Napoleón III Bonaparte

De Wikipedia
Napoleón III Bonaparte
Emperador de los franceses (es) Traducir

2 avientu 1852 - 4 setiembre 1870
jefe de Gobierno de Francia (es) Traducir

26 ochobre 1851 - 2 xineru 1870
Léon Faucher - Émile Ollivier
Presidente de Francia

20 avientu 1848 - 2 avientu 1852
Louis-Eugène Cavaignac - Adolphe Thiers
22. copríncipe francés d'Andorra

20 avientu 1848 - 4 setiembre 1870
Lluis Felipe I de Francia - Adolphe Thiers
Gran maestro de la Legión de Honor (es) Traducir


miembru de la Asamblea Nacional francesa

Vida
Nacimientu París[1]20 d'abril de 1808[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia [3]
Muerte Chislehurst (en) Traducir[4]9 de xineru de 1873[2] (64 años)
Sepultura Tumba de Napoleón III (es) Traducir
Causa de la muerte sepsis (es) Traducir
Familia
Padre Lluis Bonaparte
Madre Hortensia de Beauharnais
Casáu con Eugenia de Montijo (1853 – m. 1873)[5]
Pareyes ‎Alice Ozy‎
Eléonore Vergeot
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Bonaparte
Estudios
Estudios Waffenplatz Thun (en) Traducir
Llingües falaes francés
Alumnu de Guillermo Enrique Dufour (es) Traducir
Oficiu políticuescritor
Llugares de trabayu París
Premios
Serviciu militar
Graduación xeneral del exércitu
Lluchó en guerra franco-prusiana
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Carlos Lluis Napoleón Bonaparte (20 d'abril de 1808París – 9 de xineru de 1873Chislehurst (en) Traducir) foi l'únicu presidente de la Segunda República Francesa (1848-1852) y, darréu, emperador de los franceses ente 1852 y 1870 sol nome de Napoleón III, siendo l'últimu monarca de Francia.

Fíu de Lluis I y de Hortensia de Beauharnais, fía de la emperatriz Josefina, nació nel senu de la Casa de Bonaparte. Por cuenta de el so parentescu con Napoleón Bonaparte, convertir nel herederu llexítimu de los derechos dinásticos tres les muertes socesives del so hermanu mayor y Napoleón II.

La so filosofía política yera un amiestu de romanticismu, de lliberalismu autoritariu y de socialismu utópico, anque nos últimos años foi insigne defensor del tradicionalismu y de la civilización católica. Quixo significar un arreglu frente al anticlericalismu y el ateísmu de la Revolución francesa. Tuvo una política d'espansión de la civilización clásica que, na so opinión, Francia representaba, frente al surdimientu d'Alemaña y Estaos Xuníos, potencies emerxentes de tipu protestante.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Lluis Napoleón Bonaparte nació en Burdeos. El so padre foi Lluis Bonaparte, rei d'Holanda, hermanu más nuevu de Napoleón I, y la so madre Hortensia de Beauharnais, poro, la so carrera política foi construyida sobre'l fechu de que yera familiar (sobrín) de Napoleón I.

Dempués de la derrota final de Napoleón I y la so deposición en 1815 y la restauración de la monarquía de los Borbones en Francia, por llei del 1 de xineru de 1816, desterrar a tolos Bonaparte del territoriu francés. Reinar Hortensia se exilió en Suiza colos sos fíos y mercó, en 1817, el castiellu de Arenenberg (Suiza), qu'apodera'l llagu de Constanza.

El futuru emperador asistió al Llicéu d'Augsburgu y adquirió les sos primeres conocencies marciales d'un antiguu oficial de Napoleón I. En 1830 foi voluntariu nel exércitu suizu, onde llogró'l grau de capitán d'artillería en 1834.

El mozu Luis-Napoleón moró amás d'en Suiza, n'Alemaña ya Italia. Siendo mozu, n'Italia, él y el so hermanu Napoleón Lluis implicar nes protestes de los carbonarios, una organización de la resistencia italiana, emparentada cola francmasonería, que lluchaba contra la dominación austriaca nel norte d'Italia.

Socesión del bonapartismo[editar | editar la fonte]

Los cuatro Napoleones.

Según la llei de la socesión que Napoleón I estableciera mientres el Primer Imperiu, la prelatura pal tronu imperial era: la so descendencia llexítima direuta y depués los sos hermanos y la so descendencia. El primeru nel orde socesoriu yera'l so fíu: el rei de Roma. Siguir Xosé Bonaparte, rei de Nápoles y d'España, y dempués Lluis Bonaparte, rei d'Holanda, y los sos fíos. Luciano Bonaparte, príncipe de Canín, y los sos descendientes fueron escluyíos de la socesión imperial.

Como José nun tenía nengún fíu varón, y el so hermanu Napoleón Lluis Bonaparte (1804-1831) y el so primu Napoleón II en 1832, preceder, Luis-Napoleón convertir nel herederu de Bonaparte na xeneración siguiente.

Llucha pol poder[editar | editar la fonte]

Siendo yá l'herederu del bonapartismo y residente nel Reinu Xuníu, volvió secretamente a Francia n'ochobre de 1836, per primer vegada dende la so niñez, pa intentar un golpe d'estáu en Estrasburgu. El golpe falló, pero pudo escapar. Nuevamente, intentó otru golpe n'agostu de 1840, cruciando la canal de la Mancha con una pequeña nave con dellos soldaos en Boulogne-sur-Mer. Prindáu, esta vegada foi encarceláu so un réxime de comodidá relativa na fortaleza de la ciudá de Ham. Mientres los sos años d'encarcelamientu escribió los ensayos que denotan la so ideoloxía romántica, el so lliberalismu autoritariu, ya inclusive el so socialismu utópico. Consiguió safase de la prisión a Southport, Reinu Xuníu, en mayu de 1846, camudando la ropa con un carpinteru que trabayaba na fortaleza de Ham.

Presidente de la Segunda República[editar | editar la fonte]

Ascensu al poder: Eleición democrática[editar | editar la fonte]

Lluis Napoleón vivió en Gran Bretaña hasta la revolución de febreru de 1848, que depunxo al rei Lluis Felipe I y qu'estableció la Segunda República Francesa. Llibre de volver a Francia, el 4 de xunu de 1848, ye escoyíu diputáu (en cuatro departamentos) y ocupa un escañu na Asamblea en setiembre.

Eleiciones en Francia, 1848.

El 4 de payares de 1848, promúlgase la constitución de la II República, y preséntase como candidatu a la presidencia, nes primeres con sufraxu universal masculín en Francia. Luis-Napoleón ganó por apolmonante mayoría, nes eleiciones celebraes el 10 d'avientu de 1848, con 5,5 millones de votos de los 7,4 millones rexistraos (alredor 75 % de votos) contra los 1 900 000 votos de Louis-Eugène Cavaignac, el so rival más cercanu.

La so abuitada victoria foi debida a l'ayuda de les mases rurales, pa les cualos el nome de Bonaparte significaba daqué, contrariamente a los nomes de los otros competidores pa la presidencia que-yos yeren desconocíos, de muncha ayuda foi la so lema eleutoral «Non más impuestos, embaxo los ricos, embaxo la República, llarga vida al Emperador». Representaba entós tamién la idea de rescatar l'orde tradicional y la causa de la relixón católica, amenazada polos lliberales.

La plataforma de Lluis Napoleón significaba pa los eleutores la restauración del orde dempués de los meses del baturiciu políticu, del gobiernu fuerte, del afitamientu social y del grandor nacional, a los cualos él abrogó con tol creitu del so nome, especialmente cola memoria del so tíu Napoleón I, yá héroe nacional de Francia.

El príncipe presidente[editar | editar la fonte]

El Príncipe Presidente.

La constitución de la II República estableció ríxides normes al exerciciu de la maxistratura presidencial llindándola pa un términu de solu cuatro años, ensin posibilidá de reeleición, con cuenta d'evitar qu'un presidente abusara del so poder pa tresformar la República nuna dictadura o llograra una presidencia vitalicia.

En mayu de 1849 celebráronse eleiciones a l'Asamblea nacional que ganaron los monárquicos legitimistas. La presidencia de Luis-Napoleón tuvo asina marcada pola so oposición a la política conservadora d'esta Asamblea nacional: unviada a Roma de les tropes p'apoderar una rebelión contra'l papa; votu de la llei Falloux, favorable pa la enseñanza relixosa, etc.

El 31 de mayu de 1850, l'Asamblea votó una llei eleutoral qu'esanició'l sufraxu universal masculín y retornó al votu censitario, lo qu'esanició a tres millones de persones del eleutoráu, ente les que taben artesanos y obreros estacionales. Per otra parte, Lluis Napoleón primió p'aumentar la duración del so mandatu, ente que l'Asamblea nacional oponer a tou proyeutu de reforma constitucional. Y foi tamién qu'a principios de los años 1850, el 15 d'agostu pasó a ser la fiesta nacional en Francia. Esta celebración dexó al príncipe presidente empezar la transición escontra'l segundu Imperiu, ya impunxo con ésitu un modelu de fiesta nacional que tamién foi la bienvenida na República. El 15 d'agostu pasó a ser pos por decretu del 15 de febreru de 1852 la fiesta de san Napoleón.[7]

Finalmente, el 2 d'avientu de 1851, Lluis Napoleón dio un golpe d'estáu, presentándose ante los franceses como defensor de la democracia —sufraxu universal— frente a l'Asamblea —censitaria—. La crisis foi superada por aciu la celebración d'un plebiscitu popular que-y foi favorable y qu'aumentó el so autoritarismu, qu'exerció contra los republicanos estremistes y los monárquicos legitimistas y orleanistas.

El 14 de xineru de 1852 promulgóse una nueva constitución que reforzó los poderes del executivu —duración de la presidencia 10 años, reelegible— y menguó'l del llexislativu qu'estremó en trés cámares: Asamblea, Senáu y Conseyu d'Estáu. Finalmente, por aciu plebiscitu celebráu en payares, Francia creó un Imperiu, que se proclamó solemnemente el 2 d'avientu de 1852.

El Segundu Imperiu[editar | editar la fonte]

El Palaciu de les Tullerías mientres el Segundu Imperiu.

El Segundu Imperiu foi un réxime políticu qu'a lo llargo de los años, evolucionó del autoritarismu a la democracia:

L'Imperiu Autoritariu (1852-1863)[editar | editar la fonte]

Hasta 1860 Napoleón III gobierna ensin oposición, en parte, pol control policial y la censura de prensa, y en parte pol ameyoramientu económica de Francia. Coles mesmes, los trunfos en política esterior refuercen la política del emperador.

La política esterior del Segundu Imperiu[editar | editar la fonte]

Tres direutrices marquen la política esterior del emperador: el fomentu del colonialismu, el sofitu a la unidá italiana y el intervencionismu.

  • Colonialismu:

Napoleón III impulsa'l imperialismu francés, non yá con fines económicos —buscando materies primes y mercaos—, sinón políticu, a imitación del Reinu Xuníu. Más que n'África —onde sigue la penetración empecipiada nel reináu de Lluis Felipe I n'Arxelia y Senegal—, l'emperador afita la so atención n'Asia. Por aciu el Tratáu de Tien Tsin, en 1860, China vese obligada a abrir los sos puertos al comerciu francés. Pero ye n'Indochina onde'l Segundu Imperiu pon en marcha una auténtica empresa colonizadora, cola sida de la espedición francu-española a CochinchinaVietnam y Laos—, l'Imperiu va dar# en la so anexón ente 1862 y 1867 y a la ocupación de Camboya en 1863.

  • Unidá d'Italia:
Napoleón III na batalla de Solferino. Obra d'Adolphe Yvon.

L'emperador ye un decidíu partidariu de la unidá d'Italia. Pa ganase'l sofitu de Francia, Cavour, primer ministru d'El Piamonte, nun duldara en participar al llau de Francia y el Reinu Xuníu na guerra de Crimea (1854-56). En 1858 na Entrevista de Plombières (Plombiéres-les-Bains), Cavour, promete la entrega a Francia de Saboya y Niza, que se lleva a efeutu en 1860. Les tropes conxuntes de Francia y Piamonte consiguen grandes ésitos frente a Austria nes batalles de Magenta y Solferino, pero la medrana a que'l conflictu estiéndase fai que Napoleón III firme por separáu la paz de Villafranca en 1859. Los nacionalistes italianos siéntense traicionaos por Napoleón III, siendo la «cuestión romana» la qu'encrespe les rellaciones del gobiernu imperial colos católicos.

  • Intervencionismu:

Si Lluis Felipe esforciárase en caltener la paz hasta'l puntu de que munchos franceses considerar un coimbre, Napoleón III hubo d'aselar a Europa y convencela de qu'otru Napoleón nun significaba somorguiar de nuevu'l continente na guerra. Tou cuanto tenía que faer yera atopar una guerra pequeña que satisfixera a los sedientos de gloria en casa, pero ensin esmoler a naide nel estranxeru. Asina, xunir a Gran Bretaña nuna guerra menor contra Rusia en 1854, y en 1859 empeñar n'otra contra Austria. En 1860 paecía que conduxera bien los asuntos y topábase nel cume de la popularidá y el prestíu.

Guerra de Crimea[editar | editar la fonte]

Rusia pretendía'l control de los restos del Imperiu turcu —llamáu «l'enfermu d'Europa»—: los Balcanes y el control del estrechu de los Dardanelos. El Reinu Xuníu, por intereses comerciales, opónse y sofita a Turquía frente a los rusos. Francia se alía col Reinu Xuníu ya intervién na guerra de Crimea, que termina nel Congresu de París en 1856, alzándose Napoleón III como «l'árbitru d'Europa».

Batalla de Tchernaya na Guerra de Crimea.
Proyeutu de Protectoráu n'Ecuador[editar | editar la fonte]

En 1859 el presidente d'Ecuador, Gabriel García Moreno desenvolvió un proyeutu de protectoráu qu'unvió, per mediu de tres cartes, a Emilie Trinité, encargáu de negocios de Francia con sede en Guayaquil, nes que solicitaba una asociación col imperiu empobináu por Napoleón III, similar a la que tenía Canadá col Reinu Xuníu nesa dómina. El mandatariu ecuatorianu guardara la restauración política impuesta en Francia tres la revolución de 1848, col consiguiente apoxéu económicu y de prestíu que ganó la nación europea, y por ello convencióse de que la so patria podría siguir igual camín. Les cartes nunca llegaron a París, pos Trinité morrió nel puertu ecuatorianu antes de reenviarlas al so Gobiernu, anque'l Presidente ecuatorianu nun lu supo de momentu. A entamos de xunu de 1861 llegó a Guayaquil Aimé Fabre, nuevu encargáu de negocios de Francia. Al presentar los sos credenciales ante'l presidente García Moreno, a mediaos de xunu de 1861 na ciudá de Quitu, encetóse nuevamente la tema del protectoráu; García Moreno comunicólu a Fabre la so esmolición de que toa Llatinoamérica, y quiciabes toa América (teniendo en cuenta la guerra de secesión estauxunidense), atópase en peligru. Solo una fuerte potencia europea podía detener esi enclín, asitiando una estabilidá política y que Francia tenía de convertir al Ecuador na so base para dende ellí estender la so influencia.[8]

Con vehemencia, Fabre tresmitió darréu al canciller francés Antoine Edouard Thouvenel el pidimientu de García Moreno. En cartes confidenciales, fixo una detallada descripción de la población, el clima y los recursos del Ecuador; delineó los pasos riquíos pa establecer un protectoráu francés por aciu un plebiscitu, según la ruta que tendríen de tomar les tropes franceses pa llegar de Guayaquil a Quito. Dos mil soldaos franceses, delles naves y cañones, aseguraríen el votu, llibre de desordes o interferencia esterna. Eso sí, alvirtió que Gran Bretaña podría ser una seria torga. En setiembre de 1861, el canciller Thouvenel («frente a l'avolumada información unviada por Fabre») apurrió a Napoleón III el so famosu Informe al emperador. Ellí señaló que de ser aceptada la propuesta, el presidente ecuatorianu convocaría a una Convención Nacional que, según él, votaría con entusiasmu pol pactu d'unión con Francia. Thouvenel destacó que la isla Puná, a la entrada del ríu Guayas, sería un escelente puntu d'escala y suministru pa les naves franceses de guerra y de comerciu nel Pacíficu. Alvirtió sicasí, que'l presidente peruanu Ramón Castilla nun tendría escupulicios pa suministrar armes y dineru a tolos que quixeren combatir el proyeutu de García Moreno.[8]

Primeramente Napoleón III, anque non del tou renuente al plan, bazcuyó n'adoptar el compromisu plantegáu por García Moreno yá que la so escuadra nel Pacíficu nun yera lo suficientemente fuerte pa enfrentar un adversariu como Gran Bretaña, por casu. En febreru de 1862, una razón muncho más poderosa pesó sobre'l so ánimu: Francia empecipiara la so intervención armada en Méxicu, empresa qu'absorbió tol so interés y remató cola instalación del imperiu francés en dichu país por un curtiu ralu. Primero que Fabre pudiera arrexuntar tola información adicional que'l canciller Thouvenel solicitára-y, llegó la orde del emperador francés de refugar la ufierta en términos evasivos y diplomáticos.[8]

Guerra de Méxicu[editar | editar la fonte]
El fusilamiento de Maximiliano I, por Edouard Manet.

Dende la so independencia d'España en 1821, Méxicu sufriera una guerra civil latente ente conservadores y lliberales. Tres años de guerra ente dambos bandos, les finances de Méxicu atópase en crisis, polo que Benito Juárez tomó la decisión de suspender el pagu de la delda esterna a Francia, España y Reinu Xuníu. Posterior a la convención en Londres en 1861, estos trés países unviaron naves de guerra a Méxicu. Manuel Dobláu realizó un escelente cabildeo colos representantes d'España y del Reinu Xuníu, quien aceptaron los motivos de nun realizar los pagos, polo cual retiráronse de Méxicu; pero Francia nun los aceptó, empecipiando asina los planes d'invasión del país azteca.

Los conservadores solicitaron la intervención esterior y ufiertaron la corona de Méxicu a Maximiliano d'Habsburgu, Archiduque d'Austria, coles mires de que'l nuevu emperador diera a les empreses franceses un tratu preferencial, estableciendo asina una zona d'influencia en Méxicu. L'imperiu d'ultramar n'América yera bien deseyáu por Napoleón III pa frenar la importante influencia que yá teníen los Estaos Xuníos, que naquel momentu topábense somorguiaos na Guerra Civil.

Pero les sos ilusiones imperialistes veríense atayaes al sufrir la so primer derrota militar en cincuenta años, una y bones el 5 de mayu de 1862, na batalla de Puebla, l'exércitu mexicanu, comandado pol Xeneral Ignacio Zaragoza, solmenó una derrota al exércitu francés comandado pol Xeneral Charles Ferdinand Latrille, Conde de Lorencez, consideráu invencible. Esta victoria del exércitu mexicanu non solo sorprendió al mundu, sinón que revitalizó l'espíritu nacionalista de los mexicanos. Entá taba viva l'amenaza estranxera, una y bones les tropes de Napoleón III entraben al país col sofitu de los conservadores. Los lliberales mexicanos aguantaron por aciu la guerra de guerrilles, una guerra de gastadura qu'a final de cuentes acabó cola intervención francesa. En París yeren mayores les protestes d'intelectuales, políticos opositores al réxime de Napoleón y los familiares de los soldaos, que yeren frecuentemente masacrados y los sos cuerpos nunca devueltos.

Ante les derrotes infligidas poles guerrilles mexicanes, les tropes de Napoleón III retirar de Méxicu, y Maximiliano I sería fusiláu nel Cuetu de les Campanes, en Querétaro en 1867, xunto col Xeneral Miguel Miramón y Tomás Mejía, ante la protesta de reis y xefes d'estáu. La repercusión d'esta derrota sería importante pal Segundu Imperiu.

La política interna del Segundu Imperiu[editar | editar la fonte]

Les fuercies sobre les que se sofitó'l gobiernu de Napoleón III fueron l'exércitu, la burguesía y la Ilesia.

L'Imperiu Lliberal (1863-1868)[editar | editar la fonte]

Moneda de Napoleón III. Nel aviesu apaez l'escudu imperial.

Dempués d'un periodu de transición, al falla-y los sofitos tradicionales —Ilesia y burguesía—, el gobiernu xira escontra la izquierda en busca de nuevos sofitos.

Dientro d'esta política lliberal ta'l derechu d'iniciativa del Parllamentu (1860) y el control de los presupuestos per parte de les Cámares (1861). En 1864 otorgar el derechu d'asociación y fuelga.

A partir de 1867, el malestar pola política esterior —fracasu de Méxicu— ya interior —crisis económica— fuercen les concesiones del réxime. En 1867 conceder al Cuerpu Llexislativu'l derechu d'interpelación y responsabilidá ministerial ante les Cámares. Coles mesmes, anídiense les lleis de prensa —supresión de la censura previa— y xunta —anulación de l'autorización previa—.

L'Imperiu Parllamentariu (1868-1870)[editar | editar la fonte]

Nes últimes eleiciones de 1869 la meyora de la oposición rescampla, acentuándose les reformes dende'l poder. Modifícase la Constitución, fortaleciendo'l parllamentarismu y retáyense les facultaes constitucionales de la pareya imperial. Toes esta reformes fueron acotaes pol pueblu nun plebiscitu celebráu en mayu de 1870.

Campañes militares[editar | editar la fonte]

La respuesta de Napoleón a la demanda de Rusia pa influyir nel Imperiu otomanu llevó a una victoriosa participación de Francia na guerra de Crimea (marzu de 1854-marzu de 1856). Tamién aprobó llanzar una espedición naval en 1858 pa castigar a los vietnamitas y forzar a la so corte real a aceptar una presencia francesa nel país. El 14 de xineru de 1858 Napoleón escapó a otra tentativa d'asesinatu.

En mayu de 1859 la intervención francesa asegura la derrota d'Austria n'Italia. Pero la invasión francesa de Méxicu (xineru de 1862–marzu de 1867) terminó en derrota y na execución del emperador de Méxicu Maximiliano sofitáu per Francia.

Bismarck (con cascu) y Napoleón III tres la batalla de Sedán.

N'ochobre de 1865 en (Biarritz), el canciller prusianu Otto von Bismarck llogró de Napoleón III que Francia se caltuviera al marxe d'un previsible conflictu austru-prusianu, ente que Prusia comprometer a sofitar al Reinu d'Italia pa consiguir l'anexón de Venecia, en manes austriaques. Napoleón pensó que'l conflictu sería llargu y brindaría-y la oportunidá d'actuar de mediador y seique consiguir ventayes territoriales. L'emperador comprometer a mediar ante los italianos, lo que se consiguió cola alianza ofensivu-defensiva contra Austria roblada n'abril de 1866. Pero Prusia ganó fácilmente a Austria na guerra de les Siete Selmanes.

Forzáu pola diplomacia del canciller alemán Otto von Bismarck, Napoleón declaró l'entamu de les hostilidaes na guerra franco-prusiana (1870) que resultó desastrosa pa Francia y dio vía llibre a la conformanza del Segundu Reich. L'Emperador foi presu na batalla de Sedán el 2 de setiembre y depuestu poles fuercies de la Tercer República en París dos díes depués.

Matrimoniu, fíu y familia[editar | editar la fonte]

Casáu con Eugenia de Montijo (condesa de Teba), una noble española d'ascendencia escocesa y española, Napoleón III tuvo un fíu, Eugenio Bonaparte (Napoleón Eugenio Lluis Juan José, 1856-1879), quien a la muerte de Napoleón III convertir en xefe de la familia y foi llamáu polos sos partidarios Napoleón IV.

Exiliu y muerte[editar | editar la fonte]

Napoleón III morrió nel exiliu n'Inglaterra'l 9 de xineru de 1873. Ta soterráu na Cripta Imperial de l'Abadía de Saint Michael (Inglaterra).

Legáu del Segundu Imperiu[editar | editar la fonte]

Mal conocíu nos nuesos díes, el Segundu Imperiu correspuende sicasí a una de les más terribles dómines de desenvolvimientu y de prosperidá que Francia conociera.

Economía[editar | editar la fonte]

Al nivel económicu, el país dotar d'infraestructures modernes, d'un nuevu sistema financieru, bancariu y comercial y repunxo en 1870 el so retrasu industrial sobre'l Reinu Xuníu, en parte gracies a la política voluntarista del emperador y gracies a la so eleición del llibre cambéu. (ver dirigismo)

  • Urbanismu y ferrocarril:

Napoleón III impulsó los trabayos del barón Haussmann en París, que fixeron d'esta ciudá una de les capitales más belles del mundu. Grandes seiciones de la ciudá baltáronse y el trazáu de vieyes y complicaes cais reemplazar por anches aveníes, según direición del barón (1809-1891), prefeutu del Sena (1853-1870), con un efectivu sistema financieru qu'avanzó la idea de que les plusvalíes xeneraes polos cambeos teníen de beneficiar al conceyu y non solamente a los propietarios de los terrenes afeutaos.

El Segundu Imperiu vio la construcción de la rede francesa de ferrocarril, anque'l so diseñu radial nun foi bien afortunáu.

Artes[editar | editar la fonte]

Esti periodu foi bien granible a nivel lliterariu, abarca de Flaubert a Sand o a los hermanos Goncourt (Edmond y Jules). La Ópera Garnier ilustra la importancia concedida del mundu del espectáculu, l'elementu de la fiesta imperial».

Personalmente apasionáu por historia (debémos-y una Historia monumental de Xuliu César), l'Emperador tamién xugó un papel clave na puesta en marcha d'arqueoloxía moderna en Francia, cola creación del muséu de les Antigüedaes nacionales de Saint-Germain-en-Laye.

Sociedá[editar | editar la fonte]

Los progresos sociales fueron innegables: reconocencia del derechu de fuelga[9] y d'organización de los asalariaos (antecedentes de sindicatos) concedíos en 1864, elevación del nivel de vida de los obreros y de los llabradores, los comedores de beneficencia entamaos pa los probes, primeros sistemes de jubilación y de seguros pa los obreros, desenvolvimientu de la educación de masa, etc.

Ciencia y teunoloxía[editar | editar la fonte]

Sol impulsu personal de la emperatriz Eugenia, sofitáronse los trabayos de Louis Pasteur y de Ferdinand de Lesseps, que respeutivamente, van acabar na vacuna contra la rabia y na canal de Suez, inauguráu en 1867.

Ancestros[editar | editar la fonte]

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16. Sebastiano Nicola Buonaparte
 
 
 
 
 
 
 
8. Giuseppe Maria Buonaparte
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17. Maria Anna Tusoli
 
 
 
 
 
 
 
4. Carlo Maria Buonaparte
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
18. Giuseppe Maria Paravicini
 
 
 
 
 
 
 
9. Maria Saveria Paravicini
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
19. Maria Angelica Salineri
 
 
 
 
 
 
 
2. Lluis I d'Holanda
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
20. Giovanni Agostino Ramolino
 
 
 
 
 
 
 
10. Giovanni Geronimo Ramolino
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
21. Angela Maria Peri
 
 
 
 
 
 
 
5. Maria Letizia Ramolino
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
22. Giuseppe Maria Pietrasanta
 
 
 
 
 
 
 
11. Angelica Maria Pietrasanta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
23. Maria Giuseppa Malerba
 
 
 
 
 
 
 
1. Napoleón III Bonaparte, Emperador de los Franceses
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
24. Claude de Beauharnais, Conde des Roches-Baritaud
 
 
 
 
 
 
 
12. François V de Beauharnais, Marqués de La Ferté-Beauharnais y barón de Beauville
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
25. Renée Hardouineau de Laudanière
 
 
 
 
 
 
 
6. Alexandre de Beauharnais
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
26. François Jacques Pyvart de Chastullé, Señor de Chastullé
 
 
 
 
 
 
 
13. Henriette Pyvart de Chastillé
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
27. Jeanne Hardouineau de Laudanière
 
 
 
 
 
 
 
3. Hortense de Beauharnais
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
28. Gaspard Joseph Tascher de La Pagerie
 
 
 
 
 
 
 
14. Joseph-Gaspard de Tascher de la Pagerie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
29. Françoise Bourreau de La Chevalerie
 
 
 
 
 
 
 
7. Marie Josèphe de Tascher de la Pagerie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
30. Joseph François des Vergers de Sannois
 
 
 
 
 
 
 
15. Rose-Claire Vergers de Sannois
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
31. Catherine Marie Brown
 
 
 
 
 
 

Discutiniu sobre'l so parentescu con Napoleón I[editar | editar la fonte]

N'abril de 2014, estudios d'ADN demostraron que l'emperador Napoleón III nun yera sobrín de Napoleón Bonaparte.[10] Sábese que la so madre tuvo un fíu illexítimu col xeneral Charles Joseph, conde de Flahaut, Carlos Augusto de Morny. Nun resulta escabarriáu pensar que'l mesmu Charles Joseph fuera igualmente'l padre biolóxicu de Napoleón III. Ello implicaría que'l monarca francés sería nietu de Talleyrand, yá que s'acepta que Charles Joseph yera en realidad hijo biolóxicu del políticu y diplomáticu francés.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «LIBRIS» (16 ochobre 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. Afirmao en: Archivio Storico Ricordi. Data de consulta: 3 avientu 2020. Identificador del Archivio Storico Ricordi: 3333.
  5. Identificador de persona en The Peerage: p4495.htm#i44941. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  6. URL de la referencia: https://www.thersa.org/about/albert-medal/past-winners.
  7. Llibru, LA SAINT-NAPOLÉON, Quand le 14 Juillet se fêtait le 15 Août, de Sudhir Hazareesingh.- Édictions Tallandier, 2007 (ISBN 978-2-84734-2)
  8. 8,0 8,1 8,2 Garibaldi, Rosa (2 d'agostu de 2009). «Cuando Ecuador casi foi Francia». El Comercio de Perú. http://elcomercio.pe/impresa/notas/cuando-ecuador-casi-foi-francia/20090802/321935. Consultáu'l 9 de febreru de 2013. 
  9. (en castellanu) Huelga que camudaron la historia... o non. Cadena SER. 26 de setiembre de 2010. http://cadenaser.com/ser/2010/09/26/sociedad/1285467207_850215.html. 
  10. «L'ADN revela que Napoleón III nun yera sobrín de Napoleón Bonaparte». IDEAL (26 d'abril de 2014). Consultáu'l 27 d'abril de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Precedíu por:
Louis-Eugène Cavaignac
(Presidente del Poder Executivu)
Xefe d'Estáu de Francia Asocedíu por:
Louis-Jules Trochu
(Presidente del Gobiernu de Defensa Nacional)

Presidente de la República
(20 d'avientu de 1848-2 d'avientu de 1852)

Emperador de los Franceses
(2 d'avientu de 1852-4 de setiembre de 1870)