Reinu d'Holanda

De Wikipedia
República Bátava
[[Frisia oriental (es) Traducir|←]] [[Frisia oriental (es)
Mancomunidá de Batavia
Reinu d'Holanda
(de 5 xunu 1806 a 9 xunetu 1810)

Primer Imperiu Francés
estáu desapaecíu
Bandera de los Países Baxos
Alministración
Capital L'Haya
Llingües oficiales neerlandés
Xeografía
Economía
Moneda florín neerlandés (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

El Reinu d'Holanda (neerlandés: Koninkrijk Holland; en francés: Royaume de Hollande) foi un estáu satélite instauráu por Napoleón Bonaparte pal so tercer hermanu, Luis Bonaparte, p'asina controlar meyor los Países Baxos. El nome de la provincia principal, Holanda, foi utilizáu entós pa nomar al país enteru.

El rei Luis nun satisfixo les mires que Napoleón tenía puestes sobre él —intentó sirvir a los intereses neerlandeses en cuenta de a los del so hermanu— y el reinu eslleir en 1810, dempués de lo cual, los Países Baxos s'anexionaron a Francia hasta 1813. El reinu d'Holanda cubría'l territoriu correspondiente a los actuales Países Baxos, cola esceición de Limburgu y partes de Zelanda, que yeren territorios franceses. Frisia oriental (anguaño n'Alemaña) tamién yera parte del Reinu.[1]

Escudu d'Armes[editar | editar la fonte]

Luis Bonaparte, l'hermanu de Napoleón, instauróse como Rei d'Holanda'l 5 de xunu de 1806. Nun principiu, l'escudu d'armes del nuevu reinu diba paecese al del Reinu d'Italia:[2] una águila llevando un escudu - col escudu de los Países Baxos Xuníos, el lleón coronáu rei. N'avientu de 1806, A. Renodi diseña'l nuevu escudu en París, cola águila napoleónica y el lleón de los Países Baxos Xuníos. Alredor del escudu taba'l mandatu francés del ‘Grand Aigle'. Detrás del escudu había - típicu na heráldica napoleónica - cetros cruzaos y percima del escudu la estrella de Napoleón.

El 20 de mayu de 1807, el rei Luis - agora llamáu ‘Lodewijk' - alteria l'escudu d'armes, añadiendo un cascu, sustituyendo la estrella del so hermanu y quitando el mandatu del Grand Aigle pol testu en neerlandésEendracht maakt macht (n'español: La unión fai la fuercia). Como exemplu de la innovación de la heráldica napoleónica son los dos manes que salen de les nubes detrás del escudu con espaes, designando al Rei Luis como ‘Connétable de France.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]