AT&T

De Wikipedia
AT&T
negociu, empresa, empresa de capital abiertu, compañía de telecomunicaciones (es) Traducir y organización
Llocalización
Sede Dallas
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica Corporación de EE.UU. (es) Traducir
Historia
Hemisphere Project (en) [[File:Noun Project label icon 1116097 cc mirror.svg 2013
Fundador Alexander Graham Bell
Organigrama
Direutor executivu John Stankey
Sector
Industria sector de telecomunicaciones (es) Traducir
Telecomunicación
mediu de comunicación de mases
postal and telecommunications services (en) Traducir
Productos destacaos Televisión per satélite
teléfonu fixu
teléfonu móvil
Banda ancha
televisión dixital
software
broadband Internet access (en) Traducir
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Datos económicos
Bolsa de valores S&P 500
Parte de Bolsa de Nueva York T (dende 2 xineru 1990)
Bolsa de Tokiu (hasta 29 avientu 1997)
Emplegaos 202 600 (31 avientu 2021)
Activos totales 551 622 000 000 $ (2021)
Ingresos totales 120 741 000 000 $ (2022)
Beneficiu netu −8 524 000 000 $ (2022)
Beneficiu enantes d'impuestos −4 587 000 000 $ (2022)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

AT&T (American Telephone and Telegraph) ye una compañía d'Estaos Xuníos d'América de telecomunicaciones.[1] Aprove servicios de voz, videu, datos ya Internet a negocios, veceros y axencies del gobiernu. Mientres la so llarga historia foi, n'ocasiones, la compañía telefónica más grande del mundu y l'operador de televisión per cable más grande de los Estaos Xuníos, aportando a clasificada como un monopoliu. En 2005 #fundir cola so competidora SBC Communications.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Los primeros años[editar | editar la fonte]

American Telephone and Telegraph Corporation (Corporación de Teléfonu y Telégrafu d'Estaos Xuníos) empezó col propósitu de remanar la última rede telefónica a llarga distancia de los Estaos Xuníos (3 de marzu de 1885). Empezando en Nueva York, la rede #estender a Chicago en 1892, y a San Francisco en 1915. Dexó d'aprovir servicios tresatlánticos en 1927 utilizando radios, una y bones el primer cable telefónicu submarín tresatlánticu nun llegó hasta 1956.

La creación de la Bell Telephone Company foi consecuencia d'un alcuerdu ente Alexander Graham Bell y los sos socios, ente ellos Gardiner G. Hubbard y Thomas Sanders. El so nome foi camudáu en delles ocasiones, y yá para 1880 #conocer como la American Bell Telephone Company. Pa 1881, la American Bell mercara de parte de Western Union un interés mayoritariu de la compañía Western Electric. Como datu interesante, trés años primero qu'esto asocediera, Western Union refugara una ufierta de Gardiner Hubbard, na cual ufiertába-yos los derechos sobro'l teléfonu por un costu de $100 000.

La patente de Bell sobro'l teléfonu expiró en 1894, pero la compañía llogró "controlar" a la competencia per mediu de demandes y corte de precios. El 30 d'avientu de 1899, la American Telephone and Telegraph Corporation mercó los activos de American Bell, creando asina un monopoliu telefónicu nos Estaos Xuníos. Foi conocíu como'l Sistema Bell por cuenta de que Bell adquiriera n'años anteriores distintes compañíes a les que diera llicencies pa producir equipu telefónicu.

El mercáu telefónicu yera competitivu nos empiezos del sieglu 20. Mientres esti periodu, los executivos de AT&T llanzaron dellos rumores de que la compañía nun s'atopaba en bon estáu; esto fizo que los inversores de les compañíes contrataes por AT&T, por mieu a un colapsu, vendieren les sos aiciones. Tres esto, AT&T mercó estes aiciones a un preciu más baratu, y llueu se convirtió, a nivel nacional, nel provisor principal de servicios telefónicos. Nel añu 1907, Theodore Vail, presidente de AT&T, propunxo qu'un monopoliu formal sería lo más fayadizo y eficiente.[3] El gobiernu de los Estaos Xuníos aceptó nun principiu esta propuesta en 1913 por mediu del llamáu Compromisu Kingsbury.

Mientres la mayor parte del sieglu 20, la subsidiaria de llarga distancia de AT&T, AT&T Long Lines, monopolizó cuasi totalmente los servicios telefónicos a llarga distancia nos Estaos Xuníos. AT&T tamién controlaba 22 Compañíes Operatives Bell, que yeren provisores de serviciu telefónicu local a gran parte de los Estaos Xuníos. Anque había otres compañíes telefóniques independientes, el Sistema Bell era la mayor de toes.

En 1925, AT&T creó una nueva unidá llamada Llaboratorios Telefónicos Bell (Bell Labs). Esta unidá de desarrollu ya investigación demostró ser esitosa al empezar proyeutos baltes como l'astronomía radial, el transistor, el sistema operativu Unix, y el llinguaxe de programación C. Sicasí, la so compañía matriz non siempres s'aprovechó d'estos llogros.

Fin del monopoliu[editar | editar la fonte]

El monopoliu telefónicu remató'l 8 de xineru de 1982, cuando se resolvió una demanda de antimonopolio per parte del Departamentu de Xusticia de los Estaos Xuníos escontra AT&T, empezada en 1974. So esti alcuerdu, AT&T #dixebrar de les sos compañíes de servicios operativos locales. A cambéu, dexóse-y a AT&T entrar nel negociu de los ordenadores. Anque'l Departamentu de Defensa de los Estaos Xuníos nun quería qu'AT&T fuera estremada, el 1 de xineru de 1984, los servicios llocales de AT&T fueron dixebraos en siete Compañíes Operatives Rexonales Bell, independientes unes d'otres, conocíes como "Baby Bells". El valor de AT&T viose amenorgáu por un 70 %. La compañía siguió col so serviciu de llarga distancia, anque perdió dellos veceros nos años subsiguientes por cuenta de la competencia de MCI y Sprint.

L'antiguu logo corporativu (el Globu AT&T) foi diseñáu en 1983 por Saul Bass.

Dempués de que'l so intentu d'entrar al mercáu informáticu fallara, en 1991 AT&T absorbió NCR Corporation, esperando xenerar beneficios nes árees de redes UNIX y los ordenadores personales, pero nun llogró consiguir beneficios teunolóxicos y financieros sustanciales tres la fusión. En 1996, NCR #dixebrar de AT&T por cuenta d'una nueva llei de telecomunicaciones (la Telecommunications Act) enllantada nos Estaos Xuníos. Coles mesmes, los servicios de fabricación d'equipos y los Llaboratorios Bell de AT&T #convertir en Lucent Technologies (una nueva compañía independiente).

En 1990, AT&T contrató a Michael Armstrong, antiguu executivu d'IBM como principal oficial executivu. La visión de Armstrong yera convertir a AT&T, d'un provisor de llarga distancia, a tou un supermercáu global de les telecomunicaciones.

La estratexa más significativa de Armstrong foi mercar una gran cantidá d'activos dientro del mercáu de la televisión per cable. Dempués d'adquirir TCI y Media One, AT&T #convertir nel provisor de televisión per cable más grande nos Estaos Xuníos.

En 1999 AT&T adquirió'l Llaboratoriu d'Investigaciones Olivetti & Oracle Research Lab, de Olivetti y Oracle Corporation. En 2002 remataron los llabores d'investigación nel llaboratoriu.

Col amenorgamientu de costos de llarga distancia y la debilidá del mercáu de servicios de telecomunicaciones a finales del sieglu pasáu, AT&T nun pudo aguantar toles deldes que provocaron les sos distintes inversiones n'otros mercaos. Por cuenta de esto, la compañía #reorganizar n'ochobre de 2000, moviendo les sos unidaes de telefonía móvil y banda ancha a seiciones independientes, de manera que pudieren llevantar pola so cuenta'l capital necesariu pa les operaciones diaries y que'l so fin pudiera ser estender la rede mundial.

Mientres 2001, AT&T #dixebrar por completu de los servicios de telefonía móvil y banda ancha, creando asina trés nueves compañíes independientes AT&T Wireless, AT&T Broadband y Liberty Media. Nel añu 2002, Comcast Corporation adquirió AT&T Broadband, y en 2004 Cingular Wireless adquirió AT&T Wireless.

AT&T Inc.[editar | editar la fonte]

SBC Communications (ex Southwestern Bell) mercó AT&T en 2005, y l'empresa fundida adoptó la denominación AT&T Inc. La nueva empresa mercó a BellSouth en 2006, dempués de lo que les marques BellSouth y Cingular #dexar d'utilizar.

A partir de 2008, la compañía decide retirar de manera paulatina los teléfonos públicos de les cais, depués del masivu abandonu de la población dempués de la espansión de la telefonía móvil.

Actualidá[editar | editar la fonte]

AT&T intentó mercar la división norteamericana de T-Mobile en 2011, pero los organismos regulatorios bloquiaron la fusión.

A mediaos del mes de xunu de 2013, el Gobiernu español frenaría un intentu d'OPA amistosa de AT&T sobro Telefónica, por #valor de 122 000 millones d'euros.[4] Dichu torga taría xustificáu nel calter estratéxicu de la compañía y AT&T daría marcha tras. En 2016 Ralph de la Vega convirtió en Vicepresidente de AT&T Inc.[5][6]

DirecTV[editar | editar la fonte]

El 18 de mayu de 2014 anuncióse la compra de DirecTV per parte de AT&T pola suma de 48 500 millones de dólares, colo cual ye'l nuevu propietariu de les sos operaciones tantu n'Estaos Xuníos como Llatinoamérica.[7][8][9]En 2016 AT&T busca compradores pa DirecTV en Llatinoamérica, yá que pretende vender la empresa y quedase solamente col mercáu d'Estaos Xuníos[10]

AT&T Méxicu[editar | editar la fonte]

El 7 de payares de 2014 anuncióse la compra del tercer mayor operador mexicanu de telefonía móvil con 8,6 millones de veceros Iusacell per parte de AT&T, por una suma de 2500 millones de dólares, incluyendo tamién la delda d'esta.[11] Dicha compra foi completada'l 27 de xineru de 2015.[12]Con esto AT&T cubre'l territoriu de Méxicu y los Estaos Xuníos.

En xineru de 2015, AT&T, depués de concretar la compra d'Iusacell, anunció la compra de Nextel Méxicu por 1875 millones de dólares, anguaño la transaición yá foi aprobada pol Tribunal de Quiebres d'EE.[13]UU. del Distritu Sur de Nueva York. El 30 d'abril de 2015 foi aprobada la compra pol órganu regulador de telecomunicaciones en Méxicu IFETEL (Institutu Federal de Telecomunicaciones), polo qu'a partir d'esti día fíxose oficial la compra de Nextel Méxicu por AT&T.

El 24 d'agostu de 2015, AT&T Méxicu anunció la fusión de les operaciones de Nextel y Iusacell en AT&T, ufiertando una nueva ufierta de telecomunicaciones unificada, prometiendo convertir el so serviciu, cobertoria y tiendes a la marca AT&T dafechu a finales de 2016.

Time Warner[editar | editar la fonte]

El 22 d'ochobre de 2016 #dar a conocer qu'adquirió Time Warner nuna operación de más de 85 mil millones de dólares.[14]

AT&T GoPhone[editar | editar la fonte]

AT&T GoPhone ye un serviciu prepagado de AT&T wireless. La ventaya d'esti serviciu ye que'l veceru puede tener un dispositivu móvil ensin esmolecese poles factures mensuales, una y bones esti serviciu #recargar por mediu de tarxetes prepagadas o cualesquier otru mediu nel que pueda ingresar saldu nel so teléfonu.

GoPhone ufierta munchos planes, el veceru puede suscribise a paquetes de servicios yá seya de mensaxes de testu, datos o paquetes de minutos ilimitaos.

  • AT&T Méxicu (AT&T Digital, S. de R.L. de C.V o AT&T Comunicaciones Dixitales, S. de R.L de C.V.) ye una empresa, operadora de telefonía móvil; filial Mexicana de AT&T, que la so sede #atopar na Ciudá de Méxicu. AT&T tien presencia nel 70 % de la República Mexicana y atiende al 17 % del mercáu mexicanu de telefonía móvil al zarru de 2014,1 siendo'l tercer operador de telefonía móvil en Méxicu, detrás de Telcel y Movistar.
  • El 24 d'agostu de 2015 llánzase oficialmente "AT&T Méxicu" al traviés de la campaña Xuníos somos meyores, Iusacell y Nextel xuníos somos AT&T", amosando na so publicidá los logotipos d'Iusacell y Nextel y el de AT&T a la fin nun tamañu mayor.
  • A partir de xunu de 2016 llánzase oficialmente "AT&T Méxicu" al traviés de la campaña " Movilizando'l to mundu " onde a la fin de la publicidá amuesa una imaxe de tola rede unificada d'USA y Méxicu y dempués col logo de AT&T.

Competidores de AT&T[editar | editar la fonte]

  • Verizon
  • Telcel
  • Sprint
  • T-Mobile
  • TracFone
  • Equant
  • Claro (al traviés d'América Movil)
  • Tigo
  • Vodafone
  • Hondutel
  • Virgin Mobile
  • TeleCircuit

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Acerca de AT&T». Consultáu'l 27 d'ochobre de 2015.
  2. «SBC se une a AT&T, jutiagroup.com» (inglés). Consultáu'l 27 d'ochobre de 2015.
  3. García Algarra, Javier (2010). «The American influence in Telefónica's public relations strategy during the 20's and 30's"». IEEE Histelcon 2010. ISBN 978-1-4244-7450-9. https://es.scribd.com/documents/53101811. Consultáu'l 28 d'abril de 2014. 
  4. «El Gobierno frena una OPA de AT&T sobre Telefónica, según El Mundo». Reuters España. 17 de xunu de 2013. Consultáu'l 28 d'abril de 2014. El Gobierno frena una OPA de AT&T sobre Telefónica, según El Mundo. 17 de xunu de 2013. http://es.reuters.com/article/businessNews/idESMAE95G00X20130617. Consultáu'l 28 d'abril de 2014. 
  5. http://www.cnet.com/news/at-t-reshuffles-leadership-to-tie-videu-mobile-services-together/
  6. http://www.att.com/gen/investor-relations?pid=9812
  7. http://www.telam.com.ar/notas/201405/63795-att-compra-directv-por-48500-millones-de-dolares.html
  8. https://web.archive.org/web/20140521040404/http://www.elnuevoherald.com/2014/05/18/1750941/att-compra-a-directv-por-49000.html
  9. https://www.rtve.es/noticias/20140519/att-compra-plataforma-television-pago-directv-67100-millones-dolares/940086.shtml
  10. «AT&T sondea a Telefónica para la venta de su TV en Latinoamérica». Consultáu'l 16 de xineru de 2016.
  11. http://www.oem.com.mx/elsoldepuebla/notas/n3599509.htm
  12. [1]
  13. «AT&T anuncia compra de Nextel Méxicu». Consultáu'l 30 de xineru de 2015. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).(enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver el historial y la última versión).
  14. Pozzi, Sandro (22 d'ochobre de 2016). «AT&T se reinventa con la compra de Time Warner» (castellanu). El País. Consultáu'l 22 d'ochobre de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]