Televisión per satélite

De Wikipedia
Antena parabólica pa recibir la Televisión per Satélite.

La televisión per satélite ye un métodu de tresmisión televisiva consistente en retresmitir dende un satélite de comunicaciones una señal de televisión emitida dende un puntu de la Tierra, de forma que ésta pueda llegar a otres partes del planeta. D'esta forma ye posible l'espardimientu de señal televisiva a grandes estensiones de terrén, independientemente de les sos condiciones orográfiques.

Hai tres tipos de televisión per satélite: Receición direuta pol telespectador (DTH), receición pa les cabeceres de televisión per cable (pal so posterior redistribución) y servicios ente afiliaos de televisión llocal.

Historia[editar | editar la fonte]

Desque la Xunión Soviética punxo n'órbita l'añu 1957, el primer satélite, denomináu Sputnik 1, llanzáronse miles d'estos artefautos pa tou tipu de finalidaes. Unu de los usos más estendíos ye'l de les telecomunicaciones, a partir del cual foi posible l'espardimientu de señal de televisión ufiertando una cobertoria práuticamente total pa zones bien amplies de terrén.

Dende'l llanzamientu del primer satélite fueron surdiendo dellos acontecimientos importantes dende'l puntu de la televisión per satélite, como por casu la emisión de la primer señal de televisión, l'añu 1962, utilizando'l satélite Telstar 1 o'l llanzamientu del primer satélite de radiodifusión direuta (DBS), el Ekran, pensáu pa la receición de señal de televisión a casa. L'usu de satélites de comunicaciones estendióse hasta'l puntu en qu'esisten na actualidá más de 300 satélites de comunicaciones n'órbita geoestacionaria, emitiendo señales de televisión en cualesquier parte del mundu.[1]

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

Los satélites utilizaos pa señales de televisión atópense asitiaos en órbita geoestacionaria, a 35 786 km sobre l'ecuador terrestre. Por cuenta de qu'orbiten la Tierra a la mesma direición y velocidá qu'esta xira, da la sensación de que nun tán en movimientu. La importancia d'esti fechu ye vital, yá que ye posible utilizar un dispositivu emisor o receptor ensin tener que camudalo de posición a midida que el satélite va moviéndose. Hai que tener en cuenta que'l númberu de satélites que puede haber n'órbita geoestacionaria ye llindáu, yá que fai falta evitar les posibles interferencies que puedan xenerase ente ellos. Esto ye, si tenemos en cuenta que los satélites qu'operen na banda C han de tar separaos 2º ente ellos, vemos que'l númberu máximu de satélites que podemos tener ye de 360/2 = 180. Con al respective de la banda Ko, la separación ye más pequeña (1º), asina que podemos tener hasta 360/1 = 360.

La tresmisión televisiva per satélite empecípiase nel momentu que la emisora unvia la señal, primeramente modulada a una frecuencia específica, a un satélite de comunicaciones. Pa faer posible esta emisión ye necesariu l'usu d'antenes parabóliques de 9 a 12 metros de diámetru. L'usu de dimensiones d'antena elevaes dexa amontar la precisión a la d'enfocar el satélite, facilitando d'esta miente que se reciba la señal con una potencia abondo elevada.

El satélite recibe la señal emitida al traviés d'unu de los sos transpondedores, sintonizado a la frecuencia utilizada pola emisora. Polo xeneral, un satélite dispón d'hasta 32 transponedores pa la banda Ko y hasta 24 pa la banda C. El anchu de banda de los transponedores suel tar entendíu ente los 27 y los 50 MHz.

Antena satelital residencial en Malasia.

De siguío el satélite retresmite la señal de vuelta a la Tierra, pero nesti casu utilizando otra frecuencia, típicamente nes bandes C o Ko, cola cuenta d'evitar interferencies cola señal procedente de la emisora. Esta señal, abondo debilitada debíu al gran númberu de quilómetros que tien de percorrer hasta llegar al destín, ye captada por una antena parabólica instalada pol usuariu final. La señal, bien débil, refléxase y concéntrase nel puntu focal de l'antena onde s'atopa'l feedhorn. Ésti encárgase de recibir la señal y llevala al LNB pa la so posterior conversión y amplificación. Nel casu particular de les antenes parabóliques pa satélite d'espardimientu direutu en realidá tenemos un LNBF, qu'integra'l feedhorn y el LNB nuna sola pieza.[2][3]

El receptor de satélite demodula y convierte la señal al formatu deseyáu. Les canales abiertes recibir ensin encriptar. Nel casu de la PPV y la televisión per suscripción, la señal recibir cifrada y se desencripta por aciu una tarxeta intelixente, pa obligar a los televidentes a contratar el serviciu y asegurase de que cada suscriptor contratara'l serviciu y qu'apuerte solamente a la programación que ta pagando.

N'América Llatina y España[editar | editar la fonte]

N'América Llatina la televisión per satélite ye popular namái en dellos países, por cuenta de los altos precios de les empreses que la suministren. Los servicios más estendíos son los de Sky y DirecTV.

Sky tien aproximao 3,3 millones de suscriptores en Méxicu, Brasil (1,7 millones namái equí) y América Central. DirecTV apurre'l mesmu serviciu en países d'América del Sur y el Caribe con un total de más de 1,5 millones de suscriptores. Esti tipu de serviciu de pagu y renta mensual, nun foi bien popular por cuenta de los altos precios de suscripción; sicasí en Chile, DirecTV y otros operadores de televisión satelital son d'usu masivu; en Colombia ye'l segundu no qu'a TV satelital refierse, siendo la so calidá escepcional a comparanza de la televisión per cable; en Venezuela ye'l segundu operador de televisión de pagu con bien alta aceptación, teniendo nesti país la preferencia a la televisión per cable; DirecTV tamién opera n'Arxentina, Paraguay, Uruguái, Perú y Ecuador.

Tamién esisten otres empreses como InTV n'Arxentina; Dish en Méxicu; Entel (Bolivia), Tigo Star Bolivia, Cotes y Interac TV HD en Bolivia; Movistar TV en Chile, Colombia, Venezuela y Perú, Vivo TV en Brasil; Claro TV en Chile, Perú, Colombia, República Dominicana, Puertu Ricu, El Salvador, Panamá, Arxentina Paraguái, Uruguái, Ecuador, Hondures, Guatemala, Nicaragua, Costa Rica y Brasil; TuVes HD en Chile; CANTV y Inter en Venezuela y Bolivia; Personal TV en Paraguái, Entel TV HD en Chile, TDH Satelital n'Uruguái esti postreru quintu provisor de TV satelital de dichu país.

En Chile dende xunu de 2014 el númberu de suscriptores de televisión satelital superó al de televisión per cable, atropando a un 51,1% de los usuarios.

En Méxicu dende fines de 2011 el númberu de suscriptores de televisión satelital superó al de televisión per cable, algamando pocu más de 8 millones d'usuarios en total, considerando a los veceros de Dish y Sky combinaos. Esto ye por cuenta de la fuerte competencia de precios que se presentó ente les compañíes de TV satelital y TV por cable, pudiéndose llograr paquetes del primer serviciu dende pocu más d'O$S 10 mensuales, lo cual contribuyó en gran midida a la crecedera del númberu d'usuarios.

N'España anguaño esiste namái Movistar+. Tamién funcionó Starmax HD anque cesó les sos emisiones n'abril de 2011.

Finalmente, esiste la modalidá de TV satelital denomada "Free to air" o FTA, onde se reciben vía satélite canales de TV abierta (ensin encriptar). Esta modalidá ye bien popular n'Estaos Xuníos, Europa, Oriente Mediu y norte d'África, rexones onde ta asitiada dende va munchos años y nes qu'esisten cientos ya inclusive miles de canales FTA, dellos d'ellos pensaos pa receición direuta al llar, y otros que son señales pa enllaz ente emisores de TV.

En Suramérica lamentablemente esta modalidá nun ta bien espublizada debíu en parte al altu preciu y escasa disponibilidad d'equipos receptores y accesorios como antenes y LNB, pero tamién por cuenta de qu'hai bien pocos satélites qu'emitan canales FTA n'idioma español, sobremanera na Banda Ku, que ye la banda onde les antenes son más pequeñes, barates y fáciles de consiguir; por estos motivos la mayor parte de los aficionaos al FTA empecipiar nesta banda dexando la banda C pa más palantre.

La mayoría d'estes canales "FTA" nesta rexón (sobremanera n'Uruguái, Chile y Arxentina) nun son pensaos pa receición direuta per parte del televidente sinón que son en realidá enllaces téunicos ente emisores de TV y les sos repetidores, habiendo tamién delles señales de cable que son abiertes. Cualesquier d'estes canales podría codificar en cualquier momentu, anque siempres va haber canales FTA pa ver, yá que mientres dalgunos pueden codificar, otros pueden abrir, o surdir nueves canales. Per otra parte, los relativamente "baxos precios" de la TV por cable fizo que s'espublizara más esta postrera na preferencia del televidente. Una esceición llamativa a esto ye Brasil, país onde dende hai un par de décades la TV FTA ye bien popular con decenes ya inclusive cientos de canales en portugués, siendo habitual ver nos techos de casar antenes parabóliques de Banda C.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (n'inglés) Satellite Signals
  2. (n'inglés) Hervé Benoit, Satellite Television: Techniques of analogue and digital television, 1999
  3. (n'inglés) Method and system for receiving and distributing satellite transmitted television signals

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


[[Categoría:Televisión per satélite| ]]