / Bandera del Reinu Xuníu easyJet
Bremen Aeropuertu de Bremen Bandera de Países Baxos KLM
Düsseldorf Aeropuertu de Düsseldorf Bandera de Países Baxos KLM
Frankfurt del Main Aeropuertu de Frankfurt del Main Bandera de Países Baxos KLM / Bandera d'Alemaña Lufthansa
Hamburgu Aeropuertu de Hamburgu-Fuhlsbüttel Bandera de Países Baxos KLM
Múnich Aeropuertu Internacional de Múnich Bandera de Países Baxos KLM / Bandera d'Alemaña Lufthansa
Stuttgart Aeropuertu de Stuttgart Bandera de Países Baxos KLM
Bandera de Austria Austria
Viena Aeropuertu de Viena-Schwechat Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Austria Austrian Airlines
 Bélxica
Bruxeles Aeropuertu de Bruxeles-National Bandera de Países Baxos KLM
Bandera de Bielorrusia Bielorrusia
Minsk Aeropuertu Internacional de Minsk Bandera de Bielorrusia Belavia
 Bulgaria
Sofía Aeropuertu de Sofía Bandera de Bulgaria Bulgaria Air
 Xipre
Lárnaca Aeropuertu Internacional de Lárnaca Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Pafos Aeropuertu Internacional de Pafos Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
 Croacia
Apolace Aeropuertu d'Apolace Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Zagreb Aeropuertu de Zagreb-Pleso Bandera de Croacia Croatia Airlines
 Dinamarca
Copenḥague Aeropuertu de Copenḥague-Kastrup Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Suecia SAS
 Eslovenia
Liubliana Aeropuertu de Liubliana Bandera d'Eslovenia Adria Airways
 España
Alicante Aeropuertu d'Alicante-Elx Bandera de Países Baxos Transavia.com
Almería Aeropuertu d'Almería Bandera de Países Baxos Transavia.com
Barcelona Aeropuertu Internacional de Barcelona Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera del Reinu Xuníu easyJet / Vueling
Bilbao Aeropuertu de Bilbao Bandera de Países Baxos KLM / Vueling
Fuerteventura Aeropuertu de Fuerteventura Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Girona Aeropuertu de Girona Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Gran Canaria Aeropuertu de Gran Canaria Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland / Vueling
Eivissa Aeropuertu d'Eivissa Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland / Vueling
Xerez de la Frontera Aeropuertu de Xerez Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Santiago de Compostela Aeropuertu de Santiago de Compostela Vueling
La Palma Aeropuertu de La Palma Bandera de Países Baxos Transavia.com
Lanzarote Aeropuertu de Lanzarote Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Madrid Aeropuertu Adolfo Suárez Madrid-Barajas Bandera de Países Baxos KLM / Bandera del Reinu Xuníu easyJet / Iberia?/ Air Europa?
Málaga Aeropuertu de Málaga-Costa del Sol Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Irlanda Ryanair / Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland / Vueling
Menorca Aeropuertu de Menorca Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Palma de Mallorca Aeropuertu de Palma de Mallorca Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Reus Aeropuertu de Reus Bandera de Países Baxos Transavia.com
Sevilla Aeropuertu de Sevilla Bandera de Países Baxos Transavia.com
Tenerife Aeropuertu de Tenerife Norte Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Tenerife Aeropuertu de Tenerife Sur Bandera de Países Baxos Transavia.com
Valencia Aeropuertu de Valencia Bandera de Países Baxos Transavia.com / Vueling / Bandera de Países Baxos KLM
 Estonia
Tallin Aeropuertu de Tallin Bandera de Polonia LOT Polish Airlines
 Xeorxa
Tblisi Aeropuertu Internacional de Tblisi Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Xeorxa Georgian Airways
 Grecia
Atenes Aeropuertu Internacional d'Atenes - Eleftherios Venizelos Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Grecia Olympic Air
Corfú Aeropuertu de Corfú Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Cos Aeropuertu de Cos Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Heraclión Aeropuertu de Heraclión Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Islla de Samos Aeropuertu de Samos Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Kárpatos Aeropuertu de Kárpatos Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Lesbos Aeropuertu de Lesbos Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Préveza Aeropuertu de Préveza Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Rodas Aeropuertu Internacional de Rodas-Diágoras Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Zante Aeropuertu de Zante Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
 Finlandia
Ḥélsinki Aeropuertu de Ḥélsinki-Vantaa Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Finlandia Blue1 / Bandera de Finlandia Finnair
 Francia
Estrasburgu Aeropuertu d'Estrasburgu Bandera de Francia Régional
Lyon Aeropuertu de Lyon-Saint Exupéry Bandera de Francia Régional
Marsella Aeropuertu de Marsella-Provenza Bandera de Francia Air France
Niza Aeropuertu Internacional Niza Costa Azul Bandera de Francia Air France / Bandera del Reinu Xuníu EasyJet
Rennes Aeropuertu de Rennes Bretaña Bandera de Francia Air France
París Aeropuertu Charles de Gaulle Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Francia Air France
 Irlanda
Dublín Aeropuertu de Dublín Bandera de Irlanda Aer Lingus / Bandera de Irlanda Ryanair
 Islandia
Reikiavik Aeropuertu Internacional de Keflavík Bandera d'Islandia Icelandair
 Italia
Catania Aeropuertu de Catania Vueling
Milán Aeropuertu de Milán-Linate Bandera de Países Baxos KLM / Bandera d'Italia Alitalia
Milán Aeropuertu de Milán-Malpensa Bandera de Países Baxos KLM / Bandera d'Italia Alitalia / Bandera del Reinu Xuníu easyJet
Nápoles Aeropuertu de Nápoles-Capodichino Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera d'Italia Alitalia / Vueling
Rimini Aeropuertu de Rimini Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Roma Aeropuertu de Roma-Fiumicino Bandera de Países Baxos KLM / Bandera d'Italia Alitalia / Bandera del Reinu Xuníu easyJet
Turín Aeropuertu de Turín-Caselle Bandera d'Italia Alitalia
Venecia Aeropuertu de Venecia Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland / Bandera d'Italia Alitalia
 Macedonia del Norte
Ohrid Aeropuertu de Ohrid Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Noruega
Oslu Aeropuertu d'Oslu-Gardermoen Bandera de Países Baxos KLM
Trondheim Aeropuertu de Trondheim-Værnes Bandera de Países Baxos KLM
 Polonia
Varsovia Aeropuertu de Varsovia-Frédéric Chopin Bandera de Polonia LOT Polish Airlines
 Portugal
Faro Aeropuertu de Faro Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Islla Terceira Aeropuertu d'Islla Terceira Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Lisboa Aeropuertu de Lisboa Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Portugal TAP Portugal / Vueling
Madeira Aeropuertu de Madeira Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Porto Aeropuertu de Porto-Francisco Sá Carneiro Bandera de Portugal TAP Portugal / Bandera de Países Baxos KLM
San Miguel Aeropuertu de São Miguel Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Birmingham Aeropuertu Internacional Birmingham-Shuttlesworth Bandera de Países Baxos KLM
Bristol Aeropuertu Internacional de Bristol Bandera de Países Baxos KLM / Bandera del Reinu Xuníu easyJet
Glasgow Aeropuertu Internacional de Glasgow Bandera de Países Baxos KLM
Liverpool Aeropuertu John Lennon de Liverpool Bandera del Reinu Xuníu easyJet
Londres Aeropuertu de la Ciudá de Londres Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Bélxica VLM Airlines
Aeropuertu de Londres-Gatwick Bandera del Reinu Xuníu British Airways / Bandera del Reinu Xuníu easyJet
Aeropuertu de Londres-Heathrow Bandera de Países Baxos KLM / Bandera del Reinu Xuníu British Airways
Aeropuertu de Londres-Luton Bandera del Reinu Xuníu easyJet
Aeropuertu de Londres-Stansted Bandera del Reinu Xuníu easyJet
Mánchester Aeropuertu de Mánchester Bandera de Países Baxos KLM / Bandera del Reinu Xuníu easyJet / Vueling
 Chequia
Praga Aeropuertu Internacional de Ruzyně Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Chequia Czech Airlines / Bandera del Reinu Xuníu easyJet / SkyEurope
 Letonia
Riga Aeropuertu Internacional de Riga Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Letonia AirBaltic
 Lituania
Vilnius Aeropuertu Internacional de Vilnius Bandera de Letonia AirBaltic / Bandera d'Estonia Estonian Air / Bandera de Lituania FlyLal
Bandera de Luxemburgu Luxemburgu
Luxemburgu Aeropuertu de Luxemburgu Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Luxemburgu Luxair
 Rumanía
Bucuresti Aeropuertu Internacional de Bucuresti-Henri Coandă Bandera de Países Baxos KLM
 Rusia
Moscú Aeropuertu Internacional de Moscú-Sheremétievo Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Rusia Aeroflot
San Petersburgu Aeropuertu de Púlkovo Bandera de Países Baxos KLM
 Serbia
Belgráu Aeropuertu de Belgráu-Nikola Tesla Bandera de Serbia JAT Airways
 Suecia
Estocolmu Aeropuertu d'Estocolmu-Arlanda Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Suecia Scandinavian Airlines System
Gotemburgu Aeropuertu de Gotemburgu-Landvetter Bandera de Países Baxos KLM
 Suiza
Xinebra Aeropuertu Internacional de Xinebra Bandera de Países Baxos KLM / Bandera del Reinu Xuníu easyJet
Zúrich Aeropuertu Internacional de Zúrich Bandera de Países Baxos KLM / Swiss International Air Lines
 Turquía
Ankara Aeropuertu Internacional Esenboğa Bandera de Turquía Onur Air / Bandera de Turquía Turkish Airlines
Istambul Aeropuertu Internacional Atatürk Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Turquía Onur Air / Bandera de Turquía Turkish Airlines
 Ucraína
Kiev Aeropuertu Internacional de Boryspil Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Ucraína Ukraine International Airlines
Asia
Bandera de Baḥréin Baḥréin
Manama Aeropuertu Internacional de Baréin Bandera de Países Baxos KLM
 China
Chengdu Aeropuertu Internacional de Chengdu-Shuangliu Bandera de Países Baxos KLM
Guangzhou Aeropuertu Internacional de Cantón-Baiyun Bandera de la República Popular China China Southern Airlines
Hangzhou Aeropuertu Internacional de Hangzhou-Xiaoshan Bandera de Países Baxos KLM
Beixín Aeropuertu Internacional de Beixín Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de la República Popular China China Southern Airlines
Shanghai Aeropuertu Internacional Pudong Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de la República Popular China China Eastern Airlines
Xiamen Aeropuertu Internacional de Xiamen-Gaoqi Bandera de Países Baxos KLM
 Corea del Sur
Seúl Aeropuertu Internacional d'Incheon Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Corea del Sur Asiana Airlines / Bandera de Corea del Sur Korean Air
 Emiratos Árabes Xuníos
Abu Dhabi Aeropuertu Internacional d'Abu Dhabi Bandera de Países Baxos KLM / Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Etihad Airways
Dubái Aeropuertu Internacional de Dubái Bandera de Países Baxos KLM / Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emirates
 Filipines
Manila Aeropuertu Internacional Ninoy Aquino Bandera de Países Baxos KLM
Bandera de Ḥong Kong Hong Kong
Ḥong Kong Aeropuertu Internacional de Hong Kong Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Ḥong Kong Cathay Pacific
Bandera de India India
Bangalore Aeropuertu Internacional Kempegowda Bandera de India Jet Airways
Bombay Aeropuertu Internacional Chhatrapati Shivaji Bandera de Estaos Xuníos d'América Delta Air Lines
Delhi Aeropuertu Internacional Indira Gandhi Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de India Jet Airways
 Indonesia
Xakarta Aeropuertu Internacional Soekarno-Hatta Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Indonesia Garuda Indonesia
 Irán
Teḥrán Aeropuertu Internacional de Mehrabad Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Irán Iran Air
 Israel
Tel Aviv Aeropuertu Internacional Ben Gurión Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Israel Arkia / Bandera de Israel El Al / Bandera de Israel Israir
 Xapón
Osaka Aeropuertu Internacional d'Osaka Bandera de Países Baxos KLM
Tokiu Aeropuertu Internacional de Narita Bandera de Países Baxos KLM
Fukuoka Aeropuertu de Fukuoka Bandera de Países Baxos KLM
 Xordania
Amán Aeropuertu Internacional Reina Alia Bandera de Xordania Royal Jordanian
 Kazakstán
Almaty Aeropuertu Internacional d'Almaty Bandera de Países Baxos KLM
 Kuwait
Ciudá de Kuwait Aeropuertu Internacional de Kuwait Bandera de Países Baxos KLM
Bandera de Malasia Malasia
Kuala Lumpur Aeropuertu Internacional de Kuala Lumpur Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Malasia Malaysia Airlines
 Paquistán
Islamabad Aeropuertu Internacional Benazir Bhutto Bandera de Paquistán Pakistan International Airlines
 Qatar
Doḥa Aeropuertu Internacional de Doḥa Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Qatar Qatar Airways
 Singapur
Singapur Aeropuertu Internacional de Singapur Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Singapur Singapore Airlines
 Siria
Damascu Aeropuertu Internacional de Damascu Bandera de Siria Syrian Arab Airlines
Bandera de Tailandia Tailandia
Bangkok Aeropuertu Internacional Suvarnabhumi Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Taiwán China Airlines / Bandera de Taiwán EVA Air / Bandera de Tailandia Thai Airways
Bandera de Taiwán Taiwán
Taipéi Aeropuertu Internacional de Taiwán Taoyuan Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Taiwán China Airlines / Bandera de Taiwán EVA Air
 Vietnam
Ciudá Ho Chi Minh Aeropuertu Internacional de Tan Son Nhat Bandera de Países Baxos KLM
África
 Cabu Verde
Islla de Boa Vista Aeropuertu Internacional Aristides Pereira Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Islla de Sal Aeropuertu Internacional Amílcar Cabral Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Cabu Verde TACV / Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Islla de São Vicente Aeropuertu Internacional Cesária Évora Bandera de Países Baxos Transavia.com / Bandera de Cabu Verde TACV
 Exiptu
El Cairu Aeropuertu Internacional d'El Cairu Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Exiptu EgyptAir
Hurghada Aeropuertu Internacional de Hurghada Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Marsa Alam Aeropuertu Internacional de Marsa Alam Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Sharm el-Sheij Aeropuertu de Sharm el-Sheij Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
 Etiopía
Adís Abeba Aeropuertu Internacional de Bole Bandera de Países Baxos KLM / Bandera d'Etiopía Ethiopian Airlines
 Gambia
Banxul Aeropuertu Internacional de Yundum Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
 Ghana
Accra Aeropuertu Internacional Kotoka Bandera de Países Baxos KLM
Bandera de Kenya Kenia
Mombasa Aeropuertu Internacional Moi Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Nairobi Aeropuertu Internacional Jomo Kenyatta Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Kenia Kenia Airways
 Libia
Trípoli Aeropuertu Internacional de Trípoli Bandera de Países Baxos KLM / Bandera de Libia Afriqiyah Airways
 Marruecos
Casablanca Aeropuertu Internacional Mohámmed V Air Arabia Maroc / Royal Air Maroc
Marrakech Aeropuertu de Marrakech-Menara Royal Air Maroc
 Nixeria
Lagos Aeropuertu Internacional Murtala Mohammed Bandera de Países Baxos KLM
 Sudán
Ḥartum Aeropuertu Internacional de Ḥartum Bandera de Países Baxos KLM
Bandera de Sudáfrica Sudáfrica
Ciudá del Cabu Aeropuertu Internacional de la Ciudá del Cabu Bandera de Países Baxos KLM
Johannesburgu Aeropuertu Internacional de Johannesburgu-Oliver Reginald Tambo Bandera de Países Baxos KLM
 Tanzania
Dar es Salaam Aeropuertu de Dar es Salaam Bandera de Países Baxos KLM
Zanzíbar Aeropuertu Internacional de Zanzíbar Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Bandera de Tunicia Tunicia
Monastir Aeropuertu de Monastir Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
Tunicia Aeropuertu Internacional de Túnez-Cartago Bandera de Tunicia Tunisair
Yerba Aeropuertu de Yerba Bandera de Países Baxos TUI Airlines Nederland
 Uganda
Entebbe Aeropuertu Internacional de Entebbe Bandera de Países Baxos KLM
Un 747-400F d'ATLES AIR rodando nel Aeropuertu de Amsterdam

Chárter[editar | editar la fonte]

De siguío esisten vuelos a Agadir en Marruecos, Yerba y Monastir en Tunicia, Antalya, Bodrum y Dalaman en Turquía, Varna, Croacia: Dubrovnik, Apolace, Split y Lituania: Palanga, Aberdeen, Alicante, Almería, Basilea, Belfast, Bérgamo, Bergen, Billund, Boloña, Bournemouth, Brema, Bristol, Burdeos, Cardiff, Clermont-Ferrand, Colonia/Bonn, Cork, Coventry, Doncaster/Sheffield, Durham, Éxeter, Xénova, Hannover, Humberside, Innsbruck, Lamezia Terme, Leeds, Linz, Kristiansand, Medellín, Nantes, Newcastle upon Tyne, Nottingham, Norwich, Núremberg, Pisa, Prestwick, Reus, Salzburgu, Southampton, Stavanger, Tesalónica, Toulouse, Trondhem, Verona. Palma de Mallorca, Eivissa, Girona, Gran Canaria, Tenerife, Santa Cruz de la Palma y Petón, Faro nel Algarve, Funchal en Madeira Calví en Córcega, Cagliari y Olbia en Cerdeña, Catania en Sicilia, Lárnaca y Paphos en Xipre y Luqa en Malta. Hai tamién vuelos direutos a les islles griegues, pero toos son vuelos de temporada: Quíos, Corfú, Heraclión, Kavala, Cefalonia, Kos, Lesbos, Mykonos, Préveza, Rodas, Samos, Santorini, Scíathos y Zante.

Carga[editar | editar la fonte]

Aereollinies Destinos
Air China Cargo Shanghai–Pudong, Tianjin
AirBridgeCargo Airlines Anchorage, Chengdu, Chicago, Khabarovsk, Los Angeles, Moscú–Domodedovo, Moscú–Sheremetyevo, Novosibirsk, Shanghai–Pudong, Zhengzhou
Cargolux Luxembourg
Cathay Pacific Cargo Chennai, Dubai–Al Maktoum, Frankfurt, Hong Kong
Centurion Air Cargo Caracas, Houston–Intercontinental, Miami
China Airlines Cargo Bangkok–Suvarnabhumi, Dubai–Al Maktoum, Praga, Taipei–Taoyuan
China Cargo Airlines Shanghai–Pudong, Tianjin, Zhengzhou
China Southern Airlines Cargo Chongqing, Guangzhou, Shanghai–Pudong, Viena
Coyne Airways Tibilisi
DHL Aviation Londres-Heathrow
Emirates SkyCargo Dubai–Al Maktoum, Houston–Intercontinental
Etihad Cargo
operated by Atles Air
Abu Dhabi, Bogotá, Nairobi–Jomo Kenyatta, San Juan
FedEx Express Oslo, París-Charles de Gaulle
Kalitta Air Bahrein, Newark
Korean Air Cargo Seúl–Incheon
LATAM Cargo Buenos Aires–Ezeiza, Cabu Frio, Campinas–Viracopos, Curitiba, Santiago de Chile
LATAM Cargo Colombia Bogotá, Miami
Lufthansa Cargo Aguadilla, Bogotá, Frankfurt
Martinair Cargo Aguadilla, Almaty, Bahrain, Bangkok–Suvarnabhumi, Bogotá, Bombay, Buenos Aires–Ezeiza, Campinas–Viracopos, Chennai, Dammam, Dar es Salaam, Delhi, Doḥa, Dubai–Al Maktoum, Entebbe, Guadalaxara, Guayaquil, Harare, Hong Kong, Johannesburgu–O. R. Tambo, Ḥartum, Kigali, Kuwait, Londres-Stansted, Lima, Miami, Montevideo, Mascate, Nairobi–Jomo Kenyatta, Quito, Riad, San José, Santiago de Chile, Sharjah, Singapur
MASkargo Dubai–Al Maktoum, Kuala Lumpur
MNG Airlines Istambul-Atatürk, Múnich, Tripoli–Apanga
Nippon Cargo Airlines Tokiu-Narita
Qatar Airways Cargo Chicago–O'Hare, Doḥa
Saudia Cargo Jeddah, Johannesburgu–O. R. Tambo, Nairobi–Jomo Kenyatta
Silk Way Airlines Bakú
Singapore Airlines Cargo Bangalore, Bombay, Chennai, Chicago–O'Hare, Copenḥague, Johannesburgu–O. R. Tambo, Londres-Heathrow, Sharjah, Singapur
Thai Airways Cargo Bangkok–Suvarbhumi, Chennai
Turkish Airlines Cargo Istambul–Atatürk, Londres-Stansted
Uzbekistan Airways Navoi
Yangtze River Express Múnich, Shanghai–Pudong, Tianjin, Zhengzhou

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Boeing 737-800 d'Arkefly n'Ámsterdam.
Rutes europees más transitaes dende l'aeropuertu (2014)
Puestu Aeropuertu Pasaxeros 2014 Variación % Aereollinia
1 Bandera del Reinu Xuníu Londres (Heathrow), Reinu Xuníu 1,486,861 Creciente3.0 British Airways, KLM, KLM Cityhopper
2 Barcelona, España 1,217,916 Creciente2.6 KLM, Transavia, Vueling
3 Bandera de Francia París (Charles de Gaulle), Francia 1,159,308 Creciente2.9 Air France, KLM
4 Bandera d'Italia Roma (Fiumicino), Italia 1,028,871 Creciente7.6 Alitalia, easyJet, KLM, Vueling
5 Bandera de Dinamarca Copenḥague, Dinamarca 888,538 Creciente10.2 KLM, KLM Cityhopper, Norwegian Air Shuttle, Scandinavian Airlines
6 Bandera del Reinu Xuníu Londres (Gatwick), Reinu Xuníu 875,520 Creciente16.6 British Airways, easyJet
7 Madrid, España 840,215 Creciente16.6 Air Europa, KLM, Iberia Express
8 Bandera d'Alemaña Frankfurt, Alemaña 753,623 Creciente4.8 KLM, KLM Cityhopper, Lufthansa
9 Bandera del Reinu Xuníu Mánchester, Reinu Xuníu 732,671 Creciente5.9 easyJet, KLM
10 Bandera d'Alemaña Múnich, Alemaña 731,536 Creciente5.5 KLM, KLM Cityhopper, Lufthansa, Lufthansa Rexonal
11 Bandera de Turquía Antalya, Turquía 721,409 −3.3 Corendon Airlines, Freebird Airlines, Onur Air, Pegasus Airlines, SunExpress, Transavia, TUI Airlines Netherlands
12 Zúrich, Suiza 720,571 Creciente3.3 KLM, KLM Cityhopper, Swiss International Air Lines
13 Bandera de Suecia Estocolmu (Arlanda), Suecia 691,556 Creciente4,8 K.M, Norwegian Air Shuttle, Scandinavian Airlines
14 Bandera de Portugal Lisboa, Portugal 668,088 −0.6 easyJet, KLM, TAP Portugal, Transavia
15 Xinebra, Suiza 639,254 Creciente1.9 easyJet Switzerland, KLM, KLM Cityhopper
16 Bandera de Turquía Istambul (Atatürk), Turquía 628,622 Creciente2.5 Corendon, Freebird Airlines, KLM, Turkish Airlines
17 Bandera de Noruega Oslo (Gardermoen), Noruega 614,458 Creciente1.6 KLM, Norwegian Air Shuttle, Scandinavian Airlines
18 Bandera del Reinu Xuníu Edimburgu, Reinu Xuníu 600,652 Creciente7.0 easyJet, KLM, KLM Cityhopper
19 Bandera d'Italia Milán (Linate), Italia 547,773 Creciente0.3 Alitalia, Alitalia CityLiner, KLM
20 Bandera de Austria Viena, Austria 541,060 Creciente4.2 Austrian Airlines, KLM, KLM Cityhopper
Fonte: http://trafficreview2014.schipholmagazines.nl/assets/traffic-review-2014.pdf
Países con más movimientos dende l'aeropuertu (2014)
Puestu País Movimientos 2014 Variación %
1 Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 83,956 Creciente2.3
2 Alemaña 45,643 Creciente2.0
3  España 27,381 Creciente6.2
4  Francia 26,467 Creciente3.5
5  Italia 24,683 Creciente13.2
6  Estaos Xuníos d'América 21,653 Creciente0.9
7 Noruega 19,072 Creciente1.6
8  Suiza 16,779 Creciente0.5
9  Dinamarca 13,062 Creciente2.6
10  Suecia 10,585 Creciente4.0
Fonte: http://trafficreview2014.schipholmagazines.nl/assets/traffic-review-2014.pdf
Países con más movimientos dende/escontra l'aeropuertu (2014)
Puestu País Pasaxeros 2014 Variación %
1 Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu 8,222,467 Creciente6,8
2  Estaos Xuníos d'América 4,826,409 -0,2
3  España 4,153,522 Creciente5,6
4 Alemaña 3,609,872 Creciente6,3
5  Italia 3,115,040 Creciente11,5
6  Francia 2,601,715 Creciente6,5
7  Turquía 2,455,217 Creciente1,3
8 Noruega 1,683,746 Creciente3,5
9  Suiza 1,683,746 Creciente4,4
10  Dinamarca 1,352,614 Creciente10,1
Fonte: http://trafficreview2014.schipholmagazines.nl/assets/traffic-review-2014.pdf

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]