Seleición masculina de fútbol de Polonia

De Wikipedia
Seleición masculina de fútbol de Polonia

Bandera de Polonia

Datos xenerales
Códigu FIFA POL
Asociación PZPN
Confederación UEFA
Nomatu Biało-czerwoni (Blancos y colloraos)
Biały Orły
(Águiles blanques)
Dir. téunicu Bandera de Portugal Fernando Santos
Capitán Robert Lewandowski
Más goles Robert Lewandowski (63)
Más particip. Robert Lewandowski (116)
Ranking FIFA Creciente 8.ᵘ en xunu de 2018
→ Meyor llugar 16.ᵘ en setiembre de 2007
→ Peor llugar 78.ᵘ en payares de 2013
Estadiu Estadiu Nacional, Varsovia
Primer partíu internacional
Bandera d'Hungría Hungría 1:0 Polonia [[Archivu:{{{bandera alies-1919}}}|20x20px|border|link=|Bandera de Polonia]]
18 d'avientu de 1921
Meyor resultáu internacional
Bandera de Polonia Polonia 10:0 San Marín Bandera de San Marín
1 d'abril de 2009
Peor resultáu internacional
Bandera de Dinamarca Dinamarca 8:0 Polonia [[Archivu:{{{bandera alies-1928}}}|20x20px|border|link=|Bandera de Polonia]]
26 de xunu de 1948
Copa Mundial de Fútbol
Participación(por primer vez en 1938)
Meyor resultáu Tercer llugar, 1974, 1982
Eurocopa
Participación 3
Meyor resultáu Cuartos de final, 2016
[editar datos en Wikidata]

La seleición de fútbol de Polonia (polacu: Reprezentacja Polski w piłce nonżnej) ye l'equipu representativu del país nes competiciones oficiales. La so organización ta al cargu de l'Asociación Polaca de Fútbol (Polski Związek Piłki Nonżnej), perteneciente a la UEFA.

Medayes
Fútbol
Xuegos Olímpicos


Oru Múnich 1972 Fútbol masculino
Plata Montreal 1976 Fútbol masculino
Plata Barcelona 1992 Fútbol masculino

La seleición polaca de fútbol tuvo una dómina dorada ente les décades de 1970 y 1980, cuando algamó'l tercer puestu nel Mundial del 1974 y del 1982 y una respetable quinta posición en 1978. Tamién llogró medayes nes sos participaciones olímpiques: l'oro en 1972 y la plata en 1976 y 1992.

Sicasí, nos últimos años nun tuvo presentaciones destacaes. Magar clasificó a la Copa Mundial de Fútbol de 2002, tuvo una mala presentación, y nun llogró pasar a la Eurocopa 2004, realizada en Portugal.

Depués de quedar fora na primer fase del Mundial d'Alemaña 2006, tres una bona actuación nel procesu clasificatorio, llogró clasificar per primer vegada na so historia a una Eurocopa, la del 2008 n'Austria y Suiza.

Historia[editar | editar la fonte]

Oríxenes y primeros años (1919–1939)[editar | editar la fonte]

La Federación Polaca de Fútbol (Polski Związek Piłki Nonżnej) foi fundada'l 20 d'avientu de 1919 en Varsovia, Polonia.[1] La seleición polaca xugaría'l so primer partíu internacional oficial el 18 d'avientu de 1921 en Budapest, onde perdió ante Hungría por 1-0. El so primer trunfu internacional foi contra Suecia n'Estocolmu el 28 de mayu de 1922 y venció por 2-1. Polonia clasificar pa la so primer Copa del Mundu en 1938, cuando vencieron a Yugoslavia por 4-0, y 1-0 nos dos partíos de clasificación y aseguróse el so llugar na Copa del Mundu de 1938 en Francia.

Mientres el so debú na Copa del Mundu Polonia enfrentar a Brasil, que se convertiría n'unu de los partíos más memorables na historia de la Copa Mundial. A pesar de que Brasil nun yera consideráu entá como meyor equipu del mundu na década de 1930, yera yá un equipu de gran calidá y bien malo de bater. So estes circunstancies, l'equipu polacu, que nunca participara antes en dichu nivel, nun tenía munches posibilidaes de ganar el partíu contra los suramericanos. Sicasí, tolos aficionaos sorprender pol estilu col que los polacos xugaron el so partíu debú del tornéu. Los Biało-czerwoni (blancu y colloraos) llegaron al tiempu extra, onde perdieron por un afechu 6-5. Ernest Wilimowski, futbolista del Ruch Chorzów, marcó cuatro de los cinco goles de Polonia, convirtiéndose nuna de les actuaciones individuales más impresionantes de la historia de la Copa Mundial.

Polonia xugó lo que sería'l so postreru partíu internacional antes del españíu de la Segunda Guerra Mundial contra'l subcampeones del mundu de 1938, Hungría. Contra tou pronósticu, Polonia ganó a los grandes favoritos, Hungría, por 4-2.

Yera de Kazimierz Górski (1946–1972)[editar | editar la fonte]

El 11 de xunu de 1946, entá coles remortines de la Segunda Guerra Mundial, Polonia xugó'l so primer partíu internacional amistosu contra Noruega n'Oslu. El partíu terminó con una derrota de 3-1. El mayor ésitu nos primeros años dempués de la guerra foi la victoria contra unu de los meyores equipos d'Europa nel momentu, Checoslovaquia. Polonia ganó a los sos vecinos del sur 3-1.

Polonia sufrió la peor derrota na historia del equipu'l 26 d'abril de 1948 con una derrota 0-8 ante Dinamarca. Polonia darréu borró esa alcordanza, yá que rexistraron la so segunda mayor victoria en Szczecin cuando vencieron a Noruega 9-0 el 4 de setiembre de 1963. El partíu marcó'l debú de Włodzimierz Lubanski, quien anotó unu de los goles del partíu. Lubanski convertir nel máximu goliador de tolos tiempos en Polonia dende 1963 a 1980, anotando 48 goles en 75 apaiciones. Esta victoria foi superada'l 1 d'abril de 2009 en Kielce, cuando Polonia ganó a San Marín 10-0.

El 1 d'avientu de 1970 camudó la historia del fútbol polaco pa siempres por cuenta de un solu home. Kazimierz Górski foi escoyíu como entrenador del equipu. El so ésitu cola seleición rescampló dende'l principiu con una medaya d'oru nos Xuegos Olímpicos de 1972. Górski más tarde llevaría al equipu a otra medaya nos Xuegos Olímpicos de 1976 onde consiguieron la plata. Sicasí, nada superó los dos terceros puestos que collechó Polonia nes Copes del Mundu de 1974 y 1982.

La seleición polaca en 1921.
La seleición polaca en 1921.  
La seleición polaca en 1924.
La seleición polaca en 1924.  
La seleición polaca en 1951.
La seleición polaca en 1951.  

Copa del Mundu de 1974[editar | editar la fonte]

Grzegorz Llato (a la izquierda), unu de los meyores futbolistes na historia de Polonia, mientres la Copa del Mundu de 1974.

Los polacos nun tornaríen a un mundial hasta 1974.[2] Pa calificar, nes eliminatories xugaron nun grupu bien díficl que consistía ente los polacos, Inglaterra y Gales. Polonia saldría victoriosu del grupu ganando los dos de los sos partíos a Gales y ganando unu y empatando unu con Inglaterra. Polonia empecipió la copa mundial nel grupu 4 con Italia, Haití y Arxentina.[3] Nel so primer partíu, empecipió contra los arxentinos, nun partíu duru de dellos goles, los polacos ganaron 3 a 2. El so siguiente partíu foi contra Haití, onde una llucida Polonia contra una seleición haitiana bien débil terminó venciendo rotundamente a los haitianos 7 por 0. El postreru partíu de grupos foi contra Italia, que nun bien reñíu partíu, Polonia venció a los italianos 2 por 1. Polonia ganando tolos sos partíos, salió como líder del grupu con 6 puntos y clasificó a la segunda ronda nel grupu B cola anfitriona Alemaña Federal, la seleición sueca y Yugoslavia.[4] Los polacos con bon entamu vencieron a los suecos 1 por 0, siguieron ganándo-y a Yugoslavia 2 a 1, pero a la fin fueron ganaos polos anfitriones alemanes 1 por 0, aun así, Polonia calificó al partíu pol tercer llugar contra los brasilanos. El partíu contra Brasil foi bien difícil y griespu una y bones el marcador caltener en 0 por 0 hasta'l minutu 76 cuando'l polacu Grzegorz Llato anotó'l gol que-y daría la victoria a Polonia y el tercer llugar de la copa.

Copa del Mundu de 1978[editar | editar la fonte]

Polonia asistiría 4 años dempués a la copa mundial de 1978, viniendo de les eliminatories contra Portugal, Dinamarca y Xipre, a la fin de la eliminatoria, Polonia terminaría primer del grupu con once puntos calificando al mundial, perdiendo solo un partíu, empatando 5 y ganando 6. Los polacos empecipiaron la so participación na copa nel grupu 2 cola Alemaña Federal, Túnez, y Méxicu.[5] El primer partíu de Polonia foi contra Alemaña Federal qu'acabó ruinamente 0 por 0. El so siguiente rival foi Túnez, que nun partíu cayíu de goles, Polonia llogró ganar 1 por 0. A la fin del grupu los polacos enfrentar a Méxicu, que foi'l partíu más fácil pa los polacos de los grupos, llogrando ganar a los mexicanos 3 a 1. Polonia con 5 puntos avanzó a la segunda ronda. Polonia entró na segunda ronda nel grupu B con Brasil, Perú y Arxentina.[6] Polonia perdió dos de los sos partíos, el primeru contra Arxentina 2 por 0 y el terceru contra Brasil 3 por 1 ente que ganó'l so partíu contra Perú 1 por 0, Polonia solo llogró 2 puntos quedándose fuera de la copa.

Copa del Mundu de 1982[editar | editar la fonte]

Zbigniew Boniek foi'l goliador de Polonia n'España 1982.

Polonia calificaría per tercer vegada consecutiva a la copa mundial, na edición de 1982. Polonia xugó la clasificación pal mundial contra l'Alemaña Democrática y Malta, terminando calificando con 8 puntos líder del grupu. Polonia empecipió esti mundial con Italia, Camerún y Perú como rivales de grupu.[7] Nel primer partíu de la copa, Polonia enfrentar a Italia, qu'acabaría secamente con un empate a cero goles. El siguiente partíu foi contra Camerún onde tamién remató'l partíu con un empate 0 por 0. Nel postreru partíu de grupos, Polonia xugó contra Perú, nun partíu onde los polacos lluciéronse fuertes y potentes, goliaron a los peruanos 5 por 1. Polonia llogró ingresar a la segunda ronda faciendo 4 puntos na primer ronda. Los rivales de los polacos fueron Bélxica y la Xunión Soviética, los trés allugaos nel grupu 1.[8] Polonia nel grupu, venció 3 por 0 a Bélxica y empató a cero goles cola URSS, dándo-y el pase a les semifinales. Na semifinal, los polacos enfrentar a una seleición que yá habíen confrontado, Italia, a la fin del partíu, Italia venció a Polonia 2 a 0, pasando a la final y Polonia ingresaría al partíu pol Tercer llugar. El partíu pol tercer llugar xugar contra Francia, que venía de perder cola Alemaña Federal en penaltis. Polonia empecipió perdiendo'l partíu 1 por 0, anque dempués de dellos minutos, Polonia llogró meter tres goles que remontaron el marcador, Remató'l partíu y Polonia llogró consiguir el tercer llugar de la copa mundial per segunda vegada, venciendo a los franceses 3 por 2.[9]

Polonia nos Mundiales[editar | editar la fonte]

Polonia na copa de 1938 enfrentando a Brasil, (5:6)

La seleición polaca tien un rexistru de siete participaciones en copes mundiales,[10] les cualos, les más esitoses fueron en 1974 y en 1982, terminando en tercer llugar nos dos. Polonia debutó na copa mundial de Francia 1938, empecipiando nos octavos de final con Brasil;[11] nun partíu que tuvo que dirixise a tiempu extra con un marcador de 4 a 4, nel tiempu extra, los brasilanos terminen ganando con un marcador de 6 a 5, dexando fora a Polonia de la copa tempranamente.

Añu Ronda Posición PX PG PE PP GF GC
Bandera de Uruguái Uruguái 1930 Ensin participación
Bandera d'Italia Italia 1934 Nun se clasificó
Bandera de Francia Francia 1938 Octavos de final &&&&&&&&+11° 1 0 0 1 &&&&&&&&&+5 &&&&&&&&&+6
Bandera de Brasil Brasil 1950 Nun se clasificó
Suiza 1954
Bandera de Suecia Suecia 1958
Bandera de Chile Chile 1962
Bandera de Inglaterra Inglaterra 1966
Bandera de Méxicu Méxicu 1970
Bandera d'Alemaña Alemaña Federal 1974 Tercer llugar &&&&&&&&&+ 7 6 0 1 &&&&&&&&+16 &&&&&&&&&+5
Bandera d'Arxentina Arxentina 1978

&&&&&&&&&+

6 3 1 2 &&&&&&&&&+6 &&&&&&&&&+6
España 1982 Tercer llugar &&&&&&&&&+ 7 3 3 1 &&&&&&&&+11 &&&&&&&&&+5
Bandera de Méxicu Méxicu 1986 Octavos de final &&&&&&&&+14° 4 1 1 2 &&&&&&&&&+1 &&&&&&&&&+7
Bandera d'Italia Italia 1990 Nun se clasificó
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 1994
Bandera de Francia Francia 1998
Bandera de Corea del SurBandera de Xapón Corea del Sur - Xapón 2002

&&&&&&&&+25°

3 1 0 2 &&&&&&&&&+3 &&&&&&&&&+7
Bandera d'Alemaña Alemaña 2006

&&&&&&&&+21°

3 1 0 2 &&&&&&&&&+2 &&&&&&&&&+4
Bandera de Sudáfrica Sudáfrica 2010 Nun se clasificó
Bandera de Brasil Brasil 2014
Bandera de Rusia Rusia 2018 Primera fase
Bandera de Qatar Qatar 2022 A apostase
Total 8/22 15° 31 15 5 11 44 40

Polonia na Eurocopa[editar | editar la fonte]

Eurocopa 2008[editar | editar la fonte]

Ebi Smolarek.

La Eurocopa 2008 (oficialmente, Campeonatu Européu de Fútbol de la UEFA o UEFA EURO 2008™) foi la so primer apaición nel tornéu européu. A pesar de que la clasificación realizar de manera impresionante (llevándose'l primer llugar del grupu penriba de Portugal), el so debú nesti tornéu sería decepcionante. Allugar nel grupu B nel so primer partíu perdieron contra Alemaña con un marcador de 2-0. Empataron nel so segundu partíu contra'l anfitrión Austria 1-1 y cayeron contra l'equipu de Croacia por 1-0.

Equipu width=5% Pts PX PG PE !width=5% PP GF GC Dif
Bandera de Croacia Croacia 9 3 3 0 0 4 1 3
Bandera d'Alemaña Alemaña 6 3 2 0 1 4 2 2
Bandera de Austria Austria 1 3 0 1 2 1 3 -2
Bandera de Polonia Polonia 1 3 0 1 2 1 4 -3


Eurocopa 2012[editar | editar la fonte]

La Eurocopa 2012 (oficialmente, Campeonatu Européu de Fútbol de la UEFA o UEFA EURO 2012™) foi la so segunda participación. Nesta edición como co-anfitrión partiendo los honores col so vecín país la República d'Ucraína. Esta vegada l'equipu polacu tuvo asitiáu nel grupu A. Desgraciadamente los resultaos positives tampoco acompañaron a Polonia mientres el tornéu. Dos empates nos sos primeros dos alcuentros con Grecia 1-1, con Rusia 1-1 y finalmente una derrota contra la República Checa por 1-0.

Equipu width=5% Pts PX PG PE !width=5% PP GF GC Dif
Bandera de Chequia Chequia 6 3 2 0 1 4 5 -1
Bandera de Grecia Grecia 4 3 1 1 1 3 3 0
Bandera de Rusia Rusia 4 3 1 1 1 5 3 2
Bandera de Polonia Polonia 2 3 0 2 1 2 3 -1


Polonia allugó la edición número 14 de la Eurocopa xunto con Ucraína.

Eurocopa 2016[editar | editar la fonte]

(d'alcuerdu a la páxina oficial de la competición)
Seleición Pts. PX PG PE !width=5%

style="cursor: help;" títulu="Partíos perdíos"|PP

GF GC Dif
Bandera d'Alemaña Alemaña 7 3 2 1 0 3 0 3
Bandera de Polonia Polonia 7 3 2 1 0 2 0 2
Bandera d'Irlanda del Norte Irlanda del Norte 3 3 1 0 2 2 2 0
Bandera de Ucraína Ucraína 0 3 0 0 2 0 5 -5


Añu Ronda Posición PX PG PE PP GF GC
Bandera de Francia 1960 Nun se clasificó
1964
Bandera d'Italia 1968
Bandera de Bélxica 1972
1976
Bandera d'Italia 1980
Bandera de Francia 1984
Bandera d'Alemaña 1988
Bandera de Suecia 1992
Bandera de Inglaterra 1996
Bandera de BélxicaBandera de Países Baxos 2000
Bandera de Portugal 2004
Bandera de Austria 2008

&&&&&&&&+14°

3 0 1 2 &&&&&&&&&+1 &&&&&&&&&+4
Bandera de PoloniaBandera de Ucraína 2012

&&&&&&&&+14°

3 0 2 1 &&&&&&&&&+2 &&&&&&&&&+3
Bandera de Francia 2016 Cuartos de final 5 2 3 0 4 2
Bandera de Xunión Europea 2020 Por Apostase &&&&&&&&&+ 0 0 0 0 &&&&&&&&&+0 &&&&&&&&&+0
Total 3/16 17° 11 2 6 3 7 9

Xugadores[editar | editar la fonte]

Máximes presencies[editar | editar la fonte]

  • Actualizáu al 13 de payares de 2017.[12]
Michał Żewłakow.
# Nome Partíos Periodu
1 Michał Żewłakow 102 1999-2011
2 Grzegorz Llato 100 1971-1984
3 Jakub Blaszczykowski 98 2006-presente
4 Kazimierz Deyna 97 1968-1978
5 Jacek Bąk 96 1993-2008
6 Jacek Krzynówek 96 1998-2009
7 Robert Lewandowski 94 2008-presente
8 Władysław Żmuda 91 1973-1986
9 Antoni Szymanowski 82 1970-1980
10 Zbigniew Boniek 80 1976-1988

Máximos goliadores[editar | editar la fonte]

  • Actualizáu al 13 de payares de 2017.
Robert Lewandowski máximu goliador de la seleición polaca.
# Nome Goles Partíos Periodu Prom.
1 Robert Lewandowski 53 94 2008-presente 0,55
2 Włodzimierz Lubański 48 75 1963-1980 0,64
3 Grzegorz Llato 45 100 1971-1984 0,45
4 Kazimierz Deyna 41 97 1968-1978 0,42
5 Ernest Pohl 39 46 1955-1964 0,78
6 Andrzej Szarmach 32 61 1972-1982 0,52
7 Gerard Cieślik 27 45 1947-1958 0,60
8 Zbigniew Boniek 24 80 1976-1988 0,30
9 Ernest Wilimowski 21 22 1934-1939 0.95
10 Dariusz Dziekanowski 20 63 1981-1990 0,32
Euzebiusz Smolarek 20 47 2002-2010 0,43

Partíos históricos[editar | editar la fonte]

El primer partíu

Primer partíu en Polonia

Primer partíu ganáu

Primer gol pa Polonia

Primer partíu ganáu en Polonia

Primer partíu nos Xuegos Olímpicos

Primer partíu de la clasificación pa la Copa Mundial de Fútbol

Primer victoria nos Xuegos Olímpicos

Primer victoria na clasificación pa la Copa Mundial de Fútbol

Primer partíu de la fase final de la Copa Mundial de Fútbol

Primer partíu na fase de clasificación d'una Eurocopa

Primer victoria na fase de clasificación d'una Eurocopa

Primer victoria na final de los Xuegos Olímpicos

Primer victoria na fase final de la Copa del Mundu

Primer partíu na fase final d'una Eurocopa

Primer victoria na fase final de la Eurocopa

Estadiu[editar | editar la fonte]

Estadiu Nacional de Polonia.

Orixinalmente, Polonia nun tien un estadiu fixu onde se xuegue tolos sos partíos, munchos estadios sirvieron de see p'allugar partíos como l'Estadiu Municipal en Poznań, l'Estadiu del Exércitu Polacu en Varsovia, l'Estadiu Henryk Reyman en Cracovia, y otros estadios d'otres ciudaes como Gdansk, Lodz, Wrocław, ente otres ciudaes. Munchos partíos importantes de la seleición polaca de los últimos años xugar nel Estadiu de Silesia en Katowice. Esti estadiu foi construyíu en 1953 col enfotu de allugar los partíos de la seleición.

Nel 2012 pol motivu de que Polonia al pie d'Ucraína allugaríen la Eurocopa 2012, construyéronse dellos estadios de meyor infraestructura y diseñu y de más tamañu. Ente estos estadios construyó'l Estadiu Nacional de Polonia que sirviría dende agora p'allugar dellos partíos de la seleición polaca, anque'l presidente de l'Asociación Polaca de Fútbol, Grzegorz Llato, declaró en 2011 que l'estadiu nacional nun sería l'estadiu nacional oficial. L'estadiu oficial siguiría siendo l'Estadiu de Silesia en Katowice.

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. [1] (en polacu) Historia de la seleición
  2. [2] La seleición polaca nos años 70
  3. [3] Grupu 4 del mundial de 1974
  4. [4] Grupu B del mundial de 1974
  5. [5] Grupu 2 del mundial de 1978
  6. [6] Grupu B del mundial de 1978
  7. [7] Grupu A del mundial de 1982
  8. [8] Grupu 1 del mundial de 1982
  9. [9] Fase final del mundial de 1982
  10. [10], Polonia nos mundiales.
  11. [11], Resultaos, copa mundial de 1938.
  12. Partíos y Goles

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Oficiales
Xenerales


Predecesor:

Hungría
Campeones Olímpicos
Múnich 1972
Socesor:

Alemaña Democrática