Seleición masculina de fútbol de Brasil

De Wikipedia
Seleición masculina de fútbol de Brasil

Bandera de Brasil

Datos xenerales
Códigu FIFA BRA
Asociación Confederación Brasilana de Fútbol (CBF)
Confederación CONMEBOL
Nomatu Pentacampeões
La Canarinha
Scratch do ouro
Verdeamarelha[1]
Auriverde
Capitán Neymar
Más goles Pelé (77)
Más particip. Cafú[2] (142)
Ranking FIFA Sin cambios 2.ᵘ en xunu de 2018
→ Meyor llugar 1.ᵘ en 1994-2007, 2009
→ Peor llugar 22.ᵘ en xunu de 2013
Estadiu Maracaná de Rio de Janeiro
Primer partíu internacional
Bandera d'Arxentina Arxentina 3:0 Brasil Bandera de Brasil
20 de setiembre de 1914
Meyor resultáu internacional
Bandera de Brasil Brasil 10:1 Bolivia Bandera de Bolivia
10 d'abril de 1949
Peor resultáu internacional
Bandera de Brasil Brasil 1:7 Alemaña Bandera d'Alemaña
8 de xunetu de 2014
Copa Mundial de Fútbol
Participación 21 (por primer vez en 1930)
Meyor resultáu (1958, 1962, 1970, 1994 y 2002)
Copa FIFA Confederaciones
Participación(por primer vez en 1997)
Meyor resultáu (1997, 2005, 2009 y 2013)
Copa América
Participación 33
Meyor resultáu (1919, 1922, 1949, 1989, 1997, 1999, 2004 y 2007)
Participación(por primer vez en 1996)
Meyor resultáu (1996 y 2003)
Meyor resultáu (1952 y 1956)[3]
Fútbol nos Xuegos Olímpicos
Participación Nun participó
Meyor resultáu Considérase la participación de la seleición absoluta[4]
[editar datos en Wikidata]

La seleición de fútbol de Brasil (Seleção Brasileira de Futebol en portugués) ye l'equipu que representa a dichu país nes competiciones oficiales. La so organización ta al cargu de la Confederación Brasilana de Fútbol, perteneciente a la Confederación Suramericana de Fútbol (Conmebol).

Conocida como «Scratch do ouro», «La Verde-amarela» o «La Canarinha», atópase afiliada a la FIFA dende 1923[5] y ye miembru asociáu y fundador de la Conmebol dende 1916.[6]

En materia dirigencial el so actual presidente ye Marco Polo del Nero que figura como'l 20º presidente de la Confederación Brasilana de Fútbol, cargu qu'ocupa dende'l 12 de marzu de 2014.

Brasil ye la seleición más esitosa na historia de la Copa Mundial de Fútbol. Ye la única hasta agora en participar en toles copes del mundu[7][8] y tien el récor de Campeonatos Mundiales ganaos con cinco títulos y tamién tien el récor na Copa FIFA Confederaciones con cuatro títulos. Na Copa América llogró ocho títulos, 11 segundos puestos y siete terceros. Anguaño atópase liderando la Tabla xeneral de la Copa del Mundu y la de Copa Confederaciones. Siempres se clasificó pa la Copa Mundial de Fútbol ensin xugar nenguna repesca. A nivel interconfederativo continental, Brasil tien dos Campeonatu Panamericanos de Fútbol: llogró'l títulu d'esti tornéu continental xugáu 3 vegaes na edición de 1952 y na de 1956. Brasil ganó un total de 66 títulos internacionales oficiales, cuntando seleición absoluta y seleiciones de base, tratándose d'un récor mundial.

Brasil, Arxentina y Francia son les úniques seleiciones del mundu que ganaron la Copa Mundial, los Xuegos Olímpicos, la Copa Confederaciones, y la so respeutiva copa rexonal (Copa América y Eurocopa, respeutivamente).

Foi la única seleición nel mundu en llograr 12 vegaes el Premiu al equipu del añu pola FIFA, que estrema al meyor escoyíu de la clasificación de la FIFA,[9] siendo la seleición que más vegaes lo llogró nel mundu, 4 vegaes el Premiu Fair Play de la FIFA[10] pol so xuegu llimpiu, 1 Premiu al equipu más curiosu pola FIFA[11] y 1 Premiu Príncipe d'Asturies de los Deportes.[12]

El delanteru Pelé, tricampeón mundial, ye'l xugador más emblemáticu de Brasil. Otros xugadores destacaos fueron los porteros Gilmar, Cláudio Taffarel y Marcos, los defenses Djalma Santos, Nilton Santos, Carlos Alberto, Júnior, Cafú y Roberto Carlos, los mediocampistes Didí, Rivelino, Sócrates, Falcão, Zico y Rivaldo, y los delanteros Leônidas da Silva, Ademir, Garrincha, Jairzinho, Romário, Bebeto, Ronaldo, Kaká, Ronaldinho, Robinho, Adriano,Neymar Jr. y Zeta

Historia[editar | editar la fonte]

Primeres décades (1914-1930)[editar | editar la fonte]

Primer escoyíu de Brasil de la historia, qu'enfrentó al Exeter en 1914.

El primer partíu de Brasil na historia foi xugáu'l 21 de xunetu de 1914 en Rio de Janeiro frente al club inglés Exeter F.C., nel cual impúnxose por 2-0.[13]

El primer atopo frente a seleiciones nacionales realizóse'l 20 de setiembre de 1914 en Buenos Aires frente al so clásicu rival, la seleición de Arxentina. El partíu remató cola victoria de la albiceleste por 3:0. Sicasí, hai rexistros de que la seleición brasilana xugó'l so primer partíu contra los arxentinos nel añu de 1908 cuando la seleición d'Arxentina realizó dos xires per Brasil, una en 1908 y la otra más tarde en 1912. Naquel alcuentru Brasil perdió por un marcador de 2:3 nel Estadiu das Laranjeiras en Rio de Janeiro.[14][15]

Incursión a nivel internacional: el llogru de 2 Copa América en 3 años[editar | editar la fonte]

Pocos años dempués la seleición brasilana xugaría'l so primera gran tornéu, el Campeonatu Suramericanu 1916, primer edición de la Copa América, el tornéu de seleiciones más antiguu del mundu. Quedó allugáu en tercer llugar detrás d'Arxentina (2ᵘ llugar) y Uruguái (campeón).

Seleición brasilana campeona de la Copa América en 1919.

La seleición brasilana xugó'l Campeonatu Suramericanu 1919 en Rio de Janeiro, primer eventu celebráu en casa. Esti tornéu taba programáu pa 1918, pero una epidemia de gripe azotó la ciudá lo qu'obligó a retardar la so realización. Solamente habíen 4 seleiciones participantes: Brasil, Arxentina, Chile y Uruguái.

El primer partíu ganar Brasil 6:0 contra Chile. Depués ganó a Arxentina por un marcador de 3:1 y empató a la fin con Uruguái 2:2. Tuvo que xugase un partíu de desempate pa determinar el campeón del tornéu. Naquel partíu, Brasil ganólu a Uruguái 1:0 t.s. y significó el primer títulu de Copa América pal Scratch. Los máximos goliadores del tornéu fueron los brasilanos Arthur Friedenreich y Manoel Nunes meyor conocíu como Neco, cada unu terminó con 5 goles.[16]

La Copa América de 1922 nun principiu el tornéu diba realizase en Chile, pero la sede foi-y asignada a Brasil, que la solicitó pa la conmemoración del centenariu del so Independencia. Aquel día yá cinco países intervinieren nel tornéu: Arxentina, Uruguái, Brasil, Chile y Paraguái. Esos mesmos cinco equipos viaxaríen a territoriu brasilanu pa competir na sesta versión del tornéu continental.

La seleición brasilana algamaría'l so segundu títulu de Copa América dempués d'haber derrotáu 3:0 nun partíu de desempate a Paraguái.[17]

Seleición brasilana que participó na Copa del Mundu de 1930.

Les primeres copes mundiales (1930-1950)[editar | editar la fonte]

Primer copa del mundu: 1930[editar | editar la fonte]

Nel añu de 1930 xugóse la primer Copa Mundial de fútbol, esto representaba la primera gran incursión de la seleición brasilana al tornéu de seleiciones nacionales más importante del mundu. Naquel Mundial, Brasil conformaba'l Grupu B xunto coles seleiciones de Yugoslavia y Bolivia. Brasil xugó 2 partíos nel tornéu, perdiendo'l primeru ante Yugoslavia por un marcador de 1:2 y el ganando'l segundu ante Bolivia por 4:0. D'esta manera quedó esaniciáu rápido del tornéu yá que terminó segundu detrás de Yugoslavia. El so xugador más destacáu entós daquella foi João Coelho Neto meyor conocíu como Preguinho con 3 goles anotaos pal equipu.[18] Uruguái coronóse a lo postrero primer campeón mundial.

Polonia 5:6 Brasil, 1938.

Segunda copa del mundu: 1934[editar | editar la fonte]

Xugar n'Italia la Copa Mundial de Fútbol de 1934 na cual Luis Vinhaes dirixi téunicamente a la selección brasilana. Per primer vegada na historia de la Copa Mundial de Fútbol, el tornéu desenvolver por completu nun sistema de partíos eliminatorios simples y non con una primer ronda de grupos. Brasil queda esaniciáu nel so primer partíu al cayer 1-3 contra España.

Tercer copa del mundu: 1938[editar | editar la fonte]

Brasil allegaba al mundial en Francia, llegando a semifinales pero siendo esaniciáu per Italia 2-1 que finalmente sería'l campeón mundial, siendo l'equipu italianu bicampeón. Terminaría en 3° llugar. Vendría la suspensión de la copa del mundu, pola Segunda Guerra Mundial.

Copa América 1949: el fin d'una seca de 27 años ensin títulos oficiales[editar | editar la fonte]

La seleición brasilana tenía hasta la fecha 2 campeonatos ganaos en Copa América y una vegada más entamaben el tornéu en suelu nacional: yera la oportunidá perfecta pa ganar un títulu oficial depués de 27 años y consagrase ante'l so públicu. L'últimu llogru oficial de la Seleición Absoluta fuera la Copa América 1922, tamién realizada en Brasil. La revelación del campeonatu foi Paraguái que, de nun ser ganada por Uruguái, saldría campeona del tornéu. Arxentina retiróse por cuenta de diferencies cola dirigencia del fútbol brasilano.

La canarinha abrió el tornéu con una goliada sobre Ecuador por 9:1 y lideró la tabla hasta'l final del tornéu quedando empatáu en puntos con Paraguái. Tuvo de xugase un partíu de desempate. Brasil ganaría'l 11 de mayu de 1949 categóricamente al so similar de Paraguái por un marcador de 7:0. El brasilanu Ademir Marques de Menezes foi nomáu'l meyor xugador del tornéu y Jair da Rosa Pinto foi'l máximu artilleru con 9 goles.[19] Asina pos Brasil ganó la so tercer Copa América, un añu antes d'entamar la Copa Mundial de fútbol en 1950, en fracasando en tolos sos intentos dende 1922.

Seleición Brasilana na Copa del Mundu de 1950. Archivu Nacional del Brasil.

El maracanazo de 1950[editar | editar la fonte]

El 16 de xunetu de 1950, Brasil esperaba llograr la so primer estrella na Copa Mundial de Fútbol de 1950 que se desenvolvía nel so propiu territoriu. L'entrenador del Escoyíu foi Flavio Mariña. Bastaba tan solo con un empate p'alzar el Troféu Jules Rimet. Tan convencíos de vencer atopábense los brasilanos que, previu a la final, yá s'acuñaren medayes colos nomes de los xugadores. El partíu arrincó con Brasil apoderando al conxuntu charrúa poniéndose en ventaya con gol Friaca a los 2 minutos del complementu lo que significaba'l primer títulu mundial pal Scratch. Pero a los 21m. Schiaffino y, a menos de 10 minutos del final, Alcides Ghiggia, terminaron con esi suañu, ante les 200 000 persones que repletaron l'Estadiu Maracaná de Rio de Janeiro Uruguái gana a Brasil y llogra el Bicampeonatu mundial. Los dirixentes brasilanos, desconsolaos, escaecer d'apurri-y la Copa al capitán uruguayu, Obdulio Varela. Finalmente facer Jules Rimet quien tenía un discursu traducíu al portugués pa felicitar a los campeones que finalmente nun fueron. Esti sucesu ye conocíu como El Maracanazo, bien recordáu non solo pola resultancia, sinón tamién pol suicidiu de munchos de los simpatizantes presentes nel estadiu, y por ser responsable del cambéu de color na camiseta del equipu - hasta 1952 de color blancu - pasando a ser mariella a partir d'esi añu.

Pelé y la dómina dorada (1954-1970)[editar | editar la fonte]

Xugadores celebren el primer títulu mundial.

Copa del mundu en Suiza: 1954[editar | editar la fonte]

Brasil allega nuevamente a una copa del mundu, teniendo como curiosu l'usu del uniforme que sería famosu darréu: verde mariellu. Termina nel sestu llugar, cuando ye ganáu pola máquina húngara 4-2. Empezaba a apaecer un esbozu d'una seleición que fadría historia en siguiente mundial.

Afitamientu como potencia: el surdimientu de Pelé[editar | editar la fonte]

En 1958, Brasil consiguió'l so primer títulu en Copes del Mundu, amás de ser un campeón del mundu indiscutible, con un equipu conformáu por 22 xugadores brillosos, titulares y suplentes, en cada posición. Por otra parte, esti Mundial vio la nacencia d'una estrella futbolística, un adolescente de tan solo 17 años llamáu Edson Arantes do Nascimento, meyor conocíu como "Pelé". Entós daquella Pelé marcó en cuartos de final na victoria 1:0 contra Gales, depués consiguió trés de los cinco goles colos que la so seleición imponer a Francia 5:2 nes semifinales y anotó dos más na final que se xugó'l 29 de xunu de 1958 nel Estadiu Råsunda d'Estocolmu.

Nesi partíu Brasil atopóse llueu con un marcador en contra ante l'equipu anfitrión. Corríen solo 3 minutos de xuegu cuando Suecia marcó'l so primer tantu. Solo sería un espeyismu porque aquella máxica nueche Brasil consiguió, por un contundente 5:2, lo que llevaba años buscando: el so primer Campeonatu Mundial. Coronábase como'l primer campeón non européu n'Europa. Ensin dala dulda la gran figura del partíu foi Pelé yá que marcó 2 goles naquella final y foi'l máximu artilleru de la so seleición con 6 goles. Otra distinción dada a Pelé foi la de Meyor Xugador Nuevu pola FIFA.[20] Tamién foi'l Mundial de la consagración del fenomenal Garrincha, bien secundáu por Didí, Vavá y Zagallo.

Garrincha, la gambeta eterna.

Segunda copa del mundu: bicampeones en 1962 en Chile[editar | editar la fonte]

El segundu títulu mundial pa los brasilanos llegó en 1962 en Chile. Brasil nuevamente corónase campeón del mundu revalidando asina'l títulu consiguíu en 1958. L'astru del Mundial de 1958, Pelé, salió acoxando tres una mancadura muscular sufierta nel segundu partíu contra Checoslovaquia na fase de grupos y perdióse el restu del campeonatu. Sicasí, los brasilanos, comandados por Garrincha y Zagallo, anque menos arrolladores qu'en Suecia, llograron clasificase pa los cuartos de final. Nesa instancia ganaron a la seleición inglesa por 3:1. En semifinales vencieron al local Chile 4:2 y na gran final, el Scratch volvió atopase cola seleición de Checoslovaquia. En diendo perdiendo 1-0, llogró voltiar el marcador con goles d'Amarildo, Zito y Vavá, y asina s'alzó col bicampeonatu mundial.[21] Garrincha y Vavá quedaron ente los meyores anotadores del Mundial xunto a Flórián Albert, Valentín Kozmich Ivanov, Dražan Jerković y Leonel Sánchez con 4 dianes cada unu.

Decepción: el Bicampeón esaniciáu en primer fase[editar | editar la fonte]

Nel Mundial de Fútbol de 1966 celebrada n'Inglaterra l'entrenador brasilanu Vicente Feola trabayó con 47 xugadores, de los cualos solo 22 diríen a Inglaterra, lo que causó cierta tensión interno y presión psicolóxica sobre'l xugadores y el personal de xestión.[22]

Nesti Mundial de 1966, Brasil tuvo'l so peor desempeñu en toles Copes del Mundu. Amás, Pelé foi unu de los xugadores más afeutaos nel Mundial una y bones la marca yera bien ferrial en dichu tornéu.[23]

El primer partíu de la seleición brasilana foi contra Bulgaria, partíu que ganaron 2:0,[24] el segundu contra Hungría partíu que perderíen por un claru 1:3.[25] De siguío, enfrentar contra Portugal, un equipu bien duru y golpeador, encabezáu por Torres y Coluna que cometía en repitíes ocasiones faltes violentes, ante'l preste del árbitru. Esto fizo que Pelé abandonara'l partíu y el tornéu.[23] Brasil perdió esi partíu 1:3 siendo esaniciáu na primer ronda de la Copa del Mundu per primer vegada dende 1934. Dempués del tornéu, Pelé declaró que nun quería xugar na Copa Mundial de nuevu.

Enriba: Carlos Alberto, Brito, Piazza, Félix, Clodoaldo y Everaldo; embaxo: Jairzinho, Gérson, Tostão, Pelé y Rivelino.

Copa del Mundu Méxicu 1970: el tricampeonatu y dueños de la copa Jules Rimet[editar | editar la fonte]

El tercer títulu mundial pa los brasilanos llegó en 1970, al presentase con un equipu que ye consideráu como unu de los meyores de la historia. Antes de xugase'l Mundial, Pelé tornó a la seleición nacional a pesar de faer votos de nun volver a xugar otru Mundial. Brasil apoderar con autoridá del troféu Jules Rimet, con xugadores de la categoría de Clodoaldo, Gérson, Rivelino, Tostao, Jairzinho, Pelé y Carlos Alberto. La final xugóse nel estadiu Azteca de la Ciudá de Méxicu frente a unos 107.000 espectadores[26] escenariu onde Brasil s'impunxo a la seleición d'Italia por 4:1. Yera la consagración de Pelé como únicu futbolista nel mundu en ganar 3 vegaes una Copa del Mundu. El máximu anotador de la seleición brasilana en dichu tornéu foi Jairzinho con 7 goles, siguíu del propiu Pelé con 4.

Al ser el primer equipu n'axudicase tres veces el tornéu, Brasil quedar cola Copa en propiedá, cuando foi robada mientres una exhibición na sede de la Confederación Brasilana de Fútbol en Rio de Janeiro. El troféu nunca foi recuperáu, pero foi diseñáu un retruque por Eastman Kodak usando 1,8 kg (3,97 lb) d'oru la cual foi presentada ante'l Presidente de Brasil João Baptista Figueiredo en 1984.[27]

El yá mentáu Pelé (tuvo en 1958, 1962, 1966 y 1970) convertir nel tercer brasilanu dempués de Castilho y Nilton Santos que llogra ganar como veteranu'l mundial y retirase

Tiempos de seca (1971-1989)[editar | editar la fonte]

Dempués de que Brasil se coronara campeón na Copa Mundial de Fútbol de 1970 en Méxicu la canarinha taba clasificada d'oficiu al Mundial de 1974 como defensora del títulu. Mediu equipu campeón de Méxicu 70 nun taben na seleición: Pulgue, Tostao, Carlos Alberto Torres, Félix Miéli Venerando, Clodoaldo Tavares de Santana, Hércules Brito, Everaldo, Gerson. Fueren escoyíos nuevos xugadores, munchos d'ellos debutantes na Copa del Mundu. Naquel tornéu, formó parte del grupu 2 xunto con Yugoslavia, Escocia y Zaire quedando nel segundu llugar, detrás de Yugoslavia. Yá na segunda fase Brasil taba encuadráu nel grupu B xunto con Alemaña Oriental, Arxentina y Países Baxos. Brasil tuvo a un pasu de xugar otra final. Pero finalmente sería ganáu per Holanda y la so estrella Johan Cruyff y clasificaría al partíu pol tercer llugar contra Polonia. Brasil perdió l'oldeo 0:1 y quedó cuartu na tabla xeneral de la competición.[28] El xugador más destacáu de Brasil foi l'atacante Roberto Rivelino quien consiguió anotar 3 goles pa la seleición.


El mundial d'Arxentina en 1978. Ensin llegar a la final[editar | editar la fonte]

La Copa Mundial de Fútbol de 1978 celebrada n'Arxentina foi entá más bultable pal cuadru brasilanu, una y bones otra vegada tuvo a un pasu de xugar la final, al igual que na edición anterior. Nel grupu de la segunda fase qu'integraba la seleición brasilana atopábense Arxentina, Polonia y Perú, d'esti grupu salía unu de los finalistes. El Scratch fixo lo suyo, ganándo-y a Perú 3:0, empatando con Arxentina 0:0 y ganando a Polonia 3:1, sumando d'esta manera 5 puntos, los mesmos qu'Arxentina pero con menor diferencia de goles una y bones Brasil consiguió +5 y Arxentina +8, razón pola cual la Albiceleste clasificó a la final, y Brasil clasificó al tercer llugar, partíu nel que s'atoparía frente a Italia, y terminaría con victoria pa la verde-amarela por 2:1 con goles de Nelinho y Dirceu.[29] Brasil terminaría tercera na tabla definitiva de la competición. El direutor téunicu foi Claudio Coutinho

Nuevamente cerca de la final n'España 1982[editar | editar la fonte]

Na Copa Mundial de Fútbol de 1982 celebrada n'España la seleición brasilana partía como una de les favorites. Entós daquella cuntaba con xugadores bien talentosos como Sócrates, Zico, Toninho Cerezo, Falcão, ente otros empobinaos téunicamente por Telê Santana. Na segunda fase del tornéu, la seleición perdió un partíu crucial frente a Italia 2:3 nel so grupu, siendo l'italianu Paolo Rossi el verdugu del Scratch con un hat trick, resultancia que la dexaría en segunda posición y ensin posibilidaes d'avanzar a les semifinales. El xugador más destacáu pa los brasilanos foi Zico con 4 goles. Dempués d'estos sucesos, la seleición brasilana tuvo un bon desempeñu na Copa América de 1983 quedando subcampeón del tornéu.

Copa Mundial en 1986: otra decepción[editar | editar la fonte]

Pal Mundial de Méxicu 1986 Brasil cunta nuevamente con Telê Santana como seleccionador. Conformaba'l grupu D xunto a España, Irlanda del Norte y Arxelia. Ensin problemes, la seleición brasilana terminaría primer del so grupu con 6 puntos, +5 n'estremar gol y nengunu encaxáu; ganara tolos partíos na so fase de grupos. Nos Octavos de final compitió contra'l so similar de Polonia y gana con un claru y contundente 4:0. Nos cuartos de final tocábalu enfrentase cola siempres peligrosa Francia, partíu qu'acabaría empatáu 1:1 nel tiempu regular solo pola mala fortuna de Brasil yá que Zico erró un tiru de penalti, motivu pol cual el marcador nun se movió nel tiempu reglamentariu y perdurando hasta'l final del tiempu d'allargue. Na definición dende la tanda de penaltis pierde por 3:4. Sócrates y Júlio César da Silva fallaren nes sos execuciones. El xugador brasilanu Careca foi'l goliador del equipu con 5 tantos y axudicóse la Bota de Plata solo por detrás de Gary Lineker que fuera'l goliador d'esi mundial.[30]

Un nuevu títulu oficial depués de 19 años: la Copa América 1989[editar | editar la fonte]

La Copa América 1989 xugóse nuevamente en territoriu brasilanu, cuarenta años dempués. Nesti campeonatu completáronse dos grupos de 5 seleiciones. Brasil encabezaba'l Grupu A xunto a Paraguái, Colombia, Perú y Venezuela. La seleición guaraní terminaría líder del so grupu con 6 puntos y una diferencia de +5 goles, pela so parte Brasil quedó segunda colos mesmos puntos pero con +4 en diferencia de goles. Depués, na fase final de toos contra toos, la seleición brasilana llogra trunfar y gana tolos sos partíos nel grupu. Yera'l cuartu títulu de Copa América pa la seleición. El xugador Bebeto sería la gran figura non solo de la so seleición sinón del tornéu yá que foi'l goliador con 6 dianes.[31] Asina, Brasil cortó una racha negra de 19 años ensin títulos oficiales, yá que el postreru llográu fuera nel Mundial de 1970.

El Mundial italianu de 1990[editar | editar la fonte]

N'Italia 1990 la seleición yera dirixida pol téunicu Sebastiao Lazaroni. Brasil buscaba'l so cuartu títulu mundial de la mano de xugadores destacaos como Dunga, Taffarel, Branco, Romário y Bebeto. Aquella xeneración de xugadores talentosos terminara primer del so grupu con 6 puntos. Pero yá nos octavos de final enfrentar al so clásicu rival, Arxentina de la mano del astru Diego Armando Maradona, onde cayería por un marcador de 0:1 con un gol de Claudio Caniggia nel minutu 80, tres una gran xugada de Maradona que se llevó a dos y soltando el pase dexando solo al so compadre. La seleición una vegada más fracasara nel so intentu por buscar otru cetru mundialista pero más palantre tendría meyor fortuna.

La segunda dómina dorada (1994-2009)[editar | editar la fonte]

Regresu a la gloria[editar | editar la fonte]

Tuvieron De pasar 24 años por que esti equipu ganara'l so cuartu campeonatu al ganar a Italia nuna recordada definición dende los dolce pasos en 1994, siendo la primer vegada qu'una final decidir por aciu esa vía. El fútbol treslladar a los Estaos Xuníos, un país onde malapenes espertaba pasiones, pero Brasil encargar de pone-y el sabor y el ritmu de samba a la Copa del Mundu. Aquella seleición brasilana yera comandada pol téunicu Carlos Alberto Parreira y taba llarada de xugadores de categoría como: Cláudio Taffarel, Mauro Silva, Mazinho, Branco, Rayí, Cafú, Romário, Bebeto, Dunga, Ronaldo y Leonardo.[32] Naquella definición de tiros dende'l puntu de penalti, los xugadores italianos Franco Baresi, Daniele Massaro y l'emblemáticu Roberto Baggio erraron los sos disparos pa un marcador final de 3:2 a favor de Brasil. Asina, l'equipu suramericanu, dirixíu por Parreira, entró a la historia per tolo alto al convertise nel únicu tetracampeón mundial. El xugador Romario foi unu de los más destacaos de Brasil anotando 5 goles y recibiendo per parte de la FIFA el premiu Balón d'Oru que lo acreditaba como'l meyor xugador del tornéu y del mundu.[33]

Dempués de llograr la cuarta estrella, Brasil participa na Copa América 1995 cola intención clara de faese col títulu agora cola presión extra de ser el vixente monarca mundial. La verdeamarela empobinada por Mário Zagallo empecipio'l so camín nel grupu B enfrentando a Ecuador trunfando pola mínima, pa depués vencer 2 a 0 a Perú y terminar con un 3 a 0 sobre Colombia, quedando d'esta manera piqueros del grupu ensin recibir nengún gol en contra. En cuartos enfrentar al so clásicu rival Arxentina depués de qu'esti perdiera sorpresivamente ante Estaos Xuníos, el partíu diba en camín a ser un trunfu albiceleste, sicasí a 9 minutos del fin del tiempu reglamentariu Túlio anota l'empate del scratch de manera polémica controlando la pelota claramente cola mano con cierta complicidá del arbitro, esto llevó l'oldeo a los penaltis nel cual Brasil trunfo 4-2. En semifinal Brasil venció a Estaos Xuníos por 1 a 0 nel Estadiu Domingo Burgueño Miguel con gol d'Aldair al minutu 13. Na final enfrentar al local Uruguái nel Estadiu Centenariu, l'alcuentru empezó de bona manera pa la visita yá que se fueron al entetiempu con un 0 a 1 a favor anotáu por Túlio, esto camuda cuando nel minutu 51 Pablo Bengoechea anota por un tiru llibre l'empate uruguayu, yá nos penaltis Túlio quien destacara en gran parte del tornéu erra el so penal lo que favorez que Martínez anote'l tantu del trunfu celeste, Brasil termina como subcampeón invictu de la xusta pero nun futuru cercanu'l so destín sería distintu.

La Copa América 1997 celebrar en Bolivia dende'l 11 hasta'l 29 de xunu de 1997. La seleición brasilana terminó primer del so grupu con 9 puntos. Ganólu 2:0 a Paraguái en cuartos, 7:0 a Perú en semifinales y 3:1 a Bolivia na final con goles d'Edmundo, Ronaldo y Ze Roberto. El goliador del tornéu foi'l mexicanu Luis Hernández (futbolista) con 6 dianes, Ronaldo quedó segundu con 5 tantos. Yera'l quintu tornéu de Copa América que ganaba Brasil.

Dempués de consagrase campeón de la Copa América a metá d'añu, la canarinha taba nuevamente nuna competición entamada pola FIFA, concretamente na Copa Confederaciones 1997 xugada ente'l 12 y el 21 d'avientu de 1997, n'Arabia Saudita. Esta edición foi ganada per Brasil que ganó contundentemente na final a Australia 6:0. Brasil yera dirixida por Mário Zagallo y tenía xugadores importantes como Ronaldo, Romário, Roberto Carlos, Dunga, ente otros. Esto significaba un nuevu títulu pa la seleición yá que nunca ganaren esti tornéu. El goliador del certame foi'l brasilanu Romario con 7 goles y axudicóse la Bota d'Oru. Asina mesmu, el so compañeru d'equipu Denilson foi reconocíu col Balón d'Oru que lo estremaba como'l meyor xugador de la xusta.[34]

Alliniación de la final Brasil-Francia na final en 1998.

Un nuevu retu averábase, depués de ser campeones del mundu en 1994 n'Estaos Xuníos. Llegaba'l XVI Campeonatu Mundial a celebrase en Francia en 1998 y Brasil, col so estatus de favorita, buscaba revalidar el so títulu alcanzáu 4 años antes. Brasil terminó subcampeón na xusta, per segunda vegada dende 1950, dempués d'una campaña bien respetable na que ganó a Países Baxos por penaltis na semifinal tres un empate 1:1 con goles de Ronaldo y Patrick Kluivert. Depués l'equipu perdió na final ante Francia por 0:3 nun partíu decepcionante pa la verdeamarela. Brasil nun tuvo un bon marcaje sobre'l xugadores franceses, y Zinedine Zidane foi capaz d'anotar dos goles de cabeza vía dos saques d'esquina. Amás, el brasilanu Ronaldo sufrió un ataque epilépticu unes hores antes del partíu.[35] Munchos criticaron la decisión de caltener a Ronaldo na alliniación titular una y bones tuvo un rendimientu deficiente.
Esta derrota tamién significó'l final de ciclu pal direutor téunicu Mário Zagallo al mandu de la seleición. El tornéu tuvo al futbolista croata Davor Šuker a lo más artilleru con 6 goles y a Ronaldo como'l xugador más importante del tornéu ganando'l Balón d'Oru.[36]

Depués de fracasar nel so intentu por consiguir la quinta estrella mundial veníase la Copa América 1999. Brasil sería campeón de dichu tornéu en ganando 3:0 a Uruguái na final. El Scratch taba dirixíu por Vanderlei Luxemburgo,

Llegaba la Copa América 2001, Brasil asitiar nel grupu B con Paraguái, Méxicu y Perú. Brasil cai nuevamente 1:0 con Méxicu, gana 2:0 frente a Perú y supera a Paraguái por un 3:1. Asina, Brasil clasificaba pa les eliminatories con dos victories y una derrota. Xugó en Manizales con Hondures, contra tou pronósticu Honduras avafó a Brasil 2:0, acabando cola esperanza de que Brasil puede revalidar la so copa ganada en 1999.

El triplete de título[editar | editar la fonte]

Brasil empezó en marzu del añu 2000 les eliminatories, ensin el so goliador estrella Ronaldo, quien nun xugó nengún alcuentru por cuenta de múltiples mancadures qu'acarretaba'l delanteru, empecipió en Bogotá con un empate de 0:0 contra Colombia, dempués consiguió una victoria de 3:2 sobre Ecuador como llocal, y un trunfu de 1:0 sobre Perú en Lima. Na fecha 4 con un gol de Rivaldo en minutos finales Brasil rescató un empate 1:1 contra Uruguái nel Maracaná. Na fecha 5, la scratch cayó 2:1 frente a Paraguái en Asunción. Na fecha 6 xugóse'l primer clásicu de la eliminatoria, en São Paulo, con un doblete de Vampeta y un gol d'Alex más el descuentu de Matías Almeyda pa los arxentinos, Brasil trunfó 3:1. Sicasí na fecha 7 cayeron nuevamente, esta vegada por 3:0 ante Chile en Santiago, resultáu'l cual foi'l peor de Brasil n'eliminatories (hasta agora). Nos dos últimes feches restantes de la primer vuelta, Brasil consiguió dos trunfos contundentes, un 5:0 ante Bolivia con triplete de Romário nel Maracaná y un 6:0 frente a Venezuela en Maracaibo con póker del renacíu Romário. El 15 de payares de 2000 empezó la segunda vuelta, Brasil venció con gol d'últimu minutu de Roque Júnior a Colombia en São Paulo. Na fecha 11, per primer vegada na so historia, Ecuador venció a Brasil nun partíu eliminatoriu y per primer vegada les carioques cayeron frente a Ecuador en Quitu. La derrota anterior, un empate en São Paulo de 1:1 frente a Perú y una derrota de 1:0 ante Uruguái en Montevidéu nuevamente creó incertidume nel escoyíu. Na fecha 14 consiguió vencer 2:0 a Paraguái en Porto Alegre. El 5 de setiembre de 2001, na fecha 15, en Buenos Aires llegó la revancha p'Arxentina, quien cómodamente yá taba clasificada al mundial, los brasilanos perdieron el so quintu partíu de la clasificación por 2:1, con dos autogoles, unu pa dambos bandos y un gol de Marcelo Gallardo. Na fecha 16 Brasil consiguió averase a la copa del mundu en venciendo 2:0 a Chile en Curitiba con goles d'Edílson y Rivaldo. Na penúltima fecha llegó la sesta derrota del certame ante Bolivia por 3:1 en La Paz. Na última fecha Brasil llogró la so clasificación como tercer puestu detrás d'Arxentina y Ecuador con 30 puntos, en goliando 3:0 a Venezuela, siendo asina la peor eliminatoria na historia de Brasil, pol altu númberu de derrotes nuna clasificación toos contra toos.

Llegaba la Copa Mundial de Fútbol de 2002 y Brasil tenía grandes mires por tener na so nómina a xugadores de primer nivel. Impulsaos pol xuegu brillosu de los "Trés R" (Ronaldo, Rivaldo y Ronaldinho) y Kaká, Brasil ganó'l so quintu campeonatu na Copa Mundial de Fútbol de 2002 celebrada en Corea del Sur y Xapón.Na primer fase, Brasil compartió'l grupu C xunto con Turquía, China y Costa Rica. Nesti grupu Brasil ganaría tolos sos alcuentros y quedaría primer con 9 puntos y +11 en goles a favor. Ganó los sos alcuentros d'octavos de final ante Bélxica (2:0), cuartos ante Inglaterra (2:1) y semifinales ante Turquía (1:0) hasta cuayase un llugar na final.

La final opunxo dos de los equipos más esitosos na historia de la competición: Alemaña y Brasil. El porteru alemán Oliver Kahn fuera'l meyor xugador del tornéu, pero nun foi capaz de caltener imbatible la so portería. D'esta manera Ronaldo venció les pantasmes de Francia 1998 y anotó los dos goles del trunfu. La resultancia final foi 2:0 y Brasil sumaría la so quinta Copa Mundial. Este mesmu añu, el Scratch recibió'l Premiu Príncipe d'Asturies de los Deportes.

Depués de ganar exitosamente la so quinta estrella mundial, Brasil alzaría otra vegada cola Copa América de 2004 celebrada en Perú. Brasil xugó la final cola siempres favorita Arxentina. El marcador final foi de 2:2, polo que se tuvo que recurrir a una definición na serie de penaltis. Nesa instancia'l xugadores Andrés D'Alessandro y Gabriel Heinze erraron les sos execuciones, ente que tolos xugadores brasilanos anotaron los sos tiros, dexando a Brasil ser campeón. D'esta manera, la seleición brasilana ganaba la séptima Copa América de la so historia.

Final ente Brasil y Arxentina na Copa Confederaciones en 2005.

Al conquistar la Copa Mundial de Fútbol de 2002, la seleición de Brasil quedó automáticamente clasificada pa la Copa FIFA Confederaciones 2005. Terminó segunda del so grupu con 4 puntos detrás de Méxicu que sumara 7. Depués en semifinales enfrentaría al local Alemaña ganándo-y con un marcador apertáu de 3:2. Yá na final la canarinha ganó a Arxentina por 4:1 pa ganar el títulu per segunda vegada. Gracies al escelente desempeñu d'Adriano, Ronaldinho y Kaká, l'equipu carioca apoderó'l partíu y pudo solmenar una mayor goliada a la so archirrival. El goliador del tornéu foi'l brasilanu Adriano que terminó con 5 goles y axudicóse la Bota d'Oru, tamién ganó'l Balón d'Oru que lo acreditaba como'l meyor xugador del tornéu.[37]

Ésitu relativu[editar | editar la fonte]

Na Copa Mundial de Fútbol de 2006 xugada n'Alemaña la seleición brasilana yera comandada pol téunicu Carlos Alberto Parreira quien presentó una formación con 4 xugadores ofensivos: Ronaldo, Adriano, Kaká y Ronaldinho.
Mientres la fase de preparación, l'equipu presentó dellos problemes. Unu de los meyores xugadores yera la estrella Ronaldo que venía d'una recuperación de mancadures qu'abasnaba dende va dos meses.[38] Tamién tenía angüeñes nos pies y fiebre mientres los entrenamientos.

Brasil foi esaniciáu nos cuartos de final por Francia que lo ganó por un marcador de 0:1. Francia, que resucitó na segunda fase, foi liderada por un remocicáu Zinedine Zidane y por una ferrial defensa.
Dempués de la eliminación ante los galos, la seleición brasilana foi criticada llargamente pola prensa y los fanes. Los medios de comunicación distribuyeron imáxenes onde amosaben la falta de marca del xugador Roberto Carlos sobre Thierry Henry, ente que esti corrió ensin marques p'anotar el gol de la victoria. Pelé culpó al entrenador Carlos Alberto Parreira y a Ronaldinho pola puesta eliminación del equipu.[39]

Alliniación de Brasil en cuartos de final contra Chile en 2007.

Na Copa América 2007, Brasil volvió axudicase'l certame continental, entamáu por Venezuela, col ex-capitán de la seleición Dunga a la so cabeza. El Scratch integró'l Grupu B xunto con Méxicu, Ecuador y Chile. Brasil perdió sorpresivamente contra Méxicu por 0:2 nel so partíu inaugural, y depués recuperóse con una cómoda victoria por 3:0 sobre Chile, con tres goles de Robinho. Ganó'l tercer oldeo 1:0 frente a Ecuador, partíu onde Robinho marcó un penalti. Los brasilanos avanzaron a cuartos de final, onde ganaron nuevamente a Chile por 6:1. La semifinal foi contra Uruguái y dempués d'un empate 2:2, Brasil ganó 5:4 nos penaltis. El so oponente na final foi Arxentina, que yeren los favoritos al títulu, habiendo ganáu tolos sos partíos nel camín a la final. Sicasí Brasil anotó ceo nel minutu 4 cuando Júlio Baptista convirtió'l primer gol, y depués nel minutu 45, el defensa Roberto Ayala anotó un gol en mesma puerta. Más tarde, na segunda metá, a los 69 mins., Dani Alves marcó'l tercer gol de Brasil, cerrando'l marcador que quedó en 3:0 pa les carioques. Dempués del tornéu, Robinho foi gallardoniáu cola Bota d'Oru, amás de ser nomáu'l meyor xugador del tornéu.

El Scratch ganó la Copa FIFA Confederaciones 2009 en Sudáfrica. A pesar de qu'empezó con una azogosa victoria sobre Exiptu por 4:3 tres una gran reacción de los nor-africanos que diben perdiendo 1:3 nel entetiempu, Brasil venció cómodamente a los Estaos Xuníos, al igual qu'a Italia, dambos con un marcador de 3:0. Dempués de vencer a Sudáfrica na semifinal con un tiru llibre, dir a una revancha contra EE. XX. na final que ganaron 3:2, dempués de remontar una desventaxa de 0:2 nel descansu, pa sellar la so tercer Copa FIFA Confederaciones.[40] Kaká foi nomáu como'l meyor xugador del tornéu y Luis Fabiano ganó'l premiu al máximu goliador con cinco goles en cinco partíos. Brasil sumaba la tercera Copa Confederaciones de la so historia.

Crisis internacional (2010-2016)[editar | editar la fonte]

Ensin ésitu nel Mundial de Sudáfrica 2010 y na Copa América 2011[editar | editar la fonte]

Dempués d'una victoria de 3:1 sobre Arxentina en Rosario, el 5 de setiembre de 2009, Brasil clasificó a la Copa Mundial de Fútbol de 2010, la scratch remató como'l primer puestu de la eliminatoria con 34 puntos, siendo la meyor ofensiva del certame con 33 goles y la meyor defensa con namái 11 goles dexaos.[41]
El 4 d'avientu, Brasil quedó encuadráu nel Grupu G, un grupu relativamente accesible. La seleición xugó'l so primer partíu contra la Corea del Norte el 15 de xunu de 2010 y ganó 2:1. El 20 de xunu, Brasil xugó'l so segundu partíu contra Costa de Marfil y ganó 3:1, clasificándose pa la siguiente ronda. El so postreru partíu foi contra Portugal que terminó nun empate 0:0. Enfrentar a Chile n'Octavos de final. Nesi alcuentru Juan con un gol de cabeza, Luis Fabiano y Robinho con un espectacular gol, anotaron los trés goles pa da-y a Brasil una victoria por 3:0. Nos cuartos de final perdieron contra los Países Baxos 2:1 a pesar de dir ganando nel primer tiempu. Foi la eliminación y el ciclu termináu pal entrenador Dunga.

Trunfu na Confederaciones 2013[editar | editar la fonte]

La seleición nacional so la conducción de Mano Menezes debutó na Copa América 2011, el día 3 de xunetu de 2011 con un empate ensin goles frente a Venezuela. Seis díes dempués l'equipu nuevamente empató, esta vegada 2:2 con Paraguái. Los goles fueron anotaos por Jádson y Fred a los minutos 38' y 89' respeutivamente. Nel zarru de fase de grupos llogró un 4:2 frente a la seleición de Ecuador con dos goles d'Alexandre Patu y otros dos de Neymar, d'esta forma abrió'l so pasu a cuartos de final como primero del Grupu B con 5 puntos, delantre de Venezuela por diferencia de goles.

En cuartos de final l'escoyíu brasilanu volvió enfrentase a Paraguái empatando ensin goles; en xugando la prórroga la resultancia resolver por penaltis, resultando derrotáu Brasil por 0:2; esti partíu foi recordáu porque los 4 xugadores brasilanos (Elano Blumer, Thiago Silva, Frederico Chaves y André Santos) fallaron el penal llanzáu.

En recibiendo dos tales crítiques per parte de la prensa, afición y personalidaes destacaes del fútbol carioca como Romário o João Havelange, Menezes foi destituyíu en payares del 2012 pola CBF. L'esperimentáu Luiz Felipe Scolari retomó les riendes del scratch pa un segundu ciclu que pasa por una victoria -según les sos aseveraciones - na XX Copa del Mundu que Brasil entama. Nós sí tenemos la obligación de ganar el títulu, nun somos favoritos agora pero pretendemos selo al llegar al Mundial y vamos trabayar pa eso, afirmó Scolari que, sicasí, aseguró que nun se siente primíu. Nel so primer partíu amistosu, el 6 de febreru de 2013, perdió ante Inglaterra 1-2 en Wembley. Amás empató los sos amistosos con Italia (2-2), Rusia (1-1), Chile (2-2) y de nuevu Inglaterra (2-2) - esta vegada nel anováu Maracaná - antes de saldar les sos cuentes cola historia al ganar por 3-0 a una de les sos "besties negres", la seleición francesa, equipu al que nun vencía dende 1992.

La seleición brasilana celebrando la so cuarta Copa Confederaciones en manes de Thiago Silva.

Organizadora del certame de la Copa Confederaciones 2013 y encuadrada nel grupu A xunto coles seleiciones de Italia, Xapón y Méxicu, Brasil empecipió con pie derechu'l tornéu ganando contundentemente a Xapón (3-0) nel partíu inaugural. Siguiendo'l segundu partíu derrota a Méxicu por 2-0, sicasí, Brasil nun llogró convencer en términos de xuegu coleutivu, siendo Méxicu cimeru en munchos tramos del segundu tiempu. Nel tercer partíu del grupu ente Brasil ya Italia, seleiciones yá clasificaes a semifinales y que solo sirvía pa definir les posiciones de primeru y segundu de grupu, los brasilanos vencieron 4-2 a los italianos en vibrante choque que'l so trámite solo resolver nes acabadures del partíu, arriendes de la gran reacción italiana que buscó desesperadamente l'empate, en diendo perdiendo 2-3. Finalmente Fred daría la tranquilidá asegurando la victoria col cuartu gol del so equipu nel min. 89. Brasil allugóse asina nel primer llugar del grupu A (9 puntos). El 26 de xunu de 2013, Brasil enfrentó a Uruguái na primer semifinal del tornéu, imponiéndose 2-1 (goles de Fred y Paulinho). D'esta miente clasificó a la so quinta final - la tercera consecutiva - nesti certame. El 30 de xunu de 2013 el Scratch llántase ante España con un marcador contundente de 3-0, superando a la Colorada quien queda n'inferioridá numbérica pola espulsión de Piqué que comete una falta sobre Neymar. Brasil llogra asina la so cuarta Copa Confederaciones y de esta forma retoma la so posición ente los grandes del fútbol mundial.

Copa Mundial de Fútbol 2014 y Mineirazo[editar | editar la fonte]

Brasil acoyó la XX edición de la Copa Mundial de Fútbol so una enorme presión popular. Encuadrada nel grupu A, xunto a los sos pares de Méxicu, Camerún y Croacia, la Canarinha abrió la guerra con una sufierta victoria 3-1 ante Croacia, el 12 de xunu de 2014, partíu recordáu por una gran actuación de Neymar (autor de dos goles) y tamién pol polémicu arbitraxe del xaponés Yuichi Nishimura en favor del pentacampeón mundial.[42] Empató 0-0 ante Méxicu nel so segundu partíu antes de desquitase y ganar por 4-1 a Camerún, clasificándose a octavos de final. Nesa instancia, enfrentó a Chile y tres un empate 1-1 dempués del tiempo extra, solo pudo gana-y na tanda de penaltis (3:2), avanzando agónicamente a cuartos de final.[43] Darréu Brasil venció a Colombia por 2-1, amosando una meyor imaxe, anque pasando apuros nel trámite final del alcuentru.

Sicasí, en semifinales, Brasil cayó estrepitosamente 1-7 ante Alemaña en Belo Horizonte, el 8 de xunetu de 2014, catástrofe bautizada pola prensa como'l Mineirazo y siendo nomaos nel so país como la seleición más fluexa y más mala de tola so historia, faciendo qu'Alemaña se convierta nel quintu país del mundu y nel primer européu en llograr ganar a Brasil ende mesmu nel so propiu país. Trátase de ganar más severa del Scratch en casa y de les peores n'amplitú dende un llonxanu 6-0 encaxáu ante Uruguái en 1920. Brasil despidir de la peor de les maneres al cayer nuevamente nel partíu pol 3° llugar, esta vegada ante los Países Baxos, por 0-3, faciendo que los Países Baxos convertir nel sestu país del mundu y nel segundu européu dempués d'Alemaña en llograr gana-y a Brasil ende mesmu nel so propiu país nuevamente. Terminó como la peor defensa del Mundial con 14 goles encaxaos. Como corolariu del decepcionante desempeñu del Scratch, Scolari foi despidíu del cargu d'entrenador pola CBF.[44]

Amás hai que destacar que Brasil, per segunda vegada na historia nun pudo ganar la so edición mundialista. Nun pudo ganar la so edición de 1950 y tampoco lo llogró nel Mundial 2014.

Tres el fracasu del Mundial de 2014, Dunga, enantes campeón del mundu en 1994, y direutor téunicu de Brasil dende 2006 hasta 2010, ye escoyíu nuevamente entrenador del Scratch el 22 de xunetu de 2014.[45]

Fracasu nes Copa América 2015 y Copa América 2016 n'Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Na Copa América 2015 foi allugáu nel grupu C xunto a Colombia, Perú y Venezuela. Empecipió la so participación nel 14 de xunu de 2015 frente a Perú en Temuco, onde en diendo perdiendo por 0-1 con gol de Christian Cueva nel minutu 2, remontó hasta ganar por 2-1 a los inques con goles de Neymar y Douglas Costa. El 17 de xunu, xugó'l so segundu partíu ante Colombia nel Estadiu Monumental de Colo Colo de Santiago, onde perdió por 0-1 con gol de Jeison Murillo. Naquel partíu, Neymar foi espulsáu tres una agresión al xugador colombianu Carlos Bacca y foi sancionáu pola Conmebol 4 partíos, polo que se perdió tola Copa América, de casu de que si llega a la semifinal, o non, los partíos podríen ser cumplíos na eliminatoria a Rusia 2018 o na Copa América Centenariu, y foi sustituyíu'l so puestu por Robinho. Darréu nel 21 de xunu xugó ante Venezuela tamién en Santiago onde los brasilanos imponer por 2-1 asegurando'l so pase pa la siguiente fase.

En cuartos de final de la Copa América, Brasil enfrentar a Paraguái en Concepción nel 27 de xunu. Brasil empató'l partíu 1-1 hasta la prórroga, onde en penaltis, perdieron por 3-4, faciendo una fracasada campaña pa la Copa América.

Tres un pésimu añu 2015 pa la seleición brasilana, Brasil empezó na Copa América Centenariu nel grupu B al pie d'Ecuador, Haití y Perú. Empezó'l tornéu nel 4 de xunu de 2016 en Los Angeles empatando 0-0 ante Ecuador. Depués en Orlando goliaron a Haití por 7-1 el 8 de xunu con 3 goles de Philippe Coutinho, 2 de Renato Augusto y 1 de Gabriel Barbosa y de Lucas Lima, toos debutantes cola verdeamarela.

Con 4 puntos, tenía que ganar el so últimu partíu pa clasificase a cuartos de final. En Boston xugaron ante Perú onde Raúl Ruidíaz anotó un gol polémicu cola mano. Fechu que los xugadores brasilanos reclamaron per minutos, hasta que l'árbitru Andrés Cunha validó'l gol peruanu, provocando la eliminación brasilana en fase de grupos, daqué que nun asocedía dende la Copa América 1987.

Actualidá[editar | editar la fonte]

Eliminatories pa Rusia 2018[editar | editar la fonte]

Nes Eliminatories pa Rusia 2018, Brasil enfrentar na primer fecha a Chile el 8 d'ochobre en Santiago, partíu nel cual perdieron por 0-2, onde foi l'únicu rival contra'l que perdió n'eliminatories al mundial rusu. Los goles fueron respeutivamente d'Eduardo Vargas y Alexis Sánchez. Na fecha 2 recibieron la visita de Venezuela na ciudá de Fortaleza onde ganaron a los Venezolanos por 3-1 con goles de Willian por doblete y Ricardo Oliveira y pa la visita marco Christian Santos llogrando la so primer victoria, En Payares del 2015 volver# a entamar les feches 3 y 4 de les Eliminatories onde na tercer xornada, Brasil visito a Arxentina en Buenos Aires onde se partieron puntos al igualar 1-1 con goles d'Ezequiel Lavezzi pa los locales y pa los brasilanos marcó Lucas Lima. Na última fecha del 2015 correspondiente a la cuarta xornada los brasilanos recibieron a Perú en Salvador de Bahia onde goliaron a los Inques por 3-0 con goles de Douglas Costa, Roberto Firmino y Filipe Luis llegando al 3° llugar de la tabla con 7 puntos.

En marzu del 2016 empezaron les eliminatories cola quinta y sesta fecha onde na 5ª Fecha los brasilanos recibieron en casa la visita de Uruguái en Recife onde igualaron 2-2 con goles de Renato Augusto y Willian pa la Verde-Amarella y pa los charruas marcu Edinson Cavani y Luis Suárez y na sesta fecha visitaron a Paraguái en Asunción onde tamién dexaron puntos al conceder un nuevu empate a 2-2 con goles de Dario Lezcano y Edgar Benitez pa los Guaraníes y pa los brasilanos convirtió Dani Alves y Ricardo Oliveira saliendo de la tabla cayendo al 6ᵘ llugar con 9 puntos. Dempués del fracasu de la Copa América Centenariu Brasil tuvo un recambiu de xugadores y de direición téunica al llegar al mandu Tite preparar pa les siguientes feches d'Eliminatories onde en setiembre del 2016 empezó la séptima fecha onde Brasil visito a Ecuador nel altor de Quitu onde un Brasil ameyoráu y exhibiendo un fútbol perfecto golio de visita a los ecuatorianos por 0-3 con goles de Neymar y un doblete del medayista olímpicu Gabriel Jesus y na octava fecha recibieron la visita de Colombia na ciudá selvática d'Manaus onde vencieron a los Cafeteros por 2-1 con goles de Joao Miranda y Neymar y los Cafeteros descontaron con un autogol del defensor brasilanu Marquinhos xubiendo al 2ᵘ puestu detrás d'esi entós líder Uruguái. N'ochobre del mesmu añu volver# a entamar les eliminatories coles feches 9 y 10 onde na novena fecha recibieron a Bolivia na ciudá de Natal onde nun tuvieron misericordia colos del antiplano y terminaron entartallando a los bolivianos por una contundente goliada 5-0 con goles de Neymar, Philippe Coutinho, Roberto Firmino, Filipe Luis y Gabriel Jesus cerrando la primer ronda de les eliminatories y el 11 d'ochobre empezó la segunda ronda de les eliminatories onde na fecha 10 los brasilanos visitaron a Venezuela en Mérida onde vencieron a los locales por 0-2 con goles de Gabriel Jesus y Willian apoderándose hasta'l momentu'l 1° llugar de la eliminatoria con 21 puntos. Y en payares del 2016 rematando l'añu veníen les dos últimes feches del añu onde na xornada 11, Brasil recibió en Belo Horizonte la visita del so eternu rival Arxentina, onde goliaron a los albicelestes por 3-0 con goles de Neymar, Philippe Coutinho y Paulinho y na fecha 12 la Canarinha visito a Perú en Lima onde ganaron por 0-2 con goles de Gabriel Jesus y Renato Augusto llegando a 27 unidaes certificando nel peor de los casos el cupu de repechaje.

En marzu del 2017 entamu la recta final de les eliminatories, onde'l día 23 empezó la fecha 13, los brasilanos visitaron a Uruguái en Montevidéu onde acabaron col invictu charrua de llocal goliando nel so patiu por 1-4 con goles de Neymar y una tripleta de Paulinho llegando a 30 puntos certificando la so clasificación al mundial de Rusia 2018; y na fecha 14 recibieron en São Paulo a Paraguái onde tamién goliaron a los paraguayos por 3-0 con goles de Neymar, Philippe Coutinho y Marcelo llegando a 33 unidaes, imparable l'equipu de Tite dueñu del 1° llugar solitariu siendo escoltáu por Colombia que taba nel 2ᵘ llugar. N'agostu y setiembre del 2017 na fecha 15 Brasil recibió la visita de Ecuador en Porto Alegre onde consiguieron la so novena victoria en llinia al vencer por 2-0 con goles de Paulinho y Philippe Coutinho llegando a 36 unidaes, y na fecha 16 nun partíu crucial los dos piqueros Brasil visito a Colombia en Barranquilla, onde los cafeteros cortaron la racha de Brasil de los nueve victories siguíes al igualar 1-1, onde'l primer gol foi obra de Willian pa Brasil, ente que pa los locales empató Falcao Garcia quedando con 37 puntos nel 1° puestu. y n'ochobre llegaron los dos últimes feches de les eliminatories onde'l 5 d'ochobre los brasilanos na fecha 17 visitaron a Bolivia nel altor de La Paz onde igualaron ensin goles 0-0 y cuetu como llocal en São Paulo recibiendo a Chile con una contundente goliada 3-0 con goles de Paulinho y un doblete de Gabriel Jesus cerrando como claro líder con 41 puntos nel 1ᵘ llugar yá clasificáu a Rusia 2018 siguíu por Uruguái, Arxentina, Colombia y Perú

Indumentaria[editar | editar la fonte]

Uniforme[editar | editar la fonte]

Brasil dende los sos entamos ocupó'l so indumentaria conformada por camiseta, pantalón y medies de color blancu hasta'l Mundial de 1950.[46] Dempués del famosu «Maracanazo», camudó'l so uniforme pol actual faciendo'l so debú nel Mundial de Suiza 1954 cola goliada de 5:0 frente a Méxicu nel Stade des Charmilles na ciudá de Xinebra. El primer partíu cola nueva indumentaria fuera en Maracaná el 14 de marzu de 1954, frente a Chile, con victoria 1-0.

El creador de la indumentaria actual ye l'escritor y diseñador gráficu brasilanu Aldyr García Schlee. En 1953, a los 19 años y con esperiencia como diseñador y caricaturista nos periódicos de la ciudá de Pelotas, Rio Grande do Sul, foi'l vencedor ente 301 participantes nun concursu entamáu pol diariu Correio da Manhã de Rio de Janeiro y auspiciado pola estinguida Confederación Brasilana de Deportes (CBD), pa escoyer el nuevu uniforme de la seleición. Les bases del concursu esixíen que'l nuevu diseñu tenía d'incluyir los cuatro colores de la bandera de Brasil. La CDB oficializó l'uniforme verde y mariellu («verdeamarelo») que pasaría a ser conocíu como «camisa canarinho» o la «canarinha». García Schlee llogró un premiu n'efectivu y una pasantía nel Correio da Manhã.[47][48][49][50][51]

Anguaño, l'uniforme oficial de la seleición brasilana componer d'una camiseta mariella, pantalón azul y medies blanques. L'uniforme de visitante componer de camiseta y medies azules y pantalones blancos.

La indumentaria de la seleición ta fecha con teunoloxía Dri-FIT de Nike, una teunoloxía innovadora qu'ameyora'l rendimientu de los xugadores ayudar a caltenese más secos, frescos y llivianos. Llograr llevando la trespiración del cuerpu a la parte esterna de la tela pa un ensugáu rápido.[52]

La tipografía de los nomes y los númberos de los xugadores impresos nes nueves equipaciones de la seleición brasilana tán claramente inspiraes na pixação, una forma de grafiti orixinariu de São Paulo.[53]

Evolución del uniforme[editar | editar la fonte]

Primer equipación
Equipación actual

Rivalidaes[editar | editar la fonte]

La Seleición Brasilana caltién una gran rivalidá futbolística con Arxentina, siendo al día de güei, unu de los mayores clásicos del mundu del balompié. Tener en cuenta los primeros partíos que xugó Brasil en 1908 frente al conxuntu albiceleste cuando Arxentina realizó dos xires per Brasil, una nesa fecha en Rio de Janeiro y la otra en 1912 en São Paulo.[14] Tamién, ye bultable la rivalidá con Uruguái, con quien apuesta unu de los Clásicos Suramericanos,[54] sobremanera depués del Maracanazo, onde la celeste venció a los brasilanos por 2:1 n'el mesmu Brasil, na final del mundial de 1950. Otra rivalidá suramericana que nació dende'l mundial de Brasil 2014 ye ante Colombia onde'l xuegu de Cuartos de final d'aquel mundial foi bastante polémicu. Depués d'esti partíu los xuegos de Brasil Vs. Colombia adquirieron gran interés ente los brasilanos y colombianos. Ye importante recordar que la mancadura que torgó a Neymar siguir xugando'l mundial foi productu del alcuentru, según ésti foi'l darréu anterior a la humillante gana frente a Alemaña (7-1). Tamién los duelos ente Colombianos y brasilanos foi marcáu por una traxedia del club brasilanu Chapecoense quien diba xugar la final de la Copa Suramericana 2016 con Atlético Nacional en Medellin l'accidente asocedió en territoriu Colombianu cerca al conceyu de La Unión llegando a Medellin, perdiendo la vida casi la totalidá de los xugadores del club xunto con periodistes y la tripulación del Vuelu 2933 de LaMia asocedida'l 28 de payares del 2016, tres esti sucesu tamién se volvió una tema d'hermandá ente dambos países. Otros duelos importantes son frente a rivales europeos como Italia, Francia, Países Baxos, Suecia o Hungría.

No que fai a los historiales en mundiales, contra los equipos que dalguna vegada fueron campeones del mundu (Alemaña, Arxentina, Francia, Inglaterra, Italia, Uruguái y España), Brasil tien distintos acumulaos frente a los sos rivales. Por casu, tomando a los actuales equipos campeones del mundu, Brasil caltién una clara superioridá ante Inglaterra y España, ente que con Uruguái ya Italia caltién l'historial en tables. Sicasí nel únicu empate rexistráu ente Brasil ya Italia la seleición verdeamarela llogró ganar la copa del mundu de 1994 imponiéndose 3 a 2 nos tiros de penalti; Per otru llau Francia caltién cierta supremacía sobre la seleición de Brasil yá qu'en copes del mundu rexistren dos victories a favor de Francia, una a favor de Brasil y un empate, los partíos ganaos per Francia correspuenden a les copes del mundu de 1998 y 2006 y el partíu ganáu per Brasil correspuende a la semifinal de Suecia 1958 na que Brasil ganó por 5 goles a 2, y nel mundial de Méxicu 86 rexístrase un empate en cuartos de final y que se definiría a favor de Francia na tanda de tiros de penalti.

Contra los campeones mundiales (estadístiques en Mundiales)[editar | editar la fonte]

Seleición PX PG Bandera de Brasil PP PE GF Bandera de Brasil GC
Bandera d'Alemaña Alemaña 2 1 1 0 3 7
Bandera d'Arxentina Arxentina 4 2 1 1 5 3
 España 5 3 1 1 10 5
Bandera de Francia Francia 4 1 2 1 6 7
Bandera de Inglaterra Inglaterra 4 3 0 1 6 2
Bandera d'Italia Italia 5 2 2 1 9 7
Bandera de Uruguái Uruguái 2 1 1 0 4 3
TOTAL 26 13 8 5 43 34

Instalaciones[editar | editar la fonte]

Estadiu Maracaná, sede de la Final de la Copa Mundial de Fútbol de 2014.

La seleición brasilana nun tien un estadiu nacional d'orixe al igual que munchos otros equipos y seleiciones nacionales. Por tal motivu la seleición brasilana xuega los sos partíos amistosos y clasificatorios en distintos escenarios. Ente éstos atopen el míticu Estadiu Maracaná que foi sede de la Copa Mundial de Fútbol de 1950 celebrada en Brasil. L'estadiu Olímpicu João Havelange onde la seleición brasilana xugó partíos d'eliminatories pal Mundial de 2010.[55] Los estadios Morumbi, Mineirão, Beira-Rio, Mané Garrincha ente otros, son utilizaos igualmente pola seleición. Sicasí, la seleición brasilana xugó alcuentros oficiales pa les eliminatories del mundial de fútbol Alemaña 2006 n'estadios más pequeños como l'estadiu Vivaldo Lima en Manaus,[56] l'estadiu Pinheirao en Curitiba,[57] l'estadiu Rei Pelé en Maceió,[58] l'estadiu Serra Dorada en Goiânia[59] y l'estadiu Mangueirão en Belém.[60]

Xugadores[editar | editar la fonte]

Na seleición de Brasil xugaron futbolistes que figuren ente los meyores de la historia. Destáquense: Ademir, Bebeto, Cafú, Careca, Carlos Alberto, Cláudio Taffarel, Didi, Djalma, Falcão, Garrincha, Jairzinho, Junior, Kaká, Pelé, Rivaldo, Rivelino, Roberto Carlos, Romário, Ronaldinho, Ronaldo, Sócrates, Tostão y Zico.[61] Xugadores como Domingos da Guia y Leônidas tienen mención honorífica nel Muséu de Fútbol Brasilano na seición d'Héroes.[62]

Pelé, amás de ser consideráu'l meyor futbolista de tolos tiempos y del sieglu XX pola FIFA, ye'l máximu goliador históricu de la «scrath d'oru» con 77 anotaciones.[63] Ente que Cafú ye'l futbolista con más participaciones con 142. En cuanto el númberu de títulos en Copes mundiales, Pelé cuenta con trés copes mundiales (1958, 1962 y 1970), convirtiéndolo como l'únicu xugador que foi tricampeón mundial cola so respeutiva seleición. Ronaldo Nazario y Cafú son los sos persiguidores con dos campeonatos ganaos en 1994 y 2002, amás son los futbolistes con más participaciones nel mundial con cuatro y los únicos en xugar 3 finales consecutives en 1994, 1998 y 2002.

Última convocatoria[editar | editar la fonte]

Actualizáu 16 de mayu de 2018.

Llista de 23 xugadores convocaos pa xugar la Bandera de Rusia Copa Mundial de la FIFA 2018:

Nᵘ Nome Posición Edá Conv. PX G Equipu Formativu
1 Alisson Porteru 31 años 25 24 0 Bandera d'Italia Roma Bandera de Brasil Internacional
16 Cássio Porteru 36 años 1 0 0 Bandera de Brasil Corinthians Bandera de Brasil Grêmio
23 Ederson Porteru 30 años 11 1 0 Bandera de Inglaterra Manchester City Bandera de Brasil São Paulo
2 Thiago Silva Defensa 39 años 94 69 5 Bandera de Francia Paris Saint-Germain Bandera de Brasil Juventude
3 João Miranda Defensa 39 años 55 45 2 Bandera d'Italia Inter de Milán Bandera de Brasil Coritiba
4 Geromel Defensa 38 años 1 2 0 Bandera de Brasil Grêmio Bandera de Portugal Desportivo de Chaves
6 Filipe Luís Defensa 38 años 46 32 1 Atlético de Madrid Bandera de Brasil Figueirense F. C.
12 Marcelo Defensa 35 años 75 52 6 Real Madrid Bandera de Brasil Fluminense
13 Marquinhos Defensa 29 años 38 24 0 Bandera de Francia Paris Saint-Germain Bandera de Brasil Corinthians
14 Danilo Defensa 32 años 35 16 3 Bandera de Inglaterra Manchester City Bandera de Brasil América Mineiro
22 Fagner Defensa 34 años 6 4 0 Bandera de Brasil Corinthians Bandera de Brasil Corinthians
5 Casemiro Mediu 32 años 28 22 0 Real Madrid Bandera de Brasil São Paulo
8 Renato Augusto Mediu 36 años 28 28 5 Bandera de la República Popular China Beijing Guoan Bandera de Brasil Flamengo
11 Philippe Coutinho Mediu 31 años 42 35 9 Barcelona Bandera de Brasil Vasco da Gama
15 Paulinho Mediu 35 años 53 48 12 Barcelona Bandera de Brasil Audax São Paulo
17 Fernandinho Mediu 38 años 53 42 2 Bandera de Inglaterra Manchester City Bandera de Brasil Atléticu Paranaense
18 Fred Mediu 31 años 25 35 4 Bandera de Inglaterra Manchester United Bandera de Brasil São Paulo FC
19 Willian Mediu 35 años 55 55 8 Bandera de Inglaterra Chelsea Bandera de Brasil Corinthians
7 Douglas Costa Delanteru 33 años 31 24 3 Bandera d'Italia Juventus Bandera de Brasil Grêmio
9 Gabriel Jesus Delanteru 26 años 12 15 9 Bandera de Inglaterra Manchester City Bandera de Brasil Palmeiras
10 Neymar Jr. Delanteru 32 años 100 85 55 Bandera de Francia Paris Saint-Germain Bandera de Brasil Santos F. C.
20 Roberto Firmino Delanteru 32 años 25 19 5 Bandera de Inglaterra Liverpool Bandera de Brasil Figueirense
21 Taison Delanteru 36 años 9 6 1 Bandera de Ucraína Shajtar Donetsk Bandera de Brasil Internacional
Bandera de Brasil Tite Entrenador 62 años

Máximos goliadores[editar | editar la fonte]

Pelé terminó de consagrase como'l Rei.

Los xugadores con más goles cola camiseta verde amarela:[64]

# Xugador Periodu Goles Partíos Permediu Títulos
1ᵘ Pelé 1957-1971 77 92 0.84
2ᵘ Ronaldo 1994-2011 67 105 0.64
3ᵘ Romário 1987-2005 55 75 0.74
4 Neymar Jr 2010-Presente 54 83 0.66
5ᵘ Jairzinho 1965–1974 44 105 0.42
6ᵘ Roberto Rivelino 1965–1978 43 122 0.35
7ᵘ Bebeto 1985-1998 39 75 0.52 Ficheru:FIFA World Cup.jpg
8ᵘ Leônidas da Silva 1932-1945 37 37 1
9ᵘ Rivaldo 1993-2003 37 74 0.5

Xugadores con más presencies[editar | editar la fonte]

Estos son los xugadores con más partíos xugaos:[65]

# Xugador Periodu Partíos Goles Permediu Títulu
1ᵘ Cafú 1990-2006 142 5 0.04 Ficheru:FIFA World Cup.jpg Ficheru:FIFA World Cup.jpg
2ᵘ Roberto Carlos 1992-2006 125 11 0.09
3ᵘ Roberto Rivelino 1965–1978 122 43 0.35
4ᵘ Djalma Santos 1952-1968 114 3 0.03
Dani Alves 2006-Presente 107 7 0.07
6ᵘ Ronaldo 1994-2006 105 67 0.64
7ᵘ Jairzinho 1965–1974 105 44 0.42
8ᵘ Lúcio 2000-2011 105 4 0.04
9ᵘ Emerson Leão 1953-1969 105 0 0
10ᵘ Cláudio Taffarel 1988-1998 104 0 0

Xugadores con más participaciones en mundiales[editar | editar la fonte]

Entrenadores[editar | editar la fonte]

A lo llargo de la historia, la seleición brasilana foi dirixida por 30 seleccionadores distintos. Cinco d'ellos citaron a Brasil a ganar la Copa Mundial de Fútbol: Vicente Feola en 1958, Aymoré Moreira en 1962, Mário Zagallo en 1970, Carlos Alberto Parreira en 1994 y Luiz Felipe Scolari en 2002.

Mário Zagallo ye una de les principales figures del fútbol brasilano. Moteyáu como'l profesor, él formó parte cola seleición campeona en Méxicu 1970 el primer téunicu en ganar la Copa del Mundu dempués de llograla enantes como xugador, nesti casu en 1958 y 1962. Una estatua alzar a él cerca del estadiu Maracaná. Tien el récor de más partíos empobinaos con un total de 126, en trés distintos periodos: en 1967-1968, ente 1970 y 1974 y depués ente 1994 y 1998. En 1994, mientres el cuartu títulu brasilanu, como ayudante de Carlos Alberto Parreira, y depués tornó al so llau como direutor téunicu de 2003 a 2006, dempués retiróse del fútbol. Amás de les Copes del Mundu de 1970 y 1994, ganó la Copa América y la Copa FIFA Confederaciones en 1997.[66]

Carlos Alberto Parreira tamién esperimentó tres mandato al mandu de Brasil, 1983-1984, de 1992 a 1994 y de 2003 a 2006. Campeón del mundu en 1994, ye famosu por dirixir en seis ediciones de la Copa del Mundu como entrenador con un récor: dos veces con Brasil en 1994 y 2006, pero tamién con Kuwait en 1982, los Emiratos Árabes Xuníos en 1990, Arabia Saudita en 1998 y Sudáfrica en 2010. Amás de la Copa Mundial de 1994, ganó con Brasil la Copa América 2004.

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Competición PX PG PE PP GF GC Dif.
Copa Mundial de Fútbol 104 70 17 17 221 102 +119
Copa FIFA Confederaciones 33 23 5 5 78 28 +50
Copa América 178 99 35 44 405 200 +205
Xuegos Olímpicos 60 34 10 16 115 65 +50
Copa d'Oru de Campeones Mundiales 3 1 1 1 6 4 +2
Clasificación pa la Copa Mundial de Fútbol 102 63 29 12 225 69 +156
Campeonatu Panamericanu 16 11 3 2 38 15 +23
Copa d'Oru de la CONCACAF 14 8 2 4 22 9 +13
Total oficiales 512 309 102 101 1107 492 +615
Total amistosos 484 313 102 69 1069 439 +630
Total 996 622 204 170 2176 925 +1251
Actualizáu'l 16 de payares de 2017.

Copa Mundial de Fútbol[editar | editar la fonte]

Brasil clasificó pa toles Copes Mundiales de Fútbol, nun precisó nenguna repesca de clasificación nunca. Con cinco títulos, Brasil ganó'l tornéu en más ocasiones que tolos otros equipos nacionales. Brasil ye l'únicu equipu nacional que xugó en toles ediciones de la Copa Mundial de Fútbol ensin tener nenguna ausencia.

Edición Resultancia Posición PX PG PE PP GF GC Dif. Pts. Rend. Goliador
Bandera de Uruguái 1930 Primer fase 6ᵘ 2 1 0 1 5 2 +3 2 50% Preguinho: 3
Bandera d'Italia 1934 Octavos de final 14ᵘ 1 0 0 1 1 3 -2 0 0% Leônidas
Bandera de Francia 1938 Tercer puestu 3ᵘ 5 3 1 1 14 11 +3 7 70% Leônidas: 7
Bandera de Brasil 1950 Subcampeón 2ᵘ 6 4 1 1 22 6 +16 9 75% Ademir: 8
1954 Cuartos de final 6ᵘ 3 1 1 1 8 5 +3 3 50% Didí, Julinho y Pinga: 2
Bandera de Suecia 1958 Campeón 1ᵘ 6 5 1 0 16 4 +12 11 91.6% Pelé: 6
Bandera de Chile 1962 Campeón 1ᵘ 6 5 1 0 14 5 +9 11 91.6% Garrincha y Vavá: 4
Bandera de Inglaterra 1966 Primer fase 11ᵘ 3 1 0 2 4 6 -2 2 33.3% Garrincha, Pelé, Rildo y Tostão
Bandera de Méxicu 1970 Campeón 1ᵘ 6 6 0 0 19 7 +12 12 100% Jairzinho: 7
Bandera d'Alemaña 1974 Cuartu puestu 4ᵘ 7 3 2 2 6 4 +2 8 57.1% Rivelino: 3
Bandera d'Arxentina 1978 Tercer puestu 3ᵘ 7 4 3 0 10 3 +7 11 78.5% Dinamite, Dirceu: 3
1982 Segunda fase 5ᵘ 5 4 0 1 15 6 +9 8 80% Zico: 4
Bandera de Méxicu 1986 Cuartos de final 5ᵘ 5 4 1 0 10 1 +9 9 90% Careca: 5
Bandera d'Italia 1990 Octavos de final 9ᵘ 4 3 0 1 4 2 +2 6 75% Careca y Müller: 2
Bandera de Estaos Xuníos d'América 1994 Campeón 1ᵘ 7 5 2 0 11 3 +8 12 85.7% Romário: 5
Bandera de Francia 1998 Subcampeón 2ᵘ 7 4 1 2 14 10 +4 13 61.9% Ronaldo: 4
Bandera de Corea del Sur Bandera de Xapón 2002 Campeón 1ᵘ 7 7 0 0 18 4 +14 21 100% Ronaldo: 8
Bandera d'Alemaña 2006 Cuartos de final 5ᵘ 5 4 0 1 10 2 +8 12 80% Ronaldo: 3
Bandera de Sudáfrica 2010 Cuartos de final 6ᵘ 5 3 1 1 9 4 +5 10 66.6% Luís Fabiano: 3
Bandera de Brasil 2014 Cuartu puestu 4ᵘ 7 3 2 2 11 14 -3 11 52.3% Neymar: 4
Bandera de Rusia 2018 Clasificáu Cuartos de final 5 3 1 1 8 3 +5
Bandera de Qatar 2022 Por definir
Total 21/22 1ᵘ 104 70 17 17 221 102 +119 178 74% Ronaldo: 15

Copa FIFA Confederaciones[editar | editar la fonte]

Edición Resultancia Posición PX PG PE PP GF GC Dif. Pts. Rend. Goliador
Bandera d'Arabia Saudita 1992 Nun participó
Bandera d'Arabia Saudita 1995
Bandera d'Arabia Saudita 1997 Campeón 1ᵘ 5 4 1 0 14 2 +12 13 86.6% Romário: 7
Bandera de Méxicu 1999 Subcampeón 2ᵘ 5 4 0 1 18 6 +12 12 80% Ronaldinho: 6
Bandera de Corea del Sur Bandera de Xapón 2001 Cuartu puestu 4ᵘ 5 1 2 2 3 3 0 5 33.3% Washington, Miguel y Ramon
Bandera de Francia 2003 Primer fase 5ᵘ 3 1 1 1 3 3 0 4 44.4% Adriano: 2
Bandera d'Alemaña 2005 Campeón 1ᵘ 5 3 1 1 12 6 +6 10 66.6% Adriano: 5
Bandera de Sudáfrica 2009 Campeón 1ᵘ 5 5 0 0 14 5 +9 15 100% Luís Fabiano: 5
Bandera de Brasil 2013 Campeón 1ᵘ 5 5 0 0 14 3 +11 15 100% Fred: 5
Bandera de Rusia 2017 Nun clasificó
2021 Por Definir
Total 7/11 1ᵘ 33 23 5 5 78 28 +50 74 74% Ronaldinho: 9

Clasificación pa la Copa Mundial[editar | editar la fonte]

Edición Resultancia Posición PX PG PE PP GF GC Dif. Pts. Rend. Goliador
1954 Clasificáu 1ᵘ 4 4 0 0 8 1 +7 8 100% Baltazar: 5
1958 Clasificáu 3ᵘ 2 1 1 0 2 1 +1 3 75% Índio y Didí
1962 Campeón defensor
1966 Campeón defensor
1970 Clasificáu 1ᵘ 6 6 0 0 23 2 +21 12 100% Tostão: 10
1974 Campeón defensor
1978 Clasificáu 1ᵘ 6 4 2 0 17 1 +16 10 83.33% Zico: 5
1982 Clasificáu 1ᵘ 4 4 0 0 11 2 +9 8 100% Zico: 5
1986 Clasificáu 2ᵘ 4 2 2 0 6 2 +4 6 75% Casagrande: 2
1990 Clasificáu 1ᵘ 4 3 1 0 13 1 +12 7 87.5% Careca: 5
1994 Clasificáu 2ᵘ 8 5 2 1 20 4 +16 12 75% Bebeto: 5
1998 Campeón defensor
2002 Clasificáu 3ᵘ 18 9 3 6 33 17 +16 30 55.56% Romário y Rivaldo: 8
2006 Clasificáu 1ᵘ 18 9 7 2 35 17 +18 34 62.96% Ronaldo: 10
2010 Clasificáu 1ᵘ 18 9 7 2 33 11 +22 34 62.96% Luis Fabiano: 9
2014 Anfitrión
2018 Clasificáu 1ᵘ 18 12 5 1 41 11 +30 41 75.93% Neymar: 6
2022 Por xugar 0ᵘ 0 0 0 0 0 0 0 0 0%
Total 16/16 4ᵘ 102 62 28 12 222 69 +153 182 69.29% Zico y Romário: 11

Copa América[editar | editar la fonte]

Edición Resultancia Posición PX PG PE PP GF GC Dif. Pts. Rend. Goliador
Bandera d'Arxentina 1916 Tercer puestu 3ᵘ 3 0 2 1 3 4 -1 2 33.3% Arthur, Syllos y Manoel
Bandera de Uruguái 1917 Tercer puestu 3ᵘ 3 1 0 2 7 8 -1 2 33.3% Haroldo y Nunes: 2
Bandera de Brasil 1919 Campeón 1ᵘ 3 2 1 0 11 3 +8 5 83.3% Arthur y Nunes: 4
Bandera de Chile 1920 Tercer puestu 3ᵘ 3 1 0 2 1 8 -7 2 33.3% Ismael Alvariza
Bandera d'Arxentina 1921 Subcampeón 2ᵘ 3 1 0 2 4 3 +1 2 33.3% Machado: 2
Bandera de Brasil 1922 Campeón 2ᵘ 5 2 3 0 7 2 +5 7 70% Amílcar, Formiga y Nunes: 2
Bandera de Uruguái 1923 Cuartu puestu 4ᵘ 3 0 0 3 2 5 -3 0 0% Nilo: 2
Bandera de Uruguái 1924 Nun participó
Bandera d'Arxentina 1925 Subcampeón 2ᵘ 4 2 1 1 11 9 +2 5 62.5% Llagartu, Nilo: 4
Bandera de Chile 1926 Nun participó
Bandera del Perú 1927
Bandera d'Arxentina 1929
Bandera del Perú 1935
Bandera d'Arxentina 1937 Subcampeón 2ᵘ 6 4 0 2 17 11 +6 8 66.6% Luisinho y Patesko: 4
Bandera del Perú 1939 Nun participó
Bandera de Chile 1941
Bandera de Uruguái 1942 Tercer puestu 3ᵘ 6 3 1 2 15 7 +8 7 58.3% Sylvio Pirillo: 6
Bandera de Chile 1945 Subcampeón 2ᵘ 6 5 0 1 19 5 +14 10 83.3% Heleno: 6
Bandera d'Arxentina 1946 Subcampeón 2ᵘ 5 3 1 1 13 7 +6 7 70% Zizinho: 5
Bandera d'Ecuador 1947 Nun participó
Bandera de Brasil 1949 Campeón 1ᵘ 8 7 0 1 46 7 +39 14 87.5% Jair Rosa Pinto: 9
Bandera del Perú 1953 Subcampeón 2ᵘ 7 4 0 3 17 9 +8 8 57.1% Julinho: 5
Bandera de Chile 1955 Nun participó
Bandera de Uruguái 1956 Cuartu puestu 4ᵘ 5 2 2 1 4 5 -1 6 60% Álvaro, Luizinho, Maurinho y Zezinho
Bandera del Perú 1957 Subcampeón 2ᵘ 6 4 0 2 23 9 +12 8 66.6% Didí y Evaristo: 8
Bandera d'Arxentina 1959 Subcampeón 2ᵘ 6 4 2 0 17 7 +10 10 83.3% Pelé: 8
Bandera d'Ecuador 1959 Tercer puestu 3ᵘ 4 2 0 2 7 10 -3 4 50% Paulo: 4
Bandera de Bolivia 1963 Cuartu puestu 4ᵘ 6 2 1 3 12 13 -1 5 41.6% Flávio: 5
Bandera de Uruguái 1967 Nun participó
1975 Semifinal 3ᵘ 6 5 0 1 16 4 +12 10 83.3% Batata, Danival, Nelinho y Palhinha: 3
1979 Semifinal 3ᵘ 6 2 2 2 10 9 +1 6 50% Sócrates: 3
1983 Subcampeón 2ᵘ 8 2 4 2 8 5 +3 8 50% Roberto Dinamite: 3
Bandera d'Arxentina 1987 Primer fase 5ᵘ 2 1 0 1 5 4 +1 2 50% Edú, Careca, Nelsinho y Romário
Bandera de Brasil 1989 Campeón 1ᵘ 7 5 2 0 11 1 +10 12 85.7% Bebeto: 6
Bandera de Chile 1991 Subcampeón 2ᵘ 7 4 1 2 12 8 +4 9 64.2% Branco: 3
Bandera d'Ecuador 1993 Cuartos de final 5ᵘ 4 1 2 1 6 4 +2 4 50% Palinha: 3
Bandera de Uruguái 1995 Subcampeón 2ᵘ 6 4 2 0 10 3 +7 14 77.7% Túlio: 3
Bandera de Bolivia 1997 Campeón 1ᵘ 6 6 0 0 22 3 +19 18 100% Ronaldo: 5
Bandera de Paraguái 1999 Campeón 1ᵘ 6 6 0 0 17 2 +15 18 100% Ronaldo y Rivaldo: 5
Bandera de Colombia 2001 Cuartos de final 6ᵘ 4 2 0 2 5 4 +1 6 50% Denílson: 2
Bandera del Perú 2004 Campeón 1ᵘ 6 3 2 1 13 6 +7 11 61.11% Adriano: 7
Bandera de Venezuela 2007 Campeón 1ᵘ 6 4 1 1 15 5 +10 13 72.2% Robinho: 6
Bandera d'Arxentina 2011 Cuartos de final 8ᵘ 4 1 3 0 6 4 +2 6 50% Neymar y Coríu: 2
Bandera de Chile 2015 Cuartos de final 5ᵘ 4 2 1 1 5 4 +1 7 58.33% Neymar, Douglas, Robinho, Silva y Firmino
Bandera de Estaos Xuníos d'América 2016 Fase de grupos 9ᵘ 3 1 1 1 7 2 +5 4 44.44% Philippe Coutinho: 3
Bandera de Brasil 2019 Por xugar -ᵘ
Total 35/45 3ᵘ 178 99 35 44 405 200 +205 332 65% Zizinho: 17

Campeonatu Panamericanu[editar | editar la fonte]

Edición Resultancia Posición PX PG PE PP GF GC Dif. Pts. Rind. Goliador
Bandera de Chile 1952 Campeón 1ᵘ 5 4 1 0 14 2 +12 9 90% Ademir: 4
Bandera de Méxicu 1956 Campeón 1ᵘ 5 4 1 0 14 5 +9 9 90% Chinesinho, Larry: 4
Bandera de Costa Rica 1960 Subcampeón 2ᵘ 6 3 1 2 10 8 +2 7 58.3% Élton: 3
Total 3/3 1ᵘ 16 11 3 2 38 15 +23 25 78% Ademir, Chinesinho, Larry: 4

Copa Oru[editar | editar la fonte]

Edición Resultancia Posición PX PG PE PP GF GC Dif. Pts. Rind. Goliador
1991-1993 Nun participó
Bandera de Estaos Xuníos d'América 1996 Subcampeón 2ᵘ 4 3 0 1 10 3 +7 9 75% Caio: 3
Bandera de Estaos Xuníos d'América 1998 Tercer puestu 3ᵘ 5 2 2 1 6 2 +4 8 53.3% Romário: 3
Bandera de Estaos Xuníos d'América 2000 Nun participó
Bandera de Estaos Xuníos d'América 2002
Bandera de Estaos Xuníos d'América Bandera de Méxicu 2003 Subcampeón 2ᵘ 5 3 0 2 6 4 +2 9 60% Kaká: 3
Total 3/5 8ᵘ 14 8 2 4 22 9 +13 26 62% Caio, Romário, Kaká: 3

Finales xugaes[editar | editar la fonte]

La presente llista inclúi solu partíos finales xugaos por torneos mundiales, intercontinentales, y continentales oficiales a nivel de Seleiciones absolutes. Esclúyense los torneos onde nun se xugó una final, como'l casu de la mayoría de los Campeonatos Suramericanos o Campeonatos Panamericanos de Fútbol, y la Copa Mundial de Fútbol de 1950 los cualos xugábense sol sistema de liguilla d'enfrentamientos de toos contra toos nuna o dos ruedes. Esti sistema camudó en 1975, y a partir d'esa edición de la Copa América hasta la de 1987 xugóse una final pa definir al campeón de la mesma. En 1989 y 1991 xugar a partir de grupos, y los dos primeros clasificaos de cada grupu xugaron una liguilla final toos contra toos pa decidir al campeón, pero ensin la disputa d'un partíu final. A partir de la edición de 1993 el sistema volvió camudar, y los clasificaos de cada grupu xueguen cuartos de final, semifinales y un partíu final pa definir al campeón del continente.

Sí se tienen en cuenta los partíos desempates de Campeonatos Suramericanos, onde se debió definir al campeón nuna final.

Esclúyense les finales olímpiques, sacante les xugaes por seleiciones absolutes (dende la primera olimpiada hasta la edición de 1948 inclusive).

  • 1919: Partíu desempate de la Copa América 1919 (final): Brasil 1 - Uruguái 0
  • 1922: Partíu desempate de la Copa América 1922 (final): Brasil 3 - Paraguái 0
  • 1937: Partíu desempate de la Copa América 1937 (final): Arxentina 2 - Brasil 0
  • 1949: Partíu desempate de la Copa América 1949 (final): Brasil 7 - Paraguái 0
  • 1950: Final de la Copa Mundial de Fútbol 1950: Uruguái 2 - Brasil 1
  • 1953: Partíu desempate de la Copa América 1953 (final): Paraguái 3 - Brasil 2
  • 1958: Final de la Copa Mundial de Fútbol 1958: Suecia 2 - Brasil 5
  • 1962: Final de la Copa Mundial de Fútbol 1962: Brasil 3 - Checoslovaquia 1
  • 1970: Final de la Copa Mundial de Fútbol 1970: Brasil 4 - Italia 1
  • 1983: Final de la Copa América de 1983: Uruguái 2 - Brasil 0 (ida) y Brasil 1 - Uruguái 1 (vuelta)
  • 1994: Final de la Copa Mundial de Fútbol 1994: Brasil 0 - Italia 0 (Brasil gana 3 a 2 por penaltis)
  • 1995: Final de la Copa América de 1995: Uruguái 1 - Brasil 1 (Uruguái gana 5 a 3 por penaltis)
  • 1996: Final de la Copa d'Oru de la Concacaf 1996: Méxicu 2 - Brasil 0
  • 1997: Final de la Copa América de 1997: Bolivia 1 - Brasil 3
  • 1997: Final de la Copa FIFA Confederaciones 1997: Australia 0 - Brasil 6
  • 1998: Final de la Copa Mundial de Fútbol 1998: Francia 3 - Brasil 0
  • 1999: Final de la Copa América de 1999: Uruguái 0 - Brasil 3
  • 1999: Final de la Copa FIFA Confederaciones 1999: Méxicu 4 - Brasil 3
  • 2002: Final de la Copa Mundial de Fútbol 2002: Alemaña 0 - Brasil 2
  • 2003: Final de la Copa d'Oru de la Concacaf 2003: Méxicu 1 - Brasil 0
  • 2004: Final de la Copa América de 2004: Brasil 2 - Arxentina 2 (Brasil gana 4 a 2 por penaltis)
  • 2005: Final de la Copa Confederaciones de 2005: Brasil 4 - Arxentina 1
  • 2007: Final de la Copa América de 2007: Brasil 3 - Arxentina 0
  • 2009: Final de la Copa FIFA Confederaciones 2009: Estaos Xuníos 2 - Brasil 3
  • 2013: Final de la Copa FIFA Confederaciones 2013: Brasil 3 - España 0
  • Brasil participó en 25 finales direutes en torneos oficiales, ganando 16 y perdiendo 9. Ganó les postreres 5 finales que xugó.

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos oficiales[editar | editar la fonte]

Ye la seleición que más títulos tien d'esta competición.
Ye la seleición que más títulos tien d'esta competición.
Ye la seleición que más títulos tien d'esta competición.

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

Seleiciones de base[editar | editar la fonte]

Xuegos Olímpicos de Rio de Janeiro 2016 campeones olímpicos.
Competición Títulos Periodu
Xuegos Olímpicos 1 2016
Preolímpicu Suramericanu Sub-23 7 1968, 1972, 1976, 1984, 1988, 1996 y 2000
Xuegos Panamericanos 4 1963, 1975, 1979 y 1987
Mundial Sub-20 5 1983, 1985, 1993, 2003 y 2011
Suramericanu Sub-20 11 1974, 1983, 1985, 1988, 1991, 1992, 1995, 2001, 2007, 2009 y 2011
Mundial Sub-17 3 1997, 1999 y 2003
Suramericanu Sub-17 12 1988, 1991, 1995, 1997, 1999, 2001, 2005, 2007, 2009, 2011, 2015 y 2017
Suramericanu Sub-15 4 2005, 2007, 2011 y 2015

Distinciones daes[editar | editar la fonte]

Distinción Añu
Premiu Fair Play de la FIFA[10] 1982
Premiu Fair Play de la FIFA[10] 1986
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 1993
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 1994
Premiu Fair Play de la FIFA[10] 1994
Premiu al equipu más curiosu pola FIFA[11] 1994
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 1995
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 1996
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 1997
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 1998
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 1999
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 2002
Premiu Príncipe d'Asturies de los Deportes[12] 2002
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 2003
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 2004
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 2005
Premiu Fair Play de la FIFA[10] 2006
Premiu al equipu del añu pola FIFA[9] 2006

Clasificación FIFA[editar | editar la fonte]

Añu xineru febreru marzu abril mayu xunu xunetu agostu setiembre ochobre payares avientu
1993 Ensin Clasificación FIFA 8º (55) 1º (59) 1º (58) 4º (58) 3º (58)
1994 2º (58) 2º (58) 1º (58) 1º (58) 3º (58) 1º (65) 1º (66) 1º (66) 1º (66) 1º (67)
1995 1º (66) 1º (66) 1º (66) 1º (67) 1º (68) 1º (68) 1º (66) 1º (68) 1º (68) 1º (68)
1996 1º (69) 1º (69) 1º (68) 1º (69) 1º (69) 1º (68) 1º (67) 1º (68) 1º (68) 1º (68)
1997 1º (64) 1º (65) 1º (66) 1º (65) 1º (71) 1º (71) 1º (72) 1º (72) 1º (72) 1º (73)
1998 1º (72) 1º (72) 1º (72) 1º (71) 1º (73) 1º (73) 1º (73) 1º (73) 1º (73) 1º (73)
1999 1º (829) 1º (827) 1º (824) 1º (817) 1º (817) 1º (808) 1º (835) 1º (842) 1º (838) 1º (839) 1º (838) 1º (839)
2000 1º (839) 1º (836) 1º (834) 1º (833) 1º (830) 1º (828) 1º (825) 1º (819) 1º (818) 1º (822) 1º (818) 1º (821)
2001 1º (821) 1º (818) 1º (814) 1º (807) 2º (794) 2º (796) 2º (795) 2º (808) 2º (799) 2º (799) 3º (797) 3º (793)
2002 3º (793) 3º (791) 3º (788) 2º (787) 2º (784) 1º (852) 1º (859) 1º (858) 1º (855) 1º (857) 1º (856)
2003 1º (856) 1º (852) 1º (853) 1º (849) 1º (843) 1º (834) 1º (848) 1º (846) 1º (855) 1º (854) 1º (852) 1º (848)
2004 1º (848) 1º (846) 1º (842) 1º (840) 1º (838) 1º (842) 1º (835) 1º (849) 1º (848) 1º (845) 1º (847) 1º (843)
2005 1º (842) 1º (840) 1º (836) 1º (834) 1º (831) 1º (829) 1º (846) 1º (837) 1º (839) 1º (840) 1º (841) 1º (840)
2006 1º (839) 1º (837) 1º (835) 1º (830) 1º (827) 1º (1630) 1º (1649) 1º (1574) 1º (1560) 1º (1558) 1º (1558)
2007 1º (1558) 2º (1540) 3º (1557) 3º (1520) 2º (1538) 3º (1484) 1º (1550) 1º (1508) 3º (1444) 2º (1459) 2º (1502) 2º (1502)
2008 2º (1502) 2º (1502) 2º (1514) 2º (1509) 2º (1518) 2º (1513) 4º (1344) 6º (1242) 6º (1252) 4º (1280) 5º (1286) 5º (1246)
2009 5º (1246) 5º (1248) 5º (1260) 4º (1275) 4º (1281) 5º (1288) 1º (1672) 1º (1642) 1º (1604) 1º (1632) 2º (1592) 2º (1568)
2010 2º (1568) 2º (1594) 2º (1589) 1º (1611) 1º (1611) 3º (1536) 3º (1524) 4º (1480) 3º (1493) 3º (1493) 4º (1447)
2011 4º (1447) 4º (1447) 4º (1412) 3º (1426) 3º (1426) 5º (1131) 4º (1202) 6º (1156) 7º (1132) 5º (1144) 6º (1143) 6º (1143)
2012 6º (1143) 7º (1152) 5º (1157) 6º (1165) 6º (1165) 5º (1155) 11º (1012) 13º (991) 12º (996) 14º (1001) 13º (994) 18º (946)
2013 18º (946) 18º (924) 18º (908) 19º (909) 19º (902) 22º (872) 9º (1095) 9º (1089) 8º (1067) 11º (1078) 10º (1102) 10º (1102)
2014 10º (1102) 9º (1125) 9º (1104) 6º (1174) 4º (1210) 3º (1242) 7º (1241) 7º (1241) 6º (1291) 6º (1307) 6º (1316) 6º (1316)
2015 6º (1316) 6º (1333) 6ᵘ (1348) 5ᵘ (1354) 5ᵘ (1372) 5ᵘ (1392) 6ᵘ (1186) 5ᵘ (1186) 5ᵘ (1209) 7ᵘ (1204) 8ᵘ (1208) 6ᵘ (1251)
2016 6ᵘ (1251) 6ᵘ (1251) 6ᵘ (1254) 7ᵘ (1251) 7ᵘ (1261) 7ᵘ (1257) 9ᵘ (1156) 9ᵘ (1156) 4ᵘ (1323) 3º (1410) 2º (1465) 2º (1544)
2017 2º (1544) 2º (1529) 2º (1534) 1º (1661) 1º (1672) 1º (1715) 2º (1715) 1º (1604) 2º (1590) 2º (1619) 2º (1483) 2º (1483)
Posición promedio: 3ª

  • Clasificación de la FIFA más alta: (setiembre de 1993).
  • Clasificación de la FIFA más baxa: 22º (xunu de 2013).
  • Meyor progresión de la historia: +13 (xunetu de 2013).
  • Peor progresión de la historia: -6 (xunetu de 2012).
  • Fonte: Ficha de Brasil en FIFA y Estadístiques FIFA
  • Colores: Doráu = (1ᵘ puestu); Platiáu = (2ᵘ puestu); Bronce = (3ᵘ puestu); Azul = (Top 10); Rosado = (Peor posición).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Luciano Garzo (9 de setiembre de 2015). «Neymar tien más goles que Pelé na seleición a los 23 años». Consultáu'l 9 de setiembre de 2015.
  2. FIFA.COM, Club de los Cien de la FIFA.
  3. «Panamerican Championship» (inglés). RSSSF. Consultáu'l 8 d'ochobre de 2014.
  4. Les medayes d'oru en Rio 2016 y la plata en Londres 2012 llograr la seleición sub-23; en cuantes que les de plata en Los Angeles 1984 y en Seúl 1988 consiguióles la seleición amateur.
  5. FIFA.com. «Brasil».
  6. Conmebol.COM, Asociaciones Miembro
  7. mundu/brasil-pentacampeona-122.html STARMEDIA.COM, Brasil, pentacampeona
  8. ESPNDEPORTES.COM, O mais grande (La más grande)
  9. 9,00 9,01 9,02 9,03 9,04 9,05 9,06 9,07 9,08 9,09 9,10 9,11 9,12 FIFA.COM, Premiu al Equipu del Añu
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 FIFA.COM, Premiu Fair Play de la FIFA - Copa Mundial de la FIFA
  11. 11,0 11,1 FIFA.COM, Premiu FIFA pal equipu más curiosu
  12. 12,0 12,1 Fundación Príncipe d'Asturies, Premiu Príncipe d'Asturies de los Deportes
  13. Seleção Brasileira (Brazilian National Team) 1914-1922 en sitio web RSSSF
  14. 14,0 14,1 AMBITO.COM, Historial completu partíu por partíu
  15. RSSSF.COM, Pré-Seleção Brasileira (Pre-Brazilian National Team) 1906-1913
  16. RSSSF.COM, Southamerican Championship 1919
  17. RSSSF.COM, Southamerican Championship 1922
  18. FIFA.COM, Uruguái 1930 - Ediciones anteriores
  19. RSSSF.COM, Southamerican Championship 1949
  20. FIFA.COM, Copa Mundial de la FIFA Suecia 1958
  21. FIFA.COM, Copa Mundial de la FIFA Chile 1962
  22. «Preparação conturbada cara seleção brasileira viver um fracasso em campu» (portugués). UOL. Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  23. 23,0 23,1 FIFA.COM, Copa Mundial de la FIFA Inglaterra 1966
  24. «A última vegada de Pelé y Garrincha xuntos em campu» (portugués). Confederação Brasileira de Futebol (14 de setiembre de 2015). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  25. «Brasil é derrotado pela Hungria na Copa do Mundo de 1966» (portugués). Confederação Brasileira de Futebol (15 de xunetu de 2014). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2017. Consultáu'l 23 de setiembre de 2017.
  26. FIFA.COM, 1970 FIFA World Cup Mexico ™
  27. SPORTSILLUSTRATED.CNN.COM, Trophy as filled with history as Cup
  28. FIFA.COM, Copa Mundial de la FIFA Alemaña 1974
  29. FIFA.COM, Copa Mundial de la FIFA Arxentina 1978
  30. FIFA.COM, Máximos goles
  31. RSSSF.COM, Copa América 1989
  32. FIFA.COM, Copa Mundial de la FIFA Estaos Xuníos 1994
  33. FIFA.COM, Copa Mundial de la FIFA Estaos Xuníos 1994
  34. FIFA.COM, Copa FIFA Confederaciones Arabia Saudita 1997
  35. MARCA.COM, Ronaldo y la so estraña epilepsia
  36. FIFA.COM, Copa Mundial de la FIFA Francia 1998
  37. FIFA.COM, Copa FIFA Confederaciones Alemaña 2005
  38. GUARDIAN.CO, One more bad game and Ronaldo's tournament is over
  39. TERRA.COM, Pelé culpa Ronaldinho y Parreira por eliminação precoce
  40. BBC.CO.UK, US 2-3 Brazil
  41. ESPNDEPORTES.COM, Brazil ensure qualification, Arxentina in distress
  42. «Brasil 2014: Prensa internacional critica con tou a Nishimura». RPP Noticias (13 de xunu de 2014). Consultáu'l 12 de xunetu de 2014.
  43. «Brasil (3) 1-1 (2) Chile: La 'Canarinha' sufrió ante 'la Colorada', pero sacó pase d'allaríu». Univision.com (28 de xunu de 2014). Archiváu dende l'orixinal, el 14 de xunetu de 2014. Consultáu'l 12 de xunetu de 2014.
  44. «va-mas-brasil-cbf-acepto-el so-arrenunciu-noticia-1742798 Scolari nun va más en Brasil: la CBF aceptó'l so arrenunciu». El Comercio.pe (13 de xunetu de 2014). Consultáu'l 15 de xunetu de 2014.
  45. (en castellanu) 'Dunga', nuevu entrenador de Brasil. ELMUNDO. https://www.elmundo.es/deportes/2014/07/22/53ce71bdca4741f1328b457d.html. Consultáu'l 23 de xunetu de 2017. 
  46. CBF.COM, Evolução dos uniformes da Seleção Brasileira.
  47. «Lo más raro del fútbol brasilano». Páxina/12 (24 de febreru de 2005). Consultáu'l 20 de xunetu de 2013.
  48. «The golden years» (inglés). The Observer (18 de xineru de 2004). Consultáu'l 20 de xunetu de 2013.
  49. «Aldyr Garcia Schlee: ente vos livros, o futebol y a fronteira» (portugués). Sul 21 (10 de xunetu de 2011). Consultáu'l 20 de xunetu de 2013. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  50. «Pai da camisa canarinho tuerce pelo Uruguái» (portugués). Globo Esporte (20 de payares de 2007). Consultáu'l 20 de xunetu de 2013.
  51. «O criador da camisa canarinho» (portugués). Istoé (6 de febreru de 2006). Consultáu'l 20 de xunetu de 2013.
  52. NIKEMEDIA.COM, Nike Introduces 2010 National Team Kits Designed for Increased Performance with Lower Environmental Impact
  53. http://www.neymarfans.com/images/neymar-xerséi-2012.jpg
  54. FIFA.com. «Brasil gana'l clásicu y ye finalista (2-1)». Archiváu dende l'orixinal, el 29 de xunu de 2013. Consultáu'l 27 de xunu de 2013.
  55. ESPNDEPORTES.COM, Brasil a confirmar el so poderíu.
  56. FIFA.COM, 2006 FIFA World Cup Germany ™ Preliminaries
  57. FIFA.COM, 2006 FIFA World Cup Germany ™ Preliminaries
  58. FIFA.COM, 2006 FIFA World Cup Germany ™ Preliminaries
  59. FIFA.COM, 2006 FIFA World Cup Germany ™ Preliminaries
  60. FIFA.COM, 2006 FIFA World Cup Germany ™ Preliminaries
  61. «Anjos Barrocos» (portugués). Sítio oficial do Museu do Futebol. Consultáu'l 2 d'avientu de 2011.
  62. «Heróis Brasileiros» (portugués). Sítio oficial do Museu do Futebol. Consultáu'l 2 d'avientu de 2011.
  63. «Alrodiu de ... Pelé». fifa.com. Consultáu'l 12 de setiembre de 2012.
  64. RSSSF.COM, Goalscoring for Brazil National Team
  65. RSSSF.COM, Appearances for Brazil National Team
  66. «Entrenador clásicu: - ZAGALLO Mario». Páxina oficial de la FIFA. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  67. José Luis Pierrend (21 de setiembre de 2007). RSSSF (ed.): «Copa Oswaldo Cruz». Consultáu'l 26 de mayu de 2010.
  68. José Luis Pierrend (1 d'ochobre de 1998). RSSSF (ed.): «Copa Rio Branco». Consultáu'l 26 de mayu de 2010.
  69. Copa Bernardo O'Higginsen rsssf
  70. José Luis Pierrend (1 d'ochobre de 1998). RSSSF (ed.): «Copa Rodrigues Alves». Consultáu'l 26 de mayu de 2010.
  71. Brazil Independence Cup 1972 en rsssf
  72. Camel Nations Cup 1988 (Los Angeles) en rsssf
  73. Amistá Cups 1992 (Los Angeles) en rsssf
  74. Copa Centenariu de l'A.F.A. en rsssf
  75. Copa Mercosur en rsssf
  76. Umbro Cup 1995 Umbro Cup en rsssf
  77. Nelson Mandela Inauguration Challenge Cup 1996 en rsssf

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Predecesor:
Bandera d'Alemaña Alemaña
Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Inglaterra Inglaterra
Bandera d'Alemaña Alemaña
Bandera de Francia Francia
Campeona de la Copa Mundial de Fútbol
Suecia 1958
Chile 1962
Méxicu 1970
Estaos Xuníos 1994
Corea Xapón 2002
Socesor:
Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Inglaterra Inglaterra
Bandera d'Alemaña Alemaña
Bandera de Francia Francia
Bandera d'Italia Italia
Predecesor:
Bandera de Uruguái Uruguái
Bandera d'Arxentina Arxentina
Bandera d'Arxentina Arxentina
Bandera de Uruguái Uruguái
Bandera de Uruguái Uruguái
Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Colombia Colombia
Bandera de Brasil Brasil
Campeón de Suramérica
Brasil 1919
Brasil 1922
Brasil 1949
Brasil 1989
Bolivia 1997
Paraguái 1999
Perú 2004
Venezuela 2007
Socesor:
Bandera de Uruguái Uruguái
Bandera de Uruguái Uruguái
Bandera de Paraguái Paraguái
Bandera d'Arxentina Arxentina
Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Colombia Colombia
Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Uruguái Uruguái
Predecesor:
Bandera de Dinamarca Dinamarca
Bandera de Francia Francia
Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Brasil Brasil
Campeón Copa FIFA Confederaciones
Arabia Saudita 1997
Alemaña 2005
Sudáfrica 2009
Brasil 2013
Socesor:
Bandera de Méxicu Méxicu
Bandera de Brasil Brasil
Bandera de Brasil Brasil
vixente campeón
Predecesor:
Nun tuvo
Bandera de Brasil Brasil
Campeona del Campeonatu Panamericanu de Fútbol
Chile 1952
Méxicu 1956
Socesor:
Bandera de Brasil Brasil
Bandera d'Arxentina Arxentina
Predecesor:
Bandera d'Alemaña Alemaña
Bandera d'Alemaña Alemaña
Bandera d'Alemaña Alemaña
Bandera de Francia Francia
Bandera d'Italia Italia
 España
 España
Líder de la clasificación FIFA
Setiembre de 1993 — Payares de 1993
Abril de 1994 — Mayu de 1994
Xunetu de 1994 — Abril de 2001
Xunu de 2002 — Xineru de 2007
Xunetu de 2007 — Setiembre de 2007
Xunetu de 2009 — Payares de 2009
Abril de 2010 — Xunetu de 2010
Socesor:
Bandera d'Italia Italia
Bandera d'Alemaña Alemaña
Bandera de Francia Francia
Bandera d'Italia Italia
Bandera d'Italia Italia
 España
 España