Seleición masculina de fútbol de Venezuela

De Wikipedia
Seleición masculina de fútbol de Venezuela

Bandera de Venezuela

Datos xenerales
Códigu FIFA VEN
Asociación Federación Venezolana de Fútbol (FVF)
Confederación CONMEBOL
Nomatu La Vinotinto[1][2]
Capitán Tomás Rincón
Más goles Giancarlo Maldonado (22)
Juan Arango (22)
Más particip. Juan Arango (127)
Ranking FIFA Creciente 33.ᵘ en xunu de 2018
→ Meyor llugar 29.ᵘ n'agostu de 2014
→ Peor llugar 129.ᵘ n'avientu de 1998
Primer partíu internacional
Bandera de Panamá Panamá 3:1 Venezuela Bandera de Venezuela
12 de febreru de 1938
Meyor resultáu internacional
Bandera de Venezuela Venezuela 7:0 Puertu Ricu Bandera de Puertu Ricu
16 de xineru de 1959
Peor resultáu internacional
Bandera d'Arxentina Arxentina 11:0 Venezuela Bandera de Venezuela
10 d'agostu de 1975
Copa Mundial de Fútbol
Participación Ensin participaciones
Copa FIFA Confederaciones
Participación Ensin participaciones
Copa América
Participación 17
Meyor resultáu Cuartu llugar, 2011
Participación 7[n 1] (por primer vez en 1938)
Meyor resultáu (1982)
Meyor resultáu (1947)
Xuegos Olímpicos
Participación Ensin participaciones[n 2]
[editar datos en Wikidata]

La seleición de fútbol de Venezuela, conocida como La Vinotinto,[1][2] ye l'equipu formáu por xugadores de nacionalidá venezolana que representa al país y a la Federación Venezolana de Fútbol (f. 1925[3]) nes competiciones oficiales de la disciplina dende 1938. Ye miembru plenu de la Federación Internacional de Fútbol Asociación (FIFA) dende 1952[3] y de la Confederación Suramericana de Fútbol (Conmebol) dende 1953,[4] siendo la postrera de los diez federaciones suramericanes en formase y afiliase. El so debú produció'l 12 de febreru de 1938 ante la seleición de Panamá nos IV Xuegos Centroamericanos y del Caribe.[5]

Ye l'únicu equipu de la Conmebol qu'entá nun clasificó a una Copa Mundial de Fútbol y ye tamién, xunto con Ecuador, una de les seleiciones que nun ganó la Copa América. Histórica y estadísticamente foi considerada una de les seleiciones más débiles de la confederación continental. Sicasí, dende finales del sieglu XX empecipióse una crecedera futbolística bien importante en Venezuela que se tradució nun meyoramientu notable de la so competitividá y de la calidá del so xuegu. El so mayor llogru a nivel rexonal foi'l llogru de la medaya d'oru nos Xuegos Centroamericanos y del Caribe de 1982, y el cuartu llugar mientres la Copa América 2011.

En materia de los Xuegos Olímpicos de Branu, la seleición olímpica de Venezuela participó por invitación nel tornéu olímpicu de fútbol en Moscú 1980.[6][7]

A nivel de seleiciones xuveniles, Venezuela participó en dos Copes Mundiales de Fútbol Sub-202009[8] y 2017[9]—, y nuna Copa Mundial de Fútbol Sub-172013—.[10]. La so meyor actuación en torneos FIFA foi xustamente nel 2017 al llegar al subcampeonatu d'esti tornéu en xugando la final ante la seleición inglesa.

Significáu de los seudónimos[editar | editar la fonte]

El términu Vinotinto fai alusión al color de la camiseta de la seleición. En 1938, una delegación de deportistes venezolanos asistieron a los Xuegos Bolivarianos apostaos en Bogotá. El Comité Olímpicu Internacional asignó-yos el color borgoña, tamién denomináu como color vinu tinto, pal so uniforme oficial; anque la creencia popular reza que al xunir los colores mariellu, azul, y colloráu —colores de la bandera de Venezuela—, llógrase dichu color, lo cual puede comprobase fácilmente. De magar, l'equipu de fútbol venezolano tomó dichu color pa vistir a los sos xugadores, y magar ye ciertu que la camiseta foi camudada en dellos momentos de la hestoriasobremanera mientres los últimos tiempos, el vinotinto engalanó a la seleición de fútbol de Venezuela, algamando inclusive a combinaos d'otres disciplines (como'l béisbol y el baloncestu).

Cola llegada de Richard Páez como direutor téunicu de la seleición, llegó a conocese a esta sol nome de los Llanceros de Páez pol desempeñu amosáu pol equipu. Hai de solliñar qu'históricamente, los Llanceros de Páez fueron miembros del exércitu al mandu de José Antonio Páez mientres la Guerra d'Independencia de Venezuela.

En plenu sieglu XXI foi que se consolidó'l términu Vinotinto pa identificar a la seleición nacional. Sicasí, si recular nel tiempu entós atopárense otros llamatos como: petroleros, llaneros, ente otros.

Historia[editar | editar la fonte]

El fútbol como tal empecipiar nel sieglu XIX, nel Reinu Xuníu, pa dempués estendese por Europa y el restu del planeta. La Federación Internacional de Fútbol Asociación (FIFA) foi creada en 1904 con apenes siete países miembros.[n 3] Depués, en 1916, creóse la Confederación Suramericana de Fútbol, que de la mesma entamó'l primer tornéu a nivel internacional: el Campeonatu Suramericanu, que se llevó a cabu n'Arxentina en 1916 namái cola participación de 4 países (Arxentina, Brasil, Chile y Uruguái). Cuando'l fútbol entá nun yera un deporte internacionalmente conocíu, yá dellos países taben semando les bases de lo que güei son.

Venezuela dio los primeros pasos de manera amateur (non entamada nin profesional) apenes en 1920. Pa esi entós, el fútbol yera vistu pol venezolanu como un deporte d'estranxeros que veníen al país a practicalo, y dellí que la "Lliga de Venezuela" nun yera más qu'una lliga de xugadores d'otros países (munchos d'ellos, europeos).

Primer partíu y debú oficial[editar | editar la fonte]

En 1925 créase la Federación Nacional de Fútbol pa desenvolver esta disciplina de manera más entamada y consecuente,[n 4] tomando como centro la ciudá de Caraques. D'esi añu tiense rexistru de lo que puede considerase'l primer partíu non oficial d'una seleición venezolana. Dichu alcuentru realizó'l 21 de xunetu de 1926 ante'l Deportivo Santander, un club de Colombia, que se saldó con victoria llocal.[11]

21 de xunetu de 1926 Llocal

6:1

Bandera de Colombia Deportivo Santander Hipódromu d'El Paraísu, Caraques
Ensin datos Asistencia: cerca de 5.000 espectadores
Árbitru: Ensin datos

Apostaríase amás un partíu adicional contra'l mesmu rival trés díes más tarde, con dos trofeos en disputa: unu dau pola Federación y otru por un ministru de Colombia. La resultancia foi una victoria venezolana 4:1.[12]

El 5 d'ochobre de 1937 producióse l'afiliación de la Lliga Venezolana de Fútbol (LVF) a la FIFA gracies a les xestiones del presidente de la LVF, Julio Bustamante, y de los delegaos Franco Russo y Johan van Kesteren. La Federación Costarricense de Fútbol sirvió como padrín pa l'afiliación de Venezuela. Los documentos que recibió la FIFA fueron unviaos al traviés del sistema cablegráfico y siempres en condición d'urxencia.[13] Sicasí, la seleición de Venezuela foi fundada a finales de los años 1930, anque non de manera profesional. La seleición de fútbol de Venezuela apostó'l so primer alcuentru internacional el 12 de febreru de 1938 mientres los IV Xuegos Centroamericanos y del Caribe, ante la seleición panamiega. L'alcuentru, apostáu na ciudá de Panamá, remató 3:1 a favor del conxuntu llocal.[5]

12 de febreru de 1938 Llocal

3:1[5]

Bandera de Venezuela Venezuela Estadiu Juan Demóstenes Arosemena, Panamá
Reinaldo Febres Corderu[14] Asistencia: 2 300 espectadores
Árbitru: Bandera de Uruguái Luis Mirabal

Depués de munchos problemes institucionales, establecióse la Federación Venezolana de Fútbol en 1951. Aquel día, yá s'apostaren 21 ediciones de la Copa América y 4 Copes Mundiales, ensin que Venezuela hubiera entá participáu en dalguna. Sicasí, la FVF caltuvo cierta continuidá ya ingresó formalmente a la FIFA en 1952 y a la Confederación Suramericana de Fútbol en 1953. Sería a finales de los años 1960 cuando Venezuela empezara'l so profesionalización y a participar per primer vegada nes distintes competiciones reparaes poles federaciones antes mentaes, como les eliminatories pa la Copa Mundial de Fútbol de 1966 y el Campeonatu Suramericanu 1967.

Primeros pasos y desafiliación (1966-1974)[editar | editar la fonte]

La seleición venezolana debutó nuna eliminatoria en 1965, conformando'l Grupu 1 xunto a Perú y Uruguái. El so primer partíu foi'l 16 de mayu frente al escoyíu inca nel Estadiu Nacional de Lima, saldáu 1:0 a favor de los locales.[15] El 30 de mayu d'esi añu, Argenis Tortolero pasó a la historia como'l primer xugador venezolanu n'anotar un gol nun premundial, na derrota 1:3 ante Uruguái. Pa eses eliminatories la seleición perdió los cuatro partíos apostaos, marcando 4 goles y recibiendo 15, terminando asina la so participación.

Un añu dempués, Venezuela debutó na Copa América, na edición de 1967 desenvuelta n'Uruguái. Xugó'l so primer partíu nel certame'l 18 de xineru contra Chile. En vista de que Chile yera llocal y los uniformes yeren paecíos, la seleición tuvo que xugar el partíu colos uniformes mariellu y negru del club uruguayu Peñarol qu'atoparon nos depósitos del Estadiu Centenariu de Montevidéu.[16] Mientres esti tornéu solo participaron seis seleiciones, onde Venezuela dempués de trés ganes consecutives, consiguió'l quintu puestu gracies a la victoria'l 28 de xineru contra Bolivia, por 3:0.

Venezuela participaría per primer vegada nel tornéu pre-olímpicu de fútbol, en vista de los Xuegos Olímpicos Ciudá de Méxicu de 1968. Les preliminares xugar en Colombia, anque la esperiencia d'esti tornéu foi malo d'escaecer. Nun grupu compuestu por Brasil, Paraguái y Chile, la seleición venezolana consiguió trés ganes al filo.

La segunda eliminatoria qu'encaraba Venezuela yera la de Méxicu 1970. Nel grupu dos coles seleiciones de Colombia, Paraguái y Brasil, esti postreru sería'l campeón del mundu. Venezuela xugó seis partíos ente'l 27 de xunetu y el 24 d'agostu de 1969, de los cualos perdió cinco y empataría unu (1:1) el 2 d'agostu de 1969, xugando como llocal en Caraques contra la Seleición de fútbol de Colombia, llogrando'l so primer puntu nuna eliminatoria, que sería aldu al Mundial Méxicu 1970.

En 1972, Venezuela, al igual que'l restu de los integrantes de la Conmebol, ye convidada a participar na Copa Independencia de Brasil, llamada "La minicopa de los brasilanos", con motivu a la conmemoración de los 150 años de la Independencia de Brasil. Este sería'l primer tornéu amistosu d'élite que xugaría la seleición; sicasí, la so actuación foi duramente criticada pola prensa.

Nel so primer partíu la seleición cayería 4:1 contra Paraguái, los referentes d'esti compromisu nel Estadiu Universitário Pedro Pedrossian de Campo Grande. Los guaraníes arollaron con Giménez al 2', Escobar al 11' y Maldonado a los 13' y 37'.

Nel calor del estadiu Belfort Duarte de Curitiba, Yugoslavia, que foi l'últimu equipu en llegar a Brasil, consiguiría la so mayor goliada na historia al ganar 10:0 a Venezuela. Coles mesmes, la seleición vinotinto tamién consiguió la so peor derrota na historia pa esi entós.

Nel so tercer partíu, Perú consiguió una victoria 1:0. Nel únicu resquiebru que presentó l'equipu venezolanu, fóise-y el xuegu de les manes. Ramírez al 65' foi l'únicu peruanu capaz d'enfusar na arisca defensa criolla.

Na ciudá d'Manaus foi la despidida. El bolivianu Rimazza a los 4' disparó dende 40 metros atopando al porteru Fassano desubicado, pero Iriarte a los 15' cabeció depués d'un fallu del arqueru Frey, pa poner el 1:1. Luis Mendoza al 49' entró con balón apoderáu dende'l mediocampo, burlló a dos zagueros y batió por baxu l'arcu bolivianu. Sicasí, Blacutt a los 57' disparó dende 50 metros pal empate 2:2. La seleición remataría la so participación con un puntu en cuatro partíos, un empate, trés ganes, tres goles a favor y diecisiete en contra.

René Hemer, presidente de la Federación Venezolana de Fútbol; y Asdrúbal Olivares, quien dirixía los destinos de la Lliga de Fútbol Profesional en Venezuela, tuvieron un enfrentamientu que nun dexó de reparar la FIFA. Una serie d'inconvenientes y discutinios ente la lliga y la federación, por cuenta d'irregularidaes nel fútbol venezolano, trescendió al planu internacional. La situación de Venezuela nel planu futbolísticu esmolecía en principiu a la Conmebol. La seleición venezolana integraría en teoría'l grupu eliminatoriu númberu trés xunto con Perú y Chile, pero al persistir los problemes ente los entes rectores del fútbol nel país, la FIFA tomó la determinación de dixebrar a Venezuela de la guerra eliminatoria pal mundial a celebrase n'Alemaña nel añu 1974.

El regresu y los Xuegos Olímpicos de Moscú (1975 - 1980)[editar | editar la fonte]

Pa les Eliminatories al Mundial d'Alemaña 1974, Venezuela retirárase de toa competición por una serie d'inconvenientes internos ente Lliga de Fútbol y la federación, polo cual producióse una desafiliación temporal de la FIFA. Sicasí apostó la siguiente edición de la Copa América (apostada ensin llugar fixu en 1975, y onde consiguiría la so peor derrota al cayer 11:0 ante Arxentina), onde ye esaniciada na primer vuelta, cutida considerablemente por Arxentina y Brasil.

La seleición olímpica de Venezuela (blancu) nun partíu ante'l so similar de la Xunión Soviética (colloráu) mientres los XXII Xuegos Olímpicos de Moscú de 1980.

El regresu dar en 1977, onde la seleición participaría nes Eliminatories al Mundial d'Arxentina 1978. Consiguiendo solo un puntu, como resultancia al empate consiguíu contra Seleición de fútbol d'Uruguái.

Na edición de la Copa América 1979 vuelve quedar esaniciada na primer ronda compartiendo'l grupu con Chile y Colombia, consiguiendo dos empates y dos ganes. A partir d'esi momentu, Venezuela siguió collechando resultancies negatives na Copa América.

Nel pre-olímpicu de Moscú 1980, participó nun grupu formáu por Arxentina, Bolivia, Brasil, Colombia, Chile y Perú, Venezuela consigue 2 victories (contra Colombia y Bolivia) y un empate (contra Chile), llogrando asina'l cuartu llugar y l'únicu pase hasta'l momentu a unos Xuegos Olímpicos, con 5 puntos na clasificación, destacando que nes eliminatories suramericanes solo avancen 2 países. De manera inesperada, Arxentina (ganador del pre-olímpicu), xunir al boicó convocáu por 65 naciones en protesta contra la Xunión Soviética pola invasión a Afganistán qu'empezó a finales de 1979. En llugar d'Arxentina, Venezuela parte a Moscú, quedando nel grupu A, coles seleiciones de la Xunión Soviética, Cuba y Zambia, consiguiendo solo una victoria, ante los africanos.

Primeres victories n'Eliminatories y goliador de la Copa América 1993 (1980-1998)[editar | editar la fonte]

En camín a España 1982, finalmente llogra la so primer victoria n'eliminatories, batiendo en Caraques a Bolivia por 1-0. Dempués d'esta resultancia Venezuela perdió los siguientes 3 partíos programaos, poniendo puntu final nel so camín escontra la Copa del Mundu.

Dempués de les eliminatories a los mundiales de Méxicu 1986 y Italia 1990, Venezuela participaría na Copa América 1993. Dempués d'un mal debú (Ecuador 6-1 Venezuela), Venezuela basar nun inspiráu José Luis Dolgetta, consiguiendo resultaos como'l 2-2 contra Uruguái (dempués de tar per delantre nel marcador 2 vegaes). Depués consiguiríen un empate 3-3, esta vegada contra Estaos Xuníos (depués de llegar a los minutos finales perdiendo 3-0). Esto dio a Venezuela la meyora a la siguiente ronda del grupu de los trés meyores terceros. Pero na siguiente ronda quedaron esaniciaos, esta vegada namái por tener peor estrema de goles que Méxicu. Amás d'eso, José Luis Dolgetta foi'l goliador del tornéu con 4 tantos, siendo amás la primer vegada qu'un xugador venezolanu consigue dicha distinción.

Venezuela consigue la so segunda victoria n'eliminatories el 12 de setiembre de 1993, mientres les eliminatories al Mundial Estaos Xuníos 1994, al ganar por 2-1 a Ecuador, en Ciudad Guayana.

Venezuela de nuevu nun estimaría nes eliminatories al Mundial Francia 1998. La seleición consiguió 3 empates y 13 derrotes. Sicasí, lo interesao d'estes eliminatories foi'l gol consiguíu pol porteru Rafael Dudamel el 9 d'ochobre en San Cristóbal contra Arxentina.

La meyora (2001-presente)[editar | editar la fonte]

Venezuela, col entrenador arxentín José Omar Pastoriza al frente, empecipiaría les Eliminatories al Mundial Corea-Xapón 2002 con 3 derrotes consecutives pa depués llograr na so tercera histórica victoria n'eliminatories contra Bolivia 4-2 en San Cristóbal, pero los resultaos históriques empezaron el 14 d'agostu del 2001. Ellí, la seleición nacional, que yera dirixida por Richard Páez, entrenador qu'asumió dende xineru d'esi añu en sustitución de José Omar Pastoriza, mientres la decimocuarta fecha de les Eliminatories al Mundial Corea del Sur-Xapón 2002, Venezuela ganó per primer vegada na so historia a Uruguái 2-0 en Maracaibo, con goles de Ruberth Morán y Alexander Rondón.

Na xornada siguiente, el 4 de setiembre, Venezuela ganó 2-0 (con goles de Juan Arango y Ricardo David Páez) a Chile en Santiago, lo que significó la primer victoria como visitante n'eliminatories mundialistas en tola so historia. La siguiente víctima de los Llanceros de Páez sería Perú: el 6 d'ochobre cayería en San Cristóbal 3-0 con dos goles de Wilfredo Alvarado y otru de Ruberth Morán.

Na penúltima fecha Venezuela ganó en San Cristóbal a Paraguái 3-1 (Ruberth Morán, Daniel Noriega y Héctor González anotaron ente que Francisco Arce descontara pa los visitantes). La esitosa racha terminar Brasil na última xornada, ganando 3-0. Venezuela de la mano de Paéz, terminó na novena posición con 16 punto producto de cinco victories y un empate, siendo la primer vegada que nun remataba nel últimu llugar de les eliminatories.

Casu contrariu asocedió na Copa América 2004 en Perú, onde Venezuela volvería ser esaniciada na primer ronda del tornéu, consiguiendo un solu puntu debíu al empate contra Bolivia. La gran oportunidá sería en 2007 siendo llocal.

Mientres les eliminatories para Alemaña 2006, Venezuela yá consiguiera la so meyor posición nel Ranking FIFA consiguiendo'l puestu 48º en abril de 2004, amás siguió collechando históricos ya importantes resultancies.

El primeru foi'l 15 de payares del 2003 cuando con un gol de Juan Arango, Venezuela ganó a Colombia por 1-0 en Barranquilla. trés díes depués en Maracaibo, Venezuela llegó al minutu 90 perdiendo, pero los goles de José Manuel Rei y Juan Arango diéron-y una victoria agónica por 2-1 ante Bolivia. Con esa victoria, Venezuela asitiar nun inéditu quintu puestu, siendo la primer vegada que s'asitiaba en posición de repechaje pal Mundial.

El puntu más altu llegó'l 31 de marzu del 2004. Venezuela dio la sorpresa mundial, cuando, con goles de Gabriel Urdaneta, Héctor González y Juan Arango, vencieron a Uruguái en Montevidéu por 3-0, no que sería llamáu'l Centenariazo. Con esa victoria Venezuela asitiar nel cuartu puestu, namái superada por Brasil, Arxentina y Paraguái (esti postreru por diferencia de goles), tamién s'asitió con average de gol en 0 (en tola so historia siempres fuera negativu).

A partir d'ende La Vinotinto perdió aire, anque consiguieron fechos importantes como'l 0-0 ante Perú en Lima, per primer vegada marcóse-y dos goles a Brasil nun mesmu xuegu (gana 5-2 en Maracaibo), per segunda vegada fíxose-y gol a Arxentina de visitante (gana 3-2 en Buenos Aires) y victories de locales ante Perú y Ecuador. Venezuela nun pudo llograr l'oxetivu, al cayer na penúltima fecha por 0-1 contra Paraguái en Maracaibo, pero llogró borrar la impresión que tenía a nivel internacional d'equipu débil.[17] Venezuela xubió una posición con al respeutive de la eliminatoria anterior y remató octavu con 18 puntos percima de Perú y Bolivia.

Copa América 2007[editar | editar la fonte]

Xugadores de la seleición venezolana antes d'un enfrentamientu na Copa América Venezuela 2007.

La Copa América 2007, realizar en Venezuela, ente'l 26 de xunu y el 15 de xunetu de 2007, siendo la primer oportunidá que se desenvolvió esti eventu en dichu país. A pesar de que'l béisbol ye'l pasatiempu nacional, la preparación del eventu foi realizada con entusiasmu col fin de fomentar el desenvolvimientu d'esti deporte. Por casu, el gobiernu venezolanu invirtió cerca de 900 millones de dólares[18] nel que foi l'eventu deportivu más importante celebráu en Venezuela dende los Xuegos Panamericanos de 1983.

Venezuela empezó'l tornéu contra Bolivia onde los empobinaos por Richard Páez consiguieron un empate (2-2). Depués midiríense ante Perú que venía de ganar a Uruguái por 3-0. La resultancia foi 2-0 con goles d'Alejandro Cichero y Daniel Arismendi, lo que significó la segunda victoria en Copa América, 40 años dempués de llograr la primer ante Bolivia na edición d'Uruguái 1967. Nel postreru partíu Venezuela enfrentar a Uruguái empatando ensin goles. Per primer vegada na historia, Venezuela clasificara a cuartos de final, y entá ye más siendo primer nel grupu con 5 puntos, siendo escoltaos por Perú y Uruguái con 4.

Nos cuartos de final fueron esaniciaos por Uruguái al ser goliaos por 4-1, siendo la primer derrota nel tornéu pa Venezuela. A pesar d'esto Venezuela llogró ameyorar la so participación na Copa América al llegar a Cuartos de Final y al haber quedáu sestu na tabla xeneral, demostrando que la seleición vien llevando a cabu grandes resultancies nos últimos años. A pesar d'esto, Venezuela nun ameyoró la participación de 1967 onde quedó quinta.

Eliminatories 2010[editar | editar la fonte]

Nes Eliminatories al Mundial de Sudáfrica 2010, Venezuela collechó otru ésitu al ganar al Ecuador en Quito 0-1 con un gol dende más de 40 metros de José Manuel Rei.

Seleición venezolana previa a un partíu de les eliminatories al Mundial de Sudáfrica 2010.

A pocos díes de ganar a Bolivia 5-3, corrióse un rumor de que Richard Páez arrenunciara por cuenta de los incidentes nel partíu. Esto provocó un enfrentamientu ente Richard Páez d'un llau y la prensa y fanáticos por otru, situación que terminaría'l 26 de payares col arrenunciu oficial de Páez, alegando que se creara una atmósfera desaparente y que como él nun diba camudar el so estilu que tantos resultancies positives diera, el prefería dar un pasu a la banda pa nun atayar col suañu de toa una nación: Clasificar a la Copa Mundial de Fútbol Sudáfrica 2010.

César Farías empezó la eliminatoria con bon pie, al empatar en Montevidéu ante la seleición d'Uruguái (1-1). Depués sufrió una serie de derrotes contra Chile (2-3), Perú (1-0), Paraguái (2-0) y Brasil (0-4). Esta racha negativa terminó con una victoria sobre Ecuador, onde Giancarlo Maldonado convertir nel máximu goliador na historia de la Seleición (3-1). Depués seríen goliaos por Arxentina (4-0) en Buenos Aires, pero vencieron a Colombia (2-0) nel CTE Cachamay para asina allugase a 3 puntos del puestu de repechaje. Pal próximu partíu ante Bolivia, la seleición preparóse arduamente pa encarar el xuegu de visitante en La Paz, onde se caltuvieron nun procesu d'adaptación al altor por más d'un mes, empezando na población de Bailadores a unos 1.600 m.s.n.m., depués na ciudá de Mérida a unos 1.700 m.s.n.m. y d'últimes na llocalidá de San Rafael de Mucuchíes a más de 3.300 m.s.n.m. La resultancia foi concretu, Venezuela ganaría (1-0) ante Bolivia, siendo la primer victoria del combináu venezolanu en La Paz, amás de significar la primer collecha de puntos como visitante en dicha ciudá.

Pa la próxima fecha Venezuela enfrentaría a Uruguái como llocal en Puertu Ordaz. La seleición nunca llegara a tener aspiraciones de clasificar al mundial más cercanes a esta, onde s'asitiaben solo a un puntu del quintu puestu de repechaje. El partíu contra Uruguái concluyo (2-2), dexando a Venezuela nel 8º llugar, tando de nuevu a tres puntos del repechaje. Depués xugaría contra Chile nel difícil Estadiu Monumental onde consiguieron un perimportante empate (2-2) y asina asitiase a 2 puntos del repechaje La xornada concluyiría cola victoria de Venezuela (3-1) sobre Perú en Puerto La Cruz, consiguiendo de manera histórica la máxima cantidá de puntos consiguíos nuna Eliminatoria al Mundial, allugándose nel 7º llugar con 21 puntos, y a un solu puntu del repechaje.

Les últimes feches seríen de total importancia, pero la seleición cayo 1-2 contra Paraguái, faciendo que Venezuela precisara un encruz de resultancies nada favorables. El 14 d'ochobre del 2009 Venezuela consigue un resultáu histórica, siendo la última fecha de les eliminatories, consíguese non solo un empate contra Brasil, sinón tamién la primer collecha de punto ante'l pentacampeon mundial nuna eliminatoria. Sicasí, l'empate nun lu sirvió d'enforma, yá que Venezuela con esa resultancia quedó esaniciada.

Venezuela acabó la eliminatoria con un total de 6 victories, 4 empates, 8 derrotes, 23 goles a favor y 29 en contra y una diferencia de goles de -6, pa promediar asina un total de 22 puntos, que lo alluguen 8ª na clasificación.

Copa América 2011[editar | editar la fonte]

Xugadores de Venezuela realizando un calentamientu nel estadiu Ciudad de La Plata previu al so enfrentamientu con Brasil.

Rompiendo tolos pronósticos na Copa América 2011, la seleición de Venezuela demostró que yá nun yera La cenicienta del continente. La Vinotinto que viaxó a Arxentina p'apostar la Copa América 2011 fixo gala de lo que yá lo más atrevíos analistes del fútbol moderno alvirtieren: yera la meyor xeneración de futbolistes de Venezuela. Les resultancies dar dende'l primer intre nel que La Vinotinto salió al campu'l 3 de xunetu en La Plata, Arxentina. Un empate a cero contra Brasil.

Prosiguió'l 1:0 que Venezuela-y solmenó a la seleición de Ecuador. Con esi trunfu los empobinaos por César Farías tenía un boletu aseguráu a los cuartos de final, sicasí les etiquetes de "sorpresa" y "un golpe de suerte" engataben sobre la seleición dende tolos opinadores d'oficiu del continente. La consagración de Venezuela llegó col partíu que cerraba la primer ronda na Copa América. El rival yera Paraguái. Venezuela salió al campu con suplentes tales como Alexander González, con apenes 18 años d'edá y Yohandry Orozco. Venezuela empató a tres goles colos guaraníes nun zarru d'infartu. Dos goles nel descuentu, nes botes de Nicolás Fedor y un remate de cabeza de Grenddy Perozo tres una asistencia de cabeza del porteru Renny Vega nun tiru d'esquina, cuando restaben segundos pal pitazo final, dieron a Venezuela un puntu más que los allugó nel segundu pasu del so grupu, con 5 unidaes, por detrás de Brasil (por diferencia de goles) y per delantre de Paraguái y Ecuador.

Nos cuartos de final, Venezuela enfrentó a Chile, l'equipu que meyor sensación había dexáu sobre'l campu. Sicasí, los venezolanos contra tou pronósticu basándose nun xuegu d'enforma orde tácticu, vencieron a los suriegos 2:1. Con esti trunfu históricu, Venezuela selló la so meyor participación na so curtia historia del balompié continental, al llegar a una semifinal d'una Copa América. Na semifinal el rival de nuevu yera Paraguái. A pesar de ser víctimes de l'anulación d'un gol y de cuntar cola mala fortuna de los postes, los venezolanos cayeron na tanda de penaltis 5:3.

Nel partíu pol tercer puestu la seleición caltuvo un planteamientu ofensivu pero cayó frente a Perú por 1:4, despidiéndose nel cuartu puestu del certame. L'alcuentru dexó emociones atopaes tantu nos escoyíos como l'afición, sobremanera polos dos últimos goles de Perú cerca del final nos minutos 89' y 93', dempués de que la seleición venezolana tuvo la postrera media hora del partíu con 10 xugadores pola espulsión del capitán Tomás Rincón. Con tou, Venezuela algamó'l so meyor allugamientu de les 15 participaciones que tuvo na historia del tornéu hasta esa fecha, recibió la medaya de cobre pola so cuarta posición, y apaeció per vegada primera na tabla de palmarés de la Copa América.[19]

Eliminatories 2014[editar | editar la fonte]

Na so primer salida La Vinotinto debutaría frente a Ecuador el 7 d'ochobre nel Estadiu Atahualpa de Quito, partíu que foi apostáu pol equipu alternativu de Venezuela, partíu que remató 2:0 en contra. El 11 d'ochobre nel Estadiu José Antonio Anzoátegui de Puerto La Cruz, Venezuela xugaría ante Arxentina, que venía de gana-y 4:1 a Chile. Tolos pronósticos diben en contra de Venezuela, por cuenta de qué nunca -y ganaron nin consiguíu puntos ante la Albiceleste. Contra tou pronósticu, Venezuela venció a Arxentina 1:0 con gol de Fernando Amorebieta nel minutu 61' tres un tiru d'esquina executáu por Juan Arango.

L'estadiu José Antonio Anzoátegui mientres un partíu d'eliminatories ente Venezuela y Arxentina, el 11 d'ochobre de 2011.

Na tercer fecha de les eliminatories Venezuela enfrentaría como visitante a Colombia nel Estadiu Metropolitanu Roberto Meléndez de la ciudá de Barranquilla. El gol pa los locales sería de Freddy Guarín al minutu 11', ente que'l gol del empate llegaría nes botes del acabante ingresar Frank Feltscher al minutu 79' tres un despiste del defensor colombianu Luis Amaranto Perea.

Na cuarta fecha de les eliminatories Venezuela enfrentaría como llocal a Bolivia nel Polideportivu de Pueblu Nuevu de la ciudá de San Cristóbal. El fuerte bastiu qu'azotó mientres tol partíu nun torgar que los locales sentenciaren l'alcuentru col gol de la victoria cuando'l defensa central Oswaldo Vizcarrondo alzóse, cola so especialidá, pa cabeciar un tiru d'esquina executáu por Julio Álvarez y mandala al fondu de la rede al minutu 26'. El trunfu sirvió por que Venezuela algamara siete unidaes en namái cuatro feches, llogrando esi rexistru per primer vegada na historia de la seleición. Con esta resultancia Venezuela allugar nel visu de la clasificación xunto a Uruguái y Arxentina dambes con siete puntos, quedando Venezuela como tercer na tabla pola diferencia de goles.

Na quinta fecha de les eliminatories, a Venezuela enfrentar a Uruguái, nun partíu que s'apostaría como visitante nel Estadiu Centenariu de Montevidéu. La Vinotinto dir al entetiempu con un 1:0 a favor d'Uruguái, con un gol de Diego Forlán. Nel minutu 83', un centru nel área sería cabeciáu por José Salomón Rondón pa poner l'empate definitivu de 1:1.

Venezuela ante'l so similar de Uruguái nel estadiu Centenariu, el 2 de xunu de 2012.
Venezuela visitando a Arxentina el 23 de marzu de 2013.

Na sesta fecha la seleición volvería a casa pa enfrentase a Chile nel estadiu José Antonio Anzoátegui de la ciudá de Puerto La Cruz. Nos minutos finales del partíu, Matías Fernández recibió un balón dientro del área, sacóse la marca de los defensores y superó por baxu al porteru Renny Vega p'adelantrar a Chile nel marcador. Nel descuentu los chilenos consiguiríen ampliar la ventaya a los 91' con un tanto de Charles Aránguiz. La victoria dexó-y a Chile sumar doce unidaes p'allugase nel primer llugar de la clasificación, ente que Venezuela baxó al quintu puestu con ocho unidaes.[20]

Na séptima fecha la seleición venezolana como visitante enfrentaría a Perú nel estadiu Nacional de Perú. Venezuela tomaría ventaya nos últimos minutos del primer tiempu con un gol de tiru llibre de Juan Arango, pero al empiezu del segundu tiempu un par de goles de Jefferson Farfán daríen-y la ventaya a la oncena peruana.

Na octava y última fecha pa Venezuela no que va de la primer vuelta de la ronda de clasificación, la seleición enfrentaría a Paraguái nel estadiu Defensores del Chaco. A los 45' cayería'l primer gol de Venezuela de les botes de José Salomón Rondón, quien tamién marcaría'l segundu tantu de la oncena venezolana a los 60', sentenciando asina la victoria per primer vegada na historia de Venezuela como visitante en Paraguái, y totalizando 11 puntos na primer vuelta del pre mundial, superando la mayor cantidá de puntos que se consiguieren nuna primer vuelta y allugándose sesta na tabla de clasificación.

Mientres se xugaba la novena xornada, Venezuela aprovechaba'l so descansu pa concentrar en Maturín con 26 xugadores. Pa la décima fecha, La Vinotinto tocába-y enfrentar a la Seleición de fútbol d'Ecuador nel Estadiu Olímpicu José Antonio Anzoátegui. La seleición tricolor atopar ente los primeros clasificaos, sicasí, en condición de visitante solo llograra 1 puntu. Acabante empezar l'alcuentru, Venezuela adelantrar nel marcador per mediu d'un disparu de llarga distancia de Juan Arango nel minutu 5. Nel minutu 23, la seleición ecuatoriana consigue l'empate cuando Segundu Castillo llogra asitiar el balón na esquina inferior derecha del arcu dempués del estene nun tiru d'esquina. Termináu l'alcuentru, Venezuela acaba na cuarta posición gracies a les derrotes de los sos contrincantes, Chile y Uruguái.

Na oncena fecha, Venezuela visitaba a la líder Arxentina, condición na que Venezuela enxamás pudo sumar, nin siquier un puntu como visitante en tola historia. Nel partíu, Venezuela enxamás foi a primir a Arxentina, que dominó tol partíu pa rematar venciendo 3:0, con un doblete de Gonzalo Higuaín y un gol de Lionel Messi. Na siguiente fecha, Venezuela superó por 1:0 a Colombia con un gol de Salomón Rondón, y caltúvose nel quintu llugar de la clasificación, n'aprovechando la derrota de Uruguái por 0:2 contra Chile.

El 7 de xunu de 2013, Venezuela esbardió una bona oportunidá de ganar fora de casa per segunda vegada al conceder un empate 1:1 nes acabadures del partíu ante Bolivia en La Paz. Cuatro díes más tarde, La Vinotinto perdió 0:1 ante Uruguái nel CTE Cachamay, un alcuentru clave al tratase d'un rival direutu pola 5° plaza que da una repesca ante'l quintu de la zona asiática. La situación nun ameyoró na decimoquinta fecha, al ser zurdida por Chile en Santiago 3:0. Sicasí Venezuela volvió a la sienda del trunfu a cuenta de Perú al ganalo'l 10 de setiembre en Puerto La Cruz 3:2, poniéndose a tres puntos del 5° llugar anque con un solu partíu por apostar a falta de dos feches del final de les eliminatories. El 11 d'ochobre de 2013 Venezuela punxo puntu final a la so campaña eliminatoria al conceder un empate 1:1 ante'l so similar de Paraguái, resultancia que certifica la so eliminación matemática de la Copa Mundial Brasil 2014 al rematar en 6° llugar de la tabla clasificatoria.

Díes dempués del empate ante Paraguái, el seleccionador nacional, César Farías anunciaba'l so arrenunciu poniendo fin a un ciclu empecipiáu en 2008, cuando sustituyó a Richard Páez. Dirixó 85 partíos, con récor de 29 victories, 25 empates, 31 derrotes, 98 goles a favor y 119 goles en contra.[21] En febreru de 2014, anuncióse que Manuel Plasencia asumiría'l cargu de la seleición hasta que se realizara la designación oficial del direutor téunicu.[22]

Copa América 2015[editar | editar la fonte]

Tres dellos amistosos, y con Noel Sanvicente como seleccionador nacional, Venezuela tuvo nel grupu C ; teniendo'l so primer partíu ante Colombia ganando 1:0. Dempués nel so segundu partíu, que sería contra Perú, perdieron 1:0. Venezuela despidir del tornéu nel so tercer partíu contra Brasil nel cual perdieron 2:1, llogrando'l postreru puestu del grupu con 3 puntos.

Eliminatories 2018 y Copa América Centenariu[editar | editar la fonte]

Dempués de la participación na Copa América 2015 en Chile, la seleición encaró los sos primeros partíos d'eliminatoria n'ochobre de 2015 con Noel Sanvicente. En Ciudad Guayana recibieron la visita de Paraguái onde cayó en casa 0:1. Na segunda fecha visitó a Brasil en Fortaleza onde cayeron por 3:1. Darréu en payares Venezuela viaxó al altor de La Paz pa enfrentase a Bolivia onde volvieron cayer por 4:2, y nel postreru partíu del añu, na cuarta fecha, Venezuela recibió en Ciudad Guayana a Ecuador onde volvió collechar otra derrota, esta vegada por 1:3, rematando l'añu na última posición de la eliminatoria ensin nengún puntu, siendo'l peor arranque na historia de la seleición n'eliminatories mundialistas. Darréu en marzu de 2016 volver# a entamar les eliminatories, onde na quinta fecha la seleición visitó a Perú en Lima, onde consiguió'l so primer puntu al empatar 2:2. Na sesta fecha, Venezuela camudo d'escenariu y recibió na ciudá de Barinas a Chile onde cayó ganada 1:4.

La seleición de Venezuela allíniase previu al so enfrentamientu pola Copa América Centenariu ante'l so similar de Uruguái.

Con Rafael Dudamel como nuevu direutor téunicu, na fase de grupos de la Copa América Centenariu, Venezuela enfrentar a Xamaica nel partíu inaugural, onde ganó 0:1. Nel so segundu alcuentru, trunfó sobre Uruguái 0:1. Nel so tercer y última presentación de la fase de grupos, igualó 1:1 con Méxicu, colo que clasificó de segunda nel so grupu. Nos cuartos de final, sería ganada 4:1 por Arxentina, quedando nel puestu 6 nel tornéu. Depués de la Copa América Centenariu, na séptima fecha Venezuela visitó a Colombia en Barranquilla onde cayeron por 2:0, ente que na octava fecha recibieron en Mérida la visita d'Arxentina onde consiguieron el so segundu puntu al igualar 2:2 con goles de Josef Martínez y de Juanpi. N'ochobre xugaron les feches 9 y 10 de les eliminatories, onde na novena fecha Venezuela visitó en Montevidéu a Uruguái, onde fueron ganaos por 3:0, cerrando asina la primer ronda de les eliminatories.

Na décima fecha, empezando la segunda ronda, Venezuela recibió en Mérida a Brasil, cayendo nuevamente por 0:2, certificando la so eliminación. En payares xugaron les dos últimes feches del añu, onde na fecha 11, Venezuela recibió na ciudá de Maturín a Bolivia onde llograron consiguir el so primer trunfu nes eliminatories al vencer por 5:0 con una tripleta de Josef Martínez, anotando tamién Romulo Otero y Jacobo Koufatty, pa llegar asina a 5 puntos. Igualmente Martínez convertir nel primer xugador que marca tres veces nun partíu premundialista cola seleición. Na fecha 12, xugóse'l postreru partíu del 2016, onde Venezuela visitó a Ecuador en Quito, perdiendo por 3:0. En marzu de 2017 volver# a entamar nuevamente les eliminatories coles feches 13 y 14, entrando na recta final onde na decimotercer fecha La Vinotinto recibió en Maturín a Perú onde empataron 2:2. Na decimocuarta fecha Venezuela visitó a Chile en Santiago onde cayeron por 3:1.

El 31 d'agostu pola decimoquinta fecha, La Vinotinto recibió en San Cristóbal a Colombia onde empataron ensin goles. Na fecha siguiente, en Buenos Aires, consigue nuevamente un empate (1:1) ante Arxentina, consiguiendo per primer vegada na historia evitar una gana ante La Albiceleste nun ciclu mundialista. Yá n'ochobre xugaron les feches 17 y 18, onde primero empataron ensin goles contra Uruguái en San Cristóbal, y dempués en peracabar fecha visitaron a Paraguái en Asunción, onde los Venezolanos terminarian les eliminatories con honor al vencer a los paraguayos 0-1 con gol de Yangel Herrera certificando tamién la eliminación de Paraguái y la clasificación automáticamente de Arxentina, Colombia y Perú rematando asina la so participación nes eliminatories nel 10° llugar con 12 puntos.

Instalaciones[editar | editar la fonte]

Estadio[editar | editar la fonte]

Himnu nacional de Venezuela que s'escucha nel estadiu antes de los partíos de la seleición.
Himnu nacional de Venezuela "Gloria al Bravu Pueblu"

noicon


A diferencia del delles seleiciones del subcontinente, la seleición venezolana nun tien un estadiu fixu pa los sos partíos. De normal mientres delles décades xugó la mayoría de los sos partíos nel Estadiu Olímpicu de la Universidá Central de Venezuela en Caraques, qu'anguaño tien una capacidá pa 24.900 espectadores: Esta cortil ye obra del arquiteutu Carlos Raúl Villanueva y foi creáu especialmente pa los Xuegos Bolivarianos de 1951 nesa ciudá a principios d'esi añu.

De los alcuentros oficiales que s'apostaron en Venezuela, 38 d'ellos fueron na ciudá de Caraques, 28 na ciudá de San Cristóbal y 25 en Maracaibo.

Nos últimos años, tres la remodelación y construcción de nuevos estadios pa la Copa América 2007, la seleición venezolana, pa los sos xuegos d'eliminatories mundialistas, tuvo rotando en distintes sedes, siendo les más frecuentes l'Estadiu Olímpicu General José Antonio Anzoátegui de la ciudá de Puerto La Cruz, el Centru Total d'Entretenimientu Cachamay en Ciudad Guayana, y l'Estadiu Polideportivu de Pueblu Nuevu en San Cristóbal.

Vista de la sede del Centru Nacional d'Altu Rendimientu.

Centru Nacional d'Altu Rendimientu[editar | editar la fonte]

El Centru Nacional d'Altu Rendimientu ye una instalación deportiva que funciona como llugar de concentración, evaluación, agospiamientu y preparación de los escoyíos de fútbol venezolanu, cuntando con un camarín especial pa la seleición mayor. Atópase allugáu nel sector de Los Carbayos, isla de Margarita. Los predivos tomen un total de 75 hectárees y tienen oficines alministratives, según servicios d'atención médica y agospiamientu, auditorios y salones d'estudiu, amás de tres campu de fútbol, fútbol sala y fútbol playa. Foi inauguráu en 2013 y cuntó col sofitu d'empreses ya instituciones públiques y privaes pal so desenvolvimientu.[23]

Uniforme y escudu[editar | editar la fonte]

Periodu Provisor
1981-1991 Adidas
1993-1996 Forte
1996-1997 Polmer
1998-1999 ABA Sport
2000-2005 Atletica
2005- Adidas

Pa la so primer actuación internacional nos Xuegos Centroamericanos y del Caribe de Panamá, el Comité Olímpicu Internacional asignó-y a la seleición el inusual color borgoña na so pesada camiseta d'algodón, con un sellu tricolor con siete estrelles nel llau esquierdu del pechu, emulando a la bandera nacional. De magar, y con esceición de dalgún complementu y/o diseños del uniforme mientres curtios años, la seleición vistió siempres con dicha tonalidá, conocida na xíriga venezolana como vinotinto. Ello dio pie al surdimientu de «La Vinotinto» como seudónimu oficial del equipu. Esta particularidá estrémalu notablemente de les otres seleiciones de la CONMEBOL, que los sos uniformes usen coloraciones correspondientes a los de les sos respeutives banderes, y xúnta-y a los sos similares d'Alemaña, Australia, Italia, Xapón, Nueva Zelanda y los Países Baxos, que son conocíes polos mesmu.[24]

La equipación actual dar a conocer a finales de 2017, onde Venezuela va volver a la camisa clásica vinotinto col vieyu escudu de la Federación Venezolana de Fútbol (FVF), que va tar allugáu sobre la esquierda del pechu, opuestu al logo de Adidas. El branding de los trés tires, los puños vienen nun tonu crema, y el pescuezu abotonable con trés tires nes bandes. L'uniforme completar con shorts vinotinto cola imaxe de la FVF y medies negres. Esta camiseta de fútbol presenta un diseñu inspiráu na primera equipación de la seleición de Venezuela. Iguóse nun texíu transpirable y lluz un pescuezu tunecín.

La indumentaria de visitante va ser nuevamente de color blanca, dexando a un llau el color fosforescente qu'usaron los escoyíos dende'l 2015.

Dende'l 2005, la marca alemana Adidas volvió vistir a Venezuela, pero esta vegada al traviés del patrociniu.

Uniforme actual
Titular Alternativu Porteru 1 Porteru 2 Porteru 3






Adidas

Evolución[editar | editar la fonte]

Escudu[editar | editar la fonte]

L'escudu de la Federación Venezolana de Fútbol ye l'emblema oficial de la seleición venezolana a nivel internacional. L'actual escudu fixo la so apaición en 1996, onde Venezuela recuperaba'l gris nos sos uniformes, que guardóse nel Tornéu Preolímpicu Suramericanu Sub-23 de 1996 (Mar de Plata, Arxentina), acompañáu d'una gran franxa tricolor na camiseta a nivel del corazón, onde reposaba l'escudu de la FVF conocíu anguaño. Nel 2015 presentóse un escudu desenvueltu por Adidas pal modelu de camiseta 2014, que foi utilizáu única y puramente nes equipaciones de les seleiciones al cargu de la FVF. El logo tradicional de la Federación Venezolana de Fútbol siguió siendo'l logo institucional de la federación.[25] En 2018 les seleiciones volvieron utilizar l'escudu de la federación.

Xugadores[editar | editar la fonte]

A lo llargo de la historia de la seleición de fútbol de Venezuela fueron cientos de futbolistes los que vistieron la camiseta nacional. Ente esa cifra de futbolistes dos pertenecen al Club de los Cien de la FIFA, club que reconoz a los futbolistes qu'apostaren cien o más alcuentros internacionales cola so respeutiva seleición.[26]

Juan Arango encabeza la llista del rubro de participaciones con 127, siguíu de José Manuel Rei con 111. Giancarlo Maldonado, xunto a Arango allúguense como los máximu goliadores en competencies oficiales con 22 anotaciones ente Copa América, eliminatories y amistosos. Esti postreru tien el récor de más goles pa un venezolanu n'eliminatories, al totalizar 12 goles.

N'otra categoría atópase José Luis Dolgetta, únicu venezolanu en ser el máximu goliador d'una Copa América al anotar 4 tantos na edición de 1993. Dolgetta amás ye'l máximu goliador de la seleición nesti tornéu con 6.[27]

Última convocatoria[editar | editar la fonte]

Convocatoria pal partíu amistosu del 13 de payares ante IránBandera de Irán Irán.

Nome bgcolor=#8C001A align=left

style="color:white;" width=15%|Posición

Edá bgcolor=#8C001A style="color:white;"

width=2%|PX

G Club
1 Wuilker Faríñez Porteru 26 años 8 (-6) Bandera de Colombia Millonarios
12 José Contreras Porteru 29 años 6 (-9) Bandera de Francia Châteauroux
2 Wilker Ángel Defensa 31 años 17 2 Bandera de Rusia Ajmat Grozni
3 Mikel Villanueva Defensa 31 años 17 2 Cádiz
4 Rubert Quijada Defensa 35 años 7 0 Bandera de Qatar Al-Gharafa
13 Jhon Chancellor Defensa 32 años 6 0 Bandera de Rusia Anzhí Majachkalá
18 Víctor García Defensa 29 años 8 0 Bandera de Portugal Vitória de Guimarães
20 Ronald Hernández Defensa 26 años 2 0 Bandera de Noruega Stabæk
21 José Rafael Hernández Defensa 26 años 0 0 Bandera de Estaos Xuníos d'América Atlanta United
5 Arquímedes Figuera Mediocampista 35 años 23 1 Bandera del Perú Club Universitario de Deportes Universitario
6 Aristóteles Romero Mediocampista 28 años 2 0 Bandera d'Eslovenia Ankaran Hrvatini
7 Darwin Machís Mediocampista 31 años 8 0 Granada
8 Adalberto Peñaranda Mediocampista 26 años 12 0 Málaga
11 Juanpi Mediocampista 30 años 12 1 Málaga
14 Yangel Herrera Mediocampista 26 años 6 1 Bandera de Estaos Xuníos d'América New York City
15 Jhon Murillo Mediocampista 28 años 14 1 Bandera de Turquía Kesımpaşa
16 Yeferson Soteldo Mediocampista 26 años 7 0 Bandera de Chile Universidá de Chile
17 Ronaldo Lucena Mediocampista 27 años 2 0 Bandera de Venezuela Deportivo Táchira
9 Anthony Blondell Delanteru 29 años 1 0 Bandera de Canadá Vancouver Whitecaps
23 Salomón Rondón Capitán Delanteru 34 años 66 19 Bandera de Inglaterra West Bromwich Albion
DT Bandera de Venezuela Rafael Dudamel Entrenador 51 años 19 18
Datos actualizaos al 13 de payares de 2017.

Convocatories en torneos internacionales[editar | editar la fonte]

Más guardes[editar | editar la fonte]

El mediocampista Juan Arango ye'l futbolista que más vegaes vistió la elástica nacional: 127 partíos ente 1999 y 2015. Ente que el delanteru Giancarlo Maldonado comparte con Arango el récor de más goles oficiales anotaos cola seleición.
# Xugador Periodu Partíos Goles Permediu
1 Juan Arango 1999-2015 127 22 0.17
2 José Manuel Rei 1997-2011 111 11 0.1
3 Jorge Rojas 1999-2009 88 3 0.03
4 Tomás Rincón 2008-2017 86 0 0
5 Miguel Mexa Vitali 1999-2012 84 1 0.01
6 Oswaldo Vizcarrondo 2004-2016 80 7 0.09
7 Gabriel Urdaneta 1996-2005 76 9 0.12
8 Luis Vallenilla 1999-2007 75 1 0.01
9 Luis Manuel Seijas 2006-2016 67 2 0.03
Roberto Rosales 2007-2016 67 0 0
Actualizáu¹ al 13 de payares de 2017.

1 Los goles y xuegos contabilizaos a los escoyíos venezolanos, solo inclúin aquellos asocedíos ante seleiciones mayores afiliaes a la FIFA.

Máximos goliadores[editar | editar la fonte]

# Xugador Periodu Goles Partíos Permediu
1 Giancarlo Maldonado 2003-2011 22 65 0.34
Juan Arango 1999-2015 22 127 0.17
3 Salomón Rondón 2008-2017 19 66 0.29
4 Ruberth Morán 1996-2007 14 61 0.23
5 Miku 2006-2015 11 50 0.22
José Manuel Rei 1997-2011 11 111 0.1
7 Daniel Arismendi 2006-2011 9 30 0.3
Gabriel Urdaneta 1996-2005 9 76 0.12
Josef Martínez 2011-2017 9 42 0.21
10 Oswaldo Vizcarrondo 2004-2016 7 80 0.09
Juan García 1993-2009 7 49 0.14
Rómulo Otero 2013-2017 7 27 0.26
Actualizáu¹ al 13 de payares de 2017.

1 Los goles y xuegos contabilizaos a los escoyíos venezolanos, solo inclúin aquellos asocedíos ante seleiciones mayores afiliaes a la FIFA.

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Entrenador Periodu
Bandera d'Italia Francisco Godigna 1938
Bandera del Perú Sixto Soler 1944-1946
Bandera de Venezuela Álvaro Cartia 1948
Bandera de Brasil Orlando Fantoni 1951
Bandera d'Arxentina Ángel Gleria 1951
Bandera de Brasil Orlando Fantoni 1956-1959
Bandera d'Arxentina Rafael Franco Reyes 1961-1969
Bandera d'Arxentina Bandera de Venezuela José Gregorio Gómez 1969
Bandera de Venezuela Rafael González 1970
Bandera d'Arxentina Bandera de Venezuela José Gregorio Gómez 1970-1973
Bandera d'Alemaña Rudi Gutendorf 1974
Bandera de Uruguái Bandera de Venezuela Walter Roque 1975
Bandera de Grecia Dan Georgiadis 1977
Bandera de Venezuela Manuel Plasencia 1977-1978
Bandera de Venezuela José Julián Hernández 1979
Bandera de Venezuela Manuel Plasencia 1980
Bandera de Venezuela Luis Mendoza 1981
Entrenador Periodu
Bandera de Uruguái Bandera de Venezuela Walter Roque 1981
Bandera de Venezuela Manuel Plasencia 1981-1982
Bandera de Uruguái Bandera de Venezuela Walter Roque 1983-1985
Bandera de Venezuela Rafael Santana 1987-1988
Bandera de Cuba Miguel Sabina 1989
Bandera d'Arxentina Bandera de Venezuela Carlos Horacio Moreno 1989
Bandera de Uruguái Víctor Pignanelli 1991
Bandera de República Federal de Yugoslavia Ratomir Dujković 1993-1994
Bandera de Venezuela Rafael Santana 1995
Bandera de Venezuela Lino Alonso 1996
Bandera de Colombia Bandera de Venezuela Eduardo Borrero 1996-1997
Bandera d'Arxentina José Omar Pastoriza 1999-2000
Bandera de Venezuela Richard Páez 2001-2007
Bandera de Venezuela César Farías 2008-2013
Bandera de Venezuela Manuel Plasencia 2014
Bandera de Venezuela Noel Sanvicente 2014-2016
Bandera de Venezuela Rafael Dudamel 2016-

Cuerpu téunicu actual[editar | editar la fonte]

Cuerpu téunicu actual
Entrenador: Bandera de Venezuela Rafael Dudamel Asistente téunicu: Bandera de Venezuela Marcos Mathías
Preparador físicu: Bandera de Venezuela Joseph Cañes Segundu asistente téunicu: Bandera de Venezuela Modesto González
Preparador d'arqueros: Bandera de Venezuela Vicente Rosales Tercer asistente téunicu: Bandera de Venezuela José María Morr
Médicu: Bandera de Venezuela José De Filippis Nutricionista: Bandera de Venezuela Mariana Iglesias
Fisioterapeuta: Bandera de Venezuela Alberto Useche Fisioterapeuta: Bandera de Venezuela Jesús Guacarán
Coach motivacional: Bandera de Venezuela Jeremías Álvarez Coordinador: Bandera de Venezuela José Quintero
Analista de videos: Bandera de Venezuela Yamil Floríu Analista de videos: Bandera de Venezuela Rodrigo Piñón
Xefe de prensa: Bandera de Venezuela Víctor Gómez Coordinador xeneral: Bandera de Venezuela José Antonio Quintero

Partíos[editar | editar la fonte]

Postreros partíos y próximos alcuentros[editar | editar la fonte]

De siguío una llista de los postreros y próximos alcuentros que va tener La Vinotinto.

Fecha Llocalidá Local Res. Visitante Certame
401 31 d'agostu de 2017 Bandera de Venezuela San Cristóbal Bandera de Venezuela Venezuela 0:0 Bandera de Colombia Colombia Clasif. Copa Mundial de 2018
402 5 de setiembre de 2017 Bandera d'Arxentina Buenos Aires Bandera d'Arxentina Arxentina 1:1 Bandera de Venezuela Venezuela Clasif. Copa Mundial de 2018
403 5 d'ochobre de 2017 Bandera de Venezuela San Cristóbal Bandera de Venezuela Venezuela 0:0 Bandera de Uruguái Uruguái Clasif. Copa Mundial de 2018
404 10 d'ochobre de 2017 Bandera de Paraguái Asunción Bandera de Paraguái Paraguái 0:1 Bandera de Venezuela Venezuela Clasif. Copa Mundial de 2018
405 13 de payares de 2017 Bandera de Países Baxos Nijmegen Bandera de Irán Irán 1:0 Bandera de Venezuela Venezuela Amistosu
406 7 de setiembre de 2018 Bandera de Estaos Xuníos d'América Miami Gardens Bandera de Colombia Colombia : Bandera de Venezuela Venezuela Amistosu
407 11 de setiembre de 2018 Bandera de Panamá Panamá Bandera de Panamá Panamá : Bandera de Venezuela Venezuela Amistosu
Actualizáu'l 13 de payares de 2017.[28]

Clasificación[editar | editar la fonte]

Esisten diverses clasificaciones que listan les seleiciones nacionales d'alcuerdu a distintos criterios; sicasí, el más importante d'ellos ye la clasificación mundial de la FIFA.

Institución Ranking actual Meyor ranking Peor ranking
Posición V Puntaje Fecha Posición V Puntaje Fecha Posición V Puntaje Fecha
FIFA 33º[29] Creciente 6 755 7 de xunu de 2018 29º Creciente 1 724 14 d'agostu de 2014 129º 1 19 18 de payares de 1998 76º
Elo1 34º[30] Creciente 2 1739 17 de xunu de 2018 19º Sin cambios 1786 20 de xunetu de 2011 127º Sin cambios 1302 5 de setiembre de 1993 88º

Clasificación histórica na FIFA[editar | editar la fonte]

Clasificación de la FIFA más alta: 29º (14 d'agostu de 2014)
Clasificación de la FIFA más baxa: 129º (18 de payares y 23 d'avientu de 1998)
Meyor progresión de la historia: +31 (8 d'agostu de 1993 y 14 de xunetu de 2016)
Peor progresión de la historia: -37 (18 de setiembre de 2014)
Fonte: Ficha de Venezuela en FIFA y Estadístiques FIFA
Colores: Doráu = (1ᵘ Puestu); Platiáu = (2ᵘ Puestu); Bronce = (3ᵘ Puestu); Azul = (Top 10º); *Verde claru = (Meyor posición); *Rosado = (Peor posición)

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Copa Mundial de Fútbol[editar | editar la fonte]

Copa Mundial de Fútbol Máximu(s) goliador(es) Entrenador
Añu Ronda Pos PX V Y D GF GC Dif. Rend.
Bandera de Uruguái 1930 Nun esistía la seleición
Bandera d'Italia 1934 Nun participó
Bandera de Brasil 1950
1954
Bandera de Suecia 1958
Bandera de Chile 1962
Bandera de Inglaterra 1966 Nun clasificó
Bandera de Méxicu 1970
Bandera d'Alemaña 1974
Bandera d'Arxentina 1978
1982
Bandera de Méxicu 1986
Bandera d'Italia 1990
Bandera de Estaos Xuníos d'América 1994
Bandera de Francia 1998
Bandera de Corea del SurBandera de Xapón 2002
Bandera d'Alemaña 2006
Bandera de Sudáfrica 2010
Bandera de Brasil 2014
Bandera de Rusia 2018
Bandera de Qatar 2022 Por definir
Bandera de CanadáBandera de Estaos Xuníos d'AméricaBandera de Méxicu 2026
Total 0/21

Clasificación de Conmebol pa la Copa Mundial de Fútbol[editar | editar la fonte]

Clasificación de Conmebol Máximu(s) goliador(es) Entrenador(es)
Añu Ronda Pos. PX V Y D GF GC Dif. Rend.
Bandera de Uruguái 1930 Solo participaron seleiciones convidaes
Bandera d'Italia 1934 Nun esistía la seleición
Bandera de Francia 1938 Nun participó
Bandera de Brasil 1950
1954
Bandera de Suecia 1958 Retiróse
Bandera de Chile 1962 Nun participó
Bandera de Inglaterra 1966 Grupu 1 4 0 0 4 4 15 -11 0,00% Tortolero, Elie, Motta, Scovino (1) Bandera d'Arxentina Rafael Franco
Bandera de Méxicu 1970 Grupu 2 10° 6 0 1 5 1 18 -17 5,55% Mendoza (1) Bandera d'Arxentina Rafael Franco,
Bandera d'Arxentina Gregorio Gómez
Bandera d'Alemaña 1974 Inhabilitáu1
Bandera d'Arxentina 1978 Grupu 2 4 0 1 3 2 8 -6 8,33% Marín, Iriarte (1) Bandera de Grecia Dan Georgiadis
1982 Grupu 1 4 1 0 3 1 9 -8 25,00% Acosta (1) Bandera de Uruguái Walter Roque
Bandera de Méxicu 1986 Grupu 1 10° 6 0 1 5 5 15 -10 5,55% Torres, Márquez, Febles, Cedeño, Añor (1) Bandera de Uruguái Walter Roque
Bandera d'Italia 1990 Grupu 3 4 0 0 4 1 18 -17 0,00% Fernández (1) Bandera d'Arxentina Carlos Horacio Moreno
Bandera de Estaos Xuníos d'América 1994 Grupu B 8 1 0 7 4 34 -30 12,50% García (2) Bandera de República Federal de Yugoslavia Ratomir Dujković
Bandera de Francia 1998 16 0 3 13 8 41 -33 6,25% Savarese (2) Rafael Santana,
Bandera de Colombia Eduardo Borrero
Bandera de Corea del SurBandera de Xapón 2002 18 5 1 12 18 44 -26 29,62% Morán (4) Bandera d'Arxentina José Pastoriza,
Bandera de Venezuela Richard Páez
Bandera d'Alemaña 2006 18 5 3 10 20 28 -8 33,33% Morán (6) Bandera de Venezuela Richard Páez
Bandera de Sudáfrica 2010 Lliga 18 6 4 8 23 29 -6 40,74% Maldonado (6) Bandera de Venezuela Richard Páez,
Bandera de Venezuela César Farías
Bandera de Brasil 2014 Lliga 16 5 5 6 14 20 -6 41,66% Rondón (5) Bandera de Venezuela César Farías
Bandera de Rusia 2018 Lliga 10° 18 2 6 10 19 35 -16 22,22% Martínez (5) Bandera de Venezuela Noel Sanvicente,
Bandera de Venezuela Rafael Dudamel
Bandera de Qatar 2022 Por apostase
Bandera de CanadáBandera de Estaos Xuníos d'AméricaBandera de Méxicu 2026
Total 13/20 10° 140 25 25 90 120 314 -194 23,81% Arango (12)

Copa América[editar | editar la fonte]

Copa América style="width:1%;"

rowspan="25"|

Máximu(s) goliador(es) Entrenador(es)
Añu Ronda Pos. PX V Y D GF GC Dif. Rend.
19161963 Ensin participación
Bandera de Uruguái 1967 5 1 0 4 7 16 -9 20,00% Santana (3) Bandera d'Arxentina Rafael Franco
1975 Grupu A 10° 4 0 0 4 1 26 -25 0,00% Iriarte (1) Bandera de Uruguái Walter Roque
1979 Grupu A 10° 4 0 2 2 1 12 -11 16,66% Carvajal (1) José J. Hernández
1983 Grupu A 10° 4 0 1 3 1 10 -9 8,33% Febles (1) Bandera de Uruguái Walter Roque
Bandera d'Arxentina 1987 Grupu B 10° 2 0 0 2 1 8 -7 0,00% Acosta (1) Bandera de Venezuela Rafael Santana
Bandera de Brasil 1989 Grupu A 10° 4 0 1 3 4 11 -7 8,33% Maldonado (4) Bandera d'Arxentina Carlos H. Moreno
Bandera de Chile 1991 Grupu A 10° 4 0 0 4 1 15 -14 0,00% Autogol (1) Bandera de Uruguái Víctor Pignanelli
Bandera d'Ecuador 1993 Grupu A 11° 3 0 2 1 6 11 -5 22,22% Dolgetta (4) Bandera de República Federal de Yugoslavia Ratomir Dujković
Bandera de Uruguái 1995 Grupu A 12° 3 0 0 3 4 10 -6 0,00% Dolgetta (2) Bandera de Venezuela Rafael Santana
Bandera de Bolivia 1997 Grupu B 12° 3 0 0 3 0 5 -5 0,00% Bandera de Colombia Eduardo Borrero
Bandera de Paraguái 1999 Grupu B 12° 3 0 0 3 1 13 -12 0,00% Urdaneta (1) Bandera d'Arxentina José Pastoriza
Bandera de Colombia 2001 Grupu A 12° 3 0 0 3 0 7 -7 0,00% Bandera de Venezuela Richard Páez
Bandera del Perú 2004 Grupu A 11° 3 0 1 2 2 5 -3 11,11% Margiotta, Morán (1) Bandera de Venezuela Richard Páez
Bandera de Venezuela 2007 1/4 4 1 2 1 5 6 -1 41,66% Arango, Arismendi, Cichero, Maldonado, Páez (1) Bandera de Venezuela Richard Páez
Bandera d'Arxentina 2011 Semifinales 6 2 3 1 7 8 -1 50,00% Arango, Cichero, Miku, González, Perozo, Rondón, Vizcarrondo (1) Bandera de Venezuela César Farías
Bandera de Chile 2015 Grupu C 3 1 0 2 2 3 -1 33,33% Miku, Rondón (1) Bandera de Venezuela Noel Sanvicente
Bandera de Estaos Xuníos d'América 2016 1/4 4 2 1 1 4 5 -1 58,33% Rondón (2) Bandera de Venezuela Rafael Dudamel
Bandera de Brasil 2019 Por apostase
Bandera d'Ecuador 2023
Total 17/45 11° 62 7 12 42 47 171 -124 18,28% Dolgetta (6)

Categoríes inferiores[editar | editar la fonte]

Les categoríes inferiores de la seleición de fútbol de Venezuela, son el conxuntu de seleiciones de la Federación Venezolana de Fútbol integraes nel so conxuntu por xugadores d'ente 15 a 23 años, que representen a Venezuela nos distintos torneos internacionales arrexuntaos en distintes categoríes d'edá y que constitúin los escalafones previos a la seleición absoluta.

Les distintes categoríes establecer pol añu de nacencia de los xugadores y de normal inclúin a futbolistes nacíos en dos años consecutivos. Tradicionalmente la denominación de la seleición referir a la edá máxima de los xugadores habiendo asina competiciones oficiales dende los sub-15 hasta los sub-23.

Seleición sub-23[editar | editar la fonte]

La seleición sub-23 (o seleición olímpica) ye la encargada de defender a Venezuela na competición olímpica de fútbol, motivu pol que recibe'l calificativu d'olímpica. Los xugadores participantes nos mesmos tienen de tener menos de 23 años d'edá sacante trés per escuadra que pueden ser mayores.[31]

El tornéu olímpicu ye consideráu según una Copa Mundial sub-23. Dende los Xuegos Olímpicos de Méxicu 1968 hasta los Xuegos Olímpicos d'Atenes 2004, la seleición sub-23 de Venezuela tuvo participando nel Tornéu Preolímpicu Suramericanu Sub-23 entamada pola Confederación Suramericana de Fútbol.

Nel Tornéu Preolímpicu Suramericanu Sub-23 de 1980, Venezuela algamaría'l so meyor resultáu al consiguir el 4º llugar tres dos victories, un empate y trés gana. Sicasí solo los dos primeros de la clasificación, Arxentina y Colombia asistiríen a los Xuegos Olímpicos de Moscú 1980. De manera inesperada, Arxentina, xunir al boicó convocáu por 65 naciones en protesta contra la Xunión Soviética pola invasión a Afganistán qu'empezó a finales de 1979. En llugar d'Arxentina, Venezuela parte a Moscú, quedando nel grupu A, consiguiendo solo una victoria, na so única presentación nunos Xuegos Olímpicos.

Seleición sub-20[editar | editar la fonte]

Xugadores de la seleición sub-20 previu a un partíu del Campeonatu Suramericanu de Fútbol Sub-20 de 2017.

La categoría sub-20 ye la categoría xuvenil encargada de defender a Venezuela nel Campeonatu Suramericanu de Fútbol Sub-20 con mires a clasificar a la Copa Mundial de Fútbol Sub-20 dende la so creación nos años 70. Na categoría solo clasificó a la Copa Mundial de Fútbol Sub-20 de 2009, algamáu los octavos de final en siendo esaniciada polos Emiratos Árabes Xuníos, y a la Copa Mundial de Fútbol Sub-20 de 2017, onde consiguió'l subcampeonatu en cayendo na final ante Inglaterra.

Seleición sub-17[editar | editar la fonte]

La seleición de fútbol sub-17 de Venezuela ye l'equipu formáu por xugadores de 17 años d'edá, que representa a la Federación Venezolana de Fútbol nel Campeonatu Suramericanu de Fútbol Sub-17. Na categoría solo clasificó a la Copa Mundial na edición de 2013, quedando esaniciada na fase de grupos.

Seleición sub-15[editar | editar la fonte]

La seleición de fútbol sub-15 de Venezuela ye l'equipu formáu por xugadores de 15 años d'edá, que representa a la Federación Venezolana de Fútbol nel Campeonatu Suramericanu de Fútbol Sub-15. La so meyor participación nun Suramericanu Sub-15 foi na edición de 2007 cuando por diferencia de goles nun pudieron avanzar a la segunda fase del tornéu.

Palmarés[editar | editar la fonte]

Seleición mayor[editar | editar la fonte]

Seleición sub-23[editar | editar la fonte]

Seleición sub-20[editar | editar la fonte]

Seleición sub-17[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Considérense solo les actuaciones de la seleición absoluta.
  2. La participación de Venezuela nes competiciones de fútbol mientres los Xuegos Olímpicos de Moscú 1980 tuvo al cargu de la seleición olímpica.
  3. Los países cofundadores de la FIFA fueron Bélxica, Dinamarca, España, Francia, Países Baxos, Suecia y Suiza.
  4. Aquel día, yá se xugaren 10 ediciones de la Copa América.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 «Venezuela: ¿Por qué la 'vinotinto'?». Consultáu'l 26 de marzu de 2016.
  2. 2,0 2,1 «nomatu/ La vinotinto: más allá d'un nomatu». Consultáu'l 26 de marzu de 2016.
  3. 3,0 3,1 Federación Internacional de Fútbol Asociación, FIFA. «Venezuela - Información de l'Asociación». Consultáu'l 2 de setiembre de 2014.
  4. Pérez, Eliézer (2013). «Venezuela cumple 60 años na Conmebol». Líder en deportes. http://www.liderendeportes.com/noticias/futbol/venezuela-cumple-60-anos-en-la-conmebol.aspx. 
  5. 5,0 5,1 5,2 Ballesteros, Frank; Pierrend, José Luis; y Schmerler, Elí (5 d'abril de 2006). «International Results of Venezuela» (inglés). www.rsssf.com. Consultáu'l 19 de xunetu de 2016.
  6. Federación Internacional de Fútbol Asociación, FIFA. «Tornéu Olímpicu de Fútbol Moscú 1980». Consultáu'l 26 de marzu de 2016.
  7. «XXII. Olympiad Moscow 1980 Football Tournament» (inglés). Consultáu'l 26 de marzu de 2016.
  8. mundial-sub-20-de-egipto-ganando-a-uruguay-3-1/ Venezuela clasifica al Mundial Sub-20 d'Exiptu ganando a Uruguái 3 – 1. futbol.com.ve. 8 de febreru de 2009. http://www.futbol.com.ve/97/venezuela-clasifica-al mundial-sub-20-de-egipto-ganando-a-uruguay-3-1/. Consultáu'l 19 de xunetu de 2016. 
  9. Martínez Pérez, Daniel (11 de febreru de 2017). ¡La Sub 20 Vinotinto ye mundialista!. Meridianu. http://www.meridiano.com.ve/futbol/la-vinotinto/146760/-la-sub-20-vinotinto-ye-mundialista-.html. Consultáu'l 12 de febreru de 2017. 
  10. so-clasificacion-pa-el mundial-y-llucha-conquistar-el so-primer-suramericanu/ ¡Hazaña vinotinto! Venezuela clasificar al Mundial de Fútbol Sub-17 d'Emiratos Árabes. noticies24.com. 24 d'abril. http://www.noticias24.com/venezuela/noticia/164595/la-vinotinto-sub17-va-güei-por-la so-clasificacion-pa-el mundial-y-llucha-conquistar-el so-primer-suramericanu/. Consultáu'l 19 de xunetu de 2016. 
  11. Muñoz, Tomás (20 de xunetu de 2010). «Feliz cumpleaños, Vinotinto». Planeta Vinotinto.com. Consultáu'l 22 de xunetu de 2010.
  12. «1926: La Seleición Nacional nació nel Hipódromu El Paraísu». Fútbol ye Tou.com (21 de xunetu de 2010). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de setiembre de 2014. Consultáu'l 22 de xunetu de 2010.
  13. Pérez, Eliézer (2012). «casa-del xigante-fifa.aspx 75 años de vida na casa del xigante FIFA». Líder en deportes. http://www.liderendeportes.com/noticias/futbol/75-anos-de-vida-en-la casa-del xigante-fifa.aspx. 
  14. RSSSF.com: «Central American and Caribbean Games Games 1938 (Panama)»
  15. Laya, 2004, p. 39
  16. «alcordances/el-dia-que-venezuela-zusmiu-con-la-rayada/ El día que Venezuela xugó cola rayada» (2014). Consultáu'l 30 de xunetu de 2016.
  17. Caracol Radio (ed.): «D.T. Jorge Fossati: "Fai enforma Venezuela dexó de ser la cenicienta"». Consultáu'l 12 de xunetu de 2010. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  18. Gobiernu Bolivariano de Venezuela, 15/02/07, «Venezuela yá ye Copa América»
  19. con-el-tercer-puestu-4-1-20110723-0002.html Perú quedar col tercer puestu
  20. FIFA.com (ed.): «Chile llega lo más alto (0-2)» (10 de xunu de 2012). Consultáu'l 25 d'agostu de 2012.
  21. ElUniversal.com (ed.): «César Farías arrenunció» (30 de payares de 2013). Consultáu'l 23 de mayu de 2014.
  22. ultimasnoticias.com.ve (ed.): «Manuel Plasencia va ser el DT interín de la Vinotinto» (8 de febreru de 2014). Consultáu'l 23 de mayu de 2014.
  23. «Centro Nacional d'Altu Rendimientu». Federación Venezolana de Fútbol. Consultáu'l 23 de setiembre de 2014.
  24. «Seleiciones que nun xueguen con el color de la so bandera na so camiseta». Grupo PRISA. Consultáu'l 12 de xineru de 2018.
  25. identidá-de-la-vinotinto/ ESPECIAL | La evolución de la identidá de La Vinotinto - gradadigital.com
  26. Páxina oficial de la FIFA (ed.): «FIFA club de los 100 - Internacionalidades». Consultáu'l 15 de febreru de 2015.
  27. El Nacional (ed.): «Dolgetta ye l'home gol de la Vinotinto en Copa América». Consultáu'l 7 de xunu de 2016.
  28. FIFA. «Venezuela - Partíos y Resultaos». Consultáu'l 23 de marzu de 2017.
  29. Federación Internacional de Fútbol Asociación (21 d'avientu de 2011). «Clasificación Mundial FIFA/Coca Cola: Clasificación actualizada». es.fifa.com.
  30. World Football Elo Ratings
  31. «Tornéu olímpicu de fútbol en FIFA.com» (inglés).

Filmografía[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]