WestJet

De Wikipedia
WestJet
aereollinia y empresa de capital abiertu
Llocalización
Sede Calgary
Direición Canadá
Forma xurídica società a responsabilità limitata (es) Traducir
Historia
Fundación27 xunu 1994
Participación empresarial
Filiales
Elementos esplotaos Boeing 737-200
Boeing 737-600 (es) Traducir
Boeing 737 MAX
Boeing 767
Datos económicos
Parte de Bolsa de Toronto
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

WestJet Airlines Ltd. ye una aereollinia de baxu costu canadiana[1] con sede en Calgary, Alberta. Opera vuelos regulares y chárter a 90 destinos en Canadá, los Estaos Xuníos, Europa, Méxicu, América Central y el Caribe. WestJet ye la segunda compañía canadiense por tamañu, por detrás d'Air Canada.[2] WestJet ye una rara compañía al nun tar dafechu xunida. Los beneficios por aición son la garantía d'esti fechu. WestJet entama ser una de les 5 aereollinies internacionales con mayores beneficios, en 2016.[3]

WestJet ye una compañía pública con 7.000 emplegaos y una capitalización bursátil de 1.200 millones de dólares.[4]

Historia[editar | editar la fonte]

Fundada'l 29 de febreru de 1996 por Clive Beddoe, Mark Hill, Tim Morgan y Donald Bell, WestJet pretendía siguir el mesmu patrón de Southwest Airlines y Morris Air, como compañía de baxu costu. Orixinalmente conocida por ser una compañía d'operaciones del oeste de Canadá, WestJet llueu se convirtió nuna de les aereollinies que más rápida crecedera teníen nel mundu.

El 29 de febreru de 1996, producióse'l primer vuelu de WestJet (con un Boeing 737). Nesi momentu, l'aereollinia operaba en Calgary (casa de l'aereollinia y los sos direutivos), Edmonton, Kelowna, Vancouver, y Winnipeg con una flota de tres aviones Boeing 737-200 y doscientos venti emplegaos. A finales del mesmu añu, incluyéronse los destinos de Regina, Saskatoon, y Victoria. En 1997, añediéronse vuelos a Abbotsford. Amás, en 1997 tresportar al pasaxeru un millón.

En 1999, marcóse un finxu cuando WestJet anunció la so primer ufierta pública de venta de 2.5 millones d'aiciones. Tamién en 1999, añediéronse rutes coles ciudaes de Thunder Bay, Grande Prairie, y Prince George al mapa de destinos de WestJet. En 2000, l'aereollinia espandir a la rexón esti de Canadá, llegando a Hamilton, Moncton, y Ottawa, y escoyeron a Hamilton como'l centru d'operaciones de l'aereollinia del este de Canadá. Anguaño, Beddoe, Hill, Morgan y Bell recibieron la condecoración Ernst & Young Entrepreneur of the Year en Canadá pola so contribución a la industria aéreo canadiense. En 2001, la espansión dexó añedir a Fort McMurray y Comox. WestJet tamién añadió rutes a Sault Ste. Marie, Sudbury, Thompson y Brandon; que sicasí fueron atayaes pocu dempués. En 2002, l'aereollinia añadió dos nuevos destinos nel este canadiense: les ciudaes de Londres y Toronto. N'abril de 2003, WestJet añadió Windsor, Montreal, Halifax, St. John's, y Gander.

N'abril de 2004, WestJet movió'l so centru d'operaciones del este de Hamilton a Toronto. Tolos vuelos ente Ottawa y Hamilton y ente Montreal y Hamilton fueron movíos a Toronto, un movimientu qu'introdució a WestJet nel codalosu triángulu Toronto-Ottawa-Montreal.

En 2004, añediéronse o anunciaron destinos nos Estaos Xuníos. Estos yeren San Francisco, Los Angeles, Phoenix, Tampa, Fort Lauderdale, Orlando, y a Nueva York.

Palm Springs foi añedida a principiu de 2005 a la llista de destinos de la compañía, según San Diego, ente que Nueva York-LaGuardia foi abandonada. N'abril de 2005, anunciaron vuelos veraniegos a Charlottetown pero atayó los vuelos a Gander. En xunu de 2005, l'aereollinia anunció'l cese d'operaciones, efectivos a partir del 30 d'ochobre de 2005, modificando les ocupaciones de la cercana London. A finales de 2005, Ft. Myers y Las Vegas fueron añedíos a la creciente llista de destinos.

Dempués de rumores y especulaciones sobre la implantación de rutes de llargu radiu por aciu operativa (ETOPS), WestJet anunció vuelos a les Islles ḥawaianes dende Vancouver el 20 de setiembre de 2005. N'avientu de 2005, l'aereollinia empezó a volar de Vancouver a Honolulu y Maui.

En 2006, WestJet anunció qu'atayaríen los sos vuelos a San Francisco y San Diego. El primer vuelu regular de WestJet más allá de Canadá y los Estaos Xuníos empezó en 2006 con vuelos a Nasáu. Esto foi consideráu un importante pasu de cara a la estratexa de destinos al llargu plazu y foi un autentico ésitu pa la presencia futura nel mercáu internacional.

En 2007, WestJet anunció qu'empezaría a operar dende l'Aeropuertu Rexonal Deer Lake en Newfoundland, Saint John en New Brunswick, y Kitchener-Waterloo en Ontario. Tamién en xunu de 2007, WestJet añadió siete nuevos vuelos de branu internacionales a Santa Llucía, Xamaica, República Dominicana, Méxicu según un tercer destín en Hawaii; Kona. Tamién en 2007, WestJet decidió construyir una nueva sede, xunto al so hangar del Aeropuertu Internacional de Calgary. El nuevu edificiu d'oficines va ser abiertu a empiezos del 2009.

En mayu de 2008, WestJet empecipió vuelos a la ciudá de Québec con vuelos diarios direutos dende Toronto y con una parada téunica dende Edmonton. El 2 de xunu de 2008, WestJet empezó los sos vuelos veraniegos ente Calgary y Nueva York vía'l Aeropuertu Internacional Llibertá de Newark.

N'ochobre de 2008, WestJet foi nomada una de les Meyores Empreses de Alberta por Mediacorp Canada Inc., al ser anunciáu pol Calgary Herald[5] y el Edmonton Journal.[6][7]

En payares de 2008, WestJet anunció alcuerdos de collaboración con Southwest Airlines y l'h.awaiana Mokulele Airlines.

Historia llegal[editar | editar la fonte]

A finales de 2002, l'aereollinia foi acusada d'espionaxe pol so rival Air Canada en consiguiendo aportar a información confidencial pa tener una clara ventaya nes sos decisiones.[8][9][10] El 29 de mayu de 2006, WestJet publicó una nota de prensa[11] almitiendo la so implicación nel escándalu d'espionaxe en Air Canada, y aceptando pagar 5 millones de dólares en conceutu de tases llegales ya investigación pa Air Canada, y donó unos 10 millones de dólares a delles asociaciones de caridá pa neños en nome de Air Canada y WestJet.

Situación actual[editar | editar la fonte]

Un Boeing 737-800 saliendo.

WestJet Airlines robló un alcuerdu de dos años con Air Transat n'agostu de 2003 pol cual dellos 737 de WestJet operaríen pa los dos touroperadores principales de Transat, World of Vacations y Air Transat Holidays. Los aviones fueron operaos por tripulantes de WestJet.

En 2005, WestJet enllantó les TV personales (PTV) con televisión en direutu nes sos flotes 737-700 y -800. Les canales incluyíes son Global TV, CTV, CBS, Citytv, Treehouse TV, ABC, NBC, CBC, TSN y una canal de WestJet, qu'amuesa un mapa de la zona onde ta l'avión col so llocalización, altitú derivada del GPS, y el so velocidá. WestJet añadió TV en direuto nos sos aviones 737-600 na temporada d'iviernu 2007/2008; asina, tola so flota ta dotada anguaño del sistema.

WestJet diba ser el veceru de llanzamientu del Boeing 737-600 con winglets, pero la publicación de les sos resultancies del segundu cuatrimestre de 2006 favorecieron que la compañía tuviera qu'atayar los sos planes. El conseyeru delegáu de WestJet, Clive Beddoe, citó que'l tiempu y costu d'instalación nun dexaba garantizar un usu beneficiosu pa rutes de curtiu radiu. Como resultáu d'abandonar los sos planes d'instalar winglets nestos aviones WestJet viose obligáu a pagar unos $609,000.

N'agostu de 2006, nuna entrevista del Globe and Mail, Sean Durfy (entós vicepresidente executivu de marketing pero presidente de la compañía dende setiembre de 2006) aseguró que WestJet atopar en diálogos, y considerando formar parte d'Oneworld, alianza qu'arrexunta a munches de les aereollinies más grandes del mundu. Si llegar a un alcuerdu pa entrar na Oneworld, ello dexaría que WestJet caltendría la so flexibilidá d'horarios.[12] Dexaría captar un mayor númberu de pasaxeros pa WestJet, ente que Oneworld cuntaría con una voz canadiense cola presencia de l'aereollinia canadiense, según posibilidadesbde volar de Canadá a Suramérica.

El 26 d'ochobre de 2006, WestJet anunció'l so meyor cuatrimestre de beneficios alcanzáu enxamás, algamando los 52.8 millones de dólares canadienses. WestJet ganó porcentaxe de mercáu and calteniendo los sos costos baxu control, ayudando a que los beneficios aumentaren.

Futuru[editar | editar la fonte]

En 2009, WestJet entama aumentar el so alcuerdu de códigu compartíu con Southwest Airlines dexando un aumentu de destinos dientro de los Estaos Xuníos, y con KLM y Air France pa viaxar a Europa.[13] Na primavera de 2009, l'aereollinia va empezar a operar a cuatro nuevos destinos de temporada a les ciudaes de Yellowknife, Territorios del Noroeste, Sydney, Nueva Escocia, según retomando'l vuelu a San Diego y San Francisco.[14][15] WestJet va crear tamién el so propiu programa de viaxeros frecuentes en 2009, pa competir meyor con Air Canada.[16]

Destinos[editar | editar la fonte]

WestJet anguaño vuela a 108 destinos en 23 países d'América del Norte, América Central, el Caribe y Europa incluyendo 32 ciudaes en Canadá y otres 21 nos Estaos Xuníos.

El principal aeropuertu de WestJet, en términos de salíes diaries, ye'l Aeropuertu Internacional de Calgary, la so propia base, col Aeropuertu Internacional Toronto Pearson como'l so segundu aeropuertu, y principal puntu de conexón del este de Canadá. L'aereollinia tamién tien importantes operaciones nel Aeropuertu Internacional d'Edmonton, nel Aeropuertu Internacional de Vancouver y nel Aeropuertu Internacional James Armstrong Richardson. WestJet opera a les principales ciudaes estauxunidenses como son l'Aeropuertu Internacional de Los Angeles y l'Aeropuertu Internacional Llibertá de Newark, dalgunes d'elles de clase estacional. L'aeropuertu apurre la mayoría de los vuelos dende Canadá a Las Vegas y a Orlando, ufiertando vuelos direutos (dalgunos d'ellos estacionales) dende nueve ciudaes canadienses a Las Vegas y dende ocho a Orlando. WestJet tamién opera a 21 destinos nel Caribe, once en Méxicu y trés en Centroamérica, dalgunos d'ellos estacionales.

Flota[editar | editar la fonte]

WestJet Airlines nel Aeropuertu Internacional de Calgary.

La flota de WestJet consistía nos siguientes aviones a 1 d'avientu de 2015:[17]

Flota de WestJet
Avión Total Capacidá Notes
Boeing 737-600 13 119
Boeing 737-700 64 136 PTVs y asientos de cueru, Winglets
Boeing 737-800 12 166 PTVs y asientos de cueru, Winglets
Boeing 767-300ER 5 266 24 242
-
Dash 8 1 38
Boeing 737 MAX 8
1
190
-

L'aereollinia opera con una flota compuesta n'esclusiva d'aviones Boeing 737 NG. Les primeres entregues de los 737-600 y 737-800 empezaron en 2005, y en setiembre de 2006 recibióse'l postreru 737-600. Los pidíos que WestJet tien pal futuru consisten namái nos modelos 737-700 y 737-800. WestJet entama tener una flota de 111 aeronaves a finales de 2013.

Boeing confirmó'l 2 d'agostu de 2007 que WestJet efectuara un pidíu por 20 Boeing 737NG.[18] El pidíu ye principalmente de B737-700 pero con derechos de conversión a B737-800.

Flota Retirada[editar | editar la fonte]

Anunciar a principios de 2005 que la flota de 737-200 sería retirada nel intre del añu, pa ser reemplazaos polos nuevos, y más eficientes en consumu 737NG. El 12 de xunetu de 2005, WestJet anunció que completara la venta de les sos Boeing 737-200 restantes a la compañía afincada en Miami Apollo Aviation Group (Apollo).

El 9 de xineru de 2006, el postreru Boeing 737-200 (Númberu de construcción 748 y matrícula C-FCWJ) voló mientres una ceremonia de pasaes baxes delantre del hangar de Calgary. (Vease Enllaces esternos). L'avión foi voláu por Don Bell. L'últimu vuelu comercial del -200 foi un vuelu charter, de Las Vegas a Calgary, llegando a les 01:30 del 9 de xineru de 2006, col avión con númberu de construcción 741 (matrícula C-GWWJ). Anguaño, WestJet cuenta con una media d'edá de los sos aviones de 4.2 años (a 1 d'avientu de 2008).[19]

En 2007, Westjet donó un 737-200 al Institutu de Teunoloxía de British Columbia (BCIT). Anguaño alcontráu nel nuevu Campus Aeroespacial BCIT xunto al aeropuertu internacional de Vancouver.

Servicios d'a bordu[editar | editar la fonte]

WestJet inclúi un programa de venta de comida con bocaos, bébores alcohóliques y dellos aperitivos. Nos vuelos ente grandes ciudaes, los bocaos fueron renombraos con elementos carauterísticos de les ciudaes (exemplu: el Bread Garden en Vancouver, DiRienzo's en Ottawa). Dellos aperitivos y bebíes ensin alcohol, son gratuites.[20] Tolos asientos cunten con una pantalla personal (PTV). WestJet ye famosa polos sos tripulantes risonderos y amigables - o siquier asina lo tienen marcáu los sos propietarios. En cada vuelu la tripulación acostuma a faer dalgún comentariu graciosu. N'ocasiones, la tripulación pide que los pasaxeros faigan coses gracioses (como que tol mundu caltenga los sos brazos llevantaos mientres el despegue).

Llibrea[editar | editar la fonte]

Un Boeing 737 de WestJet n'aproximamientu al Aeropuertu Internacional de Vancouver.

Los aviones de WestJet tán principalmente pintaos en blancu, sacante poles lletres del fuselaje, la cola, y la parte en color metálicu de les ales y tailfins.

La cola ta estremada en trés partes, coloriaes (de tras a alantre) n'azul marino, blancu, y beige. Esti patrón aplícase tamién a los sos winglets pela parte de fora, Ente que nel interior, los winglets tán pintaos en blancu coles pallabres WestJet.com en lletres negres.

Sales de WestJet[editar | editar la fonte]

A empiezos de 2006, WestJet empezó a abrir sales VIP en dellos aeropuertos canadienses. El serviciu d'estes cuerre al cargu de Servisair.[21]

Incidentes y accidentes[editar | editar la fonte]

  • El 6 de setiembre de 2007, un Boeing 737-700 de WestJet en ruta a Halifax dende Calgary atopar por sorpresa turbulencias al norte de Sudbury, Ontario, provocando un movimientu sópitu que mancó a 9 pasaxeros. L'avión siguió a Halifax y aterrizó ensin problemes.[22]
  • El 17 de febreru de 2008, un Boeing 737-700 de WestJet salió de la pista 07 en Ottawa (YOW) y detúvose nun bancu de nieve. Nun s'echar# voz de nengún mancáu y la NTSB sigue investigando les causes.[23]
  • El 5 de xineru de 2017 un Boeing 737-800 de WestJet foi impactáu por otru 737 de Sunwing cuando esti taba siendo arremolcáu ensin tripulantes y ensin pasaxeros, esti incidente asocedió en Toronto

Galería[editar | editar la fonte]

Trivia[editar | editar la fonte]

Dos Boeing 737-200 de WestJet fueron utilizaos na película de Disney Channel Snow Dogs.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Resultaos del tercer cuatrimestre de 2008 de WestJet, Páxina 3, WestJet, 13 de payares de 2008. Publicáu'l 2 de xineru de 2009.
  2. «WestJet, Air France, KLM work toward code-share - USATODAY.com». Consultáu'l 2009.
  3. «WestJet profits by charging 'little old ladies,' adding routes - Today In the Sky - USATODAY.com». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2015. Consultáu'l 2009.
  4. «Company Profile for WestJet Airlines Ltd (CA;WJA)». Consultáu'l 10 d'ochobre de 2008.
  5. «Calgary Herald, "Alberta’s top 40 places to work”, October 18, 2008». Archiváu dende l'orixinal, el 15 d'ochobre de 2015.
  6. «Edmonton Journal, "Alberta's best focus on attracting, keeping staff", October 31, 2008». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de febreru de 2009.
  7. «Reasons for Selection, 2009 Alberta's Top Employers competition».
  8. Artículu del Financial Post
  9. Artículu de Globe and Mail - Acusación d'espionaxe
  10. Reuters - WestJet engarrada con Air Canada
  11. Nota de prensa de WestJet - Recordando l'espionaxe a Air Canada
  12. Jang, Brent (August 31, 2006). «WestJet Looks to Fly Higher with Oneworld». The Globe and Mail. http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20060831.wxrwestjet31/BNStory/Business/home. Consultáu'l 31 d'ochobre de 2006. 
  13. «WestJet». Archiváu dende l'orixinal, el 24 de mayu de 2015. Consultáu'l 2009.
  14. WestJet (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  15. «WestJet». Consultáu'l 2009.
  16. «reportonbusiness.com: globeinvestor.com - The ROB Interview: WestJet files new initiatives in flight plan». Archiváu dende l'orixinal, el 10 de marzu de 2016. Consultáu'l 2009.
  17. páx. 148. Airfleets.netThe Book 2010-2011. Consultáu'l 17 de payares de 2011.
  18. Boeing: Boeing confirma pidíu de WestJet por 20 aviones 737 Next-Generation
  19. WestJet - Información de flota
  20. "Mercar a bordu (20120710004602).." WestJet. Publicáu'l 17 d'ochobre de 2008.
  21. Sales executives de Servisair
  22. https://web.archive.org/web/20071119161927/http://news.sympatico.msn.ctv.ca/TopStories/ContentPosting.aspx?feedname=CTV-TOPSTORIES_V2
  23. «Non injuries after Westjet 737 overruns at Ottawa». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'ochobre de 2010. Consultáu'l 2009.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]