NBC

De Wikipedia
NBC
cadena de televisión y cadena de radio
Llocalización
Sede 30 Rockefeller Plaza (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Historia
Fundación19 xunu 1926
Fundador RCA Corporation
David Sarnoff
Eslogan Here on NBC (en)
Share the Moment (en)
Organigrama
Dueñu NBCUniversal
Presidente Robert Greenblatt
Sector
Industria comunicación
industria mediática (es) Traducir
programming and broadcasting activities (en) Traducir
Participación empresarial
Organización matriz NBCUniversal
RCA Corporation
Radio Corporation of America
Propietariu de
Datos económicos
Emplegaos 7000
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La National Broadcasting Company, Incorporated (NBC, pronunciación n'inglés: /'en.'bi.'si/) ye una cadena de televisión y enantes, tamién de radiocomercial, d'orixe d'Estaos Xuníos, con sede nel Edificio GE nel Rockefeller Center de la ciudá de Nueva York, teniendo coles mesmes otres oficines principales en Los Angeles y en Chicago. La cadena ye una de les más grandes en tou territoriu d'Estaos Xuníos. La NBC ye mentada dacuando como la Peacock Network (llit. «Cadena del Pavu Real») por cuenta del so logotipu estilizado, que s'asemeya a un pavu real, que foi creáu orixinalmente pa les emisiones en color de la cadena.

Formada en 1926 pola Radio Corporation of America (RCA), la NBC ye la más antigua cadena de radiodifusión importante nos Estaos Xuníos. En 1986, el control de la NBC pasó a la General Electric Company (GUE), cuando ésta mercó RCA por 6,4 mil millones de dólares d'Estaos Xuníos. Enantes, y hasta 1930, GUE fuera'l propietariu tantu de RCA como de la NBC, hasta que se vio obligada a vender la empresa como resultáu de cargos antimonopolio.

Dempués de dicha adquisición en 1986, Bob Wright foi nomáu direutor executivu de la cadena hasta la so xubilación, dando darréu la so posición a Jeff Zucker. La cadena ye anguaño una división de la empresa de medios NBC UniversalNBCUniversal, una filial de Comcast; enantes formó parte d'un joint venture con General Electric, dende 2011 hasta 2013,[1] y antes entá tuvo so propiedá conxunta de GUE y Vivendi. Como resultáu de la fusión, Zucker dexó la NBC y foi reemplazáu por Steve Burke, executivu de Comcast.

La NBC ye productora d'un ensame de programes de televisión, propietaria de 10 estaciones de televisión,radio, cine y afiliada a alredor d'otres 200 nos Estaos Xuníos y los sos territorios,[2][3] y ye la empresa matriz de delles cadenes de televisión per cable y por satélite ya inversiones en activades d'Internet y d'otres formes de multimedia. La NBC ye tamién responsable de la emisión de los Premiu Globu d'Oru, la segunda ceremonia más importante na industria del cine. Gran parte del archivu d'emisiones de los emisores de la so propiedá atópase disponible pa llectura y compra al traviés de los «NBCUniversal Archives».

Historia[editar | editar la fonte]

El Edificio GE ye la sede de la NBC na ciudá de Nueva York.

Radio[editar | editar la fonte]

Primeres emisores: WEAF y WJZ[editar | editar la fonte]

Mientres un periodu d'afitamientu tempranu nel negociu de radiodifusión, el fabricante Radio Corporation of America (RCA) había adquirida la emisora de radio WEAF en Nueva York a partir de l'American Telephone & Telegraph Company (AT&T). Un accionista de RCA, Westinghouse Electric, tuvo una instalación compitiendo en Newark, Nueva Jersey, la emisora pionera WJZ (ensin rellación cola estación televisiva actual WJZ-TV), que tamién sirvió como l'iconu d'una cadena pocu estructurada. Esta emisora foi treslladada de Westinghouse a RCA en 1923, y treslladóse a Nueva York.[4]

WEAF actuó como un llaboratoriu pa la división de fabricación y suministru de AT&T, Western Electric, que los sos productos incluyeron tresmisores y antenes. El Bell System, la utilidá telefónicu de AT&T, taba desenvolviendo teunoloxíes pa tresmitir audiu de voz y música al traviés de distancies curties y llargues, utilizando métodos tanto inalámbricos como alámbricos. La creación de WEAF en 1922 ufiertó un centru d'investigación y desenvolvimientu pa estes actividaes. WEAF tuvo un horariu regular de programes de radio, incluyendo unos de los primeros programes comercialmente patrocinaos, y foi un ésitu inmediatu. N'unu de los primeros exemplos de radiodifusión per cadena (chain broadcasting o network broadcasting n'inglés), la emisora venceyó cola emisora WJAR de The Outlet Company en Providence, Rhode Island, y cola emisora de AT&T en Washington D. C., WCAP.

La nueva empresa matriz d'esti emisores, RCA, vio una ventaya na comparanza de programación, y dempués de llograr una llicencia pa la emisora WRC en Washington D. C. en 1923, intentó tresmitir audiu ente ciudaes al traviés de llinies telegráfiques de baxa calidá. AT&T negó-y a empreses esteriores accesu a les sos llinies telefóniques d'alta calidá. L'esfuerciu inicial tuvo un probe desempeñu, porque les llinies telégraficas, ensin aisllamientu térmicu, fueron susceptibles a interferencies atmosfériques y otres interferencies llétriques.

En 1925, AT&T decidió que WEAF y la so rede embrionaria yeren incompatibles col so oxetivu principal d'apurrir un serviciu telefónicu. AT&T ufiertó vender la emisora a RCA, nun alcuerdu qu'incluyó'l derechu d'arrendar les llinies telefónicos de AT&T pa tresmisión per cadena.

La Red Network y la Blue Network[editar | editar la fonte]

RCA gastó $1.000.000 pa mercar WEAF y la so emisora hermana en Washington, WCAP, apagó la segunda emisora, y fundió les sos instalaciones cola emisora sobrevivante (WRC). El 9 de setiembre de 1926, anunció la creación d'una nueva división conocida como The National Broadcasting Company.[5] La nueva división estremar en propiedá ente RCA (con un 50%), General Electric (con un 30%), y Westinghouse (con un 20%). La NBC oficialmente empezó les sos emisiones el 15 de payares de 1926.

WEAF y WJZ, los iconos de los dos redes anteriores, operaron de llau a llau mientres un añu como parte de la nueva cadena NBC. El 1 de xineru de 1927, la NBC formalmente estremó les sos estratexes respeutives de marketing: la Red Network (lliteralmente, «Rede Colorada») ufiertó una programación d'entretenimientu y música comercialmente patrocináu, y la Blue Network (lliteralmente, «Rede Azul») xeneralmente ufiertó tresmisiones nutritives o non patrocinaes, especialmente noticies y programes culturales. Diverses hestories de la NBC indiquen que les designaciones de color pa los dos redes vinieron de los colores de les tachuelas de los inxenieros de la NBC, que fueron usaes pa designar a los afiliaos de WEAF (colloráu) y WJZ (azul), o del usu de llapiceros coloriaos con dos estremos (unu siendo coloráu, l'otru siendo azul). Una estratexa similar apaeció na industria discográfico, qu'estremó'l mercáu ente les ufiertes clásiques (cf. RCA Rede Seal) y les ufiertes populares.

Radio City West taba allugáu ente Sunset Boulevard y Vini Street en Los Angeles hasta que foi reemplazáu por un bancu a mediaos de los años 1960.

El 5 d'abril de 1927, la NBC llegó a la Mariña Oeste col llanzamientu de la NBC Orange Network («Rede Naranxa»), tamién conocida como The Pacific Coast Network («La Rede de la Mariña del Pacíficu»). Esto foi siguíu pol debú de la NBC Gold Network («Rede Oro»), tamién conocíu como The Pacific Gold Network («La Rede d'Oru del Pacíficu»), el 18 d'ochobre de 1931. La Orange Network tresmitió la programación de la Red Network, y la Gold Network tresmitió la programación de la Blue Network. Primeramente, la Orange Network recreó programación oriental de la Red Network pa emisores de la Mariña Oeste al traviés de KPO en San Francisco, California. En 1936, el nome de la Orange Network foi retiráu y les emisores afiliaes pasaron a formar parte de la Red Network. Coles mesmes, la Gold Network convertir en parte de la Blue Network. La NBC tamién desenvolvió una rede d'emisores de radio d'onda curtia na década de 1930, llamada la NBC White Network («Rede Blanca»).

Antes d'ocupar el so allugamientu actual nel Rockefeller Center, la NBC había ocupada los pisos cimeros d'un edificiu nel 711 de la Quinta Avenida desenvueltu por Floyd Brown, a sigo mesmu un arquiteutu.[6] El llar de la NBC dende la so construcción en 1927,[6] el suelu ocupáu pola empresa de radiodifusión diseñar por Raymond Hood — quien diseñó los múltiples estudios de los inquilinos como «una ilesia gótica, el foru romanu, la sala de Lluis XIV y, nun espaciu dedicáu al jazz, daqué tremendamente futurista, con un montón de color en diseños estravagantes».[6] La NBC dexó'l 711 de la Quinta Avenida en 1938.[6]

En 1930, cargos antimonopolios obligar a General Electric desfacer de RCA, qu'había fundada. RCA treslladó la so sede corporativa al nuevu Rockefeller Center en 1933, y robló los contratos d'arrendamientu en 1931. RCA yera'l renteru primariu nel 30 de Rockefeller Plaza, el Edificiu RCA (na actualidá, el Edificio GE). L'edificiu allugó los estudios de la NBC, según sales pa RKO Pictures, otru secundariu de RCA. El financieru quien fundó'l Rockefeller Center, John D. Rockefeller Jr., entamó l'alcuerdu col presidente de GUE, Owen D. Young, y el presidente de RCA, David Sarnoff.[7]

Campanielles[editar | editar la fonte]

Entrada del Edificiu GUE.

Les campanielles de NBC, qu'entienden trés notes («sol-mi'-do'»), produciéronse dempués de dellos años de desenvolvimientu. La secuencia de trés notes escuchar por primer vegada na emisora WSB n'Atlanta.[8] Les campanielles resumen lo que se conoz a los músicos como una «tríada de Do Mayor de la segunda inversión». Daquién na sede de la NBC en Nueva York escuchó les notes en WSB mientres la tresmisión d'un partíu de fútbol de los Georgia Tech Yellow Jackets, y pidió permisu pa utilizar les notes na cadena nacional. La NBC empezó a utilizar los trés notes en 1931, y les notes convertir na primera marca d'audiu en ser aceptada pola Oficina de Patentes y Marques d'Estaos Xuníos.[9][10] Tamién s'utilizó una variante d'esta secuencia: «sol-mi'-do'-sol», conocida como «la cuarta campaniella», que yera usada en tiempos de guerra (especialmente nel cercu del ataque a Pearl Harbor), nel día de la batalla de Normandía, y mientres los desastres. Les campanielles de NBC fueron mecanizadas en 1932 por Richard H. Ranger de la empresa Rangertone; el so propósitu foi unviar una señal de baxu nivel d'amplitú constante que s'escucharía por delles emisores conmutantes tripulaes por inxenieros de la NBC y AT&T, y polo tanto sería usada como una señal del sistema pa la conmutación d'emisores distintes ente les Red y Blue Networks. Contrariu a la lleenda popular, los trés notes musicales orixinalmente nun representaron la empresa matriz actual de la NBC, la General Electric Company, anque la emisora de radio operada por GUE en Schenectady, WGY, foi unu de los primeros filiales de la NBC, y GUE yera un accionista temprana de RCA, la matriz fundadora de la NBC. General Electric nun adquirió la NBC totalmente hasta 1986. Les campanielles inda son utilizaes por NBC-TV, y incorporáronse na tema musical compuestu por John Williams pa NBC Nightly News. Una variante con dos notes anteriores utilizar na cadena de televisión per cable MSNBC. La cadena de radio de la NBC yá nun esiste.

Nuevu empiezu: Conversión de la Blue Network en ABC[editar | editar la fonte]

La Comisión Federal de Comunicaciones (FCC), dende la so creación en 1934, investigara los efeutos monopolísticos de radiodifusión per cadena. La FCC determinó que les redes y emisores de la NBC apoderaron audiencies, afiliaos, y publicidá na radio d'Estaos Xuníos. En 1939 la FCC ordenólu a RCA esprendese d'una de los sos dos redes. RCA lluchó contra l'orde de venta, pero en 1940 estremó la NBC en dos empreses en casu de qu'una apelación fora perdida. La Blue Network convertir en NBC Blue Network, Inc., y NBC Rede convertir en NBC Red Network, Inc. Dambes redes formalmente divorciaron les sos operaciones el 8 de xineru de 1942,[11] y la Blue Network se referió nel aire como Blue o Blue Network, col nome oficial corporativu de Blue Network Company, Inc. NBC Rede, nel aire, aportó a conocíu a cencielles como NBC.

Dempués de perder la so última apelación ante la Corte Suprema d'Estaos Xuníos en mayu de 1943, RCA vendió la Blue Network Company, Inc., por $8.000.000 al magnate de Life Savers, el millonariu Edward J. Noble, completando la venta'l 12 d'ochobre de 1943.[12] Noble llogró'l nome de la cadena, arrendamientos en llinies terrestres y los estudios en Nueva York, dos y mediu emisores (WJZ en Newark/Nueva York; KGO en San Francisco; y WENR en Chicago, que compartió una frecuencia con WLS, la emisora «Prairie Farmer»), y alredor de 60 afiliaos. Noble quixo un nome más apropiáu pa la rede y en 1944, adquirió los derechos al nome American Broadcasting Company a partir de George Storer. La Blue Network convertir na ABC oficialmente'l 15 de xunu de 1945, dempués de que la venta completóse.

La Torre NBC en Chicago.

Definiendo la edá d'oru de radio[editar | editar la fonte]

La entrada de la Torre NBC nel 454 de N. Columbus Drive, en Chicago, Illinois.

La NBC convertir nel llar de munchos de los actores y programes más populares nel aire. Al Jolson, Jack Benny, Edgar Bergen, Bob Hope, Fred Allen, y Burns y Allen llamar la so casa, según la Orquesta Sinfónica de la NBC dirixida por Arturo Toscanini, que la rede ayudar a crear. Otros programes fueron Vic and Sade, Fibber McGee and Molly, The Great Gildersleeve (posiblemente'l primera «spin-off» na radiodifusión, de Fibber McGee), One Man's Family, Ma Perkins, y Death Valley Days. Les emisores de la NBC yeren frecuentemente les más poderoses, y dalgunes ocuparon frecuencies nacionales de canal clara, llegando a cientos o miles de quilómetros mientres la nueche.

A fines de la década de 1940, unu de los rivales de la NBC, la Columbia Broadcasting System (CBS), ganó terrenal cuando-y dexó a los actores de la radio utilizar les sos propies empreses de producción, que yera rentable pa ellos. Nos años primeros de radio, actores y programes comúnmente xubieron ente redes cuando los sos contratos de curtiu plazu expiraron. Na temporada de 1948–1949, empezando cola estrella cimera de radio d'Estaos Xuníos, Jack Benny, munchos actores de la NBC (incluyendo Edgar Bergen y Charlie McCarthy, Burns y Allen, y Frank Sinatra) saltaron a la CBS.

Amás, los actores de la NBC empezaron a movese escontra la televisión, incluyendo'l comediante Milton Berle, quien presentó The Texaco Star Theater, el primer ésitu mayor na televisión. El direutor Arturo Toscanini dirixó diez conciertos de televisión na cadena NBC ente 1948 y 1952. Los conciertos tuvieron simulcasts en tantu la televisión como la radio, seique'l primer momentu en qu'esto se fixo. Dos d'ellos fueron primicias históriques — la primer tresmisión completa de la Sinfonía nᵘ 9 de Beethoven, y la primer tresmisión completa de Aida por Giuseppe Verdi, realizada en conciertu en llugar de con escenografía y vestuariu. La tresmisión de Aida protagonizar por Herva Nelli y Richard Tucker.

Coles mires de caltener viva la radio clásicu una y bones la televisión maureció, y desafiar l'alliniación de radio de la CBS nes nueches de domingos, muncha de la qu'había saltada de la NBC con Jack Benny, la NBC llanzó The Big Show en payares de 1950. Esti programa de variedaes de 90 minutos actualizó'l primer estilu de variedá musical na radio con comedia sofisticada y presentaciones dramátiques. Con Tallulah Bankhead, una lleenda del escenariu, como'l so anfitriona, el programa atraxo a los artistes de prestíu, como Fred Allen, Groucho Marx, Lauritz Melchior, Ethel Barrymore, Louis Armstrong, Ethel Amenorguen, Bob Hope, Danny Thomas, Douglas Fairbanks, Jr., y Ella Fitzgerald. Sicasí, l'ésitu inicial de The Big Show nun duró a pesar de los aponderamientos de críticos, porque la mayoría de los sos oyentes potenciales taben convirtiendos crecientemente n'espectadores de televisión. El programa aguantó dos años, cola NBC perdiendo seique un millón de dólares nel proyeutu (namái foi capaz de vender espacios publicitarios a mediaos de la media hora cada selmana).

El postreru gran impulsu pa programación radiofónica na NBC, empezando nel 12 de xunu de 1955, foi Monitor, una creación del presidente de la NBC, Sylvester "Pat" Weaver, quien tamién creó dellos programes innovadores de la NBC, tales como The Today Show, The Tonight Show, y Home. Monitor foi un programa continuu emitíu a lo llargo del fin de cada selmana, qu'entemeció música, noticies, entevistes, y reportaxes, con una variedá d'invitaos, incluyendo personalidaes de televisión bien conocíos como Dave Garroway, Hugh Downs, Ed McMahon, Joe Garagiola, y Gene Rayburn. El programa de popurrí trató de caltener animada la radio vintage con segmentos de Jim y Marian Jordan (en calter como Fibber McGee and Molly); Ethel and Albert, una comedia de Peg Lynch (con Alan Bunce); y l'iconoclasta artista satíricu Henry Morgan. Monitor foi un ésitu por un númberu d'años, pero dempués de mediaos de los años 1960, les emisores locales, especialmente nos mercaos más grandes, taben reticientes en romper de los sos formatos establecíos pa emitir programación disconforme. Una esceición foi Toscanini: The Man Behind the Legend, una serie selmanal pa conmemorar les emisiones y grabaciones en NBC del gran direutor orquestral, que s'empecipió en 1963 y tresmitióse mientres dellos años.[13] Dempués de que Monitor salió del aire'l 26 de xineru de 1975, pocu quedaba de la sucursal de radio de la NBC allá de les noticies, y The Eternal Light en domingos pela mañana.

Amenorgamientu[editar | editar la fonte]

Empezando'l 18 de xunu de 1975, la NBC llanzó'l NBC News and Information Service (NIS), qu'apurrió hasta 55 minutos de noticies per hora mientres tol día a los emisores locales que quixeron adoptar un formatu de noticies. NIS atraxo a delles decenes d'emisores, principalmente nos mercaos más pequeños, pero na seronda de 1976, la NBC determinó que nun podría proyeutar que'l serviciu volvería ser rentable, dio-y a los suscriptores un preaviso de seis meses que sería suspendíu, y últimamente atayar el 29 de mayu de 1977. En 1979, NBC empezó The Source, una rede secundaria de modestu ésitu qu'apurrió noticies y curtiumetraxes a los emisores de rock FM.

La NBC Radio Network tamién foi una pionera en radio nacional de llamaes en direutu con un programa d'entrevistes per satélite distribuyíu pela tarde tituláu TalkNet, presentáu por Bruce Williams (quien ufiertó asesoramientu financieru), Bernard Meltzer (quien ufiertó asesoramientu personal/financiera) y Sally Jesse Raphael (quien ufiertó conseyu personal/románticu). Anque nunca foi un gran ésitu d'audiencia, sicasí, TalkNet ayudó'l formatu de programes d'entrevistes na radio nacional. Pa los sos afiliaos, munchos d'ellos siendo emisores de AM, TalkNet ayudó a enllenar les nueches con programación llibre, dexándo-y a les emisores vender publicidá local nun formatu dinámicu ensin el costo acomuñáu cola producción de programación llocal. Unos emplegaos de la industria radiofónica tarrecieron qu'esti enclín podría conducir a control aumentáu de conteníos de radio por cadenes y sindicadores.

GUE adquirió RCA en 1986, y colla la NBC, señalando l'empiezu del fin de NBC Radio. Hubo tres factores que conducieron a la so desapaición. De primeres, GUE decidió que la radio nun s'afaía a la so estratexa. De segundes, la división de radio nun fuera rentable per munchos años. Finalmente, les regles de la FCC nesa vegada torgar a un nuevu propietariu allugar una división de radio y una división de televisión simultáneamente. Nel branu de 1987, GUE vendió les operaciones de la NBC Radio Network a Westwood One, y vendió les emisores de la NBC a compradores distintos. En 1990, la NBC Radio Network como un serviciu de programación independiente había práuticamente sumíu, convirtiéndose nuna marca pa conteníu producíu por Westwood One, y n'última instancia por, irónicamente, CBS Radio. La Mutual Broadcasting System, que Westwood One había adquirida dos años antes, corrió la mesma suerte, y, esencialmente, fundir con NBC Radio.

Tien De señalase que la venta por GUE de la entera división de radio de la cadena NBC foi'l primer cañonazu de lo que xugaría un papel importante nos medios de radiodifusión nacional, porque caúna de los trés mayores cadenes de radiodifusión fueron adquiríes rápido por otres entidaes corporatives. El casu de la NBC foi particularmente notable porque foi la primera en ser mercada, y foi mercada por un xigante corporativu fora de la industria de la radiodifusión, porque GUE ye un fabricante. Antes de la so adquisición per parte de GUE, la NBC operó la so división de radio parcialmente por tradición, y parcialmente pa satisfaer les sos necesidaes encargaos a esa vegada pola FCC, de distribuyir programación pal interés públicu. (Les ondes d'espardimientu son propiedá del públicu, esi espectru radioeléctricu ye llindáu, y namái esisten emisores tantos pa partir, que yera/ye la base pa la regulación de radiodifusión que rique ciertu conteníu pal provechu del públicu.) Sindicadores como Westwood One nun fueron suxetos a tales normes, porque nun tuvieron emisores. Nesta manera, la venta por GUE de NBC Radio — America's First Network («La Cadena Primera d'América») — en munchos aspeutos, marcó'l "principiu del fin" de la era vieya de radiodifusión y l'introducción de la nueva industria que vemos güei, lo cual en gran parte nun ye regulada.

A finales de los años 1990, Westwood One taba produciendo noticieros so la marca NBC Radio, nes mañanes de los díes de selmana solamente. En 1999, estos fueron suspendíos, y los pocos afiliaos restantes de la NBC Radio Network empezaron recibir noticieros so la marca CNN Radio mientres tol día. Sicasí, en 2003, Westwood One empezó distribuyir un nuevu serviciu llamáu NBC News Radio, que consiste n'actualizaciones de noticies mientres un minutu, que se lleen por presentadores y reporteros de televisión emplegaos por NBC News y MSNBC. El conteníu, sicasí, ta escritu polos emplegaos de Westwood One, non los de NBC News.

Restauración[editar | editar la fonte]

El 1 de marzu de 2012, Dial Global anunció que CNN Radio sería atayada y reemplazada por una espansión de NBC News Radio'l 1 d'abril d'esi mesmu añu. Esto marca'l primer vegada, dende l'adquisición de NBC Radio y les sos propiedaes por Westwood One, cuando la NBC tenía una presencia na radio mientres tol día. Un programa anterior de la NBC, First Light, fixo fincapié na marca de la NBC de nuevu, dempués de menguándola a lo llargo de los años.

NBC News Radio ufierta dos noticieros con una duración d'hora completa mientres tol día. Enantes, namái había ufiertada actualizaciones de 60 segundos mientres los díes de selmana.

El 4 de setiembre de 2012, Dial Global llanzó NBC Sports Radio, un serviciu de radio pa discutinios sobre deportes.

Televisión[editar | editar la fonte]

Tubos d'alta frecuencia na sala de tubos. Utilizar pal tresmisor televisivu de la NBC, en 1936. La NBC caltuvo 220 tubos de reserva pal so tresmisor.
El 30 de Rockefeller Center, tamién conocíu como'l Edificio GE, ye la sede mundial de la NBC.

Mientres munchos años, la NBC tuvo estrechamente venceyada con David Sarnoff, quien la usó como un vehículu pa vender electrónica de consumu. RCA y Sarnoff prindaron el focu por aciu la introducción d'un sistema de televisión totalmente electrónicu al públicu na Esposición Xeneral de segunda categoría de Nueva York de 1939, y simultáneamente empecipiaron un horariu regular de programes na canal de televisión de NBC y RCA en Nueva York. El presidente Franklin D. Roosevelt apaeció na esposición, delantre les cámares de la NBC, convirtiéndose nel primer presidente de los EE.XX. n'apaecer na televisión el 30 d'abril de 1939. La David Sarnoff Library tien a la so disposición una fotografía real de la tresmisión de FDR. La emisión foi tresmitida por una estación de televisión de la NBC en Nueva York, W2XBS Channel 1 (agora WNBC, canal 4), y foi vistu per alredor de mil espectadores dientro del área de cobertoria de la estación (más o menos de 40 milles), dende'l so allugamientu de tresmisión, na Empire State Building.

A otru día, el 1 de mayu, cuatro modelos de televisiones de RCA salieron a la venta al públicu xeneral en delles tiendes de departamentu en Nueva York, promocionaos nuna serie d'anuncios fachendosos nos periódicos.[14] Tien De señalase que DuMont (y otros) en realidá ufiertaron televisiones doméstiques per primer vegada en 1938 en previsión de empezar de les tresmisiones de la NBC n'abril de 1939. Más tarde en 1939, la NBC tomó los sos cámares a los xuegos profesionales de fútbol y béisbol na ciudá de Nueva York, estableciendo munches "introducciones orixinales" na historia de la televisión.

Según infórmase, el primer programa de la cadena de televisión NBC emitióse'l 12 de xineru de 1940, cuando una obra de teatru titulada Meet the Wife aniciar nos estudios de W2XBS nel Rockefeller Center, y se re-emitió por W2XB/W2XAF (agora WRGB) en Schenectady per vía d'un relé fuera del aire. Alrodiu de esti tiempu, eventos especiales dacuando viéronse en Filadelfia (al traviés de W3XE, que se convertiría en WPTZ, y agora ye KYW) según en Schenectady. El programa televisivu más ambiciosu na NBC antes de la Segunda Guerra Mundial foi la teledifusión de la Republican National Convention nel branu de 1940, dende Filadelfia, que foi emitíu en direuto en Nueva York y Schenectady.[15] Sicasí, a pesar de la promoción mayor pola RCA, les ventes de televisiones en Nueva York nel periodu de 1939-1940 fueron decepcionantes, principalmente debíu al altu costo de les televisiones, y la falta de programación regular convincente. La mayoría de televisiones fueron vendíos a chigres, hoteles, y otros llugares públicos, onde'l públicu xeneral vio eventos deportivos y noticieros.

El periodu esperimental de televisión terminó, y la FCC dexó l'empezó de teledifusión comercial completa'l 1 de xunetu de 1941. La estación de la NBC en Nueva York, W2XBS, recibió la primer llicencia comercial, y adoptó les lletres de WNBT (darréu WNBC-TV, y agora a cencielles WNBC). El primer anunciu oficial na televisión tresmitíu por cualesquier estación nos Estaos Xuníos foi para Bulova Watches, vista xustu antes del entamu d'una tresmisión de béisbol de los Brooklyn Dodgers na estación WNBT, llicenciada pola NBC pa Nueva York. Un patrón de prueba, coles lletres recién asignaes de WNBT, foi modificáu pa paecese a un reló, coles manes en funcionamientu. El logotipu de Bulova, cola frase «Bulova Watch Time», amosar na parte inferior derecha del cuadrante del patrón de prueba. Una fotografía de la cámara de la NBC emitiendo l'anunciu de patrón de prueba pa esi primer anunciu oficial na televisión puede vese en esta páxina. Ente la programación pa la primer selmana del horariu comercial nuevu de WNBT foi The Sunoco News con Lowell Thomas, una tresmisión simultánea en televisión del so programa de noticies na radio, patrocináu por Sun Oil; boxéu amateur en Xamaica Arena; campeonatos de tenis nos Eastern Clay Courts; programación de los United Service Organizations; un concursu similar a un certame d'ortografía, llamáu Words on the Wing; pocos llargumetraxes; y una emisión de prueba del concursu Truth or Consequences, patrocináu por Lever Brothers.[16]

Anque la teledifusión comercial completa empezó'l 1 de xunetu de 1941 colos primeros anuncios pagos en WNBT, tien de reparase que la emisión d'anuncios esperimentales ensin pagu na televisión remontar a 1930. Los anuncios de televisión ensin pagu más tempranes na NBC pueden ser los que se repararon mientres el primer xuegu de Grandes Lligues emitíu na televisión, un xuegu ente Brooklyn y Cincinnati, nel 26 d'agostu de 1939 sobre W2XBS. Col fin de garantizar los derechos p'amosar el xuegu na televisión, NBC dexó-y a caúnu de los patrocinadores regulares en radio de los Dodgers tener un anunciu mientres la emisión, y estos fueron feches pol llocutor de los Dodgers, Rede Barber. Pa Ivory Soap, llevantó una barra del productu; por Mobilgas, usó la gorra d'un operador d'estación de serviciu; y pa Wheaties, sirvió un platu del productu, añadió lleche y plátanos, y dio un gran cuyarada.[17]

Programación llindada siguió hasta que la nación entró na Segunda Guerra Mundial. Tresmisiones amenorgar nos primeros años de la guerra, depués espandiéronse cuando la NBC empezó a preparar pa un serviciu completu a la fin de la guerra. Inclusive antes del fin de la guerra, pocos programes fueron unviaos de Nueva York a estaciones afiliaes en Filadelfia (WPTZ) y Albany/Schenectady (WRGB) nun horariu selmanal regular empezando en 1944. Nel Día de la Victoria n'Europa, el 8 de mayu de 1945, WNBT emitió hores de cobertoria de noticies, y mandos alredor de la ciudá de Nueva York. Esti eventu foi pre-promovida pola NBC con una tarxeta de corréu direutu unviáu a los propietarios de televisiones nel área de Nueva York.[18] Nun momentu, una cámara de WNBT asitióse sobre la marquesina del Hotel Astor, mirando embaxo al ensame que celebró'l fin de la guerra n'Europa. La cobertoria viva foi'l preludiu de la crecedera rápida de la televisión dempués de la guerra.

La cadena de televisión NBC aumentó de la so alliniación inicial de cuatro estaciones. La Serie Mundial de 1947 cuntó con dos equipos de Nueva York (los Yankees y los Dodgers), y ventes locales de televisión aumentaron, porque los xuegos yeren tresmitíos en Nueva York. Más estaciones a lo llargo de la Mariña Este y nel Mediu Oeste fueron coneutaes por cable coaxial a lo llargo de la década de 1940, y en setiembre de 1951 les primeres tresmisiones transcontinentales empezaron.

La década de 1950 traxo ésitu pa la NBC nel nuevu mediu. El primer gran personalidá de la televisión, Milton Berle, atraxo a grandes audiencies de la NBC coles sos payasaes en The Texaco Star Theater, que debutó en xunu de 1948. Sol so presidente innovador, Sylvester "Pat" Weaver, la cadena llanzó Today y The Tonight Show, que superaren los sos competidores por más de cincuenta años. Weaver, quien tamién llanzó'l xéneru de «espectaculares» periódicos de 90 minutos, películes producíos pola cadena, y la serie de 90 minutos en domingos pela tarde llamada Wide Wide World, dexó la cadena en 1955 nuna disputa col so presidente, David Sarnoff, quien darréu nomó'l so fíu Robert Sarnoff como'l presidente.

En 1951, la NBC encargó a un compositor italo-americanu, Gian Carlo Menotti, pa componer la primer ópera escritu pa la televisión; Menotti compunxo Amahl y los visitantes nocherniegos, una obra de cuarenta y cinco minutos que trata sobre un pastor discapacitáu quien conoz colos Reis Magos y ye curáu milagrosamente cuando ufierta la so muleta al naciellu Neñu Jesús. Foi un ésitu impresionante que se repitió cada añu na NBC dende 1951 hasta 1966, cuando una engarradiella ente Menotti y la NBC terminó les emisiones. Sicasí, en 1978, Menotti y la NBC iguaren les coses, y una producción totalmente nueva de la obra, filmada parcialmente en locación nel Mediu Oriente, foi tresmitida esi mesmu añu.

Televisión en color[editar | editar la fonte]

Mientres la CBS y el so rival, la DuMont Television Network, tamién ufiertaron planes pa televisión en color, RCA convenció-y a la FCC aprobar el so sistema de color n'avientu de 1953. La NBC foi llistu con programación en color mientres díes dende la decisión de la FCC. La NBC empezó con dellos programes en 1954, y nesi branu tresmitió'l primer programa n'emitir tolos sos episodios en color, The Marriage.

  • En 1955, na antoloxía televisiva Producers' Showcase, la NBC tresmitió una producción colorizada en direutu de Peter Pan, una nueva adautación musical en Broadway de la obra teatral de J.M. Barrie, col repartu orixinal del musical, la primer tresmisión d'esti tipu. Mary Martin interpretó'l papel de Peter y Ritchard Cyril desempeñó un doble papel como'l Sr. Darling y el Capitán Gaxarte. La emisión atraxo a la mayor audiencia d'un programa de televisión hasta entós. Foi tal esitosa que la NBC lo reescenificó en direutu, tan solo diez meses dempués. En 1960, muncho depués de que Producers' Showcase terminara la so carrera, Peter Pan, cola mayoría del repartu de 1955, poner n'escena nuevamente, esta vegada como un especial de televisión independente, grabáu en videu asina que yá nun tendría de ser conducíu en direuto na televisión.
  • En 1956, mientres una xunta de la National Association of Broadcasters en Chicago, la NBC anunció que la so estación de televisión en Chicago, WNBQ (agora WMAQ-TV), foi la primer estación de televisión d'Estaos Xuníos en faer la transición a color (con a lo menos seis hores de tresmisión en color al día).
  • La edición en televisión del programa de radio The Bell Telephone Hour estrenar en color na NBC en 1959, onde siguió por nueve años más.
  • En setiembre de 1961, l'antoloxía televisiva de Walt Disney treslladó de la ABC a la NBC, onde'l programa siguió cola so emisión bien llarga, esta vegada en color. Munchos de los programes de Disney que fueren emitíu en negru y blancu pola cadena ABC fueren filmado realmente en color, asina que podríen ser repitíu fácilmente na edición del programa per parte de la NBC.
  • El Rose Bowl de 1962 foi la primer emisión televisiva en color d'un partíu de fútbol universitario.

En 1963, enforma de la programación nel horariu central de la NBC yera en color, anque dellos programes populares, como The Man from UNCLE, que s'estrenó a finales de 1964, tuvieron les sos primeres temporaes dafechu en negru y blancu. Na seronda de 1965, la NBC llogró una programación d'horariu central que yera casi totalmente en color (coles esceiciones de I Dream of Jeannie y Convói), y empezó la so marcación como The Full Color Network («La Rede de Color Total»). Ensin televisiones pa vender, les rivales de la NBC siguieron más amodo, finalmente cometiendo a una programación d'horariu central que yera totalmente en color na temporada de 1966-1967. Days of our Lives foi'l primera serial televisivu en ser estrenáu en color.

En 1967, la NBC adquirió la película clásica El magu de Oz por Metro-Goldwyn-Mayer dempués de que la CBS, qu'había tresmitida la película a partir de 1956, negó a cumplir col aumentu per parte de MGM del preciu pa más emisiones televisives de la película. Oz fuera, hasta entós, unu de los pocos programes que la CBS había tresmitida en color, pero en 1967, color yera la norma na televisión, y la película convertir n'otru programa na llista d'especiales en color tresmitíos pola NBC. La cadena amosó la película cada añu mientres ocho años (1968-1976), y dempués d'esi periodu, la CBS, dando cuenta de que puede hubiera cometida un error colosal dexándo-y a esta ésitu enorme ente l'audiencia d'esa vegada treslladase a otra cadena, yá alcordó pagar más dineru a MGM, asina que los derechos pa exhibir la película podríen volver a esa cadena.

Dos carauterístiques distintives de la emisión de la película na NBC fueron los siguientes:

  1. La película emitir por primer vegada ensin un presentador pa introducila como siempres s'había emitida enantes, y #

la película foi cortada llixeramente pa dar cabida a más anuncios. A pesar de los retayos, sicasí, siguió recibir audiencies escelentes na televisión nos díes antes del VCR, porque'l públicu xeneralmente yera incapaz de ver la película d'otra manera nesi momentu.

A finales de los años 1960, implementáronse cambeos grandes nes práutiques de programación de les grandes cadenes de televisión. Cuando los baby boomers algamaron la edá adulta, la NBC, la CBS, y la ABC empezaron realizar qu'enforma de la programación esistente non yá s'hai tresmitida per años, pero tuvo una audiencia anticuada. La población grande de moces foi altamente curiosa a los anunciantes y les cadenes avanzaron a esaniciar programes atopaos pa tener una edá mediana de 50 años o más pa les sos audiencies—nel casu de la NBC, esto incluyó tales programes como The Bell Telephone Hour y Sing Along With Mitch. Mientres esti periodu, les cadenes empezaron definar 18-49 como la so edá de destín principal, anque dependiendo del programa, esto podría ser subdividíu en 35-45, 18-25, o 18-35. Independientemente del demográficu objectivo exactu, la idea xeneral foi apelando a cualesquier televidentes quien nun taben cerca a la edá de xubilación y que la televisión polo xeneral taba atrapáu nuna mentalidá de los años 1950 y precisó ser actualizáu pa paecese más relevante a la sociedá contemporánea de los Estaos Xuníos.

Años 1970: Estancamientu[editar | editar la fonte]

Raquel Welch y Gilda Radner, estrelles tempranes de Saturday Night Live, l'únicu programa de la NBC en ser esitosu mientres los años 1970.
Un logotipu adoptáu pola NBC en 1975.

La década de 1970 empezó con fuercia pa la cadena gracies a ésitos como Adam-12, Rowan & Martin's Laugh-In, Ironside, The Dean Martin Show, y The Flip Wilson Show, pero esto nun duró. A pesar del ésitu de tales programes nuevos como The NBC Mystery Movie, Sanford and Son, Chico and the Man, Little House on the Prairie, The Rockford Files, La muyer policía, y Emergency!, según l'ésitu continuu de tales veteranos como The Tonight Show Starring Johnny Carson y The Wonderful World of Disney, la cadena entró nun bache a mediaos de la década. Disneysobremanera, vio una cayida nes sos audiencies cuando la CBS punxo 60 Minutes en contra d'él mientres la temporada 1975-1976. En 1974, sol so nuevu presidente, Herb Schlosser, la cadena trató d'escorrer a espectadores más nuevos con una serie de películes costoses, miniseries, y especiales. Esto nun llogró atraer a la demográfica deseable, y alienó a los espectadores mayores.[19] Nengunos de los nuevos programes del horariu estelar de la NBC que s'estrenaron na seronda de 1975 llograron una segunda temporada, porque toos faltaron na vista de la competencia establecida. L'únicu ésitu de la cadena nesa era foi un programa pioneru de comedia y variedaes que s'emitió tarde na nueche, Saturday Night Live (orixinalmente tituláu NBC's Saturday Night), nun intervalu de tiempu enantes calteníu por reposiciones de The Tonight Show.

En 1978, Schlosser foi promovíu a la vicepresidencia executiva de RCA,[20] y una desesperada NBC estremó Fred Silverman fuera de la ABC p'alteriar les sos propies fortunes. Coles esceiciones notables de Diff'rent Strokes, Real People, The Facts of Life, y la miniserie Shogun, nun pudo atopar un ésitu. Los fracasos atroparon rápido mientres la so alministración (por casu, nos casos de Hello, Larry, Supertrain, Pink Lady and Jeff, y The Waverly Wonders). Irónicamente, munchos d'ellos fueron ganaos nos índices d'audiencia polos programes que Silverman aprobara na CBS y la ABC.

Tamién mientres esti tiempu, la NBC sufrió cola deserción de dellos afiliaos veteranos en tales mercaos como Atlanta (WSB-TV), Baltimore (WBAL-TV), Baton Rouge (WBRZ-TV), Charlotte (WSOC-TV), Dayton (WDTN), Indianápolis (WRTV), Jacksonville (WTLV), Minneapolis-St. Paul (KSTP-TV), y San Diego (KGTV). Munchos fueron estremaos pola ABC, que yera la cadena más prominente mientres la década de 1970 y a principios de los años 1980, ente que WBAL-TV vender a la CBS. Nel casu de WSB-TV y TV-WSOC, dambos fueron (y siguen siendo) so propiedá común con Cox Enterprises, cola so otra filial de la NBC nel momentu, WIIC-TV en Pittsburgh (que se convertiría en WPXI l'añu siguiente y sigue siendo tamién propiedá de Cox), solamente permaneciendo cola cadena porque'l mesmu WIIC-TV foi nun distante tercer llugar con KDKA-TV, qu'entós foi un afiliáu de la CBS y un secundariu de Westinghouse Broadcasting, y WTAE-TV, un afiliáu pre-esistente de la ABC. (KDKA-TV, qu'agora ye propiedá de la CBS, infamemente pasó a afiliase a la NBC dempués de que Westinghouse Electric Corporation mercó la estación de Dumont en 1954, dando llugar a una rellación aspra ente la NBC y Westinghouse años dempués). En tales mercaos como San Diego, Charlotte, y Jacksonville, la NBC foi obligada a sustituyir a les estaciones perdíes con nuevos afiliaos emitiendo na banda d'UHF, cola estación de San Diego (KNSD) aportando a una estación con propiedá y operación de la NBC. Otros mercaos más pequeños de televisión, como Yuma, esperaron munchos años pa consiguir otru afiliáu llocal de la NBC (vease les cadenes de televisión KIVA y KYMA). Les estaciones en Baltimore, Dayton, y Jacksonville, sicasí, dende entós hai axuntaes a la cadena.

Cuando'l presidente de los EE.XX., Jimmy Carter, retiró l'equipu d'Estaos Xuníos de los Xuegos Olímpicos de Moscú 1980, la NBC atayó una entamada de 150 hores de cobertoria (qu'había tenida un costo de $87.000.000), y el futuru de la cadena taba en dulda. Cuntara en $170.000.000 n'ingresos por publicidá y nes tresmisiones p'ayudar a promover los programes de la so nueva temporada.[21]

La prensa foi implacable escontra Silverman, pero los dos ataques más selvaxes nos sos dirixentes proveníen del interior. La empresa que compunxo la promoción musical «Proud as a Peacock» creó una parodia de la campaña publicitaria llamada «Loud as a Peacock». El llocutor de radio Don Imus, de WNBC en Nueva York, xugó la parodia nel aire. Esto enfureció a Silverman, quien ordenó la destrucción de toles copies restantes de la parodia, anque delles copies queden anguaño. En Saturday Night Live, unu de los escritores de la serie, Al Franken, satirizó Silverman nun sketch de SNL tituláu «Llimu for a Llambi-O». Como resultancia, Silverman almitió que nunca-y gustó Al Franken, de mano», y el sketch arruinó la oportunidá de Franken p'asoceder a Lorne Michaels como productor executivu de SNL.[22]

Años 1980: Entrada de Tartikoff[editar | editar la fonte]

Logotipu de NBC dende 1986 hasta 2011.

Nel branu de 1981, Fred Silverman arrenunció a la so posición como presidente de la cadena, que depués s'ocupó por Grant Tinker, quien yera acompañáu por Brandon Tartikoff como'l so xefe de programación. Tartikoff heredó una programación llena de drames envejeciendos y poques comedies de situación, pero amosó la so paciencia colos programes prometedores. Un tal programa foi la serie críticamente aclamada Hill Street Blues, que llogró audiencies baxes na so primer temporada. En llugar d'atayala, treslladó'l drama policial a la nueche del xueves, onde los sos índices d'audiencia ameyoraron drásticamente. Utilizó la mesma táctica con St. Elsewhere y Cheers. Programes como estos fueron capaces de llograr los mesmos ingresos de publicidá como los sos competidores, por cuenta de la so demografía deseable (espectadores de primer nivel con 18 a 34 años d'edá).[23] Ente que la cadena afirmó ésitos moderaos con Gimme a Break!, Silver Spoons, Knight Rider, y Remington Steele, el so mayor ésitu nesti periodu foi The A-Team, que, nel décimu llugar, foi l'únicu programa con índices abondos d'audiencies na NBC mientres la temporada de 1982-1983, y algamó el tercer llugar l'añu siguiente. Estos programes ayudaron a la NBC a lo llargo de la desastrosa temporada de 1983-1984, na cual nengún de los sos programes de la seronda recién llograron un segundu añu.[24]

En febreru de 1982, la NBC atayó'l programa Tomorrow presentáu por Tom Snyder, y dio la franxa horaria al comediante David Letterman. Anque Letterman presentara una serie diurna ensin abondu ésitu que debutó'l 23 de xunu de 1980, la so serie nocherniega Late Night demostró ser muncho más esitosa.

En 1984, l'enorme ésitu de The Cosby Show condució a un interés anováu nes comedies, ente que Family Ties y Cheers, que fueron estrenaos en 1982 con audiencies mediocres, vieron un aumentu d'audiencia con Cosby como'l so lead-in. La cadena treslladar dende'l tercer puestu al segundu puestu nesa temporada. Algamó'l primer llugar nos índices Nielsen na temporada 1985-1986, con ésitos como The Golden Girls, Miami Vice, 227, Night Court, Highway to Heaven, y Hunter. La recuperación de la cadena siguió a lo llargo de la década con ALF, Amen, Matlock, L. A. Law, La familia Hogan, A Different World, Empty Nest, y In the Heat of the Night. En 1986, Bob Wright foi nomáu presidente de la NBC. Na temporada 1988-1989, la NBC, que foi'l llar d'un sorprendente númberu de 18 de los 30 programes con mayor audiencia, ganó les mayores audiencies en toles selmanes por más de 12 meses, un llogru que nun foi retrucáu antes nin dempués.

Na seronda de 1987, la NBC concibió un bloque de sindicación llamada Prime Time Begins at 7:30 («L'horariu central empieza a los 19:30»), que constó de cinco comedies de situación, cada unu de los cualos emitióse nuna nueche distinta de la selmana: Out of This World, no que Maureen Flannigan interpretó una neña semi-estraterrestre con capacidaes sobrenaturales;[25] Marblehead Manor, sobre'l propietariu d'una casona y les persones quien vivieron con él;[26] She's the Sheriff, protagonizáu por Suzanne Somers;[26] We Got It Made, una renacencia d'un programa de curtia duración de la temporada 1983–84,[25] y You Can't Take It With You, una adautación d'una obra de teatru col mesmu títulu, escritu por George S. Kaufman en 1937. L'oxetivu d'esti paquete yera atraer espectadores a los emisores de NBC na media hora antes de la hora de máxima audiencia, qu'empezó a les 20:00 en cada zona horaria sacante pola Zona Horaria Central.[27] La inspiración pa la concepción del bloque foi la flexibilización de la Prime Time Access Rule, qu'había esixida'l devueltu de la franxa de les 19:30 a les estaciones locales, y la relaxación de les regles fin-syn, que -y habíen torgar a les cadenes crear ales con programación de les sos propies unidaes de sindicación pa enllenar el vacíu.[27] Los programes nel bloque refugóse regularmente en munchos mercaos por tales concursos sindicaos como Wheel of Fortune de Pat Sajak y Vanna White, la renacencia de Jeopardy! con Alex Trebek, y la versión de Hollywood Squares presentáu por John Davidson, primero que l'esperimentu cesóse dafechu a la fin de la temporada 1987-1988.


La NBC tresmitió la primera de siete emisiones consecutives de los Xuegos Olímpicos, cubriendo los Xuegos de Branu en Seúl en 1988. En 2002, la cadena añediría los Xuegos Olímpicos d'Iviernu, que-y daría a la NBC los derechos de tolos Xuegos Olímpicos, hasta los Xuegos Olímpicos de Londres 2012.

Años 1990: «Must See TV»[editar | editar la fonte]

En 1991, Tartikoff dexó la NBC pa tomar un puestu en Paramount Pictures, dempués de pasar una década n'impulsar la NBC al visu de los índices Nielsen. Warren Littlefield tomó'l so llugar como presidente de NBC Entertainment. El so empiezu foi inestable por cuenta de les salíes de la mayoría de los ésitos de la era Tartikoff. Dalgunos culpar pola tresferencia de David Letterman a la CBS dempués de nomar Jay Leno como presentador de The Tonight Show tres la xubilación de Johnny Carson en mayu de 1992. La suerte de la NBC camudó coles series esitoses Friends, Mad About You, Frasier, ER, y Will & Grace. Una de les alquisiciones finales de Tartikoff, Seinfeld, initialmente lluchó, pero convertir n'unu de los meyores programes na NBC dempués de ser treslladáu al intervalu de tiempu que siguió Cheers. El lema «Must See TV» foi aplicáu a l'alliniación fuerte de la nueche del xueves. Dempués de que'l programa popular Seinfeld terminó la so carrera en 1998, Friends convertir na comedia más popular na NBC. Apoderó los índices d'audiencia, ensin dexar el llistáu de los programes más vistos del añu dende la so segunda temporada hasta la so décima, y llogró'l primer puesta na so octava temporada (la temporada 2001-2002). Frasier tamién yera bien popular y, a pesar de que nun tuvo una audiencia tan alta como Friends, inda xeneralmente ganó altes audiencies y numberosos premios Emmy.

A mediaos de la década de 1990, la división de deportes de la NBC, encabezada por Dick Ebersol, llogró los derechos a trés de los cuatro principales organizaciones deportives profesionales (la National Football League (NFL), la National Basketball Association (NBA), y les Grandes Lligues de Béisbol), los Xuegos Olímpicos, y l'equipu nacional de fútbol de los Notre Dame Fighting Irish. El programa NBA on NBC tuvo un gran ésitu nos años 1990, debíu en gran parte a la racha de seis campeonatos de los Chicago Bulls cuando se llevaron pola superestrella Michael Jordan. NBC Sports sufriría un gran golpe en 1998, sicasí, cuando perdió los derechos pa la NFL a la CBS, qu'había perdida los derechos a la Fox Broadcasting Company cuatro años antes.

En 1998, Littlefield dexó la NBC.[28] Scott Sassa sustituyólu como presidente de NBC Entertainment. Sassa supervisó'l desenvolvimientu de tales series como The West Wing, Law & Order: Special Victims Unit, y Fear Factor. Sassa entós nomó Garth Ancier como'l so reemplazu en 1999. Ancier foi responsable pola introducción de The West Wing a la televisión. Jeff Zucker reemplazó Ancier como presidente de NBC Entertainment en 2000.

La campaña «Must See TV» menguó dempués de que Friends y Frasier terminaron les sos emisiones en 2004. Un spin-off de Friends, Joey, empezó a fallar mientres la so segunda temporada, a pesar d'un empiezu relativamente bonu.

Nuevos problemes nel nuevu sieglu[editar | editar la fonte]

Al principios de los años 2000, les fortunes de la NBC dieron una vuelta rápida para lo peor. La cadena yá perdiera a munchu espectadores a finales de los años 1990 quien boicotiaron la programación de NBC dempués de la cancelación de la ópera de llarga duración Another World en 1999. En 2001, la CBS escoyó la so reality show Survivor pa consolidar la so alliniación pa la nueche del xueves. El so ésitu foi tomáu como una suxerencia que'l dominiu de la NBC na nueche del xueves podía rompese dempués de casi dos décades. Cola perda de Friends y Frasier en 2004, la NBC quedar con dellos programes con audiencia moderada y pocos verdaderos ésitos. Aquel día, la so ufierta de deportes más importantes s'había amenorgada a los Xuegos Olímpicos, PGA Tour Golf, y una agarradiella programa de fútbol de Notre Dame. Los índices d'audiencia de la NBC cayeron al cuartu llugar. La CBS llevó la mayor parte de la década, siguida por un resurdimientu de la ABC y Fox (que se convertiría na cadena más vista mientres la temporada 2007-08). Mientres esti tiempu, toles cadenes esperimentaron audiencies amenorgaes por cuenta de la creciente competencia de cable, videu domésticu, videoxuegos, ya Internet, cola NBC como la más afeutada.

Logotipu de Telemundo, que foi adquirida pola NBC en 2002.

N'ochobre de 2001, la NBC llegó a un alcuerdu con Liberty Media y Sony Pictures Entertainment pa mercar la cadena de televisión hispanofalante Telemundo por 2.7 mil millones de dólares, ganando a otros licitadores como la CBS y Viacom. L'alcuerdu completar en 2002.[29][30]

Col entamu de la temporada 2004-2005, la NBC convertir na primer cadena principal en producir la so programación en formatu de pantalla ancha, cola esperanza d'atraer a nuevos espectadores; sicasí, la cadena namái vio un llixeru impulsu.

En 2004, Zucker foi promovíu al cargu recién creáu de presidente del NBC Universal Television Group. Kevin Reilly convertir nel nuevu presidente de NBC Entertainment.

N'avientu de 2005, la NBC empezó'l concursu Deal or No Deal, llogrando altes audiencies, y volviendo multi-selmanal en marzu de 2006. En casu d'ésitu sosteníu, Deal or No Deal tornó na seronda de 2006. De lo contrario, la temporada 2005-2006 foi unu de los peores pa la NBC en tres décades, con namái una serie, My Name Is Earl, sobreviviendo pa una segunda temporada. La temporada 2006-2007 foi un amiestu, con Heroes convirtiéndose nun ésitu sorpresa nes nueches de llunes, ente que'l bien promocionáu Studio 60 on the Sunset Strip, del creador del ésitu dramáticu The West Wing, perdió un terciu de les sos espectadores iniciales en seis selmanes, y foi finalmente canceláu. NBC Sunday Night Football volvió a la cadena dempués d'ocho años, Deal or No Deal permaneció fuerte, y les comedies The Office y 30 Rock ganaron el premiu Emmy na categoría de «meyor serie de comedia» per cuatro años consecutivos. Sicasí, la NBC hai permanecida en cuartu llugar, apenes per delantre de The CW Network.

Sicasí, la NBC ganó ésitu nel so horariu veraniegu, a pesar de les sos audiencies descendentes dientro de la temporada regular d'emisiones. America's Got Talent, un reality show de talentos presentáu por Regis Philbin, col so estrenu mundial en 2006, ganó un índiz d'audiencies de 4.6 ente'l demográficu de les edaes ente 18 y 49, que yera más alta que l'estrenu orixinal de American Idol en Fox en 2002. El programa siguiría atropar audiencies inusualmente altes a lo llargo de la so carrera veraniega. Sicasí, la NBC nun decidió asitialo na temporada de la primavera; sicasí, decidió usalo como una plataforma pa promover los sos programes vinientes na temporada de la seronda. El programa ye agora presentáu por Nick Cannon, y sigue atropar audiencies altes a lo llargo de les sos temporaes veraniegues.

Mientres la temporada 2007-2008, l'únicu estrenu destacable foi'l de la serie dramática Chuck, que pasó a durar cinco temporaes; nenguna otra serie estrenada nel periodu difícil de la fuelga de guionistes en Hollywood (que taba asocediendo nesa era) foi capaz de ganar una segunda temporada.

En 2007, Ben Silverman reemplazó Kevin Riley como presidente de NBC Entertainment, ente que Jeff Zucker asocedió Bob Wright como direutor executivu de la NBC. Nun surdieron ésitos nuevos nel horariu estelar mientres la temporada 2008-2009 (a pesar de la bona suerte rara de la NBC pa tener la oportunidá de promocionar les sos nueves ufiertes mientres el Super Bowl XLIII y los Xuegos Olímpicos de Beixín 2008), ente que Heroes y Deal or No Deal derrumbaron nes audiencies, y dambos fueron cancelaos. El presidente y direutor executivu de NBC Universal, Jeff Zucker, dixera primeramente que la NBC yá nun creó que podría ser la meyor cadena nel horariu central.[31]

En marzu de 2007, la NBC anunció qu'ufiertaría programes d'horariu estelar con duración llarga, tales como The Office y Heroes, baxu demando p'amosar nos teléfonos móviles. Esta foi naciente pa los Estaos Xuníos, porque'l mercáu ta alloñar lloñe de la televisión tradicional.[32]

En 2009, Jeff Gaspin reemplazó Ben Silverman como presidente de NBC Entertainment.

2010 y más allá[editar | editar la fonte]

La NBC tresmitió los Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010, xenerando audiencies más altes que'l so espardimientu previu de los xuegos de Turín en 2006. La NBC foi criticada en repitíes ocasiones p'amosar imáxenes de la muerte de Nodar Kumaritashvili, un pilotu de luge de Georgia. Por cuenta de esto, el presidente de NBC News, Steve Capus, prohibió l'usu de les imáxenes nel aire ensin el so permisu, y ordenólu al llocutor Bob Costas prometir que'l videu nun sería amosáu de nuevu mientres los Xuegos.[33][34] NBC Universal ta en camín de ganar siquier $250.000.000 menos de los anunciantes que los $820.000.000 pagos polos derechos pa emitir los Xuegos n'Estaos Xuníos.[35] Inclusive asina, cola so posición continuu siendo nel cuartu llugar (anque sía virtualmente empatáu cola ABC en munches categoríes, por cuenta de los eventos deportivos[36]), la temporada 2009-2010 terminó con namái dos programes con guión – Community y Parenthood, según trés programes ensin guión – The Marriage Ref, Who Do You Think You Are?, y Minute to Win It – siendo anovaos por una segunda temporada, ente qu'otros como Heroes y Law & Order fueron cancelaos, el segundu dempués de 20 temporaes, lo empatando con Gunsmoke pal récor de la duración más llarga pa drames. La temporada 2010–2011 foi más desastrosa, con namái dos reemplazos de media temporada, Harry's Law y The Voice teniendo como xuez principal a la cantante internacional Christina Aguilera, siendo anovaos pa una tercer temporada a partir de setiembre.

Defensores de Conan O'Brien como presentador de The Tonight Show protesten fora de los Universal Studios en Los Angeles.

Cuando Conan O'Brien reemplazó Jay Leno como presentador de The Tonight Show en 2009, la cadena dio a Leno un nuevu talk show, The Jay Leno Show, cometiendo a lo emitir cada nueche de selmana a les 22:00 (Tiempu del Este/Pacíficu), como una alternativa económica a les procedimentales y otros drames que polo xeneral son emitíos mientres esi intervalu de tiempu.[37] D'esta miente, la NBC convertir na primer cadena grande d'Estaos Xuníos nes últimes décades,[38] o posiblemente enxamás,[39] en tresmitir el mesmu programa tolos díes llaborables mientres l'horariu estelar. Los sos executivos llamaron la decisión «un momentu de tresformamientu na hestoria de la teledifusión» y «n'efeutu, el llanzamientu de cinco programes». Otra manera, executivos de la industria criticaron la cadena pal abandonu d'una hestoria de tresmitir drames calidable nesa hora, y que fadría dañu a la NBC por socavar una reputación basada n'esitoses programes con guiones.[40] En xineru de 2010, sicasí, la NBC acabaríen anunciando que The Jay Leno Show sería canceláu, citando les quexes de munchos afiliaos, que los sos noticieros locales menguaron significativamente nes audiencies como resultancia del cambéu.[41] Zucker intentó movese y encurtiar The Jay Leno Show al espaciu de tiempu de 23:35-24:05 y mover los programes esistentes, incluyendo The Tonight Show, detrás 30 minutos. Esto, sicasí, causó reaiciones considerables, porque O'Brien nun había ser dau nenguna opción o notificación previa de la mudanza. Amás, el so contratu garantizó-y un mínimu de trés años como presentador, y la mayor parte del so personal treslladara con él de Nueva York a California, menos d'un añu primero que'l programa empezara. O'Brien negó ser parte d'estos movimientos, ganando un gran sofitu públicu y profesional, y conduciendo a una serie de conflictos sobre'l presentador y la franxa horaria, con Leno, Zucker, y la NBC na so totalidá viendo reaición negativa significativa en contra d'ellos pola so la participación. Leno acabaría tornando como presentador de The Tonight Show a partir del 1 de marzu de 2010, ente qu'O'Brien aceptó una compra a partir de la NBC. O'Brien pasó a ser el presentador d'un nuevu programa, Conan, na cadena de cable TBS a partir de payares de 2010.

A pesar de la eliminación de The Jay Leno Show del horariu estelar, el cambéu tuvo casi nengún impautu nes audiencies de la cadena. Los aumentos que la NBC anotó na temporada 2010, en comparanza cola temporada de 2009, fueron casi puramente atribuyíos a les audiencies aumentaes pa NBC Sunday Night Football.[42] Los programes anguaño nes franxes horaries ocupaes por The Jay Leno Show tán atrayendo a audiencies más baxes que les de The Jay Leno Show.[43]

Jeff Zucker anunció'l 24 de setiembre de 2010 que dexaría'l cargu como direutor executivu de NBC Universal, cuando la compra de la NBC por Comcast completar a finales del añu. Dempués de que la compra completóse, Steve Burke convertir nel nuevu direutor executivu de NBC Universal y Robert Greenblatt reemplazó Jeff Gaspin como presidente de NBC Entertainment.

La cadena completó la so conversión total a un horariu completu n'alta definición (fora de los horarios de sábadu pela mañana arrendaos pol consorciu Qubo) el 20 de setiembre de 2011, col estrenu de la temporada oncena de Last Call with Carson Daly nesi formatu.

A mediaos de la temporada 2010-2011, la NBC foi capaz d'atopar daqué d'ésitu col so drama llegal Harry's Law (dempués de que se treslladó a los domingos a mediaos de la temporada), cola so posición nel llistáu de los 30 meyores programes atribuyida al so ésitu ente l'audiencia total, anque fracasó horriblemente ente'l demográficu de les edaes ente 18 y 49. Per otru llau, la NBC llanzó una serie nueva de telerrealidad con concursos de cantar, The Voice, que se convirtió nun ésitu entá mayor pa les audiencies de la cadena. Tres la so emisión del Super Bowl XLVI en febreru de 2012, The Voice tornó pa la so segunda temporada con 37,61 millones d'espectadores. De magar, la NBC s'hai convertida na meyor cadena nes nueches de llunes con esa serie, según el drama musical Smash; sicasí, les audiencies de dambos programes menguaron sustancialmente mientres l'intre de la temporada. La NBC anovó delles series nueves pa una temporada nueva, anque nengunes d'elles demostraron ser ésitos grandes ente les audiencies.

A pesar de tener la tresmisión más vista na historia de la televisión d'Estaos Xuníos (Super Bowl XLVI) y el programa más vistu de la temporada (NBC Sunday Night Football), la NBC acabó la temporada de 2011-2012 na tercer posición ente la demográfica de les edaes de 18-49, con solamente trés programes introducíos esa seronda (Grimm, Whitney, and Up All Night) siendo anovaos pa una segunda temporada. Sicasí, esto rompió la so racha perdedora de ser na cuarta posición polos 8 temporaes anteriores.

Na seronda de 2012, la NBC considerablemente va espandir la so llista de comedies, aumentando'l númberu a 10, siendo emitíes nes nueches de martes, miércoles, xueves, y vienres, aumentáu de les 4 comedies que fueron emitíes na seronda de 2011. Na seronda, la NBC foi nel primer puestu ente'l demográficu de los 18-49 años, impulsada pola torna de The Voice na seronda, l'esitosu drama Revolution, la comedia Go On, y l'ésitu continuu de Sunday Night Football. Sicasí, cuando la cadena suspendió The Voice y Revolution, les sos audiencies a mediaos de la temporada menguaron, y en febreru, la cadena cayó al quintu llugar, detrás de la cadena n'español Univision.[44]

A partir del 18 de marzu de 2013, la totalidá de les operaciones de NBC Sports, incluyendo la NBC Sports Network, tienen la so sede en facilidaes en Stamford, Connecticut.[45]

NBC News[editar | editar la fonte]

Edificiu en Washington de NBC News

La presentación de les noticies foi una parte importante de la operación ya imaxe pública de la NBC a partir de los sos díes en radio. Producciones notables de NBC News inclúin la revista selmanal Dateline NBC; un programa de noticies presentáu a principios de la mañana, llamáu Early Today; el programa selmanal de noticieros y entrevistes Meet the Press; NBC Nightly News, el noticieru principal que se presente na nueche; y el programa mañaneru de noticies Today.

Discutinios[editar | editar la fonte]

La cadena, d'un calter más públicu que les sos competidores, tuvo dos polémiques por cuenta de la so afinidá colos gobiernos de vez.

La primera foi mientres el mandatu del presidente Richard M. Nixon en que la rede negó la esistencia d'un sistema de grabación de cintes magnetofóniques con una gran cantidá de conversaciones dientro de la Casa Blanca mientres l'escándalu políticu de Watergate en 1973, nin les sos intervenciones en China, les Filipines, y Iberoamérica pa derrocar a los presidentes d'aquellos países pol peligru de que s'acomuñar a la Xunión Soviética, ente otros planes. Años más tarde, mientres la presidencia de George W. Bush, tampoco apaecieron nos sos informativos les tortures que se-y aplicaben a supuestos terroristes nel campu de detención en Guantánamo.

Mercáu de cable[editar | editar la fonte]

Nes décades de 1980 y 1990, la NBC espandió la so división de noticieros al mercáu de cable.

En 1988, la NBC adquirió Tempo Television, una cadena qu'amosó un amiestu de películes, programes instructivos, y programación educativa con baxu presupuestu. El 17 d'abril de 1989, la cadena rellanzóse como la Consumer News and Business Channel (CNBC), una cadena en cable qu'ufierta noticieros sobre empreses y finances. Darréu, el 21 de mayu de 1991, esa cadena fundir cola Financial News Network (FNN), y el so nome camudar a a cencielles CNBC. Mentanto, en xunetu de 1996, xunto con Microsoft, la NBC creó la cadena MSNBC, qu'ufierta noticieros xenerales con una orientación política. En 2002, la NBC adquirió la cadena de cable Bravo, amás mercó la metá del certame de guapura más importante del mundu, el Miss Universu, convirtiéndose dende esi añu na cadena que la televisa y distribúi alredor del mundu, y amás, xunto con Donald Trump, nos propietarios del certame y miembros de la Organización Miss Universu. En 2008, la NBC adquirió la cadena de tiempu llamáu The Weather Channel de Landmark Communications, xunto con Bain Capital y Blackstone Group.[46]

NBCi[editar | editar la fonte]

«NBCi» redirixe equí.

N'abril de 2000, la NBC mercó por 32 millones de dólares una empresa qu'especializó en buscadores qu'aprendieron de les busques d'usuarios, llamada GlobalBrain y encargada por SLI Systems.

En 1999, la NBC de volao camudó la so direición web a «NBCi.com», nun intentu bien espublizáu pa llanzar un portal y una páxina d'entamu nel Internet. Nesti movimientu la NBC collaboró con Xoom, e-mail.com, AllBusiness.com,[47] y Snap.com, y llanzó un portal multifacéta con corréu electrónicu, agospiamientu per web, comunidá, chat, personalización, y capacidá de noticies. L'esperimentu duró alredor d'una temporada, falló, y NBCi doblóse nuevamente na NBC.[48] La parte de NBC-TV de la páxina web volvió a NBC.com. Sicasí, el sitiu web de NBCi siguió como un portal de conteníos cola marca NBC, utilizando una versión de marca d'InfoSpace pa ufiertar conteníu de portal mínimu. A mediaos de 2007, NBCi.com empezó a reflexar NBC.com.[49]

Evolución del logotipu de NBC[editar | editar la fonte]

La NBC usó un númberu de logotipos mientres l'intre de la so historia. Logotipos tempranos fueron similares al logotipu de la so entós empresa matriz, RCA, pero logotipo más posteriores incluyeron imáxenes estilizadas de pavos reales.

Programación[editar | editar la fonte]

La NBC anguaño opera nun horariu regular con 87 hores de programación. Ufierta 22 hores de programación del horariu estelar a les estaciones afiliaes: de llunes y sábadu, 20:00 a 23:00 (Horariu del Este/Horariu Pacíficu), 19:00 a 22:00 (Horariu Central, Horariu del Monte, Horariu d'Alaska), 18:00 a 21:00 (Horariu Ḥawaianu); y nos domingos, 19:00 a 23:00. Tamién s'ufierta programación de 7:00 a 11:00 los díes de selmana na forma de Today, que tamién tien una edición de dos hores en sábados y una edición d'una hora en domingos; el drama diurnu Days of our Lives; les ediciones nocherniegues de NBC Nightly News; el talk show políticu Meet the Press; el noticieru mañaneru Early Today; los talk shows nocherniegos The Tonight Show Starring Jimmy Fallon, Late Night with Seth Meyers, y Last Call with Carson Daly; el programa de comedia Saturday Night Live; la serie nocherniega Poker After Dark (canceláu en 2011); retresmisiones de Late Night so la bandera NBC All-Night; y un bloque d'animación de tres hores na mañana del sábadu, sol nome de NBC Kids. Amás, la programación deportiva tamién s'ufierta tardes de fin de selmana en cualquier momentu ente 12:00 y les 18:00, Horariu del Este.

Programes diurnos[editar | editar la fonte]

La NBC ye anguaño'l llar de namái un serial televisivu, Days of our Lives, que foi tresmitíu pola cadena dende 1965.

Drames anteriores de NBC Daytime con llarga duración han incluyíos The Doctors (1963-1982), Another World (1964-1999), Santa Barbara (1984-1993), y Passions (1999-2007). La NBC tresmitió tamién los últimos cuatro años de Search for Tomorrow (1982-1986) dempués de que la serie foi retirada pola CBS, anque munchos afiliaos de la NBC nun tresmitieron el programa mientres esi tiempu. La NBC tamién hai emitida numberoses seriales curties, incluyendo Generations (1989-1991), Sunset Beach (1997-1999), y dos spin-offs de Another World, Somerset (1970-1976) y Texas (1980-1982).

Concursos notables qu'enantes s'emitieron pola NBC inclúin The Price is Right (1956-1963), Concentration (1958-1973 y 1987-1991 como Classic Concentration), Match Game (1962-1969), Let's Make a Deal (1963-1968, 1990-1991, y un resurdimientu con curtia duración que s'introdució en 2002), Jeopardy! (1964-1975 y 1978-1979; anguaño en sindicación), The Hollywood Squares (1966-1980), Wheel of Fortune (1975-1989 y 1991; anguaño en sindicación), Password Plus/Super Password (1979-1982 y 1984-1989), Sale of the Century (1969-1973 y 1983-1989) y Scrabble (1984-1990 y 1993). El concursu final que yera tresmitíu n'horariu diurnu pola NBC foi Caesars Challenge, un programa de curtia duración que terminó en xineru de 1994.

Programación infantil[editar | editar la fonte]

La programación infantil tuvo un papel na programación de la cadena NBC dende los sos raigaños iniciales na televisión. En 1947, la primera gran serie infantil de NBC foi Howdy Doody, unu de los primeros programes esitosos de televisión nesa era. Na serie, que duró 13 años, apaeció una marioneta peza y una miríada d'otros personaxes, y el presentador, Buffalo Bob Smith. Howdy Doody pasó la mayoría de la so esistencia nes tardes de díes llaborables.

En 1956, NBC abandonó l'alliniación de la programación infantil nes tardes de llunes a vienres, apostrando l'alliniación a los sábados solamente, con Howdy Doody como la so franquicia marquesina polos cuatro años restantes d'esa serie. Dende mediaos de los años 1960 hasta 1992, la mayor parte de la programación infantil de la NBC derivar de curtiumetraxes teatrales de les series Looney Tunes y Woody Woodpecker; reposiciones de The Flintstones y The Jetsons; alquisiciones estrañes como Astroboy y Kimba, el lleón blancu; adautaciones animaes de Gary Coleman, Mr. T, Punky Brewster, ALF, y Star Trek; y les emisiones orixinales de The Rocky and Bullwinkle Show, The Smurfs, y Alvin and the Chipmunks.

Dende 1984 hasta 1989, una serie d'anuncios de serviciu públicu, llamada «One to Grow On», amosóse dempués de los creitos a la fin de cada programa.

En 1989, la NBC estrenó Saved by the Bell, qu'anició nel Disney Channel como Good Morning, Miss Bliss. Saved by the Bell, a pesar de crítiques negatives polos críticos de televisión, convertir nuna de les series xuveniles más populares na historia de la televisión, según la meyor serie nes mañanes de sábados, destronando a The Bugs Bunny and Tweety Show na so primer temporada.

NBC abandonó los sos dibuxos animaos n'agostu de 1992 en favor d'una edición en sábadu de Today y más series d'aición en direuto sol nome TNBC (Teen NBC). La mayoría de les series na alliniación de TNBC, incluyendo City Guys, Hang Time, California Dreams, y One World, producir por Peter Engel. NBC Inside Stuff yera tamién una parte de l'alliniación de TNBC mientres la duración de la temporada de la NBA.

En 2002, la NBC empezó un alcuerdu cola cadena Discovery Kids, que ye propiedá de Discovery Communications, pa emitir los sos programes educativos so la bandera «Discovery Kids on NBC».[50] L'horariu orixinalmente consistió en series d'aición en vivu, incluyendo una versión infantil de Trading Spaces y el concursu de telerrealidad esitosu Endurance presentáu por J.D. Roth, pero más tarde foi estendíu pa incluyir tales series animaes como Kenny the Shark, Tutenstein, y Time Warp Trio.

En mayu de 2006, col fin de reemplazar el bloque de Discovery Kids Saturday Morning, la NBC anunció planes pa llanzar un bloque nuevu pa neños nes mañanes de sábadu a partir de setiembre de 2006 como parte del esfuerciu de Qubo, en que la so empresa matriz, NBC Universal, xunió con Ion Media Networks, Scholastic Corporation, Classic Media, y l'empresa Nelvana Limited que pertenez a Corus Entertainment.[51] Qubo va incluyir bloques pa tresmisión na NBC, Telemundo (una cadena n'español que ye propiedá de NBC Universal), y la cadena ION Television que pertenez a Ion Media Networks, según una canal pa neños con tresmisión dixital, servicios de video so demanda, y un sitiu web.

El bloque «Discovery Kids on NBC» salió del aire'l 2 de setiembre de 2006. El 9 de setiembre de 2006, la NBC empezó la tresmisión de los siguientes programes de Qubo: VeggieTales, Dragon, 3-2-1 Penguins!, Babar, Jane and the Dragon, Jacobo Dos Dos, y Postman Pat.

El 28 de marzu de 2012, anuncióse que la NBC, con asistencia per parte de PBS Kids Sprout (que ye propiedá conxunta de NBC Universal, el Public Broadcasting Service, Sesame Workshop, y Apax Partners), va empecipiar un nuevu bloque de programación pa neños n'edá preescolar, sol nome NBC Kids, que va reemplazar el bloque «Qubo on NBC» en sábados pela mañana.[52][53][54][55]

Emisiones internacionales[editar | editar la fonte]

Canadá[editar | editar la fonte]

Emisiones de la NBC de los Estaos Xuníos pueden ser recibíes na mayor parte de Canadá, principalmente al traviés de los provisores de televisión per cable y televisión per satélite, sinón tamién pel aire en zones cercanes a la frontera ente Canadá y los Estaos Xuníos. Amás de sustitución simultánea, la programación y les tresmisiones son los mesmos que nos Estaos Xuníos.

Europa, América Llatina y el Mediu Oriente[editar | editar la fonte]

NBC Nightly News, The Tonight Show with Jay Leno, y Late Night with Conan O'Brien amosar en CNBC Europe. La NBC yá nun s'amuesa fora de les Amériques nuna canal nel so propiu derechu. Sicasí, tantu NBC News como MSNBC amuésense unes poques hores al día por OSN News (enantes conocíu como Orbit News) n'Europa, África, y l'Oriente Mediu. MSNBC tamién s'amuesa dacuando na so cadena hermana, CNBC Europe, mientres les últimes noticies. Les emisiones de la NBC pueden ser fácilmente recibíes nel aire polos residentes de ciudaes de la frontera ente Estaos Xuníos y Méxicu, y tamién polos suscriptor de cable y satélite a lo llargo de Méxicu, especialmente nel área de la Ciudá de Méxicu.

Conversión de NBC Super Channel en NBC Europe[editar | editar la fonte]

En 1993, la cadena de cable paneuropea Super Channel foi adquirida por General Electric, la empresa matriz de la NBC, y convirtióse en NBC Super Channel. En 1996, la canal se renombró como NBC Europe, pero, a partir d'entós, casi siempres se conoció a cencielles como NBC nel aire.

La mayoría de la programación d'horariu estelar de NBC Europe producir n'Europa por cuenta de les restricciones de derechos acomuñaos con programes d'Estaos Xuníos n'horariu estelar, pero dempués de les 23:00 (hora central europea) nes nueches de llunes a vienres, la canal emitió The Tonight Show, Late Night, y Later, y poro, tuvo la lema Where the Stars Come Out at Night («Onde les estrelles salen na nueche»). Munchos programes de NBC News fueron emitíes por NBC Europe, incluyendo Dateline NBC, Meet the Press, y NBC Nightly News, que foi tresmitíu en vivu. The Today Show tamién foi primeramente tresmitíu en direuto peles tardes, pero más tarde el so tiempu d'emisión foi camudáu a la mañana siguiente, cuando foi más d'un mediu día d'edá.

En 1999, NBC Europe dexó les sos emisiones na mayoría d'Europa. Coles mesmes, la cadena foi rellanzada como una canal informática nel idioma alemán, apuntando a un grupu demográficu nuevu. El programa principal de la nueva NBC Europe foi llamáu NBC GIGA. En 2005, la canal foi rellanzáu de nuevu, esta vegada como una canal de películes sol nome de «Das Arrama». GIGA depués empezó la so propia canal dixital, que podría ser recibida per vía de satélite y munches cadenes de cable n'Alemaña, Austria, y Suiza.

The Tonight Show y NBC Nightly News siguen siendo tresmitíos por CNBC Europe.

Canal de Noticies[editar | editar la fonte]

En 1993, NBC empezó la producción de Canal de Noticies NBC. Esti serviciu foi tresmitíu a América Llatina dende la sede del NBC Newschannel que s'allugó en Charlotte, Carolina del Norte. Más de 50 periodistes fueron contrataos pa producir, escribir, y presentar un serviciu de noticies de 24 hores basáu na rueda popular concebida por CNN. El serviciu cerró en 1997 cuando los departamentos de ventes nun fueron capaces de xenerar nengún ingresu. Tres la Empresa de Comunicaciones Orbitales en Méxicu, Canal de Noticies NBC tien la distinción de ser el primer serviciu de noticies de 24 hores en ser vistu n'América Llatina. Telemundo Puertu Ricu, una vegada encargada pola CBS, foi siguida más tarde por CNN n'Español.

El Caribe[editar | editar la fonte]

Nel Caribe, munchu provisores de televisión per cable y televisión vía satélite tresmiten les emisiones d'afiliaos locales de la NBC, o l'alimentación de la cadena principal al traviés de WNBC en Nueva York o WTVJ de Miami. Dellos afiliaos de la NBC con propiedá local esisten, en Puertu Ricu. La islla y les cercanes Islles Vírxenes Americanes son los receptores principales de los programes de NBC, que sían disponibles n'inglés y español al traviés de la opción de SAP.

Asia y el Pacíficu[editar | editar la fonte]

Guam[editar | editar la fonte]

KUAM-TV ye una filial de la NBC en Guam y lleva a la programación completa de la NBC al traviés de satélite.

Samoa Americana[editar | editar la fonte]

KKHJ-LP ye la filial de la NBC de Pagu Pagu, llegando a un alcuerdu cola cadena 2005.

NBC Asia y CNBC Asia[editar | editar la fonte]

En 1995, la NBC llanzó una canal n'Asia, llamáu NBC Asia, pa los televidentes en Xapón, Malasia, Corea del Sur, la Islla de Taiwán, Tailandia, y les Filipines. Al igual que NBC Europe, Asia NBC ufiertó la mayoría de los noticieros de la NBC, según The Tonight Show y Late Night. Al igual que'l so contraparte europea, nun podía emitir programes del horariu estelar producíos n'Estaos Xuníos por cuenta de restricciones nos derechos. Tamién tuvo NBC Super Sports pa la última aición n'eventos deportivos escoyíos. Mientres les tardes de díes llaborables, NBC Asia tuvo'l so propiu noticieru nocherniegu rexonal. Dacuando emitió programes de CNBC Asia y MSNBC simultáneamente. En xunetu de 1998, NBC Asia foi reemplazáu pol National Geographic Channel. Como ye'l casu con NBC Europe, sicasí, episodios escoyíos de The Tonight Show y Late Night, según Meet the Press, inda pueden vese en CNBC Asia mientres les fines de selmana. CNBC Asia amuesa partíos de la NFL y tamién produz estos partíos so la marca Sunday Night Football.

Socios rexonales[editar | editar la fonte]

Al traviés de los socios rexonales, programes producíos pola NBC ver en dellos países de la rexón. Nes Filipines, la cadena Jack TV operada por Solar Entertainment tresmite Will & Grace y Saturday Night Live, ente que TalkTV tresmite The Tonight Show y los programes de NBC News, como The Today Show, Early Today, Weekend Today, Dateline NBC, y NBC Nightly News. Solar TV enantes emitió The Jay Leno Show. En Hong Kong, TVB Pearl, una cadena británica operada por Television Broadcasts Limited, emite NBC Nightly News en vivu, según programación escoyida de la NBC.

Australia[editar | editar la fonte]

La Seven Network n'Australia tien estrechos venceyos cola NBC y hai utilizada la mayoría de les imáxenes y eslóganes de la cadena dende la década de 1970. El noticieru Seven News usó The Mission como la so tema musical dende mediaos de la década de 1980. Los noticieros locales fueron llamaos Seven Nightly News dende la década de 1980 hasta alredor de 2000. NBC y Seven frecuentemente van compartir recursos de noticies ente los dos países. Sábese que NBC News hai usada reporteros de Seven News pa cruzamientos vivos n'hestories de noticies desenvolviendo n'Australia. Seven News dacuando tamién va incorporar un reportaxe de NBC News nos sos boletinos nacionales.

Seven retresmite unes de los programes de noticies y asuntos actuales de la NBC ente les 03:00 y les 05:00, incluyendo:

Nel branu de 2009, la NBC y la Seven Network utilizaron el cantar esitosu Like It Like That por Guy Sebastian pa la promoción de les sos emisores.

Biblioteca[editar | editar la fonte]

A lo llargo de los años, la NBC hai producida munchos programes interiormente, amás de tresmitir conteníu d'otros productores como Revue Studios y la so socesora, Universal Television.

Programes notables producíos internamente pola NBC incluyeron Get Smart, Bonanza, Little House on the Prairie, Las Vegas, y Crossing Jordan. La NBC vendió los derechos a los sos programes producíos antes de 1973 a National Telefilme Associates en 1973. Agora, estos derechos pertenecen a CBS Television Distribution.

La NBC sigue siendo propietariu de les sos producciones producíos dempués de 1973, al traviés de la so empresa hermana, NBC Universal Television Group, que ye la socesora a Universal TV. Como resultancia, la NBC agora ye propietariu de delles otres series emitíes pola cadena antes de 1973, como Wagon Train.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Lieberman, David. "Comcast Completes Acquisition Of GUE's 49% Stake In NBCUniversal." Deadline.com (19 de marzu de 2013, n'inglés)
  2. «Company Overview» (inglés). NBC Universal. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de payares de 2015. Consultáu'l 25 de marzu de 2008.
  3. «List of United States over-the-air television networks» (inglés). Entomology. Consultáu'l 25 de marzu de 2008.
  4. Allan Sniffen. «Why Did WABC Have Such a Great Signal?» (inglés). Consultáu'l 25 de marzu de 2008.
  5. «Announcing the National Broadcasting Company, Inc.» (inglés). United States Early Radio History. Consultáu'l 25 de marzu de 2008.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Christopher Gray (17 de febreru de 2010) (n'inglés). Streetscapes: Where the Peacock Nested and the Mice Presided. The New York Times. http://www.nytimes.com/2010/02/21/realestate/21streets.html?8dpc. Consultáu'l 20 de mayu de 2010. 
  7. Pa información sobre la posición de RCA como'l renteru primariu del Rockefeller Center, vease: Harr, John Esnor; Peter J. Johnson (1988). The Rockefeller Century (n'inglés). Nueva York: Scribner's, páx. 326. ISBN 0-684-18936-4.
  8. Vease l'articulo sobre WSB, la emisora orixinal pa una emisión de Charles Davis Tillman en 1930 qu'estendió'l curiosu de Southern Gospel a oyentes de la NBC a lo llargo de la cadena.
  9. «NBC Chimes Museum» (inglés). NBCchimes.info. Consultáu'l 14 d'ochobre de 2010.
  10. Harris, Bill. «Three Famous Notes of Broadcasting History-The NBC Chimes» (inglés). Radio Remembered. Consultáu'l 14 d'ochobre de 2010.
  11. Swift, Thomas P. "Rede and Blue Networks of NBC To Be Split; WJZ May Be Sold," The New York Times, 9 de xineru de 1942.
  12. "Approves Buying of Blue Network," The New York Times, 13 d'ochobre de 1943. (n'inglés)
  13. Explore Toscanini: The Man Behind the Legend: List View UNT Digital Library (n'inglés)
  14. «1939 RCA TV sets» (inglés).
  15. «W3XE Broadcasting the 1940 GOP Convention (KYW-TV)» (inglés). Broadcast Pioneers of Philadelphia. Consultáu'l 25 de marzu de 2008.
  16. Horariu de programación de WNBT pal 30 de xunu de 1941 (n'inglés)
  17. "Farther Off The Wall" por Tom Hoffarth (n'inglés)
  18. «1942-1945 TV Program Guides» (inglés). Television History - The First 75 Years. Consultáu'l 18 de marzu de 2008. Incluyi una tarxeta de WNBT unviáu per corréu a propietarios de televisiones anunciando la cobertoria inminente del Día de la Victoria.
  19. «Struggling to Leave the Cellar» (n'inglés). Time. 14 de mayu de 1979. http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,916805,00.html. Consultáu'l 25 de marzu de 2008. 
  20. «Memories of Videodisc - Who's Who in RCA VideoDisc: Herb Schlosser.» (inglés). CED Magic. Consultáu'l 25 de marzu de 2008.
  21. «NBC's Retreat From Moscow» (n'inglés). Time. 19 de mayu de 1980. http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,924130-1,00.html. Consultáu'l 25 de marzu de 2008. 
  22. Shales, Tom; Miller, James Andrew (2003). Live From New York: An Uncensored History Of Saturday Night Live (n'inglés). Back Bay Books, páx. 191–193. ISBN 0-316-73565-5.
  23. Corliss, Richard (16 de setiembre de 1985). «Coming Up From Nowhere» (n'inglés). Time. http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,959821-5,00.html. Consultáu'l 25 de marzu de 2008. 
  24. Los nuevos programes de la temporada de 1983–1984 fueron Bay City Blues, Boone, For Love and Honor, Jennifer Slept Here, Manimal, The Rousters, Mr. Smith, We Got it Made, y The Yellow Rose.
  25. 25,0 25,1 Rosenberg, Howard. Syndicated-tv Reviews: Prime-time Lead-ins On Nbc: Joke's On Viewers, Los Angeles Times, 14 de setiembre de 1987. (n'inglés)
  26. 26,0 26,1 Sherwood, Rick. New Fall Tv Season: Syndication In Prime Of Its Life, Los Angeles Times, 14 de setiembre de 1987. (n'inglés)
  27. 27,0 27,1 Belkin, Lisa. REDEFINING PRIME TIME: IT'S ALL IN WHO YOU ASK New York Times 11 d'agostu de 1987. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2012. (n'inglés)
  28. New York Daily News, October 27, 1998: It's Production for Littlefield (n'inglés)
  29. James, Meg. NBC tacks on Telemundo oversight to Gaspin's tasks. Los Angeles Times, 26 de xunetu de 2007. Consultáu'l 14 de mayu de 2010. (n'inglés)
  30. «NBC pays $2.7bn for Telemundo» (n'inglés). Marketing Magacín. 12 d'ochobre de 2001. http://www.marketingmagazine.co.uk/news/14751/NBC-pays--27bn-Telemundo/www.nbc.com. Consultáu'l 16 de xunetu de 2012. 
  31. David Goetzl (18 de marzu de 2009) (n'inglés). Zucker Weighs In On Leno, NBC's Future. Media Daily News. http://www.mediapost.com/publications/?fa=Articles.showArticle&art_aid=102392. Consultáu'l 19 d'abril de 2009. 
  32. (n'inglés) NBC to Offer On-Demand Mobile TV Service. NewsMax Media. 14 de marzu de 2007. http://newsmax.com/archives/articles/2007/3/14/155802.shtml. Consultáu'l 25 de marzu de 2008. 
  33. Ariens, Chris (14 de febreru de 2010) (n'inglés). more_luger_death_video_152076.asp NBC's Capus Tells Staff No More Luger Death Video. WebMediaBrands Inc.. http://www.mediabistro.com/tvnewser/nbc/nbcs_capus_tells_staff_nun more_luger_death_video_152076.asp. Consultáu'l 16 de febreru de 2010. 
  34. Bauder, David (13 de febreru de 2010) (n'inglés). Networks' Use of Luge Video Disturbs Some. ABC News. http://abcnews.go.com/Sports/wireStory?id=9830095. Consultáu'l 16 de febreru de 2010. 
  35. (n'inglés) NBC's Olympic challenge. Los Angeles Times. 16 de febreru de 2010. http://www.latimes.com/news/opinion/editorials/la-ed-nbc16-2010feb16,0,5449882.story. Consultáu'l 16 de febreru de 2010. 
  36. Gorman, Bill (28 de mayu de 2010). «It's Over! Final Broadcast Primetime Network Ratings For 2009-10 Season» (inglés). TV by the Numbers.
  37. Schneider, Michael. "NBC unveils primetime plans" Variety, 4 de mayu de 2009.
  38. Stelter, Brian (4 d'agostu de 2009). «NBC Builds Anticipation for 10 P.M.» (n'inglés). The New York Times. http://www.nytimes.com/2009/08/05/business/media/05adco.html?pagewanted=print. 
  39. Storm, Jonathan (7 d'agostu de 2009). «Jonathan Storm: NBC outlines its plans for 5-night 'Jay Leno Show'» (n'inglés). The Philadelphia Inquirer. http://www.printthis.clickability.com/pt/cpt?action=cpt&title=Jonathan+Storm%3A+NBC+outlines+its+plans+for+5-night+%27Jay+Leno+Show%27&expire=&urlID=408165395&fb=Y&url=http%3A%2F%2Fwww.philly.com%2Finquirer%2Fcolumnists%2Fjonathan_storm%2F20090807_Jonathan_Storm__NBC_outlines_its_plans_for_5-night__Jay_Leno_Show_.html&partnerID=166466. 
  40. Poniewozik, James. "Jay Leno: New Show a Gamble for NBC" Time, 3 de setiembre de 2009. (n'inglés)
  41. Levin, Gary (10 de xineru de 2010) (n'inglés). NBC to give Leno 30-minute show at old time slot. USA Today. http://www.usatoday.com/life/television/news/2010-01-10-leno10_N.htm. Consultáu'l 10 de xineru de 2010. 
  42. Gorman, Bill (5 de xineru de 2011). «Thanks To The Football Gods, NBC Is Ahead Of Last Season's Ratings» (inglés). TV by the Numbers.
  43. Andreeva, Nellie (20 de xineru de 2012). «Ouch! NBC Finishes 8th At 10 PM Thursday» (inglés). DeadLine.
  44. Carter, Bill. «In Turnabout, NBC Prime Time Lands in the Cellar» (inglés). New York Times. Consultáu'l 26 de febreru de 2013.
  45. Heistand, Michael (13 de marzu de 2013). «NBC to air MLS marathon in new digs» (n'inglés). USA Today. http://www.usatoday.com/story/sports/columnist/hiestand-tv/2013/03/12/nbc-nhl-olympics-major-league-soccer/1983139/. Consultáu'l 13 de marzu de 2013. 
  46. Robert Marich. «The Weather Channel Sale Wraps» (inglés). Broadcasting & Cable. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de payares de 2015. Consultáu'l 26 de setiembre de 2008.
  47. «NBCi agrees to acquire AllBusiness.com» (n'inglés). CNET News. 1 de febreru de 2000. http://news.com.com/2100-1017-236384.html. Consultáu'l 25 de marzu de 2008. 
  48. «NBC to take NBCi back in-house». CNET News. 9 d'abril de 2001. http://news.com.com/2100-1017-236384.html. Consultáu'l 25 de marzu de 2008. 
  49. «Archives of http://nbci.com» (inglés). Wayback Machine. Internet Archive. Consultáu'l 15 de marzu de 2008.
  50. Bernstein, Paula (4 d'avientu de 2001). «Discovery set to kid around with Peacock» (n'inglés). Variety. http://www.variety.com/article/VR1117856766.html?categoryid=1201&cs=1&query=. Consultáu'l 13 d'agostu de 2009. 
  51. Crupi, Anthony (16 de marzu de 2006). «Discovery, NBC to End Sat. Kids Block» (n'inglés). Mediaweek. http://www.mediaweek.com/mw/news/recent_display.jsp?vnu_content_id=1002198189. Consultáu'l 25 de marzu de 2008. 
  52. (n'inglés) NBC Will Launch NBC Kids, a New Saturday Morning Preschool Block Programmed by Sprout®, Saturday, July 7. MarketWatch. 28 de marzu de 2012. http://www.marketwatch.com/story/nbc-will-launch-nbc-kids-a-new-saturday-morning-preschool-block-programmed-by-sprout-saturday-july-7-2012-03-28. Consultáu'l 29 de marzu de 2012. 
  53. (n'inglés) NBC to launch Saturday kids block. Variety. 28 de marzu de 2012. http://www.variety.com/article/VR1118052022?refCatId=14. Consultáu'l 29 de marzu de 2012. 
  54. (n'inglés) NBC, With Assist From Sprout, to Launch Saturday Morning Preschool Block. MultiChannel. 28 de marzu de 2012. http://www.multichannel.com/article/482478-NBC_With_Assist_From_Sprout_to_Launch_Saturday_Morning_Preschool_Block.php. Consultáu'l 29 de marzu de 2012. 
  55. (n'inglés) NBC Launches Preschool Saturday Block Programmed By Sprout. DeadLine. 28 de marzu de 2012. http://www.deadline.com/2012/03/nbc-launches-preschool-saturday-block-programmed-by-sprout/. Consultáu'l 29 de marzu de 2012. 

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]