Super Bowl XLIII

De Wikipedia
Super Bowl XLIII
Xeneral
Deporte fútbol americanu
Sede Raymond James Stadium
Estáu Estaos Xuníos
Ganador Pittsburgh Steelers
Estadístiques
Participantes Pittsburgh Steelers (27)
Arizona Cardinals (23)
Cronoloxía
Super Bowl XLII XLIII Super Bowl XLIV
Cambiar los datos en Wikidata

El Super Bowl XLIII foi la 43ª edición del campeonatu de la National Football League d'Estaos Xuníos. El partíu, que foi apostáu ente los Pittsburgh Steelers y los Arizona Cardinals, campeones de l'AFC y de la NFC respeutivamente, tuvo llugar na ciudá de Tampa (Florida) nel Raymond James Stadium el 1 de febreru de 2009.[1] Los ganadores fueron los Pittsburgh Steelers con un marcador de 27 a 23. El xugador más pervalible foi Santonio Holmes, receptor de los Pittsburgh Steelers, quien atrapó 9 pases pa 131 yardes y un touchdown, incluyendo 4 receiciones pa 71 yardes y el touchdown de la victoria na última serie ofensiva del xuegu pa los Steelers.

Con esta victoria, los Pittsburgh Steelers consiguieron el so sestu Super Bowl, colo que se converten nel equipu que más vegaes lo ganó. Hasta 2009, tantu los Steelers como los Dallas Cowboys y los San Francisco 49ers lo consiguieren en cinco causes.

Fonderada[editar | editar la fonte]

Seleición de la sede[editar | editar la fonte]

Tampa foi escoyida como organizadora del eventu'l 25 de mayu de 2005 per delantre de los otros trés finalistes: Atlanta, Houston y Miami. Foi la cuarta vegada que s'apostaba una Super Bowl nesta ciudá, y la segunda que se xugaba nesti mesmu estadiu, el Raymond James Stadium, nel que los Tampa Bay Buccaneers xueguen como locales los sos partíos de la NFL.

Equipos[editar | editar la fonte]

Arizona Cardinals[editar | editar la fonte]

Xugada final del Super Bowl XLIII.

Per primer ocasión na historia de la franquicia, los Arizona Cardinals llegaron a un Super Bowl. Esti equipu tien la segunda seca de campeonatu más llarga nos deportes de los Estaos Xuníos (61 años, el so últimu campeonatu de la NFL foi en 1947, entós yeren conocíos como los Chicago Cardinals; y son solo superaos polos Chicago Cubs de les Grandes Lligues de Béisbol, quien ganaron la so última Serie Mundial en 1908). L'entrenador en xefe ye Ken Whisenhunt, y son lideraos a la ofensiva por Kurt Warner, quien yá ganó un Super Bowl colos St. Louis Rams (XXXIV), pol running back Edgerrin James y el wide receiver Larry Fitzgerald; y na defensiva por unu de los meyores novatos de 2008, Dominique Rodgers-Cromartie. Nel so camín escontra la Super Bowl, en temporada regular terminaron como campeones de la NFC Oeste con marca de 9-7. Yá en "Playoffs" vencieron en casa a los Atlanta Falcons por 30-24 na Wild Card, como visitantes a los Carolina Panthers por 33-13 nel partíu divisional, y de nuevu como locales a los Philadelphia Eagles por 32-25 pa consiguir el Campeonatu de la NFC y que-y otorgaba plaza p'apostar la Super Bowl.

Pittsburgh Steelers[editar | editar la fonte]

Los Pittsburgh Steelers tornaben a una final dempués de la so esitosa actuación de 2005, na que conquistaron la Super Bowl XL ante los Seattle Seahawks. Magar Ben Roethlisberger consiguió l'aniellu de campeón na so segunda temporada como profesional, la final dexó-y un mal sabor de boca pos tuvo una de les sos peores actuaciones en tola so carrera, completando 9 pases de 21 llanzaos pa 123 yardes y 2 intercepciones, con un rating de pase de 22.6, el peor consiguíu por un quarterback del equipu ganador de la Super Bowl en tola historia. Sicasí, cola so victoria, Big Ben convertir nel quarterback más nuevu en ganar la Super Bowl (récor primeramente en manes de Tom Brady) al consiguilo con tan solo 23 años. Esti fechu supunxo una motivación especial pal quarterback de los Steelers, pos llevó finalmente a la victoria de la Super Bowl XLIII al so equipu nuna de los momentos finales más emotivos na historia del troféu, con un drive de 88 yardes nos postreros 2 minutos d'alcuentru que supunxo'l pase final de touchdown al MVP Santonio Holmes.

Pa llegar a la Super Bowl, los Steelers ganaron l'AFC Norte con un balance de 12–4; prosiguieron la so andadura en "Playoffs", venciendo nel partíu divisonal a los San Diego Chargers por marcador de 35-24, pa ganar el Campeonatu de la AFC a los Baltimore Ravens, por marcador de 23–14, dambos xugaos nel Heinz Field.

L'entrenador de los Steelers, Mike Tomlin convertir nel tercer entrenador en xefe afroamericanu en llegar al Super Bowl, xuniéndose a Lovie Smith y Tony Dungy quien se enfrenatron nel Super Bowl XLI. Amás, cola victoria de los Steelers, consiguió ser l'entrenador más nuevu (36 años) en ganar una Super Bowl.

Campeonatos de Conferencia[editar | editar la fonte]

Partíu pol Campeonatu de la AFC
Equipos 1 2 3 4 T
Baltimore Ravens 0 7 0 7 14
Pittsburgh Steelers 6 7 3 7 23
Partíu pol Campeonatu de la NFC
Equipos 1 2 3 4 T
Philadelphia Eagles 3 3 13 6 25
Arizona Cardinals 7 17 0 8 32

Desenvolvimientu del partíu[editar | editar la fonte]

Cuartu Tiempu restante Equipu Xugada Duración de la xugada Steelers Cardinals
1 9:45 Pittsburgh Steelers Field Goal (Jeff Reed, 18 yardes) 5:15 3 0
2 14:01 Pittsburgh Steelers Touchdown (carrera de 1 yarda de Gary Russell); puntu extra ye bonu 7:12 10 0
2 8:31 Arizona Cardinals Touchdown (pase de 1 yarda de Kurt Warner a Ben Patrick); puntu extra ye bonu 5:27 10 7
2 0:00 Pittsburgh Steelers Touchdown (torna de intercepción de 100 yardes de James Harrison); puntu extra ye bonu - 17 7
Descansu 17 7
3 2:11 Pittsburgh Steelers Field Goal (Jeff Reed, 21 yardes) 8:39 20 7
4 7:33 Arizona Cardinals Touchdown (pase de 1 yarda de Kurt Warner a Larry Fitzgerald); puntu extra ye bonu 3:57 20 14
4 2:58 Arizona Cardinals Safety (holding en contra de Justin Hartwig na endzone) - 20 16
4 2:37 Arizona Cardinals Touchdown (pase de 64 yardes de Kurt Warner a Larry Fitzgerald); puntu extra ye bonu 0:21 20 23
4 0:35 Pittsburgh Steelers Touchdown (pase de 6 yardes de Ben Roethlisberger a Santonio Holmes); puntu extra ye bonu 2:02 27 23
Puntuación final 27 23

Alliniaciones iniciales[editar | editar la fonte]

Pittsburgh Posición Posición Arizona
OFENSIVA
Max Starks LT Mike Gandy
Chris Kemoeatu LG Reggie Wells
Justin Hartwig C Lyle Sendlein
Darnell Stapleton RG Deuce Lutui
Willie Colon RT Levi Brown
Ben Roethlisberger QB Kurt Warner
Willie Parker RB Edgerrin James
Hines Ward WR Larry Fitzgerald
Santonio Holmes WR Anquan Boldin
Heath Miller TE Leonard Pope
Carey Davis FB Terrelle Smith
DEFENSIVA
Aaron Smith Le Antonio Smith
Casey Hampton NT LDT Bryan Robinson
Brett Keisel RE RDT Darnell Dockett
James Farrior ILB RE Gabe Watson
LaMarr Woodley LOLB Chike Okeafor
Larry Foote ILB Gerald Hayes
James Harrison ROLB Karlos Dansby
Ike Taylor| LCB Roderick Hood
Bryant McFadden RCB Dominique Rodgers-Cromartie
Troy Polamalu SS Adrian Wilson
Ryan Clark FS Antrel Rolle


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «NFL.com: Future Super Bowl sites». Archiváu dende l'orixinal, el 25 d'avientu de 2007. Consultáu'l 25 d'avientu de 2007.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]