Oracle Corporation

De Wikipedia
Oracle Corporation
empresa de capital abiertu y negociu
Llocalización
Sede Austin
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica empresa de capital abiertu
Historia
Fundación14 xunu 1977
Fundador Lawrence J. Ellison
Bob Miner
Ed Oates
Organigrama
Dueñu Lawrence J. Ellison
The Vanguard Group
Capital Group Companies (es) Traducir
Presidente Lawrence J. Ellison
Sector
Industria consultoría tecnológica (es) Traducir
desarrollo de software (es) Traducir
Productos destacaos software
gestión de API (es) Traducir
sistema d'alministración de bases de datos rellacionales
sistema d'alministración de bases de datos
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Bolsa de valores S&P 500
Parte de Bolsa de Nueva York ORCL
NASDAQ ORCL (hasta 2013)
Emplegaos 132 000 (31 mayu 2021)
Activos totales 98 800 000 000 $ (2015)
Ingresos totales 49 954 000 000 $ (2022)
Beneficiu netu 8 503 000 000 $ (2022)
Beneficiu enantes d'impuestos 13 093 000 000 $ (2022)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Oracle Corporation ye una compañía especializada nel desenvolvimientu de soluciones de nube y locales.

Oracle tien la so sede na llocalidá califor de Redwood City, Estaos Xuníos. Según la clasificación correspondiente al añu 2006, ocupa'l primer llugar na categoría de les bases de datos y el séptimu llugar a nivel mundial de les compañíes de teunoloxíes de la información.[1] La teunoloxía Oracle atópase práuticamente en munches industries del mundu y nes oficines de 98 de les 100 empreses Fortune 100.

Oracle (Nasdaq: ORCL) ye la primer compañía de software d'estereotipos que desenvuelve ya implementa aplicaciones pa empreses cientu per cientu activáu per Internet al traviés de tola so llinia de productos: base de datos, aplicaciones comerciales y ferramientes de desenvolvimientu d'aplicaciones y soporte de decisiones. Oracle ye'l provisor mundial de software p'alministración d'información a lo llargo de tol mundu, bien per delantre de la segunda del so segmentu, Software AG.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Los inxenieros de Silicon Valley, Larry Ellison, Ed Oates y Bob Miner, fundan en 1977 una empresa de consultoría llamada Software Development Laboratories (SDL) y tiempu dempués llogren un contratu cola CIA pa diseñar un sistema especial de bases de datos con códigu clave "Oracle".[3] Ellison y Miner lleeren un artículu na revista IBM Journal of Research and Development onde se describía una versión preliminar del llinguaxe SQL, basáu nel artículu de Y. F. Codd onde propón el modelu relacional: "A Relational Model of Data for Large Shared Data Banks".[4]

En 1978 y buscando la coherencia colos sos oxetivos empresariales, SDL camuda de nome a Relational Software Incorporated (RSI). La compañía busca tener un productu que fuera compatible col SQL d'IBM, y amás enfocase nun mercáu de les minicomputadoras, tomando asina un segmentu que nesos momentos a IBM nun-y interesaba.[5]

En 1982 RSI camuda'l so nome a Oracle Systems Corporation, y pocu dempués encúrtiase al actual "Oracle Corporation". El siguiente añu empieza a comercializar Oracle V3, amestando'l manexu de transaiciones al traviés de les instrucciones COMMIT y ROLLBACK. Ello ye que el productu ye recodificado en C lo que dexa espandir les plataformes d'execución pa incluyir les redolaes Unix, cuando hasta equí yera namái sobre Dixital VAX/VMS.

En 1984, Oracle V4 soporta consistencia de llectura y en 1985 Oracle V5 empieza a soportar el modelu veceru/servidor pa xunise a la puxanza de l'apaición de les redes. Amás sopórtase la execución de queries distribuyíos.

En 1989 llancen al mercáu'l ERP de Oracle, conocíu como Oracle Financials®, xunto a la versión 6 del motor, qu'amiesta un llinguaxe procedural (Pl/Sql), bloquéu a nivel de fila y les posibilidaes de faer respaldos ensin la necesidá de terminar los procesos arreyaos.

En 1992, pa convertise nuna base de datos completa, apaez Oracle V7h, onde la "h" vien de "datawareHouse", anque lo más significativo ye'l soporte de la integridá referencial, l'almacenamientu y execución de programes escritos en Pl/Sql dientro del motor y la definición de triggers de base de datos.

En 1997, siendo Internet yá una realidá y colos nuevos paradigmes de programación empezando a apaecer pa intentar mover a los paradigmes imperativos, Oracle V8 empieza a soportar desarrollos empobinaos a oxetos y l'almacenamientu y execución de conteníu multimedia, y en 1999 sale a la lluz Oracle 8i pa tar a tonu colos requerimientos de la Internet, d'onde se derive la "i" del nome. Amás, el motor incorpora una Máquina Virtual Java (Java Virtual Machine) interna pa soportar l'almacenamientu y execución de código Java dientro del motor.

En 2001, Oracle 9i trai más de 400 nueves carauterístiques incluyendo l'habilidá de manipoliar documentos XML, opciones d'alta disponibilidad, bases de datos en clúster. Una meyora importante faise sobre la definición de Bases de Datos Virtuales (VPD), autenticación vía LDAP y na autoadministración de la base de datos.

En 2003, Oracle Corporation llanza Oracle 10g, onde la "g" vien de "Grid", incorporando'l manexu y alministración de bases de datos Grid Computing, un conxuntu de bases de datos que la so alministración d'espaciu, recursos y servicios pueden alministrase como si fueren una sola.

En 2007, Oracle anunció la última versión de la so base de datos na ciudá de Nueva York, denominar Oracle 11g, el siguiente pasu na hestoria de la innovación teunolóxica de Oracle Corporation.

Mientres la primer década del sieglu XXI, Oracle carauterizar por realizar una serie d'alquisiciones p'ampliar el so mercáu, que per años son:

  • 2004: Oracle merca Peoplesoft por 10.500 millones de dólares.
  • 2005: adquier Siebel Systems por 5.850 millones de dólares.
  • 2007: adquier Hyperion Solutions por 3.300 millones de dólares (''Oracle Hyperion'').
  • 2008: adquier BEA Systems por 8.500 millones de dólares (5.752 millones d'euros).[6][7] Amás, n'agostu adquier GKS[8] y en payares adquier RuleBurst Holdings Limited, la empresa matriz de Haley Limited.[9]
  • 2009: el 20 d'abril anúnciase l'adquisición de Sun Microsystems, nuna operación que ronda los 7.400 millones de dólares.[10] y qu'amplía descomanadamente la cartera de servicios de Oracle.
  • 2011: n'abril, Oracle adquier la empresa británica Datanomic. En xunu, Oracle publica nel so sitiu web la compra de Pillar Data Systems[11] y l'empresa FatWire Software, especializada en software empresarial. En xunetu, tamién adquier la empresa KSplice Inc y Pescude.[12] El 24 d'ochobre Oracle anuncia l'adquisición de la compañía de cloud computing RightNow Technologies por 1.500 millones de dólares.
  • 2012: en febreru, Oracle merca la firma de xestión software Taleo por 1.900 millones dólares.[13] N'abril merca Clear Trial. En mayu Oracle compra Vitrue, una firma de marketing social basada nel cloud, la operación ta valorada nunos 239 millones de dólares.[14] En xunu Oracle anuncia l'adquisición de Collective Intellect, qu'ufierta una aplicación d'intelixencia social basada nel cloud[15]
  • 2014: en febreru Oracle anuncia la compra de Bluekai, empresa de big data basada na nube.[16]
  • 2018: en xineru la compañía merca Zenedge, startup especializada en seguridá dixital.[17]

En setiembre de 2014, el so fundador, Larry Ellison, retirar de la direición xeneral de la compañía quedando como Presidente Executivu de la Xunta Directiva y Direutor Xeneral de Teunoloxía.[18] Nel so reemplazu fueron nomaos como direutores xenerales Safra Catz y Mark Hurd.[19]

Referencies[editar | editar la fonte]