Phoenix Suns

De Wikipedia
Phoenix Suns
Situación
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos d'América
EstaosBandera de Arizona Arizona
Condáu[[d:Special:EntityPage/Q58691|{{{2}}}
Ciudá[[Phoenix|{{{2}}}
Estáu Estaos Xuníos
Datos
Tipu club de baloncestu
Fundáu en1968
Propietariu Bandera de Estaos Xuníos d'América Robert Sarver
Entrenador Bandera de Estaos Xuníos d'América Earl Watson
Categoría National Basketball Association
Instalaciones
Estadiu Talking Stick Resort Arena
Capacidá 19 023
Inaugurao 6 xun 1992
Dueñu de Robert Sarver
Uniforme
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Phoenix Suns ye un equipu profesional de baloncestu de la NBA con sede en Phoenix, Arizona fundáu en 1968 y que se caltién vixente na actualidá.

Llegaron a la NBA na espansión d'ésta en 1968, los Suns xueguen na División Pacíficu de la Conferencia Oeste. Apuesta los sos partíos de llocal nel Talking Stick Resort Arena. Nos sos 48 años d'historia, l'equipu ganó 2 títulos de conferencia, 6 títulos de división y apostó dos Finales de la NBA Finales de la NBA, en 1976 y 1993, perdiendo dambes. Los sos xugadores más emblemáticos podríen considerase tanto al medayista olímpicu Charles Barkley, contemporaneu a Michael Jordan, con quien apostó les finales de 1993, y compartió el denomináu Dream Team d'Estaos Xuníos nel añu 1992; xunto cola base Steve Nash, 2 vegaes consecutives escoyíu MVP (2005 y 2006) de la NBA y 8 vegaes escoyíu pal All-Star game. Ye, amás, el máximu asistidor na historia de la franquicia.

Pabellones[editar | editar la fonte]

Historia[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

El 22 de xineru de 1968, la NBA concedió la espansión de dos franquicies con sede en Phoenix y Milwaukee. Los Suns fueron el primer equipu de grandes lligues profesionales del estáu d'Arizona. Los principales inversores pa la franquicia de Phoenix teníen llazos cercanos cola ciudá de Tucson, la segunda más poblada del estáu:

El Arizona Veterans Memorial Coliseum foi'l pabellón de los Suns dende 1968 hasta 1992.
  • Richard Bloch, un axente de bolsa y promotor inmobiliariu del sur de California y residente en Tucson.
  • Karl Eller, propietariu d'una importante empresa publicitaria y unu de los más importantes homes de negocios de Phoenix. Foi un antiguu xugador de fútbol americano de la Universidá d'Arizona.
  • Donald Pitt, un abogáu de Tucson.
  • Don Diamond, un inversionista inmobiliariu tamién de Tucson que finalmente reemplazaría a Eller na direición de la franquicia.

Los cuatro yeren alumnos de la Universidá d'Arizona. Amás, otru inversores fueron los actores Andy Williams y Henry Mancini. Según la páxina oficial de Phoenix Suns, el logo foi diseñáu por Stanley Fabe, propietariu d'una imprenta de Tucson, por 200 dólares.[1] Como nome prefirió'l de "Suns" sobre otros como Scorpions, Rattlers, Thunderbirds, Wranglers, Mavericks, Tumbleweeds, Mustangs o Cougars.

Los nuevos Suns escoyeron como xerente xeneral a Jerry Colangelo, daquella direutivu de Chicago Bulls, cuando tan solo cuntaba con 28 años. Colangelo de la mesma contrató a Johnny "Rede" Kerr por qu'ocupara el puestu d'entrenador xefe de los Suns. Na temporada 1969-70, Colangelo túvose qu'encargar de dirixir dellos partíos. Cotton Fitzsimmons sustituyó a Colangelo como entrenador de los Suns na temporada 1970-71. Sol so mandu, l'equipu guardó la so primer temporada con númberos positivos, terminando la mesma con un récor de 48-34.

Fitzsimmons volvería dirixir al equipu a finales de los años 1980. Yera una persona bien querida pola afición de los Suns, un popular y esitosu entrenador, comentarista y direutivu de la organización de Phoenix.

Nos años 1970, los Suns esperimentaron una dómina de nidiu ésitu, combinando los talentos de xugadores como Dick Van Arsdale y el so hermanu ximielgu Tom Van Arsdale, el "hall of fame" Connie Hawkins, Len "Truck" Robinson, Alvan Adams y el pívot Neal Walk. En 1976, los Suns terminaron la temporada con 42 victories y 40 derrotes y sorprendentemente nos playoffs ganaron a los vixentes campeones Golden State Warriors, pa xugar nes Finales de la NBA Finales de la NBA ante Boston Celtics nuna serie mítica, cayendo en 6 partíos.[2] El quintu alcuentru tuvo 3 prórrogues y ta consideráu por munchos como'l meyor partíu de la historia de la NBA, col bistechu Gar Heard de los Suns anotando un tiro sobre la bocina pa llevar el partíu a la tercer prórroga nel Boston Garden.[3]

Escándalu de drogues; Colangelo toma'l control[editar | editar la fonte]

A finales de los años 1970 y a principios de los 80, los Suns esfrutaron de delles temporaes satisfactories, xugando los playoffs mientres 8 campañes consecutives. Pero llegaron los problemes, tanto dientro como fora de la cancha, a mediaos de los 80. En 1987, la Oficina del Fiscal del condáu de Maricopa implicó a 13 persones en cargos rellacionaos coles drogues, trés d'elles yeren xugadores activos de los Suns (James Edwards, Jay Humphries y Grant Gondrezick). Estes acusaciones basáronse parcialmente nel testimoniu del xugador estrella Walter Davis, quien foi declaráu ensin cargos. Nengún de los acusaos foi enxamás a xuiciu. Sicasí, l'escándalu, a pesar de que taba consideráu como una caza de bruxes, perxudicó la reputación de la franquicia en tol país. L'escándalu llevó a que'l xerente xeneral, Colangelo, liderara un grupu d'inversores que mercaron l'equipu por 44 millones de dólares, un récor por aquelles feches.

Col escándalu de drogues y la perda del prometedor y nuevu pívot Nick Baldíos, que morrió nun accidente aereu, la franquicia taba n'hores baxes. L'adquisición de los xugadores procedentes de Cleveland Cavaliers Kevin Johnson, Mark West y Tyrone Corbin a cambéu de la ala-pivot Larry Nance ameyoró sustancialmente l'equipu. A estos xunióse-yos en 1988 Tom Chambers, que venía de xugar en Seattle Supersonics, y la suerte de los Suns camudó radicalmente, entrando nuna racha de 13 años xugando los playoffs. Kurt Rambis foi ficháu tres el so pasu por Charlotte Hornets en 1989, y l'equipu (entrenáu por Fitzsimmons), nuna eliminatoria impresionante, venció a Los Angeles Lakers en 5 partíos antes de cayer esaniciaos a manes de los Portland Trail Blazers nes Finales de la Conferencia Oeste.[4] En 1991, los Suns arollaron con un récor de 55-27, anque cayeron na primer ronda de los playoffs frente a Utah Jazz por 3-1.[5] En 1992, los Suns algamaron un récor de 53-29 na temporada regular. N'unviando a cuatro de los sos xugadores al All-Star Game nos dos últimos años (Chambers, Johnson, Hornacek y Majerle), los Suns esconxurar pa dir direutos a les Finales de la NBA. Pero una vegada más, cayeron en 5 partíos contra los Trail Blazers nes Semifinales de Conferencia.[6] A los Suns negóse-yos de nuevu la oportunidá de consiguir l'aniellu, pero nos próximos años esfrutaron de llogros entá mayores.

Finales de la NBA de 1993 y la era de Barkley[editar | editar la fonte]

En 1992 los Suns camudar al nuevu pabellón asitiáu nel centru de Phoenix, el America West Arena (agora Talking Stick Resort Arena). Con esti nuevu estadiu, los Suns decidieron fichar xugadores calidable y da-y a l'afición motivos pa enllenalo. Y el primeru foi la llegada de la ala-pivot all-star Charles Barkley, que llegó de Philadelphia 76ers en cuenta de Jeff Hornacek, Andrew Lang y Tim Perry. El trespasu de Barkley, una de les mayores estrelles nacionales de la NBA, a Phoenix, unu de los equipos avezaos a fichaxes modestos, foi consideráu toa una fazaña pa la dómina. Munchos fans de los Suns aseguraben que Barkley "ponía a Phoenix nel mapa". Barkley ganaría'l so primera y únicu premiu MVP nel so primer añu en Phoenix en 1993.

Charles Barkley convertir na estrella de los Suns.

Amás de Barkley, los Suns adquirieron otros xugadores clave pa la so plantía, incluyendo Danny Ainge, ganador de dos campeonatos con Boston Celtics, y dos nuevos promeses escoyíes nel draft y procedentes de la Universidá d'Arkansas, el pívot Oliver Miller y el bistechu Richard Dumas (qu'a pesar de ser escoyíu nel Draft de 1991 foi suspendíu nel so primer añu por violar les polítiques de la NBA cola droga). Los Suns teníen un equipu dinámico y difícil de parar.

Sol mandatu del entrenador novatu Paul Westphal (hasta'l momentu asistente de los Suns y, como xugador, miembru del equipu que llegó en 1976 a les Finales de la NBA), los Suns con Barkley, Majerle y Johnson a la cabeza llegaron a ganar 62 partíos esi añu. N'esaniciando a los Lakers, los Spurs y los Sonics, los Suns llegaron hasta les Finales per segunda vegada na historia de la franquicia.[7] Finalmente perdieron dramáticamente frente a Chicago Bulls, lideraos por Michael Jordan y Scottie Pippen. Esta serie incluyó un partíu con tres prórrogues, el terceru, que xunto col cuartu de les Finales de 1976 convertir nel únicu partíu de tres prórrogues de la historia de los playoffs.[8][9] Aproximao 300.000 fans anubrieron les cais de Phoenix celebrando una temporada memorable, a pesar de quedar subcampeones.[10]

Los Suns siguieron teniendo un gran ésitu na lliga regular, con un permediu de 178-68 ente les temporaes 1992-93, 1993-94 y 1994-95. L'equipu reforzó la so plantía añadiendo xugadores como A.C. Green, Danny Manning, Elliot Perry y Wesley Person. A pesar de quedar campeones na División Pacíficu en 1995, los Suns fueron esaniciaos nes semifinales de la Conferencia Oeste a manes de Houston Rockets.[11] En dambos años los Suns empezaron la eliminatoria con una ventaya de dos victories (2-0 en 1994, 3-1 en 1995) por que dempués los Rockets remontaren la resultancia.

A la fin de la temporada temporada 1994-95, el xerente xeneral de los Suns, Bryan Colangelo (fíu de Jerry) empecipió lo que sería un trespasu bien costosu, unviando al escolta all star Dan Majerle y una eleición de primer ronda del draft a Cleveland Cavaliers en cuenta de John "Hot Rod" Williams. Majerle yera unu de los favoritos de los aficionaos del equipu, según unu de los más queríos nel vestuariu.[12] El trespasu llevar a cabu por cuenta de la necesidá vital que teníen los Suns d'un pívot, pero a la fin l'equipu acabó echando de menos la presencia de Majerle y el rendimientu de Williams nunca foi l'esperáu.

La temporada 1995-96 foi bastante decepcionante pa los Suns, con un balance final de 41-41 y siendo esaniciaos na primer ronda de los playoffs por San Antonio Spurs.[13] Westphal foi despidíu a metá de la temporada y reemplazáu una vegada más por Fitzsimmons. Por si fora poco, les sos males rellaciones colos despachos y l'imposibilidá de ganar dalgún campeonatu llevó a Charles Barkley a abandonar l'equipu camín de Houston en cuenta de Sam Cassell, Robert Horry, Mark Bryant y Chucky Brown. El trespasu resultó ser igual d'improductivu pa dambos equipos. Los meyores años de Barkley pasaren y la so habilidá física viérase bien amenorgada. Tocantes a los Suns, trés de los cuatro xugadores fichaos nun pertenecíen a la franquicia namái un añu dempués, amás de que los dos xugadores con más talentu (Horry y Cassell) teníen constantemente fregadures col entrenador y paecíen ser una mala influencia pal vestuariu.

Nel Draft de la NBA de 1996 los Suns utilizaron el so 15ª eleición pa escoyer a la base Steve Nash, de Canadá. Una vegada escuchaos los resultaos del draft, los fans de los Suns amosaron el so desalcuerdu por escoyer un xugador relativamente desconocíu, yá que nun xugara en nenguna universidá. Mientres les sos primeres dos temporaes na NBA, Nash xugó de reserva por detrás de les bases estrella Jason Kidd y Kevin Johnson. El 25 de xunu de 1998 Nash foi trespasáu a los Mavericks en cuenta de Martin Müürsepp, Bubba Wells, los derechos de Pat Garrity y una eleición de primer ronda que dempués s'usó pa escoyer a Shawn Marion.

1997-2004[editar | editar la fonte]

Tres l'alcuerdu, los Suns empezaron la temporada 1996-97 con un miserable entamu de 0-13, siendo'l peor empiezu na historia de la franquicia. Mientres la 13ª derrota consecutiva Fitzsimmons abandonó'l so cargu en metá del partíu y el daquella xugador Danny Ainge tuvo qu'ocupar el so llugar.

Dempués d'un fregáu na cancha ente Ainge y Horry, esti postreru foi trespasáu a los Lakers pol all-star Cedric Ceballos. Cassell foi unviáu más tarde a Dallas pa recibir a la base all-star Jason Kidd. Con un quintetu mayoritariamente baxu, los Suns llograron una racha de 11 victories consecutives que-yos valió'l pase a los playoffs de 1997, nuna serie na que cayeron ante los favoritos Sonics.[14]

Na pretemporada de 1999-00 los Suns contrataron al All-Star Anfernee Hardaway (más conocíu como "Penny" Hardaway), creando una gran espectación por ver la dupla Kidd-Hardaway, llamada "Backcourt 2000". De toes formes, la combinación de Hardaway y Kidd casi nunca foi llevada a cabu, yá que Hardaway perdióse un gran númberu de partíos a metá de temporada y Kidd rompióse'l coldu antes de los playoffs de 2000, xusto cuando Hardaway empezaba a volver de nuevu a la cancha. Una vegada nos playoffs, los Suns sorprendieron a los favoritos Spurs dexándolos fuera con un 3-1 al meyor de cinco partíos. Aun así, inclusive col regresu de Kidd y la so unión con Hardaway na siguiente ronda, los Suns cayeron ante'l posterior campeón, Los Angeles Lakers, por 4-1.[15]

Los Suns siguieron apaeciendo nos playoffs hasta la campaña 2001-02, onde nun se clasificaron per primer vegada en 14 años. Esta temporada tuvo marcada pol trespasu de Jason Kidd, debíu en gran parte a un episodiu de violencia doméstica que se fixo públicu, a los New Jersey Nets en cuenta de Stephon Marbury. Sicasí, los Suns pudieron escoyer nel draft a Amara Stoudemire.

Na temporada 2003-04 los Suns volvieron a trate fuera de los playoffs. Siguiendo una de les peores pretemporadas na historia de la franquicia, los Suns quedaron sentenciaos namás empezar la lliga regular. Convencíos de que l'equipu nun diba nenguna parte, los Suns fixeron un fuerte trespasu a metá de temporada unviando a Stephon Marbury y Penny Hardaway a New York Knicks.[16] Tres el trespasu los Suns siguieron sufriendo, anque asina siquier tuvieron oportunidá de xugar nueves estrelles del equipu.

La era Nash (2004-2012)[editar | editar la fonte]

La situación en Phoenix camudó enforma nel últimu llustru, pasando la franquicia de lluchar por un puestu en playoffs a ser considerada una de les favorites a ganar el títulu. Una de les claves nesta metamorfosis ye la llegada del base d'orixe canadiense Steve Nash, que llogró convertir a los Suns nel equipu más anotador y con más asistencies toos y cada unu de los años dende'l so fichaxe, según la contratación del entrenador Mike D'Antoni.

2004-2005: Vuelve Nash y Phoenix resurde de les sos cenices[editar | editar la fonte]

Nash volvió a Phoenix pa trunfar siendo MVP.

Namás empezar 2004, Jerry Colangelo anunció que Phoenix Suns diben ser vendíos a un grupu inversor, encabezáu pol executivu de San Diego Robert Sarver, por 401 millones de dólares. Sicasí, la temporada 2004-05 marcó la torna de los Suns a la élite de la NBA, terminando col meyor rexistru de la NBA de 62-20, superando'l so propiu récor de franquicia de la temporada 1992-93. Esto foi posible gracies a la readquisición de la base all-star Steve Nash nel mercáu d'axentes llibres de 2004, a pesar de que nun principiu la decisión de gastar un gran dineru na ficha d'una base de pasaos los 30 años foi bien criticada. Nash cuayó una magnífica temporada, ganando'l troféu MVP de la NBA.[17] Amara Stoudemire y Shawn Marion fueron nomaos All-Stars y l'entrenador nel so primer añu, Mike D'Antoni, foi nomáu entrenador del añu de la NBA.[18]

Nos playoffs de 2005,[19] Phoenix foi'l primera clasificáu na Conferencia Oeste, y por cuenta de que tenía'l meyor récor de la NBA, garantizóse tener ventaya tocantes a los partíos en casa. Los Suns barrieron a los Memphis Grizzlies con un 4-0 y ganaron a los cuartos na clasificación Dallas Mavericks na segunda ronda por 4-2, con Steve Nash forzando la prórroga nel sestu partíu con un triple nos postreros segundos. Nes finales de conferencia, los Suns enfrentar a los San Antonio Spurs, que ganaron la serie por 4-1, acabando cola espectacular temporada de Phoenix. Los Suns perdieron los dos primeros partíos en casa antes de cayer nel tercer partíu como visitante. En San Antonio llograron ganar el cuartu alcuentru, pero de nuevu en casa volvieron cayer derrotaos quedando finalmente esaniciaos. Amar'y Stoudemire permedió 37.0 puntos per partíu, el más altu permediu consiguíu por un xugador nes sos primeres finales de conferencia.

2005-2006: Mancadures y rivalidá colos Lakers[editar | editar la fonte]

Stoudemire tuvo 8 temporaes nos Phoenix Suns.

La temporada 2005-06 empezó con un increíble y aciar sucesu, la microfractura na rodía d'Amar'y Stoudemire que lu llevó a ser operáu'l 18 d'ochobre de 2005. Perdióse tolos partíos de la temporada salvu trés. Amás d'esti problema, el prometedor escolta Joe Johnson solicitó'l trespasu a los Atlanta Hawks, de los que los Suns pudieron sacar a Boris Diaw y dos futures eleiciones de primer ronda. Les otres alquisiciones d'anguaño fueron Raxa Bell y Kurt Thomas. A pesar de la falta de xugadores, los Suns fueron capaces de ganar de nuevu la División Pacíficu con un récor de 54-28 y quedando segundos na Conferencia Oeste. Steve Nash foi gallardoniáu col so segundu premiu consecutivu Most Valuable Player Award de la NBA,[20] siendo'l segundu base (Magic Johnson foi'l primeru) en ganar esti troféu delles vegaes siguíes. Tamién, Boris Diaw foi nomáu Xugador Más Ameyoráu.[21]

Los Suns empezaron los playoffs de 2006[22] como favoritos frente a Los Angeles Lakers. En ganando'l primer partíu en Phoenix, viéronse superaos y llegaron a dir perdiendo por un sorprendente 3-1 con unes actuaciones impresionantes de Kobe Bryant, especialmente nel cuartu partíu, onde l'equipu de Los Angeles remontó cinco puntos nos postreros 12 segundos, y Bryant anotó primero una bandexa pa forzar la prórroga, y depués un tiru en suspensión sobre la bocina pa ganar el partíu nel tiempu extra.

Pero los Suns repunxéronse y ganaron los últimos trés partíos pa pasar a semifinales de conferencia. El quintu partíu ganar fácilmente, pero terminó con una mala noticia: Raxa Bell, engardíu nuna continua "engarradiella" con Kobe Bryant mientres tol partíu, terminó per garrar -y del pescuezu nuna xugada cuando ésti internábase a canasta, resultando nuna espulsión y sanción por un partíu pal xugador de los Suns. Esto desamarró la roxura en Phoenix, que se quexaba d'inxusticia poles coldaes y continues faltes de los xugadores del equipu angelino, que siempres salíen impunes. El sestu partíu foi agónicu, ganando los Suns en Los Angeles in extremis, con Tim Thomas forzando una sufierta prórroga, dexando a los Lakers a 5 segundos y un tiru de dar la campanada na serie. Nel partíu final en Phoenix, viéronse múltiples pancartes ente'l públicu defendiendo a Bell y cargando contra Kobe, y finalmente los Suns lleváronse'l gatu a l'agua por 121-90, esaniciando a los Lakers per primer vegada dende 1993. Los Suns convertir nel octavu equipu na historia de la NBA en ganar una ronda de los playoffs dempués de dir perdiendo por 3-1.

Na segunda ronda, los Suns enfrentar a Los Angeles Clippers. La eliminatoria foi un toma y daca, con dambos equipos ganando partíos a casa. La serie diba 2-2 cuando los Suns dieron la cara pa ganar sufridamente el quintu perdíu con una doble prórroga, pa depués perder el sestu partíu y finalmente llevase la eliminatoria venciendo nel séptimu partíu nel US Airways Center, ganando per un marxe de 20 puntos el 22 de mayu de 2006.

Los Suns viéronse les cares colos Dallas Mavericks nes Finales de Conferencia Finales de Conferencia Oeste. Phoenix llevóse'l primer partíu en Dallas por un solu puntu y ganó'l 30 de mayu nel cuartu partíu. Los responsables d'esti llogru (ante la mancadura de Stoudemire) fueron Diaw, Bell (mancáu la mayoría de series) y Barbosa. Los Suns engarraron duramente nos partíos quintu y sestu, pero notó l'ausencia del mancáu tirador Bell y fueron esaniciaos el 3 de xunu de 2006 nel sestu partíu.

2006-2007: Naz el 'Ciguáu de los Suns'[editar | editar la fonte]

Partíu contra los Kings na temporada 2006-07.

Na pretemporada de 2006, los Suns contrataron a Marcus Banks, hasta'l momentu base de Minnesota Timberwolves, con un contratu de cinco años por 21 millones de dólares.[23] Los Suns anovaron tamién al escolta/base Leandro Barbosa con un contratu a cinco años qu'empezó na temporada 2007-08 por 33 millones de dólares. Boris Diaw foi tamién anováu, dada la so espectacular campaña, por cinco años a 45 millones de dólares.

Tres una temporada regular de 61 victories y 21 derrotes, Steve Nash volvió liderar la lliga n'asistencies y a emponer a Phoenix al segundu puestu de la Conferencia Oeste, por detrás de los Dallas Mavericks, lo que lu llevó a tar a puntu de llograr daqué que pocos consiguieron: tres premios MVP siguíos. A la fin, quedó segundu nunes aldericaes votaciones nes que salió escoyíu Dirk Nowitzki, per otru llau bien amigu del canadiense pola so etapa xuntos en Dallas. Foi una decisión bien aldericada, especialmente tres la sorprendente eliminación de los Mavs en primer ronda ante los Golden State Warriors. Amás, Leandro Barbosa ganó'l premiu a Meyor Sestu Home de 2007,[24] Raxa Bell entró nel Primer Quintetu Defensivu y Amara Stoudemire xunto con Nash entraron nel Meyor Quintetu NBA por primer y tercer vegada respeutivamente.[25] Esto ensin cuntar que los trés grandes estrelles de Phoenix, Nash, Stoudemire y Shawn Marion participaron nel All-Star Game de la NBA. Yá na post-temporada, volvieron atopase colos Lakers en primer ronda de playoffs, esaniciándo-yos esta vegada fácilmente en cinco partíos, ensin dar una sola oportunidá al equipu angelino.[26]

Leandro Barbosa, Meyor Sestu Home de 2007.

Sicasí en semifinales de conferencia, los Spurs batieron a los Suns 4-2 nuna eliminatoria envuelta nel discutiniu. San Antonio llevó la 'ventaya de campu' al ganar el primer partíu en Phoenix 111-106. Steve Nash perdióse l'últimu minutu de partíu, a lo postrero decisivu, por un alcontrón con Tony Parker que-y dexó una fienda na ñariz que nun se pudo cerrar a tiempu por que'l canadiense volviera a pista. A esto, nel segundu partíu en Phoenix partiéronse arreces pa la cara en señal de sofitu al dos vegaes MVP, y los locales respondiendo igualando la eliminatoria con una incontestable victoria por 101-81.

La serie movióse entós a San Antonio, onde'l tercer partíu foi pa los texanos por 108-101 y el cuartu marcó l'aportar de la eliminatoria. Los Suns ganaron y fixéronse de nuevu cola ventaya de cancha, pero a pocos segundos del final, Robert Horry afrelló con una brutal coldada a Steve Nash, que lo estrelló contra la mesa d'árbitros. Amara Stoudemire y Boris Diaw saltaron entós del banquín pa remediar la situación, pero Mike D'Antoni conduciólos de nuevu a les sos sielles.[27] Irónicamente, la sanción impuesta pola NBA y el comisionado David Stern foi de dos partíos pal suplente Horry, y un partíu pa Stoudemire y Diaw.[28] Esto causó una conmoción nel mundu del baloncestu, con dalgunos inclusive aldericando'l cambéu de les lleis de la NBA por non ser clares, una y bones la sanción venía de que los xugadores "abandonaren el so espaciu más próximu nel bancu". De nuevu en Phoenix, San Antonio volvió ganar como visitante por un curtiu 88-85, pa rematar na so ciudá 114-106 nel sestu partíu.

2007-2009: Llega Shaq[editar | editar la fonte]

En branu de 2007, la franquicia realizó dellos movimientos d'importancia, como'l fichaxe del bistechu Grant Hill[29] y el de Steve Kerr como xerente xeneral y Presidente d'Operaciones de Baloncestu.[30] Nel Draft de 2007 escoyeron al español Rudy Fernández na 24ª posición, siendo trespasáu pocu dempués a Portland Trail Blazers en cuenta de dineru.[31] Alando Tucker foi escoyíu nel puestu 29 y D.J. Strawberry na segunda ronda.

Shaquille O'Neal nun partíu ante New Orleans Hornets.

El 6 de febreru de 2008, los Suns trespasaron a Shawn Marion y Marcus Banks a Miami Heat por Shaquille O'Neal,[32] prometiendo na so presentación un aniellu pa los Suns.[33] Pocu menos d'un mes dempués, l'equipu fichó al croata Gordan Giricek como axente llibre.[34] Phoenix, que cuando fixo'l trespasu Marion-O'Neal tenía'l meyor récor de la Conferencia Oeste, namái ganó trés de los siguientes nueve partíos al intercambiu.

Con too y con eso, los Suns remataron la temporada con un balance de 55 victories y 27 derrotes. En playoffs, viéronse les cares un añu más con San Antonio Spurs, siendo batíos por un contundente 4-1, esta vegada una derrota ensin paliativos.[35] La serie prometía ser una de les más dures de la esllumante primer ronda, pero un emocionante primer partíu en San Antonio, nel que Tim Duncan forzó una segunda prórroga col so primer triple convertíu de la temporada, esmornió la moral del equipu d'Arizona, qu'a partir d'ende, en nengún momentu foi capaz de llantar cara a unos bien serios Spurs. Nos últimos seis años, los Spurs posaron en playoffs a los Suns en cuatro causes.

El 10 d'avientu de 2008, unvien a Boris Diaw, Raxa Bell y Sean Singletary por Jason Richardson, Jared Dudley y una segunda ronda del draft de 2010 a Charlotte Bobcats. A pesar de la recuperación de Shaquille O'Neal nel so xuegu (17.9 puntos, 8.5 rebotes y 1.5 tapones per partíu), los Suns perdieron a Amara Stoudamire per gran parte de la temporada, lo que los llevó a quedase fuera de los playoffs con un balance de 46-36.

2009-2012: El fin de la era Nash[editar | editar la fonte]

Namás rematar la temporada 2008-09, los Suns trespasaron a O'Neal a Cleveland Cavaliers en cuenta de Sasha Pavlovic, Ben Wallace y una segunda ronda del draft de 2010.[36] Pero nengunu de los dos xugadores llegaría a xugar nel equipu, acabando Wallace nos Pistons y Pavlovic nos Timberwolves.[37] Los Suns fixeron una bona temporada, con Alvin Gentry nel banquín, acabando la fase regular na segunda posición de la División Pacíficu, por detrás de los Lakers, quien finalmente-yos ganaríen en playoffs, nes Finales de la Conferencia Oeste por 4-2.[38]

Poco dempués de rematar la temporada, Amar'y Stoudemire decidió nun aceptar la ufierta de renovación del equipu, roblando por cinco temporaes colos New York Knicks en cuenta de 100 millones de dólares,[39] poniendo fin a ocho años como xugador de los Suns. Los Suns reconstruyéronse a toa priesa, contratando a Josh Childress, Hedo Türkoğlu y Hakim Warrick. N'avientu d'esi añu, nun "trade" con Orlando Magic, llegaron Marcin Gortat, Vince Carter y Mickaël Piétrus en cuenta de Jason Richardson, Earl Clark y el mesmu Hedo Türkoğlu. Pa la 2010-11, los Suns adquirieron llibre a Aaron Brooks.

2012-2016: Ignite The Future[editar | editar la fonte]

Pel branu de 2012, los Suns faíen un "sign & trade" con Los Angeles Lakers, pol cual Steve Nash desembarcaba a los Lakers en cuenta de diverses rondes de draft. P'ayudar na reconstrucción del equipu, los Suns ficharon llibres a Michael Beasley, Goran Dragić y Luis Scola. De la mesma, nun "trade" a dos bandes con New Orleans Hornets y Minnesota Timberwolves, llegaben al equipu Wesley Johnson y Brad Miller en cuenta de Robin López y Hakim Warrick. En setiembre d'esi añu, Channing Frye foi dau de baxa por cuenta d'una miocardiopatía dilatada.

Depués d'una temporada difícil pa los Suns onde solamente roblaron 25 victories de los 82 partíos xugaos na temporada regular (alredor del 30% de victories sobre victories posibles. Tamién ye la segunda peor temporada na so historia, depués de la primera en 1968); perder por tercer añu consecutivu la plaza pa poder participar nos Playoffs. Los Suns, con un equipu debilitáu non solamente pol baxu rendimientu sinón amás por una plantía qu'escarecía de talentu como de mocedá, decidió entós xenerar una gran reestructuración ente los cualos seríen despidir al entrenador y contratar a Jeff Hornacek (antiguu xugador de Phoenix Suns de 1986 a 1992 onde foi camudáu a Philadelphia por Charles Barkley). Amás, camudar la plantía trayendo xugadores d'Indiana Pacers (el bistechu Gerald Green y el pivot Miles Plumlee) y una futura primer eleición del draft pol ala-pivot Luis Scola. De Washington Wizards a Emeka Okafor (esti en cuenta de Marcin Gortat, Shannon Brown, Malcolm Lee y Kendall Marshall), de Milwaukee Bucks a Ish Smith y a Viacheslav Kravtsov en cuenta de Caron Butler, por aciu un cambéu a 3 bandes ente Los Angeles Clippers, Phoenix Suns y Milwaukee Bucks nel cual mandáronse tanto al Sun Jared Dudley y al Buck J.J. Redick l'equipu d'Arizona consiguió a Eric Bledsoe (ente que los Bucks consiguieron dos futures rondes de Draft y a Caron Butler). Sumáu a les eleiciones correspondientes del Draft (Archie Goodwin y Alex Len) conformaron la plantía que compunxo l'equipu que pondría esperances en ser la resurrección.

Esti conxuntu respondió perbién al entamu de la temporada regular 2013-14 completando nel so primer mes un balance de 9 victories y 8 derrotes para al mes siguiente cerrar l'añu con un balance que lu clasifica como 2ᵘ llugar de la División Pacíficu con 19 victories y 11 derrotes y 5ᵘ clasificáu pa la Fase Final, demostrando cómo la nueva plantía y la direición de Jeff Hornacek puede faer que l'equipu remonte a vieyes glories con un brillante futuru. En xineru del 2014 Eric Bledsoe máncase los meniscos precisando operación, polo cual los Suns ficharon un contratu de 10 díes, qu'a la fin s'estendería por tola temporada, col antiguu base del equipu Leandro Barbosa. En febreru anuncióse que Goran Dragic nun participaría nel partíu del All-Star pero sí que va tar nel Skill Challenge y que Miles Plumlee va participar nel Rising Star Game, dambos del All-Star Weekend.

Finalmente, Phoenix termina la temporada 2013-14 con un récor de 48 victories y 34 derrotes. Convirtióse, asina, nel equipu con más partíos ganaos nuna temporada ensin llograr entrar a los Playoffs, na historia de la NBA. Pola bona temporada y la gran diferencia llograda d'alcuerdu a la temporada anterior, l'entrenador Jeff Hornacek quedó en segundu llugar na votación del Entrenador del Añu de la NBA, detrás de Gregg Popovich. Asina tamién, Goran Dragic ganó'l premiu al Xugador Más Ameyoráu de la NBA.

El 2 de xineru de 2015 los Suns fixeron historia al ser el primer equipu en tener en pista al empar dos pareyes d'hermanos, Goran y Zoran Dragic per un sitiu y Marcus y Markieff Morris pol otru.[40]

Nel Draft de la NBA de 2015 los Phoenix Suns escoyeron na posición númberu 13 a Devin Booker, unos de los meyores tiradores de la National Basketball Association. Depués de les mancadures d'Eric Bledsoe y de Brandon Knight al empiezu de laTemporada 2015-16 de la NBA. Jeff Hornacek probó con poner al nuevu, que terminó permediando 13.8 puntos per partíu, 2.6 asistencies y 2.5 rebotes per partíu. Esto convertir nunos de los meyores rookies de la temporada y finalmente foi nomáu nel Meyor quintetu de rookies de la NBA por detrás de Karl-Anthony Towns y D'Angelo Russell.

Nel Draft de la NBA de 2016, los Phoenix Suns escoyeron na cuarta posición al mozu croata de 18 años, Draguen Bender, proveniente del Maccabi Tel Aviv Basketball Club d'Israel. Depués consiguiríen a Marquese Chriss (8° posición por Sacramento Kings), en cuenta de Georgios Papagiannis (14° eleición) y Skal Labissière (28° eleición). Finalmente na segunda ronda, escoyeríen a Tyler Ulis nel puestu 34 del draft.

A estos xugadores suman les incorporaciones de dos veteranos que tornen a la plantía d'Arizona, Leandro Barbosa (tercer etapa la franquicia) y Jared Dudley (na so segunda etapa). Jon Leuer, Mirza Teletović y Ronnie Price fueron axentes llibres y non anovaos. Amás l'atléticu Archie Goodwin foi cortáu pol nuevu entrenador Earl Watson, lo cual dexó a munchos descontentos, yá que nos planos esti escolta yera meyor que John Jenkins, que depués tamién sería cortáu y Ronnie Price roblaría por diez díes colos Suns.

2017: The Timeline[editar | editar la fonte]

Nel Draft de la NBA de 2017 los Phoenix Suns lleváronse'l Pick 4. La franquicia tenía proyeutada la segunda posición pero lamentablemente pal equipu decayó hasta la cuarta.

Equí nació'l TimeLine de los Phoenix Suns. Coles eleiciones de Devin Booker, Draguen Bender, Marquese Chriss y Josh Jackson (el drafteado nel Draft de la NBA de 2017 na 4 posición). Puede dicise qu'hai un gran futuru nel equipu del desiertu.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Nota: G: Partíos ganaos; P:Partíos perdíos; %:porcentaxe de victories

Temporada G P % Play-offs Resultáu
Phoenix Suns
1968-69 16 66 .195
1969-70 39 43 .476 Pierde Semifinales División LA Lakers 4, Phoenix 3
1970-71 48 34 .585
1971-72 49 33 .598
1972-73 38 44 .463
1973-74 30 52 .366
1974-75 32 50 .390
1975-76 42 40 .512 Gana Semifinales Conferencia
Gana Finales Conferencia
Pierde Finales NBA
Phoenix 4, Seattle 2
Phoenix 4, Golden State 3
Boston 4, Phoenix 2
1976-77 34 48 .415
1977-78 49 33 .598 Pierde 1ᵉʳ Ronda Milwaukee 4, Phoenix 0
1978-79 50 32 .610 Gana 1ᵉʳ Ronda
Gana Semifinales Conferencia
Pierde Finales Conferencia
Phoenix 2, Portland 1
Phoenix 4, Kansas City 1
Seattle 4, Phoenix 3
1979-80 55 27 .671 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Phoenix 2, Kansas City 1
LA Lakers 4, Phoenix 1
1980-81 57 25 .695 Pierde Semifinales Conferencia Kansas City 4, Phoenix 3
1981-82 46 36 .561 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Phoenix 2, Denver 1
LA Lakers 4, Phoenix 0
1982-83 53 29 .646 Pierde 1ᵉʳ Ronda Denver 2, Phoenix 1
1983-84 41 41 .500 Gana 1ᵉʳ Ronda
Gana Semifinales Conferencia
Pierde Finales Conferencia
Phoenix 3, Portland 2
Phoenix 4, Utah 2
LA Lakers 4, Phoenix 2
1984-85 36 46 .439 Pierde 1ᵉʳ Ronda LA Lakers 3, Phoenix 0
1985-86 32 50 .390
1986-87 36 46 .439
1987-88 24 54 .341
1988-89 55 27 .671 Gana 1ᵉʳ Ronda
Gana Semifinales Conferencia
Pierde Finales Conferencia
Phoenix 3, Denver 0
Phoenix 4, Golden State 1
LA Lakers 4, Phoenix 0
1989-90 54 28 .659 Gana 1ᵉʳ Ronda
Gana Semifinales Conferencia
Pierde Finales Conferencia
Phoenix 3, Utah 2
Phoenix 4, LA Lakers 1
Portland 4, Phoenix 2
1990-91 55 27 .671 Pierde 1ᵉʳ Ronda Utah 3, Phoenix 1
1991-92 53 29 .646 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Phoenix 3, San Antonio 0
Portland 4, Phoenix 1
1992-93 62 20 .756 Gana 1ᵉʳ Ronda
Gana Semifinales Conferencia
Gana Finales Conferencia
Pierde Finales NBA
Phoenix 3, LA Lakers 2
Phoenix 4, San Antonio 2
Phoenix 4, Seattle 3
Chicago 4, Phoenix 2
1993-94 56 26 .683 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Phoenix 3, Golden State 0
Houston 4, Phoenix 3
1994-95 59 23 .720 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Phoenix 3, Portland 0
Houston 4, Phoenix 3
1995-96 41 41 .500 Pierde 1ᵉʳ Ronda San Antonio 3, Phoenix 1
1996-97 40 42 .488 Pierde 1ᵉʳ Ronda Seattle 3, Phoenix 2
1997-98 56 26 .683 Pierde 1ᵉʳ Ronda San Antonio 3, Phoenix 1
1998-99 27 23 .540 Pierde 1ᵉʳ Ronda Portland 3, Phoenix 0
1999-2000 53 29 .646 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinales Conferencia
Phoenix 3, San Antonio 1
LA Lakers 4, Phoenix 1
2000-01 51 31 .623 Pierde 1ᵉʳ Ronda Sacramento 3, Phoenix 1
2001-02 36 46 .439
2002-03 44 38 .537 Pierde 1ᵉʳ Ronda San Antonio 4, Phoenix 2
2003-04 29 53 .354
2004-05 62 20 .756 Gana 1ᵉʳ Ronda
Gana Semifinales Conferencia
Pierde Finales Conferencia
Phoenix 4, Memphis 0
Phoenix 4, Dallas 2
San Antonio 4, Phoenix 1
2005-06 54 28 .659 Gana 1ᵉʳ Ronda
Gana Semifinales Conferencia
Pierde Finales Conferencia
Phoenix 4, LA Lakers 3
Phoenix 4, LA Clippers 3
Dallas 4, Phoenix 2
2006-07 61 21 .744 Gana 1ᵉʳ Ronda
Pierde Semifinal Conferencia
Phoenix 4, L.A. Lakers 1
San Antonio 4, Phoenix 2
2007-08 55 27 .671 Pierde 1ᵉʳ Ronda San Antonio 4, Phoenix 1
2008-09 46 36 .561
2009-10 54 28 .659 Gana 1ᵉʳ Ronda
Gana Semifinales Conferencia
Pierde Finales Conferencia
Phoenix 4, Portland 2
Phoenix 4, San Antonio 0
L.A. Lakers 4, Phoenix 2
2010-11 40 42 .488
2011-12 33 33 .500
2012-13 25 57 .305
2013-14 48 34 .585
2014-15 39 43 .475
2015-16 23 59 .280
2016-17 24 58 .293
Totales 2146 1824 .540
Playoffs 132 137 .491

Plantía 2017/18[editar | editar la fonte]

Phoenix Suns 2017-2018
Xugadores Entrenadores
Nᵘ Nac. Pos. Nome Altor Pesu Orixe
35 Bandera de Croacia AP-P Bender, Draguen 2.16 m (7 ft 1 in) 102 kg (225 lb) Croacia
1 Bandera de Estaos Xuníos d'América B-E Booker, Devin (C) 1.98 m (6 ft 6 in) 93 kg (205 lb) Kentucky
4 Bandera de Estaos Xuníos d'América P Chandler, Tyson 2.16 m (7 ft 1 in) 107 kg (235 lb) Marquette
0 Bandera de Estaos Xuníos d'América AP-P Chriss, Marquese 2.08 m (6 ft 10 in) 107 kg (235 lb) Washington
30 Bandera de Estaos Xuníos d'América B-E Daniels, Troy 1.93 m (6 ft 4 in) 93 kg (205 lb) Virginia Commonwealth
3 Bandera de Estaos Xuníos d'América E-A Dudley, Jared 2.01 m (6 ft 7 in) 102 kg (225 lb) Boston College
14 Bandera de Estaos Xuníos d'América B-E Gray, Josh 1.85 m (6 ft 1 in) 82 kg (180 lb) Luisiana State*
23 Bandera de Estaos Xuníos d'América E-A House, Danuel (TW) 2.01 m (6 ft 7 in) 100 kg (220 lb) Texas A&M
20 Bandera de Estaos Xuníos d'América A Jackson, Josh 2.03 m (6 ft 8 in) 94 kg (207 lb) Kansas
3 Bandera de Estaos Xuníos d'América B-E Knight, Brandon Injured 1.91 m (6 ft 3 in) 86 kg (189 lb) Kentucky
21 Bandera de Ucraína P Len, Alex 2.16 m (7 ft 1 in) 116 kg (255 lb) Maryland
2 Bandera de Estaos Xuníos d'América B-E Payton, Elfrid 1.93 m (6 ft 4 in) 84 kg (185 lb) Luisiana-Lafayette*
25 Bandera de Estaos Xuníos d'América A Peters, Alec (TW) 2.06 m (6 ft 9 in) 107 kg (235 lb) Valparaiso
32 Bandera de Estaos Xuníos d'América B-E Reed, Davon 1.96 m (6 ft 5 in) 100 kg (220 lb) Miami (FL)
8 Bandera de Estaos Xuníos d'América B Ulis, Tyler 1.75 m (5 ft 9 in) 68 kg (150 lb) Kentucky
12 Bandera de Estaos Xuníos d'América A Warren, T. J. 2.03 m (6 ft 8 in) 98 kg (215 lb) North Carolina State
15 Bandera de Estaos Xuníos d'América AP-P Williams, Alan Injured 2.03 m (6 ft 8 in) 118 kg (261 lb) UC Santa Barbara
Entrenador Principal
Entrenador(es) Asistente(s)

Lleenda
  • (C) Capitán
  • (DR) Elección del draft sin firmar
  • (AL) Axente Llibre
  • (IN) Inactivu
  • (S) Suspendíu
  • (GL) Asinau a la G-League
  • (TW) Contratu de dos víes
  • Injured Lesionáu

PlantíaTransaiciones

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Xugadores destacaos[editar | editar la fonte]

Miembros del Basketball Hall of Fame[editar | editar la fonte]

Númberos retiraos[editar | editar la fonte]

Equipu del Sieglu[editar | editar la fonte]

L'equipu del sieglu de Phoenix Suns votáu polos fans foi:

PRIMER EQUIPU

SEGUNDU EQUIPU

Equipu del 40ª Aniversariu[editar | editar la fonte]

L'equipu de los Suns del 40ª aniversariu, escoyíu polos fans al traviés d'internet, foi desveláu'l 3 de xineru de 2008, cuando los Suns ganaron a Seattle SuperSonics por 104-96, celebrando la temporada 40ª de la franquicia. El primer alcuentru na historia de los Suns foi precisamente ante los Sonics en 1968.

Bases:

Bistechos:

Pívots:

Líderes históricos[editar | editar la fonte]

  • Partíos - Alvan Adams (988)
  • Minutos xugaos - Alvan Adams (27.203)
  • Puntos - Walter Davis (15.666)
  • Asistencies - Steve Nash (7.725)
  • Rebotes totales - Alvan Adams (6.937)
  • Rebotes defensivos - Alvan Adams (4.922)
  • Rebotes ofensivos - Alvan Adams (2.015)
  • Tiros de campu anotaos- Walter Davis (6.497)
  • Tiros de campu intentaos - Walter Davis (12.497)
  • Triples anotaos - Steve Nash (882)
  • Triples intentaos - Dan Majerle (2.200)
  • Porcentaxe triples - Steve Nash (0.470)
  • Tiros llibres anotaos - Kevin Johnson (3.851)
  • Tiros llibres intentaos - Kevin Johnson (4.579)
  • Porcentaje tiro llibres - Steve Nash (0.938)
  • Robos de balón - Alvan Adams (1.289)
  • Tapones - Larry Nance (940)
  • Perdes - Alvan Adams (2.194)
  • Faltes personales - Alvan Adams (3.214)

Premiu[editar | editar la fonte]

Meyor Quintetu de la NBA Meyor Quintetu de la Temporada

Segundu Meyor Quintetu de la Temporada

Tercer Meyor Quintetu de la Temporada

Meyor quintetu defensivu de la NBA Meyor Quintetu Defensivu

Segundu Meyor Quintetu Defensivu

Meyor quintetu de rookies de la NBA Meyor Quintetu de Rookies

Segundu Meyor Quintetu de Rookies

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Los Suns crecen en Phoenix». Suns.com. Consultáu'l abril de 2008. Orixe del Logo
  2. NBA.com 1976 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  3. «El Día Más Llargu». NBA.com. Consultáu'l 9 d'abril de 2007. 5ᵘ Partíu de les Finales de 1976
  4. NBA.com 1990 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  5. NBA.com 1991 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  6. NBA.com 1992 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  7. NBA.com 1993 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  8. «Paxson mete a los Bulls na historia de la NBA». NBA.com. Consultáu'l abril de 2008. Finales de 1993
  9. «Meyores xugaes del 4ᵘ partíu de les Finales de 1976». NBA.com. Consultáu'l abril de 2008. Finales de 1976
  10. «Los Bonos Vieyos Tiempos». NBA.com. Consultáu'l abril de 2008.
  11. NBA.com 1994 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  12. «Dan Mejerle, favoritu de los fans». NBA.com. Consultáu'l abril de 2008.
  13. NBA.com 1996 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  14. NBA.com 1997 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  15. NBA.com 2000 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  16. CBS.com Marbury ye trespasáu a los Knicks (Consultáu abril de 2008)
  17. elmundo.es Nash gana'l MVP de la temporada 2004-05 (Consultáu abril de 2008)
  18. NBA.com Mike D'Antoni escoyíu Meyor Entrenador del Añu (Consultáu abril de 2008)
  19. NBA.com 2005 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  20. NBA.com Nash, MVP de la temporada 2005-06 (Consultáu abril de 2008)
  21. NBA.com Diaw ye nomáu Xugador Más Ameyoráu de la temporada 2005-06 (Consultáu abril de 2008)
  22. NBA.com 2006 Playoff Results (Consultáu abril de 2007)
  23. ESPN.com Marcus Banks ficha polos Suns (Consultáu abril de 2007)
  24. NBA.com Barbosa nomáu Meyor 6ᵘ Home de la Temporada (Consultáu abril de 2008)
  25. NBA.com2006-07 NBA Season Summary, consultáu abril de 2008
  26. NBA.com 2007 Playoff Results (Consultáu abril de 2008)
  27. Youtube.com Video de l'agresión de Horry a Nash (Consultáu abril de 2008)
  28. Stoudemire y Diaw sancionaos con un partíu, consultáu abril de 2008
  29. NBA.com Grant Hill, nuevu fichaxe de los Suns (Consultáu abril de 2008)
  30. ESPN.com Steve Kerr ficha polos Suns como xerente xeneral y Presidente d'Operaciones de Baloncestu (Consultáu abril de 2008)
  31. elmundo.es Portland recibe a Rudy Fernández de Phoenix (Consultáu abril de 2008)
  32. NBA.com Shaquille O'Neal a los Suns (Consultáu abril de 2008)
  33. elmundo.es Shaquille promete 'lideralgu' y un aniellu (Consultáu abril de 2008)
  34. NBA.com Gordan Giricek robla como axente llibre con Phoenix (Consultáu abril de 2008)
  35. eltiempo.com Los Spurs esanicien a los Suns por 4-1 (Consultáu mayu de 2008)
  36. NBA.com Suns Complete Trade With Cavs, Send Shaq to Cleveland, consultáu en xunetu de 2010
  37. basketball-reference.com 2009-10 Phoenix Suns Transactions, consultáu en xunetu de 2010
  38. basketball-reference.com 2009-10 NBA Season Summary, consultáu en xunetu de 2010
  39. azcentral.com Amar'y Stoudemire, Knicks agree to 5-year, nearly $100 million contract, consultáu en xunetu de 2010
  40. kiaenzona.com Tou en familia. Dos pareyes d'hermanos lleven a Phoenix a daqué nunca vistu, consultáu en xineru de 2015

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]