The Mission

De Wikipedia
The Mission
Datos
Títulu orixinal The Mission (en)
Xéneru cine dramáticu[1] y cine históricu
País d'orixe Reinu Xuníu y Francia
Estrenu 1986
16 mayu 1986 (Festival de Cannes)
8 xineru 1987 (Alemaña)
31 ochobre 1986 (Estaos Xuníos)
Idioma orixinal inglés, idioma guaraní, castellanu y llatín
Duración 126 min
Llugar de la narración Brasil y América del Sur
Rodaxe Brasil
Color en color
Ficha téunica
Direición Roland Joffé[1]
Producción David Puttnam
Guión Robert Bolt
Música Ennio Morricone
Fotografía Chris Menges
Edición Jim Clark
Diseñador de producción Stuart Craig
Repartu Robert De Niro[4], Jeremy Irons[5], Ray McAnally[5], Aidan Quinn[5], Cherie Lunghi[5], Liam Neeson[5], Álvaro Guerrero[6], Fred Melamed[6], Chuck Low, Ronald Pickup y Daniel Berrigan
Ver llista completa
Compañíes
Productora Warner Bros. y Warner Bros. Pictures (en) Traducir
Distribuidora Warner Bros. y Netflix
Costu 16 500 000 £
Recaldación 17 218 023 $ (Estaos Xuníos)
17 502 499 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
FSK FSK 12
Medierådet Prohibited for children under 16 (en) Traducir[8]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

The Mission ye una película británica de 1986 dirixida por Roland Joffé ya interpretada por Robert De Niro, Jeremy Irons, Ray McAnally y Aidan Quinn nos papeles principales, ganadora de dellos premios cinematográficos internacionales.

El llargumetraxe británicu de Roland Joffé tien como telón de fondu'l Tratáu de Madrid (1750), ente España y Portugal, pol que se dirimió momentáneamente la disputa pola Colonia del Sacramento —na desaguada de Ríu de la Plata— y la llucha ente les monarquíes absolutes europees y el poder detentado pola Ilesia hasta la dómina centráu na Compañía de Xesús; ésta exercía gran influencia nos ámbitos cultural, económicu y en dalguna midida políticu, apinada esta postrera pola cuestión del so cuartu votu relixosu a favor de la figura del sumu pontífiz. Daquella, los reis católicos europeos consideraben a la figura papal más como un príncipe soberanu que como un pastor d'almes, colo que los xesuites yeren vistos como los representantes d'un estáu dientro de los sos dominios.

Argumentu[editar | editar la fonte]

La película empieza xunto a les tabayones del Iguazú, onde los misioneros xesuites intenten atraer a la fe y la civilización a los guaraníes que vivíen na selva. Tres el martiriu de dellos misioneros de la Compañía de Xesús al ser refundiaos a los tabayones polos indíxenes, el padre Gabriel (Jeremy Irons) va encabezar el llabor pastoral en solitariu acompañáu d'una Biblia y un oboe. Adulces el so llabor va adquiriendo cuerpu hasta que pasáu'l tiempu sofitáu por otros sacerdotes y hermanos xesuites— llogra crear les amenorgamientos o misiones na zona. Estes fueron una especie de comunidaes autosuficientes onde los indios yeren evanxelizaos —estremándolos de les sos medranes ya instruyíos nes mañes téunicu y cultural europees nel usu de ferramientes pa l'agricultura, la música, etc. amás de protexelos de los tratantes d'esclavos. Esta postrera práctica taba prohibida poles Lleis d'Indies dictaes polos reis d'España, pero, naquel llugar tan estremáu del mundu y cola sustanciosa merca-venta que faíen los vecinos portugueses de los indios prindaos (en territoriu lusu sí taba dexáu), les autoridaes llocales españoles non yá faíen casu omiso de la illegalidá d'estes práutiques, sinón que se lucraban con ello.

Nel mediu d'esti llabor misional, surde'l personaxe d'un cazador furtivu d'indios, el capitán Rodrigo Mendoza (Robert De Niro), a quien la traición nacida ente'l so amante y el so hermanu va abasnar a una confrontación fratricida (un duelu) con un resultáu mortal. Arriendes de esto, Mendoza sufre un tresformamientu físico y psicolóxico, yá que siente culpa pola muerte del so hermanu y polos indios cazaos. Ye acoyíu pola orde xesuita na ciudá, sicasí lo cual nun llogra perdonase a sigo mesmu. El padre Gabriel convída-y a la reconciliación con Dios, colos indios guaraníes y consigo al propone-y dir con él a la selva y ayudar al llabor que llevaben a cabu nuna de les sos amenorgamientos. El capitán acepta, cargando voluntariamente coles sos armes y bagaxes, por un territoriu accidentáu, hasta onde viven llibremente los guaraníes. Ellí ye perdonáu por estos —que lo reconocen— y lliberáu espiritualmente de toa carga pasada. El llabor misional va vientu en popa, hasta que la situación geoestratégica internacional nubla aquel paraísu na tierra. El nunciu de La so Santidá, cardenal Altamirano (Ray McAnally), ye unviáu a aquelles tierres pa faer sumir los amenorgamientos xesuites al traviés de la vía diplomática y non soliviantar a les potencies d'España y Portugal. La sobrevivencia de la Compañía ta en xuegu en tol orbe católicu. Con too y con eso ello, los misioneros enséñen-y la obra realizada —que na película ye alzada al éxtasis cola música d'Ennio Morricone— coles mires de face-y arrenunciar de los sos propósitos.

El corazón y l'intelixencia, el llabor pastoral y les esixencies polítiques de la dómina van faer duldar al nunciu, que, sicasí, dexará ante les presiones recibíes creyendo, d'esta miente, salvar a la Orde y cumplir col so serviciu a la Ilesia. Gruesu error. Años más tarde españó la Guerra de los Siete Años (17561762), un conflictu armáu a escala mundial que se desenvolvió tantu n'Europa como n'América y Asia. Poco más tarde (1767), la Compañía de Xesús foi espulsada de toles posesiones de la Monarquía Hispánica —fechu que yá se dio con anterioridá n'otros reinos cristianos como los de Portugal o Francia— y que, en xunto, foi un desastre pa los virreinatos americanos. A la fin del llargumetraxe dará la llucha que van encarar agora los xesuites de les misiones guaraníes y que va ser de dos tipos; tantu pacífica y espiritual (padre Gabriel), como violenta y mundana (hermanu Mendoza), ante la política de fechos peracabaos que va resultar de la incorporación d'aquel territoriu a la Corona de Portugal, per mediu de les armes.

Enfoque históricu del filme[editar | editar la fonte]

Sobre l'enfoque históricu del filme espón l'historiador Fernando Sánchez Marcos:

"Cola perspeutiva del tiempu trescurríu, el balance d'esperimentu de los amenorgamientos (colos sos aciertos, coles llimitaciones d'esa teocracia socialista con una fuerte dosis de paternalismu) ta bien amestáu a opciones bien de fondu sobre l'ideal políticu-éticu. Nun ye estrañu que los amenorgamientos espertaren la simpatía de los comunistes y socialistes y la de los cristianos, especialmente pol so dinamismu misioneru. Tampoco qu'atoparen series reticencies ente los lliberales, especialmente los laicistes. The Mission ta enfocada dende una perspeutiva induldable de simpatía polos llogros de los amenorgamientos y hai que rellacionala, ensin dulda, col alderique teolóxicu-cultural en redol a la lliberación cristiana. De fechu hai, a la fin del filme, una referencia esplícita y un homenaxe final, a la continuidá güei d'esi serviciu, “por fe y amor”, de munchos sacerdotes a los indíxenes de Suramérica y al so compromisu na defensa de la cultura y les tierres de los indios. Pero The Mission nun ye una apoloxía o, siquier, pienso que nun hai qu'interpretala necesariamente, como una apoloxía del compromisu políticu revolucionariu a partir del cristianismu: la so final ye abondo abiertu y ambiguu."[9]

Elementos artísticos[editar | editar la fonte]

La película fai un maxistral usu de la música de Morricone, desque la interpretación d'un oboe en metá de la selva tresformar nel elementu que lleve a los indíxenes a aceptar la prédica del xesuita. Los indíxenes depués van tresformase en diestros artesanos de preseos musicales y como forma de probar la so meyora nel so grau de civilización, van amosar los sos cantares corales a la comisión internacional. Tres el dramáticu final l'epílogu amuesa una escena onde un grupu de neños indíxenes carguen un instrumentu musical na so canoa, como muestra de que daqué del apurra de los xesuites quedó na so comunidá.

Otru elementu a destacar ye'l desdoblamientu de la personalidá xesuita representáu ente'l pacíficu personaxe de Irons y el militar personaxe de De Niro. Tres fuertes discutinios, dambos tomen caminos distintos pa salvar la misión y dambos caminos llenos d'heroísmu (militar y civil) terminen trágicamente frente a fuercies que los superen.

Premios[editar | editar la fonte]

  • Ganadora del premiu Óscar 1986, a la Meyor fotografía (Cris Menges).
  • Ganadora del premiu Palma d'Oru 1986 del Festival de Cannes (Roland Joffé).
  • Ganadora de 3 premios BAFTA 1987, al Meyor actor secundariu (Ray McAnally), al Meyor montaxe (Jim Clark) y a la Meyor música (Ennio Morricone).
  • Ganadora del premiu David di Donatello 1987, al Meyor productor estranxeru (Fernando Ghia y David Puttnam).
  • Ganadora del premiu Globu d'Oru 1987, a la Meyor música (Ennio Morricone) y al Meyor guión (Robert Bolt).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0091530/. Data de consulta: 7 mayu 2016.
  2. 2,0 2,1 «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 21 mayu 2023.
  3. Afirmao en: Lexikon des internationalen Films. Llingua de la obra o nome: alemán. Editorial: Zweitausendeins.
  4. URL de la referencia: http://www.filmaffinity.com/es/film791884.html. Data de consulta: 7 mayu 2016.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0091530/fullcredits. Data de consulta: 7 mayu 2016.
  6. 6,0 6,1 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  7. 7,0 7,1 «Box Office Mueyo» (inglés). Consultáu'l 21 mayu 2023.
  8. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  9. The Mission. Accesu 10-2-2015

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]