Copa Vanderbilt

De Wikipedia
Copa Vanderbilt
Xeneral
Tipu de competición competición deportiva
Deporte automovilismu
País Estaos Xuníos
Historia
Fundación 8 d'ochobre de 1904
Competición
Cambiar los datos en Wikidata
Meta de la Copa Vanderbilt de 1906

La Copa Vanderbilt foi'l primer troféu importante d'automovilismu de los Estaos Xuníos y del continente americanu, y por enforma tiempu unu de los más importantes del mundu.

Historia[editar | editar la fonte]

L'eventu internacional, foi fundada por William Kissam Vanderbilt II en 1904 y celebró per primer vegada nuna competencia establecida nel condáu de Nassau en Long Island, Nueva York. L'anunciu de la carrera que se diba a celebrar causó un gran discutiniu en Nueva York. Atraxo un ábanu d'aiciones llegales nun intentu por detener la carrera y los políticos llueu saltaron a la celebración d'audiencies públiques sobre la tema. Vanderbilt impúnxose y la carrera inaugural llevar a cabu nun percorríu de 48,7 km con un trazáu de tropezosos caminos de tierra al traviés del condáu y l'área de Nassau.

Vanderbilt punxo un gran premiu n'efectivu cola esperanza d'afalar a que los fabricantes d'Estaos Xuníos pudieren entrar na carrera y nel deporte del automovilismu, que yá yeren bien entamaes n'Europa, onde se taba dando munches meyores na teunoloxía de la fabricación de vehículos motorizados. La carrera atraxo los meyores pilotos y vehículos de tol mundu del otru llau del Atlánticu, dalgunos de los cualos compitieren n'Europa na Copa Gordon Bennett. La primer carrera de Long Island cuntó con diecisiete vehículos y la promoción periodística y de cartelos atraxo a grandes ensames esperando ver a un vehículu norteamericanu ganar a los poderosos vehículos europeos. Sicasí, George Heath ganó la carrera nun Panhard y otru vehículu francés, un Darracq, tomando la copa los siguientes próximos dos años de manera consecutiva. El control de los ensames foi un problema dende'l principiu y dempués de qu'un espectador, Curt Gruner, foi morriera en 1906 la carrera tuvo que ser atayada. Mentanto, en Francia, el primer eventu de Gran Premiu d'automovilismu foi llanzáu pa celebrase'l 26 de xunu 1906 so los auspicios del Automobile Club de France en La Sarthe. Unu de los competidores yera'l norteamericanu Elliot Shepard, el fíu de Margaret Vanderbilt-Shepard y primu de William Kissam Vanderbilt.

Salida de la Copa Vanderbilt de 1908

Aprendiendo del so primu sobre l'ésitu del Gran Premiu de Francia y la rápida espansión de los Grandes Premios n'otros países europeos, William Vanderbilt concibió una forma de resolver el problema cola seguridá, según ameyorar l'asistencia a la carrera. Vanderbilt formó una compañía que construyó en Long Island, el Long Island Motor Parkway, una de les primeres aveníes pavimentadas modernes del país, que non yá se podría utilizar pa la carrera, sinón tamién que facilitaría a Long Island l'accesu y el desenvolvimientu económicu. La construcción empezó en 1907 cola autopista col so peaxe que costaba dellos millones de dólares, cuntando col Corredor Kissena nel condáu de Queens sobre numberosos pontes y pasos a desnivel en Lake Ronkonkoma, a una distancia de 77 km. La carrera de 1908 llevar a cabu en partes de la nueva carretera y pal prestu del ensame so la so manga, un mozu de 23 años d'edá, l'héroe local, George Robertson, de Garden City, Nueva York, convertir nel primer norteamericanu en ganar l'eventu conduciendo'l coche norteamericanu "Locomobile" (construyíu en Bridgeport, Connecticut). En 1908, con George Robertson (col N° 16) llevóse la victoria con esti coche, delantre del so compañeru Joe Florida de terceres, convirtiéndose nel primer coche construyíu nos Estaos Xuníos en ganar la competencia internacional).[1]

Salida de la Copa Vanderbilt de 1910
Bill Endicott na carrera de 1910.
Harry Grant ganáu cola so ALCO la carrera de 1910.
Salida de la Copa Vanderbilt de 1914

La Copa Vanderbilt celebrar con ésitu en Long Island hasta 1911, cuando foi exhibida en Savannah, Xeorxa, en combinación col Gran Premiu d'América. Al añu siguiente treslladar a una pista de carreres en Milwaukee, Wisconsin, y depués mientres trés años en California: Santa Mónica en 1914 y 1916, en San Francisco en 1915. La carrera foi atayada dempués de qu'Estaos Xuníos se xuniera a los Aliaos na Primer Guerra Mundial en 1917. Dalgunos de los pilotos que participaron na Copa Vanderbilt convertir en nomes famosos, sinónimu de pilotos automovilistes y nes carreres, como Louis Chevrolet, Vincenzo Lancia y Ralph DePalma.

Bernd Rosemeyer col troféu George Vanderbilt de 1937.

La Copa Vanderbilt nun se llevó a cabu de nuevu sinón hasta 1936, cuando'l sobrín de William Kissam Vanderbilt II, George Washington Vanderbilt III recuperó la competencia y patrocinar con una carrera de 300 milles (unos 480 km) nuna carrera nes nueves instalaciones del Roosevelt Raceway. Una vegada más, los europeos fueron atraíos pol dineru del sustancial premiu y la Scuderia Ferrari entraron con trés corredores d'Alfa Romeo. La falta de competencies d'Estaos Xuníos y de diseños menos emocionantes, vio una carrera esleida en namái dos años, en dambes ganaron los europeos.

La Copa Vanderbilt nun tornaría a la escena del automovilismu d'Estaos Xuníos por más de venti años. En 1960, yá patrocinada por Cornelius Vanderbilt IV, que foi executada como un eventu de la Fórmula Junior celebrándose de nuevu nel Roosevelt Raceway. En 1965, 1967 y 1968, les carreres d'autos deportivos en Bridgehampton fueron sancionaos como la Copa Vanderbilt.

Troféu orixinal.

La Copa del orixinal, foi echa de plata y midía 76 cm d'altor. Lleva la imaxe de William K. Vanderbilt II conduciendo la so Mercedes col récor en Ormond Beach de 1904. El troféu actual almacenar nel Smithsonian y nun ta disponible pa ser vistu pol públicu.

Ganadores de les ediciones[editar | editar la fonte]

Añu Pilotu Ganador Coche Llugar Reporte
1904 Bandera de Estaos Xuníos d'América George Heath Panhard Nassau, New York Reporte
1905 Bandera de Francia Victor Hémery Darracq Nassau, New York Reporte
1906 Bandera de Francia Louis Wagner Darracq Nassau, New York Reporte
1907: Nun se celebró
1908 Bandera de Estaos Xuníos d'América George Robertson Locomobile Long Island Motor Parkway Reporte
1909 Bandera de Estaos Xuníos d'América Harry Grant Alco Long Island Motor Parkway Reporte
1910 Bandera de Estaos Xuníos d'América Harry Grant Alco Long Island Motor Parkway Reporte
1911 Bandera de Estaos Xuníos d'América Ralph Mulford[2] Lozier Savannah (Georgia) Reporte
1912 Bandera de Estaos Xuníos d'América Ralph DePalma Mercedes Milwaukee Reporte
1913: Nun se celebró
1914 Bandera de Estaos Xuníos d'América Ralph DePalma Schroeder-Mercedes Santa Monica Reporte
1915 Bandera del Reinu Xuníu Dario Resta Peugeot San Francisco Reporte
1916 Bandera del Reinu Xuníu Dario Resta Peugeot Santa Monica Reporte
1917–1935: Nun se celebró
1936 Bandera d'Italia Tazio Nuvolari Alfa Romeo Roosevelt Raceway Reporte
1937 Bandera d'Alemaña Bernd Rosemeyer Auto Union Roosevelt Raceway Reporte
1938–1959: Nun se celebró
1960 Bandera de Estaos Xuníos d'América Harry Carter Stanguellini Formula Junior Roosevelt Raceway Reporte
1961–1964: Nun se celebró
1965 Bandera de Estaos Xuníos d'América Jim Hall Chaparral 2A-Chevrolet Circuitu Bridgehampton Reporte
1966 A Bandera de Estaos Xuníos d'América Jerry Grant Lola T70-Ford Circuitu Bridgehampton Reporte
1967 Bandera de Estaos Xuníos d'América Mark Donohue Lola T70-Chevrolet Circuitu Bridgehampton Reporte
1968 Bandera de Estaos Xuníos d'América Skip Scott Lola T70-Chevrolet Circuitu Bridgehampton Reporte

Nota:

  • A: L'eventu de 1966 foi catalogada como la "Bridgehampton 200".

Alicando'l Troféu[editar | editar la fonte]

El nome de la copa Vanderbilt Copa había sumió por otros 36 años, hasta 1996. La reconocencia dada en conmemoración a William Kissam Vanderbilt na historia de les carreres automovilístiques, foi sustituyida por una copia de la copa orixinal siendo creada como'l troféu de la CART pa la competencia nel Michigan International Speedway al celebrase la carrera de la USA 500 ente 1996 a 1999. Nel añu 2000, la CART pasó a designar la Copa Vanderbilt como troféu de campeonatu de la serie. Los nomes de los ganadores de la USA 500 ente 1996-1999 y los ganadores de la serie CART dende l'añu 2000, tán grabaos na copa moderna:

Añu Pilotu Ganador Coche Reporte
USA 500
1996 Bandera de Estaos Xuníos d'América Jimmy Vasser Reynard-Honda Reporte
1997 Bandera d'Italia Alex Zanardi Reynard-Honda Reporte
1998 Bandera de Canadá Greg Moore Reynard-Mercedes Reporte
1999 Bandera de Brasil Tony Kanaan Reynard-Honda Reporte
Campeones de les Temporaes de la CART World Championship Series/Champ Car World Series
2000 Bandera de Brasil Gil de Ferran Reynard-Honda Reporte
2001 Bandera de Brasil Gil de Ferran Reynard-Honda Reporte
2002 Bandera de Brasil Cristianu da Matta Lola-Toyota Reporte
2003 Bandera de Canadá Paul Tracy Lola-Ford Reporte
2004 Bandera de Francia Sébastien Bourdais Lola-Ford Reporte
2005 Bandera de Francia Sébastien Bourdais Lola-Ford Reporte
2006 Bandera de Francia Sébastien Bourdais Lola-Ford Reporte
2007 Bandera de Francia Sébastien Bourdais Panoz-Cosworth Reporte

Cola quiebra de la Champ Car y la compra de los activos per parte de la IRL, Tony George mentó l'interés nel usu de la Copa Vanderbilt como'l Troféu de Campeonatu de la Serie IndyCar.[3] Sicasí, la Copa Astor utilizóse dende la temporada 2011.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]