National Basketball Association

De Wikipedia
National Basketball Association
Xeneral
Tipu de competición Asociación de baloncesto (es) Traducir
Deporte baloncestu
Clase de competencia baloncestu masculín
País Canadá
Estaos Xuníos
Historia
Fundación 6 de xunu de 1946
Últimu ganador Los Angeles Lakers
Competición
Participantes 30
Periodicidá Cada añu
Lliga inferior NBA G League (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La National Basketball Association, más conocida a cencielles poles sos sigles NBA (asturianu: Asociación Nacional de Baloncestu), ye una lliga privada de baloncestu profesional que s'apuesta n'Estaos Xuníos dende 1946, añedir darréu Canadá nos años 1990. Al ser una entidá privada nun depende oficialmente de la Federación de Baloncestu d'Estaos Xuníos, escareciendo más el país, d'una lliga oficial de baloncestu. Los xugadores de la NBA tán autorizaos a competir internacionalmente tres un alcuerdu especial a tres bandes robláu ente la Federación Internacional de Baloncestu (FIBA) —máximu organismu a nivel mundial—, la mesma NBA y la Federación d'Estaos Xuníos en 1989.[1]

Foi al términu de la Segunda Guerra Mundial cuando un grupu d'homes —na so mayoría propietarios de dalgunos de les cortiles deportives de distintes ciudaes d'Estaos Xuníos—, axuntar nel Madison Square Garden de Nueva York col fin de buscar alternatives pa enllenar dichos pabellones con daqué más que ḥoquei sobre xelu y boxéu, que atraíen enforma públicu pero que nun algamar a enllenar los sos aforos. Pensando en daqué totalmente distintu que fuera capaz de completar el calendariu, amás d'ufiertar a la población americana un nuevu entretenimientu, vieron nel baloncestu l'eventu ideal pa consiguir los sos oxetivos. Ye según el 6 de xunu de 1946 roblóse la nacencia de lo que col pasu del tiempu convertir na lliga deportiva más siguida en tol mundu, la Basketball Asociation of America (BAA), qu'años más tarde pasó a denominase NBA.[2]

El primer dirixente o comisionado de la lliga foi'l norteamericanu d'orixe rusu Maurice Podoloff, quien amás yera'l presidente de la National Hockey League-NHL (asturianu: Lliga Nacional de Ḥoquei). Once ciudaes fueron les establecíes d'acoyer a un equipu que les representara, siendo esencialmente ciudaes allugaes na mariña Este de los Estaos Xuníos: Nueva York, Chicago, Boston, Providence, Toronto, Cleveland, Saint Louis, Washington D. C., Detroit, Pittsburgh y Philadelphia.

Dende la temporada 2004-05 ta conformada por 30 equipos o franquicies estremaos en dos conferencies,[3] la Esti, y la Oeste, quien de la mesma s'atopen estremaes en tres divisiones de cinco equipos caúna.

L'equipu más gallardoniáu ye Boston Celtics con diecisiete títulos, siguíu de los dieciséis llograos por Los Angeles Lakers, enantes denominaos Minneapolis Lakers.[4] El vixente campeón ye Golden State Warriors (que llegó a 5 títulos ta temporada) ente que'l máximu anotador históricu de la competición ye'l norteamericanu Kareem Abdul-Jabbar con 38 387 puntos llograos en venti temporaes y el más gallardoniáu ye'l so compatriota Bill Russell con once campeonatos en trece años.

Historia[editar | editar la fonte]

Orixe y primeros años[editar | editar la fonte]

La Basketball Association of America (BAA) foi fundada en 1946 por propietarios de los principales pabellones deportivos del nordés y mediu-oeste, como'l Madison Square Garden de Nueva York. Los 11 equipos qu'abrieron el telón na temporada inaugural 1946-47 fueron Boston Celtics, Philadelphia Warriors, New York Knicks, Washington Capitols, Providence Steamrollers, Toronto Huskies, Chicago Stags, St. Louis Bombers, Cleveland Rebels, Detroit Falcons y Pittsburgh Ironmen.[5] Namái trés d'esos equipos perduraron hasta los nuesos díes: Boston Celtics, New York Knicks y Golden State Warriors siendo por tantu los únicos qu'apostaron toles temporaes de la lliga dende la so fundación. D'ellos, tan solo Boston Celtics y New York Knicks nun se movieron de ciudá siendo consideraos por éstos motivos como dos de los equipos más representativos y históricos de la lliga. Pela contra, los Warriors nacieron en Filadelfia, pa camudase en 1962 a San Francisco y en 1971 a Oakland, llugar qu'ocupen dende entós.

Anque esistieron antes otres lligues de baloncestu profesional nel país, como la American Basketball League (ABL) y la National Basketball League (NBL), la BAA foi la primer lliga n'intentar xugar principalmente en pabellones grandes de ciudaes importantes. Mientres esos años el nivel de la BAA nun yera obviamente entá meyor que'l de les otres lligues por cuenta de la so recién creación, nin los equipos podíen comparase con clubes independientes como los Harlem Globetrotters, consideráu entós como unu de los meyores equipos de la nación, si non el meyor. Otru exemplos fueron el de Baltimore Bullets, quien en siendo finalista de l'ABL en 1947, que se camudó a la BAA y ganó'l títulu en la temporada 1947-48, mesmu camín que tomaron los Minneapolis Lakers, ganadores de la NBL en 1948 y al añu siguiente na BAA dándo-y a la nueva lliga una primer proyeición importante.

Una trabayada espansión hasta ser la referencia[editar | editar la fonte]

Estos casos sicasí tuvieron contextualizados pol alcuerdu de fusión ente la BAA y la NBL, rebautizando asina la lliga como National Basketball Association (NBA), con 17 franquicies alcontraes nun amiestu de ciudaes grandes y pequeñes, según pabellones con más capacidá y ximnasios más pequeños.[6] En 1950, la NBA consolidar n'once franquicies, procesu que siguió hasta 1954, cuando llegó a cuntar con tan solo ocho equipos qu'entá perduren a fecha de 2017 (Knicks, Celtics, Warriors, Lakers, Royals/Kings, Pistons, Hawks y Nationals/76ers).

Entós daquella, la NBA asistió tamién al cambéu de franquicies a ciudaes más grandes. Los Hawks abandonaron l'área de «Tri-Cities» pa camudase a Milwaukee y más palantre a Saint Louis; los Royals de Rochester mover a Cincinnati; y los Pistons de Fort Wayne a Detroit.

Mientres esi periodu, Minneapolis Lakers, lideraos pol pívot George Mikan, ganó cinco anillos, estableciendo la primer dinastía na historia de la lliga.[7]

En 1950 tamién se vio la integración de la NBA cola incorporación de los primeres xugadores afroamericanos a la lliga, como yeren Chuck Cooper (Boston Celtics), Nat Sweetwater Clifton (New York Knicks) y Earl Lloyd (Washington Capitols).[8] Na actualidá, más de cincuenta años dempués, la NBA ta compuesta de xugadores de munches races distintes, lo mesmo que de diversos oríxenes y cultures siendo un 80% d'ellos afroamericanos.[9]

Wilt Chamberlain, defendíu por Bill Russell, dos de les primeres grandes estrelles.

Dempués de que los xugadores de color entraren na NBA, les sos carauterístiques de xuegu camudaron el mesmu. D'estilu bien estravertíu, yeren más rápidos y hábiles.[ensin referencies] Incorporaron el mate (inglés: slam dunk) al xuegu, y actuaben con movimientos un tanto chulescos y llamativos. Yera un consideráu como l'estilu afroamericanu de xugar al baloncestu, rápidu y ágilmente, y con un gran manexu del balón y que tuvo los sos oríxenes nos yá citaos Harlem Globetrotters.

Otru de los cambeos que se producieron na dómina p'aumentar el ritmu del xuegu y animalo, foi'l d'incorporar la regla de los 24 segundos de posesión entá vixente,[10] na que se determinaba que se debe llanzar a canasta primero que'l tiempu expire, magar si'l llanzamientu nun tocara l'aru o se convirtiera la canasta, pítase violación de xuegu y l'equipu ofensivu pierde la posesión.

En 1956, el pívot rookie (asturianu: novatu) Bill Russell incorporar a Boston Celtics, equipu que yá cuntaba con unu de los meyores bases de la lliga, Bob Cousy, y unu de los entrenadores más gallardoniaos de la historia de la NBA, Red Auerbach. Con Russell, l'equipu convertir nuna lleenda de la lliga, ganando once anillos de campeón nos trelce temporaes nes que tuvo n'activu. A cada xugador apúrrese-y un aniellu de campeón que representa'l títulu llográu pol equipu.</ref>[11][12] En 1959 el tamién pívot Wilt Chamberlain —procedente de los Golbetrotters— entró na lliga y en poco tiempu convertir n'unu de los xugadores más dominantes de siempre, estableciendo tou tipu de récores en puntos y rebotes, y llegando, inclusive, a anotar 100 puntos nun partíu. La so rivalidá con Russell ye recordada como una de les más grandes na historia del deporte.[13]

Nesi periodu, la NBA fortalecer col movimientu de Minneapolis Lakers a Los Angeles, de Philadelphia Warriors a San Francisco, y de Syracuse Nationals a Filadelfia.

Sicasí y pese a la notable crecedera de la NBA, en 1967 encaró una amenaza esterna cola formación d'una nueva lliga, l'American Basketball Association (ABA).[14] Dambes competiciones entraron nuna guerra de puya pol talentu de nuevos xugadores. La NBA paeció salir airosa en consiguiendo roblar a la estrella universitaria más importante d'aquella era, Kareem Abdul-Jabbar —conocíu entós como Lew Alcindor—, quien xunto a Oscar Robertson lideró a Milwaukee Bucks a ganar un títulu na so segunda temporada, y que más tarde xugó nos pentacampeones Lakers.

Sicasí, el máximu anotador de la temporada NBA, Rick Barry, dio'l saltu a la ABA al igual qu'otros cuatro veteranos árbitros: Norm Drucker, Earl Strom, John Vanak y Joe Gushue dando con una gran rivalidá ente dambes.[15] La ABA tamién tuvo ésitu en contrapartida a la de roblar nuevos talentos, como Julius Erving, en parte porque taba dexáu roblalos direutamente dende l'institutu. La NBA espandióse rápido nesa dómina, coles mires de que les franquicies tuvieren see nel mayor númberu de ciudaes vidables posibles. Al rematar la temporada regular de 1976, les lligues establecieron un alcuerdu nel que cuatro equipos pasaben de la ABA a la NBA, aumentando esta lliga'l númberu de franquicies a 22 y ganándo-y la partida al campeonatu provocando la so disolución. Dalgunos de los detalles más carauterísticos d'esta lliga foi la de que'l balón de xuegu yera tricolor, colos colores nacionales azul colorao y blancu, o la del llanzamientu de tres puntos o triple o'l concursu de mates nel so All-Star Game pa confrontar a la NBA n'espectáculu. Toes aquelles circunstancies fueron darréu adoptaes en ciertu mou pola NBA según contestos, onde'l balón por casu, magar nun variar y siguir utilizándose unu estándar naranxa, sí s'utiliza unu tricolor nel concursu de triples del All-Star Game, y onde tamién s'apuesta un concursu de mates. En cuanto al llanzamientu de triple foi adoptáu pola NBA en 1979.

Los años doraos[editar | editar la fonte]

Na temporada 1979-1980 la lliga amestó de la ABA la innovadora llinia de tres puntos.[16] Esa temporada, entraríen na lliga los rookies Magic Johnson y Larry Bird, pa xugar nos Lakers y Celtics respeutivamente, y diose empiezu a un periodu nel que l'interés pola lliga y el númberu d'aficionaos creció tanto nel país como nel mundu enteru. La preciosa rivalidá que calteníen estos dos xugadores foi, como munchos dicen, unu de los salvadores de la lliga, que paecía qu'empezaba a analayar al debalu antes de les sos llegaes. Bird ganaría con Boston tres títulos, ente que Johnson proclamaríase vencedor de cinco campeonatos colos Lakers.[17]

Michael Jordan ganador de 6 aniellos con Chicago Bulls, consideráu como'l meyor xugador de la historia.

En 1984, Michael Jordan empezó a xugar na NBA, provocando un mayor interés na lliga.[18] En 1989, el númberu d'equipos alzábase yá a 27, siguiendo'l procesu d'espansión.[19]Mientres la década de los 90, Jordan, ganaría seis anillos colos Bulls.

Nos Xuegos Olímpicos de Barcelona de 1992 ver al meyor equipu de la historia del baloncestu, el popular 'Dream Team' d'Estaos Xuníos, que cuntaba (per primer vegada con xugadores NBA) con estrelles como Jordan, Bird, Magic Johnson, Scottie Pippen, Charles Barkley o John Stockton. Nesta década, un eleváu númberu de xugadores empezó a llegar d'otros países. De primeres, esi xugadores, como Hakeem Olajuwon (Xugador más pervalible de la NBA Xugador más pervalible en 1994) de Nixeria, primero xugaben na NCAA pa perfeccionar les sos habilidaes. Agora, un númberu creciente de xugadores llega a la NBA direutamente dend'Europa o cualesquier otra parte del mundu, casos como Yao Ming (númberu 1 del draft de 2002) de China, o los 'All-Star' Dirk Nowitzki (Alemaña, amás de ser el MVP de la temporada en 2007), Tony Parker (Francia), Manu Ginobili (Arxentina) y Pau Gasol (Rookie del añu en 2002) d'España. A día de güei, los mozos xugadores de fala inglesa suelen enrolarse n'universidaes d'Estaos Xuníos antes d'empezar a xugar na NBA, como por casu, l'australianu Andrew Bogut (númberu 1 del draft de 2005) y el canadiense Steve Nash (MVP de la temporada en 2005 y 2006), ente qu'otru xugadores internacionales lleguen procedentes d'equipos profesionales de los sos respeutivos países. L'únicu xugador iranín de la historia, llámase Hamed Haddadi, acabante fichar polos Grizzlies de Memphis na temporada 2008-09, ye un fechu históricu na NBA. La NBA ye agora televisada en 212 naciones en 42 idiomes. En 1996, por cuenta del so 50 aniversariu, la NBA creó una lliga femenina, la WNBA,[20] y en 2001 una lliga menor afiliada, la NBDL.

En 1998 los propietarios empecipiaron una fuelga patronal —llamada coloquialmente «lockout»— que duró 191 díes, hasta'l 6 de xineru de 1999. Como resultáu d'esti zarru patronal, la temporada quedó esi añu amenorgada a 50 partíos en llugar de los habituales 82. El campeón d'esa temporada fueron los Spurs de San Antonio.

Dende la desintegración de los Chicago Bulls nel branu de 1998, la Conferencia Oeste apoderó la competición, con Los Angeles Lakers y San Antonio Spurs sumando'l títulu nueve de catorce temporaes. Tim Duncan y David Robinson ganaron el 1999, y Shaquille O'Neal y Kobe Bryant empezaron los años 2000 con tres campeonatos consecutivos pa los Lakers. Los Spurs volvieron ganar el títulu en 2003 contra los New Jersey Nets. En 2004, los Lakers volvieron a les Finales pa cayer en cinco parttidos frente a los Detroit Pistons.

Dempués de que los Spurs llevárense'l Troféu Larry O'Brien en 2005, na temporada de 2006 ver a dos franquicies que faíen les sos primeres apaiciones nes finales. Los Miami Heat, conducíos pol so escolta estrella, Dwyane Wade, y Shaquille O'Neal, que fuera trespasáu de los Lakers mientres el branu 2004, ganaron la serie sobre los Dallas Mavericks en seis partíos dempués de perder los dos primeros. El dominiu de Lakers / Spurs siguió en 2007 con una serie de cuatro partíos pa los Spurs sobre unos Cleveland Cavaliers conducíos por LeBron James. En 2008 viose una revancha de la rivalidá Celtics-Lakers (una de les más históriques de la lliga), saliendo victoriosos los Celtics el so decimoséptimu campeonatu, gracies a los denominaos Big-Three: Paul Pierce, Ray Allen y Kevin Garnett.

En 2009, Kobe Bryant y los Lakers volvieron a la final de la NBA de 2009, esta vegada pa ganar a Dwight Howard y les sos Orlando Magic pa llevar a los angelinos al so decimoquintu títulu de la NBA.[21] Bryant ganó'l so primer MVP de les finales na so decimotercer temporada dempués de liderar a los Lakers nel so primer campeonatu de la NBA dende la salida de Shaquille O'Neal.[22]

El All-Star Game de 2010 tuvo llugar nel Cowboys Stadium axuntando a la cifra más alta d'un partíu NBA de la historia con 108 713 espectadores.[23]

A la fin de la temporada, los Celtics y los Lakers reeditaron la so rivalidá tres la edición de 2008 cuando s'atoparon nuevamente nes finales per docenu vegada. Los Lakers ganaron el títulu al ganar el séptimu partíu por 83-79.[24] Antes del entamu de la temporada 2010-11, la NBA tuvo un emocionante branu con unu de los episodios más esperaos d'axentes llibres de tolos tiempos. Dos d'ellos roblaron, y unu arrenunció, colos Miami Heat, lo que los llevó a una temporada que taría marcada dependiendo d'un ésitu o un fracasu a final del campeonatu. Los Heat, lideraos por LeBron James, Dwyane Wade, y Chris Bosh, llegaron a les finales contra los Dallas Mavericks no que foi una revancha ente les franquicies de la temporada 2006. Los Mavericks, conducíos por Dirk Nowitzki —l'eventual MVP de les finales de la NBA axudicáronse'l títulu tres seis partíos siendo'l primer títulu de la franquicia. Los veteranos Shawn Marion, Jason Kidd, Jason Terry y Peđa Stojaković celebraron tamién el so primer campeonatu.

Actualidá[editar | editar la fonte]

El 1 de xunetu de 2011, a les 12:01 del mediudía, la NBA anunció otru zarru patronal.[25] Dempués de que les primeres selmanes de la temporada fueren cancelaes, los xugadores y los dueños ratificaron un nuevu conveniu colectivu'l 8 d'avientu de 2011 estableciendo una temporada encurtiada de 66 partíos, polos 82 que se xueguen regularmente.[26]

Dempués del retayu y la temporada regular, los Miami Heat tornaron a les finales col tríu formáu por Dwyane Wade, LeBron James y Chris Bosh quien s'enfrentaron al formáu por Kevin Durant, Russell Westbrook y James Harden de los Oklahoma City Thunder. L'equipu de Florida consiguió vencer en cinco partíos, conquistando'l so segundu títulu de la NBA en seis años. El so ésitu siguió na siguiente temporada, venciendo sobre los San Antonio Spurs en 2013, reeditando la final un añu dempués qu'esta vegada decantóse del llau de los texanos tres cincos partíos. Dempués d'esa serie, LeBron James anunció que volvería a los sos orixinarios Cleveland Cavaliers. James lideró al equipu del so estáu natal a la so segunda apaición de la so historia nes finales, onde cayeron frente a los Golden State Warriors en seis partíos. Mesma final repitir a manera de revancha na temporada 2016, venciendo esta vegada sí los Cavaliers en precisando xugase un séptimu partíu y ganar el so primer campeonatu de la NBA, asina mesmu pa la temporada 2017 repitióse la mesma final, onde los Golden State Warriors lideraos por Kevin Durant, ganaríen la final nel quintu partíu.

Dende 2004, la NBA ta conformada por 30 franquicies y sigue desenvolviéndose como una de les principales lligues deportives del mundu.

Sistema de competición[editar | editar la fonte]

Temporada regular[editar | editar la fonte]

Lakers vs. Hawks, en 2006.

Na temporada regular cada equipu apuesta 82 partíos, estremaos en partes iguales ente alcuentros de llocal y visitante. El calendariu nun ye'l mesmu pa toos. Los equipos enfrentar colos oponentes de la so propia división en cuatro causes; ante los de les otres dos divisiones de la so conferencia, ente trés o cuatro veces; y contra los de la otra conferencia, dos veces al añu.[27] Poro, un equipu puede tener fácil o difícil el calendariu, dependiendo na división o conferencia na que tea alcontráu. Dempués de los recién cambeos de formatu del calendariu de la NHL, la de baloncestu ye la única lliga d'Estaos Xuníos de primer nivel na que toles franquicies enfréntense unes contra otres mientres la temporada regular, y na qu'un ticket de temporada te garantiza poder ver al to equipu cada vez que venga a xugar a la ciudá mientres la temporada regular.

En febreru, la NBA atayar pa celebrar l'añal All-Star Game.[28] Los xugadores son sometíos a votación por tou Estaos Xuníos y Canadá, y al traviés d'Internet. El xugador más votáu en cada posición y en cada conferencia va empezar de titular nel All-Star Team de la so conferencia. Los entrenadores de les sos respeutives lligues son los encargaos d'escoyer los 7 xugadores restantes. Los entrenadores que meyor balance victories-ganes lleven col so equipu hasta febreru son los encargaos de dirixir al equipu de la so conferencia, y nun pueden dirixir n'años consecutivos. L'Oeste y l'este enfréntense, y el xugador que meyor actuación realizara mientres l'alcuentru va ser gallardoniáu col premiu MVP del All-Star. Otra de les atraiciones del fin de selmana de les estrelles ye'l partíu ente los rookies (novatos) y los sophomores (xugadores de segundu añu), y los concursos de triples (5 carros con 4 balones normales cada unu y unu tricolor que la so valor ye del doble). Gana'l que más triples mete nun tiempu definíu con un máximu de 30), de concursu de mates mates (un xuráu compuestu de 5 xueces veteranos, de normal retiraos, xugadores con esperiencia na modalidá de mates), habilidaes (un percorríu con distintes torgues a realizar nel menor tiempu posible) y el concursu de tiros de campu per equipu (escuéyense 4 equipos o zones. En cada unu tien qu'haber un xugador actual de la NBA, unu retiráu y una xugadora de la WNBA. Hai distintes zones marcaes na cancha que son les mesmes pa tolos equipos. Gana l'equipu que enceste dende toles posiciones nel menor tiempu posible).

Tres el All-Star, remata'l plazu pa realizar trespasos. Dempués d'esi día, los equipos nun pueden intercambiar xugadores hasta final de temporada, anque sí ta dexáu roblar axentes llibres y despidir xugadores. Munchos trespasos son realizaos poco antes o mientres esa fecha, faciendo d'esi día unu de los más solmenaos pa los equipos en tol añu.[29]

Nel mes d'abril remata la temporada regular. Mientres esi tiempu, empieza'l periodu de votación de los premios individuales de la temporada. El premiu al meyor sestu home recibir el xugador que más apurrió saliendo dende'l banquín (ensin ser titular nel so equipu). El rookie del añu va pal meyor novatu, ente que'l premiu al Xugador con mayor progresión recibir, como'l so propiu nome indica, al xugador que más progresó d'una temporada a otra. El xugador más defensivu de la lliga lleva'l premiu al meyor defensor, l'entrenador del añu pal meyor entrenador d'esa temporada, y el MVP al meyor xugador. Amás, Sporting News concede añalmente un premiu non oficial (pero estensamente aprobáu) al Executivu del Añu meyor executivu de la temporada.[30]

Na postemporada tamién se dan a conocer los trés ameyores quintetos del añu, según los dos de rookies y Meyor quintetu defensivu de la NBA defensivos.[30]

Postemporada[editar | editar la fonte]

American Airlines Sable de Miami Heat engalanáu mientres los play-offs.

Los Playoffs de la NBA consiste en trés rondes de competición ente dieciséis equipos partíos na Conferencia Oeste y la Conferencia Este. Los ganadores de la Primer Ronda (o cuartos de final de conferencia) avancen a les Semifinales de Conferencia, darréu a les Finales de Conferencia y el vencedores a les Finales de la NBA, apostaes ente los campeones de cada conferencia.

Empiecen a finales d'abril, con ocho equipos de cada conferencia clasificaos. Hasta la temporada 2005-2006, los trés primeros puestos de cada conferencia veníen determinaos polos primeros clasificaos en cada división, siguiendo de la mesma el balance victories-ganes.

Esta regla xeneró muncho discutiniu y esi añu foi decisivu por que se aboliera una y bones por cuenta de ella enfrentáronse en Segunda Ronda los dos meyores equipos de la Conferencia Oeste tocantes a récor, los Dallas Mavericks y San Antonio Spurs. Dallas magar ser segundu en porcentaxe de victories nesa conferencia cayó al puestu númberu 4 colo cual deberíase enfrentar al númberu 1 en segunda ronda ente qu'otros equipos con peor récor teníen un camín más senciellu. Yera un claru perxuiciu tantu pa Dallas como pa San Antonio magar que fueren los meyores na fase regular.

A partir de la temporada 2006-2007, los primeros cuatro equipos, los trés campeones de división y el meyor segundu, son empareyaos tomando en cuenta'l total de partíos ganaos y perdíos, de cuenta que los dos meyores equipos de cada conferencia nun s'enfrenten sinón hasta la final del campeonatu. La posición de los cuatro equipos restantes vien determinada pol porcentaxe de victories de cada unu d'ellos. El ser campeón de división nun garantiza tener la ventaya de campu nes eliminatories de los playoffs, daqué insólitu nos deportes d'Estaos Xuníos. La ventaya de campu ta puramente basada nel balance de victories-ganes mientres la temporada regular, ensin respetar a los ganadores de división.

El tener un récor más alto ufierta delles ventayes. Una y bones el primer clasificáu va xugar contra l'octavu, el segundu contra'l séptimu, el terceru contra'l sestu y el cuartu contra'l quintu, el tener un meyor balance de normal quier dicir que te vas enfrentar a un equipu más débil. La franquicia con meyor balance tien la ventaya de campu en cada serie de playoffs, incluyida la primer ronda. Esto significa que, por casu, si l'equipu que recibe al sestu clasificáu tien meyor balance que'l tercer clasificáu, el sestu tendría ventaya de campu, a pesar de que'l tercer equipu tenga un puestu na clasificación más altu.

Les series de playoffs siguen un formatu de competición. Cada eliminatoria ye al meyor de siete partíos, avanzando de serie'l primeru que gane cuatro partíos, ente que'l perdedor ye esaniciáu de los playoffs. Na siguiente ronda, l'equipu ganador xuega contra otru de la so mesma conferencia. Asina, toos sacante unu son esaniciaos de los playoffs en cada conferencia. En cada ronda (incluyíes les finales de la NBA), síguese'l modelu 2-2-1-1-1, queriendo dicir que l'equipu que tenga la ventaya de campu va xugar en casa los partíos 1, 2, 5 y 7, ente que'l so rival facer nos partíos 3, 4 y 6. Esta regla camudó a partir de la temporada 2013-2014, yá que nes Finales de la NBA utilizaba'l modelu 2-3-2.[31]

Finales[editar | editar la fonte]

Logotipu de les finales del campeonatu.

Na ronda final, enfréntense'l campeones de cada conferencia al meyor de siete partíos. El primeru que consiga vencer en cuatro partíos, va conocése-y como'l campeón de la NBA. Apuéstase añalmente en xunu, y al campeón galardónase-y col Larry O'Brien Championship Trophy dende 1977, fecha na que reemplazó al Troféu Walter A. Brown.[32] La idea de llamar al troféu de campeón Larry O'Brien, ye n'honor al comisionado de la NBA que precedió a David Stern, Larry O'Brien. A cada xugador del equipu victoriosu, amás del entrenador y el mánager xeneral, apúrrese-y un aniellu de campeón. Amás, la lliga apurre'l troféu Bill Russell MVP de les Finales. Esti troféu ye llamáu Bill Russell n'honor del llexendariu xugador de los Celtics de Boston que ganó 11 campeonatos en 13 años de carrera profesional. Esti premiu de normal recibir un xugador del equipu ganador, anque esto nun sía una norma. Namái hubo una esceición hasta la fecha: Jerry West recibió'l MVP de les Finales en 1969 (primer temporada na que s'apurría esti premiu) a pesar de que los Lakers nun ganaron l'aniellu.[33]

Llende salarial[editar | editar la fonte]

La llende salarial (o salary cap n'inglés) ye la llende que los equipos pueden gastar en contratos de xugadores y qu'esiste pa igualar el nivel de los equipos de la NBA. Ensin dichu llende los equipos podríen ufiertar grandes cantidaes de dineru a los axentes llibres. La idea básica ye qu'un equipu nun pueda contratar a un axente llibre si entepasar d'esta llende.

Esta llende establecer pa cada futura campaña y ta suxetu a unes adautaciones. De normal calcúlase multiplicando'l BRI (Basketball Related Income, que se trata d'un términu definíu como toos aquellos ingresos recibíos polos equipos como resultáu de les distintes operaciones llevaes a cabu) por un 48,04%; sustrayendo los salarios de los xugadores y estremando la resultancia ente 29.

D'esta miente poténciase'l valor de los xugadores como miembros d'un equipu con un proyeutu vidable no económico y no deportivo. Evítase qu'un equipu con mayores recursos económicos pueda consiguir xugadores "a golpe de talonariu", o qu'un equipu tenga qu'empeñase pa encarar la competición con garantíes (y caya nuna ruina económica si dichu proyeutu non fructifica).

Esta carauterística, xunto col draft, fai necesariu que cada franquicia estudie bien qué xugadores puede interesa-yos del mercáu pal so proyeutu (según el perfil del equipu). Tamién asina se consigue que cada franquicia namái pueda "blindar" económicamente a unu o dos xugadores (que se suelen denominar "xugadores franquicia")

El salariu mínimu d'un equipu calcúlase multiplicando la llende salarial pol 75%.

Draft[editar | editar la fonte]

El Draft ye un sistema pa controlar que l'accesu de nuevos xugadores a la lliga beneficie a la competencia. Básicamente dexa a los equipos más débiles d'un añu escoyer a los xugadores que deseyen pa la siguiente campaña, nivelando la competición a curtiu/mediu plazu.

Tolos xugadores que quieren formar parte de la NBA inscribir pa participar na eleición del Draft que se realiza a principios del branu. Nella cada unu de los equipos de la lliga tien derechu a escoyer un xugador en principiu. En principiu l'equipu con peor índiz de victories na lliga regular anterior elixía al xugador que deseyaba, dempués facer el siguiente equipu con menos victories, etc.

Sicasí, reparóse que dellos equipos que nun teníen posibilidaes de clasificase pa los playoffs dexábense perder nos postreros partíos de competición pa tener un númberu más altu d'eleición. Por ello decidió que les primeres 14 eleiciones decidir por un sortéu por aciu una llotería.

Anguaño en dichu sorteo namái entren los equipos que nun xugaron los playoffs. D'ellos el que más victories collechó na lliga regular anterior ye'l que menos posibilidaes tien, el segundu con más victories tien daqué más de posibilidaes, etc. El restu de les eleiciones facer por orde inversu a la posición ocupada na clasificación de la última campaña.

Sicasí convien esclariar que'l fechu d'escoyer nun llugar alto nun asegura que'l xugador escoyíu sía'l meyor. La historia de la NBA ta llena d'errores y eleiciones discutibles nes primeres posiciones, como'l añu 1984, nel que Houston Rockets escoyó a Hakeem Olajuwon como nᵘ1 y Portland Trail Blazers incomprensiblemente escoyeron a Sam Bowie col nᵘ2 dexando a Chicago Bulls escoyer col nᵘ3 a Michael Jordan.

Otru aspeutu clave ye que por cuenta de la escasa edá cola que s'incorporen los futuru xugadores al Draft (ensin acabar los sos estudios universitarios) fai que sía realmente difícil pa los equipos cubicar qué xugador va ufiertar meyor rendimientu al mediu plazu.

El 30 de xunu de 2011, la NBA anunció oficialmente'l paru patronal por cuenta de la inconformidad de los xugadores y los dueños respeutivamente. Esta sería la segunda vegada que na NBA convocara una fuelga. La primera producir na temporada 1998-99.

Equipos[editar | editar la fonte]

La NBA aniciar en 1946 con once equipos, y foi creciendo al traviés d'una secuencia d'espansiones d'equipos, amenorgamientos y reubicaciones pa conformar un plantel actual que se compón de 30 equipos o franquicies. D'ellos, un total de 29 atópense alcontraos n'Estaos Xuníos y solamente unu atópase en Canadá. Dende la so nacencia produciéronse un total d'once expansión p'allugar a dieciocho nuevos equipos, siendo'l postreru d'ellos los Charlotte Bobcats de Carolina del Norte, quien recuperaron la so denominación histórica de Hornets en 2014.[34]

La organización actual de la lliga estrema a los equipos en dos conferencies —la Oeste y la Esti— de tres divisiones caúna, que consten de la mesma de cinco equipos. La división territorial actual foi introducida na temporada 2004-05. Reflexando la distribución de la población de los Estaos Xuníos y de Canadá en xunto, la mayoría de los equipos tán na metá del este del país: trece equipos tán na zona horaria del este, nueve na zona central, trés na zona horaria montascosa, y cinco na Pacíficu.

El comisionado encargar de qu'haya'l mesmu númberu de franquicies en cada conferencia pa caltener una división equivalente. Nos casos nos que se produz una reubicación de franquicia, el mapa divisional reestructúrase por que cada división cunte colos cinco equipos del cupu.

Franquicies[editar | editar la fonte]

Nota: Indicáu con asteriscu (*) un movimientu de franquicia.

Conferencia Oeste
División Equipu Ciudá Pabellón Fundáu
Noroeste Denver Nuggets Denver, CO Pepsi Center 1967
Minnesota Timberwolves Minneapolis, MN Target Center 1989
Oklahoma City Thunder Oklahoma City, OK Chesapeake Energy Arena 1967*
Portland Trail Blazers Portland, OR Moda Center 1970
Utah Jazz Salt Lake City, UT Vivint Smart Home Arena 1974*
Suroeste Dallas Mavericks Dallas, TX American Airlines Center 1980
Houston Rockets Houston, TX Toyota Center 1967*
Memphis Grizzlies Memphis, TN FedExForum 1995*
New Orleans Pelicans Nueva Orleans, LA Smoothie King Center 1988*
San Antonio Spurs San Antonio, TX AT&T Center 1967*
División Pacíficu de la NBA Pacíficu Golden State Warriors Oakland, CA Oracle Arena 1946*
Los Angeles Clippers Los Angeles, CA Staples Center 1970*
Los Angeles Lakers Los Angeles, CA Staples Center 1946*
Phoenix Suns Phoenix, AZ Talking Stick Resort Arena 1968
Sacramento Kings Sacramento, CA Golden 1 Center 1945*
Conferencia Este
División Equipu Ciudá Pabellón Fundáu
Atlánticu Boston Celtics Boston, MA TD Garden 1946
Brooklyn Nets Nueva York, NY Barclays Center 1967*
New York Knicks Nueva York, NY Madison Square Garden 1946
Philadelphia 76ers Filadelfia, PA Wells Fargo Center 1939*
Toronto Raptors Toronto, ON, Canadá Air Canada Centre 1995
División Central de la NBA Central Chicago Bulls Chicago, IL United Center 1966
Cleveland Cavaliers Cleveland, OH Quicken Loans Arena 1970
Detroit Pistons Auburn Hills, MI Little Caesars Arena 1941*
Indiana Pacers Indianapolis, IN Bankers LIfe Fieldhouse 1967
Milwaukee Bucks Milwaukee, WI Bradley Center 1968
Sureste Atlanta Hawks Atlanta, GA Philips Arena 1946*
Charlotte Hornets Charlotte, NC Spectrum Center 1988
Miami Heat Miami, FL American Airlines Arena 1988
Orlando Magic Orlando, FL Amway Center 1989
Washington Wizards Washington D. C. Capital One Arena 1961*

Nota: Indiana Pacers, New Jersey Nets, San Antonio Spurs y Denver Nuggets, entraron na NBA en 1976, procedentes de la ABA.

Tresllaos de franquicies[editar | editar la fonte]

Les franquicies señalaes, camudaron de ciudá, en dalgún momentu de la historia de la NBA:

(**): Por cuenta de los daños materiales, que causó'l Furacán Katrina, na ciudá de Nueva Orleans, n'agostu de 2005, l'equipu tuvo que camudar la so residencia temporalmente, a la ciudá d'Oklahoma City, mientres la temporada 2005-06. Dos temporaes dempués, tornó de nuevu la franquicia a Nueva Orleans.

Equipos sumíos[editar | editar la fonte]

Historial[editar | editar la fonte]

Pa un meyor detalle de cada edición vease Campeones de la NBA Campeones de la NBA y Finales de la NBA Finales de la NBA

Dende l'añu 1946 y hasta 1983 l'equipu campeón recibía'l Troféu Walter A. Brown —denominación n'honor al primer propietariu de los Boston Celtics—, pasando a denominase dende entós como Troféu Larry O'Brien —en favor del tercer comisionado de la NBA—.

Orixinariamente les finales denominábense como NBA World Championship Series (asturianu: Series pol Campeonatu del Mundu de la NBA), términu que dexó d'utilizase en 1986.

Nota: Un asteriscu (*) denota un movimientu de franquicia. Nomes de los equipos según la dómina.

Temporada Campeones de la NBA Campeón Finales de la NBA Resultáu Subcampeón MVP de la Temporada Entrenador del Añu
Basketball Association of America (BAA)
1946-47 Philadelphia Warriors * 4 - 1 Chicago Stags
1947-48 Baltimore Bullets 4 - 2 Philadelphia Warriors
1948-49 Minneapolis Lakers * 4 - 2 Washington Capitols
National Basketball Association (NBA)
1949-50 Minneapolis Lakers * 4 - 2 Syracuse Nationals *
1950-51 Rochester Royals * 4 - 3 New York Knicks
1951-52 Minneapolis Lakers 4 - 3 New York Knicks
1952-53 Minneapolis Lakers 4 - 1 New York Knicks
1953-54 Minneapolis Lakers 4 - 3 Syracuse Nationals
1954-55 Syracuse Nationals 4 - 3 Fort Wayne Pistons *
1955-56 Philadelphia Warriors 4 - 1 Fort Wayne Pistons Bob Pettit, St. Louis
1956-57 Boston Celtics 4 - 3 Saint Louis Hawks * Bob Cousy, Boston
1957-58 Saint Louis Hawks 4 - 2 Boston Celtics Bill Russell, Boston
1958-59 Boston Celtics 4 - 0 Minneapolis Lakers Bob Pettit, St. Louis
1959-60 Boston Celtics 4 - 3 Saint Louis Hawks Wilt Chamberlain, Philadelphia
1960-61 Boston Celtics 4 - 1 Saint Louis Hawks Bill Russell, Boston
1961-62 Boston Celtics 4 - 3 Los Angeles Lakers Bill Russell, Boston
1962-63 Boston Celtics 4 - 2 Los Angeles Lakers Bill Russell, Boston Harry Gallatin, St. Louis
1963-64 Boston Celtics 4 - 1 San Francisco Warriors * Oscar Robertson, Cincinnati Alex Hannum, San Francisco
1964-65 Boston Celtics 4 - 1 Los Angeles Lakers Bill Russell, Boston Red Auerbach, Boston
1965-66 Boston Celtics 4 - 3 Los Angeles Lakers Wilt Chamberlain, Philadelphia Dolph Schayes, Philadelphia
1966-67 Philadelphia 76ers 4 - 2 San Francisco Warriors Wilt Chamberlain, Philadelphia Johnny Kerr, Chicago
1967-68 Boston Celtics 4 - 2 Los Angeles Lakers Wilt Chamberlain, Philadelphia Richie Guerin, St. Louis
1968-69 Boston Celtics 4 - 3 Los Angeles Lakers Wes Unseld, Baltimore Gene Shue, Baltimore
1969-70 New York Knicks 4 - 3 Los Angeles Lakers Willis Reed, New York Red Holzman, New York
1970-71 Milwaukee Bucks 4 - 0 Baltimore Bullets * Kareem Abdul-Jabbar, Milwaukee Dick Motta, Chicago
1971-72 Los Angeles Lakers 4 - 1 New York Knicks Kareem Abdul-Jabbar, Milwaukee Bill Sharman, LA Lakers
1972-73 New York Knicks 4 - 1 Los Angeles Lakers Dave Cowens, Boston Tom Heinsohn, Boston
1973-74 Boston Celtics 4 - 3 Milwaukee Bucks Kareem Abdul-Jabbar, Milwaukee Ray Scott, Detroit
1974-75 Golden State Warriors 4 - 0 Washington Bullets * Bob McAdoo, Buffalo Phil Johnson, Kansas City-Omaha
1975-76 Boston Celtics 4 - 2 Phoenix Suns Kareem Abdul-Jabbar, LA Lakers Bill Fitch, Cleveland
1976-77 Portland Trail Blazers 4 - 2 Philadelphia 76ers Kareem Abdul-Jabbar, LA Lakers Tom Nissalke, Houston
1977-78 Washington Bullets 4 - 3 Seattle SuperSonics * Bill Walton, Portland Hubie Brown, Atlanta
1978-79 Seattle SuperSonics * 4 - 1 Washington Bullets Moses Malone, Houston Cotton Fitzsimmons, Kansas City
1979-80 Los Angeles Lakers 4 - 2 Philadelphia 76ers Kareem Abdul-Jabbar, LA Lakers Bill Fitch, Boston
1980-81 Boston Celtics 4 - 2 Houston Rockets * Julius Erving, Philadelphia Jack McKinney, Indiana
1981-82 Los Angeles Lakers 4 - 2 Philadelphia 76ers Moses Malone, Houston Gene Shue, Washington
1982-83 Philadelphia 76ers 4 - 0 Los Angeles Lakers Moses Malone, Philadelphia Don Nelson, Milwaukee
1983-84 Boston Celtics 4 - 3 Los Angeles Lakers Larry Bird, Boston Frank Layden, Utah
1984-85 Los Angeles Lakers 4 - 2 Boston Celtics Larry Bird, Boston Don Nelson, Milwaukee
1985-86 Boston Celtics 4 - 2 Houston Rockets Larry Bird, Boston Mike Fratello, Atlanta
1986-87 Los Angeles Lakers 4 - 2 Boston Celtics Magic Johnson, LA Lakers Mike Schuler, Portland
1987-88 Los Angeles Lakers 4 - 3 Detroit Pistons Michael Jordan, Chicago Doug Moe, Denver
1988-89 Detroit Pistons 4 - 0 Los Angeles Lakers Magic Johnson, LA Lakers Cotton Fitzsimmons, Phoenix
1989-90 Detroit Pistons 4 - 1 Portland Trail Blazers Magic Johnson, LA Lakers Pat Riley, LA Lakers
1990-91 Chicago Bulls 4 - 1 Los Angeles Lakers Michael Jordan, Chicago Don Chaney, Houston
1991-92 Chicago Bulls 4 - 2 Portland Trail Blazers Michael Jordan, Chicago Don Nelson, Golden State
1992-93 Chicago Bulls 4 - 2 Phoenix Suns Charles Barkley, Phoenix Pat Riley, New York
1993-94 Houston Rockets 4 - 3 New York Knicks Hakeem Olajuwon, Houston Lenny Wilkens, Atlanta
1994-95 Houston Rockets 4 - 0 Orlando Magic David Robinson, San Antonio Del Harris, LA Lakers
1995-96 Chicago Bulls 4 - 2 Seattle SuperSonics Michael Jordan, Chicago Phil Jackson, Chicago
1996-97 Chicago Bulls 4 - 2 Utah Jazz * Karl Malone, Utah Pat Riley, Miami
1997-98 Chicago Bulls 4 - 2 Utah Jazz Michael Jordan, Chicago Larry Bird, Indiana
1998-99 San Antonio Spurs 4 - 1 New York Knicks Karl Malone, Utah Mike Dunleavy Sr., Portland
1999-00 Los Angeles Lakers 4 - 2 Indiana Pacers Shaquille O'Neal, LA Lakers Doc Rivers, Orlando
2000-01 Los Angeles Lakers 4 - 1 Philadelphia 76ers Allen Iverson, Philadelphia Larry Brown, Philadelphia
2001-02 Los Angeles Lakers 4 - 0 New Jersey Nets * Tim Duncan, San Antonio Rick Carlisle, Detroit
2002-03 San Antonio Spurs 4 - 2 New Jersey Nets Tim Duncan, San Antonio Gregg Popovich, San Antonio
2003-04 Detroit Pistons 4 - 1 Los Angeles Lakers Kevin Garnett, Minnesota Hubie Brown, Memphis
2004-05 San Antonio Spurs 4 - 3 Detroit Pistons Steve Nash, Phoenix Mike D'Antoni, Phoenix
2005-06 Miami Heat 4 - 2 Dallas Mavericks Steve Nash, Phoenix Avery Johnson, Dallas
2006-07 San Antonio Spurs 4 - 0 Cleveland Cavaliers Dirk Nowitzki, Dallas Sam Mitchell, Toronto
2007-08 Boston Celtics 4 - 2 Los Angeles Lakers Kobe Bryant, LA Lakers Byron Scott, New Orleans
2008-09 Los Angeles Lakers 4 - 1 Orlando Magic LeBron James, Cleveland Mike Brown, Cleveland
2009-10 Los Angeles Lakers 4 - 3 Boston Celtics LeBron James, Cleveland Scott Brooks, Oklahoma City
2010-11 Dallas Mavericks 4 - 2 Miami Heat Derrick Rose, Chicago Tom Thibodeau, Chicago
2011-12 Miami Heat 4 - 1 Oklahoma City Thunder LeBron James, Miami Gregg Popovich, San Antonio
2012-13 Miami Heat 4 - 3 San Antonio Spurs LeBron James, Miami George Karl, Denver
2013-14 San Antonio Spurs 4 - 1 Miami Heat Kevin Durant, Oklahoma City Gregg Popovich, San Antonio
2014-15 Golden State Warriors 4 - 2 Cleveland Cavaliers Stephen Curry, Golden State Mike Budenholzer, Atlanta
2015-16 Cleveland Cavaliers 4 - 3 Golden State Warriors Stephen Curry, Golden State Steve Kerr, Golden State
2016-17 Golden State Warriors 4 - 1 Cleveland Cavaliers Russell Westbrook, Oklahoma City Mike D'Antoni, Houston

Palmarés[editar | editar la fonte]

Equipu Campeonatos Subcampeonatos Títulos
Boston Celtics 17 4
1957, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1964, 1965, 1966, 1968, 1969, 1974, 1976, 1981, 1984, 1986, 2008
Los Angeles Lakers 16 15
1949, 1950, 1952, 1953, 1954, 1972, 1980, 1982, 1985, 1987, 1988, 2000, 2001, 2002, 2009, 2010
Chicago Bulls 6 -
1991, 1992, 1993, 1996, 1997, 1998
Golden State Warriors 5 6
1947, 1956, 1975, 2015, 2017, 2018
San Antonio Spurs 5 1
1999, 2003, 2005, 2007, 2014
Philadelphia 76ers 3 6
1955, 1967, 1983
Detroit Pistons 3 4
1989, 1990, 2004
Miami Heat 3 2
2006, 2012, 2013
New York Knicks 2 6
1970, 1973
Houston Rockets 2 2
1994, 1995
Atlanta Hawks 1 3
1958
Washington Wizards 1 3
1978
Seattle Supersonics 1 2
1979
Portland Trail Blazers 1 2
1977
Cleveland Cavaliers 1 3
2016
Milwaukee Bucks 1 1
1971
Dallas Mavericks 1 1
2011
Baltimore Bullets 1 -
1948
Sacramento Kings 1 -
1951
Brooklyn Nets - 2
Orlando Magic - 2
Phoenix Suns - 2
Utah Jazz - 2
Oklahoma City Thunder - 1
Chicago Stags - 1
Indiana Pacers - 1
Washington Capitols - 1

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Pa un completu detalle vease Estadístiques de la NBA Estadístiques de la NBA.

Tabla histórica de anotadores[editar | editar la fonte]

Pa un completu detalle vease Máximos anotadores de la historia de la NBA Máximos anotadores de la NBA.

El máximu anotador del tornéu ye'l norteamericanu Kareem Abdul-Jabbar con 38 387 puntos,[35] siguíu de los sos compatriotes Karl Malone y Kobe Bryant con 36 928 y 33 663 puntos respeutivamente, siendo trés de los únicos cinco xugadores n'algamar la barrera de los trenta mil puntos na historia de la competición.

Hai de solliñar tamién a los tamién norteamericanos Michael Jordan y Wilt Chamberlain quien ostenten el meyor permediu anotador con 30,12 y 30,07 puntos por partíu respeutivamente. Nel casu de Jordan amás, foi'l máximu anotador de la temporada en diez causes, superando'l rexistru de siete de Wilt Chamberlain, que taba vixente dende 1966.

Ente los xugadores n'activu ye l'alemán Dirk Nowitzki quien lidera la clasificación con 30 181 puntos dende'l so debú en 1998, siguíu polos 28 599 de LeBron James siendo esti postreru'l más nuevu n'algamar la cifra.[36]


Nota: indicaos en negrina xugadores activos na categoría mientres la campaña 2016-17 amás del so actual equipu. Contabilizaos los datos de la ABA.

Pos. Xugador Pts. Part. Prom. Debú Club *
1 Bandera de Estaos Xuníos d'América Kareem Abdul-Jabbar 38 387 1560 24.61 1969-70[37] Bandera de Estaos Xuníos d'América Milwaukee Bucks / Los Angeles Lakers
2 Bandera de Estaos Xuníos d'América Karl Malone 36 928 1476 25.02 1985-86[38] Bandera de Estaos Xuníos d'América Utah Jazz
3 Bandera de Estaos Xuníos d'América Kobe Bryant 33 663 1346 25.01 1996-97[39] Bandera de Estaos Xuníos d'América Los Angeles Lakers
4 Bandera de Estaos Xuníos d'América Michael Jordan 32 292 1072 30.12 1984-85[40] Bandera de Estaos Xuníos d'América Chicago Bulls
5 Bandera de Estaos Xuníos d'América Wilt Chamberlain 31 419 1045 30.07 1959-60[41] Bandera de Estaos Xuníos d'América Philadelphia/San Francisco Warriors / Philadelphia 76ers
6 Bandera d'Alemaña Dirk Nowitzki 30 181 1388 21.74 1998-99[42] Bandera de Estaos Xuníos d'América Dallas Mavericks
7 Bandera de Estaos Xuníos d'América LeBron James 28 599 1055 27.11 2003-04[43] Bandera de Estaos Xuníos d'América Cleveland Cavaliers
8 Bandera de Estaos Xuníos d'América Shaquille O'Neal 28 596 1207 23.69 1992-93[44] Bandera de Estaos Xuníos d'América Los Angeles Lakers
9 Bandera de Estaos Xuníos d'América Moses Malone 27 409 1329 20.62 1976-77[45] Bandera de Estaos Xuníos d'América Houston Rockets / Philadelphia 76ers
10 Bandera de Estaos Xuníos d'América Elvin Hayes 27 313 1303 20.96 1976-77[46] Bandera de Estaos Xuníos d'América Houston Rockets / Washington Bullets
Estadístiques actualizaes hasta'l postreru partíu xugáu'l 31 de marzu de 2017.
Kareem Abdul Jabbar, máximu anotador de la competición.

Nota *: Club actual. N'otros casos referir al club nel que sumó más presencies.

Presidentes y comisionados[editar | editar la fonte]

Cobertoria[editar | editar la fonte]

Esta ye una llista de tresmisiones del Baloncestu de la NBA a nivel nacional ya internacional

Televisión[editar | editar la fonte]

Otros países[editar | editar la fonte]

América
Europa

Premios[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

WNBA: lliga femenina de baloncestu

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Diariu El País (ed.): «La FIBA aprueba que los profesionales de la NBA participen nos Xuegos Olímpicos». Consultáu'l 26 de xineru de 2017.
  2. Páxina oficial de la NBA (ed.): «The NBA -- 1946: A New League» (inglés). Consultáu'l 23 de xunu de 2016.
  3. Páxina oficial de la NBA (ed.): «Building the Bobcats» (inglés) (22 de xunu de 2004). Consultáu'l 26 de xineru de 2017.
  4. Portal dixital LandOfBasketball (ed.): «NBA Championships: Summary of Winners» (inglés). Consultáu'l 8 de marzu de 2017.
  5. NBA (ed.): «The First Game» (inglés). Consultáu'l 27 de xunetu de 2016.
  6. Portal dixital History (ed.): «NBA is born» (inglés). Consultáu'l 28 de xunetu de 2016.
  7. NBA (ed.): «George Mikan Bio» (inglés). Consultáu'l 29 de xunetu de 2016.
  8. NBA (ed.): «Lloyd, Clifton, Cooper combine to blaze new path in NBA» (inglés). Consultáu'l 29 de xunetu de 2016.
  9. Portal dixital Wsimg (Nebula) (ed.): «The 2004 Racial and Gender Report Card: National Basketball Association» (inglés). Consultáu'l 29 de xunetu de 2016.
  10. Páxina oficial de la NBA (ed.): «RULE NON. 7-24-SECOND CLOCK - The 2004 Racial and Gender Report Card: National Basketball Association» (inglés). Consultáu'l 29 de xunetu de 2016.
  11. Portal dixital Basketball-Reference (ed.): «Most NBA Championships Won» (inglés). Consultáu'l 8 de marzu de 2017.
  12. Páxina oficial de la NBA (ed.): «Bill Russell Bio» (inglés). Consultáu'l 29 de xunetu de 2016.
  13. Páxina oficial de la NBA (ed.): «The Great Rivalries: Russell vs. Wilt; Bird vs. Magic» (inglés). Consultáu'l 29 de xunetu de 2016.
  14. Portal dixital RememberTheABA (ed.): «Remember the ABA» (inglés). Consultáu'l 29 de xunetu de 2016.
  15. Páxina oficial de la NBA (ed.): «Rick Barry Bio» (inglés). Consultáu'l 29 de xunetu de 2016.
  16. usab.com The History of the 3-Pointer, consultáu en xunetu de 2016
  17. bleacherreport.com Magic Johnson and Larry Bird: The Rivalry That Transformed the NBA, consultáu en xunetu de 2016
  18. NBA.com Michael Jordan: Phenomenon, consultáu en xunetu de 2016
  19. basketball-reference.com 1989 NBA Expansion Draft, consultáu en xunetu de 2016
  20. wnba.com WNBA History, consultáu en xunetu de 2016
  21. Tom Withers (15 de xunu de 2009). Yahoo Sports (ed.): «Redemption: Bryant leads Lakers to 15th NBA title» (inglés). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  22. Dave McMenamin (18 de xunu de 2009). Páxina oficial de la NBA (ed.): «Kobe leads ... and the Lakers follow» (inglés). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  23. Tim MacMahon (15 de febreru de 2010). ESPN (ed.): «Record crowd at All-Star Game» (inglés). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  24. Greg Beacham (18 de xunu de 2010). Yahoo Sports (ed.): «Lakers edge Celtics in Game 7, win 16th title» (inglés). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  25. Marc Stein (11 d'ochobre de 2011). ESPN (ed.): «NBA cancels first 2 weeks of season» (inglés). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  26. The New York Times (ed.): «N.B.A. Owners and Players Ratify Labor Deal» (inglés) (9 d'avientu de 2011). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  27. NBA.com NBA Divisions and Conferences, consultáu en xunu de 2016
  28. NBA.com NBA All-Star Game History, consultáu en xunu de 2016
  29. NBA.com NBA Trading Deadline Trades Since 1987, consultáu en xunu de 2016
  30. 30,0 30,1 ESPN.com NBA Awards, consultáu en xunu de 2016
  31. NBA.com NBA owners change Finals format to 2-2-1-1-1, consultáu en xunu de 2016
  32. news.google.com O'Brien adknowledges problem, consultáu n'avientu de 2009
  33. NBA.com NBA Finals MVP Award Winners, donsultado en xunu de 2016
  34. Turner Sports Interactive, Inc (18 de xunetu de 2013). Páxina oficial de la NBA (ed.): «NBA approves Charlotte's name change» (inglés). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  35. Portal dixital Basketball Reference (ed.): «Máximos anotadores de la NBA». Consultáu'l 31 de xineru de 2017.
  36. Páxina oficial de la NBA (ed.): «Cleveland Cavaliers star LeBron James becomes youngest to score 28,000 points» (inglés). Consultáu'l 7 de febreru de 2017.
  37. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 12 de xineru de 2017.
  38. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 12 de xineru de 2017.
  39. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 12 de xineru de 2017.
  40. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 12 de xineru de 2017.
  41. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 12 de xineru de 2017.
  42. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 5 de febreru de 2017.
  43. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 12 de xineru de 2017.
  44. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 12 de xineru de 2017.
  45. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 12 de xineru de 2017.
  46. Páxina oficial de la NBA (ed.): . Consultáu'l 5 de febreru de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Plantía:Temporaes de la NBA