Alcoholismu

De Wikipedia


Alcoholismu
síntoma o signo (es) Traducir
abuso del alcohol (es) Traducir, síndrome de dependencia (es) Traducir y Trastorno por consumo de sustancias (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
William Hogarth: Gin Lane
Ilustración d'un alcohólicu de 1883.

L'alcoholismu ye una enfermedá que consiste en carecer una fuerte necesidá d'inxerir alcohol etílico, de forma qu'esiste una dependencia física del mesmu, manifestada al traviés de determinaos síntomes d'astinencia cuando nun ye posible la so inxesta. L'alcohólicu nun tien control sobre les llendes del so consumu y suel dir alzando a lo llargo del tiempu'l so grau de tolerancia al alcohol.[1]

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Hasta'l momentu nun esiste una causa común conocida d'esta adicción, anque dellos factores pueden desempeñar un papel importante nel so desarrollu y les evidencies amuesen que quien tien un padre o una madre con alcoholismu tien mayor probabilidá d'adquirir esta enfermedá, una pue ser l'estrés o los problemes que tien la persona que la inxer.

Eso puede debese, más qu'a la redolada social, familiar o campañes publicitaries, a la presencia de ciertos xenes que podríen aumentar el riesgu d'alcoholismu.

Dellos otros factores acomuñaos a esti carecimientu son la necesidá de solliviar l'ansiedá, conflictos en rellaciones interpersonales, depresión, baxa autoestima, facilidá pa consiguir l'alcohol y aceptación social del consumu d'alcohol.[2]

Tratamientu[editar | editar la fonte]

Los tratamientos contra l'alcoholismu inclúin programes de desintoxicación realizaos por instituciones médiques. Esto puede suponer la estancia del paciente mientres un periodu indetermináu, (quiciabes delles selmanes), baxo tutela n'hospitales especializaos onde pue que s'utilicen determinaes melecines pa evitar el síndrome d'astinencia.

Dempués del periodu de desintoxicación, puede sometese al paciente a diversos métodos de terapia de grupu o sicoterapia pa tratar problemes psicolóxicos de fondu que pudieren llevar al paciente a la dependencia. Puédese coles mesmes sofitar el programa con terapies qu'afalen al paciente a anoxar l'alcohol per aciu de fármacos como'l disulfiram, que provoca fuertes y repentines matinaes siempres que se peracaba alcohol.

La terapia nutricional ye otru tratamientu. Munchos alcohólicos tienen síndrome de resistencia a la insulina, un desorde metabólicu debíu al cual el cuerpu nun regula correutamente l'azucre causando un suministru inestable a la circulación sanguínea. Anque esti desorde puede tratase con una dieta hipoglucémica, esto puede afectar al so comportamientu y el so estáu anímicu. Estos síntomes son efeutos secundarios que se reparen de cutiu n'alcohólicos sometíos con tratamientu de desintoxicación. Los aspeutos metabólicos del alcoholismu de cutiu pásense por altu dando como resultáu tratamientos de duldoses resultaos.

Nos años 1990, los grupos de consultes d'autoayuda fueron adquiriendo notoriedá polos sos llogros, como lo foi'l movimientu d'Alcohólicos Anónimos.

Impautu social[editar | editar la fonte]

L'alcoholismu supón un seriu riesgu pa la salú que de cutiu trai'l riesgu d'una muerte prematura de resultes d'afecciones de tipu hepática como la cirrosis hepática, hemorraxes internes, intoxicación alcohólica, hepatocarcinoma, accidentes o suicidiu.

L'alcoholismu nun ta afitáu pola cantidá inxerida nun periodu determináu: persones afeutaes por esta enfermedá pueden siguir patrones bien distintos de comportamientu, esistiendo tantu alcohólicos que peracaben a diariu, como alcohólicos que beben selmanalmente, mensualmente, o ensin una periodicidá fixa. Magar el procesu dexenerativu tiende a encurtiar los plazos ente cada inxesta.

El consumu escesivo y enllargao d'esta sustancia va obligando al organismu a precisar o riquir cantidaes crecientes pa sentir los mesmos efeutos, a esto llámase-y "tolerancia aumentada" y desencadena un mecanismu adaptativu del cuerpu hasta que llega a una llende na que s'invierte la supuesta resistencia y entós "asimila menos", por eso tolerar más alcohol ye en sí un riesgu d'alcoholización.

Los fallecimientos por accidentes rellacionaos col alcohol (choques, atropellamientos y suicidios) ocupen los primeros llugares ente les causes de muerte en munchos países. Por exemplu, n'España considérase que'l consumu d'alcohol-etanol causa más de 100 mil muertes al añu, ente intoxicaciones per enfile y accidentes de tráficu.[3]

De la mesma, la Secretaría de Salú de Méxicu reporta que l'abusu del alcohol rellaciónase col 70% de les muertes por accidentes de tránsitu y ye la principal causa de fallecimientu ente los 15 y 30 años d'edá. Envalórase que 27 mil mexicanos muerren cada añu por accidentes de tránsitu y la mayoría débese a que s'atopaben baxo los efeutos del alcohol.[4]

País por país[editar | editar la fonte]

  • N'Arxentina, l'Asociación Civil Luchemos por la Vida calcula que'l consumu d'alcohol ye'l factor determinante en 50% de les muertes n'accidentes de tránsitu.
  • En Chile, l'estudiu Perfil de conductores de la Región Metropolitana reveló que'l 40% de les muertes por accidentes de tránsitu asoceden baxo la influyencia del alcohol.[5]

Considérase un consumu escesivu diariu, 40 gramos d'alcohol n'homes, por cuenta de la so mayor tolerancia al alcohol, y 32 gramos d'alcohol en muyeres. Un detalle que puede mentase tamién na inxesta desatamañada d'alcohol son los patrones de personalidá de les persones adictes a sustancies tales. Munchos alcohólicos lleguen al alcoholismu por beber pa salir d'un estáu de dificultá pa socializar, o por problemes de baxa autoestima. En dellos casos tamién el mayor o menor efeutu que produz en rellación a la d'inxestión hasta'l momentu en que la tolerancia y procesamientu dexen de ser efeutivos. Una persona con un complexu d'inferioridá, ente otros exemplos, ye más propensa a la poca resistencia al alcohol, pero nun ye una regla xeneral. Reparáronse en pacientes alcohólicos tolerancia negativa y tolerancia positiva ensin una rellación causal aparente.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]