Interpol

De Wikipedia
Interpol
organismu internacional, fuerza del orden (es) Traducir, organización internacional, Telegraphic address (en) Traducir y missing persons organization (en) Traducir
Llocalización
Sede Lyon
Forma xurídica organización internacional
Historia
Fundación7 setiembre 1923
Eslogan Connecting police for a safer world (en)
Relier les polices pour un monde plus sûr (fr)
Organigrama
Presidente Ahmed Naser Al-Raisi (25 payares 2021)
Datos económicos
Emplegaos 756 (2013)
Presupuestu 113 000 000 $ (2017)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Organización Internacional de Policía Criminal (INTERPOL) ye la mayor organización de policía internacional, con 192 países miembros, polo cual ye una de les organizaciones internacionales más grandes del mundu, tan solo por detrás de les Naciones Xuníes. Creada en 1923 sol nome de Comisión Internacional de Policía Criminal, tomó'l nome común de INTERPOL a partir de la so direición telegráfica.

La misión de INTERPOL ye la comunicación policial pa un mundu más seguru y por eso sofita y ayuda a toles organizaciones, autoridaes y servicios que'l so oxetivu ye prevenir o combatir la delincuencia internacional.

La sede central de la organización ta en Lyon, Francia. El Secretariu Xeneral ye Jürgen Stock, quien asumió'l cargu'l 7 de payares de 2014 mientres la 83ª xunta de l'Asamblea Xeneral de INTERPOL. La presidencia correspuende a Meng Honwei.

Debíu al papel políticamente neutral que tien de xugar, la constitución de la Interpol prohibe nel so artículu 3 cualquier tipu de rellación con crímenes políticos, militares, raciales.[1] El so trabayu centrar na seguridá pública, terrorismu, crime entamáu, tráficu de drogues, tráficu d'armes, tráficu de persones, llaváu de dineru, pornografía infantil, crímenes económicos y corrupción.

Historia[editar | editar la fonte]

La so historia empieza en 1914 nel marcu del Primer Congresu Internacional de Policía Criminal, celebráu en Mónacu. Los axentes de policía, abogaos y maxistraos de 14 países axuntar p'aldericar los procedimientos de detención, téuniques d'identificación y los procedimientos d'estradición. En 1923 créase la Comisión Internacional de Policía Criminal (ICPC), con sede en Viena (Austria), por iniciativa del Dr. Johannes Schober, presidente de la Policía de Viena. En 1925, l'Asamblea Xeneral, axuntada n'Alemaña (Berlín), propón que cada país estableza un puntu de contautu central nel marcu de la so estructura policial, lo que sería'l precursor de la Oficina Central Nacional (OCN). En 1932 muerre'l Dr. Schober, polo que se pon en marcha la creación del puestu de Secretariu Xeneral. El primeru n'ocupar tal cargu va ser l'austriacu Oskar Dressler, Comisionado de la Policía del so país. En 1938, los nazis deponen al Secretariu Xeneral y tomen el control de la organización. La mayoría de los países dexen de participar de manera efectiva y el ICPC dexa d'esistir como organización internacional. En 1946, Bélxica lidera la reconstrucción de la organización dempués del final de la Segunda Guerra Mundial. Créase un nuevu cuartel xeneral en París, onde se llevó a cabu un procesu democráticu pa escoyer al Presidente y al Comité Executivu. Tres l'aprobación d'una Constitución modernizada, la ICPC pasa a ser la Organización Internacional de Policía Criminal-Interpol en 1956. La organización convertir n'autónoma por aciu la recaldación de cuotes de los países miembros y fai de les inversiones el so principal mediu de sofitu. En 1963, llevar a cabu la primer conferencia rexonal celebrada en Monrovia, Liberia. En 1971, les Naciones Xuníes reconocen a la Interpol como una organización intergubernamental. Interpol inaugura la oficina d'enllaz coles Naciones Xuníes en Nueva York y el primer Representante Especial foi nomáu nel añu 2004. Anguaño la organización tien trabayando a más de 19.000 persones, ente axentes, militares, abogaos, axentes del serviciu secretu ya inxenieros de sistemes.

Estructura[editar | editar la fonte]

Según defínese nel artículu 5 de la so Constitución, la Interpol componer de les siguientes estructures:

Asamblea Xeneral[editar | editar la fonte]

Ye'l supremu órganu de gobiernu, que s'axunta cada añu, pudiendo axuntase con calter estraordinariu a pidimientu del Comité executivu o de la mayoría de los miembros. Componer de los delegaos designaos per cada país miembru. L'asamblea toma toles decisiones rellacionaes cola política, los recursos, los métodos de trabayu, les finances, les actividaes y los programes. Tamién escueye a la Organización del Comité Executivu. En términos xenerales, l'Asamblea toma decisiones por mayoría simple, en forma de resoluciones, sacantes l'Estatutu rica espresamente mayoría de dos tercios. Cada país miembru tien un solu votu representáu.

Comité Executivu[editar | editar la fonte]

El Comité Executivu de Interpol ye l'órganu deliberativo que s'axunta tres veces al añu, xeneralmente en marzu, xunetu y darréu antes de l'Asamblea Xeneral.

De conformidá col artículu 15 de la Constitución, el Comité Executivu tien 13 miembros: el presidente, 3 vicepresidentes y 9 delegaos. Estos miembros son escoyíos pola Asamblea Xeneral y tienen de pertenecer a distintos países. Amás, el presidente y los 3 vicepresidentes tienen de venir# de distintos continentes.

La so función, de conformidá col artículu 22 de la Constitución, ye la de:

  1. Supervisar el cumplimientu de les decisiones de l'Asamblea Xeneral.
  2. Preparar l'axenda pa les sesiones de l'Asamblea Xeneral.
  3. Presentar a l'Asamblea Xeneral tou programa o proyeutu de trabayu que considere útiles.
  4. Supervisar l'alministración y el llabor del Secretariu Xeneral.

Secretaría xeneral[editar | editar la fonte]

Sede de la Interpol en Lyon

Allugada en Lyon, Francia, la Secretaría Xeneral funciona les 24 hores del día, 365 díes al añu, y ta dirixida pol Secretariu Xeneral. Funcionarios de más de 80 países trabayen en cualesquier de les cuatro llingües oficiales: árabe, inglés, francés y español. La Secretaría cunta con seis oficines rexonales n'Arxentina, Costa de Marfil, El Salvador, Kenia, Tailandia y Zimbabue, y una oficina d'enllaz nes Naciones Xuníes en Nueva York.

Ye escoyida pola asamblea xeneral por un periodu de 5 años. Pal cumplimientu de les sos funciones s'estructura en 4 subdivisiones:

  1. Asamblea xeneral.
  2. Asuntos criminales.
  3. Documentación xeneral y estudios.
  4. Sofitu téunicu.


Les sos funciones son:

  1. Executar los alcuerdos de l'asamblea xeneral y el comité executivu #

Actuar como centru internacional de llucha contra la delincuencia.

  1. Centru téunicu d'información de les oficines nacionales
  2. Entamar y executar los trabayos de secretaría nes xuntes de l'asamblea xeneral y del comité executivu.

Oficines Centrales Nacionales[editar | editar la fonte]

Cada unu de los países miembros de Interpol caltién una Oficina Central Nacional (OCN), integrada por funcionarios encargaos de faer cumplir la llexislación nacional.

El papel d'una OCN ye participar en toles actividaes de la Interpol y emprestar de manera constante la cooperación activa - compatible coles lleis de los sos países - con cuenta de que Interpol pueda llograr los sos oxetivos.

El interpol ye una maquina de seguridá creada pol ministeriu de seguridá publica de Costa Rica

La OCN ye típicamente una división d'un país miembru de la policía nacional, axencia d'investigación o serviciu, o s'atopa so la xurisdicción del ministeriu o departamentu encargáu de la seguridá pública o la xusticia.

El xefe de la OCN ye de normal unu de los funcionarios de más altu rangu encargaos de faer cumplir la llei nel país. Dependiendo del tamañu del país, la OCN pueden tener namái dos o trés funcionarios responsables de toles actividaes rellacionaes cola Interpol, o de delles decenes de funcionarios, con especialistes nel terrorismu, nos fuxitivos, los delitos informáticos, tratar de seres humanos, les drogues o los bienes robaos. Les OCN más grandes pueden tener los sos propios asesores llegales o de xestión de crisis de los centros d'urxencia pa tratar les solicitúes de los otros países.

Divisiones rexonales[editar | editar la fonte]

Pa emprestar servicios de manera eficaz a les OCN, la Interpol y los grupos de países miembros trabayen en cinco rexones distintos, África, América, Asia y Pacíficu Sur, Europa, y Oriente Mediu y Norte d'África.

Esto dexa que les OCN coordinen les actividaes operacionales rexonales nel contestu de les prioridaes locales y planes d'aición, pa compartir les meyores práutiques ya identificar les soluciones a les sos necesidaes d'aplicación de la llei. Cada rexón cunta col sofitu d'un subdireutor na Secretaría Xeneral.

Cada país miembru unvia delegaos a la Interpol a l'Asamblea Xeneral, y cada rexón designa a los delegaos de los 13 miembros del Comité Executivu - la mayoría de los cualos son los altos xefes de la policía. Estos dos órganos de gobiernu garanticen que toles rexones tengan voz nos planes de la organización y les estratexes. D'esta miente, la OCN ayuda na aplicación d'estos planes y estratexes, ente otres coses, y actúa como un puntu d'enllaz ente les fuercies nacionales de policía y la comunidá Interpol.

Policía criminal nel mundu llatín[editar | editar la fonte]

El conceutu de Policía Criminal en dellos países del mundu llatín (España, Portugal, Italia, Méxicu) nun esiste como tal, sinón que se correspuende colos llabores y funciones de la Policía Xudicial.

Países miembros[editar | editar la fonte]

Suboficinas Centrales de Países dependientes[editar | editar la fonte]

Del Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu:

De  Estaos Xuníos d'América:

De  China

Non miembro[editar | editar la fonte]

Secretarios xenerales y presidentes[editar | editar la fonte]

Ronald Noble, antiguu Secretariu Xeneral de 2000 a 2014, nel 6º congresu mundial contra la piratería y el tráficu de productos ilícitos.

Secretarios xenerales dende la creación de la organización en 1923:

Bandera de Austria Oskar Dressler 1923–1946
Bandera de Francia Louis Ducloux 1946–1951
Bandera de Francia Marcel Sicot 1951–1963
Bandera de Francia Jean Népote 1963–1978
Bandera de Francia André Bossard 1978–1985
Bandera del Reinu Xuníu Raymond Kendall 1985–2000
Bandera de Estaos Xuníos d'América Ronald Noble 2000–2014
Bandera d'Alemaña Jürgen Stock 2014-actualidá.

Presidentes dende 1923:

Bandera de Austria Johann Schober 1923–1932
Bandera de Austria Franz Brandl 1932–1934
Bandera de Austria Eugen Seydel 1934–1935
Bandera de Austria Michael Skubl 1935–1938
Bandera de Alemaña nazi Otto Steinhäusl 1938–1940
Bandera de Alemaña nazi Reinhard Heydrich 1940–1942
Bandera de Alemaña nazi Arthur Nebe 1942–1943
Bandera de Alemaña nazi Ernst Kaltenbrunner 1943–1945
Bandera de Bélxica Florent Louwage 1945–1956
Bandera de Portugal Agostinho Lourenço 1956–1960
Bandera del Reinu Xuníu Richard Jackson 1960–1963
Bandera de Finlandia Fjalar Jarva 1963–1964
Bandera de Bélxica Firmin Franssen 1964–1968
Bandera d'Alemaña Paul Dickopf 1968–1972
Bandera de Canadá William Leonard Higgitt 1972–1976
Bandera de Suecia Carl Persson 1976–1980
Bandera de Filipines Jolly Bugarin 1980–1984
Bandera de Estaos Xuníos d'América John Simpson 1984–1988
Bandera de Francia Ivan Barbot 1988–1992
Bandera de Canadá Norman Inkster 1992–1994
Bandera de Suecia Björn Eriksson 1994–1996
Bandera de Xapón Toshinori Kanemoto 1996–2000
Jesús Espigares Mira 2000–2004
Bandera de Sudáfrica Jackie Selebi 2004–2008
Bandera de Chile Arturo Herrera Verdugu

El 13 de febreru de 2008 confirmar nel cargu de presidente interín a Arturo Herrera Verdugu, direutor xeneral de la Policía d'Investigaciones de Chile. Por ser enantes el vicepresidente de mayor antigüedá, tuvo d'asumir pol arrenunciu'l 13 de xineru de 2008 de Jack Selebi, quien foi cesáu del so cargu de xefe de la policía sudafricana por cuenta de les acusaciones de corrupción que s'enfrentaba en faciéndose pública la so rellación d'amistá con Glenn Agliotti, conocíu mafiosu del so país. Arturo Herrera ocupó'l cargu hasta la xunta de l'Asamblea Xeneral de la organización n'ochobre de 2008, onde s'escoyó a Khoo Boon Hui.

Bandera de Singapur Khoo Boon Hui 2008–2012
Bandera de Francia Mireille Ballestrazzi 2012–2016
Bandera de la República Popular China Meng Hongwei 2016–actualidá.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Constitution of the ICPO-INTERPOL» (inglés) (2008). Consultáu'l 4 de xineru de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]