Antecedentes de Fórmula 1

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Plantía:Resume de Fórmula 1 Vien de Historia de Fórmula 1 y ye la primera de trés partes:

  1. Antecedentes de Fórmula 1
  2. Historia de Fórmula 1 de 1950 a 1999
  3. Historia de Fórmula 1 de 2000 a la fecha

Les carreres Gran Premiu (en francés Grand Prix) tienen raigaños nes carreres d'automóviles entamaes en Francia dende 1894. Rápido evolucionaron de simples carreres en caminos d'un pueblu a otru, a pruebes de resistencia pa los autos y los pilotos. La innovación llueu degoló los 160km/h pero al ser carreres en caminos abiertos yeren frecuentes los accidentes que resultaben en fallecimientos tantu de pilotos como d'espectadores.

Organización de carreres[editar | editar la fonte]

Marcel Renault nuna carrera en 1903

En 1900 asocedió un eventu que resultó trascendental nes carreres, cuando James Gordon Bennett, Jr., propietariu de los periódicos New York Herald y International Herald Tribune en París, estableció la Copa Gordon Bennett de Carreres d'Autos n'Europa, una carrera añal qu'atraxo competidores internacionales. Cada país podía inscribir hasta tres autos.

Siguiendo l'exemplu de Bennett, nos Estaos Xuníos el fanegueru William Kissam Vanderbilt II llanzó la Copa Vanderbilt en Long Island, Nueva York en 1904.

Influyíu por estos eventos, Louis Chevrolet, un suizu que trabayaba pa un constructor francés decidió camudase a Estaos Xuníos. Dende 1901 convertir na figura principal de les carreres n'Estaos Xuníos y diseñador de los carros de General Motors que portaben el so nome.

Los primeres Grandes Premios[editar | editar la fonte]

En 1906, la primera (y nesi tiempu la única) carrera en llevar el nome de Gran Premiu yera entamada pol Club del Automóvil de Francia (CAF), y corríase mientres dos díes en xunu. El circuitu, alcontráu en Le Mans, tenía forma más o menos triangular, cubriendo cada vuelta 105 kilómetros (65 milles). Seis vueltes habíen de ser percorríes acaldía, y cada vuelta tomaba cerca d'una hora usando los relativamente primitivos autos de la dómina. De los 32 participantes que representaben 12 distintos fabricantes d'automóviles, l'húngaru Ferenc Szisz (1873–1944) ganó esta carrera de 1260 km nun Renault.

Mientres esti periodu les carreres yeren un asuntu altamente nacionalista, con dellos países entamando carreres mesmos pero ensin un campeonatu formal que les amestara ente sigo. Les regles variaben de país en país y de carrera en carrera, y típicamente regulábense en base al pesu máximu (non mínimu) del automóvil, nun esfuerciu por llindar el poder de los motores al llindar el tamañu de les mesmu de manera indirecta (Motores de 10 o 15 llitros de desplazamientu yeren abondo comunes, usualmente con non más de cuatro cilindros y produciendo menos de 50 caballos de fuercia). Tolos autos cuntaben con mecánicos a bordu al igual que'l pilotu y a naide dexábase-y reparar o trabayar nel auto sacante estos dos persones. Un factor clave pal trunfu de Renault nesti primera Gran Premiu foi l'usu de ruedes desmontables (desenvueltes por Michelin), que dexaben el cambéu de neumáticos ensin necesidá de desmontar el neumáticu y la cámara de la rueda y volver montar la nueva cámara y neumáticu, a cencielles sustituyíase'l conxuntu completu.

Desarrollu de circuitos[editar | editar la fonte]

El circuitu de Brooklands foi unu de los primeres en crease.

La mayoría de les carreres corríen sobre llargos circuitos formaos per caminos públicos temporalmente zarraos, non en pistes privaes específicamente construyíes. Este foi l'orixe del circuitu de Gran Premiu de Le Mans en 1906, lo mesmo que de la Targa Fiorio que se corría en 93 milles de caminos sicilianos, el circuitu alemán Kaiserpreis de 75 milles y el circuitu francés Dieppe de 48 milles, usaos nos grandes premios de 1907. Les esceiciones fueron el abruptamente empináu y ovoide circuitu de Brooklands, Inglaterra, termináu en 1907 y el Indianapolis Motor Speedway, usáu per primer vegada en 1909 y el Autodromo Nazionale Monza, Italia, abiertu en 1922.

En 1922 Italia convertir nel primer país (amás de Francia) n'agospiar una carrera usando'l nome de "Grand Prix", en Monza. Esto foi rápido siguíu por Bélxica y España en 1924, y depués tremóse per otros países. Puramente falando, entá nun se trataba d'un campeonatu formal sinón una variada colección de carreres corríes so delles regles.

Una "fórmula" empezando a cumplir regles apaeció xustu antes de la Primer Guerra Mundial, basada finalmente nos tamaños de los motores y el pesu, anque nun foi adoptada universalmente. En 1924, sicasí, enforma clubes nacionales de motor xunir pa formar l'Asociación Internacional de Clubes d'Automóviles Reconocíos ("Association Internationale des Automobile Clubes Reconnus" (AIACR), que la so Comisión Deportiva Internacional foi autorizada a regular los Grandes Premios y otres formes de competencies internacionales. Dende los oríxenes de los Grandes Premios, les competencies correr en concordanza con regles estrictes basaes en tamañu del motor y pesu del vehículu. Estes regulaciones fueron virtualmente abandonaes en 1928 nuna yera conocida como de "Fórmula Llibre", cuando'l organizadores de carreres decidieron correr los sos eventos ensin práuticamente nenguna llimitación. De 1927 a 1934, el númberu de carreres consideraes con rangu de Grand Prix creció, saltando de cinco eventos en 1927, a nueve eventos en 1929, y a dieciocho en 1934 (el númberu máximu de carreres nun añu antes de la Segunda Guerra Mundial).

Los años previos a la Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Importantes nomes individuales y de marques remanecieron mientres esti tiempu, mientres el cual vase a camudar definitivamente la cara del diseñu d'automóviles y la so inxeniería:

El Grand Prix de Mónaco de 1933 foi la primer vegada na historia del deporte en que l'orde de partida foi decidíu polos tiempos de clasificación, en cuenta de la suerte. Tolos vehículos compitiendo fueron pintaos con el colores nacionales: azul pa Francia, verde pa Inglaterra, colloráu pa Italia, mariellu pa Bélxica y blancu p'Alemaña. A partir de 1934, los alemanes dexaron de pintar los sos autos, dempués de que-y sacaron la pintura d'un Mercedes-Benz, nun esfuerciu p'amenorgar el pesu del auto. El metálicu auto ensin pintar llueu fixo que los autos alemanes fueren bautizaos pelos medios como les "fleches de plata".

Los autos franceses siguieron apoderando (lideraos por Bugatti, pero tamién incluyendo a Delage y Delahaye) hasta los últimos años de la década del ´20, cuando los italianos (Alfa Romeo y Maserati empezaron a vencer a los autos franceses regularmente. Nesi tiempu, los inxenieros alemanes diseñaron coches de carrera únicos, como'l Benz col so cuerpu aerodinámicu "teardrop" (lliteralmente: forma de gota) introducíu en 1923 nel Grand Prix Européu en Monza.

Nos 30's, sicasí, el nacionalismu entró nuna nueva fase cuando los Nazis aguiyaron a Mercedes y a l'Auto Union a enanchar la gloria del Reich. El gobiernu apurrió daqué de dineru a los dos fabricantes, pero la magnitú de l'ayuda foi darréu inflada y esaxerada pelos medios: los subsidios gubernamentales sumaben solo un 10% de los costos de funcionamientu de los dos equipos de carreres. Los 2 equipos alemanes apoderaron absolutamente'l periodu de 1934 a 1939, nun ganando solamente trés de toles carreres corríes ente esos años.

Los vehículos d'esa dómina yeren d'un solu asientu (el mecánicu a bordu sumió a empiezu de los 20´s, con motores de 8 o 16 cilindros produciendo más de 600hp con naftes basaes n'alcohol.

N'ochobre de 1923 la idea d'un campeonatu motor foi aldericada en París na conferencia añal de la AIACR (Association Internationale des Automobile Clubes Reconnus). Sicasí, la discutiniu centróse sobre'l creciente interés nes carreres de los fabricantes y empreses nel primera Grand Premiu Européu en Monza, de 1923.El primer Campeonatu Mundial llevar a cabu en 1925, pero foi para fabricantes solamente, y consistía en cuatro carreres d'a lo menos 800 km d'estensión. Les carreres que formaron el primer Campeonatu de Constructores fueron les 500 de Indianapolis, el [Gran Premiu d'Europea Gran Prix Européu]], y los grandes premios de Francia ya Italia. Un campeonato européu, que consistía nos Grandes premios de dellos países (llamaos Grandes Epreuves) foi instituyíu en 1935 pa pilotos, y compitióse en tolos años hasta'l incio de la Segunda Guerra Mundial en 1939.

Años posteriores a la Segunda Guerra Mundial y creación de la Fórmula 1[editar | editar la fonte]

En 1946, darréu dempués de la Segunda Guerra Mundial, solo hubo cuatro carreres con rangu de Grand Prix. Les regles pal Campeonatu Mundial de Grand Prix yá fueren establecíes antes de la Segunda Guerra Mundial, pero llevó dellos años más d'espera la so concreción, hasta qu'en 1947 l'antigua AIACR reorganizar a sigo mesma, pasándose a llamar la Federación Internacional d'Automovilismu o embrivíu: "FIA". Con casa central en París, a la fin de la temporada de 1949 anunció que para 1950 xuniríen dellos Grandes Premios nacionales pa crear la Fórmula 1 con un Campeonatu Mundial pa pilotos, anque por motivos económicos, nos años de 1952 y 1953 inda se compitió con autos de Fórmula 2. Establecióse un sistema de puntuación y reconocieron un total de siete carreres como aptes pal Campeonatu del Mundu. La primer carrera del Campeonatu Mundial llevar a cabu'l 13 de mayu nel circuitu de Silverstone, nel Reinu Xuníu.

Los italianos una vegada más fixeron bien les coses nestes primeres carreres del Campeonatu del Mundu, tantu les marques como los pilotos. El primer Campeón Mundial foi Giuseppe Farina, remanando un Alfa Romeo. Ferrari apaeció na segunda carrera, en Mónaco, y tien la distinción de ser la única marca que compite a lo llargo de tola historia d'esti deporte hasta l'actualidá.

Grandes Premios[editar | editar la fonte]

Pilotos de Grand Prix[editar | editar la fonte]

Dalgunos de los más notables pilotos de la era de los Grandes Premios, incluyíes delles muyeres que compitieron d'igual a igual colos homes:

Temporaes de la Era de los Grandes Premios[editar | editar la fonte]

Yera de los Grandes Premios

Antes de 1906 1906Plantía:·w 1907Plantía:·w 1908Plantía:·w 1909Plantía:·w 1910Plantía:·w 1911Plantía:·w 1912Plantía:·w 1913Plantía:·w 1914Plantía:·w 1915Plantía:·w 1916Plantía:·w Supendidos pola I Guerra Mundial (1917 - 1918)Plantía:·w 1919Plantía:·w 1920Plantía:·w 1921Plantía:·w 1922Plantía:·w 1923Plantía:·w 1924Plantía:·w 1925Plantía:·w 1926Plantía:·w 1927Plantía:·w 1928Plantía:·w 1929Plantía:·w 1930Plantía:·w 1931Plantía:·w 1932Plantía:·w 1933Plantía:·w 1934Plantía:·w 1935Plantía:·w 1936Plantía:·w 1937Plantía:·w 1938Plantía:·w 1939Plantía:·w Supendidos pola II Guerra Mundial (1940-1945)Plantía:·w 1946Plantía:·w 1947Plantía:·w 1948Plantía:·w 1949Plantía:·w

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Antecedentes de Fórmula 1