Louis Chevrolet

De Wikipedia
Louis Chevrolet
cofundador (es) Traducir Chevrolet, Estaos Xuníos

Vida
Nacimientu La Chaux-de-Fonds (es) Traducir[1]25 d'avientu de 1878[2]
Nacionalidá Suiza
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Detroit6 de xunu de 1941[2] (62 años)
Sepultura Holy Cross and Saint Joseph Cemetery (en) Traducir[3]
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Familia
Hermanos/es
Familia
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu
Oficiu entamador, pilotu d'automovilismuinxenieru
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Louis Joseph Chevrolet (25 d'avientu de 1878La Chaux-de-Fonds (es) Traducir – 6 de xunu de 1941Detroit) foi un conductor d'autos de carrera suizu-americanu y cofundador de la compañía “Chevrolet” xunto a William Crapo Durant. Chevrolet tuvo diferencies con Durant en 1941 y vendió-y la so parte de la compañía. La compañía foi fundida a General Motors de Durant.

Louis Chevrolet

Biografía[editar | editar la fonte]

La infancia de Chevrolet y la so mocedá tán documentaes. Nació'l día de Navidá de 1878 en La Chaux-de-Fonds na parte francohablante de Suiza. Pasó la infancia nel pequeñu pueblu consoñentu de Bonfol, que sigue siendo una pequeña ciudá onde l'únicu recordatoriu del so fíu famosu ye una placa conmemorativa.

Cuando Louis tenía nueve años la so familia camudar a Beaune en Francia. Ellí, el padre de Louis abrió una reloxería, pero'l negociu nun-y foi bien. Por ello Louis poner a trabayar a la edá d'once años pa sofitar a la familia. Atopó emplegu nel taller de bicicletes de Robin, onde aprendió los fundamentos de la mecánica. Tuvo reparando bicicletes, hasta qu'un día unviar al "Hôtel del Poste” pa reparar un triciclu de vapor que pertenecía a un norteamericanu.

El norteamericanu, que'l so triciclu había reparáu hábilmente Chevrolet, nun yera naide más que'l multimillonariu Vanderbilt. Al ver el talentu que demostrara'l mozu mecánicu, Vanderbilt animó a Louis a dir a América: ¡“Ellí tenemos trabayu pa ti!”[ensin referencies]

Nun puede confirmase si esti rumor ye ciertu.

El suañu americanu[editar | editar la fonte]

De primeres, Chevrolet dir a París, nesi entós el centru européu de la producción d'automóviles. Nel taller de Darracq, Louis aprendió los fundamentos del motor de combustión interna. Darréu, pue ser que trabayara para Hotchkiss y Mors. Coles ganancies se costeó el viaxe a Canadá, onde atopó emplegu como xofer y mecánicu mientres unos meses. Dende ellí, camudar a Nueva York y foi emplegáu como mecánicu por un emigrante suizu, William Walter. Un pocu dempués, Chevrolet afiliar a la subsidiaria d'Estaos Xuníos de la famosa De Dion-Bouton.

En 1902, la subsidiaria De Dion Bouton cerró y Chevrolet quedar ensin emplegu. Lo que yera claramente un revés na so carrera resultó ser una ganancia nun nivel personal: como xofer pa la familia Treyvoux conoció a la so futura esposa, Suzanne. Les campanes de boda sonaron en Nueva York en xunetu de 1905 y la pareya tuvo dos fíos: Charles, que nació 1906, y Alfred en 1912.

En 1905, Chevrolet empezó a trabayar con Fiat, pero otra vegada nun duró enforma tiempu. Un añu más tarde camudóse a Filadelfia pa trabayar pa Walter Christie. Mentanto, la fascinación de Louis polos motores algamara otra dimensión: lleváu cola noción de velocidá, convertir nun conductor de carreres.

Na fábrica de Christie foi designáu primer ayudante pa desenvolver un nuevu coche de carreres basáu nun conceutu dafechu nuevu: la traición delantera.

“El francés atrevíu”[editar | editar la fonte]

El 16 de xunetu de 1895, el “Journal de Beaune” rellatara una carrera ciclista, que'l so ganador foi'l desacobardáu Louis Chevrolet. Aproximao diez años dempués, Chevrolet participó na so primer carrera motorizada, les "Three Miles" en Nueva York, mientres la cual algamó una velocidá cimera de 109.7 km/h, un récor mundial.

Nel mesmu añu, Louis Chevrolet construyó'l so primer auto de carreres el cual algamó los 191.5 km/h, consiguiendo asina otru récor mundial. Mientres los sos hermanos Arthur y Gastón tamién compitieron, Louis xeneralmente llegaba en primer llugar.

A pesar de los sos ésitos, Chevrolet pagó un preciu poles sos carreres d'auto. Celebráu na prensa d'Estaos Xuníos como “El francés atrevíu”, tuvo casi trés años en cames d'hospital por cuenta de dellos accidentes. Cuando'l so hermanu más nuevu, Gastón, morrió dempués d'un accidente de carreres, Louis nunca se montó nun auto de carreres.

Fundación de la Compañía[editar | editar la fonte]

Los ésitos de Chevrolet como conductor d'autos de carrera influyeron na so carrera. El mercáu de los automóviles en puxanza y los sos astutos inversionistas empezaron a notar a aquel suizu coraxosu ya innovador, y ente ellos taba William Durant (1861-1947), el financieru de Boston. Los dos conociéronse mientres Chevrolet conducía autos de carrera pa Buick.

Namái un pocu más tarde, en 1911, Durant y Chevrolet fundaron la “Chevrolet Motor Car Company” en Detroit. Durant, quien antes fundara “General Motors” en 1908, yera un personaxe enigmáticu. El so biógrafos retratar como un industrial carismáticu de principios del sieglu XX, tanto encantador como elegante, un entusiasta y un aventureru, non yá en términos de finances.

Un añu dempués de crear la “Chevrolet Motor Car Company”, fabricóse'l primer automóvil Chevrolet, el Classic Six en Detroit. El “Baby Grand” de cuatro cilindros, el “L Light Six” y el “Royal Mail” siguiéronlu.

Los cuatro coches amosaron la firma distintiva de Chevrolet, y si nun fuera pola "cigar fight” ente Chevrolet y Durant en 1914, el suizu ayudaría probablemente a diseñar otros numberosos autos pa la compañía. Los coches producíos ente 1911 y 1914 fueron los únicos inspiraos y fechos personalmente por Chevrolet.

La decisión de construyir vehículos en serie[editar | editar la fonte]

Cuando los dos fundadores de la compañía, Durant y Chevrolet, asitiaren la so compañía en 1914, producióse un discutiniu. Mientres unes vacaciones de Chevrolet, Durant reestructurara la compañía pa concentrase en coches más económicos que competiríen colos fabricaos por Ford. Chevrolet tomó esto como un insultu, una y bones él siempres había estáu comenenciudu en construyir “coches de velocidá con alta potencia” y otros modelos esclusivos. Entós vendió les sos aiciones y abandonó la compañía.

Durant tomara una decisión fundamental qu'influyó na marca de Chevrolet hasta'l día de güei. Institucionalizó la marca como un sinónimu pa coches calidable económicos.

Mientres la marca de Chevrolet desenvolvíase rápido a lo llargo de les llinies establecíes por Durant, Louis Chevrolet tornó a la so pasión.

Últimos años[editar | editar la fonte]

El so interés centrar en diseñar coches modernos pa participar en carreres. Pa llograr esti oxetivu fundó “Frontenac Motor Corporation” en 1914. Nun ambiente económico difícil fabricó'l primera Frontenac en serie, la obra maestra de la industria d'automóviles d'Estaos Xuníos en 1920. En 1926, él y el so hermanu Arthur crearon una nueva compañía, “Chevrolair 333“, qu'empezó a desenvolver un motor d'avión llixeru. La compañía foi liquidada dempués de disputes ente los dos hermanos.

Ensin más preámbulos, Louis fundó “Chevrolet Air Car Company” n'Indianapolis, que tuvo que cerrase al poco tiempu por cuenta de la crisis económica. El so postreru gran golpe dar en 1932 al desenvolver un motor estrella de 10 cilindros. Chevrolet solicitó una patente pal motor, pero cuando'l rexistru llegó en 1935, Chevrolet yá nun tenía la fuercia pa crear otra compañía. Sicasí, otra vegada trabayó como mecánicu, como lo fixo a principios de la so carrera, na planta de producción de Chevrolet en Detroit.

Fora Chevrolet de la Corp., Durant caltuvo'l nome por cuenta de que la so fonética francesada yera bien vista polos compradores.

El dineru llográu pola venta d'aiciones foi invertíu por Louis nuna nueva empresa llamada Frontenac Motor Comp., que más tarde se venceyaría cola Stutz Motor Comp. y xunto col so hermanu Arturo dedicar a la manufacturación de cabezales de cilindros pa Ford T, trabayando tamién pa la industria aeronáutico.

Frontenac quebró na depresión económica de 1922, dedicándose a partir d'entós puramente a fabricar motores aeronáuticos hasta 1927, fecha en que volvieron quebrar. La depresión de 1930 obligar a emplegase na Chevrolet como mecánicu, pero aforfugáu por problemes financieros, la so salú resintióse, a lo que s'añedir delles traxedies familiares.

Estes situaciones llevar a la muerte nuna absoluta soledá, probeza y desconocimientu en 1941.

El so ex sociu, colos 16 millones producíos en 1916 poles ventes llograes col Chevrolet, recompró les aiciones de la GM, dirixendo nuevamente la Corp. hasta qu'en 1920 ver de nuevu en cantu de la ruina al cayer les sos aiciones d'o$s 400 a o$s 12. Esta vegada Durant sería definitivamente espulsáu de GM. Como aventureru siguió especulando con inversiones en nueves empreses en quiebra hasta la cayida de la bolsa de Nueva York en 1929, que lo esanició definitivamente del sector automóvil. Retirar a los 69 años, finando en 1947.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Franz Pernisek. Sixty Years of Chevrolet G. H. Damman. Epílogu: la hestoria cunta que Chevrolet Motor Corp. convertir na División Chevrolet de la GM Corporation en 1918 con una producción añal de 95.660 unidaes y pa 1925 superó la suañada cifra de Durant d'un millón d'unidaes añales, cantidá que se caltuvo hasta 1929 pa depués recuperala a partir de 1949 siendo líder mundial absolutu, a partir d'ellí, na construcción d'automóviles.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Clymer, Floyd. Treasury of Early American Automobiles, 1877-1925. New York: Bonanza Books, 1950.
  • Louis Chevrolet

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 14 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 1904. Data de consulta: 22 xunu 2023. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]