Segunda República Francesa

Coordenaes: 48°49′00″N 2°29′00″E / 48.8167°N 2.4833°E / 48.8167; 2.4833
De Wikipedia
Monarquía de Xunetu
Monarquía de Xunetu
Segunda República Francesa
(de 24 febreru 1848 a 2 avientu 1852)
Segundu Imperiu Francés
estáu desapaecíu
Bandera de Francia
Himnu nacional Le Chant des Girondins
Alministración
Capital París
Forma de gobiernu presidencialismu
Llingües oficiales francés
Xeografía
Coordenaes 48°49′00″N 2°29′00″E / 48.8167°N 2.4833°E / 48.8167; 2.4833
Economía
Moneda franco francés (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La Segunda República Francesa foi'l réxime políticu republicanu instauráu en Francia mientres el periodu entendíu ente'l 25 de febreru de 1848 y el 2 d'avientu de 1852. Magar la so brevedá, produciéronse grandes reformes, que llevaríen a enllantar el sufraxu universal masculín, l'abolición definitiva de la esclavitú y el derechu al trabayu, instalando los talleres nacionales que la so midida yera dar trabayu a los obreros.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Dempués de la Revolución de 1830 contra Carlos X, xubió al tronu Luis Felipe d'Orleans, llamáu el rei burgués. Luis Felipe restableció la Carta Magna, aplicando unes reformes más lliberales; sicasí, éstes favorecíen namái a l'alta burguesía, en desterciu de los trabayadores, los intelectuales, y la pequeña burguesía. Nun otorgaben el sufraxu universal, que yera lo qu'estos sectores taben buscando, yá que nesti momentu namái teníen el derechu al votu los sectores de l'alta burguesía, los terratenientes y los que pagaben los impuestos más altos.

A partir de 1845, Francia empezó a sufrir una crisis económica: cerraron fábriques, aumentaron los paraos y la fame xeneralizóse.[1] La pequeña burguesía y los estudiantes xunir a les protestes de los obreros, de manera que cuando'l Gobiernu intentó utilizar a la policía y a les fuercies armaes, éstes negáronse, obligando al rei Luis Felipe d'Orleans a abdicar. D'esta manera, creóse un Gobiernu provisional, que daría pasu a la Segunda República Francesa.

Los dos Repúbliques[editar | editar la fonte]

La Segunda República desenvolver en dos etapes claramente estremaes.

De febreru hasta'l 23 d'abril 1848, fecha de les primeres eleiciones a l'Asamblea nacional, el gobiernu provisional de la República componer de republicanos moderaos (Alphonse de Lamartine, Garnier-Pagès, Arago, Crémieux, Marie), de radicales (Ledru-Rollin, Marrast, Flocon) y de socialistes (Louis Blanc y Albert). N'apenes dos meses, tomen una serie de midíes polítiques y sociales ensin precedentes: ye la llamada «República Social y Democrática».

Barricada en París en febreru de 1848, por Horace Vernet.

Nes eleiciones xenerales, les primeres con sufraxu universal masculín, el pesu del votu llabrador, tradicionalmente apoderáu poles clases más conservadores, imprime a la política nacional un francu xiru escontra la derecha. Los radicales y los socialistes son estremaos d'un gobiernu amenorgáu a cinco miembros: Arago, Lamartine, Ledru-Rollin, Marie y Garnier-Pagès. Unes primeres midíes impopulares adoptaes ensin demoranza provoquen manifestaciones de protesta en París del 23 al 26 de xunu 1848. Rápido los obreros tomen les cais y llevanten barricaes. Declárase l'estáu de sitiu y la revuelta ye duramente reprimida pol xeneral Cavaignac. Son conocíes como les «Xornaes de xunu», y marquen el pasu ensin transición a una república conservador y autoritario.

De la Segunda República al Segundu Imperiu[editar | editar la fonte]

El 10 d'avientu 1848, el primer Presidente de la República francesa ye escoyíu por sufraxu universal masculín: tratar de Luis Napoléon Bonaparte, el príncipe presidente», sobrín de Napoleón Bonaparte. La Constitución prevía un mandatu presidencial de cuatro años, ensin posibilidá de reeleición.

A partir de 1850, Luis Napoleón Bonaparte multiplica les xires en provincies con vistes a una posible reeleición. Ante la negativa de l'Asamblea a modificar la Constitución nesi sentíu, prepara minuciosamente un golpe d'Estáu que lleva a cabu'l 2 d'avientu 1851, tomando militarmente los puntos estratéxicos del país. La represión y aniquilación de los sos oponentes ye fulminante. El so toma del poder ye ratificada por un plebiscitu entamáu'l 21 d'avientu, nel que bona parte del electoráu vese priváu del so derechu a votar.[2] La Constitución va ser modificada estableciendo un mandatu presidencial de 10 años, llindando les prerrogativas de l'Asamblea Nacional, y concentrando los poderes en manes del executivu.

El 7 de payares 1852, un nuevu plebiscitu pon fin a la Segunda República ya instaura el Segundu Imperiu. Luis Napoleón Bonaparte ye proclamáu como «Napoleón III, Emperador de los franceses», el 2 d'avientu 1852, fecha recordatoria de la coronación de Napoleón I y de la batalla d'Austerlitz.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Anceau, Eric, Napoléon III, un Saint-Simon à cheval, Paris, Tallandier, 2008.
  • Choisel, Francis, La Deuxième République et le Second Empire au jour le jour, chronologie érudite détaillée, Paris, CNRS Editions, 2015.
  • Girard, Louis Napoléon III, Paris, Fayard,1986.
  • Tulard, Jean (dir.), Dictionnaire du Second Empire, Paris, Fayard, 1995, 1348 p.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Alexis de Tocqueville, Souvenirs (obra póstuma)
  2. Víctor Hugo, Napoléon -y petit, ed. Jeffs, 1862

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]