Washington Wizards

De Wikipedia
Washington Wizards
Situación
Estáu Estaos Xuníos
Datos
Tipu club de baloncestu
Fundáu en1961
Entrenador Bandera de Estaos Xuníos d'América Wes Unseld Jr.
Categoría National Basketball Association
Instalaciones
Estadiu Capital One Arena
Capacidá 20 674
Inaugurao 2 avi 1997
Uniforme
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Washington Wizards ye un equipu profesional de baloncestu de la NBA con sede na capital d'Estaos Xuníos, Washington D. C.

Los Wizards fueron conocíos hasta 1997 como Bullets (bales n'español), pero camudaron el so nome pa evitar asociaciones cola criminalidad qu'estropiaren la imaxe de la ciudá de Washington.[1] Ganaron el campeonatu de la NBA en 1978, rematando amás subcampeón na temporada siguiente. Dende la so fundación en 1961, la franquicia pasó por trés ciudaes: Chicago, Baltimore y Washington. El so terrén de xuegu ye, dende 1997, el Capital One Arena, pabellón con capacidá pa 20.173 espectadores. Amás, el consideráu por munchos meyor xugador de la historia, Michael Jordan,[2] xugó nel equipu ente 2001 y 2003.

Pabellones[editar | editar la fonte]

Historia[editar | editar la fonte]

Los primeros años[editar | editar la fonte]

L'equipu anguaño conocíu como los Wizards empecipió la so trayeutoria na temporada 1961-62 como Chicago Packers.[3] Na siguiente temporada camudaron el so nome pol de Zephirs. Y a la siguiente treslladar a Baltimore, tresformándose nos Baltimore Bullets, ensin rellación dalguna cola antigua franquicia de los Bullets de les décades de los 40 y 50. Nel so primer añu en Baltimore, acabaron na cuarta posición de la División Oeste.

Antes d'empezar la temporada 1964-65, los Bullets consiguieron un gran ésitu trespasando a Terry Dischinger, Rod Thorn y Don Kojis a los Detroit Pistons, en cuenta de Bailey Howell, Don Ohl, Bob Ferry y Wali Jones, xugadores qu'ayudaron a que los Bullets algamaren per primer vegada los playoffs, ganando a St. Louis Hawks en primer ronda por 3-1, cayendo ante Los Angeles Lakers na final de la Conferencia Oeste por 4-2.[4]

Finales de los 60 y principios de los 70[editar | editar la fonte]

L'equipu tuvo alcontráu en Baltimore dende 1963 hasta 1972.

En 1968 los Bullets consiguen faese con dos futuros miembros del Basketball Hall of Fame: Earl Monroe y Wes Unseld. L'ameyoramientu del equipu foi más que notable, pasando de 36 victories na temporada anterior a 57 na 68/69, consiguiendo Unseld los premios de Rookie del Añu y MVP nel mesmu añu. Los Bullets encararon los playoffs con altes mires, pero llueu se vinieron embaxo al ser esaniciaos por New York Knicks en primer ronda. Na siguiente temporada volveríen cruciase na mesma ronda, y anque la serie dir hasta'l séptimu partíu, los Knicks salieron de nuevu victoriosos.

Na temporada 1970-71, tres una discreta temporada regular que terminó con un balance de 42 partíos ganaos por 40 perdíos, volvieron atopase al equipu de Nueva York en playoffs, esta vegada nes Finales de Conferencia. Col capitán de los Knicks, Willis Reed, mancáu, los Bullets tomaron ventaya, pero acabaron llegando al séptimu y definitivu partíu nel Madison Square Garden de Nueva York. Tres un partíu igualáu, una canasta de Gus Johnson nos postreros segundos sirvió pa ganar 93-91 y poner al equipu capitalín per vegada primera nunes finales de la NBA, onde fueron lliteralmente barríos por unos potentes Milwaukee Bucks, con Oscar Robertson y Lew Alcindor como estrelles.[5]

El Hall of Famer Elvin Hayes ganó un aniellu colos Bullets en 1978.

Inclusive dempués de trespasar a Monroe, los Bullets siguieron clasificándose pa los playoffs a lo llargo de la década de los 70. Ameyoraron radicalmente cola contratación d'Elvin Hayes, procedente de Houston Rockets y l'alquisición nel draft de Kevin Porter. Esa temporada consiguiríen el títulu de campeones de la División Central per tercer añu consecutivu, cayendo derrotaos por unos Knicks con Earl Monroe nes sos files, qu'a lo postrero se fadríen col campeonatu de 1973.

En 1973 treslladar a Landover (Maryland), convirtiéndose en Capital Bullets, nome que camudaría al añu siguiente pol de Washington Bullets.

Un balance de 60 victories y 22 derrotes dexó a los Bullets tornar a los playoffs na Temporada 1974-75, con un balance en casa de 36-5. En primer ronda sobrevivieron a un agotador duelu a 7 partíos contra Buffalo Braves, y na final de la Conferencia Este esaniciaron a los vixentes campeones, Boston Celtics, en 6 partíos, aportando a la gran final. Nella los Bullets partíen como favoritos ante Golden State Warriors, pero éstos, lideraos por Rick Barry, arollar por 4-0.[6]

Na temporada 1975-76 de la NBA siguiente temporada ganaron 12 partíos menos que l'anterior campaña, siendo esaniciaos en primer ronda de playoffs por Cleveland Cavaliers.[7] Al términu de la temporada, los Bullets destituyeron al entrenador K.C. Jones, a pesar de tener un 62% de victories na so etapa na franquicia. Dick Motta encargar de reemplaza-y na temporada 1976-77, anque per segundu añu consecutivu nun ganaron la División Central. Hayes remató na sesta posición na llista de máximos reboteadores con 12.5 por partíu. Nos playoffs de 1977, los Bullets cayeron esaniciaos na segunda ronda ante Houston Rockets por 4-2 en superando a los Cavaliers la serie anterior.[8]

El campeonatu de 1978[editar | editar la fonte]

A pesar de tener a los futuros Hall of Fame Elvin Hayes y Wes Unseld nel equipu, los Bullets remataron la temporada regular con un balance de 44-38 y nun yeren unu de los máximos aspirantes al títulu de la NBA. A pesar d'ello, Motta usó la famosa frase "la obra nun remata hasta que la señora gorda canta" (refrán inglés que fai referencia a que nun se debe suponer la resultancia d'una actividá hasta qu'ésta remata).

Los Bullets esaniciaron en primer ronda fácilmente a Atlanta Hawks por 2-0, pa darréu vencer nos dos siguientes eliminatories por idénticu resultancia, 4-2, tantu a San Antonio Spurs como Philadelphia 76ers y, ante tolos pronósticos, colase nes Finales de la NBA.

Nelles enfrentáronse a Seattle SuperSonics.[9] Los capitalinos llegaron a dir perdiendo por 3-2, pero nel sestu partíu los Bullets diéronse un homenaxe barriendo 117-82 a los Sonics en casa. Yá nel séptimu y definitivu alcuentru, Washington venció y collo llegó'l primer campeonatu de la historia de la franquicia. Wes Unseld foi nomáu MVP de les Finales.

Na Temporada 1978-79 de la NBA siguiente temporada los Bullets camudar a la División Atlánticu, ganando asina'l títulu de división na so primer campaña. Entraron a playoffs habiendo perdíu 8 de los postreros 11 partíos de la temporada regular, anque consiguieron un balance positivu de 54-28. Los Bullets llegaron per segundu añu consecutivu a les Finales n'esaniciando a los Spurs nes Finales de Conferencia nuna dura serie a siete encuentros. Esta vegada, de nuevu ante los Sonics, l'equipu nun pudo defender el campeonatu al perder 4-1 nes Finales.[10]

1979-1988[editar | editar la fonte]

Pero la dómina de mancadures finalmente llegó a Washington. Na temporada 1979-80, los Bullets clasificar pa playoffs na sesta posición con un balance de 39-43, siendo esaniciaos a les primeres de cambiu por Philadelphia 76ers.[11] Al añu siguiente, l'equipu nun se clasificó pa la postemporada per primer vegada en 13 años. Unseld retiróse y Hayes foi trespasáu a Houston Rockets na temporada 1980-81 de la NBA siguiente campaña.

En 1981, los Bullets empezaron a xugar fuerte y agresivos so la direición de Gene Shue y Don Moren, rematando la temporada regular con un esperanzador 43-39, anque, a pesar de llegar hasta les Semifinales de Conferencia, l'equipu perdiera la brillantez y el xuegu que-yos caracterizó na década de los 70. Al añu siguiente, los Bullets roblaron un positivu 42-40, pero fallaron a la d'aportar a playoffs por cuenta de la competitividá na División Atlánticu y na Conferencia Este.

Nos dos años siguientes, los Bullets realizaron un baloncestu mediocre, rematando la temporada regular con récores negativos, pero aun así entrando en playoffs. En dambos años, fueron esaniciaos en primer ronda.

En 1985, l'equipu adquirió al pívot sudanés Manute Bol que la so especialidá yeren los tapones. Esi añu, taponó 397 llanzamientos (récor de franquicia) de los 716 del equipu (récor de franquicia tamién), pero los Bullets fracasaron con un balance de 39-43 y fueron esaniciaos en primer ronda polos 76ers. Nun claru intentu de meyora, l'equipu trespasó a Jeff Ruland a Philadelphia pol pívot Moses Malone, quien lideraría a los Bullets n'anotación con 24,1 puntos per partíu na siguiente temporada, formando una gran pareya anotadora con Jeff Malone (22 puntos per partíu). Aquel añu, los Bullets llograríen la so última campaña con balance positivu (42-40) hasta 1997. En playoffs fueron posaos por Detroit Pistons en trés partíos.[12]

Los Bullets escoyeron a Muggsy Bogues na docena posición del Draft de 1987,[13] siendo'l xugador de menor estatura de la historia de la NBA con 1,60 metros. Baxu tutelar de Kevin Loughery, l'equipu roblaría un fluexu empiece de temporada, siendo despidíu al 27ᵘ alcuentru de temporada con un murniu 8-19. Pa reemplazar a Loughery, los Bullets contrataron a Wes Unseld, un vieyu conocíu de l'afición capitalina. Col ex-xugador como entrenador, l'equipu ameyoró y algamó los playoffs con un balance final de 38-44. En perdiendo los dos primeros partíos en primer ronda ante los Pistons, los Bullets reaccionaron y llograron forzar el quintu alcuentru tres dos victories en casa. Sicasí, perderíen nel decisivu partíu per un marxe de 21 puntos. Washington tardaría nueve años en volver vivir un partíu de playoffs.[14]

1989-1997[editar | editar la fonte]

Los Bullets empezaron con un 5-1 en 1989, pero les esperances de roblar una bona temporada sumieron al perder 16 de 18 partíos dende mediaos d'avientu hasta mediaos de xineru. Remataron con un balance de 31-51 a pesar del nivel estelar amosáu por Jeff Malone y Bernard King, quien promediaron 24,3 y 22,3 puntos per nueche respeutivamente.

Na temporada 1990-91, l'equipu consiguió 30 victories, pero la nota prestosa poner King, recuperándose totalmente de la operación de rodía a la que se sometió cuando yera xugador de los Knicks na campaña 1984-85. Remató terceru de la lliga n'anotación permediando 28,4 puntos per partíu.[15] En 1991, Susan O'Malley convertir na primer muyer en presidir una franquicia na historia de la NBA. Susan ye la hermana de Peter O'Malley, actual propietariu de Los Angeles Dodgers, y fía del antiguu propietariu de los Dodgers Walter O'Malley.

Un añu dempués, les mancadures siguieron castigando al equipu, tocándo-yos la vez esta vegada a xugadores clave como Rex Chapman, Calbert Cheaney y Pervis Ellison. La resultancia foi un pésimu 24-58, pero l'ayuda taba en camín.

Los Bullets escoyeron a Juwan Howard nel Draft de 1994[16] y trespasaron a Tom Gugliotta xunto con trés primeres rondes a Golden State Warriors por Chris Webber. Cola temporada yá empezada, Webber mancar nel costazu, irónicamente ante los Warriors, y tuvo que tar 19 partíos nel dique secu. Los Bullets finalmente terminaron con un negativu 21-61, ente que Webber permedió 20,1 puntos y 9,6 rebotes per alcuentru, pero tornó l'operase del so disllocáu costazu. Esta decisión pagar cara'l xugador, yá que antes d'empezar la temporada 1995-96, Webber volvió mancase nel costazu nun partíu de pretemporada ante Indiana Pacers y empezó la temporada na llista de mancaos. Foi activáu'l 27 de payares, pero volvió recayer un mes dempués. Finalmente, Webber aceptó operase'l 1 de febreru de 1996, polo que se perdía'l restu de temporada. Los Bullets llograron un 9-6 con Webber, permediando el xugador 23,7 puntos, 7,6 rebotes, 5 asistencies y 1,8 robos en 37,2 minutos per partíu. Otros xugadores como Mark Price (namái xugó 7 partíos) y Robert Pack (31 partíos xugaos) fueron víctima de les mancadures. L'optimismu llegó col rookie Rasheed Wallace, y col xuegu estelar de Howard, permediando 22,1 puntos y 8,1 rebotes, y apostando l'All-Star Game. Los Bullets roblaron un balance de 39-43, quedando fora de playoffs.

Washington presumía de tener al xugador más altu de la lliga, el pívot rumanu Gheorghe Muresan de 2,32 metros, a dos bistechos atléticos como Howard y Webber, y a unu de los meyores bases de la lliga, Rod Strickland. Los Bullets empezaron con un 22-24, polo que l'entrenador Jim Lynam foi despidíu, siendo reemplazáu por Bernie Bickerstaff, quien trabayó como asistente cuando l'equipu ganó'l campeonatu de 1978. Con Bickerstaff, los Bullets respondieron, ganando 16 de los postreros 21 partíos y rematando con un récor de 44-38, el meyor dende la temporada 1978-79. Tres una llarga seca, l'equipu tornaba a los playoffs, onde foi esaniciáu en primer ronda por Chicago Bulls en trés partíos, perdiéndolos por un total de tan solo 18 puntos de diferencia.[17]

Webber lideró al equipu n'anotación (20,1), rebotes (10,3) y tapones (1,9), faciendo la so primer apaición nel All-Star Game. Howard permedió 19,1 puntos y 8 rebotes per partíu, ente que Strickland apurrió 17,2 puntos y 1,74 robos de balón, rematando amás en quinta posición n'asistencies de la lliga con 8,9 por partíu. Muresan lideró la NBA en porcentaxe de tiros de campu con un 59,9%. Los Bullets tamién recibieron les pervalibles contribuciones de Calbert Cheaney (10,6 puntos per partíu) y Tracy Murray (10 puntos).

Los Bullets convertir nos Wizards[editar | editar la fonte]

En 1995, el propietariu Abe Pollin anunció que la franquicia sería renombrada por cuenta de que Bullets (bales) yera un nome violentu (en respuesta a les declaraciones del cómicu David Letterman, que suxurió que l'equipu llamárase a cencielles The Bullets). Abrióse una competición pa escoyer el nuevu nome, embaraxando les opciones de Dragons (dragones), Express (espresos), Stallions (sementales), Sea Dogs (perros de mar) o Wizards (magos).[18] El 15 de mayu de 1997, los Bullets oficialmente convirtiéronse nos Wizards. El cambéu xeneró daqué de discutiniu por cuenta de que "wizard" ye'l títulu col que se-y conocía al xefe del Ku Klux Klan na dómina de la Reconstrucción.[18] Un nuevu logotipu foi diseñáu y los colores fueron camudaos del tradicional colloráu, blancu y azul a azul, negru y bronce, los mesmos colores que Washington Capitals, equipu de ḥoquei tamién en posesión de Pollin. Esi mesmu añu l'equipu camudar al MCI Center, agora conocíu como Capital One Arena, pabellón que tamién alluga los partíos de los Capitals de la NHL, de Washington Mystics de la WNBA y del equipu masculín de baloncestu universitariu Georgetown Hoyas.

En 1998, los Wizards convertir nel equipu hermano de les Mystics.

Cayida a finales de los 90[editar | editar la fonte]

Capital One Arena, enantes conocíu como MCI Center, ye'l pabellón del equipu dende 1997.

Los recién renombraos Wizards empezaron la temporada 1997-98 xugando los primeros 5 partíos de casa nel US Air Arena antes de camudase definitivamente al nuevu MCI Center el 2 d'avientu de 1997. Los Wizards remataron la temporada con un 42-40, incluyendo 4 victories consecutives a la fin de la mesma pero quedando fora de los puestos de playoffs. Lo meyor de los Wizards foi Webber, liderando al equipu con 21,9 puntos y 9,5 rebotes. Strickland lideró la lliga n'asistencies con 10,5 por partíu, pero sufrió una mancadura cerca del final de temporada regular. Murray permedió 15,1 puntos saliendo dende'l banquín, incluyendo una anotación de 50 punto ante los Warriors. En mayu de 1998, Webber foi trespasáu a Sacramento Kings por Mitch Richmond y Otis Thorpe.

Na encurtiada temporada del zarru patronal, la de 1999, los Wizards roblaron un balance de 18-32. Richmond lideró al equipu n'anotación con 19,7 puntos per alcuentru. Na temporada 1999-00 de la NBA siguiente campaña, el récor foi de 29-53, empezando l'equipu a entrar nun pozu del que-yos costaría salir. Richmond permedió 17,4 puntos per nueche, ente que el rookie Richard Hamilton lideró al equipu n'anotación con 18,1 puntos per partíu. Los Wizards roblaron un paupérrimo 19-63, el peor de la franquicia.

El 23 de febreru de 2001, los Wizards tuvieron envolubraos nun llargu trespasu. L'equipu unviaba a Howard, Obinna Ekezie y Calvin Booth a Dallas Mavericks por Hubert Davis, Courtney Alexander, Christian Laettner, Loy Vaught y Etan Thomas, amás de 3 millones de dólares.

Los años de Michael Jordan[editar | editar la fonte]

2001-02[editar | editar la fonte]

Tres el so retiru como xugador profesional en 1999, Michael Jordan convertir nel Presidente d'Operaciones de Baloncestu de los Wizards,[19] amás de propietariu de minoría, en xineru de 2000. Sicasí, en setiembre de 2001 sorprendió a propios y estraños anunciando'l so regresu a les canches con 38 años y cola camiseta de los Wizards. Jordan declaró que volvía "por amor al xuegu". Por cuenta de les regles de la NBA, tuvo que desfacer de cualquier propiedá del equipu. Antes del All-Star, Jordan yera unu de los dos únicos xugadores de la lliga en permediar más de 25 puntos, 5 asistencies y 5 rebotes, liderando a los Wizards a un balance de 26-21. Desafortunadamente, tres el All-Star, Jordan mancóse la rodía y remató la temporada na llista de mancaos. Los Wizards terminaron con un rexistru de 37-45. Aun así, Jordan ayudó al equipu a ganar 18 partíos más que la temporada anterior.

2002-03[editar | editar la fonte]

Jordan anunció que xugaría una temporada más, y esta vegada l'equipu foi llargamente reforzáu con Jerry Stackhouse y Larry Hughes. Inclusive Jordan aceptó un rol de sestu home por que'l so maltrecha rodía pudiera aguantar el ritmu de competición. Sicasí, una serie de numberoses mancadures nel equipu y un mal xuegu fizo que Jordan tornara al quintetu titular. A pesar del so esfuerciu, los Wizards consiguieron el mesmu balance que la temporada anterior, polo que quedaron fora de playoffs una vegada más.[20] Jordan remató la campaña como l'únicu del equipu en xugar los 82 partíos, permediando 20 puntos, 6,1 rebotes, 3,8 asistencies, 1,5 robos y 37 minutos de xuegu.

Salida del equipu[editar | editar la fonte]

Tres la temporada 2002-03, el propietariu Abe Pollin, sorprendentemente, despidió a Jordan como presidente del equipu. Jordan sintióse traicionáu, pensando que tres los sos díes como xugador recuperaría la so parte de propiedá del equipu, pero Pollin xustificó'l so despidu declarando que Jordan tenía efeutos perxudiciales pal equipu, como la suplencia de Hughes por Tyronn Llue, los sos probes trespasos, y l'esbardiar una eleición en primer posición de draft con Kwame Brown, quien nunca cumplió colo previsto.[21]

Ensin Michael Jordan, l'equipu nun tenía nenguna credibilidá, polo que la temporada 2003-04 foi mala. A pesar de la llegada de Gilbert Arenas, los Wizards consiguieron un probe 25-57.[22]

Washington fichó a Eddie Jordan como entrenador y a Ernie Grunfeld nel puestu de xeneral manager. Kwame Brown sería trespasáu en 2005 a Los Angeles Lakers por Caron Butler.[23]

El resurdimientu de la mano d'Arenas[editar | editar la fonte]

Gilbert Arenas llegó al equipu en 2003.

2004-05[editar | editar la fonte]

Na temporada 2004-05, yá na nueva División Sureste, los Wizards empezaron a llevantar cabeza tres dellos años nel pozu de la lliga. Llograron el meyor balance nos postreros 26 años, con 45-37, y aportaron a playoffs per primer vegada col nome de Wizards.[24] Antes del empiezu de la temporada regular, la franquicia trespasó a Jerry Stackhouse, Christian Laettner y los derechos de Devin Harris a Dallas Mavericks por Antawn Jamison. Mientres la campaña, el tríu anotador formáu por Arenas, Jamison y Hughes foi'l meyor de la lliga y recibió el llamatu de "Gran Tríu". Hughes lideró la NBA en robos de balón con 2.89 por partíu, y Arenas y Jamison fueron escoyíos p'apostar l'All-Star Game, siendo los primeros xugadores de los Wizards en llogralo desque Jeff Malone y Moses Malone facer en 1987.

Con una victoria por 93-82 ante Chicago Bulls el 13 d'abril de 2005, los Wizards oficialmente clasificáronse para playoffs per primer vegada dende 1997.[25] Les 16.000 entraes pa playoffs escosar en dos hores y media el día que se punxeron en venta.[26] Nel tercer partíu de la primer ronda ante los Bulls, los Wizards ganaron el so primer alcuentru de postemporada dende 1988,[27] dando empiezu a una remontada que-yos fadría pasar de ronda. En perdiendo los dos primeros partíos, los Wizards dieron la vuelta a la eliminatoria venciendo nos siguientes cuatros alcuentros, incluyíu'l quintu con un tiru d'Arenas na bocina pa dar la victoria a los capitalinos.[28] Washington foi unu de los 12 equipos na historia de la lliga que llograron ganar una serie de playoffs en diendo perdiendo 0-2.

En segunda ronda, los Wizards cayeron por 4-0 ante Miami Heat,[29] primeramente l'equipu con meyor récor na Conferencia Este.

2005-06[editar | editar la fonte]

Antawn Jamison nun partíu de los Wizards.

La temporada 2005-06 tuvo llena d'altibaxos. Mientres la pretemporada, los Wizards adquirieron a Caron Butler, procedente de los Lakers, y a Antonio Daniels.[30] Darréu, el tríu de los Wizards volvió ser el más anotador de la lliga, esta vegada con Butler en llugar de Hughes. L'equipu empezó con un balance de 5-1, siguiendo con un probe 8-17 pa establecese en 13-18 nos primeros 31 partíos de lliga. Pero nos siguientes 18 alcuentros, los Wizards ganaron 15 y llegaron al 5 d'abril con un récor de 39-35. Cuando se pensaba en superar la marca de la temporada anterior, Butler sufrió una mancadura que lu estremó de les canches mientres cinco partíos, toos ellos resumíos en derrota. Tres el regresu de Butler, los Wizards terminaron con un 42-40 y quintos nel Este.[31] L'equipu permedió mientres la temporada regular 101,7 puntos per partíu, terceros na lliga, y clasificáronse para playoffs per segundu añu consecutivu, daqué que nun llograben dende 1987.

En primer ronda tocólos Cleveland Cavaliers, siendo una de les series más igualaes de playoffs. Los equipos llegaron al tercer partíu cola eliminatoria igualada. En dichu partíu nel Verizon Center, LeBron James anotó una canasta a falta de 5,7 segundos pal final, dando la victoria a los Cavaliers por un ajustadísimo 97-96. El cuartu alcuentru foi similar, con Arenas anotando 20 puntos nel postreru cuartu y los Wizards ganando 106-96. Nel quintu y sestu partíu, Cleveland tomó'l control, decidiéndose dambos alcuentros por un puntu na prórroga.

A pesar de que los Wizards mandaben nel marcador por 107-100 a falta d'un minutu y 18 segundos na quinta cita, l'equipu viénose embaxo y Butler mandó'l partíu a la prórroga con una canasta falta de 7,5 segundos, onde James dio la victoria a los Cavs anotando nel postreru segundu. Nel sestu partíu, tres delles remontaes de dambos conxuntos, el partíu volvió decidise na prórroga, esta vegada gracies a Arenas. Nella, la base falló dos tiros llibres ente que James moflar d'él na llinia. Cleveland coyó'l rebote y Damon Jones anotó una canasta a falta de 4,8 segundos pal final. Tres posterior fallu de Butler, la serie foi pa los Cavaliers y los Wizards quedaron esaniciaos.[32]

2006-07[editar | editar la fonte]

La temporada 2006-07 foi bien prometedora pa la franquicia, fichando en pretemporada a los axentes llibres DeShawn Stevenson[33] y Darius Songaila.[34] L'equipu empezó la temporada con un murniu 0-8, remontando con un 4-9 en payares y un 22-9 n'avientu y xineru. El 17 d'avientu, Arenas anotó 60 puntos, récor de la franquicia, ante los Lakers.[35] Tanto'l xugador como Eddie Jordan fueron nomaos xugador y entrenador del mes d'avientu, respeutivamente. Tanto'l 3 d'avientu como'l 15, Arenas atinó un triple na bocina pa dar la victoria a los Wizards ante Milwaukee Bucks y Utah Jazz.

Partíu ante Toronto Raptors el 30 de marzu de 2007.

El 30 de xineru, Jamison mancóse la so rodía esquierda na victoria ante Detroit Pistons.[36] Ensin él, Washington robló un 4-8 en 12 partíos. Selmanes dempués, Jordan convertir nel primer entrenador de la franquicia en dirixir el partíu del All-Star dende Dick Motta en 1979. Arenas xugó'l so tercer All-Star Game consecutivu y Butler fixo'l so debú.

El 14 de marzu, Butler sufrió una mancadura de rodía y tuvo fuera de les canches mientres 6 partíos.[37] En tornando y xugar tres encuentros, quebróse la mano derecha'l 1 d'abril ante los Bucks. Trés díes depués, la vez tocólu a Arenas, diciendo adiós a la temporada. A pesar de les mancadures, los Wizards algamaron los playoffs con un balance de 41-41 y séptimos nel Esti.[38] En primer ronda, con Jamison práuticamente solo nel amenorgáu equipu, fueron esaniciaos por Cleveland Cavaliers en cuatro partíos.[39]

L'equipu esfrutó de la meyor temporada n'asistencia al pabellón tres la marcha de Michael Jordan, con una media de 18.372 espectadores per partíu (un total de 753.283).[40]

Dos paupérrimas temporaes (2008-2010)[editar | editar la fonte]

2008-09[editar | editar la fonte]

Na pretemporada de la 2008-09, los Wizards anovaron a Gilbert Arenas y Antawn Jamison, amás d'adquirir nel draft a JaVale McGee.

En setiembre, Arenas someter a una operación na rodía esquierda, perdiéndose cinco meses de competición, retornando en marzu de 2009. El pívot Brendan Haywood perdióse seis meses por mancadura. Los Wizards tuvieron un empiezu penosu, perdiendo 15 de los 19 partíos, de cuenta qu'en payares, l'entrenador Eddie Jordan foi despidíu. Foi reemplazáu pol interín Ed Tapscott. Los Wizards adquirieron n'avientu a Javaris Crittenton y Mike James, pero los Wizards nun llevantaron cabeza, terminando la temporada con un 19-63, el peor récor na historia de la franquicia.

2009-10[editar | editar la fonte]

N'abril de 2009, Flip Saunders convertir en nuevu entrenador del equipu. Los Wizards adquirieron a Randy Foye y Mike Miller de Minnesota Timberwolves por Darius Songaila, Etan Thomas, Oleksiy Pecherov y una primer ronda de draft. N'avientu de 2009, Arenas foi arrestáu por tenencia d'armes na so taquilla, violando la prohibición de la NBA de posesión d'armes dientro del estadiu. En xineru, afayóse qu'Arenas y el so compañeru Crittenton xugaren con armar antes d'un partíu contra Philadelphia 76ers. En febreru de 2010, tres un global de 17-33, los Wizards trespasaron a Caron Butler, Haywood y DeShawn Stevenson a Dallas Mavericks por Josh Howard, Drew Gooden, Quinton Ross y James Singleton. De la mesma, intercambiaron a Jamison a los Cleveland Cavaliers por Zydrunas Ilgauskas, pero esti nun robló'l so contratu, de cuenta que se convirtió n'axente llibre y tornó a los Cavaliers. Con Arenas suspendíu, y con Butler, Jamison y Stevenson trespasaos, los Wizards terminaron con un global de 26-56.

Nuevos colores, mesmu aldu[editar | editar la fonte]

John Wall, escoyíu como númberu unu del draft de 2010.

2010-11[editar | editar la fonte]

Antes de la temporada, el propietariu de los Wizards, Ted Leonsis, afirmó'l so deséu de volver utilizar los colores de la etapa de los Bullets, ya inclusive devolver dichu nome al equipu. El presidente Ernie Grunfeld, confirmó'l cambéu de equipación pa la temporada 2011-12.

Nel draft de 2010, los Wizards escoyeron como númberu unu a la base John Wall, amás d'adquirir a Kirk Hinrich y los derechos de Kevin Seraphin, procedente de Chicago Bulls.

N'avientu d'esi añu, los Wizards trespasaron al que fuera xugador franquicia mientres años, Gilbert Arenas, a Orlando Magic por Rashard Lewis. Hinrich partió a Atlanta Hawks por Jordan Crawford, Mike Bibby, Maurice Evans y primer ronda de draft.

La temporada foi de nuevu mediocre pa los Wizards, con importantes xugadores como Josh Howard o Lewis mancaos gran parte de la temporada, los capitalinos terminaron con un 23-59.

2011-12[editar | editar la fonte]

En mayu de 2011, presentáronse los nuevos colores y diseñu de vistimienta, basaos nos colores de los años de gloria de los Bullets, a finales de los 70 y principios de los 80. Magar tou, nun se fixo nenguna alusión a devolver el nome de los Bullets al equipu, tal como quería Ted Leonsis.

El cambéu de colores nun camudó'l rendimientu del equipu, de cuenta qu'en payares, Flip Saunders foi despidíu y reemplazáu pol interín Randy Wittman. En marzu de 2012, los Wizards trespasaron a JaVale McGee y Ronny Turiaf a Denver Nuggets pol pívot brasilanu Nenê. Los Wizards remataron con un pésimu 20-46, el segundu peor récor de la franquicia, anque superáu pol 7-59 de Charlotte Bobcats.

2012-13[editar | editar la fonte]

Pa la 2012-13, los Wizards adquirieron nel draft a Bradley Beal en tercer posición. Esprender del inoperante Rashard Lewis, que foi unviáu a New Orleans Hornets por Emeka Okafor, Trevor Ariza y segunda ronda de draft. El 21 de febreru de 2013 trespasaron a unu de los sos meyores xugadores Jordan Crawford a Boston Celtics a cambéu del escolta Leandro Barbosa y el pívot Jason Collins. Empezaron la temporada ensin John Wall lo que fixeron que tuvieren un récor paupérrimo pero con él recuperáu ganaron la metá de partíos, magar tener l'equipu munchos problemes coles mancadures.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Nota: G: Partíos ganaos P:Partíos perdíos %:porcentaxe de victories

Temporada G P % Play-offs Resultaos
Chicago Packers
1961–62 18 62 .225
Chicago Zephyrs
1962–63 25 55 .313
Baltimore Bullets
1963–64 31 49 .388
1964–65 37 43 .463 Gana Semifinales División
Pierde Finales División
Baltimore 3, St. Louis 1
Los Angeles 4, Baltimore 2
1965–66 38 42 .475 Pierde Semifinales División St. Louis 3, Baltimore 0
1966–67 20 61 .247
1967–68 36 46 .439
1968–69 57 25 .695 Pierde Semifinales División New York 4, Baltimore 0
1969–70 50 32 .610 Pierde Semifinales División New York 4, Baltimore 3
1970–71 42 40 .512 Gana Semifinales Conferencia
Gana Finales Conferencia
Pierde Finales NBA
Baltimore 4, Philadelphia 3
Baltimore 4, New York 3
Milwaukee 4, Baltimore 0
1971–72 38 44 .463 Pierde Semifinales División New York 4, Baltimore 2
1972–73 52 30 .634 Pierde Semifinales División New York 4, Baltimore 1
Capital Bullets
1973–74 47 35 .573 Pierde Semifinales División New York 4, Capital 3
Washington Bullets
1974–75 60 22 .732 Gana Semifinales Conferencia
Gana Finales Conferencia
Pierde Finales NBA
Washington 4, Buffalo 3
Washington 4, Boston 2
Golden State 4, Wash. 0
1975–76 48 34 .585 Gana Semifinales Conferencia Cleveland 4, Washington 3
1976–77 48 34 .585 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Washington 2, Cleveland 1
Houston 4, Washington 2
1977–78 44 38 .537 Gana 1ᵉʳ Ronda
Gana Semifinales Conferencia
Gana Finales Conferencia
Gana Finales NBA
Washington 2, Atlanta 0
Washington 4, San Antonio 2
Washington 4, Philadelphia 2
Washington 4, Seattle 3
1978–79 54 28 .659 Gana Semifinales Conferencia
Gana Finales Conferencia
Pierde Finales NBA
Washington 4, Atlanta 3
Washington 4, San Antonio 3
Seattle 4, Washington 1
1979–80 39 43 .476 Pierde 1ᵉʳ Ronda Philadelphia 2, Washington 0
1980–81 39 43 .476
1981–82 43 39 .524 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Washington 2, New Jersey 0
Boston 4, Washington 1
1982–83 42 40 .512
1983–84 35 47 .427 Pierde 1ᵉʳ Ronda Boston 3, Washington 1
1984–85 40 42 .488 Pierde 1ᵉʳ Ronda Philadelphia 3, Washington 1
1985–86 39 43 .476 Pierde 1ᵉʳ Ronda Philadelphia 3, Washington 2
1986–87 42 40 .512 Pierde 1ᵉʳ Ronda Detroit 3, Washington 0
1987–88 38 44 .463 Pierde 1ᵉʳ Ronda Detroit 3, Washington 2
1988–89 40 42 .488
1989–90 31 51 .378
1990–91 30 52 .366
1991–92 25 57 .305
1992–93 22 60 .268
1993–94 24 58 .293
1994–95 21 61 .256
1995–96 39 43 .476
1996–97 44 38 .537 Pierde 1ᵉʳ Ronda Chicago 3, Washington 0
Washington Wizards
1997–98 42 40 .512
1998–99 18 32 .360
1999–00 29 53 .354
2000–01 19 63 .233
2001–02 37 45 .451
2002–03 37 45 .451
2003–04 25 57 .305
2004–05 45 37 .549 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Washington 4, Chicago 2
Miami 4, Washington 0
2005–06 42 40 .512 Pierde 1ᵉʳ Ronda Cleveland 4, Washington 2
2006-07 41 41 .500 Pierde 1ᵉʳ Ronda Cleveland 4, Washington 0
2007-08 43 39 .524 Pierde 1ᵉʳ Ronda Cleveland 4, Washington 2
2008-09 19 63 .232
2009-10 26 56 .317
2010-11 23 59 .280
2011-12 20 46 .303
2012-13 29 53 .354
2013–14 44 38 .537 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Washington 4, Chicago 1
Indiana 4, Washington 2
2014-15 46 36 .561 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Washington 4, Toronto 0
Atlanta 4, Washington 2
2015-16 41 41 .500    
2016-17 49 33 .598 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Washington 4, Atlanta 2
Boston 4, Washington 3
Totales 1937 2416 .445
Playoffs 87 120 .420 1 Campeonatu

Xugadores notables[editar | editar la fonte]

Miembros del Basketball Hall of Fame[editar | editar la fonte]

Númberos retiraos[editar | editar la fonte]

  • 10 Earl Monroe, Base, 1967-80 (1967-1971 Baltimore)
  • 11 Elvin Hayes, Bistechu, 1972-81 (1972-73 Baltimore)
  • 25 Gus Johnson, Bistechu, 1963-72 (toos en Baltimore)
  • 41 Wes Unseld, Pívot, 1968-81 (1968-73 Baltimore); Entrenador, 1987-94

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Premiu[editar | editar la fonte]

Meyor Quintetu de la NBA Meyor Quintetu de la Temporada

Segundu Meyor Quintetu de la Temporada

Tercer Meyor Quintetu de la Temporada

Meyor quintetu defensivu de la NBA Meyor Quintetu Defensivu

Segundu Meyor Quintetu Defensivu

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. baltimoresun.com In name vote, fans settle for 'Wizards' Bullets followers make choice from unpopular lot, consultáu en mayu de 2017
  2. NBA.com Michael Jordan Bio, consultáu febreru de 2008
  3. Basketball-Reference.com 1961-62 NBA Season Summary, consultáu febreru de 2008
  4. NBA.com 1965 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  5. NBA.com 1971 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  6. NBA.com 1975 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  7. NBA.com 1976 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  8. NBA.com 1977 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  9. NBA.com 1978 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  10. NBA.com 1979 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  11. NBA.com 1980 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  12. NBA.com 1987 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  13. Draft de la NBA de 1987 Basketball-Reference.com
  14. NBA.com 1988 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  15. NBA.com LEAGUE LEADERS. Points - 1990-91 (Consultáu xineru de 2008)
  16. Draft de la NBA de 1994 Basketball-Reference.com
  17. NBA.com 1997 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  18. 18,0 18,1 Peterseim, Locke. «Like magic, Wizards' name becomes cool». Page 2 Goes to Washington (ESPN.com). http://espn.go.com/page2/wash/s/closer/020316.html. Consultáu'l 7 de xunetu de 2006. 
  19. Sandomir, Richard. Jordan Sheds Uniform for Suit as a Wizards Owner, 20 de xineru de 2000
  20. Basketball-Reference.com 2002-03 NBA Season Summary, consultáu febreru de 2008
  21. "So Long, Kwame, Thanks for Nothing+, The Washington Post, 16 de xunetu de 2005
  22. Basketball-Reference.com 2003-04 NBA Season Summary, consultáu febreru de 2008
  23. Butler a los Wizards por Brown (consultáu: febreru de 2008)
  24. Basketball-Reference.com 2004-05 NBA Season Summary, consultáu febreru de 2008
  25. Wizards make playoffs for first time in eight years - NBA - CBSSports.com
  26. Sixers survive blowing big lead to slip past Wizards - NBA - CBSSports.com
  27. Los Wizards ganen 117-99 a los Bulls nel tercer partíu de los playoffs de 2005 (consultáu: febreru de 2008)
  28. YouTube - Gilbert Arenas Game Winning Shot
  29. NBA.com 2005 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  30. Daniels ficha polos Wizards (consultáu: febreru de 2008)
  31. Basketball-Reference.com 2005-06 NBA Season Summary, consultáu febreru de 2008
  32. NBA.com 2006 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  33. Stevenson ficha polos Wizards (consultáu: febreru de 2008)
  34. Songaila ficha polos Wizards (consultáu: febreru de 2008)
  35. Arenas anota 60 punto ante los Lakers (consultáu: febreru de 2008)
  36. Jamison máncase la rodía ante los Pistons (consultáu: febreru de 2008)
  37. Ganen los Wizards pero pierden a Butler por mancadura (consultáu: febreru de 2008)
  38. Basketball-Reference.com 2006-07 NBA Season Summary, consultáu febreru de 2008
  39. NBA.com 2007 Playoff Results (Consultáu febreru de 2007)
  40. ESPN - NBA Attendance - National Basketball Association

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]