Infraestructura

De Wikipedia
Infraestructura
estructura
Cambiar los datos en Wikidata
Les autopistes son unes de les infrestructuras más usaes pola sociedá actual.
Les infraestructures suponen grandes inversiones iniciales, lo qu'implica periodos d'amortización bien llargos, en dellos casos de décades. Na imaxe, Ponte de La Vicaria.

Denominar infraestructura urbana (etimoloxía: infra = debaxo) a aquella realización humana diseñada y empobinada por profesionales d'Arquiteutura, Inxeniería Civil, Urbanistes, etc., que sirven de soporte pal desenvolvimientu d'otres actividaes y el so funcionamientu, necesariu na organización estructural de les ciudaes y empreses.[1]

El vocablu, utilizáu davezu como sinónimu de obra pública por ser l'Estáu l'encargáu de la so construcción y caltenimientu, en razón de la utilidá pública y de los costos d'execución, xeneralmente elevaos, entiende:

Les infraestructures de tresporte.

Les infraestructures enerxétiques.

Les infraestructures hidráuliques.

Les infraestructures de telecomunicaciones.

Les infraestructures de Edificación.

Les grandes obres d'infraestructura, munches vegaes xeneren impautos sociales y ambientales, poniendo en riesgu la salú y bienestar de les comunidaes afeutaes, polo que precisen de refechos estudios d'impautu ambiental previos a la so realización.

Coles mesmes, tamién se denomina col nome d'infraestructura a la "infraestructura verde", que se compón principalmente de vexetación y suelos, y que tien l'oxetivu d'ameyorar la xestión de l'agua d'agua de los ambientes construyíos, con beneficios llaterales tales como ameyora na calidá del aire, amenorgamientu del efeutu "isla de calor", etc.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Infrastructure, Dicionario compactu Oxford English, http://www.askoxford.com/concise_oed/infrastructure (accesu 9 de mayu de 2010)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]