Joseph Blatter

De Wikipedia
Joseph Blatter
Dictator of fifa (en) Traducir

8 xunu 1998 - 8 ochobre 2015
João Havelange - Gianni Infantino
Secretary General of FIFA (en) Traducir

1981 - 1998
Helmut Käser - Michel Zen-Ruffinen
Vida
Nacimientu Visp (es) Traducir[1]10 de marzu de 1936[2] (88 años)
Nacionalidá Suiza [3]
Residencia Zúrich
Grupu étnicu suizos (es) Traducir
Llingua materna alemán de Suiza
Fíos/es 1
Estudios
Estudios Universidá de Lausana 1959) títulu de grau
HEC Lausanne (es) Traducir 1958) Diploma (es) Traducir : economía general (es) Traducir
Llingües falaes alemán
inglés
alemán de Suiza
francés
italianu
castellanu
Oficiu
Oficiu funcionariu deportivu, economista, políticuxugador de ḥoquei sobre xelu
Trayeutoria
Premios
Miembru de Comité Olímpicu Internacional
IMDb nm1349808
Cambiar los datos en Wikidata

Joseph «Sepp» Blatter (10 de marzu de 1936Visp (es) Traducir) ye un alministrador y dirixente deportivu suizu y ex-presidente de la FIFA.

Foi escoyíu'l 8 de xunu de 1998, asocediendo a João Havelange. Dende'l 8 d'ochobre de 2015, y arriendes de los casos de corrupción qu'arreyen a la FIFA, foi suspendíu del so cargu, siendo'l camerunés Issa Hayatou el presidente provisional de la máxima entidá de fútbol mundial.[15] El 21 d'avientu d'esi añu foi suspendíu por ocho años de realizar cualquier actividá rellacionada col fútbol.[ensin referencies]

Biografía[editar | editar la fonte]

Siguió los sos primeros estudios en Saint-Maurice antes de graduase en comerciu y economía política na Escuela d'Altos Estudios Comerciales de la Universidá de Lausanne en 1959. Foi secretariu xeneral de la Federación Suiza de Ḥoquei sobre Xelu (1964-1966) y tuvo arreyáu na organización de los Xuegos Olímpicos de 1972 y 1976. Dende 1975 tuvo trabayando na FIFA como direutor de desenvolvimientu (1975-1981), secretariu xeneral (1981-1998) y presidente (1998-2015).[16]

Carrera profesional[editar | editar la fonte]

Joseph S. Blatter empezó la so carrera profesional como Xefe de Rellaciones Públiques de la Oficina de Turismu del Cantón de Valais, Suiza en 1959. Darréu, en 1964, asumió'l puestu de secretariu xeneral de la Federación Suiza de Ḥoquei sobre xelu y más tarde dedicóse a les actividaes periodístiques y de rellaciones públiques nel sector del deporte y la industria privao. En calidá de Direutor de Rellaciones Públiques y Deporte de Longines S.A. participó nel cronometraxe y l'organización de los Xuegos Olímpicos de 1972 y 1976, incorporándose asina a la escena deportiva internacional.

Nel branu de 1975 empecipió'l so trabayu na FIFA como direutor de los programes de desenvolvimientu con cuenta de concretar los proyeutos que'l presidente de la FIFA João Havelange concibiera nesti sector. Foi entós cuando empezaron a definise los planes de diverses competiciones y programes de capacitación que constituyeron les piedres fundamentales de los campeonatos mundiales nes categoríes d'edá de menores de 17 y 20 años, lo mesmo que de los campeonatos mundiales femenín y de futsal, competiciones que güei día constitúin una parte vital de les actividaes internacionales de la FIFA.

En 1981, el Comité Executivu nomó al políglota Blatter secretariu xeneral de la FIFA y en 1990 confirió-y los poderes de direutor executivu (CEO). So la so direición, entamáronse nueve Mundiales: España 1982, Méxicu 1986, Italia 1990, EE. UU. 1994, Francia 1998, Corea-Xapón 2002, Alemaña 2006, Sudáfrica 2010 y Brasil 2014 —los cuatro últimos Mundiales fueron supervisaos por Blatter como presidente de la FIFA—.

Blatter (esquierda) con João Havelange, presidente de la FIFA (abril de 1982).

Blatter foi escoyíu presidente de la FIFA'l 8 de xunu de 1998, asocediendo nel cargu al João Havelange (Brasil). Con esta victoria, llograda nel 51ᵉʳ Congresu de la Federación Internacional en París (Francia), Blatter, quien emprestara los sos servicios a la FIFA en distintes puestos mientres 23 años, algamó la máxima posición del fútbol internacional. En dicha oportunidá imponer al suecu Lennart Johansson, que yera presidente de la Unión Europea de Fútbol (UEFA).

En Seúl el 29 de mayu de 2002, reelixir a Joseph S. Blatter pa un segundu mandatu como presidente de la FIFA, venciendo al camerunés Issa Hayatou, que se desempeñaba como presidente de la Confederación Africana de Fútbol (CAF).

El 31 de mayu de 2007 la eleición tuvo llugar na nueva sede de Zurich, siendo reelixíu pal so tercer mandatu ensin necesidá de realizar una votación.

Mientres el 2011 Blatter volvió ser l'únicu candidatu a presidente, pero esta vegada hubo votación naquel Congresu de la FIFA.[17]

Joseph Blatter (esquierda), Luiz Inácio Lula da Silva (derecha) y Ricardo Teixeira (sentáu) en Brasilia, 28 de setiembre de 2006. Semeya: Antônio Cruz/ABr.

Actividaes humanitaries[editar | editar la fonte]

Mientres munchos años, Joseph S. Blatter participó en numberosos proyeutos humanitarios. Joseph S. Blatter foi l'alma máter de la sociedá con Aldegues Infantiles SOS, empecipiada en 1994. Esta organización xestiona más de 130 aldegues pa neños en tol mundu y ardíciase del sofitu financieru y material de la FIFA.

Tres la so eleición como presidente en xunu de 1998, Blatter aliar cola organización de Naciones Xuníes UNICEF, cola cual llanzó la campaña Puru fútbol, pura esperanza», antes d'embarcase na campaña más recién con UNICEF, empecipiada'l 20 de payares de 2001, «Diga Sí polos neños», una campaña mundial que pretende concenciar al mundu sobre los derechos de la infancia. Per primer vegada na hestoria, una Copa Mundial consagrar a una causa humanitaria, sol lema «Diga Sí polos neños».

Amás, contribuyó nun proyeutu de la Organización Mundial de la Salú (OMS) en favor d'África, denomináu Erradiquemos la polio n'África. Blatter tamién empresta'l so sofitu a los campos de refuxaos, facilitando equipamientu deportivu. A lo último, tanto él como la FIFA lluchen aprofiantemente contra la esplotación infantil. Por esi motivu, la FIFA, so la so presidencia, robló un códigu deontolóxicu cola Organización Internacional del Trabayu.

Actividaes deportives[editar | editar la fonte]

  • 1948-1971: Futbolista (xugó na 1ᵉʳ División d'aficionaos en Suiza)
  • 1970-1975: Miembru de la Direición del Club Neuchâtel Axoma *

Miembru del Club Panathlon (Club de funcionarios deportivos)

Condecoraciones[editar | editar la fonte]

Nel intre de les sos múltiples actividaes, Joseph S. Blatter recibió numberosos premios y distinciones, ente los que figuren:

  1. La Orde Olímpica
  2. Miembru d'Honor de l'Asociación Suiza de Fútbol
  3. Numberoses distinciones de clubes, asociaciones y confederaciones
  4. La Orde de Caballero del Sultanatu de Pahang, Malasia
  5. Orde de la Bona Esperanza de la República de Sudáfrica #

Orde de la Independencia (1ª clase) de Xordania

  1. Gran Gordón de Wissam Alaouite de Marruecos
  2. Medaya al Méritu Deportivu de Bolivia
  3. Gran Gordón de la Orde de la República de Túnez
  4. Personalidá humanitaria internacional del añu y la Carta Dorada de la Paz y el Humanitarismo de la lliga internacional de personalidaes humanitaries
  5. Premiu Americanu Global pola Paz (American Global Award for Peace)
  6. Premiu Americanu Global pola Paz (American Global Award for Peace)
  7. Grau de Gran Oficial de Wissam Al Arch (Marruecos)
  8. Orde al Méritu d'UEFA en diamante #

Orde al Méritu de Yeme

  1. Collaciu Supremu Or Tambo de Sudáfrica
  2. Caballeru de la Lexón d'Honor francés
  3. Orde de la Medaya de Reconocencia Centroafricana nel grau de Comandante de la República Centroafricana
  4. Orde de los Dos Nilos de Sudán
  5. Honráu en Xibuti como Commandeur de L'Ordre National du 27 Juin 1977
  6. Doctor honoris causa de les Artes pola Universidá de De Montfort (Leicester)
  7. Sociu d'honor del Real Madrid
  8. Doctor honoris causa en Filosofía pola Universidá Metropolitana Nelson Mandela de Port Elizabeth (Sudáfrica)
  9. Orden Francisco de Miranda na so tercer clase, Palaciu de Miraflores, Caracas-Venezuela

.


Discutinios[editar | editar la fonte]

Allegamientos de corrupción[editar | editar la fonte]

  • La so eleición y victoria sobre'l presidente de la UEFA Lennart Johansson tuvieron marcaes pol discutiniu. El so mandatu caracterizóse polos rumor d'irregularidaes financieres y transaiciones secretes, rematando en 2002 coles acusaciones direutes de sobornu fechu na prensa pol miembru somalín Farra Ado d'una ufierta de 100 000 dólares por votar a favor de Blatter.
  • L'entós diputáu de Sepp Blatter, Michael Zen-Ruffinen, preparó un espediente que perfila los allegamientos de mal manexu financieru y corrupción dientro de la FIFA. L'espediente declaró que la bancarrota en 2001 de la compañía auspiciante de FIFA, International Sport and Leisure (ISL), conduxera al déficit y a les perdes d'hasta $ 100 millones de dólares so l'alministración de Blatter. Los allegamientos fueron sofitaes pol xefe de la UEFA, Lennart Johansson. L'espediente foi dau a les autoridaes suices pero nenguna aición foi tomada. Zen-Ruffinen foi espulsáu por Blatter darréu antes de la Copa Mundial de FIFA de 2002.
  • En mayu de 2006 el llibru del reporteru ya investigador británicu Andrew Jenning, Foul (Harper Collins), causó discutiniu dientro del mundu de fútbol, detallando un presuntu escándalu internacional pol monto de los contratos dempués del quebre de la empresa controladora de los derechos de comercialización de la FIFA, ISL, y revelando cómo impulsaron a dellos funcionarios del fútbol a reembolsar de callao los sobornos que recibieron. El llibru Foul tamién espunxo la rivalidá nes votaciones que se fixeron a puerta zarrada pa la reeleición del presidente, tres la llucha pa tener el control sobre Blatter na FIFA.

Simulación[editar | editar la fonte]

  • Nel fútbol, somorguiase o asemeyar volvióse una cuestión importante d'usu pa la FIFA, y ye conocida la so intención de quitar del xuegu. Blatter, sicasí, informó a los medios de comunicación qu'él cree que la simulación tien de tener el so llugar y que cuando él yera xugador d'una lliga inferior en Suiza, toos sabíen qu'él asemeyaba.

Alemaña 2006[editar | editar la fonte]

  • Mientres la Copa Mundial de FIFA 2006 n'Alemaña, Blatter abstener de xubir al podiu pa les premiaciones, daqué que foi notáu y criticáu pelos medios de comunicación internacionales. Munchos creíen que yera contraproducente que'l presidente de la FIFA, por cuenta de la so avanzada edá, tea metanes les celebraciones; los motivos reales son desconocíos y son motivu de discutiniu.

Vetu al altor[editar | editar la fonte]

  • El 27 de mayu de 2007, la FIFA al mandu de Joseph Blatter punxo un vetu pol cual cualquier ciudá que s'atope a más de 2500 metros sobre'l nivel del mar quedaría imposibilitada de xugar partíos de fútbol de forma profesional, midida qu'afectaba a los países de Bolivia, Ecuador y Perú; siendo esti postreru'l país más perxudicáu, por cuenta de que tenía previstu xugar dellos partíos d'Eliminatories na ciudá imperial del Cuzco. En Bolivia la midida foi parcialmente llevantada, sicasí apocayá La Paz foi vetada de nuevu y l'última oportunidá pa llevantar el vetu ye na xunta'l 27 de mayu en Sydney a un añu d'empecipiase'l vetu.

Tercer periodu[editar | editar la fonte]

  • El 31 de mayu de 2007, Joseph Blatter foi reelixíu por aclamación pa un tercer mandatu na 2ª Xornada del 57ᵘ Congresu de la institución, celebráu nel Hallenstadion de Zúrich.

Cuartu periodu[editar | editar la fonte]

  • L'1 de xunu de 2011, Joseph Blatter foi reelixíu pa un cuartu mandatu nel 61ᵘ Congresu de la FIFA, celebráu nel Hallenstadion de Zúrich. Llogró 186 de los 203 votos posibles de les asociaciones miembru. Si completa'l so periodu, el suizu va tar nel cargu de timonel del fútbol mundial hasta 2015, cuando va cumplir 79 años.

Discutiniu col fútbol español[editar | editar la fonte]

Discutiniu cola celebración del Mundial 2010[editar | editar la fonte]

Por cuenta de retrasos nes obres de los estadios y problemes rellacionaos cola seguridá ya infraestructures en Sudáfrica, el presidente de la FIFA Joseph Blatter amenació en delles ocasiones con un plan alternativu pa la celebración del mundial de 2010. Esto ye, Blatter amenació que, de nun cumplise los plazos de les obres (teníen que tar terminaes pa la celebración de la Copa Confederaciones 2009), el mundial camudaría de sede. Nel so momentu declaró que'l plan B yera usar de sede a Méxicu yá que cunta cola infraestructura fayadiza pa realizar un Mundial de fútbol en bien curtiu tiempu.

Discutiniu cola eleición del Mundial 2014[editar | editar la fonte]

Pa la eleición de la sede del mundial del añu 2014, Joseph Blatter mentara en declaraciones previes a la eleición de la sede, que Brasil va ser la sede del 2014, dexando asina fora a otros candidatos como Venezuela alegando qu'esi país nun taba preparáu entá pa ser sede, entá sabiendo que'l proyeutu yá taba llistu pa ser nomáu candidatu a la sede del mundial 2014. A la fin nomóse como sede a Brasil, a pesar de les crítiques que recibió de la prensa mundial, por non escoyer otra candidata que-y ufiertara una competencia a los brasilanos.

Discutiniu cola eleición del Mundial 2022[editar | editar la fonte]

Pa la eleición de la sede del mundial de 2022, la candidatura que ganó la sede pa esi añu foi Qatar. Díes dempués del resolución de la FIFA súpose qu'asocedieron irregularidaes y qu'esistieron sobornos a dellos miembros de la FIFA nesta oportunidá. Blatter declaró que'l mundial puede ser camudáu de fecha debíu al intensu calor qu'hai en Qatar poniendo en riesgu la integridá de los xugadores. Al respeutu, Blatter nun refuga que se quitar a Qatar la sede por causa de les supuestes irregularidaes.

Caso del «repechaje» européu de la FIFA ente Francia ya Irlanda[editar | editar la fonte]

El 19 de payares de 2009, la Federación Irlandesa de Fútbol unvió a la FIFA una solicitú pa repitir el partíu de fútbol ente dambes seleiciones pola mano cometida por Thierry Henry, que-y dio la clasificación a los franceses. Ante esto, la FIFA señaló: «La FIFA comunica que nun ye posible camudar la resultancia nin repitir el partíu. Como claramente establecen les regles del xuegu, mientres los partíos los árbitros tomen les decisiones y diches decisiones son inapellables.» D'ende provienen les crítiques de la Federación Irlandesa escontra Blatter, alegando que la FIFA d'agora nun tien autoridá sobre los árbitros y que un error d'esa magnitú nun diera la repetición d'esi partíu y que, de camín, la FIFA ta a favor de Francia nesta decisión.

Non a la teunoloxía nel arbitraxe[editar | editar la fonte]

El 17 d'avientu de 2009 pronunciar en contra del usu del video nel arbitraxe, coles declaraciones siguientes: «En Ciudá del Cabu (Sudáfrica) tuvimos falando del arbitraxe, que pa la Copa del Mundu tien que tar nel so apoxéu», dixo en conferencia de prensa nel luxosu hotel Emirates Palace d'Abu Dhabi, al marxe del Mundial de Clubes de fútbol. A pesar de lo dicho por Blatter, informóse selmanes más tarde que'l mundial de Brasil 2014 va ser el primer mundial en que se va implementar teunoloxía, evitando asina errores arbitrales y los conocíos goles pantasma.

Polémiques declaraciones sobre Cristiano Ronaldo[editar | editar la fonte]

El presidente de la FIFA fixo risión a Cristiano Ronaldo nun actu celebráu na Universidá d'Oxford. La esaxerada gesticulación, asonsañando al portugués, y les sos declaraciones, señalando les sos preferencies sobre Lionel Messi, na disputa pol Balón d'Oru enoxaron al Real Madrid y parte de la prensa mundial. El presidente del Club español, Florentino Pérez, dirixó un escritu a la FIFA pa esixir darréu una sida, sida que llegó hores más tarde:

Queríu Presidente:

Recibí la so carta con fecha de güei, el conteníu de la cual sorprendióme. De primeres, quixera esplica-y que nesti actu que tuvo'l pasáu vienres na Universidá d'Oxford nun s'aldericó sobre la candidatura de los xugadores a la FIFA Ballon d'Or. A la fin de la mio esposición, y en respuesta a una pregunta sobre Lionel Messi y Cristiano Ronaldo, el moderador pidióme escoyer ente unu de los dos y nesi momentu, comentando que Messi ye'l tipu de fíu que toles madres deseyaríen tener, di finalmente'l so nome. Sicasí, quiero dexar claro que pa mi Cristiano Ronaldo ta al mesmu nivel que Messi y que los dos son xugadores escepcionales, cada unu a la so manera. Llamentu enforma qu'esta situación producida nun actu universitariu fórga-y tantu y presénto-y el mio escuses por ello. Nunca foi la mio intención cafiar o faltar al respetu al Real Madrid C. F., nin a unu de los sos xugadores o a la so afición, non solamente por ser el club fundador de la FIFA sinón tamién por ser el club que sigo y almiro dende la mio mocedá.

Cordialmente, con un abrazu. Joseph Blatter.[19]

Quintu periodu[editar | editar la fonte]

El 29 de mayu de 2015, Joseph Blatter foi reelixíu pa un quintu mandatu nel 65ᵘ Congresu de la FIFA, celebráu nel Hallenstadion de Zúrich. Llogró 133 votos, contra 73 llograos por príncipe xordanu Alí bin Al Hussein, únicu candidatu opositor.[20] Dimitió'l 2 de xunu de 2015 chiscáu polos casos de corrupción que chiscaron a la FIFA y a parte de los sos miembros. El so arrenunciu fixérase efectiva'l 26 de febreru de 2016 cuando les nueves autoridaes fueren electes pero'l 7 d'ochobre de 2015 el Comité d'Ética decidió suspendelo de toa actividá rellacionada col fútbol por 90 díes.[21] El suizu taría nel cargu de timonel del fútbol mundial hasta 2019, cuando cumpliría 83 años.

Arrenunciu[editar | editar la fonte]

Por cuenta de los escándalos nos que tuvo la FIFA mientres los últimos años, el suizu Blatter arrenunció y dexó el so puestu a disposición col argumentu de que se precisen entamar nueves reformes. Les sos pallabres fueron: «Magar tengo'l mandatu de los miembros de la FIFA, nun siento que tenga'l mandatu de tol mundu del fútbol, los fans, los xugadores, los clubes, la xente que vive, alienda y ama el fútbol como toos lo faemos na FIFA».

Delles asociaciones caltener en sofitu a él como África, Asia y otres naciones, mientres delles empreses patrocinadores como Coca-cola, Budweiser y Visa tuvieron una postura a favor del arrenunciu per parte de Blatter yá que namái asina se va llograr un verdaderu cambéu nel mundu del fútbol.[22]

Suspensión[editar | editar la fonte]

El Comité d'Ética de la FIFA, ordenó la suspensión provisional de Blatter el 8 d'ochobre de 2015 por un periodu de 90 díes, por cuenta de una investigación que se ta faciendo contra él, el presidente de la UEFA, Michel Platini y contra Jérôme Valcke, secretariu xeneral de la FIFA suspendíu'l 17 de setiembre de 2015. Tamién, suspender a Chung Mong-Jong, por otra investigación sobre corrupción. El camerunés Issa Hayatou ocupa temporalmente la presidencia del máximu organismu de fútbol mundial. El 21 d'avientu del añu 2015 Jospeh Blatter xunto a Michel Platini fueron suspendíos por 8 años de cualquier actividá rellacionada col fútbol polos casos de corrupción nos que taben arreyaos.

Reconocencia d'irregularidaes en sorteos de la UEFA[editar | editar la fonte]

El 13 de xunu de 2016 publicar una entrevista nel periódicu arxentín La Nación, ónde almite l'usu de boles fríes y calientes' en sorteos celebraos pola UEFA.

"Pónense les boluques antes na xeladera. La mera comparanza ente unes y otres al tocales yá determina les boles fríes y les calientes. Al tocales yá se sabe qué hai".[23]

Abusos sexuales[editar | editar la fonte]

La portera Hope Solo denunció públicamente en 2017 sufrir abusu sexual nuna ceremonia de la FIFA[24]

Suspensión y condena por 8 años[editar | editar la fonte]

Joseph Blatter y Michel Platini fueron suspendíos y condergaos con ocho años de suspensión de toa actividá rellacionáu col fútbol pol comité d'ética de la FIFA. Foi castigáu tamién con una multa de 50.000 francos suizos, la sanción a Blatter supón la so retirada definitiva del mundu del fútbol.[25][26]Sepp Blatter va apelar la decisión de la FIFA de suspende-y mientres ocho años, una sanción que tamién va apelar Michel Platini. Taben acusaos d'alministración deslleal y conflictu d'intereses tres el pagu de 1,8 millones d'euros del suizu al francés nel añu 2011.[27]

Notes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://nz.sports.yahoo.com/news/article/-/9560913/sepp-blatter-veteran-president-fifa.
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm1349808. Data de consulta: 13 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. URL de la referencia: http://www.nytimes.com/2011/01/04/sports/soccer/04iht-sepp04.html.
  4. 4,00 4,01 4,02 4,03 4,04 4,05 4,06 4,07 4,08 4,09 4,10 4,11 4,12 4,13 URL de la referencia: https://web.archive.org/web/20140619104435/http://www.olympic.org/mr-joseph-s-blatter.
  5. Identificador de atleta en Olympedia: 899041.
  6. URL de la referencia: http://news.bbc.co.uk/2/hi/sport/football/245440.stm.
  7. ISBN-13: 9780007208111.
  8. Afirmao en: Legislation of Ukraine. Legislation of Ukraine ID: 195/2001#Text. Llingua de la obra o nome: ucraín.
  9. URL de la referencia: https://web.archive.org/web/20160223141628/http://www.wam.ae/en/news/international/1395226346182.html#.
  10. URL de la referencia: http://e-qanun.az/framework/5785.
  11. Afirmao en: Legislation of Ukraine. Legislation of Ukraine ID: 1006/2006#Text. Llingua de la obra o nome: ucraín.
  12. URL de la referencia: https://www.parlament.gv.at/PAKT/VHG/XXIV/AB/AB_10542/imfname_251156.pdf.
  13. URL de la referencia: https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=52655&lang=ru.
  14. Afirmao en: Legislation of Ukraine. Legislation of Ukraine ID: 452/2013#Text. Llingua de la obra o nome: ucraín.
  15. «decisiones-de-la-comision-de-etica--2709969.html Declaración oficial al respective de les decisiones de la Comisión d'Ética independiente de la FIFA». fifa.com (8 d'ochobre de 2015). Consultáu'l 8 d'ochobre de 2015.
  16. infobae.com (29 de mayu de 2015) «vida-del-polemico-blatter Infografía: la vida del polémicu Blatter» Consultáu 30 de mayu de 2015.
  17. clarin.com (29 de mayu de 2015) «Blatter caltién el so poder nes urnes: cómo fueron les anteriores cuatro eleiciones» Consultáu 30 de mayu de 2015
  18. «Blatter: "La FIFA puede dexar a España ensin Eurocopa en seis hores".»
  19. con-cristiano-ronaldo-y-el real-madrid-473635.html Blatter esculpar con Cristiano Ronaldo y el Real Madrid.
  20. «En mediu del escándalu, Joseph Blatter foi reelixíu na FIFA». Consultáu'l 2 de xunu de 2015.
  21. http://www.clarin.com/deportes/futbol/escandalo-FIFA-Joseph_Blatter-Michel_Platini-suspendíos_0_1445255618.html «Ambura la FIFA: Blatter y Platini, suspendíos pol Comité d'Ética.»
  22. Corrupción y falta de sofitu oriellen a Blatter a arrenunciar. 3 de xunu de 2015. 
  23. «Joseph Blatter: "Julio Grondona yera una bona persona, querible y risueña"» (13 de xunu de 2016). Consultáu'l 14 de xunu de 2016.
  24. [1]
  25. ocho-anos-4768422
  26. [2]
  27. so-sancion-de-ocho-ano-de-suspension-de-la-fifa/

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
João Havelange
Presidente de la FIFA

1998 - 2015
Socesor:
Issa Hayatou