Europa Press

De Wikipedia
Europa Press
Datos
Tipu axencia de noticies
Fundación 1953
Idioma Castellán, asturianu, catalán, gallegu ya eusquera
Sede Madrid
Páxina web europapress.es
Cambiar los datos en Wikidata

Europa Press ye una axencia privada de noticies española. Foi fundada en 1953, espubliza mayoritariamente en castellán mientres 24 hores aproximao más 3.000 informaciones diaries. Cuenta con una rede de cuasi 2000 veceros, ente los que s'atopen los principales medios de comunicación españoles: periódicos, radios, televisiones y medios dixitales; nacionales, autonómicos y locales. Amás, les Altes instituciones del Estáu; tolos Ministerios; Gobiernos Autonómicos; Conceyos; Diputaciones y el restu d'Alministraciones Públiques a tolos niveles; los partíos políticos; les organizaciones empresariales y sindicatos; les principales compañíes y fundaciones; toes estes entidaes reciben los servicios informativos d'Europa Press.[ensin referencies]

Estes informaciones, de calter xeneral y especializáu, en formatu testu y audiovisual, son una de les principales fontes informatives de los medios de comunicación y principales gabinetes de prensa.

Europa Press cuenta con sede en toles Comunidaes Autónomu y corresponsal en toles capitales de provincia, dexa a l'axencia ufiertar un productu informativu con una gran capilaridad autonómica y llocal, cualidá imprescindible pa instituciones y compañíes.

Los gabinetes de prensa contraten los servicios informativos d'Europa Press pa tar informaos en tiempu real de l'actualidá polo xeneral y del so sector. Amás, Europa Press ufierta a les compañíes la posibilidá de publicar les sos informaciones en webs corporatives y espublizales al traviés de la so intranet.

Historia[editar | editar la fonte]

En 1953 el periodista y escritor Torcuato Luca de Tena Brunet fundó una empresa individual a la que llamó Agencia Europa, col fin d'ellaborar y distribuyir materiales editoriales, tales como llibros, noveles y folletos con resúmenes d'ésitos teatrales o cinematográficos, acompañaos de fotografíes.

Nesti proyeutu acomuñóse primeramente con Florentino Pérez Embid, Andrés Rueda, Luis Valls, Gonzalo Fernández de la Mora, Javier García Vinuesa, Antonio Fontán y Ángel Benito, ente otros.

El nome Europa respuende a la vocación europeísta d'esti nucleu fundador. Nel so orixe acompañábase al nome de l'axencia Europa la denominación Documentos y Reportaxes Internacionales. Ye en 1958 cuando se camuda'l nome de la empresa a Axencia Europa Press, que se caltién hasta anguaño.

A lo llargo de la so historia la empresa tuvo cuatro sedes centrales, siempres en Madrid: en callar Barquillo esquina a Piamonte (dende 1956), en callar Flora (dende 1957), na cai Hermosilla (dende 1963) y nel Paséu de la Castellana (dende 1969 hasta l'actualidá).

Nel añu 1963 prodúcense dos fechos decisivos pa l'axencia: per un sitiu, el periodista Antonio Herrero Losada ye nomáu direutor, puestu nel que permaneció hasta qu'abandonó'l periodismu activu en 1989; per otru llau, realízase una gran ampliación de capital y un cambéu de see, que contribúin a la crecedera de la empresa mientres los años siguientes.

En 1966 Europa Press pon en marcha'l so serviciu de noticies. Naquel añu competía nesti sector con axencies como Efe, Logos, Pyresa, Fiel o Mencheta.

En 1968 entra na axencia una figura clave pa la vida de la mesma, Francisco Martín Fernández de Heredia. La so actuación personal y profesional evitó en 1969 el zarru d'esti mediu informativu, de la que llogró'l so afitamientu como proyeutu empresarial nos años siguientes hasta convertila nel puxante grupu multimedia que ye güei.

A pesar de les presiones polítiques sufiertes especialmente na segunda metá de la década de los 60, especialmente dende'l Ministeriu d'Información y Turismu empobináu por Manuel Fraga (que tenía la voluntá de qu'Europa Press fundir cola axencia oficial Efe y sumiera, pa lo cual llegó a pidir a los sos abonaos que se dieren de baxa), l'axencia llogró salir alantre gracies, en bona midida, al llabor de Francisco Martín, que fuera nomáu conseyeru-delegáu de la empresa xusto en víspores d'esti conflictu. Francisco Martín (1922-2011) siguió xugando un papel fundamental nel desenvolvimientu de l'axencia mientres les décades siguientes, hasta qu'a finales de los 90 empezó a delegar funciones nos sos fíos.

En 1970 Europa Press pon en marcha'l llamáu Resume Económicu, un testu diariu que recoyía la información político y económico más importante del día y distribuyíase per corréu a los abonaos, dexándose con ello distribuyir más información de la que podría tresmitise poles canales oficiales por cuenta de la aición de la censura.

Na década de 1970 Europa Press consigue dalgunos de los sos mayores ésitos, como dar en primicia mundial la noticia de la muerte del dictador Francisco Franco y tamién, al añu siguiente, la designación d'Adolfo Suárez como presidente del Gobiernu. La cobertoria de la enfermedá, agonía y muerte de Franco valió-y a l'axencia'l Premiu Nacional de Periodismu en 1975.

En 2012, publicóse qu'Europa Press había zarráu trés exercicios con númberu coloraos de resultes de la perda de veceros y l'amenorgamientu de los patrocinios colos que cuntaba -munchos d'ellos institucionales o dependiente d'empreses públiques. La empresa empecipió una política de contención de costos y el 11 d'abril despidió a siete profesionales, apenes 36 hores dempués de conocer que'l Sindicatu de Periodistes de Madrid (SPM) convocara eleiciones sindicales en tres empreses del grupu.[1]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Frías Alonso, Jesús, D'Europa a Europa: 30 años d'historia vivíos dende la noticia, Ediciones Pallabra, 2012, 656 pp. ISBN 9788498407457
  • Apezarena Armiño, José, Los periodistes de la pisotada: la epopeya d'Europa Press, Pamplona, Eunsa, 2016, 1ª, 381 pp. ISBN 978-84-313-3116-0.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]