Seleición masculina de fútbol d'Irán

De Wikipedia
Seleición masculina de fútbol d'Irán

Bandera de Irán

Datos xenerales
Códigu FIFA IRN
Asociación Federación de Fútbol d'Irán
Confederación AFC
Nomatu Melli Príncipes de Persia
Capitán Andranik Teymourian
Más goles Ali Daei (109)
Más particip. Javad Nekounam (151)
Ranking FIFA 37.ᵘ en xunu de 2018
→ Meyor llugar 15.ᵘ en xunetu de 2005
→ Peor llugar 122.ᵘ en mayu de 1996
Estadiu Estadiu Azadi
Primer partíu internacional
Bandera de Irán Irán 0:0 Afganistán Bandera d'Afganistán
25 d'agostu de 1941
Meyor resultáu internacional
Bandera de Irán Irán 19:0 Guam Bandera de Guam
24 de payares de 2000
Peor resultáu internacional
Bandera de Irán Irán 1:6 Turquía Bandera de Turquía
28 de mayu de 1950
Copa Mundial de Fútbol
Participación(por primer vez en 1978)
Meyor resultáu Primer fase en toles copes
Copa FIFA Confederaciones
Participación Sin participaciones
Copa Asiática
Participación 13
Meyor resultáu Campeón, 1968, 1972 y 1976
Xuegos Olímpicos
Participación Sin participaciones
[editar datos en Wikidata]

La Seleición de fútbol d'Irán ye l'equipu representativu del país nes competiciones oficiales. La so organización ta al cargu de la Federación de Fútbol de la República Islámica d'Irán, perteneciente a l'AFC.

Irán ye unu de los meyores equipos d'Asia. En xunu de 2005, Irán llogró asitiase como'l 15º equipu del mundu na clasificación mundial de la FIFA. Irán ganó trés Copes Asiátiques en forma consecutiva, ente 1968 y 1978. A nivel internacional, participó per primer vegada na Copa Mundial de Fútbol de 1978, siendo ganada polos Países Baxos y Perú, pero llogrando un importante empate ante Escocia.

Los conflictos d'Irán posteriores a esa fecha (la Revolución iranina de 1979 y la Guerra Irán-Iraq) afectaron el desenvolvimientu del fútbol nesti país. Dende los años 1990 este empezó una lenta recuperación ente elles clasificación en mundiales de categoríes menores como sub 20 y sub 17 y siendo el so puntu cume la clasificación a la Copa Mundial de Fútbol de 1998, onde xugó unu de los partíos más importantes na historia d'esti deporte, al ganar por 2 a 1 a unu de los sos principales enemigos políticos los Estaos Xuníos.

Pa la Copa Mundial de Fútbol de 2002, participó nel repechaje col representante de la UEFA, Irlanda, que finalmente ganó al conxuntu persa y evitó la so clasificación. El 8 de xunu de 2005, sicasí Irán convertir nel primer clasificáu pa la Copa Mundial de Fútbol de 2006; dempués volvió clasificar en xunu de 2013 pa la Copa Mundial de Brasil 2014 y tamién clasificó a Rusia 2018 el día 12 de xunu del 2017.

Historia[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

La Federación Iranina de Fútbol foi fundada en 1920. Teḥrán XI (xugadores escoyíos del Tehran Club, Toofan FC y Armenian Sports Club) viaxaron en 1926 al traviés de la frontera a Bakú, XRSS. Este foi'l primer partíu de fútbol d'un equipu iranín. Esti equipu de Tehran Select ye'l predecesor del equipu nacional de fútbol d'Irán.

El primer partíu que l'equipu Melli xugó foi'l 23 d'agostu de 1941, lloñe en Kabul nun trunfu 1-0 contra India británica, ente que'l primer partíu internacional de la FIFA d'Irán foi'l 25 d'agostu de 1941, n'Afganistán. Irán ganó la Copa Asiática tres veces consecutives (1968, 1972, 1976), a les que l'equipu nun pudo sumar dende entós.

Copa Mundial de la FIFA 1978 n'Arxentina[editar | editar la fonte]

En 1978, Irán fixo la so primer apaición na Copa del Mundu dempués de ganar a Australia en Teḥrán. Irán perdió dos de trés partíos de la fase de grupos contra Holanda y Perú. L'equipu Melli llogró sorprender a la comunidá futbolística asegurándose un puntu na so primer apaición na Copa Mundial contra Escocia na que Iraj Danaeifard anuló un gol en mesma puerta anotáu por Andranik Eskandarian pal empate 1-1.

Dempués de la revolución[editar | editar la fonte]

Dempués de la Revolución de 1979, el fútbol desdexóse un tanto y dexóse de llau. Mientres la década de 1980, l'equipu nacional iranín nun participó en competiciones de la Copa del Mundu por cuenta de la Guerra Irán-Iraq (1980-88) y el fútbol doméstico sufrió los efeutos inevitables del conflictu. L'equipu nacional retirar de les eliminatories asiátiques pa la Copa del Mundu de 1982, y negóse a participar nes eliminatories pa la Copa Mundial de 1986 por cuenta de tener que xugar en terrén neutral. La guerra y les convulsiones polítiques dexaron a Irán ensin grandes competiciones de clubes hasta 1989, cuando s'estableció la Lliga Qods. Un añu dempués, la Lliga Qods pasó a llamase Lliga de Azadegan. A pesar de nun clasificase pa les Copes Mundiales de 1990 o 1994 , foi mientres esti periodu que dellos xugadores calidable aprucieron na escena del fútbol iranino, sentando les bases pal tercer puestu na Copa Asiática de la AFC de 1996 (victories memorables nesi tornéu incluyó una victoria 3-0 contra Arabia Saudita y una impresionante victoria 6-2 contra Corea del Sur ) y la so segunda puñalada na gloria de la Copa del Mundu en 1998.

Copa Mundial de la FIFA 1998 en Francia[editar | editar la fonte]

En payares de 1997, Irán calificó pal Mundial de 1998 dempués d'esaniciar a Australia nuna serie de playoffs cercanes. Dambos xuegos terminaron indecisos, pero Irán llogró clasificar por cuenta de la regla de los goles fora de casa. Irán sostuvo a Australia a un empate 1-1 en casa, y un empate 2-2 en Melbourne ; Sicasí, como Irán anotó más goles como visitante, pudieron clasificase pa la Copa.

Nel so primer partíu del Grupu F na Copa Mundial de la FIFA de 1998, Irán xugó bien contra Yugoslavia , perdiendo por 1-0, pero con un gol de tiru llibre de Siniša Mihajlović. Irán rexistró la so primer victoria na Copa del Mundu nel segundu xuegu, ganando a Estaos Xuníos 2-1, con Hamid Estili y Mehdi Mahdavikia anotando goles pa Irán. El partíu de la Copa Mundial Irán contra EE. XX. Foi precalentado con muncha emoción por cuenta de la postura política de cada país dempués de la revolución iranina y la crisis de rehenes d'Irán. Sicasí, nun actu de desafíu contra toles formes d'odiu o política nos deportes, dambes partes agasayáronse flores y agasayaron imáxenes ceremoniales antes del entamu del partíu. Dempués de la derrota contra Irán, Estaos Xuníos foi esaniciáu de la Copa del Mundu.

Irán xugó contra Alemaña nel tercer xuegu. El xuegu perdióse 2-0. Los goles fueron anotaos por Oliver Bierhoff y Jürgen Klinsmann. Una victoria y dos ganes significaron qu'Irán quedó terceru na posición final del grupu y nun pudo llegar a la siguiente ronda( Farhad Majidi y Mehdi Fonounizadeh fueron ausentes importantes nel tornéu).

2000 Asian Cup de la AFC[editar | editar la fonte]

Irán terminó primero na fase de grupos del tornéu, pero perdió frente a Corea del Sur nos cuartos de final.

Clasificación pa la Copa Mundial de la FIFA 2002[editar | editar la fonte]

Irán nun se clasificó pa la Copa Mundial 2002 dempués d'una gana ante la República d'Irlanda, perdiendo 2-0 en Dublín y ganando 1-0 en Teḥrán . El mánager de la eliminación, Miroslav Blažević , arrenunció al puestu cimeru pa ser reemplazáu pol so asistente Branko Ivanković, quien xubió d'asistente téunicu.

2004 Copa Asiática de la AFC[editar | editar la fonte]

Dempués de clasificase pa la Copa Asiática de 2004, Irán midió ante les seleiciones de Tailandia, Omán y Xapón nel tornéu. Irán terminó segundu nesti grupu. Nel choque de cuartos de final contra Corea del Sur, Irán ganó 4-3 en tiempu normal. Na semifinal, Irán perdió ante'l anfitrión, China en penaltis. Irán ganó contra Bahrein 4-2 pa terminar en tercer llugar nel tornéu.

Copa Mundial de la FIFA 2006 n'Alemaña[editar | editar la fonte]

El 8 de xunu de 2005, Irán xunto con Xapón convertir nel primer país en clasificar pal Mundial de 2006, convirtiéndose na tercer apaición d'Irán nel escenariu mundial del fútbol. La ronda de clasificación tantu en 2001 como en 2004-05 resultó en celebraciones masives, histeria y disturbios, causando caos internu ente los mozos y los funcionarios del gobiernu. El partíu ente Irán y Xapón na fase de clasificación pa la Copa Mundial 2006 en Teḥrán, apostáu'l 24 de marzu de 2005, foi'l partíu clasificatorio con mayor asistencia ente toles confederaciones. El partíu terminó en traxedia con 5 fanáticos muertos y dellos otros mancaos cuando salieron del Estadiu Azadi a la fin del partíu.

Irán empezó la so apaición na Copa Mundial de la FIFA 2006 con grandes mires de los fanáticos y los medios. El so primer partíu foi contra Méxicu nel Grupu D . El xuegu taba nel nivel 1-1 nel descansu, pero Irán perdió a la fin por cuenta de un error defensivu. El marcador final, 3-1, foi provocáu polos goles d'Omar Bravo y Zinha per Méxicu, con Yahya Golmohammadi anotando l'únicu gol d'Irán.

Irán xugó contra Portugal nel segundu xuegu. El xuegu perdióse 2-0. Los goles fueron marcaos por Deco y Cristiano Ronaldo (de penalti). Los dos ganes significaron qu'Irán foi esaniciáu de la competencia, antes del so tercer y últimu xuegu contra Angola. Irán empató 1-1 con Angola'l 21 de xunu de 2006, Sohrab Bakhtiarizadeh anotó'l gol d'Irán.

Suspensión temporal[editar | editar la fonte]

En payares de 2006, la FIFA suspendió a Irán de toa participación nel fútbol internacional, sobre la base de la interferencia gubernamental na asociación nacional de fútbol. La prohibición duró menos d'un mes, y cuando se dio una dispensa pa dexar que l'equipu d'Irán sub-23 participara na competencia de fútbol de los Xuegos Asiáticos de 2006, los partíos nun se vieron afeutaos.

Copa Asiática 2007 AFC[editar | editar la fonte]

El IRIFF nomó a Amir Ghalenoei como primer entrenador del equipu nacional de fútbol d'Irán el 17 de xunetu de 2006 p'asoceder a Branko Ivanković. Dempués de terminar primero na ronda clasificatoria 2 puntos per delantre de Corea del Sur y depués terminar primero na fase de grupos de la fase final en Malasia , Irán perdió ante Corea del Sur nuna tanda de penaltis del partíu de cuartos de final y foi esaniciáu del tornéu asiáticu de 2007. Ghalenoei foi bien criticáu pola prensa. Dempués d'un periodu de discutiniu na federación iranina de fútbol, ​​el so contratu nun s'anovó y l'equipu Melli quedar con un xerente interín mientres dellos meses.

Clasificación pa la Copa Mundial de la FIFA 2010[editar | editar la fonte]

Ali Daei foi escoyíu pa convertise nel nuevu entrenador dempués de que'l seleccionador español, Javier Clemente, tuviera cerca de fichar como direutor del equipu nacional d'Irán, pero les conversaciones colapsaron cuando se negó a vivir a tiempu completu nel país. Irán tuvo nel mesmu grupu clasificatorio pa la Copa Mundial de la FIFA que Kuwait , Siria y los Emiratos Árabes Xuníos na tercer ronda. Xugaron en casa y lloñe contra cada unu de los otros trés equipos nel grupu 5. Na metá de la cuarta ronda, Ali Daei foi despidíu del so puestu como entrenador nacional iranín el 29 de marzu de 2009. Foi reemplazáu por Afshin Ghotbi. Irán nun se clasificó pa la Copa Mundial 2010 dempués d'allugase nel cuartu llugar xeneral del so grupu.

Copa Asiática 2011 AFC[editar | editar la fonte]

Irán anovó'l contratu con Afshin Ghotbi hasta'l final de la Copa Asiática 2011 de la AFC y l'equipu clasificar al tornéu con 13 puntos como ganadores del grupu.

Mientres el postreru partíu de clasificación contra Corea del Sur , dellos xugadores iraninos empezaron el partíu con brazaletes verdes o moñequeres , un símbolu de protesta pola resultancia de les eleiciones presidenciales iranines. El periódicu Irán informó que Ali Karimi, Mehdi Mahdavikia, Hosein Kaebi y Vahid Hashemian recibieren la prohibición de vida de la FA iranina pol xestu. Sicasí, la FA iranina negó esta afirmación en respuesta a la FIFA. La investigación diz que "los comentarios nos medios de comunicación estranxeros nun son más que mentires y un actu maliciosu". L'entrenador en xefe Afshin Ghotbi tamién confirmó que se trataba d'un rumor y la FA iranina "nun asumió nenguna postura oficial sobre esta tema".

Afshin Ghotbi pudo clasificase pa la Copa Asiática 2011 y terminó segundu nel Campeonatu de la Federación de Fútbol d'Asia Occidental 2010 pocos meses antes de la Copa Asiática 2011. Irán foi capaz de ganar los nueve puntos na fase de grupos de la Copa Asiática 2011, pero dempués d'un gol de tiempu extra de Corea del Sur , Irán nuevamente nun pudo llegar a les semifinales de la competencia.

Copa Mundial de la FIFA 2014 en Brasil[editar | editar la fonte]

El 4 d'abril de 2011, l'ex téunicu del Real Madrid, Carlos Queiroz, aceptó un contratu de dos años y mediu pa entrenar al equipu nacional iranín hasta'l final de la Copa Mundial de la FIFA 2014 en Brasil. So Queiroz, Irán empezó la so campaña de clasificación pa la Copa del Mundu con ésitu, ganando a les Maldivas 4-0 nel partíu d'ida de la segunda ronda de clasificación. Dempués de ganar 5-0 nel global, Irán avanzó a la tercer ronda d'eliminatories , onde s'enfrentaron con Indonesia , Qatar y Bahrein . Irán destacó la so posición na parte cimera desu grupu al ganar a Bahréin 6-0 en casa nel Estadiu Azadi , según convidar al ex internacional xuvenil alemán , Ashkan Dejagah , qu'anotó dos veces nel so debú contra Qatar. Dempués d'una victoria por 4-1 n'Indonesia, Irán clasificar pa la ronda final de los calificadores direutos, la cuarta ronda. Na cuarta ronda, Irán dibuxar con Corea del Sur , Qatar , Uzbequistán y Líbanu nel so grupu . Queiroz fixo nueves incorporaciones nel estranxeru al so escuadrón, y amestó xugadores como Reza Ghoochannejhada el so equipu. Irán empezó la so cuarta ronda d'eliminatories asiátiques con una victoria por 1-0 en Uzbequistán. L'equipu Melli depués empató con Qatar y perdió n'El Líbanu antes de ganar a Corea del Sur nel Azadi el 16 d'ochobre con un gol del capitán Javad Nekounam. Dempués d'una derrota por 1-0 en Teḥrán contra Uzbequistán, Irán ganó a Qatar por 1-0 en Doha y Líbanu por 4-0 en casa. Nel so postreru partíu de clasificación, Irán ganó a Corea del Sur por 1-0 en Ulsan Munsu con un gol de Ghoochannejhad, lo que resultó na so clasificación pa la Copa Mundial de la FIFA 2014 como ganadores del grupu con 16 puntos. Poro, Irán convertir nel tercer equipu que Queiroz llogró clasificar pa la Copa del Mundu, algamando la edición de 2002 con Sudáfrica y la edición de 2010 con Portugal , llevando a esti postreru a un final d'etapa eliminatoria. Irán siguió la so racha ganadora, asegurando la clasificación pa la Copa Asiática de 2015 meses más tarde tamién. Irán clasificar pa la Copa Mundial de la FIFA 2014 como ganadores del grupu y compitió nel Grupu F xunto con Arxentina, Nixeria y Bosnia y Herzegovina. Les entraes escoses del partíu n'Arxentina tuvieron ente les ocho más mercaes pa esta edición del tornéu. El 1 de xunu de 2014, Queiroz anunció'l so escuadrón de 23 homes. Antes del tornéu, fundaron l'Asociación de Fútbol d'Asia Central.

Nel partíu inaugural del tornéu, el 16 de xunu, Irán empató con Nixeria por 0-0, convirtiéndose na so primer fueya llimpia de la Copa Mundial de la FIFA. Nel so siguiente partíu, Irán foi ganáu per Arxentina 1-0 con un gol nel final de Lionel Messi, y recibió aponderamientos dempués de caltener a Arxentina mientres 90 minutos mientres creaba delles oportunidaes d'ataque propies. El partíu de la Copa Mundial Irán contra Arxentina. Tres l'alcuerdu pol Memorándum del Atentáu a la AMIA por ser el país acusáu de la masacre asocedida en 1994. Irán foi esaniciáu del tornéu nel so siguiente xuegu, una derrota por 3-1 ante Bosnio y Herzegovina . L'únicu gol d'Irán foi anotáu por Reza Ghoochannejhad. Dempués del tornéu, Queiroz declaró qu'arrenunciaría como xerente d'Irán, pero depués camudó y estendió el so contratu hasta la Copa Mundial de la FIFA 2018.

Copa Asiática 2015 de la AFC[editar | editar la fonte]

Irán clasificar pa la Copa Asiática 2015 como primero de grupu, onde l'Equipu Melli fueron los más altos clasificáu grana. Irán enfrentó Bahrain , Qatar y la EAU nel Grupu C. Queiroz anunció'l so escuadrón el 30 d'avientu de 2014.

Col segundu mayor númberu de fanáticos nel tornéu dempués de la anfitriona Australia, los iraninos ganaron a Bahrein 2-0 con preparativos llindaos. Un Irán de mentalidá defensiva depués ganó al campeón de la Copa del Golfu Pérsicu Qatar 1-0 gracies a un gol de Sardar Azmoun antes de ganar a los Emiratos Árabes Xuníos pol mesmu marcador p'algamar el visu del so grupu.

Nos cuartos de final, Irán enfrentar a Iraq , a quien vencieron selmanes antes nun partíu amistosu. Dempués de recibir una tarxeta colorada discutiniu na primer metá, Irán compitió con diez homes, llogrando anotar goles nel tiempu extra pa empatar el partíu 3-3. Na tanda de penaltis, Irán perdió 7-6 en muerte súbita .

Calificación pa la Copa Mundial de la FIFA 2018[editar | editar la fonte]

Irán empezó la so campaña de clasificación pa la Copa Mundial de la FIFA 2018 con partíos amistosos contra Chile y Suecia en marzu de 2015. Queiroz arrenunció al so puestu direutivu a partir d'entós por cuenta de desalcuerdos cola Federación Iranina de Fútbol. El 14 d'abril de 2015, Irán foi empatáu con Omán , India , Turkmenistán y Guam na segunda ronda d'eliminatories. El 26 d'abril, Queiroz anunció que siguiría como'l xerente d'Irán pa la so campaña de la Copa Mundial 2018.

Irán convertir nel segundu equipu en clasificase pa la Copa Mundial 2018, dempués d'una victoria por 2-0 en casa ante Uzbequistán el 12 de xunu de 2017. Tamién s'aseguraron el 1ᵉʳ llugar nel so grupu de clasificación dempués de la derrota de Corea del Sur ante Qatar.


Estadístiques[editar | editar la fonte]

Copa Mundial de Fútbol[editar | editar la fonte]

Añu Ronda Posición PX PG PE PP GF GC
Bandera de Uruguái 1930 Ensin participación
Bandera d'Italia 1934
Bandera de Francia 1938
Bandera de Brasil 1950
1954
Bandera de Suecia 1958
Bandera de Chile 1962
Bandera de Inglaterra 1966
Bandera de Méxicu 1970
Bandera d'Alemaña 1974 Nun se clasificó
Bandera d'Arxentina 1978 Primer ronda &&&&&&&&+14° 3 0 1 2 &&&&&&&&&+2 &&&&&&&&&+8
1982 Retiraos
Bandera de Méxicu 1986 Descalificaos
Bandera d'Italia 1990 Nun se clasificó
Bandera de Estaos Xuníos d'América 1994
Bandera de Francia 1998 Primer ronda &&&&&&&&+20° 3 1 0 2 &&&&&&&&&+2 &&&&&&&&&+4
Bandera de Corea del SurBandera de Xapón 2002 Nun se clasificó
Bandera d'Alemaña 2006 Primer ronda &&&&&&&&+25° 3 0 1 2 &&&&&&&&&+2 &&&&&&&&&+6
Bandera de Sudáfrica 2010 Nun se clasificó
Bandera de Brasil 2014 Primer ronda &&&&&&&&+28° 3 0 1 2 &&&&&&&&&+1 &&&&&&&&&+4
Bandera de Rusia 2018 Clasificáu &&&&&&&&&+ 0 0 0 0 &&&&&&&&&+0 &&&&&&&&&+0
Bandera de Qatar 2022 Por Apostase &&&&&&&&&+ 0 0 0 0 &&&&&&&&&+0 &&&&&&&&&+0
Total 5/22 53° 12 1 3 8 7 22

Copa Asiática[editar | editar la fonte]

Añu Ronda Posición PX PG PE PP GF GC
Bandera de Ḥong Kong 1956 Ensin participación
Bandera de Corea del Sur 1960 Nun se clasificó
Bandera de Israel 1964 Retiraos
Bandera de Irán 1968 Campeón &&&&&&&&&+ 4 4 0 0 &&&&&&&&+11 &&&&&&&&&+2
Bandera de Tailandia 1972 Campeón &&&&&&&&&+ 4 4 0 0 &&&&&&&&+10 &&&&&&&&&+4
Bandera de Irán 1976 Campeón &&&&&&&&&+ 4 4 0 0 &&&&&&&&+13 &&&&&&&&&+0
Bandera de Kuwait 1980

&&&&&&&&&+

6 3 2 1 &&&&&&&&+16 &&&&&&&&&+6
Bandera de Singapur 1984

&&&&&&&&&+

6 2 4 0 &&&&&&&&&+8 &&&&&&&&&+3
Bandera de Qatar 1988

&&&&&&&&&+

6 2 2 2 &&&&&&&&&+3 &&&&&&&&&+4
Bandera de Xapón 1992

&&&&&&&&&+

3 1 1 1 &&&&&&&&&+2 &&&&&&&&&+1
Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos 1996

&&&&&&&&&+

6 3 2 1 &&&&&&&&+14 &&&&&&&&&+6
Bandera d'El Líbanu 2000 Cuartos de final &&&&&&&&&+ 4 2 1 1 &&&&&&&&&+7 &&&&&&&&&+3
Bandera de la República Popular China 2004

&&&&&&&&&+

6 3 3 0 &&&&&&&&+14 &&&&&&&&&+8
Bandera de IndonesiaBandera de MalasiaBandera de Tailandia
Bandera de Vietnam 2007
Cuartos de final &&&&&&&&&+ 4 2 2 0 &&&&&&&&&+6 &&&&&&&&&+3
Bandera de Qatar 2011 Cuartos de final &&&&&&&&&+ 4 3 0 1 &&&&&&&&&+6 &&&&&&&&&+2
Bandera de Australia 2015 Cuartos de final &&&&&&&&&+ 4 3 1 0 &&&&&&&&&+7 &&&&&&&&&+3
Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos 2019

&&&&&&&&&+

0 0 0 0 &&&&&&&&&+0 &&&&&&&&&+0
Total 14/17 62 37 18 7 119 45

Indumentaria[editar | editar la fonte]

Periodu Provisor
1978-1980 Bandera d'Alemaña Adidas
1980-1993 Bandera d'Alemaña Puma
1993-1998 Bandera de Irán Shekari
1998-2000 Bandera d'Alemaña Puma
2000-2004 Bandera de Irán Shekari
2000-2004 Bandera de Irán Daei Deporte
2004-2007 Bandera d'Alemaña Puma
2007-2008 Bandera de Irán Merooj
2008-2009 Bandera de Irán Daei Deporte
2009-2012 Bandera d'Italia Legea
2012-2016 Bandera d'Alemaña Uhlsport
2016-presente Bandera d'Alemaña Adidas

Local[editar | editar la fonte]

1970[1][2]
1971[3][4][5]
1986[7]
1990[8]
1996
1998-2000[11]
2004
2006-07[12]
2008–2009
2010-2011
2012-2013
2014-2015
2015
2016
2017
2018

Visita[editar | editar la fonte]

1946[1][13]
1976[1][14]
1996[15]
1998[11]-2000
2004
2006-07[12]
2008–2009
2011
2014
2015-2016
2017-2018

Xugadores[editar | editar la fonte]

Javad Nekounam, xugador con más Presencies na seleición(151)

Récores Individuales[editar | editar la fonte]

Estadístiques actualizaes el 09 de payares de 2017.

Más Apaiciones[editar | editar la fonte]

# Nome !Periodu

Presencies

Goles
1 Javad Nekounam 2000–2015 151 39
2 Ali Daei 1993–2006 149 109
3 Ali Karimi 1998–2012 127 38
4 Jalal Hosseini 2007– 112 8
5 Mehdi Mahdavikia 1996–2009 110 13
6 Andranik Teymourian 2005– 101 9
7 Ehsan Hajsafi 2008– 88 6
8 Karim Bagheri 1993–2010 87 50
9 Hossein Kaebi 2002–2010 84 1
10 Hamid Reza Estili 1990–2000 82 12

Récores de Goles[editar | editar la fonte]

Estadístiques actualizaes el 09 de payares de 2017.

# Nome !Periodu !Goles


Presencies Permediu de Gol
1 Ali Daei 1993–2006 109 149 0.73
2 Karim Bagheri 1993–2010 50 87 0.57
3 Javad Nekounam 2000–2015 39 151 0.26
4 Ali Karimi 1998–2012 38 127 0.30
5 Sardar Azmoun 2014– 22 28 0.79
6 Gholam Hossein Mazloumi 1969–1977 19 40 0.48
7 Farshad Pious 1984–1994 18 34 0.53
8 Reza Ghoochannejhad 2012– 17 38 0.49
9 Karim Ansarifard 2009– 16 58 0.28
10 Hamid Alidoosti 1977–1986 15 27 0.56
Vahid Hashemian 1998–2009 15 50 0.30

Última Convocatoria[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia
Bandera de Irán POR Alireza Beiranvand 31 años Bandera de Irán Persepolis
Bandera de Irán POR Mohammad Rashid Mazaheri 34 años Bandera de Irán Zob Ahan
Bandera de Irán POR Amir Abedzadeh 30 años Bandera de Portugal Marítimu
Bandera de Irán DEF Vouria Ghafouri 36 años Bandera de Irán Esteghlal
Bandera de Irán DEF Jalal Hosseini 42 años Bandera de Irán Persepolis
Bandera de Irán DEF Milad Mohammadi 30 años Bandera de Rusia Akhmat Grozny
Bandera de Irán DEF Morteza Pouraliganji 31 años Bandera de Qatar Al-Sadd
Bandera de Irán DEF Rouzbeh Cheshmi 30 años Bandera de Irán Esteghlal
Bandera de Irán DEF Ramin Rezaeian 33 años Bandera de Bélxica Oostende
Bandera de Irán DEF Saeid Aghaei 29 años Bandera de Irán Sepahan
Bandera de Irán MED Ehsan Hajsafi 34 años Bandera de Grecia Panionios
Bandera de Irán MED Saeid Ezatolahi 27 años Bandera de Rusia Amkar Perm
Bandera de Irán MED Saman Ghoddos 30 años Bandera de Suecia Östersund
Bandera de Irán MED Omid Ebrahimi 36 años Bandera de Irán Esteghlal
Bandera de Irán MED Vahid Amiri 35 años Bandera de Irán Persepolis
Bandera de Irán MED Tozad Pazayar 25 años Bandera de Irán Persepolis
Bandera de Irán MED Ali Karimi 30 años Bandera de Irán Sepahan
Bandera de Irán MED Akbar Imani 31 años Bandera de Irán Padideh
Bandera de Irán MED Alireza Jahanbakhsh 30 años Bandera de Países Baxos AZ
Bandera de Irán MED Ashkan Dejagah 37 años Bandera d'Alemaña VfL Wolfsburg II
Bandera de Irán MED Ahmad Abdollahzadeh 30 años Bandera de Irán Foolad
Bandera de Irán MED Mehdi Torabi 29 años Bandera de Irán Saipa
Bandera de Irán DEL Karim Ansarifard 33 años Bandera de Grecia Olympiacos
Bandera de Irán DEL Reza Ghoochannejhad 36 años Bandera de Países Baxos Heerenveen
Bandera de Irán DEL Mehdi Taremi 31 años Bandera de Irán Persepolis
Bandera de Irán DEL Kaveh Rezaei 31 años Bandera de Bélxica Charleroi
Bandera de Irán DEL Sardar Azmoun 29 años Bandera de Rusia Rubin Kazan

Palmarés[editar | editar la fonte]

Seleición Mayor[editar | editar la fonte]

Seleición Sub-20[editar | editar la fonte]

Seleición Sub-17[editar | editar la fonte]

Seleición Sub-15[editar | editar la fonte]

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Israel 1964
Campeones d'Asia
Irán 1968
Tailandia 1972
Irán 1976
Socesor:
Kuwait 1980