Exércitu de Salvación

De Wikipedia
Exércitu de Salvación
asociación caritativa (es) Traducir, Denominación relixosa y organización
Llocalización
Sede Londres
Direición Reinu Xuníu
Bélxica
Historia
Fundación2 xunetu 1865
Fundador William Booth
Catherine Booth
Organigrama
Direutor executivu Brian Peddle (3 agostu 2018)
Sector
Industria Activities of religious organisations (en) Traducir
Otras actividades de trabajo social sin alojamiento n.c.o.p. (es) Traducir
Tercer sector (es) Traducir
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Formáu por Commissioner in The Salvation Army (en) Traducir
Datos económicos
Bolsa de valores Protestantismu
Emplegaos 2826 (2017)
2770 (2018)
2854 (2021)
1793 (2019)
2239 (2020)
Ingresos totales 209 659 000 £ (2017)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Exércitu de Salvación ye una denominación del cristianismu protestante fundada en 1865 pol pastor metodista William Booth y pola so esposa Catherine Booth. Sicasí, ye muncho más conocíu como organización non gubernamental de beneficencia social privada. Ye una organización centralizada con un solu xeneral. El so cuartel xeneral internacional atopar nel 101 de Queen Victoria Street, Londres, Reinu Xuníu, dende onde se dirixen los sos miles d'unidaes alredor del mundu. Pola so historia y presencia social, en naciones de fala inglesa suélse-yos llamar «Sally Ann» (Canadá), «Sally Army» (Reinu Xuníu y Nueva Zelanda), y «Salvos» (Estaos Xuníos y Australia).

Historia[editar | editar la fonte]

L'Exércitu de Salvación foi fundáu por William Booth y Catherine Booth en xunetu de 1865 como un movimientu evanxélicu denomináu Christian Revival Association (Asociación Cristiana d'Avivamientu) qu'arrexuntó'l trabayu voluntariu de creyentes procedentes de delles denominaciones protestantes de la ciudá de Londres. Ellos sentíen la necesidá d'algamar col mensaxe del Evanxeliu de Xesucristu a los que consideraben menos conocedores del mesmu, a los que taben atrapaos nos sectores más cutíos pola probeza, el alcoholismu, el crime, la desocupación, el hacinamiento y tola inmensa variedá de males sociales que la Inglaterra de la Revolución industrial concentrara en ciertos guetos de la ciudá. Por eso bien llueu l'asociación camudó'l so nome pol de East London Christian Mission (Misión Cristiana del Este de Londres) la misión nel área más ablayada de Londres. Sicasí, n'estendiendo'l so trabayu fuera del estremu este de la ciudá, el nome tuvo d'amenorgase solo a The Christian Mission (La Misión Cristiana).

Nel The William Booth Memorial Training College, allugáu en Denmark Hill, Londres, se preperan los futuros oficiales del Exércitu de Salvación pal Reinu Xuníu.

Escontra 1875, ente los sectores proletarios de Londres espolletaben el llinguaxe y les costumes militares, a midida que el movimientu nutríase cada vez más de conversos d'esa estracción, la estructura, la disciplina, como coles mesmes el llinguaxe y les costumes militares fueron influyendo cada vez más ente los siguidores de Booth y nél mesmu, d'esa manera, en 1878, el mesmu reverendu Booth proponía que "La Misión Cristiana ye un Exércitu de Salvación" la idea cautivó rápido a toos y decidieron adoptar el nome de The Salvation Army (Exércitu de Salvación) para darréu introducir en tolos sos estatutos y normatives esti tipu d'organización, disciplina y vocabulariu "al estilu, anque non n'imitación d'una fuercia militar", como esplicaba William Booth nel Congresu de 1904.

La gran mayoría de los conversos d'esti Exércitu de Salvación yeren primerament'alcohólicu, drogadictos, prostitutes o dalgún otru tipu d'indeseable social. Como resultáu d'un acercamientu pragmáticu y non llegalista de Booth na so teoloxía pastoral escontra estes persones, decidió nun incluyir l'usu de los sacramentos reconocíos pol protestantismu (Bautismu y Santa Cena) nes formes d'adoración del Exércitu de Salvación (que nun pretendía ser una nueva ilesia, sinón solo una parte d'ella), creyendo que munchos cristianos de la so dómina llegaren a confiar más nos signo esteriores de la gracia de Dios que na gracia puramente dicha. William y la so esposa Catherine pensaben qu'enforma de la indolencia del cristianismu del so tiempu ante la necesidá espiritual deber a una observancia puramente ritual de la fe. Ye según ente otres espresiones de la so fe los soldaos del Exércitu de Salvación abstiénense totalmente del consumu d'alcohol, tabacu, drogues illegales y xuegos d'azar y usen uniformes distintivos (dependiendo del país en que trabayen pueden ser de color blancu, gris, azul marino, beige o inclusive utilicen el sari na India). Sicasí, les sos xuntes son públiques y acepten con prestu tou tipu de visitantes nos sos servicios relixosos, nun se consideren una ilesia nel sentíu eclesiológico del términu, sinón más bien una sociedá de llaicos comprometíos con una ilesia qu'a principios del sieglu XXI podría denominas'ecuménica.

Cuartel Xeneral Internacional del Exércitu de Salvación, en Londres.

La rápida crecedera del Exércitu de Salvación a fines del sieglu XIX xeneró fuerte oposición n'Inglaterra. Dalgunos d'esos antagonistes, arrexuntaos sol nome de Skeleton Army (Exércitu Esqueléticu), atayaben xuntes y concentraciones del Exércitu de Salvación, les sos táctiques habituales consistíen en refundiar piedres, aguarones, y alquitrán, y asaltar físicamente a los miembros del Exércitu de Salvación, les sos files nutrir con lumpen entamáu por dalgunos taberneros y proxenetes cafiantes cola decadencia de los sos negocios.

La misión del Exércitu de Salvación, d'alcuerdu a la declaración qu'ellos mesmos faen ye: predicar l'Evanxeliu de Cristo Xesús y tratar de cubrir les necesidaes humanes nel so nome, ensin discriminación dalguna.

Espansión mundial[editar | editar la fonte]

D'alcuerdu a la información que la mesma institución apurre nel so anuariu estadísticu.[1]

Mapa de la espansión mundial del Exércitu de Salvación.

Organización y estadístiques[editar | editar la fonte]

L'Exércitu de Salvación trabaya en 126 países (independientes y non independientes) y apurre servicios en munchos idiomes distintos. Pa propósitos alministrativos, la organización estrémase xeográficamente en territorios, que de la mesma subdividir en divisiones. Cada territoriu reconoz un centru alministrativu conocíu como Xefatura Territorial (THQ poles sos sigles n'Inglés: Territorial Headquarters). De la mesma, cada División tien una Xefatura Divisional (DHQ por Divisional Headquarters). Por casu, Xapón ye un territoriu, pero los Estaos Xuníos d'América subdividir en cuatro territorios: Este, Meridional, Central, y Occidental, ente que n'América del Sur, Bolivia, Chile, Ecuador y Perú formen parte d'un mesmu territoriu. Cada unu d'estos territorios ye conducíu por un Comandante Territorial que recibe instrucciones dende la Xefatura Internacional del Exércitu de Salvación (IHQ por International Headquarters), en Londres.

Tres la Ilesia católica y les Naciones Xuníes, l'Exércitu de Salvación podría ser unu de los más grandes provisores mundiales d'ayuda social, con gastos envaloraos en 3.120 millones de dólares pal 2009 solo nos Estaos Xuníos d'América,[2] arreyando ayuda pa más de 30 millones de persones. Amás de centros comuñales y d'auxiliu en desastres naturales, la organización trabaya en campos de refuxaos, especialmente ente población movida n'África.

El so membresía inclúi más de 26.000 oficiales remunerados, amás d'unos 100.000 emplegaos y aproximao 4,5 millones de voluntarios. Ye conducíu pol Xeneral André Cox, suizu que cumple'l cargu dende l'añu 2013, en siendo electu pol Conseyu Supremu del Exércitu de Salvación.

Música[editar | editar la fonte]

Banda de Bronces del Exércitu de Salvación colando en Oxford, Inglaterra.

Mientres la popularidá de la organización crecía ente les clases baxes de la Inglaterra finisecular (sieglu XIX), los salvacionistas atopaben nueves maneres d'atraer a ensames de marxinales nes cais de Londres, aglomeraciones de públicu que yeren frecuentemente bien difíciles de controlar. Neses circunstancies, una familia de músicos populares, d'apellíu Fry, xunir con entusiasmu a esti nuevu exércitu pa sirvir como una especie de guardaespaldes de los predicadores y foi nesta función qu'empezaron a interpretar música popular pa distrayer a los ensames y concentrar la so atención nel mensaxe que deseyaben sopelexar.

La tradición de tener músicos nes sos xuntes siguió de magar, y eventualmente desenvolvióse hasta la creación de verdaderes bandes. Estes agrupaciones musicales son xeneralmente Bandes de Bronces (Brass Bands) o agrupaciones más pequeñes d'esti tipu de preseos (Brass Ensembles), presentar en públicu nes sos campañes (eventos evangelísticos), según n'otros festivales, desfiles y especialmente en Navidá. Alredor del mundu les Bandes de Bronces aportaron a una parte integral del ministeriu del Exércitu de Salvación y un símbolu darréu reconocible pa salvacionistas y non salvacionistas polo xeneral. L'Exércitu de Salvación tamién tien coros, éstos son denominaos Brigaes de Cantar. La primer Brigada de Cantar del Exércitu de Salvación ye la International Staff Songsters (ISS).

Una banda del Exércitu de Salvación suizu, Takasa, foi escoyida pa representar al so país nel Festival del Cantar d'Eurovisión 2013 (cincuentena octava versión d'esti concursu), que se celebró los díes 14, 16 y 18 de mayu de 2013 na ciudá sueca de Malmö. Suiza quedó nel puestu décimosegundo de la segunda semifinal, nun algamar, d'esta manera, la final.

Misión y doctrines[editar | editar la fonte]

Estatua del Xeneral William Booth nel barriu londinense de Whitechapel.

Declaración de Misión:

Lemas:

  • "Sangre y Fueu": Refiriéndose a los sangre de Cristu que simbólicamente llimpia de pecáu y al fueu como símbolu de l'acción del Espíritu Santu.
  • "Corazón a Dios, Mano al Home": Faciendo referencia a l'acción social venceyada a la fe cristiana.
  • "Sopa, Xabón y Salvación": Enfatiza la necesidá de la misericordia xunto cola evanxelización.
  • "Díi por almes y id polos peores"

Doctrines:[3]

  1. Creemos que les Escritures del Antiguu y Nuevu Testamentu, fueron daes por inspiración de Dios, y que namái elles constitúin la regla divina de fe y práutiques cristianes.
  2. Creemos qu'hai un solu Dios, quien ye infinitamente perfectu, Creador, Preservador y Gobernador de toles coses, y que ye a él namái a quien se debe rindir cultu relixosu.
  3. Creemos que la Deidá constituyir de trés persones, el Padre, el Fíu y l'Espíritu Santu, indivisas n'esencia, ya iguales en poder y gloria.
  4. Creemos que na persona de Xesucristu xunen les naturaleces Divina y humana, de manera que él ye verdadera y realmente Dios y verdadera y realmente home.
  5. Creemos que los nuesos primeros padres fueron creaos n'estáu d'inocencia, más por haber desobedecido perdieron la so pureza y felicidá, y por efeutu de la so cayida, tolos homes aportaron a pecáures, totalmente conrotos, y como tales tán con xusticia espuestos a la roxura de Dios.
  6. Creemos que'l Señor Xesucristu, polos sos carecimientos y muerte, fixo la propiciación per tol mundu, de manera que tol que quiera pue ser salvu.
  7. Creemos que l'arrepentimientu faía Dios, la fe nel nuesu Señor Xesucristu, y la rexeneración pol Espíritu Santu, son necesarios pa la Salvación.
  8. Creemos que somos xustificaos por gracia, por aciu la fe nel nuesu Señor Xesucristu, y que'l que cree tien el testimoniu d'ello en sí mesmu.
  9. Creemos que'l siguir n'estáu de salvación depende del exerciciu constante de la fe y obediencia a Cristu.
  10. Creemos que ye privilexu de tolos creyentes ser santificados "en tou", y que'l so ser enteru, "espíritu y alma y cuerpu", pue ser calteníu "ensin reprensión pa la venida del nuesu Señor Xesucristu.
  11. Creemos na inmortalidá de l'alma; na resurreición del cuerpu; nel xuiciu xeneral al cabu'l mundu; na eterna felicidá de los xustos y nel castigu perpetuu de los malos.

Ayuda humanitaria[editar | editar la fonte]

Los primeres operativos importantes d'ayuda humanitaria ante desastres del Exércitu de Salvación produciéronse en redol a les traxedies provocaes pol furacán de 1900 en Galveston, Texas, y el terremotu de 1906 en San Francisco, California. Les campañes nacionales de recueya d'ayuda financiera y material rindieron enormes volumes (desconocíos pa la dómina), dexando al Exércitu de Salvación apurrir ayuda efectiva y eficiente a mamplén. Cuando la Xeneral Evangeline Booth, ufiertó l'ayuda de los salvacionistas del mundu al presidente Woodrow Wilson mientres la Primer Guerra Mundial, l'emburrie del trabayu social y de l'ayuda humanitaria del Exércitu de Salvación aumentó notoriamente.

L'Exércitu de Salvación ye una de les grandes axencies non gubernamentales d'ayuda humanitaria ante desastres y ta xeneralmente ente les primeres en llegar con ayuda dempués de dalguna traxedia (natural o artificial). Trabayó pa solliviar el sufrimientu y p'ayudar a la reconstrucción de munches vides. Dempués del Terremotu del Océanu Índicu de 2004, los sos integrantes llegaron darréu a dalgunos de los peores sitios del desastre p'ayudar a recuperar y a soterrar a los muertos. Depués cooperaron cola reconstrucción de cases y cola fabricación de nuevos botes pa pescadores artesanales que perdieron la so fonte de sustentu. De la mesma actuó ante otru desastres en tol mundu, emprestando ayuda lo meyor que puede, na midida de lo posible.

Tiendes de reciclaxe y caridá[editar | editar la fonte]

Recueya de fondos en Lausana, Suiza

L'Exércitu de Salvación ye bien conocíu nos países del primer mundu pola so rede d'almacenes económicos o de reciclaxe onde recalden dineru pa les sos actividaes caritatives vendiendo a baxu aprecio mercancíes usaes que-yos donaron, tales como ropa, muebles y electrodomésticos y más.

Acomuñaos a estes tiendes atópense davezu los sos numberosos centros de rehabilitación p'alcohólicos y drogodependientes polo xeneral, asina, estos almacenes de segunda mano apurren, de primeres, fondos pa financiar munchos d'estos centros, conocíos nos Estaos Xuníos d'América como los ARC (Adult Rehabilitation Centers). De segundes, estos almacenes y los sos centros d'atroxu de donaciones (qu'algamen proporciones enormes) apurren tamién trabayó pa les persones en procesu de rehabilitación.

N'Iberoamérica estos centros de reciclaxe tienen anguaño bien pocu desenvolvimientu y salvu en delles ciudaes grandes como Buenos Aires, estes tiendes de segunda mano, los sos centros d'atroxu y los centros de rehabilitación acomuñaos nun son conocíos. Si ye conocida sicasí la "ropa americano" en fardos, adquirida n'Europa y Estaos Xuníos por particulares ensin nenguna rellación col Exércitu de Salvación, que depués la vienden en ciudaes del tercer mundu.

Serviciu de busca de persones[editar | editar la fonte]

Un programa gracies al cual l'Exércitu de Salvación algamó tamién bona fama alredor del mundu ye'l so serviciu de busca de familiares (conocíu en dellos territorios como Missing Persons Service). Establecíu formalmente en 1885, el serviciu ta anguaño disponible na mayor parte de los países onde la institución tien representantes y collabora tamién con tolos programes gubernamentales al respeutu. L'oxetivu del programa ye restaurar les rellaciones de familia ellí onde'l contautu perdióse por dalguna razón.

Grupos xuveniles[editar | editar la fonte]

La institución incorpora tamién numberosos grupos xuveniles, dalgunos con bastante autonomía. De primeres claro, al igual qu'en cuasi toles denominaciones protestantes, la Escuela Dominical ocupa'l primer llugar como grupu xuvenil, pero en dellos territorios esiste un programa de Guíes y Esploradores acomuñáu. N'Australia y otros países el Movimientu Scout llogró gran desenvolvimientu dientro de la institución, y la Salvation Army Guards and Legions Association (SAGALA) tien reconocencia plena dientro de la Organización Mundial del Movimientu Scout, al igual que la Frälsningsarméns Scoutförbund sueca y otres.

El 29 de xunetu de 2006, inauguróse oficialmente'l Salvation Army World Jamboree 2006, col izamiento de les banderes de los 12 países representaos nos campamentos instalaos en Kotterbos del conceyu d'Almere, Países Baxos.

Discutiniu[editar | editar la fonte]

L'Exércitu de Salvación nos Estaos Xuníos d'América foi criticáu polo que dalgunos consideren polítiques discriminatories na contratación y nos reglamentos internos con respectu al comportamientu de los sos emplegaos.

Considerando que como institución de caridá llegalmente reconocida recibe fondos gubernamentales direutos y donaciones particulares deducibles d'impuestos públicos (solo cerca del 11 per cientu de los sos ingresos totales recibir so la forma de concesiones o pagos direutos polos sos servicios), la organización sicasí tien establecida una política de discriminación contra los aspirantes y emplegaos que profesen una fe o una orientación sexual distinta a les aceptaes pola institución, (específicamente casos d'oficiu de fe Wiccanista y orientaciones non heterosexuales).

La posición del Exércitu de Salvación nos Estaos Xuníos d'América ye que por ser una ilesia llegalmente reconocida nesi país, la seición VII de l'Acta de Derechos civiles de los Estaos Xuníos de 1964 garantiza explícitamente el so derechu a discriminar relixosamente na contratación de los sos emplegaos.

Mientres 2004, la Corte Federal de Nueva York resolvió que la organización tenía derechu a aplicar criterios relixosos mientres la seleición de los sos emplegaos; esti fallu ta siendo apeláu pola Unión de Llibertaes Civiles de Nueva York (New York Civil Liberties Union). Otros 19 casos d'emplegaos o postulantes discriminaos presentáronse como demandes a considerancia de cortes de primera instancia.

Per otra parte, cuando l'estáu de Nueva York propunxo a considerancia una llexislación social qu'esixía a les empreses (en cuanto contrata personal, l'Exércitu ye una empresa) ufiertar subsidios per enfermedá a les pareyes del mesmu sexu de los sos emplegaos, l'Exércitu de Salvación opúnxose abiertamente a esta política y amenació con un inevitable zarru de comedores y albergues nocherniegos en tol estáu de Nueva York.

En xunetu de 2001, The Washington Post fixo pública una nota interna del Exércitu de Salvación, según esi documentu, l'Exércitu de Salvación y el presidente George W. Bush fixeren una especie de pactu secretu: L'Exércitu de Salvación sofitaría les propuestes de Bush pa "iniciatives basaes na fe" si Bush asegurábase que l'Exércitu de Salvación quedara exentu, local y estatalmente de llexislaciones en contra de la discriminación basada na orientación sexual. La revelación xeneró una cantidá considerable de protestes per parte de la comunidá gai y d'otros grupos lliberales.

Influencies[editar | editar la fonte]

La famosa obra teatral Major Barbara (1905), de George Bernard Shaw centra'l so argumentu alredor del Exércitu de Salvación.

Nel videoclip de la banda Toto llamáu correspondiente al cantar "Holyanna" de nome sospechosamente similar a Holy Ann, vese una integrante d'esti Exércitu colos sos paxellos que s'escapa nes nueches pa intentar ser una muyer sensual o famosa como les estrelles del cine o baillarines. A la fin del videu arrenuncia al so uniforme y regala les monedes.

Na obra de Bertolt Brecht Saint Joan of the Stockyards (1929), Joan, la protagonista, ye una teniente del Exércitu de Salvación.

El cantar "Silver Bells" 1, primero cantada por Bob Hope y Marilyn Maxwell na película The Lemon Drop Kid, foi inspirada pola imaxe de los bellringers (toca campanes) del Exércitu de Salvación que cada Navidá instálense frente a les grandes tiendes pa recoyer dineru.

El cantar de The Beatles (compuesta por John Lennon), "Strawberry Fields Forever" (1966), inspirar nel Llar de Neños Strawberry Field, del Exércitu de Salvación en Liverpool, Inglaterra. El llar cerrar en 2005, solo permanez el Cuerpu (centru d'oración y misión).

La película de 1955 Guys and Dolls sigue la ficticia historia d'amor ente'l sarxentu Sarah Brown del Exércitu de Salvación, interpretada por Jean Simmons, y un mafiosu xugador interpretáu por Marlon Brando. La película fíxose desaxeradamente popular y foi nomada pa un Oscar en 1956, pero nun ganó.

Na película de 2002, Un home ensin pasáu (Mies vailla menneisyyttä) d'Aki Kaurismäki la protagonista, Irma, (Kati Outinen) ye una teniente del Exércitu de Salvación en Helsinki.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. The Salvation Army Year Book 2015, Editor Major Deslea Maxwell, Salvation Books, Londres, Reinu Xuníu, 2014. ISBN 978-0-85412-928-7
  2. Forbes, The 200 Largest U.S. Charities
  3. Doctrines del Exércitu de Salvación, Territoriu Esti de Suramérica

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Sitios oficiales en castellán: