Hospital

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar

Un hospital o nosocomio ye un establecimientu sanitariu pa l'atención y asistencia a enfermos per mediu de profesionales médicos, d'enfermería y personal auxiliar y de servicios técnicos mientres 24 hores, 365 díes del añu y disponiendo de tecnoloxía, aparatología, instrumental y farmacoloxía fayadices. Esisten tres clases d'hospitales: de Primer, Segundu y Tercer niveles, siendo la so asistencia de menor a mayor complexidá. Dientro d'ellos atiéndese a pacientes con afectaciones que van dir de simples a pergraves, crítiques, curiaos paliativos o inclusive terminales.

Hestoria[editar | editar la fonte]

D'antiguo, l'obispu taba encargáu de curiar de tolos probes, sanos y enfermos, de les vilbes, güérfanos y pelegríns, y cuando les ilesies teníen rentes segures, destinábase la cuarta parte d'elles al socorru de los probes. Esta separación dio llugar al establecimientu d'hospitales, domus religiosæ, onde los probes aconceyaos podíen recibir con más comodidá los auxilios que precisaben. En delantre, la cuarta de los probes nun se pagó con exactitú y los abusos o'l cambéu de disciplina amenorgaron les coses hasta tal puntu que los hospitales nun subsistíen más que coles llimosnas de los fieles: dalgunos fundáronse con exención de la xurisdicción de los ordinarios y otros a títulu de beneficiu eclesiásticu y esta ye la razón pola que los cánones y canonistas falen de los hospitales, estremando los que constituyíen verdaderos beneficios alministraos no espiritual y envernada por eclesiásticos titulares, de los hospitales que nun siendo fundaos por obispos nin rexíos por clérigos, yeren unos establecimientos puramente seglares nos que l'obispu nun tien más que'l derechu de visita, como tratándose d'una obra pía.

Les lleis del derechu romanu señálennos, con nomes griegos, les diverses especies d'hospitales qu'esistíen d'antiguo n'Oriente.

  • La casa en que se recibíen los pelegrinos y los estranxeros llamábase Xenodochium, y dar la mesma denominación en munches paraxes del derechu canónicu.
  • La llei Sancimus llapada al llugar en que se curien los enfermos Nosocomium o Nosoconium. El alministradores d'esta especie d'hospitales conocer nel derechu col nome de parabolani.
  • El llugar destináu a alimentar a los neños como lu foi la inclusa o casa de neños expósitos, llamábase Brephotrophium
  • Conocer col nome Procotrophium el llugar en que se recoyíen los probes y los méndigus
  • Orphanotrophium yera l'hospital de los güérfanos.
  • Gerentozomium yera'l llugar destináu a los probes vieyos y a los inválidos.
  • Llamábase Grotophomium al hospital en que fæminæ debilium sententatrices habitabant.
  • Había tamién hospitales destinaos a los malatus.

Toes estes distintes cases y otres con diversos nomes, pero de la mesma clase de fundación, entiéndense anguaño sol nome xenéricu de hospital. Bien llueu hubo d'estes cases de caridá en toles grandes ciudaes. Diz san Epifanio:

Los obispos por caridá escontra los estranxeros, acostumen establecer estes cases nes que ponen a los inválidos y enfermos y suminístren-yos la subsistencia hasta onde los sos medios algamen.

Hôtel-Dieu de París

Comúnmente, yera un sacerdote'l que tenía la intendencia de los hospitales. Había tamién persones riques que sosteníen hospitales a la so mariña y que nellos sirvíen a los probes por si mesmos. Diz Bergier:

De tolos hospitales d'Europa, el Hôtel-Dieu de París ye'l más célebre pola so antigüedá, les sos riqueces, el so gobiernu y pol númberu d'enfermos qu'hai nél. Tou cuanto llograron axuntar los historiadores más esactos llindar a probar qu'esti hospital esistía antes de Carlomagno y de consiguiente, antes del añu 811. L'octavu Concilio de París, celebráu en 829, ordena qu'el diezmu de toles tierres que venció á los canónigus de París l'arzobispu Jonade, dar al hospital de San Cristóbal nel que los canónigos exercitaben la so caridá para colos probes. El añu 1002, l'obispu de París venció a los canónigos tolos derechos que tenía sobre esti hospital y el Papa Juan XVIII confirmó esta cesión en 1007.[1]

Asistencia especializada[editar | editar la fonte]

L'asistencia sanitaria especializada inclúi la hospitalización y la rehabilitación. Ye distinta de la atención primaria integral de la salú, qu'inclúi amás de les acciones curatibles y re-habilitadoras, les que tiendan a la promoción de la salú y a la prevención de la enfermedá del individuu y de la comunidá; emprestar nel centru de salú y na casa del paciente.[2]

L'Atención Especializada entiende:

Asistencia especializada en consultes. Asistencia especializada n'hospital de día médicu o quirúrxicu. Hospitalización en réxime d'internamientu. Hospitalización domiciliaria. Procedimientos diagnósticos y terapéuticos.

Estructura del hospital[editar | editar la fonte]

La estructura d'un hospital esta especialmente diseñada pa cumplir les funciones de prevención, diagnósticu y tratamientu d'enfermedaes.

Sicasí munchos hospitales modernos tienen la modalidá y estructura denominada Cuidos Progresivos. Nesti tipu d'hospitales, nun hai sales estremaes por especialidaes médiques como nos hospitales clásicos, sinón que'l cuidu del enfermu llograr en forma progresiva, según la so gravedá y complexidá. Nesti tipu d'hospital de cuidos Críticos, otra de Cuidos Entemedios, y d'últimes Cuidaos Mínimos y Autu-cuidaos. El paciente ingresa al traviés del Serviciu d'Urxencies a una o otra área según la so gravedá. Un paciente gravemente enfermu y con riesgu de perder la vida, va ingresar de xuru a Cuidos Críticos, y depués al ameyorar (salir del so estáu críticu), va treslladar a Cuidos Entemedios, depués a Mínimos y asina sucesivamente hasta dar l'alta médica.

Organización hospitalaria[editar | editar la fonte]

Sistema asistencial[editar | editar la fonte]

Engloba a toles árees del hospital que tienen una función asistencial, ye dicir atención directa del paciente per parte de profesionales del equipu de salú. Hai dos árees primordiales na asistencia directa del paciente:

  • los consultorius esternos p'atender pacientes con problemes ambulatorios (que nun riquir internación)
  • les árees d'unidá del paciente, pa cuidu de problemes que sí riquen hospitalización.

-unidá del paciente: nómase asina al espaciu y conxuntu qu'utiliza'l paciente mientres la so estancia nel hospital, pue ser una habitación individual o con cames varies separaes per mediu de cortines. Esta tien de tener espaciu abondu p'aportar a la cama por 3 de los sos llaos y cuntar con un cajonera pa guardar pertenencies del paciente, toma d'osíxenu y toma de vacíu.

Un hospital de primer nivel toma atención preventiva - curatible. Na atención primaria llegar a consulta esterna por dalgún carecimientu non urxente.

Nun hospital de Segundu Nivel dase l'atención a pacientes con carecimientos d'urxencia. Ye pos, l'atención que se brinda a los pacientes nun espaciu más ampliu, una y bones la mayoría d'estos presenten yá patoloxíes que nun se pueden tratar nel Primer Nivel d'Atención, les que se deben de confirmar, y analizar pa poder llevar a cabu'l tratamientu y finalmente la restauración completa de la salú del paciente.

Los hospitales de Tercer Nivel son un conxuntu d'establecimientos de salú con niveles de complexidá distintes, necesarios pa resolver con eficacia necesidad de salú de distinta magnitú y severidá. Esti nivel ye ámbitu nacional y constitúi el centru de referencia de mayor complexidá nacional y rexonal. Equí trabayen especialistes pa l'atención de problemes patolóxicos complexos, que precisen equipos ya instalaciones especializaes.

Sistema alministrativu contable[editar | editar la fonte]

Esti sistema tien que ver coles xeres alministratives d'un hospital. Nél atopen árees como almisión y egreso de pacientes, otorgamiento de veces pa consultorios esternos, departamentu de recursos humanos, oficines de auditoría, farmacia, ente otres. En sí toa oficina que trabaya col públicu en dalgún procesu o trámite con documentación, ye una oficina alministrativa. La área contable del hospital encárgase primariamente de la facturación de les prestaciones daes a les entidaes de cobertoria correspondientes.

Sistema gerencial[editar | editar la fonte]

Ta compuestu según los hospitales por xerencies o direcciones. Les más destacada ye la Xerencia Médica, qu'entama o dirixe'l funcionamientu global del hospital, les sos polítiques de prevención, diagnósticu y tratamientu, y el presupuestu, ente otres temes.

Sistemes d'información[editar | editar la fonte]

Referir al sistema informáticu que tien l'hospital y que soporta'l so funcionamientu en redes d'ordenadores y programes diseñaos especialmente pal correctu funcionamientu de toles árees. Ye remanada xeneralmente por un Departamentu o xerencia de Sistemes d'Información.

Sistema técnicu[editar | editar la fonte]

Engloba a toles dependencies qu'aproven soporte, caltenimientu preventivu y Bioingeniería nuna institución.

Docencia ya investigación[editar | editar la fonte]

La docencia nun hospital ye un puntu clave na formación de profesionales. La docencia y l'investigación tán amestaes en dellos aspeutos. Munchos hospitales tienen sistemes de capacitación y formación de nuevos profesionales como residencies y becarios (fellowships), con programes bien entamaos por que'l nuevu profesional del equipu de salú llogre la meyor formación posible.

Organización políticu alministrativa[editar | editar la fonte]

Ben Taub Xeneral Hospital ("Hospital Xeneral Ben Taub") del Harris County Hospital District (Distritu d'Hospitales del Condáu de Harris) nel Texas Medical Center, Houston

El Sistema Sanitariu consume en España en redol al 7% del PIB (alredor de 1.000.000 €). Ocupa un llugar clave nes polítiques públiques y na concepción política de los derechos de los ciudadanos y del papel del Estáu na provisión de servicios.

Nel hospital apaez la idea de la organización como un espaciu común nel que cada individuu contribúi cola so excelencia profesional a la meta y oxetivos de la mesma. Polo xeneral, los componentes de la estructura organizativa de los hospitales suelen ser:

El Comité Director

Compuestu polos siguiente órganos directivos: Dirección Xerencia, Subdireición Xerencia, Subdireición de Comunicación y Relaciones col Ciudadanu, Dirección Médica, Dirección d'Enfermería, Dirección de Servicios Xenerales, Subdireición de Personal, Subdireición de Desenvolvimientu Tecnolóxicu y Sistemes d'Información, El subdireutores médicos.

Va Actuar como Presidente, la Dirección Xerencia y, n'ausencia d'ésta, la Subdireición Xerencia. Va Ser función del Comité Director, la organización xeneral del Hospital, la planificación estratéxica, la coordinación xeneral ente les distintes árees, la ellaboración de planes y propuestes en materia d'organización y xestión de l'actividá asistencial, en materia de xestión de personal, según no relativo a la xestión d'infraestructures, instalaciones y equipamientos. El Comité Director va establecer, igualmente, los criterios xenerales pal establecimientu de los alcuerdos añales coles unidaes y servicios, en materia d'oxetivos operativos, según pa la distribución d'incentivos venceyaos al complementu de rendimientu profesional. Va Ser función del Comité Director l'analís de les situaciones venceyaes al exerciciu de los derechos establecíos na Carta de Derechos y Deberes de los usuarios del SSPA, según l'establecimientu de les acciones correctores necesaries. Igualmente, va ocupar del analís permanente de la situación en materia d'accesibilidá asistencial, lo mesmo que de l'adopción de cuantes midíes sían precises pa garantizar esti derechu y los términos establecíos pola normativa vixente. El Comité Director va axuntase, siquier, una vegada a la selmana, acordies con los criterios y necesidaes establecíos pola Dirección Xerencia y restu de los sos miembros.

La Comisión de Dirección Compuesta pola totalidá d'órganos directivos del Hospital y el directores de Distritu d'Atención Primaria de Granada y Metropolitanu, va tener funciones d'analises y evaluación de los distintos planes y programes, asistenciales, docentes ya investigadores, coordinación interna y cooperación asistencial, planificación operativa, siguimientu de los oxetivos añales. La Comisión de Dirección va analizar los oxetivos establecíos nel contratu Programa añal, planiando les acciones necesaries pal llogru de los mesmos; igualmente, va evaluar de forma periódica'l desenvolvimientu de les distintes actividaes venceyaes a algamar los oxetivos propuestos. La Comisión de Dirección va ellaborar les propuestes de renovación d'equipamientu añal, nel marcu xeneral de planificación primeramente establecíu, según les propuestes en materia de caltenimientu y renovación d'infraestructures. La Comisión de Dirección va aprobar les midíes empobinaes a ameyorar la coordinación xeneral ente les distintes árees funcionales, centros integraos nel Hospital  y Centros de Salú de la Área de referencia. L'aplicación de la Política calidable del Hospital, va ser oxetu d'alderique y evaluación nel senu de la comisión de Dirección, que va proponer la realización de les acciones necesaries pa una eficaz implantación de les llínees de xestión. La Comisión de Dirección va aprobar les llínees xenerales en materia de Formación Siguida de los profesionales, que va haber de ser coherente coles prioridaes estratéxiques establecíes. La Comisión de Dirección va establecer les llínees prioritaries en materia d'investigación, según la asignación de recursos básicos necesarios pa sofitar el desenvolvimientu de diches llínees. La Comisión de Dirección va axuntase, en sesión ordinaria, siquier con calter bimensual, pudiendo axuntase en sesión estraordinaria cuantes vegaes sía precisu.
La Comisión de Dirección del centru Nel

Hospital Xeneral, l'Hospital de Traumatoloxía y nel Hospital Maternu Infantil va esistir una Comisión de Dirección de Centru que les sos funciones son la coordinación xeneral ente les distintes árees y l'ellaboración de planes y propuestes en materia d'organización y xestión de l'actividá asistencial

Va Proponer al Comité Director del Hospital pa la so aprobación los planes y propuestes en materia de xestión de personal, según no relativo a la xestión d'infraestructures, instalaciones y equipamientos. Va Proponer, igualmente, los criterios xenerales pal establecimientu de los alcuerdos añales coles unidaes y servicios, en materia d'oxetivos operativos, según pa la distribución d'incentivos venceyaos al complementu de rendimientu profesional.

Va Ser función de la Comisión de Dirección de Centru l'analís de les situaciones venceyaes al exerciciu de los derechos establecíos na Carta de Derechos y Deberes de los usuarios del SSPA, según l'establecimientu de les acciones correctores necesaries. Igualmente, va ocupar del analís permanente de la situación en materia d'accesibilidá asistencial, lo mesmo que de l'adopción de cuantes midíes sían precises pa garantizar esti derechu y los términos establecíos pola normativa vixente.

La Comisión de Dirección de Centru ta compuesta polos siguiente órganos directivos:

  • Subdireición Médica del Centru
  • Subdireición d'Enfermería del Centru
  • Subdireición de Servicios Xenerales del Centru
  • Responsable d'atención al usuariu del Centru

Nel Hospital Xeneral formaren parte tamién:

  • La Subdireición Médica responsable de servicios centrales de sofitu al diagnósticu *

La Subdireición Médica de cooperación ya integración asistencial

Va Actuar como Presidente, la Subdireición médica del centru y, n'ausencia d'ésta, la Subdireición d'enfermería. La comisión de Dirección de Centru va axuntase, siquier, una vegada a la selmana. El Comité calidable. La xestión de la calidá ye oxetivu estratéxicu del Hospital. Nesti sentíu, la dirección de les polítiques calidable mora na Dirección Xerencia, cuntando col sofitu del Comité calidable pal analís.

La Comisión de planificación y evaluación de l'actividá quirúrxica Cola cuenta

de planiar el desenvolvimientu de l'actividá quirúrxica, la asignación de recursos a los distintos servicios y l'evaluación del usu de los mesmos, créase la Comisión de coordinación y evaluación de l'actividá quirúrxica.

La Comisión de coordinación y evaluación de procesos asistenciales, consultes esternes y procedimientos diagnósticos
La Comisión de nueves tecnoloxíes de la información y la conocencia
El Comité asesor pa la investigación
El Comité de Seguridá y Salú anti SIDA

Organización práctica[editar | editar la fonte]

Ficheru:Confección del presupuestu de Sanidá.jpg
Un esquema que representa la confección del presupuestu en Sanidá del Estáu Español

El presupuestu d'un hospital empezar a xestar colos presupuestos xenerales del Estáu y de la Comunidá Autónoma. El financiamientu, nesti sentíu, provien básicamente de los impuestus recaldaos pol Estáu (80%), de les cotizaciones de los trabayadores y empresarius (18%) y de los ingresos propios del sistema (2%).

Cada Serviciu de Salú de les Comunidaes Autónomes axusta colos sos hospitales el presupuestu del añu, pero tien de garantizar que la suma de distribuyir ye igual al total aprobáu pol Parlamentu global.

Clasificación[editar | editar la fonte]

Ficheru:Cuadru de clasificacion.png
Clasificación xeneral d'hospitales

Según los sos recursos[editar | editar la fonte]

En dellos países, como en España, Cuba, República Dominicana y México, estrémense graos de cualificación ente hospitales[3]

Estos hospitales caracterizar pola presencia de médicos xenerales, especialistes básicos y especialistes mayores (cardiólogos, neurólogos, nefrólogos, gastroenterólogos, y otros d'alcuerdu a la necesidá). Nestes unidaes de salú, esiste una unión enxareyada pa crear una lliga d'accesibilidá pa los sos pacientes, esto ye, esiste la referencia y contrarreferencia de pacientes ente distintos niveles d'atención, asina, el paciente ta atendíu según el so carecimientu y la complexidá del mesmu, dende'l primer nivel hasta'l terceru, siendo'l primeru, el que se dedica a prevenir, y el terceru ye d'orde especializáu según la patoloxía del paciente

Según la so dedicación[editar | editar la fonte]

Puede incluyir una o delles de les siguientes denominaciones:

Según la so complexidá[editar | editar la fonte]

En dellos países estremar a los hospitales según el so complexidá en baxa y alta complexidá. O apliquen sistemes de calificación más rigorosos y estensos, estremaos en dellos niveles de complexidá. Tolos hospitales ya institutos, clasificar n'establecimientos d'alta, mediana o baxa complexidá, d'alcuerdu a la so capacidá escuédiga, determinada sobre la base del analís en xunto de los siguientes criterios

  • Función dientro de la rede asistencial teniendo presente los distintos niveles de complexidá de la rede.
  • Serviciu de sofitu diagnósticu y terapéuticu considerando'l so resolutividad, disponibilidad de recursos humanos, equipamientu, horariu d'atención y procedimientos o exames a realizar.
  • Grau d'especialización de los sos recursos humanos.

Alta complexidá: Dan cobertoria a tola población del sistema de salú pa dar prestaciones d'alta complexidá según cartera de servicios definida pol xestor de rede. Pueden ser establecimiento auto xestionaos, ye dicir funcionalmente desconectaos del serviciu de salú, en midida que llograra dicha calidá.

Mediana complexidá: La so complexidá ta dada pol nivel d'atención qu'apurre, los servicios de sofitu y/o les especialidaes coles que cunta. Dan cobertoria a la población que forma parte de la so xurisdicción, más la derivada d'otros establecimientos de la so rede. Depende administrativamente del serviciu de salú al cual pertenez.

Baxa complexidá: Cumplen principalmente un rol d'acercamientu de la salú a la población, sobremanera en zones estremes y con alta ruralidad. Constitúin centros de salú primeria nos llugares onde son los únicos establecimientos de salú. Dan cobertoria a tola población de la so xurisdicción en prestaciones de baxa complexidá y son contra referencia d'hospitales de mayor complexidá. Eventualmente pueden desenvolver planes pilotos y/o estratexes de prestaciones específiques empobinaes al diagnósticu o tratamientu de ciertes patoloxíes principalmente GUES, utilizando ente otres ferramientes de telemedicina. Dependen administrativamente del serviciu de salú al cual pertenecen

Accesibilidá[editar | editar la fonte]

El tresporte urbanu metropolitanu suel dotar de serviciu a tolos barrios col hospital al traviés de distintes llínees. Según el serviciu de taxis.

El serviciu de ambulancias del hospital concretar según los convenios de cada comunidá autónoma cola empresa correspondiente. Nel casu del hospital d'Elx el serviciu ta emprestáu pol SAMU (Serviciu o Sistema d'Asistencia Médica d'Urxencies) si'l paciente nun ta estable y rique actuación pel camín, y nesi casu dase l'alarma n'urxencies pa preparar a la so llegada, n'unidaes forníes como les SVB (Soporte Vital Básicu) o les SVA (Unidá de Soporte Vital Avanzáu), o si nun hai peligru ye una simple T.N.A (Tresporte ensin asistir) la qu'empresta'l serviciu. Tamién atopamos les DYA (Detente y Ayuda), que ye una asociación d'ayuda en carretera ensin ánimu d'arriquecimientu.

Los vehículos particulares suelen tener parada pa descargar al enfermu enfrente de la entrada d'urxencies, na zona reservada pa carga y descarga, y parada del autobús. O puede aparcar nos aparcamientos axacentes que correspuende al hospital garantizar.

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Diccionariu de Derechu Canónicu, Abbé Michel André, 1848
  2. Llei Xeneral de Sanidá española, Llei 14/1986, de 25 d'abril, Xeneral de Sanidá
  3. eltiempo.com. «Clasificación de los Hospitales» (español). Consultáu'l 24 de payares de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Hospital