David Robinson

De Wikipedia
David Robinson
Vida
Nacimientu Cayo Hueso (es) Traducir[1]6 d'agostu de 1965[1] (58 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [2]
Residencia Woodbridge (es) Traducir
Cayo Hueso (es) Traducir
Virginia Beach
San Antonio
Llingua materna inglés
Estudios
Estudios Osbourn Park High School (en) Traducir
Academia Naval de los Estaos Xuníos
Oficiu
Oficiu xugador de baloncestuoficial
Trayeutoria
  Equipu
1989–2003 San Antonio Spurs (pivot)
1983–1987 Navy Midshipmen men's basketball (en) Traducir
1983–1987 Navy Midshipmen men's basketball (en) Traducir (pivot)
Posición o especialidá pivot
Pesu 107 kg
Altor 216 cm
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Armada d'Estaos Xuníos
Graduación teniente junior (es) Traducir
Creencies
Relixón cristianismu
IMDb nm0732526
Cambiar los datos en Wikidata

David Maurice Robinson (6 d'agostu de 1965Cayo Hueso (es) Traducir) ye un antiguu xugador d'Estaos Xuníos de baloncestu que militó mientres 14 temporaes en San Antonio Spurs de la NBA. Colos Spurs consiguió dos aniellos de la NBA (1999 y 2003), y amás foi nomáu MVP de la temporada en 1995. Debutó na temporada 1989-90, na que llogró'l gallardón de Rookie del Añu. Amás d'un escelsu anotador, Robinson destacó como un gran defensor, amuesa d'ello foi'l gallardón de Meyor Defensor que se llevó en 1992. Colos sos 2,16 d'estatura xugaba na posición de pívot.

Entamos[editar | editar la fonte]

Mientres la infancia de David Robinson la so familia camudar de ciudá munches vegaes por cuenta que'l so padre yera oficial de la Marina. Una vegada que'l so padre retirar del serviciu activu de la Marina la familia asítiase en Manassas, Virxinia, onde David allegó al Osbourn Park High School pero onde namái xugó mientres un añu al baloncestu. Tres esti pasu pol Institutu se enroló na Academia Naval de los Estaos Xuníos, onde se graduó en Matemátiques.

Un datu importante a tener en cuenta nesta dómina ye que Robinson solo midía a esta edá 2,01 metros, raspiando la llende de dexar pola Marina pa enrolarse, establecíu en 2,03 metros. A la fecha de xugar el so primer partíu col equipu de la Marina yá superaba esi altor con 2,06 y siguió creciendo mientres el so periplu na Marina hasta los 2,16 metros.

Trayeutoria deportiva[editar | editar la fonte]

Universidá[editar | editar la fonte]

Mientres la so dómina universitaria Robinson xugó col equipu de l'Academia de la Marina na NCAA, el so númberu foi'l 50 al igual que'l so ídolu Ralph Sampson. Na temporada de 1985 Robinson guio al títulu al equipu de la Marina, tou un finxu yá que llevaben 25 años ensin consiguir ganar el tornéu de la NCAA. Tres anguaño apaecía una encruciada na so carrera, siguir na Marina implicaba que tendría de tar 5 años al serviciu del Exércitu tres la so graduación. A pesar de tener ufiertes de toles Universidaes del país Robinson decidió siguir na Marina estos dos años y retrasar la so incorporación al baloncestu profesional. El so espectacular xuegu nos sos últimos dos años llevólu a consiguir los mayores gallardones pa un xugador de la NCAA, incluyíu nel All-American estos dos últimos años y ganador de los premios Naismith y Wooden, nel so últimu añu. Tres la so graduación yera elegible nel draft de la NBA de 1987.

Nun movimientu ventureru los Spurs facer colos sos derechos escoyéndolo col númberu 1 d'esti draft, entá sabiendo que nun podría debutar col equipu de San Antonio hasta dos años más tarde por cuenta de que tenía de cumplir dos años más de serviciu na Marina. Cuando se preguntar a Bob Bass por esti movimientu dixo "esperemos 14 años. Podemos esperar un par más". El 6 de payares de 1987 robló un contratu por 26 millones de dólares que lu xuniríen a los Spurs los siguientes 10 años, a pesar de que namái xugaría 8 d'ellos. Nuna actuación llixeramente revesosa, la Marina espachó del serviciu a Robinson 3 de los 5 años habituales nel serviciu militar yá que pol so altor yera imposible asignalo a distintos cometíos como aviación, cuerpos de submarinistes o distintos tipos de barcos. Robinson siguió sirviendo na reserva de la Marina y apaeció regularmente en temes de reclutamiento. A pesar del so llamatu de "Almirante", la graduación real de Robinson cuando terminó'l serviciu yera de Teniente. Ye esta etapa siguió xugando pal equipu de la Marina y lideró al últimu equipu Olímpicu d'Estaos Xuníos conformáu por xugadores universitarios. Nes Olimpiaes de Seúl '88 Robinson namái pudo consiguir la medaya de bronce, tres esti fracasu Estaos Xuníos decidió empezar a competir coles sos estrelles NBA nos torneos internacionales.

Finalmente, el 19 de mayu de 1989 la Marina espácha-y del serviciu activu y pasa a enrolarse na plantía de los Spurs pa empezar la so carrera como xugador profesional de baloncestu.

NBA[editar | editar la fonte]

Na temporada 1989-1990 Robinson empezó por fin la so andadura na NBA. Spurs veníen de ser unu de los peores equipos de la lliga l'añu anterior con un récor de 21-61, gracies a l'apaición de Robinson esi añu algamaron los Playoffs con un récor de 56-26. Na primer ronda vencieron con claridá (3-0) a los Nuggets pero nun pudieron colos Blazers, a lo postrero subcampeones esi añu, nuna afecha eliminatoria (4-3). Nesta temporada sería nomáu meyor Rookie del añu novatu del añu ya incluyíu nel quintetu de novatos.

Los Spurs de Robinson fíxose un clásicu de los Playoffs pero nun llegaron a consiguir nengún campeonatu. En 1992 presentábase-y la oportunidá de desquitase del doliosu bronce olímpico de Seúl. Estaos Xuníos decidir a llevar a los sos meyores xugadores para lo cual fíxose'l llamáu "Dream Team" (Equipu de Suañu), ensin dulda el meyor equipu de baloncestu que triara una cancha de baloncestu en tola historia. Xunto a Michael Jordan, Larry Bird, Magic Johnson, Scottie Pippen etc. afararon na competición consiguiendo l'oru olímpico en Barcelona '92. Unu de los sos momentos estelares foi ensin dulda el postreru partíu de la fase regular ante Los Angeles Clippers na temporada 1993-94. Mientres tol añu Robinson y Shaquille O'Neal caltuvieren un agafáu duelu por consiguir el títulu de máximu anotador de la competición. Al llegar a esti postreru partíu Robinson taba en desventaxa y precisaba nin más nin menos que 69 puntos pa faese col títulu. Dando muestres de la so enorme clase aquella nueche anotó 71 puntos, tope de la so carrera, y consiguió el troféu de máximu anotador con una media de 29,8 puntos per partíu.

Nel añu 1995 consiguió'l títulu de MVP de la lliga regular y en 1996 foi nomáu unu de los 50 meyores xugadores de la historia de la NBA. A pesar d'estos ésitos personales los Bulls y los Rockets apoderaben la lliga torgando a Robinson algamar l'allampáu aniellu. Ganar ante los Rockets yeren especialmente dolioses por cuenta de la rivalidá na cancha que caltenía con otru de los grandes pivots de la dómina, Hakeem Olajuwon. Paecía que les sos aspiraciones a ganar un títulu terminaben en 1997 cuando una grave mancadura caltener alloñáu de les pistes práuticamente tol añu. Los Spurs acusaron gravemente la baxa de la so estrella y terminaron n'añu con un llamentable récor de 20-62. Pero, caprichos del destín, esta mancadura ayudaríalu a lo postrero a llograr el títulu. Gracies a la llamentable campaña de los Spurs consiguieron la primer eleición del draft de 1997 na qu'adquirieron a Tim Duncan, pieza clave nos ésitos de Spurs nos siguientes años

Ye'l xugador americanu con más presencies nes olimpiaes (1988, 1992 y 1996). Na so última participación, nos XX.OO. d'Atlanta, lideró al equipu en puntos per partíu, incluyíos los 28 qu'anotó na final contra Yugoslavia (95-69).

Primer títulu con San Antonio[editar | editar la fonte]

Antes del entamu de la temporada 19981999, los propietarios de los equipos de la NBA y David Stern decidieron bloquiar la competición y forzar la negociación d'un nuevu Alcuerdu de Contratu Coleutivu cola Asociación de Xugadores de la NBA. Esti bloquéu (a esta temporada recordar como la del "lockout" bloquéu n'inglés) duró 202 díes hasta que por fin s'algamar un alcuerdu ente dambes partes. La temporada empezó'l 5 de febreru de 1999, faciendo d'esta forma la temporada de 1999 lliteralmente. Tres una temporada de 50 partíos, los Spurs consiguieron un récor de 37-13, el meyor de la NBA dándo-yos la ventaya de campu a lo llargo de tolos Playoffs. Nos Playoffs apoderaron dafechu a los sos rivales ganando socesivamente a Timberwolves, Lakers y Blazers con un récor en playoff de 11-1. La llegada de Duncan xunto al recuperáu Robinson faíen de los Spurs un equipu práuticamente imbatible. Na final ganaron por 4-1 a unos sorprendentes Knicks que llegaben a la final n'habiendo entráu al Playoff na última posición del Este. El xuegu esterior de los Knicks con Latrell Sprewell, Allan Houston y Larry Johnson foi insuficiente ante'l poder interior de los Spurs. Anque'l títutlo de MVP de les finales concedióse-y a Tim Duncan, tolos especialistes coincidieron en que'l papel de líderazgo de Robinson fuera crucial pa la consecución del títulu.

Retirada con aniellu[editar | editar la fonte]

Robinson anunció que tres la temporada 2003 retirar del baloncestu profesional.

El 15 de xunu de 2003 pondría'l broche final a una carrera llena d'ésitos cola victoria por 88-77 ante Nets pa un marcador global de 4-2 nes finales. Robinson, anotó 13 puntos y prindó 17 rebotes nel so postreru partíu. Conocíes como les "Torres Ximielgues" (anque orixinalmente yeren la pareya Olajuwon-Sampson), Robinson y el MVP de la lliga Tim Duncan compartieron la portada de la revista Sports Illustrated de 2003 col premiu de Deportistes del Añu.

Los permedios na so carrera son de 21,1 puntos, 10,7 rebotes, 3,0 tapones y 2,5 asistencies per partíu. Ye unu de los pocos xugadores n'anotar más de 20 000 puntos na NBA, y unu de los 4 xugadores en llograr un cuádruplu doble (34 puntos, 10 rebotes, 10 asistencies y 10 tapones contras los Pistons el 17 de febreru de 1994).

Palmarés y Premios[editar | editar la fonte]

David Robinson, miembru del Dream Team nel alcuentru ante Puertu Ricu mientres los Xuegos Olímpicos de Barcelona 1992.
  • Campeón de la NBA (1999, 2003)
  • MVP de la NBA (1995)
  • Xugador Defensivu del Añu na NBA (1992)
  • Novatu del Añu na NBA (1990)
  • Primer Quintetu de la NBA (1991, '92, '95, '96)
  • Segundu Quintetu de la NBA (1994, '98)
  • Tercer Quintetu de la NBA (1990, '93, 2000, '01)
  • Primer Quintetu Defensivu de la NBA (1991, '92, '95, '96)
  • Segundu Quintetu Defensivu de la NBA (1990, '93, '94, '98)
  • 10 vegaes All-Star de la NBA Únicu xugador na historia de la NBA en consiguir los títulos de Máximu Reboteador, Taponador y Anotador, Novatu del Añu, Xugador Defensivu del añu y MVP.
  • Unu de los cuatro xugadores en llograr un cuádruplu doble
  • Premiu a la Deportividá de la NBA (2001)
  • Tercer xugador na historia de la NBA en quedar ente los 10 meyores de la lliga en cinco categoríes (7º n'anotación (23,2), 4º en rebotes (12,2), 1º en tapones (4,49), 5º en robos (2,32) y 7º en porcentaxe de tiru de campu (.551)) na temporada 1991-92
  • Primer xugador na historia de la NBA en quedar ente los cinco meyores de la lliga en rebotes, tapones y robos nuna mesma temporada (1991-92)
  • Cuartu xugador n'anotar más de 70 puntos nun partíu de NBA
  • Unu de los 50 Meyores Xugadores de la Historia de la NBA (1996)
  • Máximu anotador de la NBA (1993–94) - 29,8
  • Máximu reboteador de la NBA (1990–91) - 13.0
  • Máximu taponador de la NBA (1991–92) - 4.49
  • Tien en récor de más premios IBM (1990, '91, '94, '95, '96)
  • Los sos 10 497 rebotes y 2 954 tapones son lo máximo consiguíu por un xugador de San Antonio, y los sos 20 790 puntos son la segunda marca tres los 23 602 de George Gervin. (Si tenemos en cuenta namái los puntos llograos por Gervin na NBA, Robinson sería primeru; Gervin anotó 4 219 puntos mientres la franquicia xugaba na ABA.
  • Campeón del Mundu cola seleición del Estaos Xuníos n'España 1986
  • Miembru del Basketball Hall of Fame (2009)[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Brad Daugherty
Primer eleición del Draft de la NBA
1987
Socesor:
Danny Manning
Predecesor:
Mitch Richmond
Rookie del Añu
1989-90
Socesor:
Derrick Coleman
Predecesor:
Dennis Rodman
Meyor Defensor
1991-92
Socesor:
Hakeem Olajuwon
Predecesor:
Hakeem Olajuwon
NBA MVP de la Temporada
1994-95
Socesor:
Michael Jordan