Boston Celtics

De Wikipedia
Boston Celtics
Situación
Estáu Estaos Xuníos
Datos
Tipu club de baloncestu
Fundáu en1946
Entrenador Bandera de Estaos Xuníos d'América Brad Stevens
Categoría National Basketball Association
Instalaciones
Estadiu TD Garden
Capacidá 18 624
Inaugurao 30 set 1995
Direición 100 Legends Way, Boston, MA 02114

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Boston Celtics ye una franquicia de baloncestu na NBA con sede en Boston, Massachusetts, Estaos Xuníos. Los Celtics xueguen los sos partíos como locales nel TD Garden y formen parte de la División Atlánticu de la Conferencia Este. L'equipu tien una fuerte tradición irlandesa, pola cual utiliza indumentaria verde.

Fundáu en 1946, colos sos 17 campeonatos ye l'equipu más gallardoniáu de la historia de la NBA.[1] L'equipu apoderó la NBA dende 1957 hasta 1969 con once anillos de campeón, ocho d'ellos consecutivos, récor de la lliga. Na década de 1970 ganaron dos títulos más y nos años 80, con Larry Bird a la cabeza, consiguiríen otros trés títulos, apostando amás trés épiques finales contra los sos clásicos rivales, Los Angeles Lakers. Dempués d'una seca de 22 años, en 2008 consiguieron otru aniellu más, siendo'l postreru hasta agora. Esa final ganar de nuevu contra los Lakers, que tomaríense la revancha 2 años más tarde na que, hasta agora, ye la postrera final apostada polos Celtics.

La racha ganadora de los años 50 y 60 favoreció que dellos xugadores consiguieren tal cantidá d'aniellos de campeón que difícilmente van ser alcanzaos. El pívot Bill Russell, con 11 aniellos, los 2 postreros consiguíos como xugador-entrenador, ye'l xugador más gallardoniáu de la historia de la NBA. Detrás d'él atópense Sam Jones con 10, y John Havlicek, Tom Heinsohn, Tom Sanders y K. C. Jones con 8. L'únicu xugador non célticu que se-yos avera ye Robert Horry, que ganó 7 aniellos con tres equipos distintos, ente que pergrandes xugadores como Michael Jordan o Kareem Abdul-Jabbar quedar en 6.

El 4 de febreru de 2017, nun partíu de temporada regular apostáu nel TD Garden, los Celtics ganaron a los Lakers, arrampuñándo-yos el récor de mayor númberu de victories na historia de la lliga.[2]

Pabellones[editar | editar la fonte]

TD Garden.
  • Boston Arena (1946-1955), estadiu del primer partíu de los Celtics. Foi usáu como un estadiu auxiliar nos primeros años de la franquicia.
  • Boston Garden (1946-1995)
  • Hartford Civic Center (1975-1995), pabellón dacuando usáu.
  • TD Garden (1995-presente), antes llamáu FleetCenter y TD Banknorth Garden.

Historia[editar | editar la fonte]

Banderolas colgaes nel TD Banknorth Garden colos campeonatos consiguíos.

Los Celtics ye la franquicia con más victories na historia de la NBA. Gracies al papel de Bill Russell, ganaron ocho títulos consecutivos dende 1959 hasta 1966. Nos años 1980, lideraos por Larry Bird, producióse una intensa rivalidá con Los Angeles Lakers, con Magic Johnson como cabeza visible, que marcaría l'entamu de la NBA como espectáculu mundial.

Boston y New York Knicks son los dos únicos equipos fundadores de la NBA que permanecen na mesma ciudá.

Década de 1940: los empiezos[editar | editar la fonte]

La franquicia de Boston foi fundada'l 6 de xunu de 1946 por Walter Brown.[3] Nesta década, en que l'equipu apostaría la Basketball Association of America (BAA), Boston amosaríase bien pocu competitivu y nun destacar de nenguna manera hasta la llegada de Bob Cousy nel añu 1950.

El primer entrenador foi John Russell y la so primer temporada, la 1946-47 foi verdaderamente negativa, con un récor de 22 victories sobre 38 y la clasificación a final de temporada nes últimes posiciones de la división Este.[4] A pesar de les dificultaes económiques qu'afectaron a dellos equipos nestos años, l'añu siguiente supondría una meyora deportiva, en cuantes que el equipu clasificar pa los playoffs pero sería esaniciáu polos Chicago Stags nos cuartos de final.[5] L'añu siguiente, na temporada 1948-49, entrenaos por Alvin Julian, los Celtics fracasaríen nuevamente nel intentu d'algamar los playoffs, y l'esperiencia repitiríase una vegada más na temporada 1949-50, l'añu de nacencia de la NBA y d'incorporación d'esti equipu a la lliga.

Década de 1950: l'entamu d'una dinastía[editar | editar la fonte]

Va Ser nesta década cuando Boston empecipie la so carrera escontra la competitividá na lliga, por aciu la contribución de Bob Cousy primeru y Bill Russell dempués, con quien se consiguiríen los primeros títulos de la NBA.

Bob Cousy, primer estrella de los Celtics.
Bill Russell ayudó a Boston Celtics a ganar 11 títulos en 13 temporaes.

Bob Cousy llegó a Boston en 1950, n'adquiriendo Red Auerbach los sos derechos nun sortéu,[6] tres l'esmantelamientu del equipu Chicago Stags. Na temporada 1950-51, col estrenu de Auerbach como entrenador y la llegada de Cousy y Ed Macauley, Boston consiguió'l primer récor de victories positivu, pero cayeríen en primer ronda de playoffs.[7] Esa mesma temporada Boston escoyera nel Draft a Chuck Cooper, el primer afroamericanu que xugó na NBA.[8] En 1952, a pesar de la incorporación de Bill Sharman, la historia volvería repitise, p'ameyorase llevemente en 1953, cuando Boston algamó 45 victories y superó per primer vegada la primer ronda de playoff. L'añu siguiente, 1954, con 42 victories, el tríu Cousy-Sharman-Macauley repitiría resultaos y nun superaría la segunda ronda de playoff. Al entamu de la temporada 1954-55 incorporóse Frank Ramsey pero Boston namái llogró igualar una vegada más la so propia marca y cayer esaniciáu en segunda ronda. Los resultaos empioraron llevemente en temporada 1955-56, cuando Boston cayó na primer ronda. Ante les dificultaes de Macauley pa midise colos grandes pívots de la lliga, Auerbach creyó llegáu'l momentu de dar un xiru importante.

Esi xiru sería la llegada de Bill Russell en 1956.[9] Ésta materializóse por aciu el trespasu más importante de la historia de la NBA, nel que Ed Macauley y Cliff Faigan fueron unviaos a los St. Louis Hawks en cuenta de los derechos de Russell, quien venía de liderar la seleición d'Estaos Xuníos nos Xuegos Olímpicos de Melbourne 1956. Al pie de Cousy y Sharman, y cola contribución del tamién nuevu xugador Tom Heinsohn, Boston consiguiría nesa mesma temporada'l primer campeonatu de la so historia, na temporada 1956-57.

Na temporada siguiente, una mancadura de Russell torgó a Boston ganar a los Saint Louis Hawks na final de la NBA,[10] pero a partir de la temporada 1958-59, l'equipu abriría una serie d'ocho campeonatos consecutivos lideraos por Russell. Nos dos últimes temporaes de la década, el pesu del equipu se lo repartírian Russell, Cousy, Sharman, Heinsohn, Ramsey y un puxante Sam Jones, escoyíu nel Draft de 1957,[11] amás de K. C. Jones, escoyíu un añu dempués.

Década de 1960: el deceniu inolvidable[editar | editar la fonte]

Los años sesenta son los más brillosos de la historia de la franquicia, pos ente 1960 y 1969, los Celtics consiguiríen nueve títulos de la NBA, sol lideralgu de Bill Russell y la contribución d'otros grandes xugadores.[12]

Con Red Auerbach los Celtics llograron una auténtica dinastía nos 60.

Los campeonatos de los primeros años tuvieron carauterizaos pola importancia de los mesmos xugadores que ganaren los trés títulos anteriores. Asina, Russell, Heinsohn, Sharman, Cousy, Ramsey y los 2 Jones (Sam y K. C.) siguiríen siendo pilastres fundamentales nel títulu de la temporada 1960-61, añu en qu'amás s'incorporó al equipu otru de les sos futures pilastres: Tom "Satch" Sanders, ente que al acabar esa temporada retirábase Bill Sharman.[13] En 1962, Sanders ganó pesu específicu n'ausencia de Sharman y Boston llogró'l so cuartu títulu consecutivu frente a Los Angeles Lakers, que remató cola eleición nel Draft de 1962 de John Havlicek. Ésti sería otru xugador determinante nos siguientes títulos de la franquicia y yá nel títulu de 1963 destacaría como unu de los xugadores principales. Al acabar la temporada, retirábase Bob Cousy. Ensin Cousy, en 1964, Havlicek y Jones convertir nos principales anotadores de Boston, que llograría'l so sestu títulu consecutivu, esta vegada contra San Francisco Warriors, tres el cual llegaría la retirada de Frank Ramsey. En 1965, el nuevu títulu llograríase ante los Lakers, nun equipu encabezáu inda por Jones, Havlicek, Russell, Sanders y Heinsohn, quien se retiraría al acabar la temporada. Esti equipu foi escoyíu pola NBA como unu de los 10 meyores equipos de la historia.[14] En 1966, cola consecución del octavu títulu consecutivu frente a los Lakers, Red Auerbach dexó de ser l'entrenador del equipu, onde empezaben a sobresalir Larry Siegfried y Don Nelson, al empar que se retiraría K. C. Jones.

L'equipu campeón en 1960.

La temporada 1966-67 sería la única de la década na que los Celtics nun consiguiríen un títulu, al cayer frente a los Philadelphia 76ers de Wilt Chamberlain. Dende esi mesmu añu Bill Russell combinaría funciones de xugador y entrenador. Amás, l'equipu recibiera l'importante refuerzu de Bailey Howell, por aciu el trespasu de Mel Counts a Baltimore Bullets. Encabezaos por Russell, Jones, Havlicek, Howell, Siegfried, Sanders y Nelson, Boston consiguiría los campeonatos de 1968,[15] nel añu que foi escoyíu nel Draft Don Chaney, y el de 1969,[16] dambos frente a los Lakers de Chamberlain, Elgin Baylor y Jerry West. Los 8 campeonatos consecutivos llograos constitúin la racha más llarga na historia del deporte estauxunidense.

Tres la temporada 1968-69, una dómina llegaba al so fin: Bill Russell retiróse como xugador y entrenador, cargo esti postreru qu'ocuparía dende aquel momentu Tom Heinsohn. Ensin Russell, nin el tamién retiráu Sam Jones, Boston nin siquier clasificaríase pa los playoffs de la temporada 1969-70. Salvu por Havlicek y Nelson, los Celtics yeren un equipu avieyáu, que tenía de reconstruyise. El procesu empezaría cola eleición de Chaney, a la que siguiría la de Jo Jo White nel Draft de 1969 y completaríase na década siguiente.

Nesta dómina dio una interesada circunstancia: nun ye bien frecuente qu'un xugador consiga l'aniellu de campeón nel so añu de rookie, pero K. C. Jones consiguir, non yá nel so primer añu, sinón tamién nos 7 años siguientes. Ye l'únicu xugador que llogró 8 aniellos de campeón nos sos 8 primeros años de carrera. Xugó un añu más nel que nun consiguió l'aniellu y retiróse darréu dempués. Tom "Satch" Sanders averar a esti récor, pos consiguió 6 aniellos nos sos 6 primeres temporaes, y John Havlicek consiguió 4 nes sos 4 primeres temporaes. Son los 3 xugadores que más aniellos consiguieron d'esta manera. Amás, los trés tienen un total de 8 aniellos de campeón, xunto con Tom Heinsohn. Sicasí, Bill Russell con 11 y Sam Jones con 10 superar. Toos ellos fueron partes d'esta etapa gloriosa de títulos pal equipu célticu.

Década de 1970: la reconstrucción d'una dinastía[editar | editar la fonte]

Portrait photograph of white man wearing white and green top
Dave Cowens ganó 2 títulos mientres la década de los 70.

Los años 70 fueron los de la década post Russell y, a pesar de dellos malos años, éstos tuvieron llaraos de más lluces que solombres, pos nun dexaron de significar años de bon nivel de xuegu polo xeneral y tamién de títulos. Si la de los sesenta foi la década de Bill Russell, otru gran pívot vendría ocupar el so puestu: Dave Cowens. Esti gran xugador, escoyíu nel Draft de 1970,[17] sería'l principal baluarte del equipu xunto a otra gran pilastra, John Havlicek, unu de los pocos sobrevivientes de los equipos campeones de la década anterior, xunto a Don Nelson y Don Chaney.

Teniendo como nuevu entrenador a Tom Heinsohn, la década empieza con unos Celtics en plenu procesu de reconstrucción y col fracasu nel intentu de pasar a los playoffs en 1971. Sicasí, el quintetu de xugadores formáu por Dave Cowens, John Havlicek, Jo Jo White, Don Nelson y Don Chaney diría aumentando adulces la so capacidá, algamando na temporada 1971-72 la final de conferencia y cayendo frente a New York Knicks.[18] En 1973 completaríase la reconstrucción cola llegada de Paul Westphal y Paul Silas y Boston, anque les mancadures favoreceríen la so cayida nuevamente ante los Knicks en siete duros partíos, llograría algamar el so récor absolutu de victories en lliga regular: 68.[19]

Tom Heinsohn, entrenador de Boston Celtics que consiguió los títulos de 1974 y 1976.

Col equipu yá consolidáu, Boston coronaríase campeón nel añu 1974, tres dures eliminatories frente a los Buffalo Braves y na final frente a los Milwaukee Bucks de Kareem Abdul-Jabbar, con John Havlicek alzándose como xugador más pervalible de la final. L'añu siguiente, la temporada 1974-75, na que Cowens tomaba'l relevu de Havliceck a lo más anotador, la carrera escontra'l títulu veríase atayada polos Washington Bullets. Esi mesmu añu Westphal sería trespasáu por Charlie Scott a los Phoenix Suns, onde pasaría los meyores años de la so carrera, ente que Chaney incorporar a la lliga ABA -tornaría a Boston nun papel secundariu de 1978 a 1980-, rompiéndose asina la estructura principal de los trés últimes temporaes. Sicasí la decisión beneficiaría a Boston al curtiu plazu, cuando en 1976 alzárase nuevamente campeón ante los mesmos Suns, nuna eliminatoria en que destacaron una vegada más Cowens y White xunto al propiu Scott.[20]

L'añu 1977 marcaría'l cambéu d'enclín en Boston escontra la negra etapa de la segunda metá de los setenta. Antes d'empecipiase la temporada 1976-77, Boston perdió a Silas, nun polémicu trespasu que traxo a Boston a Curtis Rowe, y Don Nelson retiróse.[21] Ensin dambos xugadores, tola responsabilidá recayó en Cowens, Havliceck, Scott y White, que namái sirvió pa superar la primer ronda de los playoffs. L'añu 1978 marcó'l cayente definitivu: les males resultaos favorecieron la sustitución de Heinsohn, pol ex-xugador Tom Sanders. Amás, Scott esperimentó un francu cayente, xugando tan solo 31 partíos. Como resultancia, Boston nin siquier clasificóse pa los playoffs y a final de temporada Havlicek retiróse. Lo único positivu d'aquel añu tuvo llugar al empiezu y a la fin de la temporada: la eleición de Cedric Maxwell nel Draft de 1977 y la de Larry Bird nel de 1978, quien nun s'incorporaría hasta un añu más tarde.[21]

La temporada 1978-79 foi puramente de transición. Los playoffs escapáronse nuevamente y Sanders foi sustituyíu por Cowens, quien compaxinó funciones de xugador y entrenador, hasta qu'en mayu foi nomáu entrenador Bill Fitch. Sicasí diéronse dellos movimientos mayores. Por iniciativa del propietariu de Boston, Tony Brown, llegó al equipu Bob McAdoo, a cambéu del xugador Tom Barker y tres eleiciones de primer ronda de Draft colos Knicks. Coles mesmes, incorporáronse Nate Archibald y Pete Maravich, esti nel so últimu añu como profesional. Per otru llau, Jo Jo White yera trespasáu a los Golden State Warriors.

A pesar de los altibaxos, foi otra etapa esitosa pa los Celtics, pos foi unu de los dos únicos equipos en ganar 2 aniellos de campeón nesta década, xunto a los New York Knicks, que ganaron los únicos 2 títulos de la so historia.

Década de 1980: la era de Larry Bird[editar | editar la fonte]

Los años 1980 van ser una nueva década brillosa, tantu en xuegu como n'ésitos, na que va destacar otru nome percima de toos, Larry Bird, verdadera piedra angular de los ésitos del equipu. Sicasí, na segunda metá de los ochenta los Celtics daríen los primeros pasos escontra una lenta decadencia, bien bultable a la fin de la década y de la que la franquicia tardaría munchos años en recuperase dafechu, hasta la temporada 2007/08 en que volvería ganar la división atlántica, la conferencia esti y el títulu de la NBA.

Larry Bird, el meyor xugador de los Celtics na década.

La clave de los ésitos d'estos años atópase en delles decisiones tomaes por Red Auerbach nos años anteriores, que se completaríen nel branu de 1979. En reteniendo en 1978 los derechos de Larry Bird, ésti incorporaríase al equipu na temporada 1979-1980, Auerbach consiguió llograr por aciu el trespasu de Bob McAdoo, la primer eleición del Draft de 1980, que dempués trespasaría de la mesma a Golden State Warriors. A cambéu, llograría de Golden State la tercer eleición d'esi mesmu añu, que se convertiría en Kevin McHale, y los derechos sobre'l xugador Robert Parish. Con esos movimientos, Boston dispondría en 1981 d'una brillosa columna vertebral -el famosu Big Three-, sobre'l que l'equipu sofitar mientres más d'una década.[22]

Los ésitos nun tardaríen en llegar tres la incorporación de Bird. Entrenaos por Bill Fitch, magar Boston, a pesar d'una gran temporada, nun llogró superar a Philadelphia 76ers na final de Conferencia Este en 1980.[23] Esi mesmu añu tendría llugar la primer retirada Dave Cowens, ensin poder añedir un títulu más al so historial y que yá nun volvería a Boston. Sicasí, l'añu siguiente, l'estrechu marxe d'un puntu sí sirvió esta vegada pa llograr el pase a la final de la NBA nel añu 1981 frente a los 76ers y darréu ganar a Houston Rockets na final. La fuercia d'un equipu nel que tamién sobresalíen Cedric Maxwell -MVP de les Finales de la NBA- y Nate Archibald -MVP del All-Star Game- sería la clave del ésitu. Tamién destacó l'estrenu de Danny Ainge na lliga.

Dennis Johnson, unu de los xugadores de la década.

Nes temporaes 1981-82 y 1982-83, el rendimientu de Boston travesó un pequeñu bache. Anque'l nivel de xuegu foi bien alzáu mientres la temporada de 1982, cayeron nuevamente na final de conferencia frente a Philadelphia. Muncho peor sería l'añu 1983, cuando Boston cayería nuna probe eliminatoria ante Milwaukee Bucks. Ello cuestionaría'l trabayu téunicu y daría pie a la llegada nel añu siguiente al banquín de KC Jones, quien empecipiaría cuatro años de grandes ésitos pa Boston, ensin la participación yá de Archibald, que pasaría a xugar en Milwaukee.[24] El primeru, 1984, tuvo llugar una nueva conquista del títulu de la NBA frente a Los Angeles Lakers de Magic Johnson, col recién llegáu Dennis Johnson na direición de xuegu. L'añu siguiente, 1985, sicasí, na reedición d'esta final, el títulu viaxaría a Los Angeles. En 1986, la incorporación de Bill Walton, xunto a la crecedera de Ainge, devolvería al equipu a la so máxima rellumanza llogrando un récor, al ganar 40 partíos de los 41 apostaos como llocal y dexaría a Boston algamar nuevamente'l títulu, nesti casu ganando a los Houston Rockets d'un mozu Hakeem Olajuwon y de Ralph Sampson.[25]

Dos títulos y una final en trés años marcaben el visu del rendimientu d'esta xeneración y la necesidá de planiar el futuru. Ye por ello que Boston decidiría trespasar al so xugador Gerald Henderson pola primer eleición del Draft de 1986 de Seattle Supersonics, qu'habría de corresponder a un prometedor xugador: Len Bias. Sicasí, ésti morrería dos díes depués de la so eleición nel Draft por una sobredosis de droga, desfaciendo les mires puestes nesti nuevu proyeutu de reconstrucción y condicionando irreversiblemente el futuru.[26] La mala suerte, el pocu aciertu nel Draft y dellos errores, yá ensin la guía de Red Auerbach, fadría irreversible un lentu cayente.

Ensin Bias nin el irreversiblemente mancáu Walton, Boston hubo d'encarar una dura temporada 1986-87, pero llograría sobreponese y llegar a la final del campeonatu, pa cayer finalmente frente a los Lakers. En 1988, yá ensin Walton y con un equipu soportáu tan solo sobre'l quintetito titular (los clásicos Johnson, Ainge, Bird, McHale y Parish), los Celtics cayeríen na final de conferencia frente a Detroit Pistons, marcando asina'l relevu na hexemonía de la conferencia. Les coses empioraríen entá más en 1989, cuando Bird perdióse tola temporada por una mancadura, y na 1989-90: en dambos casos Boston cayería en primer ronda de playoffs, primeru ante Detroit y depués ante New York Knicks.

Yá ensin Ainge, trespasáu a Sacramento Kings, Dennis Johnson retirar en 1990, sumiendo asina los complementos del Big Three qu'aseguraren los ésitos de 1984-1987, ensin que'l Draft o los trespasos hubieren provistu de nuevos recursos destacaos, salvu unu: la eleición de Reggie Lewis nel Draft de 1987.[24]

Década de 1990: del intentu de resurdir al ocaso absolutu[editar | editar la fonte]

La década de los 90 afondó'l cayente empecipiáu nos últimos años de la década anterior, convirtiéndose ensin dulda na peor de la historia de la franquicia. Esta década carauterizar pola ausencia de lideralgos sacante nos primeros años al cargu de Larry Bird y Reggie Lewis y nos postreros de los emerxentes Antoine Walker y Paul Pierce.

Sicasí, los Celtics fixeron lo posible por resurdir na competición y sobreponese a los fracasos de los años anteriores. El nuevu entrenador, Chris Ford, llogró formar un equipu de gran calidá por aciu los inda trés principales referentes del equipu -Larry Bird, Kevin McHale y Robert Parish-, l'afitamientu de la nueva estrella del equipu: Reggie Lewis y la participación d'un conxuntu de nuevos xugadores: Brian Shaw, Dee Brown y Kevin Gamble (en 1991) y Rick Fox y Sherman Douglas (dende 1992). Asina, na temporada 1990-91, los Celtics algamaríen unu de los sos meyores resultaos nos primeros meses de la lliga regular, al llograr 29 victories en 34 partíos, pero los problemes físicos de Larry Bird causaríen una fuerte amenorga nel rendimientu de la plantía y convertiríen yá a Reggie Lewis nel verdaderu líder del equipu. La torna d'un menguáu Bird nun dexó un viaxe llargu nos playoffs y los Celtics cayeron na semifinal de Conferencia frente a los Detroits Pistons. L'añu siguiente, cola ausencia de Bird y McHale mientres media temporada, los Celtics llograríen con too y con eso algamar una vegada más la semifinal de conferencia de la temporada 1991-92, pero venceríen ante los Cleveland Cavaliers.

El daquella conocíu como Fleet Center, pabellón del equipu dende 1995.

Sería 1993 el primer añu de francu cayente pal equipu. Ante la retirada en 1992 de Larry Bird, l'equipu optó por reforzar se cola llegada de Xavier McDaniel, quien tendría un impautu enforma menor sobre l'equipu. Con too y con eso, l'equipu algamó 48 victories -tan solo trés menos que l'añu anterior- y los playoffs, pero Reggie Lewis sufriría na primer ronda, ante Charlotte Hornets, un colapsu cardiacu que lu estremaría de la competición y qu'acabaría cola so vida unes selmanes más tarde.[27] Ensin Lewis, Boston cayó en primer ronda y esa mesma temporada retiróse Kevin McHale. La perda de Lewis restaría muncha capacidá competitiva a un equipu, encabezáu agora por un avieyáu Robert Parish y lideráu n'anotación por Dee Brown, que nun se clasificaría pa los playoffs nel añu 1994 y onde La única bona noticia sería'l bon rendimientu de Dino Radja. L'añu siguiente, 1995, Parish incorporar a los Hornets, pero l'equipu veríase reforzáu cola incorporación de Dominique Wilkins. Anque eso dexó algamar los playoffs con un permediu negativu, cayeron nuevamente en primer ronda, na que sería la so última participación en playoffs de la década.[27]

Na temporada 1995-96, M. L. Carr, ex-xugador y campeón con Boston na década de los ochenta, asumiría les riendes del equipu y la direición téunica.[28] Nos dos años que tuvo al mandu de la franquicia, los resultaos deportives fueron francamente negativos, por causa de la falta de referentes, de lideralgos y calidable individual. Lo meyor nesos años vieno cola eleición d'Eric Williams nel Draft de 1995 y sobremanera d'Antoine Walker nel de 1996. La temporada 1996-97, con tan solo 15 victories en lliga regular, concretar nun intentu de llograr la eleición númberu unu del Draft de 1997 y poder escoyer asina a Tim Duncan, pero la suerte nun acompañaría, y Boston haber de conformar cola eleición númberu 3, Chauncey Billups, quien pasaría un curtiu periodu en Boston.[29]

En branu de 1997, convertir en nuevu responsable y entrenador Rick Pitino, quien se caltuvo nel cargu hasta mediada la temporada 2000-2001, y que les sos polémiques decisiones nun sirviríen p'ameyorar el rendimientu competitivu.[30] Pitino anovó cuasi tola plantía a lo llargo del so mandatu, sacante a Antoine Walker, que lideraría al equipu hasta la llegada de Paul Pierce al traviés del Draft de 1998, ensin que Boston clasificárase una sola vegada pa los playoffs. Ente les sos eleiciones más polémiques atópense los trespasos de Billups y Ron Mercer, dambos escoyíos nel Draft de 1997, el de Eric Williams, y la incorporación de diversos xugadores caros y pocu efectivos, como'l pívot Travis Knight.[31]

1998-2007: la era de Paul Pierce[editar | editar la fonte]

Nos primeros años del nuevu mileniu, l'equipu tuvo polo xeneral lloñe d'algamar un nuevu campeonatu. Tres l'arrenunciu de Rick Pitino, fueron Chris Wallace (2001-2003) y Danny Ainge dende 2003, los nuevos responsables de la reconstrucción del equipu en cuantes que xeneral manager y direutor d'operaciones respeutivamente. Sicasí, los años trescurríos nesta década fueron más positivos que l'anterior, na midida de que nes temporaes 2002, 2003, 2004 y 2005 Boston algamó los playoffs, incluyida una final de conferencia.

Mientres el periodu de Chris Wallace tuvo llugar el mayor ésitu de la plantía de los últimos venti años: la disputa de la final de Conferencia Este ante los New Jersey Nets. Lideraos por Paul Pierce y Antoine Walker; con xugadores como Kenny Anderson, Eric Williams, Tony Battie o Rodney Rogers, y entrenaos por Jim O'Brien, quien sustituyó a Pitino nel banquín, los Celtics esaniciaron a Philadelphia 76ers y Detroit Pistons, pero cayeron nuna dramática eliminatoria por 4-2, mientres la cual protagonizaron la segunda mayor remontada de la historia de los playoffs (21 puntos nel postreru cuartu).[32] En 2003 O'Brien consiguió llevar al equipu nuevamente a la semifinal de conferencia, n'esaniciando a los Indiana Pacers, pero New Jersey volvió ser el verdugu de Boston.

Paul Pierce, símbolu de Boston nos últimos años.

La falta de meyores resultaos favoreció, en 2003, que tres un cambéu de propietarios, Chris Wallace foi sustituyíu por Danny Ainge como principal responsable. A ello contribuyeron, ente otros factores, el fallíu trespasu de Vin Baker, quien llegaría con un llargu y eleváu contratu pa esperimentar un procesu d'alcoholismu que supunxo que fuera estremáu del equipu na temporada 2003 y el so despidu en 2004; los fallos nos trés eleiciones de Draft na primer ronda de 2001, que nun sirvieron pa dotar al equipu de nengún mozu de garantíes, y l'escasu enfotu nos criterios siguíos por Wallace.[33]

El periodu de Danny Ainge viénose caracterizando por una gran tresformamientu del equipu, nel cual namái quedó unu de los finalistes del añu 2002: Paul Pierce. Ente les sos primeres decisiones polémiques atópense'l trespasu d'Antoine Walker en branu de 2003 por Raef Lafrentz, Jiri Welsh y una primer ronda de Draft, quien retornaría sicasí p'apostar el tramu final de la temporada 2004-2005, antes de ser trespasáu nuevamente a Miami Heat.[34] A elles siguiríen otres nos meses siguientes, como la multimillonaria renovación de Mark Blount en xunetu de 2004.

Na primer temporada completa de Ainge, la de 2004, amás de los cambeos mentaos, llegó al equipu Ricky Davis, tres un trespasu con Cleveland Cavaliers. Mientres la mesma, O'Brien presentó la dimisión a metá de la temporada, siendo sustituyíu por John Carroll, quien a pesar d'algamar un récor de victories negativu (36-46) llogró aportar a los playoffs, onde Indiana esaniciaría a Boston por 4 victories a 0. Na temporada siguiente, la 2004-2005, Ainge punxo al frente del equipu a Doc Rivers, quien nun llogró ameyorar lo consiguío l'añu anterior, al volver cayer esaniciáu ante los Pacers en primer ronda, nuna dramática serie a siete partíos, a pesar de la presencia d'un veteranu Gary Payton, el regresu de Walker y la llegada al equipu al traviés del Draft d'Al Jefferson, Tony Allen y Delonte West.

Les coses fueron entá peor nos años siguientes. N'escoyendo nel Draft de 2005 a la nueva promesa Gerald Green y al servicial Ryan Gomes, na temporada 2005-2006 Boston llogró tan solo 33 victories, nun añu en que'l planteamientu de fondu foi dar enfotu a los xugadores más nuevos.[35] Idéntica estratexa pero con peores resultaos, siguir na temporada 2006-2007: a pesar del maduror esperimentáu por mozu como Al Jefferson, Tony Allen o Delonte West, por causa de les múltiples mancadures, especialmente la de Pierce, y los defectos na formación y direición de la plantía que vienen dándose nos últimos años causaron el llogru de tan solo 24 victories.

2007-2013: The 'Big Three': Pierce, Ray Allen y Kevin Garnett[editar | editar la fonte]

De resultes de les males resultaos, l'equipu empecipió en mayu de 2007 una nueva etapa. Una vegada conocida la posición d'eleición nel Draft de Boston, el númberu 5, qu'esaniciaba toa opción de cuntar con Greg Oden o Kevin Durant na siguiente temporada, Danny Ainge empecipió xestiones pa dar un xiru total a la plantía, con cuenta de volver convertir al equipu en candidatu al aniellu. Frutu de les mesmes foi'l trespasu na nueche del Draft de Delonte West, Wally Szczerbiak y l'eleición númberu 5 de dichu Draft, a cambéu del All Star y ex estrella de los Seatle Supersonics Ray Allen.[36] Darréu, a finales del mes de xunetu, fíxose públicu'l trespasu del branu, nel que Kevin Garnett llegaba a la franquicia en cuenta d'Al Jefferson, Sebastian Telfair, Ryan Gomes, Gerald Green y Theo Ratliff, amás de la eleición de primer ronda del Draft de 2009 y de la torna de los derechos llograos en 2006 sobre una eleición de primer ronda de Minnesota.[37]

Ray Allen, el xugador con mayor cantidá de triples anotaos.

Tres la llegada de Garnett, los Celtics convertir nel meyor equipu de la lliga regular, al algamar el meyor permediu, 66-16, ello foi posible gracies al lideralgu de Paul Pierce y Kevin Garnett, la contribución de Ray Allen, la llegada progresiva de nuevos xugadores de sofitu como James Posey, Sam Cassell, PJ Brown y Eddie House y la progresión de los mozos xugadores reclutados por Danny Ainge a lo llargo de los últimos años: Kendrick Perkins, Tony Allen y, especialmente, Rajon Rondo. Yá nos playoffs, los Celtics viéronse enfrentaos en primer ronda a los Atlanta Hawks y en segunda, a los Cleveland Cavaliers de Lebron James, a los cuálos superaron per un estrechu marxe de cuatro victories y trés ganes, ganando tolos partíos apostaos en casa y perdiendo tolos apostaos fora. Na final de la Conferencia Este Boston ganó 4-2 a Detroit Pistons y enfrentóse nes finales de la NBA a Los Angeles Lakers, alicando asina una final histórica, qu'acabó ganando con autoridá, 4-2, consiguiendo un nuevu campeonatu 22 años dempués. Paul Pierce foi nomáu MVP d'unes finales nes que se consiguió'l récor de mayor remontada nun partíu, yá que dempués d'empezar perdiendo nel primer cuartu del cuartu partíu por 24 puntos na cancha de los Lakers, los Celtics supieron sobreponese y acabaron llevándose l'únicu trunfu fuera de casa de la final, que suponía'l 3-1 y averaba el títulu a Boston.

En consiguiendo'l campeonatu númberu 17, los Celtics encararon la temporada 2008-2009 con delles baxes sensibles, como les de PJ Brown y James Posey, a los qu'habríen de sustituyir una nueva xeneración de rookies: el pivot Patrick O'Bryant y antiguu xugador de Portland Trailblazers, Darius Miles, quien tres dos años de retiru per mancadura, intentaba reincorporase a la práutica del baloncestu, pero ésti foi despidíu del equipu tres un periodu de prueba nel que nun tenía contratu aseguráu. Aun así cuayaron una bona temporada (62 victories y 20 derrotes) conquistando la división atlántica. Pero les mancadures de Kevin Garnett torgaron que xugara los playoffs y Boston cayó esaniciáu por Orlando Magic nes semifinales de la conferencia esti.

Kevin Garnett llegó al equipu en 2007.

Na temporada 2009-2010, los Celtics incorporaron dellos xugadores de nivel (Rasheed Wallace, Marquis Daniels, Nate Robinson, Michael Finley) col fin de dar meyor sofitu al quintetu titular inda formáu por Rondo, Pierce, Ray Allen, Garnett y Perkins y p'ameyorar el so rendimientu del añu anterior. Asina, llograron rematar primeros de la so división, pero un récor de 50 victories y 32 derrotes en temporada regular convertía-yos tan solo nel cuartu clasificáu del conxuntu de la Conferencia Este. Sicasí, el so rendimientu foi muncho más positivu nos playoffs, mientres los cualos llograron esaniciar a los dos grandes favoritos de la conferencia, Cleveland y Orlando, que cuntaben amás con ventaya de campu. Ello dexar apostar la final de la NBA frente a Los Angeles Lakers, anovando la yá clásica rivalidá ente dambos equipos y repitiendo asina la final de dos temporaes tras, pero cayeron derrotaos 4-3 nel séptimu partíu de la serie, apostáu en Los Angeles, nel que nun pudo participar el pívot titular, Kedrick Perkins, por causa de una mancadura de rodía.

Tres les bones resultaos d'esa temporada, la franquicia optó por enllargar los contratos de dos los xugadores principales, Paul Pierce y Ray Allen, mientres remplazaba al xubiláu Rasheed Wallace coles veteranes estrelles de la lliga Shaquille O'Neal y Jermaine O'Neal. Cola so collaboración y la d'otres incorporaciones, l'equipu llogró caltenese como meyor equipu del Este na lliga regular. Sicasí, les mancadures de los homes altos del equipu, les duldes de Danny Ainge al respective de la capacidá competitiva del equipu en playoffs y respectu al futuru del mesmu favorecieron el trespasu de Kendrick Perkins y Nate Robinson a los Oklahoma City Thunder a cambéu del aleru Jeff Green y el pívot Nenad Krstic. En marzu tamién s'añedir a la plantía'l ala-pivotTroy Murphy, el aleru Aleksandar Pavlovic y la base Carlos Arroyo, en sustitución d'otros xugadores de rotación que tamién fueron trespasaos, cerrando asina la plantía que competiría pol títulu de la temporada 2010-2011. Dempués del trespasu los Celtics tuvieron un mal final de temporada polo que cayeron del primer llugar de la conferencia al terceru por detrás de los Chicago Bulls y el Miami Heat. Boston terminó la temporada regular con un rexistru de 56-26. Na primer ronda ganó a los New York Knicks y dempués de dos partíos en casa que dexaron duldes (anque llograron ganar) reafitaron el control de la serie con dos trunfos en Nueva York, barriendo la serie 4-0. Na segunda ronda enfrentar col Miami Heat, empezaron la serie con dos ganes en Miami y el tercer partíu ganar con una gran actuación de Garnett, pero nesi mesmu partíu, tres una juagada ente Dwyane Wade y Rajon Rondo el de los Celtics escordóse'l coldu, condicionando la serie , que perder 4-1.

Depués del Lockout de la NBA tolos equipos tuvieron cambeos de gran magnitú en bien pocu tiempu, los Celtics nun fueron la esceición. Ente esos cambeos destacaron el de Glen Davis y Von Wafer por Brandon Bass de los Orlando Magic, amás Delonte West robló polos Dallas Mavericks y tamién el serbiu Nenad Krstic que volvió a Europa roblando pol PBC CSKA Moscú. Pero magar estes importantes perdes los de Boston respondieron contratando a Keyon Dooling, Jamal Sampson y Chris Wilcox, más la recontratación de Jeff Green, Sasha Pavlovic y Marquis Daniels. A esto amiéstase-y la llegada de 4 rookies Greg Stiemsma, JaJuan Johnson, Y'Twaun Moore y Gilbert Brown.

Celebración del títulu de 2008.

Pero un balde d'agua frío cayó en Boston xustu primero qu'empezara la pre-temporada yá que Jeff Green foi diagnosticáu por una aneurisma d'aorta polo que tuvo que ser operáu d'emerxencia na Clínica de Cleveland y de resultes los médicos dixeron que nun podría apostar la temporada 2011-2012 de la NBA. Antes d'empezar esta temporada y depués de la pre-temporada los Celtics tuvieron qu'esaniciar a dellos xugadores de la so plantía yá que entepasaben la so llende. Los marxinaos fueron: Gilbert Brown y Jamal Sampson. Pero tuvieron la posibilidá de contratar a un xugador más productu del problema de Jeff Green; esti cupu ocupar el francés Mickael Pietrus, pero al tar mancáu nun pudo xugar hasta la segunda selmana de la lliga.

Depués d'una pequeña posa pol All-Star de la NBA, los Celtics sufrieron dos baxes importantes y cuasi simultánees, Jermaine O'Neal y Chris Wilcox. El primeru tuvo una recaída na so mancadura crónica na so muñeca izquierda nun partíu contra Dallas Mavericks que provocó que tuviera qu'operase, perdiendo tol restu de la temporada. Nel casu de Chris Wilcox, tuvo un problema nel corazón, específicamente na aorta, polo que tuvo que ser operáu, lo que provoca que se pierda tola temporada 2011-2012. Los Boston Celtics, al ver que perdíen a dos grandes xugadores, reaccionaron y usaron la opción de despidir a unu de los dos mancaos pa tener un cupu pa contratar a un nuevu xugador. L'escoyíu foi l'ex xugador de los Cleveland Cavaliers Ryan Hollins. Depués d'una temporada con altibaxos, los Celtics clasificar pa los Play-Offs de la NBA nel cuartu llugar, con un total de 39 partíos ganaos y 27 perdíos. En primer ronda enfrentar colos Atlanta Hawks, ganando la serie 4-2. Depués xugaron en semifinales contra los Philadelphia Sixers saliendo airosos de la serie ganando nel séptimu partíu. Finalmente na Final de la Conferencia Este a manes de quien seríen los campeones d'esi añu, los Miami Heat.

L'entrenador Doc Rivers lideró a los Celtics nel títulu de 2008.

Los Celtics empezaron pretemporada xugando partíos contra equipos Europeos, específicamente en Turquía ya Italia. En términos de contrataciones y cambeos nel equipu con rellación a la temporada anterior, sufrieron una importante baxa yá que unu de los protagonistes del últimu aniellu, Ray Allen dexó l'equipu y robló un contratu por 2 años con Miami Heat. Esto xeneró un gran discutiniu yá que los Celtics ufiertáren-y un contratu meyor a Allen, pero él nun quixo roblar polos sos grandes diferencies y conflictos con Rajon Rondo y por tar siendo opacado pol emerxente novatu Avery Bradley. Nos otros casos los Celtics dexen partir y nun anovar a Marquis Daniels, Ryan Hollins, Mickaël Pietrus, Jermaine O'Neal, Greg Stiemsma y serbiu, Sasha Pavlovic, quien roblaron por Milwaukee Bucks, Los Angeles Clippers, Toronto Raptors, Phoenix Suns, Minnesota Timberwolves y Portland Trail Blazers, respeutivamente. Amás dexen partir a los rookies de la temporada anterior, Y'Twaun Moore fichó polos Orlando Magic y JaJuan Johnson terminó nel equipu de la D-League los Canton Charge y d'últimes el veteranu Keyon Dooling retirar de l'actividá profesional. Con esto los Celtics tuvieron qu'armar un nuevu equipu y pa eso volvieron contratar a Chris Wilcox y a Jeff Green que salía d'una operación de corazón. A éstos sumáronse-yos los veteranos de los Dallas Mavericks y Atlanta Hawks, Jason Terry y Jason Collins, más la llegada del ex Rockets Courtney Lee quien llegó al traviés de tresferencies qu'incluyeron dellos equipos y que determinó la llegada de Llei y la salida de Pavlovic. D'últimes incorporáronse nuevos rookies, Jared Sullinger, Fab Melo, que foi destináu a los Maine Rede Claws y Kris Joseph quien sería despidíu xunto a Jarvis Varnado. Pa rematar les contrataciones fichó'l brasilanu Leandro Barbosa quien provenía d'una temporada na lliga del so país natal.

Primero que empezara'l receso habitual de la lliga pol All Star, l'equipu sufrió grandes baxes. La primera d'elles foi la mancadura de Rajon Rondo quien sufría'l frayatu de los lligamentos del so rodía derecha, perdiéndose'l restu de la temporada. Otra perda foi Jared Sullinger quien por culpa d'una mancadura tuvo qu'operase del llombu y al igual que Rondo perdióse'l restu del añu. Pa rematar la mala suerte del equipu de Massachusetts el reemplazu natural de Rondo, Leandro Barbosa, mancar nun partíu contra los Toronto Raptors na so rodía derecha bien paecida a la de Rondo y al igual que los dos xugadores anteriores, perdióse'l restu de la temporada.

Frente a estes grandes baxes los Celtics reaccionaron y fixeron un tratu colos Washington Wizards, adquiriendo a Jordan Crawford en cuenta de Barbosa y el veteranu Jason Collins.

Amás hubo dos nuevos xugadores que se sumaron al equipu, Terrence Williams y D.J. White, dambos xugadores roblaron un contratu de 10 díes.

El 1 de marzu de 2013 el xugador Shavlik Randolph robla un contratu de 10 díes con Boston, tresformándose nun nuevu refuerzu.

Los Celtics terminaron la temporada regular na 7ª posición na Confencia del Este, polo que nos Playoffs tóca-y xugar contras los New York Knicks, estos afaren nos primeros trés partíos colos Celtics, pero los verdes llogren revertir la situación hasta un 3-2. Nel 6º partíu los de Boston pierden, terminando la so participación la temporada.

2013-presente: reconstrucción[editar | editar la fonte]

Los Celtics empecipien la temporada de contrataciones con grandes cambeos, tou esto motiváu por Danny Ainge quien asume que terminó una era nel equipu. El primeru d'estos cambeos ye la salida del entrenador, Doc Rivers, quien se cola a Los Angeles Clippers. Más tarde, Paul Pierce, Kevin Garnett y Jason Terry dexen Boston nun intercambiu colos Brooklyn Nets, en cuenta de Gerald Wallace, Kris Humphries, MarShon Brooks, Keith Bogans y Kris Joseph, amás de trés futures eleiciones del draft.[38] Tamién despiden al xugador Terrence Williams.[39]

El 3 de xunetu de 2013, los Celtics anuncien la contratación del so nuevu téunicu, Brad Stevens, de 36 años d'edá, procedente de la Universidá Butler, onde foi 6 temporaes entrenador principal.[40]

Na so primer temporada al mandu de los Celtics, Brad Stevens termina con un récor de 25 victories y 57 derrotes. Dando pasu al Draft 2014 onde consiguen a Marcus Smart y James Young, la temporada nun empezar bien pal equipu que sufren grandes turbulencias onde'l principal cambéu ye'l trade de Rajon Rondo, capitán del equipu y postreru del equipu campeón del aniellu del 2008 que quedaba en Boston, y Dwight Powell a Dallas Mavericks por Jae Crowder, Jameer Nelson, Brandan Wright y unos draft de Dallas. Hasta'l receso de los All Star nada diba bien para Boston, pero dempués d'eso y la llegada de xugadores como Tyler Zeller y Isaiah Thomas fixeron que los Celtics tuvieren una racha bien bona llogrando clasificase a los playoffs na séptima posición dexando fuera a Miami, xugando contra los Cavaliers de Lebron James perdiendo 4-0 la serie, pero terminando d'una manera inesperada la temporada por un equipu que nun prometía enforma.

La temporada 2015 empieza con nuevos Rookies llegando al equipu, amás del vixente campeón David Lee en cuenta de Gerald Wallace y Chris Babb y con tola NBA viendo atentamente que tien pa ufiertar Brad Stevens como unu de los meyores téunicos de la lliga.

En 2016 vivióse la esplosión d'Isaiah Thomas, quien na temporada 2016/2017]] permedió 28.9 puntos per partíu. Foi trespasáu en Julio de 2017 xunto a Jae Crowder , Ante Zizic , una primer ronda de los Nets y una segunda ronda del Draft de Miami por Kyrie Irving, formando asina'l Big Three al llau de Gordon Hayward y Al Horford

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Nota: G: Partíos ganaos; P: Partíos perdíos; %: Porcentaxe de victories

Xugadores[editar | editar la fonte]

Plantía 2017/18[editar | editar la fonte]

Boston Celtics 2017-2018
Xugadores Entrenadores
Nᵘ Nac. Pos. Nome Altor Pesu Orixe
45 Bandera de Estaos Xuníos d'América E Allen, Kadeem (TW) 1.91 m (6 ft 3 in) 93 kg (205 lb) Arizona
46 Bandera de Australia P Baynes, Aron 2.08 m (6 ft 10 in) 118 kg (260 lb) Washington State
26 Bandera de Estaos Xuníos d'América E Bird, Jabari (TW) 1.98 m (6 ft 6 in) 90 kg (198 lb) California
7 Bandera de Estaos Xuníos d'América A Brown, Jaylen 2.01 m (6 ft 7 in) 102 kg (225 lb) California
20 Bandera de Estaos Xuníos d'América A Hayward, Gordon Injured 2.03 m (6 ft 8 in) 100 kg (220 lb) Butler
42 Bandera de República Dominicana P Horford, A el 2.08 m (6 ft 10 in) 111 kg (245 lb) Florida
11 Bandera de Estaos Xuníos d'América B Irving, Kyrie 1.91 m (6 ft 3 in) 85 kg (188 lb) Duke
8 Bandera de Estaos Xuníos d'América B Larkin, Shane 1.8 m (5 ft 11 in) 79 kg (175 lb) Miami (FL)
55 Bandera de Estaos Xuníos d'América P Monroe, Greg 2.11 m (6 ft 11 in) 112 kg (247 lb) Georgetown
13 Bandera de Estaos Xuníos d'América A Morris, Marcus Injured 2.06 m (6 ft 9 in) 107 kg (235 lb) Kansas
28 Bandera de Exiptu A Nader, Abdel 1.98 m (6 ft 6 in) 102 kg (225 lb) Iowa State
37 Bandera de Estaos Xuníos d'América A Ojeleye, Semi 2.01 m (6 ft 7 in) 107 kg (235 lb) SMU
12 Bandera de Estaos Xuníos d'América B Rozier, Terry 1.88 m (6 ft 2 in) 86 kg (190 lb) Louisville
36 Bandera de Estaos Xuníos d'América B Smart, Marcus 1.93 m (6 ft 4 in) 100 kg (220 lb) Oklahoma State
0 Bandera de Estaos Xuníos d'América A Tatum, Jayson 2.03 m (6 ft 8 in) 93 kg (205 lb) Duke
27 Bandera d'Alemaña A Theis, Daniel 2.06 m (6 ft 9 in) 110 kg (243 lb) Alemaña
30 Bandera de Francia A Yabusele, Guerschon 2.03 m (6 ft 8 in) 118 kg (260 lb) Francia
Entrenador Principal
Entrenador(es) Asistente(s)

Lleenda
  • (C) Capitán
  • (DR) Elección del draft sin firmar
  • (AL) Axente Llibre
  • (IN) Inactivu
  • (S) Suspendíu
  • (GL) Asinau a la G-League
  • (TW) Contratu de dos víes
  • Injured Lesionáu

PlantíaTransaiciones

Miembros del Basketball Hall of Fame[editar | editar la fonte]

Númberos retiraos[editar | editar la fonte]


Robert
Parish

Pívot

Retiráu 1998

Walter
Brown

Fundador,
Propietariu
Retiráu 1964

Rede
Auerbach

Entrenador,
Executivu
Retiráu 1985

Dennis
Johnson

Base

Retiráu 1991

Bill
Russell

Pívot,
Entrenador
Retiráu 1972

Jo Jo
White

Base

Retiráu 1982

Bob
Cousy

Base,
Comentarista

Retiráu 1963

Tom
Heinsohn

Aleru,
Entrenador,
Comentarista
Retiráu 1966

Satch
Sanders

Aleru


Retiráu 1973

John
Havlicek

Aleru


Retiráu 1978

Dave
Cowens

Pívot,
Entrenador

Retiráu 1981

Jim
Loscutoff

Aleru


Retiráu 1964

Don
Nelson

Aleru

Retiráu 1978

Bill
Sharman

Base

Retiráu 1966

Ed
Macauley

Pívot

Retiráu 1963

Frank
Ramsey

Aleru

Retiráu 1964

Sam
Jones

Base

Retiráu 1969

K.C.
Jones

Base,
Entrenador
Retiráu 1967

Cedric
Maxwell

Aleru

Retiráu 2003

Kevin
McHale

Aleru

Retiráu 1994

Larry
Bird

Aleru

Retiráu 1993

Paul
Pierce

Aleru

Retiráu 2018

Reggie
Lewis

Aleru

Retiráu 1995

Johnny
Most

Comentarista


Líderes estadísticos[editar | editar la fonte]

Puntos totales temporada regular
# Xugador Temporaes Permediu !Partíos Total
1 Bandera de Estaos Xuníos d'América John Havlicek 1962 - 1978 (16) 20,8 1 270 26 395
2 Bandera de Estaos Xuníos d'América Paul Pierce 1998 - 2013 (15) 22,0 1 102 24 021
3 Bandera de Estaos Xuníos d'América Larry Bird 1979 - 1992 (13) 24,3 897 21 791
4 Bandera de Estaos Xuníos d'América Robert Parish 1980 - 1994 (14) 16,5 1 106 18 245
5 Bandera de Estaos Xuníos d'América Kevin McHale 1980 - 1993 (13) 17,9 971 17 335
6 Bandera de Estaos Xuníos d'América Bob Cousy 1950 - 1963 (13) 18,5 917 16 955
7 Bandera de Estaos Xuníos d'América Sam Jones 1957 - 1969 (12) 17,7 817 15 411
8 Bandera de Estaos Xuníos d'América Bill Russell 1956 - 1969 (13) 15,1 963 14 522
9 Bandera de Estaos Xuníos d'América Dave Cowens 1970 - 1980 (10) 18,2 726 13 192
10 Bandera de Estaos Xuníos d'América Jo Jo White 1969 - 1978 (9) 18,4 717 13 188
Actualizáu a 23 d'ochobre de 2016
Rebotes totales temporada regular
# Xugador Temporaes Permediu !Partíos Total
1 Bandera de Estaos Xuníos d'América Bill Russell 1956 - 1969 (13) 22,5 963 21 620
2 Bandera de Estaos Xuníos d'América Robert Parish 1980 - 1994 (14) 10,0 1 106 11 051
3 Bandera de Estaos Xuníos d'América Dave Cowens 1970 - 1980 (10) 13,8 726 7 170
4 Bandera de Estaos Xuníos d'América Larry Bird 1979 - 1992 (13) 10,0 897 8 974
5 Bandera de Estaos Xuníos d'América John Havlicek 1962 - 1978 (16) 6,3 1 270 8 007
6 Bandera de Estaos Xuníos d'América Kevin McHale 1980 - 1993 (13) 7,3 971 7 122
7 Bandera de Estaos Xuníos d'América Paul Pierce 1998 - 2013 (15) 6,0 1 102 6 651
8 Bandera de Estaos Xuníos d'América Tom Sanders 1960 - 1973 (13) 6,3 916 5 798
9 Bandera de Estaos Xuníos d'América Tom Heinsohn 1956 - 1965 (9) 8,8 654 5 749
10 Bandera de Estaos Xuníos d'América Antoine Walker 1996 - 2003 / 2004 - 2005 (8) 8,7 552 4 782
Actualizáu a 23 d'ochobre de 2016
Asistencies totales temporada regular
# Xugador Temporaes Permediu !Partíos Total
1 Bandera de Estaos Xuníos d'América Bob Cousy 1950 - 1963 (13) 7,6 917 6 945
2 Bandera de Estaos Xuníos d'América John Havlicek 1962 - 1978 (16) 4,8 1 270 6 114
3 Bandera de Estaos Xuníos d'América Larry Bird 1979 - 1992 (13) 6,3 897 5 695
4 Bandera de Estaos Xuníos d'América Rajon Rondo 2006 - 2014 (9) 8,1 527 4 474
5 Bandera de Estaos Xuníos d'América Paul Pierce 1998 - 2013 (15) 3,8 1 102 4 305
6 Bandera de Estaos Xuníos d'América Bill Russell 1956 - 1969 (13) 4,3 963 4 100
7 Bandera de Estaos Xuníos d'América Jo Jo White 1969 - 1978 (9) 5,1 717 3 686
8 Bandera de Estaos Xuníos d'América Dennis Johnson 1983 - 1990 (7) 6,3 551 3 486
9 Bandera de Estaos Xuníos d'América K.C. Jones 1958 - 1967 (9) 4,3 676 2 908
10 Bandera de Estaos Xuníos d'América Dave Cowens 1970 - 1980 (10) 3,9 726 2 828
Actualizáu a 23 d'ochobre de 2016

Premios individuales[editar | editar la fonte]

MVP de la NBA

MVP de les Finales

Rookie del Añu

Meyor Defensor

Meyor Sestu Home

Entrenador del añu

Executivu del Añu de la NBA Executivu del Añu

Meyor Quintetu de la NBA Meyor Quintetu de la Temporada

Segundu Meyor Quintetu de la Temporada

Tercer Meyor Quintetu de la Temporada

Meyor quintetu de rookies de la NBA Meyor Quintetu de Rookies

Segundu Meyor quintetu de Rookies

Entrenadores y Directivos[editar | editar la fonte]

Miembros del Basketball Hall of Fame[editar | editar la fonte]

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Entrenadores de Boston Celtics

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. NBA Finals: All-Time Champions NBA.com
  2. latimes.com Celtics claim more than a victory over Lakers, taking all-time lead in NBA wins, consultáu en febreru de 2017
  3. Celtics Lore NBA.com
  4. 1946-47 Standings NBA.com
  5. 1948 Playoff Results NBA.com
  6. Biografía de Bob Cousy The official Bob Cousy web page
  7. 1951 Playoff Results NBA.com
  8. Charles H. Cooper
  9. Biography of Basketball Player and Athlete Bill Russell trivia-library.com
  10. Biografía de Bill Russell NBA.com
  11. Draft de la NBA 1957 BasketballReference.com
  12. Títulos deportivos de los años 60 SixtiesCity.com
  13. Bill sharman Bio NBA.com
  14. Top 10 Teams in NBA History NBA.com
  15. 1968 Playoff Results NBA.com
  16. 1969 Playoff Results NBA.com
  17. Draft de la NBA de 1970
  18. 1972 Playoff Results NBA.com
  19. History in the Making? NBA.com
  20. 1976 Playoff Results NBA.com
  21. 21,0 21,1 Season Recaps - 1970s Celtics.com
  22. Celtics relying on the three again
  23. 1980 Playoff Results NBA.com
  24. 24,0 24,1 Season Recaps - 1980s Celtics.com
  25. 1986 NBA Playoffs BasketballReference.com
  26. Bias' death wasn't in vain USA Today
  27. 27,0 27,1 Season Recaps - 1990s Celtics.com
  28. Estadístiques de M.L. Carr BasketballReference.com
  29. Draft de 1997 BasketballReference.com
  30. Estadístiques de Pitino Archiváu el 24 de xunu de 2008 na Wayback Machine. BasketballReference.com
  31. Boston Celtics: La eterna reconstrucción Solobasket.com
  32. Kidd Lifts Nets into NBA Finals NBA.com
  33. Draft de la NBa de 2001 BasketballReference.com
  34. Boston Celtics, temporada 2003-04 NBA.com n'español
  35. Clasificación temporada regular 2005-06 de la NBA BasketballReference.com
  36. Ray Allen a Boston en cuenta de Wally Szczerbiak, Delonte West y el rookie Jeff Green UltimateNBA.com
  37. Oficial: Kevin Garnett a Boston Cancha Local
  38. ESPN.com Celtics-Nets Trade Trumps NBA Draft, consultáu en xunetu de 2013
  39. NBA.com Celtics Waive Terrence Williams, consultáu en xunetu de 2013
  40. ESPN.com Brad Stevens exits Butler for Boston, consultáu en xunetu de 2013

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]