Seleición masculina de fútbol de Suiza

De Wikipedia
Seleición masculina de fútbol de Suiza



Datos xenerales
Códigu FIFA SUI
Asociación Asociación Suiza de Fútbol
Confederación UEFA
Nomatu Los navajos
Dir. téunicu Bandera de Bosnia y Herzegovina Vladimir Petković (2014-)
Más goles Alexander Frei (43)
Más particip. Heinz Hermann (117)
Ranking FIFA Sin cambios 6.ᵘ en xunu de 2018
→ Meyor llugar 3.ᵘ n'agostu de 1993
→ Peor llugar 83.ᵘ n'avientu de 1998
Estadiu Stade de Suisse
Primer partíu internacional
Bandera de Francia Francia 1:0 Suiza 
12 de febreru de 1905
Meyor resultáu internacional
 Suiza 9:0 Lituania Bandera de Lituania
25 de mayu de 1924
Peor resultáu internacional
Bandera d'Hungría Hungría 9:0 Suiza 
21 d'ochobre de 1911
Copa Mundial de Fútbol
Participación 11 (por primer vez en 1934)
Meyor resultáu Cuartos de final, 1934, 1938, 1954
Copa FIFA Confederaciones
Participación Sin participaciones
Eurocopa
Participación 4
Meyor resultáu Octavos de final, 2016
Fútbol nos Xuegos Olímpicos
Participación(por primer vez en 1924)
Meyor resultáu Medaya de plata, 1924
[editar datos en Wikidata]

La seleición masculina de fútbol de Suiza ye l'equipu representativu del país nes competiciones oficiales. La so organización ta al cargu de l'Asociación Suiza de Fútbol, perteneciente a la UEFA.

Los máximos llogros internacionales de Suiza son llegar a cuartos de final nos mundiales de 1934, 1938 y 1954.

Amás, en 2006, Suiza batió'l récor d'imbatibilidá nos mundiales, tando 559 minutos ensin recibir un solu gol, superando asina a la seleición italiana, lo que lo convirtió nel únicu equipu na historia en rematar un mundial ensin recibir goles, empatando a cero con Francia, ganándo-y 2-0 a Togu y Corea del Sur y empatando a cero con Ucraína, perdiendo finalmente 3-0 en tanda de penaltis. Dicha racha perduró hasta 2010, onde tres la so primer presentación recibió un gol nel so segundu partíu ante Chile.

A nivel de seleiciones xuveniles, Suiza amosóse más esitosa sobremanera na categoría sub-17, onde'l cuadru helvéticu llogró ganar el Campeonatu Européu Sub-17 de la UEFA 2002 y el so títulu más destacáu: la Copa Mundial de Fútbol Sub-17 de 2009, onde realizó una campaña perfecta y ganó al anfitrión Nixeria por 1-0.

Suiza foi anfitriona de la Eurocopa 2008 xunto con Austria. Nesti tornéu Suiza nun se destacó enforma yá qu'en trés de los sos cuatro apaiciones previes foi esaniciada na primer fase sacante nuna la del 2016, na que llogró pasar de ronda pa quedar esaniciáu por Polonia n'octavos de final na tanda de penaltis.

Historia[editar | editar la fonte]

Sieglu XX[editar | editar la fonte]

Entamos (1905-1918)[editar | editar la fonte]

Los alumnos d'inglés introducieron el fútbol en Suiza n'internaos en 1855 y munchos clubes d'aficionaos fundar a partir d'entós. L'Asociación Suiza de Fútbol (ASF-SVF) foi fundada'l 7 d'abril de 1895 en Olten y los partíos internacionales ente clubes suizos y tresfronterizos tuvieron llugar a mediaos de la década de 1890. El primer equipu suizu venció nel sur de Francia al equipu de Alemaña por 3-1 el 4 d'avientu de 1898. La metá del equipu suizu ta compuestu entós por estranxeros que viven en Suiza, na so mayoría británicos. Delles otres coincidencies d'esti tipu taben entamaes; Suiza pierde contra Austria, por casu, 4-0 el 8 d'abril de 1901.

Partíu ente Francia y Suiza celebráu'l 12 de febreru de 1905.

L'equipu suizu xugó'l so primer partíu oficial contra Francia el 12 de febreru de 1905 en París. Perdieron 1-0 frente a 5,000 espectadores. El partíu de vuelta, que solo se pudo xugar trés años más tarde por cuenta de problemes financieros de la ASF, perder por 1-2 en Xinebra. Adolf Frenken del FC Winterthur marcó'l primer gol del equipu suizu. Los suizos llograron la so primer victoria'l 5 d'abril de 1908, superando al equipu alemán, que xugaba'l so primer partíu oficial, 5-3 en Basilea. La seleición depués llogró los sos dos mayores derrotes col mesmu marcador de 9-0 en dambos partíos, una contra Inglaterra 20 de mayu de 1909, y la otra contra Hungría en Budapest el 29 d'ochobre de 1911. El plan de la ASF yera unviar un equipu a los Xuegos Olímpicos de 1912 en Estocolmu, pero esti proyeutu nun se materializó por cuenta de la falta de dineru.

Dempués del empiezu de la Primer Guerra Mundial, el fútbol tuvo muncho menos presente en Suiza. Más de la metá de la tierra yeren tierres de cultivu y munchos clubes cerraren porque los xugadores teníen de faer el so serviciu militar. La ASF gradualmente convenció a les autoridaes militares, primeramente escéptiques, de que'l fútbol podía caltener la condición física de los militares. El xuegu volver# a entamar en 1916. Entamáronse munchos partíos dientro del exércitu, lo que contribuyó a la popularización del fútbol. Pudieron xugase cinco partíos internacionales: dos en casa contra Austria y trés fora contra Italia, Austria y Hungría.

Primeros ésitos (1920-1930)[editar | editar la fonte]

El primer partíu del periodu de la posguerra xugóse'l 29 de febreru de 1920 contra Francia. El 27 de xunu de 1920, los suizos xugaron un partíu bien politizáu contra Alemaña en Utogrund, en Zúrich, yá que inoraron la prohibición de partíos internacionales infligidos pola FIFA a los perdedores de la guerra. Francia amenació con boicotiar los partíos contra Suiza y lleváronse a cabu protestes en Bélxica ya Inglaterra. L'asociación rexonal Romande prohibió a los sos miembros participar. Esti revesosu alcuentru terminó con una victoria suiza nel marcador por 4-1. La ASF decidió n'agostu de 1919 participar nos Xuegos Olímpicos de 1920 en Amberes, pero atayó'l so rexistru una selmana antes del entamu del tornéu. Amás de la falta de dineru, tarrecía una división de la federación ente los falantes de francés y alemán dempués del partíu contra Alemaña.

Diecisiete xugadores fueron a París pa participar nos Xuegos Olímpicos de 1924. Esperando una rápida eliminación, la federación mercó un billete de tren válidu namái por diez díes. Nel primer partíu de la ronda preliminar, los suizos llograron la mayor victoria na so historia al ganar a Lituania por 9-0. Dempués d'un empate (1-1) contra Checoslovaquia, el xuegu volvió xugase y Suiza ganó con un marcador de 1-0. Depués vencieron a Italia nos cuartos de final (2-1) y el periódicu "Sport" llanzó una recaldación de fondos pa cubrir los costos adicionales d'agospiamientu. Nes semifinales, l'equipu suizu esanició a los suecos, favoritos del tornéu, con un 2-1 nel marcador. Perdió na final (0-3) contra Uruguái y ganó la medaya de plata y el títulu non oficial de Campeón d'Europa.

Dempués d'esta actuación, el nivel de la seleición nacional menguó considerablemente. Los suizos fueron esaniciaos de los Xuegos Olímpicos de 1928 dempués de ganar a Alemaña por 4-0. Los resultaos nun fueron meyores na Copa Internacional, el predecesor del Campeonatu Européu, onde Suiza ocupó l'últimu llugar nos seis ediciones. Leopold Kielholz, sicasí, foi'l máximu goliador de la edición de 1933-1935 empatada col húngaru György Sárosi. Al igual que munches otres naciones europees, Suiza nun participó na primer Copa del Mundu celebrada en 1930 n'Uruguái por razones financieres.

Mundial 1934[editar | editar la fonte]

Los suizos clasificar pa la Copa Mundial de 1934 n'Italia, dempués d'un empate frente a Yugoslavia y una victoria llograda na alfombra verde contra Rumanía, quien alliniaron a un xugador non seleccionable. Antes de la fase final, producióse un conflictu ente la ASF y el Servette FC. El club de Xinebra tarrecía que los sos xugadores mancar mientres partíos internacionales y esixó una compensación económica. La ASF tuvo qu'amenaciar al club con fuertes penalizaciones pa lliberar a los sos xugadores una selmana antes del empiezu de la Copa del Mundu. Col entrenador Heinrich Müller, Suiza ganó la so ronda de dieciseisavos contra Holanda con un marcador de 3-2. Entós perdieron contra Checoslovaquia, futura finalista, con un marcador de 2-3.

Mundial 1954[editar | editar la fonte]

Suiza, col sofitu del presidente de la ASF y el vicepresidente de la FIFA, Ernst Thommen, consiguió ser la sede de la Copa Mundial de 1954. ASF volvió contratar a Karl Rappan pa preparar la seleición. El 25 d'abril de 1954, la televisión suiza tresmitió per primer vegada un partíu de la seleición nacional. Este foi un partíu de preparación contra Alemaña. Na so primer xornada de la Copa del Mundu, Suiza venció a Italia en Lausana col marcador de 2-1. Depués perdieron contra Inglaterra en Berna por 2-0. Segundos nel grupu con dos puntos, empatáu con Italia, Suiza clasificar pa los cuartos de final gracies a una victoria en Basilea nel marcador de 4-1 nel postreru partíu. Nos cuartos de final, los suizos y los austriacos establecieron el récor de goles marcaos nun partíu de la Copa Mundial. El partíu tuvo llugar en Lausana frente a unos 35,000 espectadores. Suiza lideraba 3-0 dempués de 20 minuto pero, ente que'l defensor Roger Bocquet foi víctima d'una cayida por cuenta de les altes temperatures, depués cobraríen cinco goles en quince minutos. A pesar d'un solazu del so porteru Kurt Schmied, los austriacos caltuvieron la so ventaya y ganaron el xuegu 7-5.

1955-1999[editar | editar la fonte]

Suiza clasificar pa les ediciones de 1950, 1962 y 1966, perdiendo en toes estes na fase de grupos.

La ASF contrató al entrenador alemán Uli Stielike en 1989. Esti postreru llogró un resultáu notable dende'l so debú, con una victoria frente a Brasil por 1-0 el 21 de xunu de 1989. Los suizos xugaron un amistosu históricu'l 19 d'avientu de 1990 en Stuttgart (derrota por 4-0), una y bones esti foi'l primer partíu de l'Alemaña reunificada. Nun clasificaron pa la Copa Mundial de 1990, y quedáronse a un puntu de la clasificación pa la Eurocopa de 1992, qu'inda tenía solu ocho equipos.

L'inglés Roy Hodgson, comprometíu en 1992, sigo'l trabayu de reconstrucción empecipiáu por Uli Stielike. La ASF robló un contratu de patrociniu con Credit Suisse en 1993 y comprometióse a invertir la metá del dineru na capacitación pa garantizar l'ésitu al llargu plazu del equipu nacional. L'equipu suizu clasificar pa la Copa Mundial de 1994, terminando segundu nel grupu detrás de Italia, y ocupó el tercer llugar nel primer ranking de la FIFA n'agostu de 1993. El partíu final de les eliminatories, una victoria por 4-0 contra Estonia, xugóse frente a los conseyeros federales Ruth Dreifuss y Adolf Ogi y más de dos millones d'espectadores. Esta foi la primer vegada en ventiocho años que Suiza participaba na fase final de la Copa del Mundu. Los suizos xugaron el partíu inaugural contra'l país anfitrión, Estaos Xuníos, nel estadiu cubiertu Silverdome en Detroit frente a miles d'espectadores suizos. Georges Bregy abrió'l marcador pa Suiza nun tiru llibre nel minutu 39, pero Eric Wynalda empató pocu dempués con un potente disparu nel tragaluz. El partíu termina con 1-1. Gracies en particular a los dos goles d'Adrian Knup, los suizos vencieron a Rumanía por 4-1 pa ganar la so primer victoria na Copa del Mundu dende 1954. Clasificar pal restu del tornéu a pesar d'una derrota contra Colombia (0-2). El "Nati" enfrentar a España nos octavos del final. El porteru Andoni Zubizarreta llogró detener tolos tiros suizos y los españoles marcaron tres goles, incluyíu un penalti. Poro, Suiza quedó esaniciada col marcador de 0-3.

Los suizos fueron primeros nel so grupu de clasificación pa la Eurocopa de 1996, que foi la primera con dieciséis equipos. Antes d'un partíu clasificatorio xugáu'l 6 de setiembre de 1995 en Gotemburgu (Suecia), los xugadores suizos esplegaron una pancarta col mensaxe "Stop it Chirac" mientres l'himnu nacional. Protesta contra l'anunciu del presidente francés, Jacques Chirac, de la continuación de los ensayos nucleares nel atolón Mururoa, nel Pacíficu Sur. La UEFA prohibió más tarde les aiciones polítiques sobre'l terrén de xuegu. La ASF, que recibió una alvertencia de la UEFA, nun sancionó a los xugadores porque la so aición tuvo llargamente aprobada pol públicu y los medios de comunicación.

Artur Jorge reemplazó a Roy Hodgson a la fin del so contratu. L'entrenador portugués foi criticáu dende'l principiu. Provocó un discutiniu al anunciar la so seleición pa la Eurocopa de 1996: nun convocó nin a Adrian Knup nin a Alain Sutter, consideráu unu de los meyores xugadores del equipu dende diba dellos años. Suiza empezó bien el primer Campeonatu d'Europa na so historia yá que llogró un empate (1-1) na primer xornada contra'l país anfitrión, Inglaterra. Foi esaniciada dempués de la primer ronda dempués de dos ganes ante Holanda (0-2) y Escocia (0-1). Artur Jorge anunció'l so arrenunciu xusto dempués del tornéu.

El "Nati" enfrentar a equipos consideraos algamadizos na clasificación pal Mundial de 1998. Pero 31 d'agostu de 1996 en Bakú, nel primer partíu del entrenador austriacu Rolf Fringer, Suiza, favorita aquel día, perdió 0-1 contra Azerbaixán. Suiza depués foi ganada ante Noruega, futuru ganador del grupu, col marcador de 5-0. Esta foi la mayor derrota del equipu nacional mientres diecisiete años. Suiza finalmente foi cuarta de cinco equipos y nun se clasificó pa la Copa del Mundu. El periodista y ex xugador Norbert Eschmann y analizó les causes d'estes resultancies en 1997: «"Dempués de la era Hodgson, hubo desmovilización y andar a palpu polos socesores del maestru británicu, lo que resultó nuna perda de credibilidá nel fútbol y públicu"». Esto tamién se debe a la retirada de dellos xugadores que participaron na Copa Mundial de 1994 y nel Campeonatu d'Europa de 1996. N'avientu de 1998, el "Nati" algamó la so peor clasificación na clasificación de la FIFA col llugar 83.

Sieglu XXI[editar | editar la fonte]

Depués de la salida de Roy Hodgson, Suiza empezó a escaecer del planu internacional, nun pudiendo clasificase nin a la Eurocopa 2000 nin a les Copes de Mundu de 1998 nin de 2002.

Eurocopa 2004[editar | editar la fonte]

Suiza clasificar pa la Eurocopa 2004 en Portugal en terminando primer nel grupu 10 de la clasificación, per delantre de Rusia y Irlanda.

Yá nel tornéu internacional, dempués d'un empate 0-0 ante Croacia, Suiza perdió 0-3 ante Inglaterra y 1-3 frente a Francia, polo que terminaron nel últimu llugar nel grupu B del tornéu principal.

Johann Vonlanthen convertir nel goliador más nuevu na historia de la Eurocopa cuando llogró un gol pa Suiza que yera'l parcial empate contra Francia. Asina, batió'l récor (establecíu solu cuatro díes antes por Wayne Rooney).

Mundial 2006[editar | editar la fonte]

Estadiu Mercedes-Benz Arena, onde Suiza xugó'l so primer partíu na Copa Mundial de Fútbol de 2006.

La Copa Mundial de Fútbol de 2006 n'Alemaña marcó'l regresu de Suiza a una Copa del Mundu tres la participación en 1994. Dempués de terminar segunda por detrás de Francia nel grupu de clasificación 4, ganó a Turquía nel repechaje de clasificación ganando 2-0 y perdiendo 4-2, clasificándose asina pa la cita mundialista por cuenta de la Regla de goles fora de casa.

Na fase de grupos, xugó de nuevu contra Francia. El partíu apostáu en Stuttgart terminó nun empate ensin goles. Depués, Suiza ganó a Togu por 2-0 en Dortmund y dempués a Corea del Sur tamién por 2-0 en Hannover. Asina, Suiza clasificar pa octavos de final, siendo primer nel Grupu G con siete puntos.

Formaciones del partíu ente Suiza y Ucraína polos octavos de final del tornéu.

Na segunda ronda del tornéu, Suiza enfrentar a Ucraína en Colonia. El partíu tuvo que decidise na tanda de penaltis, yá que terminara ensin goles tres el tiempu reglamentariu y el suplmentario (120 minutos). Ucraína ganó la tanda de penaltis por 3-0, esaniciando asina a Suiza.

A pesar de la eliminación, Suiza foi l'únicu equipu nel tornéu que nun encaxar nengún gol mientres el tiempu reglamentariu nos sos partíos. El máximu goliador de Suiza nel tornéu foi Alexander Frei con 2 goles. A destacar tamién que, cuando Suiza perdió 3-0 nos penaltis, esa foi la primer vegada na historia de la Copa Mundial de Fútbol qu'un equipu perdió nos penaltis ensin anotar un solu gol nos penaltis.

L'equipu suizu que xugó la Copa del Mundu puede vese equí.

Dempués de la Copa del Mundu, Suiza xugó un amistosu contra Liechtenstein, ganando 3-0. Coles mesmes apostó dellos partíos amistosos ganaos ante Venezuela y Costa Rica.

Eurocopa 2008[editar | editar la fonte]

Suiza allugó la Eurocopa 2008 xunto con Austria, polo que llogró la clasificación automática y nun xugó'l procesu clasificatorio. Nesi tiempu, Suiza apostó partíos amistosos.

Suiza xugó tolos sos partíos del Grupu B en Basilea. Na so primer presentación, cayó ganada 0–1 ante la República Checa y nel so segundu partíu ante Turquía 1–2. Suiza quedó esaniciada del tornéu entá con un partíu por xugar. Nel so postreru partíu del grupu, que yera "de consolación", Suiza ganó a Portugal. Los trés goles de Suiza nel tornéu fueron marcaos por Hakan Yacın.

Mundial 2010[editar | editar la fonte]

Partíu ente España y Suiza, que remató 1-0 a favor de los helvéticos.

Na fase de clasificación, Suiza remató primer nel so grupu con 21 puntos, productu de seis trunfos trés empates y una sola derrota, unu más que'l segundu, Grecia.

El so grupu yá nel Mundial 2010 tuvo compuestu por España, Chile y Hondures. Nel primer partíu, Suiza dio la prestosa sorpresa al ganar a España (a lo postrero depués campeona d'esa Copa del Mundu), encaxar un gol, y afigurando un estilu de xuegu ultradefensivo que magar foi criticáu por munchos, en Suiza foi la espresión máxima del fútbol estratéxico y ordenadamente defensivu nesi mundial.

Lamentablemente, nun pudo compatibilizar el so estilu defensivu cola eficacia a la de marcar, lo que supunxo la so rápida eliminación na fase de grupos tres nun poder gana-y a Chile (0-1), y empatando contra Hondures (0-0). Suiza remató tercera nel so grupu con cuatro puntos, un gol a favor y unu en contra, quedando esaniciada na primer fase.

Concluyíu'l partíu contra Chile, a pesar de la derrota Suiza estableció un récor na Copa Mundial de Fútbol de tar más minutos ensin recibir goles, siendo un periodu de 559 minutos ensin tener goles en contra. Suiza llegaba con 395 minutos ensin encaxar goles na Copa Mundial, contra España sumó unos 90 más y ante Chile 74, polo que la racha quedó en 559 minutos.

Amás, el 11 de xunetu de 2010, día nel que remató'l Mundial de Sudáfrica, Suiza proclamóse como únicu equipu, xunto con Italia, Hungría y Alemaña Democrática, en vencer al campeón del mundu nel intre del tornéu.

Dempués d'esti tornéu y dellos partíos amistosos, Suiza xugó la Clasificación pa la Eurocopa 2012, na cual nun llogró l'oxetivu de clasificase en rematando tercera nel grupu con 11 puntos, por detrás de Inglaterra y Montenegro.

Mundial 2014[editar | editar la fonte]

Dempués d'ocho partíos ensin derrota, Suiza llogró la so clasificación pa la Copa Mundial de 2014 en Brasil al vencer a Albania el 14 d'ochobre de 2013. Depués venció a Eslovenia cuatro díes dempués. Na clasificación final, el "Nati" foi'l primeru del so grupu con 24 puntos (siete victories y trés empates) ente que Islandia foi segunda con 17 puntos. Gracies a estes resultancies, Suiza algamó'l séptimu llugar na clasificación de la FIFA n'ochobre de 2013 y foi una de les cabeces de serie del sortéu de la Copa del Mundu per primer vegada. El "Nati" enfrentar a Francia, Ecuador y Hondures nel Grupu E en la fase final. Xugaron el so primer partíu contra Ecuador, quien lideró 1-0 nel descansu, pero Suiza empató a los 48 minutos gracies a Admir Mehmedi y anotó 2-1 nel minutu 93 de la mano de Haris Seferović. L'equipu suizu depués perdió contra Francia. Dempués de la mancadura de Steve von Bergen, tocáu na cara por un pie d'Olivier Giroud, concedió cinco goles consecutivos antes d'amenorgar la fienda al anotar dos goles a la fin del xuegu. L'equipu suizu venció a Honduras por 3-0 gracies a tres goles de Xherdan Shaqiri, incluyíes dos asistencies de Josip Drmić. Terminó segunda nel grupu con 6 puntos, detrás de Francia (7 puntos) y per delantre d'Ecuador (4 puntos) y Honduras (0 puntos), y enfrentóse a Arxentina n'octavos de final. Suiza foi apoderada pero tuvo delles grandes oportunidaes de gol. Sicasí, foi esaniciada depués d'un gol d'Ángel Di María nel minutu 118, l'únicu del partíu.

Uniformes[editar | editar la fonte]

Llocal 1994-1996
Visita 1994-1996
Llocal 1996-1998
Visita 1996–1998
Llocal 2004–2005
Visita 2004–2005
Llocal 2005–2006
Llocal 2006–2008
Visita 2006–2008
Llocal 2008–2010
Visita 2008–2010
Llocal 2010–2012
Visita 2010–2012
Llocal 2012-2013
Visita 2012-2013
Llocal 2014–2015
Visita 2014–2015
Llocal 2015
Llocal 2016-2017
Visita 2016-2017
Llocal 2018-Actual
Visita 2018-Actual

Provisores[editar | editar la fonte]

Periodu Provisor Logotipu
1976-1989 Bandera d'Alemaña Adidas
1990-1992 Bandera de Austria Blacky
1992-1998 Bandera d'Italia Lotto
1998- Bandera d'Alemaña Puma


Estadístiques[editar | editar la fonte]

Lleenda: PX: Partíos xugaos; PG: Partíos ganaos; PE: Partíos empataos; PP: Partíos perdíos; GF: Goles a favor; GC: Goles en contra.

Copa Mundial de Fútbol[editar | editar la fonte]

Añu Ronda Posición PX PG PE PP GF GC
Bandera de Uruguái 1930 Ensin participación
Bandera d'Italia 1934 Cuartos de final &&&&&&&&&+ 2 1 0 1 &&&&&&&&&+5 &&&&&&&&&+5
Bandera de Francia 1938 Cuartos de final &&&&&&&&&+ 3 1 1 1 &&&&&&&&&+5 &&&&&&&&&+5
Bandera de Brasil 1950

&&&&&&&&&+

3 1 1 1 &&&&&&&&&+4 &&&&&&&&&+6
1954 Cuartos de final &&&&&&&&&+ 4 2 0 2 &&&&&&&&+11 &&&&&&&&+11
Bandera de Suecia 1958 Nun se clasificó
Bandera de Chile 1962

&&&&&&&&+16°

3 0 0 3 &&&&&&&&&+2 &&&&&&&&&+8
Bandera de Inglaterra 1966

&&&&&&&&+16°

3 0 0 3 &&&&&&&&&+1 &&&&&&&&&+9
Bandera de Méxicu 1970 Nun se clasificó
Bandera d'Alemaña 1974
Bandera d'Arxentina 1978
1982
Bandera de Méxicu 1986
Bandera d'Italia 1990
Bandera de Estaos Xuníos d'América 1994 Octavos de final &&&&&&&&+15° 4 1 1 2 &&&&&&&&&+5 &&&&&&&&&+7
Bandera de Francia 1998 Nun se clasificó
Bandera de Corea del SurBandera de Xapón 2002
Bandera d'Alemaña 2006 Octavos de final &&&&&&&&+10° 4 2 2 0 &&&&&&&&&+4 &&&&&&&&&+0
Bandera de Sudáfrica 2010

&&&&&&&&+19°

3 1 1 1 &&&&&&&&&+1 &&&&&&&&&+1
Bandera de Brasil 2014 Octavos de final &&&&&&&&+11° 4 2 0 2 &&&&&&&&&+7 &&&&&&&&&+7
Bandera de Rusia 2018 Octavos de final 4 1 2 1 &&&&&&&&&+4 &&&&&&&&&+2
Bandera de Qatar 2022 Por apostase
Bandera de Estaos Xuníos d'AméricaBandera de MéxicuBandera de Canadá 2026 Por apostase
Total 11/22 21° 33 11 6 16 45 59

Eurocopa[editar | editar la fonte]

Añu Ronda Posición PX PG PE PP GF GC
Bandera de Francia 1960 Nun se clasificó
1964
Bandera d'Italia 1968
Bandera de Bélxica 1972
1976
Bandera d'Italia 1980
Bandera de Francia 1984
Bandera d'Alemaña 1988
Bandera de Suecia 1992
Bandera de Inglaterra 1996

&&&&&&&&+13°

3 0 1 2 &&&&&&&&&+1 &&&&&&&&&+4
Bandera de BélxicaBandera de Países Baxos 2000 Nun se clasificó
Bandera de Portugal 2004

&&&&&&&&+15°

3 0 1 2 &&&&&&&&&+1 &&&&&&&&&+6
Bandera de Austria 2008

&&&&&&&&&+

3 1 0 2 &&&&&&&&&+3 &&&&&&&&&+3
Bandera de PoloniaBandera de Ucraína 2012 Nun se clasificó
Bandera de Francia 2016 Octavos de final &&&&&&&&+11° 4 1 3 0 3 2
Bandera de Xunión Europea 2020 Por apostase
Total 4/16 17° 13 2 5 6 8 15

Convocaos pa los partíos de la Copa Mundial de Fútbol de 2018

Nᵘ Nome Posición Edá Club
1 Yann Sommer Porteru 35 años Bandera d'Alemaña Borussia Mönchengladbach
12 Yvon Mvogo Porteru 28 años Bandera d'Alemaña Leipzig
21 Roman Bürki Porteru 33 años Bandera d'Alemaña Borussia Dortmund
2 Stephan Lichtsteiner Defensa 40 años Bandera de Inglaterra Arsenal
3 François Moubandje Defensa 33 años Bandera de Francia Toulouse
4 Nico Elvedi Defensa 27 años Bandera d'Alemaña Borussia Mönchengladbach
5 Manuel Akanji Defensa 28 años Bandera d'Alemaña Borussia Dortmund
6 Michael Lang Defensa 33 años Basilea
13 Ricardo Rodríguez Defensa 31 años Bandera d'Italia AC Milan
20 Johan Djourou Defensa 37 años Bandera de Turquía Antalyaspor
22 Fabian Schär Defensa 32 años Deportivo de La Coruña
8 Remu Freuler Mediocampista 31 años Bandera d'Italia Atalanta
10 Granit Xhaka Mediocampista 31 años Bandera de Inglaterra Arsenal
11 Valon Behrami Mediocampista 38 años Bandera d'Italia Udinese
14 Steven Zuber Mediocampista 32 años Bandera d'Alemaña Hoffenheim
15 Blerim Džemaili Mediocampista 37 años Bandera d'Italia Bologna
16 Gelson Fernandes Mediocampista 37 años Bandera d'Alemaña Eintracht Frankfurt
17 Denis Zakaria Mediocampista 27 años Bandera d'Alemaña Borussia Mönchengladbach
23 Xherdan Shaqiri Mediocampista 32 años Bandera de Inglaterra Stoke City
7 Breel Embolo Delanteru 27 años Bandera d'Alemaña Schalke 04
9 Haris Seferović Delanteru 32 años Bandera de Portugal Benfica
18 Mario Gavranović Delanteru 34 años Bandera de Croacia Dinamo Zagreb
19 Josip Drmić Delanteru 31 años Bandera d'Alemaña Borussia Mönchengladbach
DT Bandera de Bosnia y Herzegovina Vladimir Petković !-

Palmarés[editar | editar la fonte]

Seleición Mayor[editar | editar la fonte]

Seleición sub-20[editar | editar la fonte]

Suiza nun llogró títulos nesta categoría

Seleición sub-17[editar | editar la fonte]

Xugadores[editar | editar la fonte]

Xugadores con más participaciones[editar | editar la fonte]

Stéphane Chapuisat ye unu de los xugadores con más participaciones na seleición suiza.
# Nome Periodu Participaciones
1 Heinz Hermann 1978 - 1991 117
2 Alain Geiger 1980 - 1996 112
3 Stéphane Chapuisat 1989 - 2004 103
4 Stephan Lichtsteiner 2006 - 102
5 Johann Vogel 1995 - 2007 98
6 Hakan Yakin 2000 - 2011 97
7 Alexander Frei 2001 - 2011 91
8 Retu Ziegler 2005 - 84
9 Gökhan Inler 2006 - 2016 83
10 Severino Minelli 1930 - 1943 80
  • En negrina los xugadores entá activos.

Máximos anotadores[editar | editar la fonte]

Alexander Frei ye'l mayor goliador históricu de la seleición suiza.
# Nome Periodu Participaciones Goles
1 Alexander Frei 2001–2011 84 42
2 Kubilay Türkyilmaz 1988–2001 62 34
Max Abegglen 1922–1937 68 34
4 André Abegglen 1927–1943 52 29
Jacques Fatton 1946–1955 53 29
6 Adrian Knup 1989–1996 49 26
7 Josef Hügi 1951–1961 34 23
8 Charles Antenen 1948–1962 56 22
9 Xherdan Shaqiri 2010- 72 21
Stéphane Chapuisat 1989–2004 103 21

Seleccionadores[editar | editar la fonte]

Ottmar Hitzfeld ex entrenador de la seleición suiza
Nome Periodu
Victor Schneider 1905 – 1905
François Dégerine
Emil Hasler
1908 – 1909
Comité central y d'árbitros 1910 – 1911
Comité d'árbitros 1911 – 1923
Bandera de Inglaterra Teddy Duckworth
Bandera de Inglaterra Jimmy Hogan
Bandera d'Hungría Izidor Kürschner
1924 – 1933
Heinrich Müller
Eugène Ammann
Jakob Walter
1934 – 1937
Bandera de Austria Karl Rappan 1937 – 1938
Heinrich Müller
Eugène Ammann
Jakob Walter
1938 – 1942
Bandera de Austria Karl Rappan 1942 – 1949
Gaston Tschirren
Franco Andreoli
Severino Minelli
1950 – 1950
Gaston Tschirren
William Baumgartner
Léopold Kielholz
1951 – 1953
Bandera de Austria Karl Rappan 1953 – 1954
Hans Rüegsegger 1954 – 1954
Jacques Spagnoli
William Baumgartner
Léopold Kielholz
1955 – 1956
Jacques Spagnoli 1956 – 1958
Bandera de Austria Willibald Hahn 1958 – 1959
Branko Sekulic
Hans Rüegsegger
1960 – 1960
Bandera de Austria Karl Rappan 1960 – 1963
Bandera de Chequia Georges Sobotka
Roger Quinche
Jacques Guhl
1964 – 1964
Nome Periodu
Bandera d'Italia Alfredo Foni 1964 – 1967
Erwin Ballabio 1967 – 1969
Louis Maurer 1970 – 1971
Bruno Michaud 1972 – 1973
René Hüssy 1973 – 1976
Miroslav Blažević 1976 – 1977
Roger Vonlanthen 1977 – 1979
Leo Walker 1979 – 1980
Paul Wolfisberg 1981 – 1985
Daniel Jeandupeux 1986 – 1989
Bandera d'Alemaña Uli Stielike 1989 – 1991
Bandera de Inglaterra Roy Hodgson 1992 – 1995
Bandera de Portugal Artur Jorge 1996 – 1996
Bandera de Austria Rolf Fringer 1996 – 1997
Bandera de Francia Gilbert Gress 1998 – 1999
Bandera d'Arxentina Enzo Trossero 2000 – 2001
Jakob Kuhn 2001 – 2008
Bandera d'Alemaña Ottmar Hitzfeld 2008 – 2014
Bandera de Bosnia y Herzegovina Vladimir Petković 2008 – presente

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]