Casa Blanca

Coordenaes: 38°53′52″N 77°02′12″W / 38.8978°N 77.0367°O / 38.8978; -77.0367
De Wikipedia
Casa Blanca
 Llugar Históricu de los EE.XX.
White House (en)
mansión (es) Traducir, edificiu cívicu, atraición turística y palacio presidencial (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Distritu federal distritu de Columbia
Ciudá Washington DC
Direición Avenida Pensilvania (es) Traducir, 1600
Coordenaes 38°53′52″N 77°02′12″W / 38.8978°N 77.0367°O / 38.8978; -77.0367
Casa Blanca alcuéntrase en los EE.XX.
Casa Blanca
Casa Blanca
Casa Blanca (los EE.XX.)
Historia y usu
Remocique1949 - 1952
Quema de Washington (es) Traducir 1814
Dueñu Gobiernu Federal de los Estaos Xuníos
Estaos Xuníos
Xestión National Park Service
Usu residencia oficial
Usuariu Presidente d'Estaos Xuníos
primera familia de los Estados Unidos (es) Traducir
Arquiteutura
Arquiteutu/a James Hoban
Color       blancu (Fachada)
Estilu arquiteutura neoclásica
Altor 21,33 m
Pisos 4
Anchor 46,3 m
Llargor 51,2 m
Costu 232 371,83 $
Patrimoniu
NRHP 19600001
Visitantes añales 826 300
Instalaciones
Ascensor3
Cuartu de bañu35
Formáu por Red Room (en) Traducir, Lincoln Bedroom (en) Traducir, Oficina Oval (es) Traducir, Sala de Situaciones de la Casa Blanca (es) Traducir, Residencia Ejecutiva (es) Traducir, Ala Oeste (es) Traducir y Ala este (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Casa Blanca (The White House, n'inglés) ye la residencia oficial y principal centru de trabayu del presidente de los Estaos Xuníos.

El proyeutu foi escurríu por George Washington y construyíu en 1790 so la direición del arquiteutu d'orixe irlandés James Hoban, n'estilu Neoclásicu.[1] El presidente George Washington, xunto col arquiteutu de la ciudá, Pierre Charles L'Enfant, escoyó'l sitiu onde se construyiría. Por aciu un concursu escoyer al arquiteutu, nativu de Dublín, que ganó la medaya d'oru pola presentación del diseñu que güei conocemos.

El diseñu de la Casa Blanca viose inspiráu pola Leinster House (Dublín), y Castletown House (Celbridge), dambes siguiendo l'estilu del Palladianismo.

Como'l so nome indicar, ye un edificiu blancu alcontráu na Pennsylvania Avenue Nᵘ1600 (Avenida Pennsylvania) al noroeste del Distritu de Columbia. Proyeutada mientres el primer mandatu de George Washington, l'edificiu foi inauguráu por John Adams en 1800. Formalmente, l'edificiu recibió los nomes de Palaciu Presidencial, la Casona Executiva, hasta que'l presidente Theodore Roosevelt en 1902 propunxo al Congresu qu'adoptara oficialmente'l nome de «La Casa Blanca».[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Construcción[editar | editar la fonte]

Planta del pisu principal de la Casa Blanca, por Benjamin Henry Latrobe (1807).

El 13 d'ochobre de 1792, la construcción empezó col allugamientu de la primer piedra, puesta pol alcalde de Georgetown, Pedro Casanova, un emigrante español d'orixe navarru.

Un diariu calteníu pol comisionado de construcción del Distritu de Columbia rexistra que'l basamento de la residencia principal foi escaváu por esclavos. Los cimientos tamién fueron construyíos por trabayadores esclavos. La mayor parte d'otros trabayos na casa fueron realizaos por inmigrantes, munchos inda ensin la ciudadanía. La mayor parte del lladriyu y trabayu de yelsu foi realizáu por inmigrantes irlandeses ya italianos.

La construcción inicial llevar a cabu nun periodu d'ocho años, con un costu informáu de 232 371,83 dólares de la dómina (2,4 millones de dólares de 2005). Anque inda ensin terminar, la Casa Blanca taba llista pa ser ocupada alredor del 1 de payares de 1800.[3] Cuando se terminó la construcción, les poroses parés de piedra arenisca fueron cubiertes con un amiestu de cal, cola d'arroz, caseína y plomu, dando a la casa'l so color familiar y el so nome.

Los primeros años, quema de 1812, reconstrucción[editar | editar la fonte]

John Adams foi'l primer presidente n'establecer la so residencia na Casa Blanca'l 1 de payares de 1800. Mientres el segundu día d'estancia escribió-y una carta a la so esposa Abigail, que contenía una oración pa la casa. Adams escribió:

Rezu al Cielu por que dea les meyores bendiciones a esta casa, y a tolos que d'equí p'arriba la habiten. Yá que solu homes sabios y honestos gobiernen siempres so esti techu.
La Columnata Oeste de Jefferson vese a la izquierda de la residencia nesti grabáu del sieglu XIX. Orixinalmente ayudaba a tapar un establu y un llavaderu. Darréu convirtióse na piscina del presidente Roosevelt. El presidente Nixon convirtió'l llugar na actual sala de prensa.

El presidente Franklin D. Roosevelt ordenó que la bendición de Adams fuera esculpida na repisa de la chimenea del salón de Cenes d'Estáu. Adams vivió na casa pocu tiempu, y llueu foi ocupada pol presidente Thomas Jefferson, qu'entamó engrandar la residencia. Cola ayuda de Benjamin Henry Latrobe, ayudó a proyeutar el diseñu de les Columnates Este y Oeste, pequeñes ales qu'ayudaben a despintar los edificios qu'allugaben les dependencies de llavandería, un establu y un almacén. Anguaño les columnates Jefferson xunen la residencia coles Ales Este y Oeste.

Mientres la Guerra de 1812, gran parte de Washington foi amburada poles tropes britániques en vengación pola quema de los Edificios del Parllamentu del Alto Canadá (anguaño Ontario), dexando la Casa Blanca en ruines. L'interior de la casona quedó destruyida, y solamente permanecieron les parés esteriores, y tuvieron que ser baltaes y darréu reconstruyíes debíu al debilitamientu que causó'l fueu y a la posterior esposición a los elementos, sacante porciones de la paré sur. Una lleenda surdió arriendes de la reconstrucción de la estructura, que dicía que s'utilizó pintura blanca pa despintar los daños que produxera la quema, dando al edificiu'l so nome. Esto ye infundáu, yá que l'edificiu yá fuera pintáu de blancu dende la so construcción en 1798. De tolos oxetos que fueron escalaos de la Casa Blanca mientres la guerra, solo recuperáronse dos: una pintura de George Washington, rescatada pola entós primer dama Dolley Madison cuando escapaba de la casona, y una caxa de xoyería, que foi devuelta al presidente Franklin Delano Roosevelt en 1939 por un canadiense que dixo'l so güelu haber tomáu. La mayor parte de los oxetos perdiéronse cuando un convói de naves britániques col HMS Fantome al frente, fundióse cuando se dirixía d'Halifax a Prospect, Canadá, mientres una nube na nueche del 24 de payares de 1814.[4]

La necesidá de más espaciu, l'Ala Oeste[editar | editar la fonte]

En tiempos de la Guerra de Secesión, la Casa Blanca taba atestada. Dalgunos tamién se quexaron pola situación de la Casa Blanca, xusto al norte d'una canal y unos banzaos, que constituyíen les condiciones aparentes pa contraer la malaria y otres enfermedaes.[5] Pidir al xeneral de brigada Nathaniel Michler proponer soluciones pa tratar estos problemes.[5] Este propunxo abandonar la Casa Blanca como residencia, y utilizala solamente como despachu; propunxo un nuevu palaciu pa la primer familia, en Meridian Hill Park en Washington,[5] pero'l plan foi refugáu pol Congresu.

En 1891, la primer dama Caroline Harrison propunxo ampliaciones a la Casa Blanca, qu'incluyíen una Ala Nacional nel este pa una galería d'arte, y una ala nel Oeste p'actos oficiales.[5] Diseñóse un proyeutu pol coronel Theodore A. Bingham, que reflexó'l plan de Harrison.[5] En 1901, Theodore Roosevelt y la so gran familia treslladar a la Casa Blanca, que la atoparon demasiáu pequeña.[5] Trés arquiteutos, McKim, Mead, y White, fueron contrataos pa realizar renovaciones y la so ampliación, incluyendo'l Ala Oeste. La primer familia pasó cuatro meses de 1902 nuna residencia temporal nel númberu 22 de Jackson Place.[5] Escontra 1909, el presidente William Taft riquió más espaciu polo qu'emplegaron al arquiteutu Nathan C. Wyeth p'añedir más espaciu na Ala Oeste, qu'incluyó la instalación del Despachu Oval.[5]

La reconstrucción Truman[editar | editar la fonte]

Reconstrucción Truman, 1949-1952. Primero fueron desmontaos y almacenaos la madera y vigues, depués construyóse una estructura d'aceru dientro de les parés orixinales. Los espacios interiores, cola mayor parte de la decoración y pisu orixinales fueron reconstruyíos dientro de la nueva estructura.

Décades d'escasu caltenimientu y la construcción d'un cuartu pisu mientres l'alministración del presidente Calvin Coolidge afectaron a la estructura de lladriyu y piedra arenisca construyida sobre marcos de madera. En 1948, la casa aportó a tan inestable, que'l presidente Harry Truman abandonar, treslladándose a la Casa Blair, ente 1949 y 1951.

La reconstrucción, llevada a cabu pola empresa contratista John McShain de Filadelfia, riquió desmontar per completu los espacios interiores, la construcción d'un nuevu bastidor internu d'aceru y la reconstrucción de los cuartos orixinales dientro de la nueva estructura. Fixéronse dellos cambeos, al faer más grande y asitiar de nuevu la escalera central por que se abrir al Antepar d'Entrada, en llugar d'a l'Antepar Central. Añedióse aire acondicionáu central, y dos suétanos secundarios adicionales qu'apurríen espaciu pa sales de trabayu, almacenes y un abellugu contra bombes. La familia Truman treslladóse nuevamente a la Casa Blanca'l 27 de marzu de 1952. Magar la casa salvóse gracies a la reconstrucción de Truman, gran parte del moblame interior yera de poco valor históricu. La mayor parte de los llucíos orixinales taben demasiáu estropiaos pa instalase de nuevu, como'l robezu revestimiento de madera Beaux Arts de la Sala Esti. El presidente Truman mandara caltener les vigues orixinales de madera. Les parés de la Sala Vermeil, la Biblioteca, la Sala de China y la Sala de Mapes nel pisu de la residencia principal fueron revistíes con madera d'estes vigues.

La restauración Kennedy[editar | editar la fonte]

El Cuartu Colorado diseñáu por Stéphane Boudin mientres l'alministración de John F. Kennedy nel estilu Imperiu Americanu.

La primer dama Jacqueline Kennedy, esposa del presidente John Kennedy, dirixó la redecoración más estensa y más histórica de la casona na so historia. Henry Francis du Pont, del muséu de Winterthur, Delaware, presidió un comité pa restaurar los muebles y oxetos artísticos de la casa. La investigación foi entamada sobre l'usu y la decoración de los principales cuartos. Fueron escoyíos diversos periodos históricos como tema pa cada sitiu: el Estilu federal pal Cuartu Verde; Imperiu francés pal Cuartu Azul; Imperiu Americanu pal Cuartu Colorado; estilu Lluis XVI pal Cuartu Oval Mariellu; y estilu Victoriano pal estudiu del presidente, renombráu como Cuartu de Trataos. Adquiriéronse muebles antiguos, y encargar teles decoratives basaes en documentos de cada periodu. Munches de les antigüedaes, pintures y otres meyores del periodu de Kennedy fueron donaes a la Casa Blanca por mecenes ricos, incluyendo la familia Crowninshield, Jane Engelhard, Jayne Wrightsman, y la familia Oppenheimer. La restauración de Kennedy dio llugar a una Casa Blanca luxosa y con un aspeutu cercanu al de la nobleza europea, y que recordaba'l gustu francés de los presidentes Madison y de Monroe.

Gran parte del estilu francés provenía del decorador d'interiores Stéphane Boudin, de la empresa Maison Jansen, una casa de diseñu de París, la mesma robla que diseñara la decoración de los palacios de Elsie de Wolfe, señora Olive Baillie, les families reales de Bélxica y d'Irán, el Reichsbank alemán mientres el periodu del Nazismu y el Castiellu de Leeds en Kent. Foi editada la primer guía turística de la Casona so la direición de la conservadora Lorena Waxman Pearce, cola supervisión direuta de Jacqueline Kennedy. Les ventes de les guíes ayudaron a financiar la restauración.

Comité pa la preservación de la Casa Blanca[editar | editar la fonte]

La Casa Blanca dende los xardinos.

Col tiempu, el Comité asesor de Belles Artes de Kennedy dio llugar a un organismu autorizáu pol Congresu, el Comité pa la preservación de la Casa Blanca, que la so misión ye caltener la integridá histórica del edificiu. El comité trabaya cola Primer Familia, polo xeneral representada pola primer dama, el conservador de la Casa Blanca, y el ujier principal. Cada familia presidencial fixo dellos cambeos nes habitaciones familiares, pero tolos cambeos nos Cuartos Estatales tienen de ser aprobaos pol Comité pa la Preservación de la Casa Blanca. Mientres l'alministración Nixon, la primer dama Pat Nixon restauró'l Cuartu Verde, Cuartu Azul y Cuartu Colorado, trabayando con Clement Conger. Mientres los años 1990, col Presidente Clinton, fixéronse restauraciones en dellos cuartos pol decorador d'Arkansas Kaki Hockersmith. Fueron restauraos el Cuartu Este, Cuartu Azul, Comedor Estatal y la Sala de tar Lincoln. Una restauración recién del Cuartu Lincoln, empezada mientres l'alministración Clinton, foi completada mientres el mandatu de George W. Bush.

11 de setiembre de 2001[editar | editar la fonte]

El plan orixinal de los atentaos del 11 de setiembre de 2001 yera secuestrar 12 aviones, de los cualos unu diba impautar na Casa Blanca. Dempués diéronse cuenta de que la operación yera inabarcable, yá que yeren demasiaos oxetivos, asina que s'amenorgaron a 5 los oxetivos. Pero unu de los oxetivos entá yera la Casa Blanca, yá que representaba'l poder presidencial de los Estaos Xuníos. Pero Zacarias Moussaoui (el terrorista que diba pilotar el quintu avión) foi deteníu pol FBI el 16 d'agostu de 2001, por cuenta de cargos d'inmigración. Asina que finalmente amenorgaron a 4 los oxetivos y el que quitaron foi la Casa Blanca.

La residencia[editar | editar la fonte]

La residencia orixinal topar nel área del centru de la Casa Blanca, nel edificiu que ta ente los dos columnates, diseñaes por Jefferson, qu'agora sirven pa coneutar les oficines asitiaes na Ala Este y l'Ala Oeste. Na residencia executiva ye onde vive'l presidente, amás de topase les sales utilizaes pa les ceremonies d'Estáu y entretenimientos oficiales. La planta d'Estáu de la residencia inclúi la sala del Oriente, la sala Verde, la sala Azul, la sala Colorada, el comedor d'Estáu, el comedor de Familia, los Antepares y la Gran Escalinata. La planta baxa ta formada pola sala Oval de Diplomáticos (usada como sala de receición), la sala de Mapes, la sala de China, la sala Vermeil, la biblioteca Presidencial, la cocina principal y otres oficines. Nel segundu pisu ta la residencia familiar. Inclúi la sala Oval Mariella (que s'abrir al balcón Truman) y dellos cuartos, incluyendo'l cuartu principal, El cuartu Lincoln, el cuartu de les Reines, según otros dos habitaciones, una pequeña cocina y un vestidor priváu. La tercer planta de la Casa Blanca consta d'un solárium, sala de xuegos, sala de sábanes, una cocina y otru salón.

Ala oeste[editar | editar la fonte]

A principios del sieglu XX, nuevos edificios fueron construyíos nos dos llaos de la casona, p'afaer a los trabayadores del presidente. El Ala Oeste ye un edificiu de tres pisos principales y dellos niveles soterraños, onde ta asitiada la Oficina del Presidente, el Despachu Oval (The Oval Office) y les oficines de los miembros importantes de la so Alministración. Tamién inclúi una sala pa les xuntes de la so Gabinete Presidencial (Cabinet Room) y la Sala de Situaciones (Situation Room).

Los demás miembros de la Caña Executiva incluyendo'l Vicepresidente que trabayen pal presidente, tienen les sos oficines nun edificiu asitiáu al oeste de The West Wing, llamáu'l Edificiu de la Oficina Executiva Eisenhower (Eisenhower Executive Office Building ), y cada secretaría del gabinete, tienen los sos propios edificios alministrativos del so departamentu.

Ala este[editar | editar la fonte]

L'Ala Este ye una estructura de dos pisos nel llau oriental de la Residencia Executiva, de la Casa Blanca. L'ala oriental alluga les oficines de la primer dama, y el so Secretariu Social, tamién reciben la correspondencia personal, y otros miembros del personal de la Casa Blanca tienen oficines equí. L'ala oriental tamién inclúi'l teatru de la Casa Blanca, el centru de visitante na so entrada, y les columnes orientales, un pasiellu que coneuta'l cuerpu de l'ala oeste a la residencia. Enfrente de les columnata ta'l xardín llamáu, Jacqueline Kennedy Garden al pasar la caminada de les columnes unu entra a la planta baxa de la residencia de la Casa Blanca.

Estructura[editar | editar la fonte]

Bien poca xente da cuenta del verdaderu tamañu de la Casa Blanca, yá que bona parte d'ella atópase distribuyida nos soterraños, y a esta tapar los árboles del xardín. La Casa Blanca tien:

  • 6 pisos y 5100 m² (55 000 ft².).
  • 132 recámares y 35 baños nos dos pisos de riba.
  • 412 puertes.
  • 147 ventanes.
  • 28 chimenees.
  • 60 escaleres.
  • 7 ascensores.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Introduction» (inglés). The White House Historical Association. Archiváu dende l'orixinal, el 27 de mayu de 2012. Consultáu'l 18 de marzu de 2012.
  2. Seale, William (1986). The President's House, A History. Volume II.. White House Historical Association, páx. 689. 1. 0-912308-28-1.
  3. «Información xeneral de la Casa Blanca» (inglés). Muséu de la Casa Blanca. Consultáu'l 13 de setiembre de 2009.
  4. [1]
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 5,6 5,7 Epstein, Ellen Robinson (1971–1972). «The East and West Wings of the White House». Records of the Columbia Historical Society. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]