GPS

De Wikipedia
Ficha de softwareGPS
Tipu radionavigation-satellite service (en) Traducir y sistema global de navegación per satélite
Más información
Sitiu web Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Sistema de Posicionamientu Global, más conocíu poles sos sigles n'inglés, GPS (sigles de Global Positioning System), ye un sistema que dexa determinar en tola Tierra la posición d'un oxetu (una persona, un vehículu) con una precisión d'hasta centímetros (si utilízase GPS diferencial), anque lo más común son unos pocos metros de precisión. El sistema foi desenvueltu, instaláu y emplegáu pol Departamentu de Defensa de los Estaos Xuníos. Pa determinar les posiciones nel globu, el sistema GPS sirvese de 24 satélites.

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

Representación visual en movimientu de la constelación de satéllites GPS en conxunción cola rotación de la Tierra. Puede vese cómo'l númberu de satélites visibles dende un determináu puntu de la superficie de la Tierra, nesta ilustración a 45° N, va camudando col tiempu.

El GPS funciona per aciu una rede de 24 satélites (mas tres de respladu) n'órbita sobre'l planeta Tierra, a 20.200 km d'altor, con trayectories sincronizaes pa cubrir tola superficie de la Tierra. Cuando se desea determinar la posición, el receptor que s'utiliza pa ello alcuentra automáticamente a lo menos tres satélites de la rede, de los que recibe unes señales indicando la identificación y l'hora del reló de cada unu d'ellos. Con base nestes señales, l'aparatu sincroniza'l reló del GPS y calcula'l tiempu que tarden en llegar les señales al equipu, y de tal manera mide la distancia al satélite por aciu el métodu de trilateración inversa, que básase en determinar la distancia de cada satélite al puntu de midida. Conocíes les distancies, determinar fácilmente la mesma posición relativa al respective de los satélites. Conociendo amás les coordenaes o posición de caun d'ellos pola señal qu'emiten, llógrase la posición absoluta o coordenaes reales del puntu de midida. Tamién se consigue una exactitú estrema nel reló del GPS, similar a la de los relós atómicos que lleva a bordu cada unu de los satélites.

L'antigua Xunión Soviética construyó un sistema similar llamáu GLONASS, agora xestionáu pola Federación Rusa.

Anguaño la Xunión Europea ta desenvolviendo'l so propiu sistema d'allugamientu per satélite, denomináu Galileo.

De la mesma, la República Popular China ta implementando'l so propiu sistema de navegación, el denomináu Beidou, que ta previstu que cunte con 12 y 14 satélites ente 2011 y 2015. Pa 2020, yá dafechu operativu tendrá de cuntar con 30 satélites. N'avientu de 2012 teníen 14 n'órbita.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]