Seleición masculina de fútbol de Croacia

De Wikipedia
Seleición masculina de fútbol de Croacia

Bandera de Croacia

Datos xenerales
Códigu FIFA CRO
Asociación HNS
Confederación UEFA
Nomatu Vatreni
Capitán Luka Modrić
Más goles Davor Šuker (45)
Más particip. Darijo Srna (134)
Ranking FIFA 20.ᵘ en xunu de 2018
→ Meyor llugar 3.ᵘ en xineru de 1999
→ Peor llugar 125.ᵘ en marzu de 1994
Estadiu Maksimir (Zagreb)
Poljud (Split)
Primer partíu internacional
[[Archivu:{{{bandera alies-1939}}}|20x20px|border|link=|Bandera de Croacia]] Croacia 4:0 Suiza 
4 d'abril de 1940
Meyor resultáu internacional
Bandera de Croacia Croacia 10:0 San Marín Bandera de San Marín
4 de xunu de 2016
Peor resultáu internacional
Bandera d'Alemaña Alemaña 5:1 Croacia Bandera de Croacia
15 de xunu de 1941
Bandera de Inglaterra Inglaterra 5:1 Croacia Bandera de Croacia
9 de setiembre de 2009
Copa Mundial de Fútbol
Participación(por primer vez en 1998)
Meyor resultáu (1998).
Copa FIFA Confederaciones
Participación Sin participaciones
Eurocopa
Participación 5
Meyor resultáu Cuartos de final, 1996 y 2008.
Fútbol nos Xuegos Olímpicos
Participación Sin participaciones
[editar datos en Wikidata]

La seleición de fútbol de Croacia ye l'equipu formáu por xugadores de nacionalidá croata que representen dende 1940 a la Federación Croata de Fútbol (Hrvatski Nogometni Savez) nes competiciones oficiales entamaes pola Unión Europea d'Asociaciones de Fútbol y la Federación Internacional d'Asociaciones de Fútbol.

La seleición formar de manera definitiva en 1990 tres la so independencia pol esmembramientu de Yugoslavia. Antes de dicha circunstancia, los xugadores croates xugaben na Seleición de fútbol de Yugoslavia como parte del mesmu país. Sicasí, mientres un curtiu periodu de tiempu na Segunda Guerra Mundial y por cuenta de la invasión de les potencies de la exa al Reinu de Yugoslavia, esistió un estáu independiente croata que xugó un total de trés partíos ente 1940 y 1942, y que ye consideráu como'l primera escoyíu de Croacia.

Dende'l so debú como seleición independiente, Croacia apostó cuatro fases preliminares de la Copa Mundial de Fútbol y clasificó a la Fase final en trés causes, llogrando unes bones actuaciones magar ser una seleición de recién creación. Ente los sos llogros cunta con un tercer puestu llográu nel Mundial de 1998 de Francia, roblando la so meyor actuación nel so estrenu na gran cita mundialista. Na Eurocopa consiguió tamién notables actuaciones, algamando los cuartos de final del tornéu en dos causes de los cuatro nes que se clasificó pal tornéu.

Les sos bones participaciones facer asitiase nel 4ᵘ puestu na clasificación mundial FIFA y como la meyor 3ª seleición de la clasificación de la UEFA, llegando a asitiase como 3ª meyor seleición mundial en 1999, y la 23ª seleición en permediu desque s'establez el ranking FIFA.[n 1]

La mayoría de los partíos como llocal les disputa nel estadiu Maksimir de Zagreb, anque dalgunos apostar, tamién, nel estadiu Poljud de Split o n'otros de menor capacidá, como'l Stadion Gradski vrt d'Osijek, dependiendo de la naturaleza del partíu. L'equipu caltúvose invictu nos sos primeros 36 partíos en casa en Maksimir, pero perdió en 2008 con Inglaterra.[1][2],[3]

Historia[editar | editar la fonte]

Dómina de la pre-independencia (1873-1989)[editar | editar la fonte]

Escudu del Estáu Independiente de Croacia.

El fútbol foi introducíu en Croacia por expatriados ingleses nes ciudaes de Rijeka y Županja en 1873. Los archivos de la FIFA documentan un equipu nacional croata xugando un partíu contra la oposición interna en 1907.[4] Antes de la independencia de la nación, futbolistes croates xugaben pa los equipos nacionales del Reinu de Yugoslavia (1919-39) y de la República Federal Socialista de Yugoslavia (1945–90), anque mientres los periodos de baturiciu políticu, equipos étnicamente croates dacuando formábense pa xugar partíos non oficiales. Un equipu nacional foi entamáu apresuradamente, dirixíu por Hugo Kinert, pa xugar unos pocos partíos nacionales quitaos en 1918–19.

En 1940, Jozo Jakopić condució un equipu nacional non oficial que representara a la Banovina de Croacia en cuatro partíos amistosos: dos contra Suiza y dos contra Hungría,[5] no que puede considerase'l primer pasu de la formación oficial del escoyíu. Croacia fixo'l so debú como equipu independiente en ganando a Suiza por 4-0 el 2 d'abril de 1940 na ciudá de Zagreb, onde Matekalo tendría l'honor d'anotar el primer tantu de la historia croata.[6] Tres la invasión de les potencies de la exa, la Federación Croata de fútbol oficializóse de volao, incorporándose a la FIFA el 17 de xunetu de 1941 como Estáu independiente de Croacia. El bandu nacional, so la direición de Rudolf Hitrec, xugó 15 partíos amistosos, catorce como miembru oficial de la FIFA. La so primer resultancia grabada de Croacia como acomuñáu a la FIFA foi un empate a un gol con Eslovaquia el 8 de setiembre en Bratislava. Más partíos xugar hasta 1945 cuando s'abolió l'Estáu Independiente de Croacia y la República Federal Socialista de Yugoslavia asumió'l control, poniendo asina fin a l'afiliación del equipu a la FIFA.

De 1950 a 1956, otru equipu croata non oficial foi de volao creáu. Ésti ganó un partíu contra Indonesia y otru contra l'equipu yugoslavu xugando como Serbia. La seleición de Yugoslavia nos Xuegos Olímpicos de 1956 incluyó na so delegación a dellos futbolistes croates,[7] como tamién lo fixo nes Copes Mundiales y les Eurocopes hasta 1990,[8] fecha na que se produz la independencia final de Croacia.

Formación oficial (1990-1994)[editar | editar la fonte]

L'últimu equipu de Yugoslavia, conocíu como tal, tuvo un considerable contingente croata que xugó contra Suecia el 16 de mayu de 1991, díes antes de la independencia de Croacia.[9] Otru equipu croata formáu mientres esti tiempu; xugó'l so primer partíu internacional modernu, contra la seleición estauxunidense, el 17 d'ochobre de 1990 nel Estadiu Maksimir.[10] Esti partíu, que Croacia ganó por 2-1, foi unu de los trés partíos empobinaos pol alministrador orixinal Dražan Jerković. El partíu contra l'equipu americanu tamién marcó la introducción del xerséi nacional de Croacia. Diseñáu con gofrados únicos, foi llargamente reconocíu pola so orixinalidá.[11] Croacia inda se consideraba parte de Yugoslavia hasta la so declaración d'independencia'l 8 d'ochobre de 1991, pero esi equipu yá sirvió como un conxuntu nacional reconocíu.[12]

A mediaos de 1992, l'equipu xunir a la FIFA y a la UEFA. Les actuaciones del equipu antes de la independencia de Croacia nun se rexistraron pola FIFA, polo que s'allugaron nel llugar 125° del ranking mundial,[13] nel que tendría un vertixinosu ascensu. Miroslav Blažević foi nomáu direutor téunicu y dirixó al equipu na fase de clasificación pa la Eurocopa 1996 d'Inglaterra. Empezó con una victoria por 2-0 sobre Estonia el 4 de setiembre de 1994 y depués per este mesma resultancia a Lituania un mes más tarde. Prosiguió con una victoria por 2-1 sobre Italia y con otra por 2-0 contra Eslovenia. La so primer derrota llegó'l día 11 de xunu de 1995, por 0-1 frente a Ucraína. Terminaron na primer posición del so grupu de clasificación con 23 puntos en 10 partíos, superando a Italia solo por diferencia de goles, consiguiendo la clasificación direuta al máximu tornéu continental d'Europa.[14] Sería la primer vegada que Croacia allegara a una gran cita como país independiente, y les sos bones resultancies valiéron-y pa ganar en 1994 el «Best Mover of the Year» por ser la seleición que más puestos xubió na clasificación mundial.[15]

Primer ésitu y afianzamientu (1994-2012)[editar | editar la fonte]

Davor Šuker, máximu goliador del Mundial 1998 y gran baluarte por que Croacia roblara la so meyor actuación hasta la fecha.

Na Eurocopa de 1996, realizó una destacada actuación en quedando esaniciada nos cuartos de final del tornéu. Tou un ésitu al tratase d'una seleición de recién creación y ser la primer vegada que participaba nun tornéu internacional oficial.

Avanzaría a la fase final del tornéu, en quedando segunda del Grupu D por detrás de la seleición portuguesa, frente a la que perdió por 0-3, y superar a la seleición danesa por 3-0 y a la seleición turca por 0-1, pa quedar empareyaes na fase del K. O. cola seleición alemana.

Nel partíu frente a los xermanos, el más importante de la historia del país hasta la fecha, consiguieron llantar cara a los vixentes subcampeones d'Europa y consiguieron empatar el partíu a un gol gracies al tantu de Davor Šuker, pero un gol final de Matthias Sammer esaniciaría a los croates d'una competición, que finalmente venceríen los alemanes. Croacia llograra roblar una gran apaición nel panorama mundial, y como se demostraría, nun sería frutu de la casualidá.

Pal siguiente gran eventu, la Copa Mundial de Fútbol de 1998 de Francia, el númberu de participantes foi aumentáu a 32 seleiciones, polo que dexó ver a nuevos equipos na llucha pol trunfu final. Una d'eses seleiciones sería'l combináu croata, que llogró la clasificación al eventu en ganándose una plaza na eliminatoria de repesca al vencer a la seleición ucraína.

Yá na cita mundialista, quedó encuadrada na fase de grupos nel Grupu H xunto a la seleición arxentina, la seleición xamaicana y la seleición xaponesa. Les sos victories frente a los xamaicanos y los nipones fixeron que llograra la clasificación pa la fase final,[16],[17] magar ganar frente a «la albiceleste».[18]

Aficionaos croates en 2004.

Croacia taba por vivir la meyor clasificación final nun gran eventu de tola so historia. Pa ello, consiguió desfacer de la seleición rumana, cuartofinalista del pasáu Mundial, al vencela por 0-1 por cuenta d'un tanto de Davor Šuker;[19] y de la seleición alemana, vixente campeona d'Europa, y de la que se vengaría de la so recién eliminación al vencela por un claru 0-3.[20] Llegaría asina a les semifinales del tornéu, onde-y tocó enfrentar se a la seleición anfitriona, Francia. Los croates consiguieron dar la sorpresa y adelantráronse nel marcador con un nuevu tantu de Davor Šuker namás inicirase la segunda metá. Sicasí, el gol foi rápido compensáu polos franceses,[21] que-y dieron la vuelta al marcador gracies a un doblete de Lilian Thuram qu'esaniciaba a los croates y quitába-yos d'entrar na historia como una de les seleiciones que consiguíen apostar una final de la Copa del Mundu na so primer participación. Nel partíu pol tercer llugar enfrentar a la seleición neerlandesa, a la que venceríen por 1-2 pa roblar la so meyor actuación nun Mundial,[22] un tercer yá que les asitiaba definitivamente nel mapa futbolísticu internacional con apenes un par de participaciones en grandes eventos, y ensin llegar a la década de vida. Amás de la magnífica actuación coleutiva, el delanteru Davor Šuker alzar col troféu de la Bota d'Oru que-y acreditó como'l máximu goliador del tornéu con 6 tantos,[23] y col troféu del Balón de Plata que-y acreditó como segundu meyor futbolista del eventu.[24]

La gran xeneración de futbolistes formada por Zvonimir Boban, Robert Prosinečki, Robert Jarni, Mario Stanić, Goran Vlaović, y lideraos por Davor Šuker, cerraríen la más gloriosa etapa hasta'l momentu de la nueva seleición croata, pero sicasí dexaríen unes bases sobre les que s'asitiaría'l futuru de la seleición. Cola esceición de la Eurocopa del añu 2000 de Bélxica y los Países Baxos, en plenu periodu de transición, y la Copa Mundial de Fútbol de 2010 de Sudáfrica, «los axedrezaos» fueron fixos nos grandes eventos futbolísticos, superando inclusive a la so predecesora, l'antigua Yugoslavia, güei conocida pola seleición serbia, presumiendo que los grandes ésitos pasaos de la seleición yugoslava tuvieron influyíos pola presencia de futbolistes croates.

Magar quedar esaniciaos nes primeres fases y nun roblar grandes actuaciones, sacante la Eurocopa 2008 d'Austria y Suiza, onde algamaron los cuartos de final, igualando la so meyor participación nel tornéu, consolidáronse nel fútbol de seleiciones y nos últimos años asitiáronse nel "top-10" de les meyores seleiciones del Mundu,[25] siendo siempres fuertemente arropaos polos sos siguidores, unos de los más fieles y numberosos inclusive nos desplazamientos a otros países, demostrando'l fuerte enraigono esistente nel país, formáu poles sos antigües cinco rexones históriques (Zagreb y Croacia central, Ragusa, Dalmacia, Istria y Eslavonia) tres l'esmembramientu de la República Federal Socialista de Yugoslavia y la independencia de Croacia en 1991.[n 2]

Historia recién (2012-presente)[editar | editar la fonte]

Como 8ª meyor seleición del Mundu (nesi entós), participaría na Eurocopa 2012 de Polonia y Ucraína en llogrando la so clasificación en repescar frente a la seleición turca por un resultáu global de 3-0. Una nueva xeneración de futbolistes como Ivan Rakitić, Luka Modrić, Darijo Srna, Mario Mandžukić y Ivica Olić llevaríen a Croacia a apostar el so séptimu gran eventu de 10 posibles dende la so creación en 1990, y siendo l'únicu país balcánicu en clasificase para dicha Eurocopa.[n 3]

Yá nel tornéu, quedaría empareyada nel difícil Grupu C xunto a la seleición española, vixente campeona d'Europa y Mundial, la seleición italiana, antecesora campeona Mundial d'España, y la seleición irlandesa.

Nel so debú, vencería a los irlandeses por 1-3,[26] lo que la asitiaba momentáneamente como primer de grupu tres l'empate ente España ya Italia. El so empate a un gol colos tresalpinos na segunda xornada, fadría que se xugaren el pase frente a los ibéricos nel postreru partíu. Nél, la favorita España nun consiguió esplegar el so meyor xuegu que-y fixera Doblete (fútbol)#Doblete de seleiciones doble campeona y Croacia dispunxo de delles oportunidaes pa llevase'l partíu, ya inclusive la clasificación, una y bones un empate valía-y pa clasificase, tres lo que socedía nel otru partíu del grupu. Finalmente, tres una clara ocasión de gol d'Ivan Rakitić en cabeciando a espetaperru un gran centru de Luka Modrić que detuvo Iker Casillas, nel minutu 88 de partíu Jesús Navas remataba un "pase de la muerte" d'Andrés Iniesta pa establecer el 0-1 final qu'esaniciaría a los croates en desterciu d'españoles ya italianos.[27]

Hai de solliñar la polémica extradeportiva que llevantó esti enfrentamientu, yá que de rematar l'alcuentru con empate a dos goles, fuera irrelevante la resultancia de los italianos pa la clasificación, resultando ellos esaniciaos, y aportando croates y españoles a los cuartos de final del tornéu. El posible desenllaz desamarró una airada repercusión na prensa, italiana sobremanera, tarreciendo otru históricu «Biscotto».[n 4],[28],[29],[30] Nun llegaría a producise, y los croates dicíen adiós a otru eventu na fase de grupos, pero ufiertando un bon papel.

Como 10ª seleición mundial, apostó la fase de clasificación del Mundial de 2014 de Brasil, xunto a la seleición belga, la seleición serbia, la seleición escocesa, la seleición macedonia y la seleición galesa. Venció'l so primer enfrentamientu contra los macedonios por 1-0,[31] dempués d'empatar 1-1 ante Bélxica, tuvo 4 victories consecutives contra Macedonia, dos ante Gales y otru ante Serbia. Depués cayó ante Escocia, empató contra Serbia y perdió ante Bélxica. Clasificó a repescar por un boletu a Brasil 2014, que consiguiría al superar a una sorprendente seleición islandesa (que per primer vegada na so historia llegaba lloñe nunes Eliminatories mundialistas). Un empate a cero en Reikiavik y una victoria por 2-0 en Zagreb, daría la clasificación a los croates pa la Fase final del Mundial en tierres brasilanes.

Nel 2014 llegaría la Copa del Mundu, Croacia debutaba ante'l local Brasil pero cayería 3 a 1 con un polémicu arbitraxe del xaponés Yūichi Nishimura que dicto un penal inesistente cuando'l partíu taba empatáu. Na so segunda presentación sorprendió al goliar 4 a 0 a la seleición de Camerún. Cola obligación de ganar, l'escoyíu Croata enfrentaba a Méxicu pero cayería 3 a 1 y quedaría esaniciáu del Mundial con 3 puntos en primer ronda.

Uniforme y escudu[editar | editar la fonte]

Escudu d'armes de Croacia col tradicional blasón axedrezáu, y la corona d'armes de les cinco rexones históriques.

Magar que la reconocencia oficial de la nacencia de la seleición de Croacia data de 1990, pol so inminente independencia de Yugoslavia en 1991, yá surdió na antigüedá un combináu del Estáu Independiente de Croacia na metá de los años 40 que representó a los croates futbolísticamente. Magar nun ser consideraos oficiales pola FIFA, son parte de la historia del combináu, y yeren pos los sos representantes.

Naquella dómina'l combináu vistió una camiseta de color coloráu y unos calzones blancos, colores identificativos del escudu croata. Nel pechu portaron distintos escudos de la dómina. Unu d'ellos, l'escudu de la federación croata de 1940, creada en dichos años (pero que s'eslleiría darréu dientro de la yugoslava), y otru, l'escudu d'armes del Estáu Independiente de Croacia.

Nun sería hasta 1990, cola so independencia, cuando adoptaríen la carauterística camiseta axedrezada con cuadros raxonos pola totalidá de la camiseta, n'honor al so escudu. Los tonos pos, siguiríen presentes, y añedir el color azul a les sos segundes equipaciones, y a les medies de dambos conxuntos, en referencia a los trés colores de la bandera croata. Adoptóse l'escudu de la Federación Croata de Fútbol pa la camiseta, y siguiría xunto a la camiseta, presente hasta l'actualidá.

Equipación actual

Rivalidaes[editar | editar la fonte]

De resultes de los conflictos bélicos y históricos poles Guerres de Yugoslavia, la seleición croata, según los sos clubes, caltienen una fuerte rivalidá colos equipos y la seleición serbia (ex-Yugoslavia), de la qu'antaño formaben parte, magar los sos intentos por desmarcase de tal circunstancia. Inclusive dellos xugadores, previu a la independencia, viéronse obligaos a vistir la camiseta yugoslava, primero que se conformara la seleición croata.

La independencia aumentó esa enemistá, y los partíos son consideraos d'altu riesgu, ya inclusive como seique'l más embravecíu enfrentamientu ente seleiciones,[32] nuna rivalidá forxada por motivos relixosos y históricos que suelen extrapolar a los ámbitos deportivos.[33] A diferencia d'otres rivalidaes deportives, y más concretamente futbolístiques, la de yugoslavos y croates tesciende sobremanera l'ámbitu deportivu, y ta cargáu d'una fuerte fonderada política, por cuenta de los recién acontecimientos vivíos.[32],[34] L'esmembramientu d'un país, dexó a los yugoslavos con un repulgu qu'entá perdura güei día, y vívese como un allongamientu d'aquello en cada disputa futbolística, tratándose del alcuentru más politizáu nel panorama fubolístico.[35]

En menor midida, los croates tamién atopen una rivalidá frente a la seleición rusa por cuenta de les inesistentes o complicaes rellaciones ente dambos países.[36]Y seique pol sofitu que los rusos emprestaron a la mantención de l'antigua Yugoslavia. Los sos enfrentamientos, sicasí, nun lleguen a la rivalidá esistente colos serbios.

Xugadores[editar | editar la fonte]

A lo llargo de la historia de la seleición croata de fútbol fueron más de 200 futbolistes los que vistieron la camiseta axedrezada. Dende los primeres debutantes nos años 40 y 50,[n 5] y los reconocíos oficialmente nos años 90,[n 6] hasta los postreros empobinaos por Igor Štimac en 2012,[n 7] defendieron a Croacia nos sos más de 20 años d'historia.

Dalgunos de los más destacaos futbolistes de la historia, como Davor Suker, Zvonimir Boban, Robert Prosinečki, Robert Jarni, Mario Stanić o Goran Vlaović ayudaron a dir forxando una notable historia na que llograríen como mayor ésitu un tercer puestu na so primer participación mundialista en Francia en 1998.

Ente ellos destaquen amás Ivica Olić, Niko Kranjčar, Ivan Rakitić, Darijo Srna, Luka Modrić o Mario Mandžukić como la nueva xeneración de l'actualidá.

Xugadores con más presencies[editar | editar la fonte]

Darijo Srna ye'l xugador con más partíos na seleición croata con 134.
# Nome Partíos Periodu
1 Darijo Srna 134 2002 - 2016
2 Stipe Pletikosa 114 1999 - 2016
3 Josip Simunic 105 2001 - 2013
4 Luka Modrić 104 2006 - Act.
5 Ivica Olić 104 2002 - 2015
6 Dario Šimić 100 1996 - 2008
7 Vedran Ćorluka 95 2006 - Act.
8 Ivan Rakitić 90 2007 - Act.
9 Robert Kovač 84 1999 - 2009
10 Niko Kovač 83 1996 - 2008
  • En negrina los xugadores entá activos.

Máximos goliadores[editar | editar la fonte]

Davor Suker ye'l máximu goliador históricu de Croacia.
# Nome Periodu Goles Partíos
1 Davor Šuker 1990 - 2002 45 69
2 Mario Mandžukić 2007 - Act. 30 82
3 Eduardo da Silva 2004 - 2014 29 64
4 Darijo Srna 2002 - 2016 22 134
5 Ivica Olić 2002 - 2015 20 102
6 Ivan Perišić 2004 - Act. 17 64
7 Niko Kranjčar 2004 - 2013 16 81
8 Nikola Kalinić 2001 - Act. 15 41
9 Goran Vlaović 1992 - 2002 15 51
10 Niko Kovač 1999 - 2008 14 83
  • En negrina los xugadores entá activos.

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Téunicu !width="100px"|

Periodu !scope="col"| PD

PG PE !scope="col"|

PP

% Vict. Competiciones mayores
Bandera de Croacia Dražan Jerković 1990–1991 3 3 0 0 100 ----------
Bandera de Croacia Stanko Poklepović 1992 4 1 1 2 25 ----------
Bandera de Croacia Vlatko Marković 1993–1994 1 1 0 0 100 ----------
Bandera de Bosnia y Herzegovina Bandera de Croacia Miroslav Blažević 1994–2000 72 33 24 15 45 Eurocopa 1996 – Cuartos de final
Copa Mundial 1998 – Tercer llugar
Bandera de Croacia Tomislav Ivić (int.) 1994 1 1 0 0 100 ----------
Bandera de Croacia Mirko Jozić 2000–2002 18 9 6 3 50 Copa Mundial 2002 – Fase de grupos
Bandera de Croacia Otto Barić 2002–2004 24 11 8 5 46 Eurocopa 2004 – Fase de grupos
Bandera de Croacia Zlatko Kranjčar 2004–2006 25 11 8 6 44 Copa Mundial 2006 – Fase de grupos
Bandera de Croacia Slaven Bilić 2006–2012 65 42 15 8 65 Eurocopa 2008 – Cuartos de final
Eurocopa 2012 – Fase de grupos
Bandera de Croacia Igor Štimac 2012–2013 15 8 2 5 53.3 ----------
Bandera de Croacia Niko Kovač 2013–2015 19 10 5 4 52.6 Copa Mundial 2014 – Fase de grupos
Bandera de Croacia Ante Čačić 2015–2017 25 15 6 4 60.0 Eurocopa 2016 – Octavos de final
Bandera de Bosnia y Herzegovina Bandera de Croacia Zlatko Dalić 2017– 6 3 1 2 50.0 Copa Mundial 2018
Total 278 148 76 54 53.2%

Última convocatoria[editar | editar la fonte]

Llista preliminar pa la Copa Mundial de Fútbol.

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia Porteros
Bandera de Croacia POR Danijel Xubašić 39 años Bandera de Mónacu Monaco
Bandera de Croacia POR Lovre Kalinić 33 años Bandera de Bélxica Gent
Bandera de Croacia POR Dominik Livaković 29 años Bandera de Croacia Dinamo Zagreb
Bandera de Croacia POR Karlo Letica 27 años Bandera de Croacia Hajduk Split
Defenses
Bandera de Croacia DEF Vedran Ćorluka 38 años Bandera de Rusia Lokomotiv Moscú
Bandera de Croacia DEF Domagoj Vida 34 años Bandera de Turquía Beşiktaş
Bandera de Croacia DEF Ivan Strinić 36 años Bandera d'Italia Sampdoria
Bandera de Croacia DEF Dejan Lovren 34 años Bandera de Inglaterra Liverpool
Bandera de Croacia DEF Šime Vrsaljko 32 años Atlético de Madrid
Bandera de Croacia DEF Josip Pivarić 35 años Bandera de Ucraína Dinamo de Kiev
Bandera de Croacia DEF Tin Jedvaj 28 años Bandera d'Alemaña Bayer Leverkusen
Bandera de Croacia DEF Matej Mitrović 30 años Bandera de Bélxica Bruxes
Bandera de Croacia DEF Borna Barišić 31 años Bandera de Croacia Osijek
Bandera de Croacia DEF Zoran Ninžić 34 años Bandera de Croacia Hajduk Split
Bandera de Croacia DEF Duje Ćaleta-Car 27 años Bandera de Austria Red Bull Salzburg
Bandera de Croacia DEF Borna Sosa 26 años Bandera de Croacia Dinamo Zagreb
Mediocampistes
Bandera de Croacia MED Luka Modrić 38 años Real Madrid
Bandera de Croacia MED Ivan Rakitić 36 años Barcelona
Bandera de Croacia MED Mateo Kovačić 29 años Real Madrid
Bandera de Croacia MED Milan Badelj 35 años Bandera d'Italia Fiorentina
Bandera de Croacia MED Marcelo Brozović 31 años Bandera d'Italia Internazionale
Bandera de Croacia MED Marko Rog 28 años Bandera d'Italia Napoli
Bandera de Croacia MED Mario Pašalić 29 años Bandera de Rusia Spartak de Moscú
Bandera de Croacia DEL Flip Bradarić 32 años Bandera de Croacia Rijeka
Delanteros
Bandera de Croacia DEL Mario Mandžukic 37 años Bandera d'Italia Juventus
Bandera de Croacia MED Ivan Perišić 35 años Bandera d'Italia Internazionale
Bandera de Croacia DEL Nikola Kalinić 36 años Bandera d'Italia Associazione Calcio Milan
Bandera de Croacia MED Andrej Kramarić 32 años Bandera d'Alemaña Hoffenheim
Bandera de Croacia DEL Marko Pjaca 28 años Bandera de Israel Maccabi Haifa
Bandera de Croacia DEL Ante Rebić 30 años Bandera d'Alemaña Eintracht Frankfurt
Bandera de Croacia DEL Duje Čop 34 años Bandera de Bélxica Standard de Liège
Bandera de Croacia DEL Ivan Santini 34 años Bandera de Francia Caen

Estadiu[editar | editar la fonte]

Croacia apostando un partíu en Poljud.

La mayoría de los partíos que xuega Croacia como llocal tienen llugar nel estadiu Maksimir de la capital Zagreb. La cortil, construyíu en 1912 y anováu en 1997, lleva'l nome del barriu de Maksimir que lo arrodia.[38] L'estadiu acoyó los partíos nacionales dende'l debú competitivu de Croacia como llocal contra Lituania, según tamién los partíos de los clubes de Croacia mientres la Segunda Guerra Mundial. La Federación de fútbol y el Gobiernu de Croacia alcordaron meyores adicionales (ente ellos un aumentu nel númberu de places, qu'anguaño ye de 40.000) que fadríen del Maksimir l'estadiu de fútbol más caro del mundu.[38][39] Sicasí, en 2008, la UEFA amenació con llindar el númberu d'aficionaos pueden asistir a los partíos en casa dempués de los problemes de disciplina de los aficionaos croates mientres la Eurocopa d'esi añu.[40] L'alcalde de Zagreb, Milan Bandić, refugó los planes de renovación a finales de 2008, citando altos costos de construcción y n'avientu de 2008 les reformes aplazáronse.[41]

Los partíos de Croacia tamién se xugaron n'otros llugares. L'estadiu Poljud de Split foi sede de dellos partíos de clasificación pa la Eurocopa 1996 y la Copa Mundial de 1998. Desque apostara'l primer partíu en 1995 contra Italia, que terminó 1-1, Croacia nun pudo ganar un partíu oficial de la FIFA en Poljud. Esti fechu yera conocíu ente'l públicu croata como "la maldición de Poljud".[42] La maldición rompióse finalmente en xunu de 2011 con una victoria por 2-1 ante Xeorxa. L'equipu tamién xugó partíos de clasificación nel Stadion Kantrida en Rijeka, que ta invictu nel estadiu, nel Gradski vrt en Osijek y nel Stadion Anđelko Herjavec de Varaždin.

Imaxe del equipu[editar | editar la fonte]

Nome[editar | editar la fonte]

Según la Códigos de la FIFA llista oficial de códigos de la FIFA, Croacia embrívese como CRO; esti acrónimu usar pa identificar al equipu tantu na FIFA como nos medios de comunicación.[43] L'equipu tamién s'identifica col códigu ISO 3166-1 alfa-3 dau pola Organización Internacional de Normalización para Croacia, HRV.[44] «Seleición de fútbol de Croacia» puede ser traducíu al croata como: «Hrvatska nogometna reprezentacija». El llamatu del escoyíu ye Vatreni, que se traduz al español como: «llenos de fueu».[45]

Camiseta[editar | editar la fonte]

La primer camiseta diseñar Miroslav Šutej en 1990, que tamién creó'l escudu d'armes de Croacia. Anque un pocu alteriada por Nike dende'l so llanzamientu, la elástica caltiénse como un símbolu d'identidá nacional; la so forma a cuadros tamién s'usa pa representar a otros atletes y a equipos deportivos croates.[46]

Aficionaos[editar | editar la fonte]

Ente los hinches de Croacia cúntense siguidores del Dinamo de Zagreb y del Hajduk Split, los dos clubes más populares de la Prva HNL.[47] Los grupos d'hinches d'estilu ultra de los dos equipos, los Bad Blue Boys de Zagreb y la Torcida Split de la ciudá homónima, son comúnmente acomuñaos con actos de hooliganismo,[48][49] anque la violencia ente los dos nun se reportó en partíos internacionales. La gran mayoría de la fanáticada del escoyíu ye proveniente de croates que moren en Bosnia y Herzegovina. Los siguidores del HŠK Zrinjski Mostar, que reciben el nome de Ultres Zrinjski, son unu de los más conocíos siguidores de la seleición.[50] Los partidarios de Croacia tán afiliaos de forma coleutiva a la Uvijek Vjerni, que ye l'asociación oficial de fanáticos de la seleición nacional; y ésta tien como oxetivu arrexuntar a tolos hinches croates del mundu.[51]

Sicasí, el comportamientu de los hinches en partíos internacionales llevó a sanciones al escoyíu. Por casu, mientres la realización de la Eurocopa 2004, hinches croates usaron banderes racistes mientres un partíu contra Francia, polo que sancionaron a la federación.[52] N'otres ocasiones fanáticos safaron les normes de seguridá. Mientres la Copa Mundial de Fútbol de 2006, un hincha safó la seguridá y entró al campu de xuegu mientres un alcuentru ente Croacia y Brasil, pa poder averase a Dau Pršo. Finalmente arrestar por ingresar ensin autorización.[53] Meses dempués, nun alcuentru amistosu contra Italia apostáu en Livorno, fanáticos croates formaron una esvástica en respuesta a unes banderes comunistes d'hinches italianos; la UEFA sancionó'l fechu ya inclusive amenació a la Federación croata d'espulsalos de la Eurocopa 2008 si siguíen los actos racistes.[52] Na mesma Eurocopa, croates amosaron pancartes racistes y fixeron coros de la mesma índole a un xugador turcu mientres los cuartos de final de la competencia, aición que recibió sanción de la UEFA.[54][55] Dempués, el 10 de setiembre del mesmu añu, nun partíu contra Inglaterra, aficionaos trataron de «monu» al delanteru Emile Heskey, razón pola que la FIFA multó a la federación por 30 000 francos suizos.[56][55]

Los hinches croates suelen usar bengalas tantu nos derbys nacionales como n'alcuentros internacionales,[57][58][59] una práutica que, según el direutor téunicu Igor Štimac y el mediocampista Luka Modrić, motiva a la seleición.[60][61] L'usu d'éstes atópase prohibíu na mayoría de los partíos internacionales, polo que se sancionó a los aficionaos croates, y los personales de seguridá de la FIFA y l'UEFA han-y requisado estos implementos.[62]

Les tensiones con otros fanáticos provenientes de países de l'antigua Yugoslavia tamién se ve manifestada nos alcuentros internacionales. Un ensame d'hinches croates ullaron l'himnu nacional yugoslavu mientres un partíu ente la seleición holandesa y la yugoslava, apostáu'l 3 de xunu de 1990; amás, los xugadores aplaudieron y aclamaron l'himnu neerlandés en vegada del so.[63] Nel estadiu Maksimir desenvolviéronse disturbios ente aficionaos croates y serbios nun partíu ente'l Dinamo de Zagreb y el Estrella Colorada de Belgráu, dempués de les eleiciones parllamentaries de 1990.[64]

Los problemes colos fanáticos siguieron mientres la primer ronda de la Eurocopa 2012, yá que citaron al equipu pol comportamientu de los sos hinches, qu'incluyó exhibición de banderes, símbolos y cantares racistes, amás de la esplosión de fueos artificiales mientres un partíu. Amás, el casu disciplináu empecipiáu pola FIFA tres el partíu de la fase de grupos contra España, incluyó una investigación pola conducta violenta de los xugadores croates mientres l'alcuentru, nel que recibieron seis tarxetes marielles.[65]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Copa Mundial de Fútbol[editar | editar la fonte]

Añu !bgcolor=#FF0000

style="color:#000080" width="116"| Fase !bgcolor=#FFFFFF style="color:#000080" width="66"| Posición

PX PG PE !bgcolor=#FFFFFF

style="color:#000080" width="34"| PP

GF GC Goliador
Bandera de Uruguái Uruguái 1930 Nun esistía la seleición de fútbol de Croacia[n 8]
Bandera d'Italia Italia 1934
Bandera de Francia Francia 1938
Bandera de Brasil Brasil 1950
Suiza 1954
Bandera de Suecia Suecia 1958
Bandera de Chile Chile 1962
Bandera de Inglaterra Inglaterra 1966
Bandera de Méxicu Méxicu 1970
Bandera d'Alemaña Alemaña Federal 1974
Bandera d'Arxentina Arxentina 1978
España 1982
Bandera de Méxicu Méxicu 1986
Bandera d'Italia Italia 1990
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos 1994 Nun xugó na clasificación
Bandera de Francia Francia 1998 Tercer llugar 7 5 0 2 11 5 Davor Šuker: 6
Bandera de Corea del SurBandera de Xapón Corea y Xapón 2002 Primer ronda 23° 3 1 0 2 2 3 Olić y Rapaić: 1
Bandera d'Alemaña Alemaña 2006 Primer ronda 22° 3 0 2 1 2 3 Srna y Kovač: 1
Bandera de Sudáfrica Sudáfrica 2010 Nun se clasificó
Bandera de Brasil Brasil 2014 Primer ronda 19° 3 1 0 2 6 6 Mandžukić y Perišić: 2
7 4 2 1 14 9 Bandera de Rusia Rusia 2018

align=center bgcolor=#f9f9f9

Bandera de Qatar Qatar 2022 Por apostase
Total 5/22 27ᵘ 16 7 2 7 21 17 Davor Šuker: 6

Eurocopa[editar | editar la fonte]

Añu !bgcolor=#FF0000

style="color:#000080" width="116"| Ronda !bgcolor=#FFFFFF style="color:#000080" width="66"| Posición

PX PG PE !bgcolor=#FFFFFF

style="color:#000080" width="34"| PP

GF GC
Bandera de Francia Francia 1960 Nun esistía la seleición de fútbol de Croacia[n 9]
España 1964
Bandera d'Italia Italia 1968
Bandera de Bélxica Bélxica 1972
Yugoslavia 1976
Bandera d'Italia Italia 1980
Bandera de Francia Francia 1984
Bandera d'Alemaña Alemaña 1988
Bandera de Suecia Suecia 1992
Bandera de Inglaterra Inglaterra 1996 Cuartos de final 4 2 0 2 5 5
Bandera de BélxicaBandera de Países Baxos Bélxica y Países Baxos 2000 Nun se clasificó
Bandera de Portugal Portugal 2004 Primer ronda 13° 3 0 2 1 4 6
Bandera de Austria Austria y Suiza 2008 Cuartos de final 4 3 0 1 5 2
Bandera de PoloniaBandera de Ucraína Polonia y Ucraína 2012 Primer ronda 10° 3 1 1 1 4 3
Bandera de Francia Francia 2016 Octavos de final 4 2 1 1 5 4
Total 5/15 11° 11 8 4 6 23 20

Copa FIFA Confederaciones[editar | editar la fonte]

Añu !bgcolor=#FF0000

style="color:#000080" width="116"| Ronda !bgcolor=#FFFFFF style="color:#000080" width="66"| Posición

PX PG PE !bgcolor=#FFFFFF

style="color:#000080" width="34"| PP

GF GC
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1992 Ensin participación
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1995 Nun se clasificó
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1997
Bandera de Méxicu Méxicu 1999
Bandera de Corea del SurBandera de Xapón Corea y Xapón 2001
Bandera de Francia Francia 2003
Bandera d'Alemaña Alemaña 2005
Bandera de Sudáfrica Sudáfrica 2009
Bandera de Brasil Brasil 2013
Bandera de Rusia Rusia 2017
Bandera de ? 2021 Por definir
Total 0/11 0 0 0 0 0 0

Fútbol nos Xuegos Olímpicos[editar | editar la fonte]

Añu !bgcolor=#FF0000

style="color:#000080" width="116"| Ronda !bgcolor=#FFFFFF style="color:#000080" width="66"| Posición

PX PG PE !bgcolor=#FFFFFF

style="color:#000080" width="34"| PP

GF GC
Bandera de Grecia Atenes 1896 Nun hubo competición de fútbol
Bandera de Francia París 1900 En 1900 y 1904 los Xuegos Olímpicos apostar clubes
Bandera de Estaos Xuníos d'América St. Louis 1904
Bandera del Reinu Xuníu Londres 1908 Nun esistía la seleición de fútbol de Croacia
Bandera de Suecia Estocolmo 1912
Bandera de Bélxica Amberes 1920
Bandera de Francia París 1924
Bandera de Países Baxos Ámsterdam 1928
Bandera de Estaos Xuníos d'América Los Angeles 1932 Nun hubo competición de fútbol
Bandera d'Alemaña Berlín 1936 Nun esistía la seleición de fútbol de Croacia
Bandera del Reinu Xuníu Londres 1948
Bandera de Finlandia Ḥelsinki 1952
Bandera de Australia Melbourne 1956
Bandera d'Italia Roma 1960
Bandera de Xapón Tokiu 1964
Bandera de Méxicu Méxicu 1968
Bandera d'Alemaña Múnich 1972
Bandera de Canadá Montreal 1976
Bandera de la Xunión Soviética Moscú 1980
Bandera de Estaos Xuníos d'América Los Angeles 1984
Bandera de Corea del Sur Seúl 1988
Barcelona 1992 Dende 1992 los Xuegos Olímpicos apostar seleiciones sub-23
Fútbol nos Xuegos Olímpicos#Tabla sumatoria de tolos torneos Total 0/17 0ᵘ 0 0 0 0 0 0

China Cup[editar | editar la fonte]

Añu !bgcolor=#FF0000

style="color:#000080" width="116"| Ronda !bgcolor=#FFFFFF style="color:#000080" width="66"| Posición

PX PG PE !bgcolor=#FFFFFF

style="color:#000080" width="34"| PP

GF GC Goliador
Bandera de la República Popular China China 2017
Cuartu llugar
&&&&&&&&&+ 2 0 2 0 &&&&&&&&&+2 &&&&&&&&&+2 Andrijašević y Ivanušec: 1
Total 1/1 2 0 2 0 2 2 Andrijašević y Ivanušec: 1

Clasificación FIFA[editar | editar la fonte]

Añu/Mes Xineru !bgcolor=#FFFFFF

style="color:#000080" width=90 |Febreru !bgcolor=#FF0000 style="color:#000080" width=90 |Marzu !bgcolor=#FFFFFF style="color:#000080" width=90 |Abril

Mayu !bgcolor=#FFFFFF

style="color:#000080" width=90 |Xunu !bgcolor=#FF0000 style="color:#000080" width=90 |Xunetu !bgcolor=#FFFFFF style="color:#000080" width=90 |Agostu !bgcolor=#FF0000 style="color:#000080" width=90 |Setiembre !bgcolor=#FFFFFF style="color:#000080" width=90 |Ochobre !bgcolor=#FF0000 style="color:#000080" width=90 |Payares

Avientu
1993 Ensin Clasificación FIFA 117ᵘ (6) 116ᵘ (9) 118ᵘ (9) 121ᵘ (9) 122ᵘ (8)
1994 -- 122ᵘ (8) 125ᵘ (8) 103ᵘ (8) 102ᵘ (12) 91ᵘ (13) 90ᵘ (17) -- 73ᵘ (15) 67ᵘ (22) 61ᵘ (26) 62ᵘ (30)
1995 -- 64ᵘ (30) -- 56ᵘ (30) 51ᵘ (33) 51ᵘ (36) 53ᵘ (35) 56ᵘ (35) 73ᵘ (35) 45ᵘ (22) 39ᵘ (38) 41ᵘ (41)
1996 41ᵘ (40) 43ᵘ (40) -- 28ᵘ (40) 27ᵘ (47) -- 22ᵘ (47) 23ᵘ (50) 25ᵘ (50) 22ᵘ (50) 24ᵘ (51) 24ᵘ (51)
1997 -- 25ᵘ (51) -- 28ᵘ (51) 28ᵘ (49) 29ᵘ (51) 32ᵘ (50) 33ᵘ (50) 33ᵘ (50) 29ᵘ (51) 21ᵘ (53) 19ᵘ (56)
1998 -- 16ᵘ (56) 18ᵘ (56) 23ᵘ (56) 19ᵘ (55) -- 4ᵘ (55) 4ᵘ (66) 4ᵘ (66) 4ᵘ (66) 4ᵘ (66) 4ᵘ (66)
1999 3ᵘ (66) 3ᵘ (745) 3ᵘ (742) 6ᵘ (738) 6ᵘ (734) 7ᵘ (730) 7ᵘ (723) 8ᵘ (719) 6ᵘ (712) 6ᵘ (727) 6ᵘ (726) 9ᵘ (719)
2000 9ᵘ (713) 9ᵘ (713) 9ᵘ (710) 10ᵘ (708) 7ᵘ (703) 9ᵘ (708) 14ᵘ (700) 15ᵘ (694) 15ᵘ (687) 17ᵘ (675) 17ᵘ (665) 18ᵘ (667)
2001 18ᵘ (656) 18ᵘ (655) 17ᵘ (654) 17ᵘ (656) 19ᵘ (665) 14ᵘ (650) 18ᵘ (672) 17ᵘ (668) 16ᵘ (666) 16ᵘ (674) 19ᵘ (685) 19ᵘ (671)
2002 19ᵘ (668) 21ᵘ (668) 23ᵘ (667) 23ᵘ (659) 21ᵘ (653) -- 27ᵘ (655) 26ᵘ (653) 29ᵘ (651) 35ᵘ (641) 36ᵘ (631) 32ᵘ (625)
2003 32ᵘ (629) 33ᵘ (629) 34ᵘ (626) 26ᵘ (622) 26ᵘ (641) 26ᵘ (640) 25ᵘ (640) 26ᵘ (638) 23ᵘ (636) 20ᵘ (646) 20ᵘ (664) 20ᵘ (662)
2004 20ᵘ (673) 19ᵘ (673) 20ᵘ (676) 24ᵘ (669) 25ᵘ (660) 20ᵘ (655) 23ᵘ (662) 25ᵘ (662) 25ᵘ (659) 23ᵘ (662) 23ᵘ (686) 23ᵘ (683)
2005 23ᵘ (677) 23ᵘ (676) 24ᵘ (675) 21ᵘ (674) 21ᵘ (688) 22ᵘ (686) 22ᵘ (694) 20ᵘ (695) 24ᵘ (693) 19ᵘ (686) 20ᵘ (702) 20ᵘ (701)
2006 20ᵘ (701) 23ᵘ (701) 19ᵘ (705) 24ᵘ (690) 23ᵘ (686) -- 23ᵘ (854) 21ᵘ (854) 24ᵘ (825) 19ᵘ (882) 15ᵘ (948) 15ᵘ (948)
2007 15ᵘ (948) 12ᵘ (987) 12ᵘ (982) 12ᵘ (1011) 12ᵘ (1011) 11ᵘ (1080) 7ᵘ (1192) 6ᵘ (1223) 10ᵘ (1151) 10ᵘ (1155) 10ᵘ (1129) 10ᵘ (1129)
2008 10ᵘ (1129) 12ᵘ (1096) 12ᵘ (1101) 13ᵘ (1041) 13ᵘ (1044) 15ᵘ (1017) 7ᵘ (1282) 5ᵘ (1282) 5ᵘ (1266) 6ᵘ (1223) 7ᵘ (1158) 7ᵘ (1142)
2009 7ᵘ (1142) 7ᵘ (1175) 7ᵘ (1169) 8ᵘ (1151) 8ᵘ (1151) 8ᵘ (1200) 10ᵘ (1031) 10ᵘ (1031) 9ᵘ (1101) 8ᵘ (1087) 10ᵘ (1050) 10ᵘ (1042)
2010 -- 11ᵘ (1053) 11ᵘ (1050) 10ᵘ (1051) 9ᵘ (1052) 10ᵘ (1041) 15ᵘ (968) 14ᵘ (968) 11ᵘ (998) 9ᵘ (1086) 9ᵘ (1098) 10ᵘ (1075)
2011 9ᵘ (1075) 9ᵘ (1075) 8ᵘ (1071) 10ᵘ (991) 10ᵘ (991) 8ᵘ (1033) 9ᵘ (1033) 10ᵘ (1009) 9ᵘ (1057) 12ᵘ (1015) 8ᵘ (1091) 8ᵘ (1091)
2012 8ᵘ (1091) 9ᵘ (1101) 10ᵘ (1049) 8ᵘ (1114) 8ᵘ (1114) 8ᵘ (1053) 9ᵘ (1050) 9ᵘ (1050) 9ᵘ (1020) 16° (1027) 14° (1103) 14° (1103)
Posición promedio dende la creación de la Clasificación mundial de la FIFA: 23ª posición

Fonte: Ficha de Croacia en FIFA y Estadístiques FIFA
Colores: Doráu = 1ᵉʳ puestu; Platiáu = 2ᵘ puestu; Bronce = 3ᵉʳ puestu; Celeste escuru = Top 5; Celeste =Top 10; Rosado =Peor posición.

Categoríes inferiores[editar | editar la fonte]

Seleición sub-21[editar | editar la fonte]

Les seleiciones sub-21 formar en 1976 cuando la UEFA reestructura les competiciones xuveniles ya inferiores. Sicasí; el combináu sub-21 de Croacia recién créase en 1991, añu nel que Croacia llogra la so independencia de Yugoslavia. El 13 de febreru de 1993, apostó'l so primer partíu frente a la seleición sub-21 d'Italia: un amistosu empatáu 0:0. Participó dos veces na Eurocopa Sub-21: en 2000 y 2004, ensin pasar de la primer fase en dambes ediciones.

Seleición sub-20[editar | editar la fonte]

Dende la so creación en 1994, la seleición sub-20 ye la encargada d'apostar les Copes Mundiales de Fútbol Sub-20. La so meyor campaña foi la realizada en 1999, cuando algamaron los octavos de final. Volvieron participar en 2011, ensin pasar de la fase de grupos.

Seleición sub-19[editar | editar la fonte]

Formada en 1993, la categoría sub-19 (antes del añu 2000, denominada como sub-18) apuesta los Campeonatos d'Europa Sub-19. La so meyor participación foi en 1998, cuando llograron el tercer llugar nel tornéu realizáu en Xipre. En 2010, realizaron otra gran campaña al aportar hasta les semifinales.

Seleición sub-17[editar | editar la fonte]

So la denominación sub-16 dende 1982 hasta 2001, la seleición sub-17 representa a Croacia nos Campeonatos d'Europa Sub-17. En total, clasificaron cinco veces al tornéu final, siendo la so meyor presentación en 2001, añu nel que tamién algamaron el tercer llugar.

Palmarés[editar | editar la fonte]

Seleición absoluta[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. El ranking FIFA naz malapenes un par d'años dempués de la nacencia de la seleición croata.
  2. La seleición esistía dende un añu antes na República Socialista de Croacia, antes de la so independencia total, y pasar a ser Croacia.
  3. Sacante Grecia, presente xeográficamente na península balcánica, pero fora de la denominación dada a los países comunistes de la histórica Europa del Este.
  4. Nome dau n'Italia al presuntu pactu ente seleiciones pa favorecer un resultáu que clasifique a les mesmes qu'apuesten un partíu, pa dexar esaniciada a una tercera.
  5. Franjo Glaser, Suprina, Belosevic, Jazbec, Ivan Jazbinšek, Mirko Kokotović, Cimermancic, Franjo Wölfl, August -yšnik, Milan Antolković, Matekalo.
  6. (n'inglés) Drazen Ladic, Tonci Gabric, Zoran Vulic, Drago Celic, Darko Drazic, Vlado Kasalo, Sasa Person, Grega Zidan, Kujtim Shala, Zlatko Kranjcar, Ivan Cvjetkovic, Aljosa Asanovic, Mladen Mladenovic y Marko Mlinaric.
  7. (en croata) Stipe Pletikosa, Danijel Xubašić, Ivan Kelava, Darijo Srna, Vedran Ćorluka, Ivan Strinić, Josip Šimunić, Domagoj Vida, Gordon Schildenfeld, Dejan Lovren, Manuel Pamić, Luka Modrić, Niko Kranjčar, Ognjen Vukojević, Ivan Perišić, Ivan Rakitić, Milan Badelj, Ivo Iličević, Josip Radošević, Mario Mandžukić, Ivica Olić, Nikica Jelavić, Eduardo da Silva, Mladen Petrić, Nikola Kalinić y Ante Vukušić.
  8. Hasta 1941 formaba parte del Reinu de Yugoslavia, cuando se crea'l estáu independiente de Croacia hasta 1945, polo que nun llega a apostar competición mundialista. Mientres esi añu y el siguiente, pasa a formar parte de la República Democrática Federal de Yugoslavia, pa pasar en 1946 a formar parte de la República Federal Popular de Yugoslavia y dende 1963 a 1992, de la República Federal Socialista de Yugoslavia cuando finalmente produzse la desmembración de Yugoslavia, resultando asina la República de Croacia.
  9. De 1946 a 1963 forma parte de la República Federal Popular de Yugoslavia y dende 1963 a 1992, de la República Federal Socialista de Yugoslavia cuando finalmente produzse la desmembración de Yugoslavia, resultando asina la República de Croacia.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Lawrence, Amy (8 d'ochobre de 2008). England? They are pretty bad. Londres: The Observer. http://www.guardian.co.uk/football/2006/oct/08/newsstory.englandfootballteam1. Consultáu'l 14 de setiembre de 2012. 
  2. Stevenson, Jonathan (11 de setiembre de 2008). Croatia 1-4 England. British Broadcasting Corporation (BBC Sport). http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/internationals/7602774.stm. Consultáu'l 14 de setiembre de 2012. 
  3. Nitsak, Igor (9 d'ochobre de 2008). «Bilic tempted to reshuffle team for Ukraine clash». Reuters. Consultáu'l 14 de setiembre de 2012.
  4. FIFA.com (ed.): «Fútbol en croacia». Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  5. rsssf.com (ed.): «Partíos internacionales de Croacia». Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  6. The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation. «Primer gol y partíu internacional de Croacia» (inglés). Consultáu'l 12 de setiembre de 2012.
  7. rsssf.com (ed.): «Olimpicos 1956». Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  8. fifa.com (ed.): «Equipu de Yugoslavia en 1990». Archiváu dende l'orixinal, el 27 d'agostu de 2012. Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  9. rsssf.com (ed.): «Resultaos de Yugoslavia 1990-1999». Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  10. rsssf.com (ed.): «Aljosa Asanovic - apaiciones internacionales». Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  11. nacional.hr (ed.): «Hrvatske kocke opet modni hit». Archiváu dende l'orixinal, el 28 de xunetu de 2012. Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  12. setines.com (ed.): «Croatia Marks Independence Day for First Time». Archiváu dende l'orixinal, el 17 de xunetu de 2012. Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  13. setines.com (ed.): «Croacia Ranking». Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  14. theFa.com (ed.): «clasificacion Eurocopa 1996». Archiváu dende l'orixinal, el 11 de febreru de 2005. Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  15. theFa.com (ed.): «bestmover». Archiváu dende l'orixinal, el 26 d'ochobre de 2008. Consultáu'l 26 d'agostu de 2012.
  16. Págian oficial de la FIFA. «Reporte Croacia - Xamaica 1998». Archiváu dende l'orixinal, el 9 de xunu de 2012. Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  17. Páxina oficial de la FIFA. «Reporte Xapón - Croacia 1998». Archiváu dende l'orixinal, el 22 de febreru de 2014. Consultáu'l 10 de setiembre de 2102.
  18. Páxina oficial de la FIFA. «Reporte Arxentina - Croacia 1998». Archiváu dende l'orixinal, el 27 d'agostu de 2012. Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  19. Páxina oficial de la FIFA. «Reporte Rumanía - Croacia 1998». Archiváu dende l'orixinal, el 14 de xunu de 2012. Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  20. Páxina oficial de la FIFA. «Reporte Alemaña - Croacia». Archiváu dende l'orixinal, el 14 de xunu de 2012. Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  21. Páxina oficial de la FIFA. «Reporte Francia - Croacia 1998». Archiváu dende l'orixinal, el 14 de xunu de 2012. Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  22. Páxina oficial de la FIFA. «Reporte Países Baxos - Croacia 1998». Archiváu dende l'orixinal, el 10 de xunu de 2012. Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  23. FIFA.com. «Máximos goles - Copa Mundial de la FIFA Francia 1998». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de mayu de 2009. Consultáu'l 3 de xunetu de 2010.
  24. FIFA.com. «Premiu de la Copa Mundial de la FIFA Francia 1998». Archiváu dende l'orixinal, el 30 d'abril de 2010. Consultáu'l 3 de xunetu de 2010.
  25. Páxina oficial de la FIFA. «Páxina de Croacia». Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  26. Páxina oficial de la UEFA. «Reporte Irlanda - Croacia 2012». Archiváu dende l'orixinal, el 27 d'ochobre de 2012. Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  27. Páxina oficial de la UEFA. «Reporte Croacia - España». Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  28. Sportyou.es. «El Biscotto de 2004». Consultáu'l 19 d'agostu de 2012.
  29. Goal.com. «perspectives ¿"Biscotto" ente españoles y croates?». Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  30. Diariu L'Economista. «Italia y el "biscotto"». Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  31. Páxina oficial de la FIFA. «Reporte Croacia - Macedonia Clasif. Brasil 2014». Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  32. 32,0 32,1 Geo Fútbol. «Enemistá de Serbios y Croates». Consultáu'l 10 de setiembre de 2012. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  33. Explored.com. «Enemistad Serbia - Croacia». Archiváu dende l'orixinal, el 22 d'agostu de 2014. Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  34. Goal. «Rivalidad Croacia - Serbia». Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  35. Páxina 12. «Rivalidad Croacia - Serbia II». Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  36. Croacias Totales. «Rellaciones Rusu - Croates». Archiváu dende l'orixinal, el 12 de mayu de 2014. Consultáu'l 10 de setiembre de 2012.
  37. 37,0 37,1 Rec.Sport.Soccer Statistics Foundation. «Croatia - Record International Players». Consultáu'l 7 de xunetu de 2015.
  38. 38,0 38,1 McIntyre, Katie. «Architecture & Design – Maksimir Stadium». Panstadia (Vol. 7 – Non. 4). Archiváu dende l'orixinal, el 13 de xineru de 2010. Consultáu'l 14 de setiembre de 2012.
  39. «Maksimir Stadium – World's Most Expensive». Javno (11 d'ochobre de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 15 de xineru de 2009. Consultáu'l 14 de setiembre de 2012.
  40. «UEFA to Punish HNS Due to Fascist Signs?». Javno (27 de xunu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 15 de xineru de 2009. Consultáu'l 14 de setiembre de 2012.
  41. «Mayor: I Will Not Build Stadium at That Cost». Javno (11 d'ochobre de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 15 de xineru de 2009. Consultáu'l 14 de setiembre de 2012.
  42. «Nastavljeno poljudsko prokletstvo» (croata). Net.hr (6 de febreru de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'ochobre de 2011. Consultáu'l 14 de setiembre de 2012. Translation
  43. «Country info – Croatia» (inglés). FIFA. fifa.com. Consultáu'l 15 de setiembre de 2012.
  44. «ISO 3166 Country Codes» (inglés). ISO 3166 Maintenance Agency. ciolek.com. Consultáu'l 15 de setiembre de 2012.
  45. «Los "orixinales" llamatos de les seleiciones que tán n'Alemaña» (inglés). Infobae.com (30 de xunu de 2006).
  46. «Hrvatske kocke opet modni hit» (croata). Nacional. nacional.hr (20 de febreru de 2006). Archiváu dende l'orixinal, el 28 de xunetu de 2012.
  47. «Za koji hrvatski nogometni klub navijate?» (croata). GFK Hrvatska. gfk.hr (18 de mayu de 2005). Archiváu dende l'orixinal, el 30 d'abril de 2008. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  48. Brincat, Henry (1 d'agostu de 2008). «Incident brings back memories of Malta-Croatia match: Seven Hajduk fans arrested» (inglés). The Malta Independent. independent.com.mt. Archiváu dende l'orixinal, el 18 de febreru de 2012. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  49. Brimson, Dougie; Miles, Kevin (31 de mayu de 2006). «Is hooliganism inevitable at this World Cup?» (inglés). The Guardian. independent.com.mt. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  50. «Football, blood and war» (inglés). The Observer. observer.guardian.co.uk (18 de xineru de 2004). Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  51. «Uvijek vjerni bonn» (croata). Uvijek vjerni. uvijekvjerni-bonn.de. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  52. 52,0 52,1 «Croatia threatened with Euru 2008 expulsion by UEFA» (inglés). Daily Mail. dailymail.co.uk (10 d'ochobre de 2006). Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  53. «Croatian fan interrupts Brazil-Croatia World Cup game» (inglés). People's Daily. english.people.com.cn (14 de xunu de 2006). Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  54. «Croatia federation fined over racist fans» (inglés). Reuters. football.uk.reuters.com (28 de xunu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 20 d'ochobre de 2012. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  55. 55,0 55,1 «Federación croata defender de les acusaciones de racismu». La Tercera. latercera.com (18 de setiembre de 2008). Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  56. Mitchell, Kevin (28 de setiembre de 2008). «Tabloids steam in as racists make a monkey of Fifa» (inglés). The Guardian. guardian.co.uk. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  57. Milosavljevic, Zoran (5 de mayu de 2008). «Soccer-Crowd trouble mars Croatian derby, Cluj on verge of title» (inglés). Reuters. uk.reuters.com. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  58. «PHOTO: Flares and Flags on Monuments in Vienna» (inglés). Javno. dalje.com (20 de xunu de 2008). Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  59. Imáxenes de Reuters, Eurosport y del serviciu de noticies de Javno: Croatia fans with flares in the stands, Similar celebrations, Primary photo gallery
  60. Lawrence, Amy (7 de setiembre de 2008). «Croatia think large» (inglés). The Guardian. guardian.co.uk. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  61. Eder, Alan (9 de xunu de 2008). «Modric: Goalkeeper Was Far From My Penalty» (inglés). Javno. dalje.com. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  62. «UEFA concerníi at use of flares» (inglés). CNN. edition.cnn.com (22 de xunu de 2008). Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  63. Slišković, Hrvoje (2 de febreru de 2008). «Sjećarreye li se zadnjeg gostovanja Nizozemske?» (croata). Jutarnji List. jutarnji.hr. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  64. «10 Days When Things Got Out Of Hand» (inglés). Sports Illustrated. sportsillustrated.co.za (18 d'agostu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 13 de setiembre de 2008. Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
  65. «Croatia cares fresh Euru 2012 racism probe» (inglés). CNN. edition.cnn.com (20 de xunu de 2012). Consultáu'l 16 de setiembre de 2012.
Bibliografía *

Ramet. P, Sabrina (2005). Thinking about Yugoslavia. Cambridge University. ISBN 0-521-85151-3.

  • Klemenčić, Mladen (2004). Nogometni leksikon. Miroslav Krleža lexicographic institute. ISBN 953-6036-84-3.
  • Perica, Vjekoslav (2002). Balkan Idols: Religion and Nationalism in Yugoslav States. Oxford US. ISBN 0-19-517429-1.
  • Foster, Jane (2004). Footprint Croatia. Footprint Travel Guides. ISBN 1-903471-79-6.
  • Bellamy. J, Alex (2003). The Formation of Croatian National Identity. Manchester University Press. ISBN 0-7190-6502-X.
  • Giulianotti, Richard (1997). Entering the Field: New Perspectives on World Football. Berg Publishers. ISBN 1-85973-198-8.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]