Manchester City Football Club

De Wikipedia
Manchester City Football Club
Manchester City F.C.
Situación
Estáu Reinu Xuníu
Datos
Nome oficial Manchester City Football Club
Tipu club de fútbol
Fundáu en16 abril 1894
Propietariu Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Mansour bin Zayed Al-Nahyan (es) Traducir
Presidente Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Khaldoon Al Mubarak
Entrenador Josep Guardiola
Categoría Premier League
Instalaciones
Estadiu Estadio Ciudad de Mánchester
Dueñu de Mansour bin Zayed Al-Nahyan (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera
Patrocinador Etihad Airways

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Manchester City Football Club ye un club de fútbol de Mánchester, Inglaterra que xuega na Premier League. Foi fundáu en 1880 col nome de St. Mark's (West Gorton), depués pasó a llamase Ardwick Association Football Club en 1887 y finalmente, el 16 d'abril de 1894, convirtióse en Manchester City. El club xuega los sos partíos nel Etihad Stadium dende 2003, xugando nel Maine Road dende 1923. Ye unu de los equipos más antiguos d'Inglaterra.

El Manchester City ganó'l so primer troféu oficial en 1904. Sicasí, el club esfrutó del so mayor periodu d'ésitu a finales de los años 1960 y principios de los 1970, cuando ganó'l campeonatu de Lliga de First Division, FA Cup, Copa de la Lliga y la Recopa d'Europa so la direición téunica primero de Joe Mercer y depués de Malcolm Allison. Dempués de perder la final de la FA Cup de 1981, el club pasó por un periodu de decadencia, que remató col descensu a la tercer división del fútbol inglés en 1998. Dempués de recuperar el so sitiu na Premier League, el 1 de setiembre de 2008, Abu Dhabi United Group for Development and Investment, un grupu inversor de los Emiratos Árabes con Mansour bin Zayed Al-Nahyan a lo más accionista, facer col control del club por unos 250 millones d'euros, relevando a Thaksin Shinawatra, hasta entós dueñu de la entidá. Dende la llegada de los nuevos dueños el club llogró un total de 8 títulos oficiales, ganando la Premier League en 2012, 2014 y 2018.

Financieramente, el club resulta ser unu de los más ricos del mundu; al rematar la temporada 2013–14, resulta ser el sestu club con mayor cantidá d'ingresos según la empresa auditoría Deloitte Football Money League, con una estimación de 414,4 millones.[1] De la mesma, la revista Forbes calificar como'l quintu club más pervalible del mundu al 2015.[2] Caltién una rivalidá col so vecín de Mánchester, el Manchester United, con quien xuega'l llamáu Derbi de Mánchester: The Citizens contra The Red Devils.[3]

Historia[editar | editar la fonte]

Oríxenes[editar | editar la fonte]

San Marcos (Gorton) en 1884 – el motivu de la cruz de Malta ye agora desconocíu.
Plantía del Manchester City que ganó la FA Cup en 1904.

L'orixe del club remontar a 1880, cuando Anna Connell y dos miembros de la Ilesia de St. Marks que trabayaben nuna fábrica de fierro al este de Mánchester fundaron el St. Mark's. En 1887 el club treslladar a un nuevu campu en Hyde Road (antes un vertideru) y pasó a llamase Ardwick A.F.C pa reflexar la so nueva llocalización. El Ardwick xunir a la Lliga de Fútbol inglés como miembros fundadores de la Second Division en 1892. Finalmente, problemes financieros na temporada 1893–94 lleváronlu a realizar una completa reestructuración qu'afectó a tolos aspeutos de la institución, pasando asina a llamase Manchester City Football Club.

Debú profesional[editar | editar la fonte]

El City llogró ésitos importantes nos sos primeros años. Llogró l'ascensu a la First Division —máxima categoría entós daquella— na temporada 1898–99. El so primer títulu oficial ganar el 23 d'abril de 1904, al vencer na final de la FA CupCopa d'Inglaterra— al Bolton Wanderers en Crystal Palace National Sports Centre; esa mesma temporada'l club tuvo cerca de ganar el títulu de lliga, pero remató segundu. Magar eso, convertir nel primer club de Mánchester en ganar un títulu oficial.[4] Nes temporaes siguientes al trunfu na FA Cup, el club viose afeutáu por irregularidaes financieres, que remataron cola suspensión de diecisiete xugadores en 1906, ente ellos el capitán Billy Meredith, que darréu pasó a xugar pal Manchester United.[5] Una quema en Hyde Road en 1920 destruyó la grada principal, polo qu'en 1923 el club treslladar al so nuevu estadiu Maine Road.

Escultura a Bert Trautmann, porteru del Manchester City ente 1949 y 1964.

Nos años 1930, el Manchester City llegó a dos finales consecutives de la FA Cup, perdiendo ante'l Everton en 1933 y ganando al Portsmouth en 1934. Hai de solliñar que mientres felicidá FA Cup, el Manchester City estableció'l récor d'asistencia más alta de cualquier club na historia del fútbol inglés, yá que 84.569 aficionaos enllenaron Maine Road pa la sesta ronda eliminatoria de la competición ante'l Stoke City, récor que sigue vixente hasta l'actualidá.[6] Na temporada 1936–37, ganó per primer vegada'l títulu de lliga, anque na temporada siguiente l'equipu baxó a Second Division, magar ser el club con más goles a favor nesa temporada.[7] Venti años más tarde, el City utilizó un sistema tácticu innovador, conocíu como «Plan Revie», colo que'l club llegó nuevamente a dos finales consecutives de la FA Cup, en 1955 y 1956; y al igual que na década de 1930, perdió la primera, ante'l Newcastle United, y ganó la segunda. La Final de la FA Cup de 1956, na que'l Manchester City venció al Birmingham City por 3-1, ye una de les finales más famoses de tolos tiempos, y ye recordada porque'l porteru Bert Trautmann xugó ensin saber que tenía'l pescuezu rotu.[8]

La dómina d'oru y años 1970[editar | editar la fonte]

Tres el descensu a la Second Division en 1963, el futuru del club paecía escuru, yá que, ente otres coses, asocedió'l rexistru d'asistencia nun partíu como llocal más baxu en tola historia del club ante'l Swindon Town, cola presencia de 8.015 espectadores en xineru de 1965.[9] En metá de la temporada, foi contratáu un nuevu equipu téunicu formáu por Joe Mercer como entrenador y Malcolm Allison como asistente. Na primer temporada so les órdenes de Mercer, el club terminó la temporada de la Second Division como campeón, y realizó una fuerte inversión en xugadores como Mike Summerbee y Colin Bell.[10] Dos temporaes dempués, na 1967–68, el Manchester City llogró'l so segundu títulu de lliga, al vencer nel postreru partíu de la temporada al Newcastle United por 4-3 y apostrando al so vecín el Manchester United al subcampeonatu.[11] Los títulos siguieron nestos años: en 1969 llogró la so cuarta FA Cup ganando la final al Leicester City, llogrando una plaza pa participar na Recopa d'Europa 1969-70, na que'l club inglés imponer na final ante'l Górnik Zabrze de Polonia por 2-1 en Viena.[12] Este sería'l primer títulu del Manchester City a nivel européu. El club ganó nesa mesma temporada la Copa de la Lliga, convirtiéndose nel segundu club inglés en ganar un títulu internacional y uno nacional na mesma temporada.

El club siguió lluchando por títulos nel fútbol nacional, terminando un puntu por detrás de los campeones de lliga en dos causes y proclamándose subcampeón de la Copa de la Lliga en 1974.[13] Unu de los partíos más recordaos polos aficionaos ye'l postreru partíu de la temporada de Lliga 1973–74, ante'l Manchester United, que precisaba ganar pa refugar el descensu a la Second Division. L'ex-xugador del United Denis Law anotó col talón pal trunfu 0-1 del City y confirmar el descensu del Manchester United.[14] L'últimu títulu d'esta dómina d'ésitu foi en 1976, al ganar a Newcastle United 2-1 na final de la Copa de la Lliga.

Cayente, crisis financiera y reconstrucción[editar | editar la fonte]

Gráficu de posiciones na Lliga.

Un llargu periodu de cayente siguió al ésitu de los años 1960 y 1970. Malcolm Allison reincorporar al club pa convertise en xerente, per segunda vegada en 1979, pero desperdició grandes sumes de dineru en fichaxes fallíos, como'l Steve Daley.[15] El club llegó a tener siete xerentes solamente na década de 1980, so la direición téunica de John Bond, el City llegó a la final de la FA Cup de 1981, qu'acabaría perdiendo nel partíu de desempate ante'l Tottenham Hotspur. El club baxó dos veces de la máxima categoría na década de 1980 (en 1983 y 1987), pero tornó de nuevu en 1989. Remató quintu nes temporaes 1990–91 y 1991–92 so la direición de Peter Reid.[16] El club foi unu de los miembros fundadores de la Premier League en 1992. Tres la salida de Reid, el Manchester City decayó, yá que pasó tres temporaes engarrando por nun baxar a la segunda categoría —agora llamada First Division, daqué que finalmente se concretó en 1996. El Manchester City cayó al puntu más baxu de la so historia al baxar a la tercer categoría del fútbol inglés na temporada 1997–98 —llamada dende 1992, Second Division— siendo'l segundu equipu con títulos europeos en baxar a esta categoría, dempués de que n'Alemaña concretárase unos años antes el descensu de 1. FC Magdeburg.

Tres el descensu, llegó un nuevu presidente, David Bernstein, qu'introdució cambeos importantes nel club, ente ellos una nueva política económica.[17] Cola direición téunica de Joe Royle, el Manchester City llogró xubir nel so primer intentu en venciendo nos playoff al Gillingham. Tando yá en segunda división, un segundu ascensu consecutivu vio al club xubir a la Premier League, pero esto resultó ser un pasu demasiáu azotáu pa la estabilización del club, y arriendes d'ello, en 2001, el club volvió baxar a la segunda categoría. Pa la siguiente temporada, ye contratáu Kevin Keegan como nuevu entrenador, y l'equipu llograría xubir como campeón llogrando 99 puntos y 108 goles a favor mientres la temporada, llogrando l'ascensu inmediatu.[18] La temporada 2002-03 foi la postrera que se xugaría en Maine Road, qu'incluyó una victoria de 3-1 ante los sos rivales del Manchester United, poniendo fin a una racha de 13 años ensin ganar. Esa mesma temporada clasificar pa competiciones europees dempués de 25 años al traviés del Ranking de Fair Play de la UEFA.[19] Na temporada 2003-04, el club treslladar al Estadiu Ciudad de Mánchester, inauguráu pel branu nun amistosu frente al FC Barcelona.[20] Nos sos cuatro primeres temporaes nel nuevu estadiu, el club remató na metá de tabla o nos puestos cercanos al descensu, lo qu'acabó provocando l'arrenunciu de Kevin Keegan en 2005.[21] L'ex-entrenador de la seleición inglesa de fútbol, Sven-Göran Eriksson convertir nel primer estranxeru en dirixir al club, al ser contratáu en 2007. Un añu dempués, en xunetu de 2008, el suecu foi despidíu y reemplazáu por Mark Hughes.[22]

Compra del club[editar | editar la fonte]

Nel añu 2008, el club taba nuna precaria situación financiera. Thaksin Shinawatra, ex primer ministru de Tailandia, mercara'l club un añu antes n'abonando 121 millones d'euros,[23] pero los sos enfotos políticos víen los sos activos conxelaos, amás de ser acusáu nel so país de corrupción y llaváu de dineru.[24] Sicasí, el 1 de setiembre de 2008, Abu Dhabi United Group for Development and Investment, un grupu inversor de los Emiratos Árabes con Sulaiman Al-Fahim como parte visible del grupu, y con Mansour bin Zayed Al-Nahyan a lo más accionista, facer col control del club por unos 250 millones d'euros.[25] La compra foi siguida darréu por un ábanu d'ufiertes por xugadores d'altu perfil. El club rompió'l récor de tresferencia británica por aciu el fichaxe de Robinho del Real Madrid por unos 40 millones d'euros,[26] no que sería'l preludiu de l'astronómica inversión en fichaxes que vendría p'asitiar al equipu ente los grandes d'Europa.[27] Sicasí, les actuaciones del club nun amosaben meyores con al respeutive de la campaña anterior a pesar de l'arribación de dineru, sicasí, magar acabar décimu na Premier League,[28] el club algamó los cuartos de final de la Copa de la UEFA.

Mientres el branu de 2009, el club realizó un gastu en fichaxes a un nivel ensin precedentes, con un desembolsu de más de 150 millones d'euros pa la contratación de xugadores como Gareth Barry, Roque Santa Cruz, Kolo Touré, Emmanuel Adebayor, Carlos Tévez y Joleon Lescott. N'avientu de 2009, col equipu como 6ᵘ clasificáu tres 18 xornaes, Mark Hughes, qu'entrenaba al Manchester City dende escontra poco primero de la llegada del grupu inversor árabe, foi destituyíu como entrenador y nel so llugar contratar a Roberto Mancini.[29] El City acabó la temporada en quinta posición de la Premier League, clasificándose p'apostar la Copa de la UEFA (renombrada agora como Lliga Europea de la UEFA).[30]

Manchester City ante'l Bayern Munich na Lliga de Campeones de la UEFA en 2011.

La inversión siguió nes temporaes socesives, y los resultaos empezaron a coincidir col repique de la calidá de los xugadores.[31][32][33] El Manchester City llegó a la Final de la FA Cup de 2011, en ganando en semifinales al Manchester United. Ganó 1-0 al Stoke City na final, ganando la so quinta FA Cup[34] y llogrando el so primer títulu oficial dende 1976. Esa mesma selmana certificaba la so clasificación dempués de 43 años pa la Lliga de Campeones de la UEFA 2011-12 en ganando 1-0 al Tottenham Hotspur.[35]

Hinches del Manchester City invaden el terrén de xuegu dempués de la victoria en Premier League 2011/12.
El capitán Vincent Kompany col títulu de la Premier League ganada na temporada 2011/12.

Les grandes actuaciones siguieron na temporada siguiente, ganando 1-5 al Tottenham Hotspur nel so estadiu, y humildando al Manchester United por un marcador de 1-6.[36] El 13 de mayu de 2012, gana'l so tercer títulu de la Premier League al so eternu rival, el United, al retayar una desventaxa d'ocho punto. Nel postreru partíu de lliga tuvieron que remontar marcando dos goles nel descuentu contra'l Queens Park Rangers nun épicu final, con un gol d'Edin Džeko (el 2-2) y el gol definitivu marcáu pol delanteru arxentín Sergio Agüero (el definitivu 3-2) faciéndo-yos campeones.[37]

La temporada 2012–13 foi bastante decepcionante. Empezó ganando la Community Shield al Chelsea,[38] siendo este l'únicu títulu de la temporada. El City fracasó na Lliga de Campeones, yá que foi esaniciáu na fase de grupos ensin ganar nengún partíu,[39] nun revalidó'l títulu de campeón de la Premier League y perdió la final de la FA Cup ante'l Wigan.[40] El 13 de mayu, dos díes depués de perder la final, la directiva optó por despidir a Roberto Mancini.[41] Sustituyó-y el segundu entrenador Brian Kidd pa dirixir los dos últimos partíos de lliga, certificando'l subcampeonatu.

Manchester City en 2013.

Na temporada 2013–14 fichóse como entrenador a Manuel Pellegrini.[42] El City empezó la Premier League con dellos problemes nos partíos xugaos fora de casa, siendo derrotáu por rivales teóricamente bien inferiores como'l Cardiff City o'l Aston Villa; pero sicasí amosábase intratable nel so estadiu, onde golió al Tottenham Hotspur (6-0), Manchester United (4-1) y al Arsenal (6-3).[43] Finalmente l'equipu atopa la regularidá y termina la primer vuelta en segundu puestu,[44] de la que consigue'l pase a octavos de final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2013-14 per primer vegada na so hestoria.[45] El 2 de marzu, consigue ganar la Copa de la Lliga al ganar al Sunderland na final por 3-1;[46] pero diez díes dempués, ye esaniciáu de la Lliga de Campeones pol Barcelona.[47] Como colofón a la temporada, l'equipu llogra'l so cuartu títulu de campeón de la Premier League na última xornada, en retayando 6 puntos de ventaya al Liverpool.[48]

Actualidá[editar | editar la fonte]

Pa la temporada 2016–2017, confirmóse'l fichaxe de Pep Guardiola como entrenador del equipu y fíxose los fichaxes de İlkay Gündoğan,[49] Leroy Sané,[50] John Stones, Nolito y del porteru Claudio Bravo, el catalán algamó'l 3° llugar y foi esaniciáu n'octavos pol Barcelona de Luis Enrique. Pa la so segunda temporada'l catalán viende a Nolito, a Zabaleta, a Clichy y a Nasri y compra pel branu a Bernardo Silva (AS Monaco), a Mendy (AS Monaco) a Danilo (Real Madrid) y Kyle Walker (Tottenham) anovando a tola defensa de cara a la so segunda temporada. Tres un arranque espectacular el city ponse 1° y dexando a metá de temporada la premier yá sentenciada. Pel hibiernu el City paga la clausa de rescisión de 65M€ de Laporte y faise col futbolista del Athletic. .

Cromonología de Movilidá interdivisional[editar | editar la fonte]

Cronoloxía de movilidá interdivisional

L1 = Máxima categoría del Sistema de lligues de fútbol d'Inglaterra; L2 = Segunda categoría del Sistema de lligues de fútbol d'Inglaterra; L3 = Tercer categoría del Sistema de lligues de fútbol d'Inglaterra.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Escudu[editar | editar la fonte]

L'actual escudu del equipu foi presentáu oficialmente'l 3 de xunetu de 2016 mientres el Cityzens Weekend siendo adoptáu na temporada 2016–2017. El nuevu símbolu ta inspiráu nos escudos clásicos que representaren a los "citizens" mientres la so hestoria. La eleición del nuevu diseñu foi realizada al traviés d'una encuesta ente los aficionaos qu'allegaben al Etihad Stadium, que manifestaron escoyelo porque ye'l más representativu pal club siendo de la mesma modernu y orixinal.

«Esti club sabe lo importante que ye'l so heriedu y aseguróse de consultar a fans que tuvieren realmente conocencia sobre los símbolos. Yo toi estimáu de formar parte d'esi procesu. Una insinia moderno y auténtico pal club y la ciudá. Personalmente toi encantáu de que per primer vegada apaeza la fecha de nacencia del club. Perfectu p'amosar cuánto tiempu tien esti club y lo lloñe que llegó» Gary James historiador de fútbol en Manchester, sobre la nueva insinia del equipu.[51]

El mayor cambéu ye que'l diseñu ye redondu, como foi en dos de los trés últimos escudos . L'escudu ye apoderáu pol azul (94%) y blancu (68%). Siendo los dos colores más populares . L'escudu tien tres símbolo . La nave de Manchester (85%) qu'apaez nos trés escudos anteriores del Club. Los trés ríos (67%) El Irwell, Medlock y Irk son l'alma de la ciudá, y apaecen en dos de los trés insinies anteriores del Club. La rosa colorada (60%) simboliza l'heriedu históricu del Club y la so conexón con Lancashire. Los trés símbolos tán conteníos nuna versión evolucionada nel escudu actual, que ye más grande y cuenta con un planu cimeru. L'escudu vese tocando l'aniellu esterior pa traer modernidá a tola insinia y dexar que l'escudu sía reconocible como un símbolu.Manchester y City son visibles na parte de fuera del testu, nun aniellu esterior blancu como apaez na última insinia del Club. Finalmente l'añu de fundación del Club, 1894, ye incluyíu per primer vegada, en recordatoriu al heriedu y la constancia del Club.

L'escudu que'l Manchester City utilizó hasta la temporada 2015-2016 foi adoptáu en 1997, como resultáu de que l'escudu anterior yera imposible de rexistralo como marca. L'escudu basar nel escudu d'armes de Mánchester y ta formáu por una águila real. L'águila ye un antiguu símbolu heráldicu de la ciudá de Mánchester. Foi introducida al escudu del club una águila d'oru en 1958 (pero yá s'esanició), en representación de la creciente industria d'aviación. L'escudu cunta con un barcu na so metá inferior que representa la canal de Mánchester y tres franxes blanques diagonales na so metá inferior que simbolicen los ríos Irwell, Irk y Medlock. Debaxo del escudu, lleva una cinta col lema en llatín Superbia in Proelio, 'Arguyu na batalla'. Percima de l'águila real, lleva trés estrelles que son puramente decoratives.

El City tuvo otros escudos: el primeru, presentáu en 1970, basar nos diseños que s'utilizaren na documentación oficial del club dende mediaos de 1960; consistía nuna placa circular qu'utilizaba'l mesmu escudu actual, dientro d'un círculu que llevaba'l nome del club. En 1972, foi camudáu por una variación que sustituyó la parte inferior del escudu pola rosa colorada de Lancashire.

Uniforme[editar | editar la fonte]

Los colores del Manchester City pa los sos partíos apostaos como llocal son l'azul cielu y el blancu. Per otra parte, los colores tradicionales pa los sos partíos como visitante fueron de color marrón o de color coloráu y negru. Sicasí, nos últimos años utilizáronse diversos uniformes con gran variedá de colores. Los oríxenes de los colores del uniforme pa los partíos de llocal nun tán claros, pero hai evidencies de que'l City xugó d'azul dende 1892 o antes. Un informe tituláu Famous Football Clubes – Manchester City publicáu nos años 1940 indica que West Gordon apostó los sos primeros partíos colos colores escarlata y negru, ente qu'otros informes que daten de 1884 describen l'equipu utilizando una indumentaria consistente en camisetes negres que lleven una cruz blanca, qu'amuesa los oríxenes del club rellacionaos cola ilesia de Mánchester.[52] Los colores pa los partíos de visitante tradicionalmente dende 1960 fueron el colloráu y el negru, sicasí nos últimos años sufrieron dellos cambeos. Provienen del asistente Malcolm Allison quien creía que l'adopción de los colores del AC Milan inspiraría al City a la gloria.[53] Esta teoría de Allison resultó ser correuta, una y bones el club consiguió ganar la FA Cup en 1969 y un doblete na temporada 1969–70, coronando la Copa de la Lliga y la Recopa d'Europa.

Últimos diseños[editar | editar la fonte]

2005-06
2006-07
2007-08
2008-09
2009-10
2010-11
2012-13
2013-14
2014-15
2015-16
2016-17
2017-18

Marques y patrocinadores[editar | editar la fonte]

Periodu !Provisor Patrocinador
1975–1982
Umbro
nengún
1982–1984
Saab
1984–1987
Philips
1987–1997
Brother
1997–1999
Kappa
1999–2002

Le Coq Sportif
Eidos
2002–2003 First Advice
2003–2004 Reebok's logo
Reebok
2004–2007 Thomas Cook
2007–2009

Le Coq Sportif
2009–2013
Umbro
Etihad
2013–presente
Nike

Estadiu[editar | editar la fonte]

L'estadiu onde'l Manchester City xuega los sos partíos como llocal ye'l Etihad Stadium, llamáu asina por razones de patrociniu, asitiáu al este de la ciudá, inauguráu mientres los Xuegos de la Mancomunidá de 2002, y nel que'l club xuega dende la temporada 2003-04. Cuenta con capacidá pa 55.097 persones. Antes de treslladase al nuevu estadiu acometiéronse reformes p'afaer el terrén a un campu de fútbol. El partíu inaugural del nuevu estadiu foi ante'l FC Barcelona con victoria pal City por 2-1. Mientres el branu de 2011, el club algamó un alcuerdu cola aereollinia Etihad Airways pa que l'estadiu llevara'l so nome.

A lo llargo de la so historia, el Manchester City xugó n'otros terrenes. En xugando en cinco campo distintos ente 1880 y 1887, l'equipu colar a Hyde Road, estadiu nel que xugó mientres 36 años hasta qu'en 1920 una quema destruyó la grada principal. En 1923, l'equipu colar a un estadiu con capacidá pa 84.000 persones, Maine Road, que foi calificáu polos sos diseñadores como el Wembley del Norte. El campu sufrió distintes remodelaciones p'afaer l'aforu a la normativa europea, quedando finalmente en 32.000 espectadores. Nél xugó hasta 2003.

Organigrama deportivu[editar | editar la fonte]

Xugadores[editar | editar la fonte]

Xugadores históricos[editar | editar la fonte]

Más partíos apostaos[editar | editar la fonte]

# Nome Partíos
Bandera de Inglaterra Alan Oakes
676
Bandera de Inglaterra Joe Corrigan
604
Bandera de Inglaterra Mike Doyle
565
Bandera d'Alemaña Bert Trautmann
545
Bandera de Inglaterra Colin Bell
498
Bandera de Inglaterra Eric Brook
493
Bandera de Inglaterra Tommy Booth
487
Bandera de Inglaterra Mike Summerbee
449
Bandera de Inglaterra Paul Power
437
10°
Bandera d'Escocia Willie Donachie
433

Máximos goliadores[editar | editar la fonte]

# Nome Goles
Bandera d'Arxentina Sergio Agüero
199
Bandera de Inglaterra Eric Brook
177
Bandera de Inglaterra Tommy Johnson
166
Bandera de Inglaterra Colin Bell
153
Bandera de Inglaterra Joe Hayes
152
Bandera de Gales Billy Meredith
152
Bandera de Inglaterra Francis Lee
148
Bandera de Inglaterra Tommy Browell
139
Bandera d'Escocia Billie Gillespie
132
10°
Bandera de Inglaterra Fred Tilson
132

Entrenadores[editar | editar la fonte]

  • 1880–1882 Bandera de Inglaterra Frederick Hopkinson
  • 1882–1884 Desconocíu
  • 1884–1887 Bandera de Inglaterra Kitchen Edward
  • 1887–1889 Bandera de Inglaterra Walter Chew
  • 1889–1893 Bandera de Inglaterra Lawrence Furniss
  • 1893–1895 Bandera de Inglaterra Joshua Parlby
  • 1895–1902 Bandera de Inglaterra Sam Omerod
  • 1902–1906 Bandera de Inglaterra Tom Maley
  • 1906–1912 Bandera de Inglaterra Harry Newbould
  • 1912–1924 Bandera de Inglaterra Ernest Mangnall
  • 1924–1925 Bandera de Inglaterra David Ashworth
  • 1925–1926 Bandera de Inglaterra Albert Alexander
  • 1926–1932 Bandera d'Escocia Peter Hodge
  • 1932–1946 Bandera de Inglaterra Wilf Wild
  • 1946–1947 Bandera de Inglaterra Sam Cowan
  • 1947 Bandera de Inglaterra Wilf Wild
  • 1947–1950 Bandera d'Escocia Jock Thomson
  • 1950–1963 Bandera d'Escocia les McDowall
  • 1963–1965 Bandera de Inglaterra George Poyser
  • 1965–1971 Bandera de Inglaterra Joe Mercer
  • 1971–1973 Bandera de Inglaterra Malcolm Allison
  • 1973 Bandera de Inglaterra Johnny Hart
  • 1973 Bandera de Inglaterra Tony Book
  • 1973–1974 Bandera de Inglaterra Ron Saunders
  • 1974–1979 Bandera de Inglaterra Tony Book

Organigrama del Club[editar | editar la fonte]

Mansour bin Zayed Al-Nahyan, propietariu del Manchester City.
Khaldoon Al Mubarak, presidente del Manchester City.
  • Propietariu: Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Mansour bin Zayed Al-Nahyan
  • Presidente: Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Khaldoon Al Mubarak
  • Direutor: Bandera de la República Popular China Ruigang Li
  • Conseyeru delegáu: Ferran Soriano
  • Direutor téunicu global de la City Football Group: Rodolfo Borrell
  • Direutor non executivu: Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Mohamed Al Mazrouei
  • Direutor non executivu: Bandera de Inglaterra Simon Pearce
  • Direutor non executivu: Bandera de Inglaterra John Macbeath
  • Direutor non executivu: Bandera de Estaos Xuníos d'América Marty Edelman
  • Direutor non executivu: Bandera d'Italia Alberto Galassi
  • Direutor xerente de la City Football Academy: Bandera de Inglaterra Brian Marwood
  • Direutor d'operaciones y comercial: Bandera de Estaos Xuníos d'América Tom Glick
  • Alministrador de la oficina de fútbol: Bandera de Inglaterra John Williams

Cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

Preparador físicu: Lorenzo Bonaventura

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos nacionales (26)[editar | editar la fonte]

Competición Títulos
First Division/Premier League (5) 1936–37, 1967–68, 2011–12, 2013–14, 2017–18.
Football League Championship (7) 1898–99, 1902–03, 1909–10, 1927–28, 1946–47, 1965–66, 2001–02.
FA Cup (5) 1903–04, 1933–34, 1955–56, 1968–69, 2010–11.
Copa de la Lliga (5) 1969–70, 1975–76, 2013–14, 2015–16, 2017–18.
Community Shield (4) 1937, 1968, 1972, 2012.

Torneos internacionales (1)[editar | editar la fonte]

Competición Títulos
Recopa d'Europa (1) 1969–70.

Palmarés total[editar | editar la fonte]

Títulos oficiales Nacionales Europeos Mundiales Total
Manchester City F.C. 5 5 4 5 7 - - 1 - - - 27
Datos actualizaos a la consecución del últimu títulu'l 15 d'abril de 2018.

Dobletes[editar | editar la fonte]

Récores del club[editar | editar la fonte]

  • Mayor goliada en Lliga:
  • Mayor goliada na FA Cup:
    • 12-0 al Liverpool Stanley (4 d'ochobre de 1890).
  • Mayor derrota en Lliga:
    • 0–8 del Burton Wanderers (26 d'avientu de 1894).
    • 0–8 del Wolverhampton Wanderers (23 d'avientu de 1933).
    • 1–9 del Everton (3 de setiembre de 1906).
    • 2–10 del Small Heath (17 de marzu de 1893).
  • Mayor derrota na FA Cup:
    • 0–6 del Preston North End (30 de xineru de 1897).
    • 2–8 del Bradford Park Avenue (30 de xineru de 1946).
  • Mayor númberu de victories nuna temporada en Lliga: 32, (Premier League 2017-18) (Récor de victories de Premier League).
  • Mayor númberu de victories consecutives en Lliga: 18 ,(26 d'agostu de 2017 - 27 d'avientu de 2017) (Récor de victories del fútbol inglés).
  • Mayor númberu de puntos nuna temporada en Lliga: 100, (Premier League 2017-18) (Récor de puntuación en Premier League).
  • Mayor númberu de goles anotaos nuna temporada en Lliga: 106, (Premier League 2017-18) (Récor de goles anotaos en Premier League).
  • Mayor númberu d'aficionaos en casa: 84.569 el (3 de marzu de 1934) contra'l Stoke City. (Tien el récor de ser l'arribación de públicu más alta nel fútbol inglés).
  • Xugador con más partíos en Lliga: 561 + 3 sup, de Alan Oakes ente 1958–1976.
  • Xugador con más partíos en toles competiciones: 676 + 4 sup, de Alan Oakes ente 1958–1976.
  • Xugador con mayor númberu de goles marcaos: 199, Sergio Agüero dende 2011–Presente.
  • Xugador con mayor númberu de goles marcaos nuna temporada: 38, de Tommy Johnson en 1928–29.
  • Fichaxe más caru:57 millones de llibres pagó al Athletic Club por Aymeric Laporte, en xineru de 2018.
  • Venta más cara: 25 millones de llibres pagó'l Leicester City por Kelechi Iheanacho, n'agostu de 2017.

Estadístiques en competiciones internacionales[editar | editar la fonte]

Actualizáu a la temporada 2016-17.
En negrina competiciones n'activu.
Tornéu Temp. PX PG PE PP GF GC Meyor posición
Copa d'Europa / UEFA Champions League 7 52 21 13 18 88 72 Semifinalista
Recopa d'Europa 2 18 11 2 5 32 13 Campeón
Copa de la UEFA / UEFA Europa League 8 52 28 13 11 84 51 Cuartos de final
Total 17 122 60 28 34 204 136 1 títulu

Clubes afiliaos[editar | editar la fonte]

Co-propiedá[editar | editar la fonte]

El 21 de mayu de 2013 anuncióse que'l Manchester City FC acomuñárase col equipu de béisbol New York Yankees pa crear un equipu de fútbol que xugara na Major League Soccer. L'equipu empezó a xugar na temporada 2015.
El 23 de xineru de 2014 anuncióse que'l Manchester City acomuñárase col equipu de la lliga de rugby australiana Melbourne Storm pa faese cargu del equipu Melbourne Heart FC que xuega na A-League.
El 20 de mayu de 2014 anuncióse que'l Manchester City acomuñárase cola empresa automotriz xaponesa Nissan pa convertise nun accionista minoritariu del Yokohama Marinos de la J1 League.
El 5 d'abril de 2017, anuncióse qu'adquiriera'l Club Atlético Torque, un club d'Uruguái qu'anguaño ta xugando na Primer División.
El 23 d'agostu de 2017 anuncióse qu'adquiriera'l 44,3% del Girona. Otru 44,3% esta a cargu del Girona Football Group, lideráu por Pere Guardiola, hermanu del entrenador, Pep Guardiola.

Usu compartíu de recurso[editar | editar la fonte]

Buscando un estadiu que sustituyera'l Manchester Rexonal Athletics Arena. El Manchester City robló un alcuerdu con Hyde FC pa utilizar el so estadiu pal filial. L'asociación siguió con un cambéu de nome de Hyde United a Hyde FC y un kit de patrociniu codalosu del Manchester City por un importe que salvó al club de la bancarrota. El City tamién alcordó pagar 250.000€ (el doble de la delda del club) p'anovar l'estadiu.

Socio[editar | editar la fonte]

El Manchester City tien un alcuerdu cola Asociación de Fútbol de Ghana pol que cada temporada intercambiaren les sos respeutives conocencies téuniques na formación de xugadores.
Como condición pa la so esistencia na MLS, el New York City FC xunto con tolos clubes de la MLS espérase que s'afilie o tenga un club na segunda división del fútbol estauxunidense. En llugar d'optar per campu propio pal so equipu B, NYCFC robló un alcuerdu d'afiliación con Wilmington Hammerheads de Carolina del Norte. L'afiliación estender pa la temporada 2016, y terminó cuando los Hammerheads baxaron a la Lliga de Desenvolvimientu Premier aficionada'l 29 de setiembre de 2016.
El New York City FC robló un alcuerdu d'asociación con Long Island Rough Riders de la Premier Development League n'abril de 2016.
El New York City FC robló un alcuerdu d'afiliación con San Antonio FC de Texas en 2017, en sustitución de la so anterior asociación col Wilmington Hammerheads. La so asociación implica una estrecha cooperación na formación y la reconocencia de los xugadores, según un compromisu obligatoriu de vencer siquier cuatro xugadores.
El Manchester City robló un alcuerdu de collaboración col Atlético de Venezuela de la Primer División Venezolana n'abril de 2017. L'alcuerdu va dexar a dambes partes compartir datos d'esploración y tamién incluyó l'alministración de ropa d'entrenamientu.

Academies d'ultramar y desenvolvimientu de la mocedá[editar | editar la fonte]

  • Bandera de Ghana Right to Dream Academy (2000–presente)
El Manchester City tien una asociación col Right to Dream Academy que-yos dexa escoyer a los meyores xugadores de l'academia. Circularon rumores de que'l City mercara l'academia anque nunca foi confirmáu.

Intercambiu de xugadores[editar | editar la fonte]

Siguiendo l'enclín d'otros grandes clubes ingleses, el Manchester City tien una serie d'alcuerdos con clubes a los que pueden dexar xugadores nuevos de países non pertenecientes a la XE qu'otra manera tendríen que cumplir cinco años de residencia nel Reinu Xuníu pa llograr un pasaporte de la XE otorgándo-yos la posibilidá de xugar n'Inglaterra, ensin necesidá d'un permisu de trabayu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Deloitte Football Money League 2015». Deloitte (xineru de 2015). Consultáu'l 8 d'agostu de 2015.
  2. «Real Madrid Tops Ranking Of The World's Most Valuable Soccer Teams». Forbes magacín (6 de mayu de 2015). Consultáu'l 8 d'agostu de 2015.
  3. Aragón, Andrés (22 de setiembre de 2013). «El City humilda al United». El Mundo.
  4. James, Manchester City – The Complete Record, p32
  5. James, Manchester:The Greatest City, pp 59–65.
  6. James, Gary (22 d'abril de 2011). «FA Cup special: Thrills, spills and a cast of thousands at Maine Road». menmedia.co.uk. Consultáu'l 3 d'agostu de 2015.
  7. «England 1937/38». league table from RSSSF. Consultáu'l 3 d'agostu de 2015.
  8. Rowlands, Trautmann – The Biography, pp. 178–184
  9. Ward, The Manchester City Story, p. 57
  10. Penney, Manchester City – The Mercer-Allison Years, pp. 27–36
  11. Penney, Manchester City – The Mercer-Allison Years, pp. 37–56
  12. Gardner, The Manchester City Football Book Non. 2, pp. 13–22
  13. James, Manchester City – The Complete Record, pp. 410–420
  14. Ward, The Manchester City Story, p. 70
  15. Tossell, Big Mal, Chapter 18
  16. James, Manchester City – The Complete Record, p. 68
  17. Buckley, Andy; Burgess, Richard (2000). Blue Moon Rising: The Fall and Rise of Manchester City. Bury: Milo. ISBN 0-9530847-4-4. p. 177
  18. Guillén, Imanol (7 d'abril de 2002). «Arsenal y ManU sufren pero siguen el so pulsu». Mundo Deportivo:  p. 32. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2002/04/07/EMD20020407032MDP.pdf. 
  19. «Fair play nets Man City Uefa Cup place» (inglés). BBC Sport. BBC (2 de xunu de 2003).
  20. Poquí, Joan (11 d'agostu de 2003). «Toque d'atención». Mundo Deportivo:  p. 2. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2003/08/11/EMD20030811002MDP.pdf. 
  21. «Kevin Keegan dir del City primero que-y echen obra=El Mundo» (11 de marzu de 2005).
  22. Axencia EFE (4 de xunu de 2008). «Manchester City confirma a Mark Hughes como nuevu entrenador». La Vanguardia.
  23. Axencia EFE (11 de payares de 2007). «'Invasión' tailandesa nel Manchester City de Eriksson». El Mundo.
  24. Winrow, Ian (12 d'agostu de 2008) (n'inglés). Thaksin Shinawatra's crisis ends Manchester City's European dream. Londres: Daily Telegraph. http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-city/2548558/Thaksin-Shinawatras-crisis-ends-Manchester-Citys-European-dream-Football.html. Consultáu'l 3 d'agostu de 2015. 
  25. Reuters (1 de setiembre de 2008). «Abu Dhabi United Group merca'l Manchester City». El País.
  26. Colino, Carmen (2 de setiembre de 2008). «Robinho, al Manchester City por 40 millones». AS.
  27. Rincón, Jaime (17 de febreru de 2014). «El xeque xuega los 'cuartos'». Marca.
  28. «Premier League 2008-09». Marca (25 de mayu de 2009).
  29. «Mancini sustitúi a Hughes nel Manchester City». El Mundo (19 d'avientu de 2009).
  30. Archs, Jordi; Pericet, Javier (10 de mayu de 2010). «El Chelsea pasa la páxina de 'Mou'». Mundo Deportivo:  p. 38. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2010/05/10/EMD20100510038MDP.pdf. 
  31. Balagué, Guillem (28 de xunetu de 2011). «Agüero robló por seis temporaes col City». AS.
  32. García, Andrés (5 de xunetu de 2010). «El Manchester City paga 33 millones por Silva». Superdeporte.
  33. Europa Press (5 de xunetu de 2010). «El City llega a un alcuerdu col Barça por Touré». Marca.
  34. «Manchester City gana la FA Cup». Informador (14 de mayu de 2011).
  35. Europa Press (10 de mayu de 2011). «El City vence al Tottenham y va xugar la 'Champions'». Marca.
  36. Mentruit, Imma (24 d'ochobre de 2011). «El City fai risión al United». Mundo Deportivo:  p. 26. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2011/10/24/EMD20111024026MDP.pdf. 
  37. «Agüero fai campeón al Manchester City nun final históricu». SportYou (13 de mayu de 2012).
  38. Mentruit, Imma (13 d'agostu de 2012). «Torres marca, pero la Community ye pal City». Mundo Deportivo:  p. 42. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2012/08/13/EMD20120813042MDP.pdf. 
  39. Axencia EFE (4 d'avientu de 2012). «El Manchester City vuelve decepcionar». Marca.
  40. «Apoteosis del Wigan na FA Cup». Marca (11 de mayu de 2013).
  41. Axencia EFE (13 de mayu de 2013). «El City destitúi a Mancini tres un fracasu´ d'añu». Superdeporte.
  42. «Pellegrini ye confirmáu como DT de Manchester City: "Toi emocionáu"». La Tercera (14 de xunu de 2013).
  43. Maldonado, Julio (11 d'avientu de 2013). «Manchester City: el meyor ataque, pero vulnerable tras». AS.
  44. Malagón, Manuel (28 d'avientu de 2013). «El City nun ta pa bromes». Marca.
  45. Axencia EFE (5 de payares de 2013). «Negredo y el so ´hat-trick´ clasifiquen al City». Superdeporte.
  46. Axencia EFE (2 de marzu de 2014). «El Manchester City remonta y gana la Copa de Amestar». Sport.
  47. Díaz, Juan Manuel (12 de marzu de 2014). «El Barça sigue vivu pa pasar a cuartos». Sport.
  48. Ros, Cayetano (11 de mayu de 2014). «El City, campeón». El País.
  49. «Gündogan, primer fichaxe del City de Guardiola». marca (2 de xunu de 2016). Consultáu'l 2 de xunu de 2016.
  50. «en-el cuartu fichaxe-del branu-del-manchester-city Leroy Sané convertir nel cuartu fichaxe del branu del Manchester City». euronews (2 de febreru de 2016). Consultáu'l 11 de setiembre de 2016.
  51. Booth Mark MCFC (26 d'avientu de 2015). «Nuevu escudu del City». Manchester City.
  52. James, Manchester: The Greatest City pp. 14–15
  53. Turner, Georgina (23 de payares de 2005). «Nicking the shirts off their backs» (n'inglés). The Guardian (Londres). http://football.guardian.co.uk/theknowledge/story/0,13854,1643916,00.html. Consultáu'l 19 d'agostu de 2015. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]