FIFA

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Estatus llegal

Asociación

Asociación caritativa
Presidente Flag of Switzerland.svg Bandera d'Italia Gianni Infantino
Vicepresidentes David Chung
Salman Bin Ibrahim Al-Jalifa
Aleksander Čeferin
David Gill
Alejandro Domínguez
Ahmad Ahmad
Victor Montagliani
Secretariu xeneral Bandera de Senegal Fatma Samoura
Afiliación

Xunta de l'Asociación Internacional de Fútbol

Comité Olímpicu Internacional
[editar datos en Wikidata]

La Fédération Internationale de Football Association[1] (en español: Federación Internacional de Fútbol Asociación),[2] universalmente conocida poles sos sigles FIFA, ye la institución que gobierna les federaciones de fútbol en tol planeta. Fundóse'l 21 de mayu de 1904 y tien la so see en Zúrich, Suiza. Forma parte del IFAB, organismu encargáu de modificar les regles del xuegu. Amás, la FIFA entama la Copa Mundial de Fútbol, los otros campeonatos del mundu nes sos distintes categoríes y cañes, los Torneos Olímpicos al par del COI y otres competiciones.

La FIFA arrexunta 211 asociaciones o federaciones de fútbol de distintos países, cuntando con 18 países afiliaos más que la Organización de les Naciones Xuníes, trés menos que la Asociación Internacional de Federaciones d'Atletismu y cuatro menos que la Federación Internacional de Baloncestu.[3][4]

Hestoria[editar | editar la fonte]

See de la FIFA en Zúrich.

L'aumentu de la popularidá y la competencia internacional nel fútbol a principios del sieglu XX fixeron necesariu crear un únicu organismu regulador del deporte a nivel mundial. La Federación Inglesa de Fútbol sostuvo discutinios alrodiu de la formación d'una federación internacional, pero esta iniciativa nun tuvo acoyida. Entós, les autoridaes nacionales de fútbol d'otros siete países europeosBélxica, Dinamarca, España (Real Madrid Club de Fútbol), Francia, Holanda, Suecia y Suiza[5] axuntar p'acomuñar y, d'esta manera, la FIFA foi fundada en París el 21 de mayu de 1904. El nome francés y el so acrónimo caltuviéronse hasta la fecha, inclusive fora de los países francófonos. El so primer presidente foi'l francés Robert Guérin. Magar que nun participaron primeramente na so conformanza, Inglaterra xunir al añu siguiente, Escocia y Gales en 1910, y Irlanda del Norte en 1911.[5]

La FIFA presidió'l so primera tornio internacional en 1906, pero nun foi esitosu. Esta situación, sumada a los factores económicos, favoreció'l reemplazu de Guérin pol inglés Daniel Burley Woolfall, quien nel momentu yera un miembru de l'asociación. El siguiente tornéu internacional foi la competición olímpica de fútbol de Londres 1908, que tuvo una bon resultancia cola participación de xugadores profesionalye. Foi entamada pola Federación Inglesa de Fútbol, contraria a los principios de la FIFA.

La Federación estendióse fora d'Europa col ingresu de Suráfrica (1909), Arxentina (1912), Canadá y Chile (1913), y los Estaos Xuníos (1914).[5]

Sicasí, la FIFA sufrió un tropiezu mientres la Primer Guerra Mundial, una y bones munchu xugadores fueron espulsaos pola guerra y viose seriamente afectada la posibilidá de viaxar pa cumplir los compromisos internacionales. Dempués de la guerra finó Woolfall y l'organización pasó a ser dirixida en forma provisional pol neerlandés Carl Hirschmann. Superóse la crisis, pero a mariña del retiru de les naciones britániques, yá que nun taben dispuestes a participar en torneos internacionales colos sos recién contrincantes de la guerra mundial.

En 1921 el francés Jules Rimet llegó a la presidencia y a partir de los Xuegos Olímpicos de París 1924 entamó los campeonatos de fútbol, cuntando con 60 000 espectadores nel partíu final ente Uruguái y Suiza.

Estos ésitos apremiaron a la FIFA por que, nel Congresu de Ámsterdam del 28 de mayu de 1928, considerara l'establecimientu del so propiu Campeonatu Mundial. Nel congresu siguiente de Barcelona terminar d'entamar el campeonatu, que se llevaría a cabu en Uruguái pa celebrar el centenariu de la so independencia. Por desgracia, Europa taba nuna crisis económica y los clubes habríen de quedase ensin les sos estrelles mientres dos meses, asina que munchos países arrenunciaron a participar nél. Ensin ellos, la primer Copa Mundial inaugurar en Montevideo el 18 de xunetu de 1930 con tan solu cuatro escueyas europees.

La bandera de la FIFA,[6] que s'utiliza dende xunu de 2009.

Dempués de la decepción por non ser see del primer tornéu, Italia foi escoyida pa entamar la Copa Mundial de Fútbol de 1934. Pa este tornio treinta y cuatro asociaciones solicitaron participar, polo qu'esta vegada realizáronse eliminatories pa determinar los dieciséis escueyas participantes. Como protesta al boicó del tornéu anterior, Uruguái negar a participar y convirtióse nel únicu equipu campeón que nun defendió'l so títulu. La final, ganada polos italianos, foi la primera tresmitida por radio en vivu. Italia retuvo'l so títulu nel postreru mundial antes de la Segunda Guerra Mundial en Francia 1938.

En 1946 tornaron a la Federación los cuatro rexones britániques. Nel Hampden Park de Glasgow el 10 de mayu de 1947, ante 135 000 espectadores, xugóse un partíu del sieglu ente'l Reinu Uníu y Restu d'Europa XI, que ganó'l Reinu Uníu por 6-1.[ensin referencies] Les ganancies del partíu xubieron a 35 000 llibres esterlinas y fueron donaes a la FIFA p'ayudar a la so recuperación dempués de la guerra. El siguiente mundial de fútbol sería Brasil 1950. Mentanto, la FIFA siguiría creciendo: pa la celebración de les sos 50 años yá cuntaba con 84 países miembros.

En 1954, Jules Rimet foi sustituyíu pol belga Rodolphe William Seeldrayers, quien finó al añu siguiente al so nomamientu y foi asocedíu pol inglés Arthur Drewry. Al igual qu'el so predecesor tuvo una curtia presidencia y foi reemplazáu dempués de la so muerte en 1961 pol inglés Sir Stanley Rous, un árbitru retiráu que nel momentu yera secretariu xeneral de la organización. Mientres la presidencia de Rous el deporte siguió estendiéndose col ingresu de la televisión. Rous promovio'l deporte aficionao y ayudó a faer de la Copa Mundial de Fútbol uno de los eventos deportivos internacionales más prestixosos, posiblemente dempués de los Xuegos Olímpicos.

Rous foi asocedíu en 1974 pol brasileño João Havelange, quien tresformó a la FIFA nuna empresa dinámica llena de nueves idees y la estructuró como una institución comercial mientres esti tiempu. Amontó'l númberu d'equipos participantes nel Mundial de Fútbol a 24 en España 1982 y a 32 en Francia 1998. Visualizó a la FIFA estendida por tol planeta, arreyando a pequenos territorios como Guam, Tahití y Montserrat. Esto taba alliniáu cola so política d'utilizar el fútbol p'ayudar al desenvolvimientu de los países.

El presidente siguiente, el suizu Joseph Blatter, caltuvo esta política entamando per primer vegada'l Mundial de Fútbol en Asia (Mundial 2002) y África (Mundial 2010). Blatter visualizó la Federación como una gran organización internacional, que les sos acciones teníen impactu global económicu y políticu. Siguió modernizando'l xuegu, celebrando'l centenariu de la FIFA en 2004. El 27 de mayu de 2007 tomóse la decisión de prohibir partíos internacionales a altores mayores a los 2500 metros sobre'l nivel del mar.[7] Esto xeneró discrepancies en países como Bolivia, Colombia, Ecuador, México y Perú que se disponíen a xugar partíos oficiales con mires a la Copa Mundial de Fútbol de 2010 en llugares con mayor altitú. Decidió suspendese esta norma nos últimos díes de mayu de 2008, bien pocos díes antes de realizase la quinta fecha poles eliminatories pal mundial 2010 ente Bolivia y Chile y cuando nun había seguridá sobre ónde se xugaría finalmente'l partíu.[8]

El 27 de mayu de 2015, dos díes antes d'una nueva elección pola presidencia, en que Blatter competía col príncipe Ali bin Hussein de Xordania —finalmente, esti postreru retiróse—, dellos altos executivos de la FIFA fueron deteníos por casos de corrupción.[9] Pero seis díes dempués de la so reelección el 2 de xunu de 2015, el mesmu presidente en funciones Joseph Blatter decidió arrenunciar al cargu y convocar a una elección pola presidencia de la FIFA nun congresu estraordinariu electivu'l 26 de febreru de 2016.

Himnu[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Himnu de la FIFA

Dende la Copa Mundial de Fútbol de 1994, según na Lliga de Campeones de la UEFA, la FIFA adoptó un himnu compuestu pol alemán Franz Lambert, que nun tien lletra, solo música instrumental. L'Himnu de la FIFA tócase primero que se xueguen partíos internacionales, inclusive partíos amistosos, Copa Mundial de Fútbol, Copa Mundial Femenina, Mundial Sub 20 y Sub 17, según nes finales de los torneos nacionales o otros eventos especiales como'l día del Fair play. En 2004, esto ye, pa los víspores de la conmemoración del centenariu de la FIFA, el músicu xaponés Gota Yashiki efectuó unos arreglos pa esti himnu.[10]

Revista oficial[editar | editar la fonte]

Amás de cuntar col so cibersitio y publicar los sos circulares, documentos y estatutos, la FIFA editó la so revista oficial a partir de setiembre de 2009.

Nome Tipu Fecha de publicación Númberos Notes
FIFA World[11][12] mensuario setiembre de 2009-ochobre de 2013 32 4 númberos en 2009, 9 en 2010, 8 en 2011, 7 en 2012 y 4 en 2013.
The FIFA Weekly[13][14] selmanariu 25 d'ochobre de 2013-18 d'avientu de 2015 113 9 númberos en 2013, 53 en 2014 y 51 en 2015.[13][14][15]
Publicada cada vienres en versiones impresa y en llínea.
FIFA 1904[16][17] mensuario febreru de 2016-presente

Tolos númberos de la revista de la FIFA, tanto mensuario como selmanariu, fueron publicaos nos cuatro idiomes oficiales de la organización: alemán, español, francés y inglés.[18]

Organización[editar | editar la fonte]

L'ingresu a la FIFA ta abiertu a cualquier asociación o federación encargada d'entamar el fútbol nel so país. De normal hai un solu afiliáu per país; sicasí, tamién hai casos d'asociaciones de naciones ensin Estáu, principalmente les britániques, Inglaterra, Escocia, Gales ya Irlanda del Norte, por ser el Reinu Uníu el llugar onde nació'l fútbol moderno. Amás, esisten ente otres, como la selección de les Islles Feroe, independiente de Dinamarca.

A nivel de continentes la FIFA tien afiliaes a les siguientes confederaciones:

Confederación Rexón Añu !M -


Confederación Suramericana de Fútbol (CONMEBOL) América del Sur 1916 10 Bandera de Paraguái Luque, Paraguay Bandera de Paraguái Alejandro Domínguez Wilson
Unión d'Asociaciones Europees de Fútbol (UEFA) Europa 1954 55 Flag of Switzerland.svg Nyon, Suiza Bandera d'Eslovenia Aleksander Ceferin
Confederación Asiática de Fútbol (AFC) Asia 1954 47 Bandera de Malasia Kuala Lumpur, Malasia Bandera de Baḥréin Salman Al Khalifa
Confederación Africana de Fútbol (CAF) África 1957 54 Bandera de Exiptu Seis d'Ochobre, Exiptu Flag of Madagascar.svg Ahmad Ahmad
Confederación de Fútbol de Norte, Centroamérica y el Caribe (CONCACAF) A. Norte, Centru y Caribe 1961 41 Bandera de Estaos Xuníos d'América Miami, Estaos Xuníos Bandera de Canadá Víctor Montagliani
Confederación de Fútbol d'Oceanía (OFC) Oceanía 1966 11 Bandera de Nueva Zelanda Auckland, Nueva Zelanda Bandera de Papúa Nueva Guinea David Chung

Conseyu de la FIFA[editar | editar la fonte]

De siguío espónse'l conseyu del organismu.[19]

Titular

Presidente Flag of Switzerland.svg Gianni Infantino
Vicepresidentes Bandera de Papúa Nueva Guinea David Chung (Presidente de la OFC)
Bandera de Baḥréin Salman Al Khalifa (Presidente de la AFC)
Bandera de Paraguái Alejandro Domínguez (Presidente de la CONMEBOL)
Bandera de Canadá Victor Montagliani (Presidente de la Concacaf)
Bandera d'Eslovenia Aleksander Ceferin (Presidente de la UEFA)
Flag of Madagascar.svg Ahmad Ahmad (Presidente de la CAF)
Bandera de Inglaterra David Gill
Secretaria Xeneral Bandera de Senegal Fatma Samoura
Miembros del conseyu |Bandera de Filipines

Mariano Araneta || Bandera de la República Popular China Zhang Jian || Bandera de Malasia Prince Abdullah || Bandera de Corea del Sur Chung Mong Gyu

Bandera de Bangladex Mahfuza Akhter Kiron Bandera de Xapón Tashima Kohzo Bandera de Burundi Lydia Nsekera Bandera de Tunicia Tarek Bouchamaoui
Bandera de Guinea Almamy Kabele Camara Bandera de República Democrática d'El Congu Constant Omari Bandera de Exiptu Hany Abo Rida Bandera de Ghana Kwesi Nyantakyi
Bandera de Estaos Xuníos d'América Sunil Gulati Plantía:Xeodatos Islles Turques y Caicos Sonia Bien Aime Bandera de Cuba Luis Hernandez Bandera de {{{alies}}} Pedro Chaluja
Bandera de Brasil Fernando Sarney Bandera de Colombia Ramon Jesurun Bandera de Uruguay Wilmar Valdez Bandera d'Ecuador Maria Sol Munoz
Bandera de Samoa Americana Sandra Fruean Plantía:Xeodatos Islles Cook Llei Harmon Bandera d'Italia Evelina Christillin Bandera de Xipre Costakis Koutsokoumnis
Bandera de Hungría Sandor Csanyi Bandera de Montenegro Dexen Savicevic Bandera d'Alemaña Reinhard Grindel

Comisiones[20][editar | editar la fonte]

Mapa colos seis confederaciones.
Comisión Presidente(s)
Comisión de Desenvolvimientu[21] Bandera de Baḥréin Salman Al Khalifa
Comisión de Grupos d'Interés del Fútbol[22] Bandera de Canadá Victor Montagliani
Comisión de Medicina[23] Bandera de Bélxica Michael D Hooghe
Comisión Organizadora de Competiciones[24] Bandera d'Eslovenia Aleksander Ceferin
Comisión d'Árbitros[25] Bandera d'Italia Pierluigi Collina
Comisión de Finances[26] Bandera de Paraguái Alejandro Domínguez
Comisión de Gobernanza y de Control[27] Bandera de India Mukul Mudgal
Comisión de Federaciones Miembro[28] Flag of Madagascar.svg Ahmad Ahmad
Comisión del Estatutu del Xugador[29] Bandera de Sudáfrica Raymond Hack
Comisión d'Auditoría y Conformidá[30] Bandera de Rusia Tomaz Vesel
Comisión d'Apelación[30] Bandera de Suecia Thomas Bodstrom
Comisión d'Ética[31] Bandera de Colombia Maria Claudia Coloraes
Comisión Disciplinaria[32] Bandera de Ghana Anin Yeboah

Presidentes[editar | editar la fonte]

# Nome !

Nacionalidá ! Términu |-

1.º Robert Guérin Bandera de Francia FRA 1904-1906
2.º Daniel Burley Woolfall Bandera de Inglaterra ENG 1906-1918
3.º Jules Rimet Bandera de Francia FRA 1921-1954*
4.º Rodolphe Seeldrayers Bandera de Bélxica Bélxica 1954-1955
5.º Arthur Drewry Bandera de Inglaterra ENG 1955-1961
6.º Stanley Rous Bandera de Inglaterra ENG 1961-1974*
7.º João Havelange Bandera de Brasil BRA 1974-1998*
8.º Joseph Blatter Flag of Switzerland.svg SUI 1998-2015
9.º Issa Hayatou (interín) Bandera de Camerún CMR 2015-2016
10.º Gianni Infantino Flag of Switzerland.svg SUI }.


* Indica que-y foi conferíu'l títulu de presidente honorariu.

Torneos[editar | editar la fonte]

Los llugares onde s'entamó unu o más torneos Mundiales de la FIFA, incluyendo homes y muyeres

Dende la so institución en 1904, la Federación Internacional de Fútbol Asociación entamó un total de 16 torneos o "competiciones de la FIFA" (en. FIFA competitions), de los cualos cuatro son nel ámbitu olímpicu acordies con la carta presentada pol COI, unu nel ámbitu intercontinental y once nel ámbitu mundial (9 a nivel de selecciones y dos a nivel de clubes).[33]

Competiciones masculines[editar | editar la fonte]

Tornéu Últimu tornéu !width=72%|Campeón

vixente |-

Acopa Mundial de la FIFA Flag of Brazil.svg Brasil 2014 Bandera d'Alemaña Alemaña
Acopa FIFA Confederación Flag of Russia.svg Rusia 2017 Bandera d'Alemaña Alemaña
Tornéu Olímpicu de Fútbol masculino Flag of Brazil.svg Ríu de Janeiro 2016 Bandera de Brasil Brasil
Copa Mundial de Fútbol Sub-20 Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 2017 Bandera de Inglaterra Inglaterra
Copa Mundial de Fútbol Sub-17 Bandera de Chile Chile 2015 Bandera de Nixeria Nixeria
Campeonatu Mundial de fútbol sala de la FIFA Flag of Colombia.svg Colombia 2016 Bandera d'Arxentina Arxentina
Copa Mundial de Fútbol Playa de FIFA Flag of the Bahamas.svg Bahamas 2017 Bandera de Brasil Brasil
Tornéu Olímpicu Xuvenil de Fútbol masculino Bandera de la República Popular China Nankín 2014 Bandera del Perú Perú
Copa Mundial de Clubes de la FIFA Bandera de Xapón Xapón 2016 Bandera d'España Real Madrid Club de Fútbol Real Madrid C. F.
Copa Xuvenil de la FIFA /Blue Stars Flag of Switzerland.svg Suiza 2017 Bandera de Francia Olympique de Lyon

Competiciones femenines[editar | editar la fonte]

Tornéu Últimu tornéu !width=72%|Campeón

vixente |-

Acopa Mundial Femenina de la FIFA Flag of Canada.svg Canadá 2015 Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Tornéu Olímpicu de Fútbol femenino Flag of Brazil.svg Ríu de Janeiro 2016 Bandera d'Alemaña Alemaña
Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-20 Flag of Papua New Guinea.svg Papúa Nueva Guinea 2016 Bandera de Corea del Norte Corea del Norte
Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-17 Flag of Jordan.svg Xordania 2016 Bandera de Corea del Norte Corea del Norte
Campeonatu Mundial Femenín de fútbol sala de la FIFA Flag of Guatemala.svg Guatemala 2015 Bandera de Brasil Brasil
Tornéu Olímpicu Xuvenil de Fútbol femenino Bandera de la República Popular China Nankín 2014 Bandera de la República Popular China Selección femenina de fútbol de China China

Competiciones interactivas[editar | editar la fonte]

Tornéu Últimu tornéu (Fase Final) Campeón vixente |- Copa Mundial Interactiva de la FIFA Flag of the United Kingdom.svg Londres 2017 Bandera de Inglaterra Spencer Ealing

Copa Mundial Interactiva de la FIFA

  • Nota: La Copa Mundial Interactiva de la FIFA (FIFA Interactive World Cup) ye un tornéu virtual que se celebra añalmente por xugadores de too el mundu, apostáu nel videoxuegu oficial de la federación, a pesar de la so modalidá de xuegu, ye consideráu un tornéu oficial de la FIFA. Solo la fase final tien una see definida.

Otros Torneos[editar | editar la fonte]

Tornéu Últimu tornéu !width=72%|Campeón

vixente |-

Copa Intercontinental de fútbol sala Bandera de Qatar Doha 2016 Flag of Brazil.svg Magnus Futsal
Acopa mundial de fútbol calle Bandera d'Escocia Escocia 2016 Flag of Mexico.svg México

Clasificación mundial FIFA[editar | editar la fonte]

La clasificación mundial FIFA/Coca Cola ye un sistema de clasificación de les 211 selecciones de fútbol masculín pertenecientes a la FIFA, utilizáu dende agostu de 1993.

N.º V Selección Puntos
1.º Creciente 1 Plantía:Self-i 1661
2.º Red Arrow Down.svg
1 
Plantía:Self-i 1603
3.º Plantía:Igual Plantía:Self-i 1464
4.º Plantía:Igual Plantía:Self-i 1403
5.º Creciente 2 Plantía:Self-i 1348
6.º Plantía:Igual Plantía:Self-i 1294
7.º Red Arrow Down.svg
2
Plantía:Self-i 1281
8.º Plantía:Igual Plantía:Self-i 1259
9.º Plantía:Igual Plantía:Self-i 1212
10.º Plantía:Igual Plantía:Self-i 1204
  • Actualizáu'l 10 d'abril de 2017

Clasificación Mundial FIFA

Meyores per confederación[editar | editar la fonte]

Última actualización: 6 d'abril de 2017[34]
Próxima actualización: 24 de payares de 2016

Meyores de la AFC[editar | editar la fonte]

N.º V Selección Puntos
28 Creciente 5 Bandera de Irán Irán 820
43 Red Arrow Down.svg
3 || Bandera de Corea del Sur Corea del Sur || align="center" |700
44 Creciente 7 Bandera de Xapón Japón 685
50 Creciente 5 Bandera de Australia Australia 661
52 Creciente 5 Bandera d'Arabia Saudita

 Arabia Saudita || align="center"|646

Meyores del CAF[editar | editar la fonte]

N.º V Selección Puntos
24 Red Arrow Down.svg
4 || Bandera de Exiptu Egipto || align="center"|866
27 Plantía:Steady Bandera de Senegal Senegal 831
28 Creciente 11 Bandera de República Democrática d'El Congu República Democrática del Congo 823
35 Creciente 7 Bandera de Tunicia Túnez 764
36 Red Arrow Down.svg
4 || Bandera de Camerún Camerún || align="center" |738

Meyores de la CONCACAF[editar | editar la fonte]

N.º V Selección Puntos
16 Plantía:Steady Bandera de Méxicu México 1003
26 Red Arrow Down.svg
7 || Bandera de Costa Rica Costa Rica || align="center" |839
35 Red Arrow Down.svg
12 || Bandera de Estaos Xuníos d'América Estados Unidos || align="center"|752
49 Creciente 15 Bandera d'Haití Haití 667
52 Creciente 7 Bandera de {{{alies}}} Panamá 653

Meyores de la CONMEBOL[editar | editar la fonte]

N.º V Selección Puntos
2 Red Arrow Down.svg
1 || Bandera de Brasil Brasil || align="center" |1603
3 Red Arrow Down.svg
1 || Bandera d'Arxentina Argentina || align="center" |1413
7 Red Arrow Down.svg
3 || Bandera de Chile Chile || align="center"|1250
8 Red Arrow Down.svg
3|| Bandera de Colombia Colombia || align="center"|1208
14 Creciente 1 Bandera del Perú Perú 1014

Meyores de la OFC[editar | editar la fonte]

N.º V Selección Puntos
112 Plantía:Steady Bandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda 301
152 Red Arrow Down.svg
3 || Bandera de Tailandia Tahití || align="center" |167
156 Creciente 14 Bandera de Papúa Nueva Guinea Papúa Nueva Guinea 154
165 Creciente 2
  1. REDIRECT Plantía:Xeodatos Nueva Caledonia Nueva Caledonia || align="center" |121
179 Plantía:Steady Bandera de Vanuatu Vanuatu 94

Meyores de la UEFA[editar | editar la fonte]

N.º V Selección Puntos
1 Creciente 2 Bandera d'Alemaña Alemania 1609
6 Red Arrow Down.svg Bandera de Francia Francia 1294
7 Plantía:Steady Bandera de Bélxica Bélgica 1281
8 Creciente Bandera de Portugal Portugal 1259
9 Plantía:Steady Flag of Switzerland.svg Suiza 1212

Videoxuegos[editar | editar la fonte]

Electronic Arts, sol sellu HALA Sports, creó los videoxuegos FIFA Soccer, FIFA World Cup y FIFA Street, compatibles con diverses videoconsolas, ordenadores personales, teléfonos móviles y tabletas.[ensin referencies]

Videoxuegos de la FIFA ! Videoxuegu!! Llicencies de xuegu!! Desarrollador
FIFA Soccer FIFA 94FIFA 95FIFA 96FIFA 97FIFA 98FIFA 99FIFA 2000FIFA 2001FIFA Football 2002FIFA Football 2003FIFA Football 2004FIFA Football 2005FIFA 06FIFA 07FIFA 08FIFA 09FIFA 10FIFA 11FIFA 12FIFA 13FIFA 14FIFA 15FIFA 16 • FIFA 17 • FIFA 18 HALA Sports
FIFA World Cup FIFA World Cup 1998FIFA World Cup 2002FIFA World Cup 2006FIFA World Cup 2010FIFA World Cup 2014 HALA Sports
FIFA Street FIFA StreetFIFA Street 2FIFA Street 3FIFA Street 4 }.


Vease tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Anterior: For the good of the game (‘Pol bien del xuegu’).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Estatuto de la FIFA». FIFA (abril de 2015). Consultáu'l 30 de mayu de 2015.
  2. FIFA. «Condiciones xenerales de serviciu de FIFA extranet - FIFA Extranet». Consultáu'l 15 d'avientu de 2015.
  3. «La FIFA almiti como nuevu miembru a Sudán del Sur - ABC.es - Noticies Axencies» (25 de mayu de 2012). Consultáu'l 20 d'avientu de 2015.
  4. «About FIFA. Who We Llabre». Consultáu'l 7 de xineru de 2016.
  5. 5,0 5,1 5,2 FIFA (2009). «FIFA's 208 Member Associations» (alemán, español, francés ya inglés). fifa.com. Consultáu'l 29 de mayu de 2011.
  6. 2427182_FULL-LND.jpg (652×366)
  7. «El 57º Congresu de la FIFA en primer planu». Sitiu oficial de la FIFA. Consultáu'l 27 de mayu de 2007.
  8. «Comunidá Andina refuga decisión de FIFA sobre altor». ANSA Llatina. Consultáu'l 28 de mayu de 2007.
  9. «El rival de Blatter nes elecciones suma otra denuncia en mediu de la chorna». Consultáu'l 21 de mayu de 2017.
  10. FIFA anthem, 14 d'agostu de 2007, http://www.youtube.com/watch?v=R9I7bn1b4oc, consultáu el 21 de mayu de 2017 
  11. FIFA (s/f). «Archivo de FIFA World: 2009». Consultáu'l 16 d'agostu de 2017.
  12. FIFA (s/f). «Archivo de FIFA World: 2013». Consultáu'l 16 d'agostu de 2017.
  13. 13,0 13,1 FIFA (s/f). «Archivo de The FIFA Weekly: 2013». Consultáu'l 16 d'agostu de 2017.
  14. 14,0 14,1 FIFA (s/f). «Archivo de The FIFA Weekly: 2015». Consultáu'l 16 d'agostu de 2017.
  15. FIFA (s/f). «Archivo de The FIFA Weekly: 2014». Consultáu'l 16 d'agostu de 2017.
  16. FIFA (s/f). «FIFA 1904». Consultáu'l 16 d'agostu de 2017.
  17. FIFA (s/f). «Archivo de FIFA 1904: 2016». Consultáu'l 16 d'agostu de 2017.
  18. FIFA (abril de 2015). páx. 9.
  19. http://es.fifa.com/about-fifa/fifa-council/members/index.html
  20. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/index.html
  21. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1934070/index.html
  22. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1946675/index.html
  23. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1882031/index.html
  24. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1946678/index.html
  25. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1882029/index.html
  26. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1882022/index.html
  27. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1946507/index.html
  28. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1882037/index.html
  29. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1882032/index.html
  30. 30,0 30,1 http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1935614/index.html
  31. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1882034/index.html
  32. http://es.fifa.com/about-fifa/committees/committee=1882042/index.html
  33. «FIFA competitions and Olympic football tournaments 1908–2012» (inglés). FIFA.com. Consultáu'l 15 d'agostu de 2009.
  34. «Clasificación Mundial FIFA». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2016.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Federación Internacional de Fútbol Asociación (2004), FIFA 1904–2004: Un sieglu de fútbol. Pearson Education S.A., Madrid. ISBN 84-205-4343-8
  • Arias, Eduardo (1994), El llibru del mundial: hestoria, estadístiques y protagonistes. Editorial Voluntá, Bogotá. ISBN 978-958-02-0853-0
  • Paul Darby (2002), Africa, Football and Fifa: Politics, Colonialism and Resistance (Sport in the Global Society), Frank Cass Publishers. ISBN 0-7146-8029-X
  • John Sugden (1998), FIFA and the Contest For World Football, Polity Press. ISBN 0-7456-1661-5
  • Trecker, Jim; Miers, Charres (2000), Women's Soccer: The Game and the Fifa World Cup, Universe, Revised Edition. ISBN 0-7893-0527-5

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]