Puertu España

Coordenaes: 10°40′N 61°31′W / 10.67°N 61.52°O / 10.67; -61.52
De Wikipedia
Puertu España
Alministración
PaísBandera de Trinidá y Tobagu Trinidá y Tobagu
Tipu d'entidá ciudá
Cabezaleru/a del gobiernu Prime Minister of Trinidad and Tobago (en) Traducir
Nome oficial Port of Spain (en)
Nome llocal Port of Spain (en)
Códigu postal 500234
Xeografía
Coordenaes 10°40′N 61°31′W / 10.67°N 61.52°O / 10.67; -61.52
Puertu España alcuéntrase en Trinidá y Tobagu
Puertu España
Puertu España
Puertu España (Trinidá y Tobagu)
Superficie 12 km²
Altitú 3 m
Demografía
Población 37 074 hab.
Porcentaxe 2.71% de Trinidá y Tobagu
Densidá 3089,5 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC−04:00
Llocalidaes hermaniaes
cityofportofspain.gov.tt
Cambiar los datos en Wikidata

Puertu España[1] (inglés: Port of Spain ) ye la capital de Trinidá y Tobagu. Ta asitiada na mariña noroeste de la islla Trinidá, y ye la mayor ciudá del país. La ciudá tien una población municipal de 49.031 (censu de 2000), una población metropolitana de 128.026 (estimación non oficial de 1990)[2] y una población diaria transitoria de 250.000.[3] Atopar nel golfu de Paria, na mariña noroeste de la islla de Trinidá y ye parte d'una aglomeración urbana más grande que s'estiende dende Chaguaramas nel oeste hasta Arima, nel este, con una población envalorada de 600.000.[4]

La población oficial de Puertu España ye relativamente pequeña por una concentración d'alta densidá d'edificios comerciales y gubernamentales. La mayor parte de los habitantes de Puertu España tópase principalmente nel centru urbanu, en gran parte, económicamente ablayáu. La conurbación del corredor ‘East-West' (el Corredor Este Oeste,) con una población de casi 600.000 persones, sería una representación más verídica de la densidá demográfica metropolitana y de la so imaxe de gran ciudá, col so sistema suburbano de carreteres. El Corredor ye la rexón más desenvuelta del norte de Trinidá que s'estiende dende la capital, Puertu España, a 24 km al este hasta Arima. El Corredor inclúi pueblos tales como Barataría, San Juan, San José, Curepe, San Agustín, Tunapuna, Tacarigua, Arouca y Cinco Río, qu'antes yeren comunidaes estremaes pero que, anguaño, son distritos dientro d'una zona urbana continua. Gran parte del Corredor estender pol ‘Eastern Main Road' (la Cai Principal del Este), ente l'autovía de Churchill-Roosevelt y les estribaciones del Cordal Nordestina. Ye una zona de desenvolvimientu densamente poblada y abondo atarraquitada por unes de les meyores tierres agrícoles del país.

La ciudá sirve principalmente como centru de ventes al per menor y centru alministrativu. Amás, actúa como centru de servicios financieros y ye la sede de dos de los más grandes bancos del Caribe. Ye unu de los centros más importantes de tresporte marítimu de dichu mar, con esportaciones de productos agrícoles y asfaltu. La bauxita de les Guayanes y el mineral de fierro de Venezuela son transbordados al traviés d'instalaciones en Chaguaramas, a unos ocho quilómetros al oeste de la ciudá. L'edificiu más altu de Puertu España (y del país na so totalidá) ye'l ‘Nicholas Tower' (la Torre Nicholas) de 21 pisos; esiste planes por que'l propuestu Waterfront International Project incluya una torre d'oficines de 26 pisos.

Puertu España foi fundada polos españoles nel antiguu allugamientu de la villa aborixe de Cumucarapo. A finales del sieglu XVIII, la capital foi treslladada dende San José de Oruña pol últimu gobernador, José María Chacón y Sánchez de Sotu. Tres la conquista de la islla por Inglaterra mientres les Guerres Revolucionaries Franceses en 1797 siguió siendo la capital de la colonia, y tres la independencia pasó a ser la capital del país.

Historia[editar | editar la fonte]

Puertu España foi fundada cerca de la sede del pueblu pesqueru amerindiu de Cumucurapo ("llugar del árbol del algodón seda"), allugada na zona güei conocida como Mucurapo, al oeste del centru de la ciudá. El nome Conquerabia tamién ta rexistráu pa un asentamientu amerindiu; este puede ser una aldega, otru nome pa Cumucurapo, o la resultancia d'un error de comprensión a principiu de la colonización de los españoles, quien establecieron un puertu nesti llugar al que llamaron "Puertu de los Hispanioles (españoles)", llamáu dempués Puertu d'España". En 1560, una guarnición española asitióse xunto a les Laventille Hills, que güei formen la frontera oriental de la ciudá.

La parte del actual centru de Puertu España más cercana al mar foi una vegada una zona d'llanures limosas cubierta por manglares. El primer español qu'edificó equí, nos sieglos XVI y XVII. La fortaleza ye una cortil cercada de folla con un cabanu dientro d'un estil, dos o tres cañones, y unos pocos soldaos españoles. Los caribes fueron transitorios, que viaxen a la parte continental (anguaño Venezuela) y el ríu Orinoco. El comandante naval francés Comte d'Estrées visitó'l sitiu en 1680 ya informó de que nun esistía nengún Puertu d'España. Pero en 1690, el gobernador español Don Sebastian de Roteta informó por escritu al Rei d'España lo siguiente: "Yá seis cases fixéronse y otros empezaron. Yá hai una ilesia nesti llugar, polo que nun ye necesariu construyir una nueva."

En 1699, el gobernador de Trinidá informó al Rei de que los nativos «teníen el costume d'amosar despreciu y maltratu a la Santa Fe y fixeron risión con xestos los esfuercios de los Santos Padres».

En 1757, l'antigua capital de Trinidá San José de Oruña, alcontrada aproximao siete milles tierra adientro, cayera nel abandonu, y el Gobernador Pedro de la Moneda treslladó la so sede a Puertu España convirtiéndose asina na capital de facto. En 1777 Trinidá pasa a formar parte de la Capitanía Xeneral de Venezuela por orde del rei Carlos III. L'últimu gobernador español de Trinidá, José María Chacón y Sánchez de Sotu, dedicó gran parte del so tiempu a desenvolver la nueva capital. Él ordenó al Cabildru (Conseyu de Gobiernu) a movese a Puertu España dende San José de Oruña, y llinda les sos facultaes nel conceyu. La Cédula de Población de 1783, qu'afaló la inmigración de franceses católicos na islla, llevó a un rápidu aumentu de la población de la ciudá y de la so estensión xeográfica escontra l'oeste.

Dende'l pequeñu grupu d'edificios a los pies de la Laventille Hills, once calles quedaron establecíes al oeste de la zona delimitada pola St Ann's River, lo que dexaría establecer el patrón de cuadrícula que sobrevivió nel centru de Puertu España hasta l'actualidá. A lo llargo de la vera del mar atopa la Plaza de la Marina (Marine Square), un vastu terrén. En 1786, la ciudá tenía una población d'alredor de 3.000 habitantes.

Vista aérea de Puertu España

Al dase cuenta de que'l ríu St Ann's ye propensu a los hinchentes, y esto atrabancaba la espansión de la ciudá, Chacón esviara'l so cursu nel 1787 con cuenta de que corriera escontra l'este de la ciudá, a lo llargo de les faldes de les llombes de Laventille. Mientres la temporada d'agües, el ríu entá tenía un enclín a la sobrecarga de los bancos de sable y los hinchentes en partes de la ciudá. A lo llargo de los decenios, la so canalización sería ampliada y asfaltada. Mientres la temporada seca, el nivel de l'agua baxo a un mínimu. Puertu España taba entós en condiciones de siguir creciendo escontra'l norte y escontra l'oeste, interviniendo la so contorna con plantíos de caña d'azucre.

En 1797, Trinidá foi invadida por un contingente británicu sol mandu del Xeneral Sir Ralph Abercromby. Ante la superioridá numbérica de la flota inglesa l'almirante Apodaca ordenó amburar los sos buques. Los infantes de marina desembarcaron al oeste de Puertu d'España, no qu'entá se llama Invaders Bay, y colaron escontra la capital. Al dase cuenta de que los sos recursos militares yeren insuficientes pa defender la colonia, y que deseyaben evitar la so destrucción, el Gobernador Chacón capituló y pudo axustar l'armisticiu con Abercromby. Puertu España siguió siendo la capital. El nuevu gobiernu colonial británicu pasó a renombrar la mayoría de les cais dempués de la invasión con personaxes de la realeza británica o militares, pero caltendría Chacón Street (que sigue l'antiguu cursu del ríu St Ann's), como alcordanza al últimu gobernador hispanu.

En 1803 Puertu España empezó a crecer escontra'l sur, cola recuperación de les llanures limosas, utilizando parte de les llombes de Laventille. El distritu sigue siendo güei llamáu Mar Lots. Adulces, el vertideru movíu escontra l'oeste y la zona sur de la Plaza de la Marina convertir en tierra sólida. Amás, grandes esfuercios de recuperación llevar a cabu na década de los 40 del sieglu XIX, la década de los 70 y en 1906. En 1935, la Deep Water Harbour Scheme implico'l dragáu de la zona a lo llargo de la mariña de los barrios del oeste de Puertu España, y los materiales de dragáu utilizar pa rellenar la zona sur de Woodbrook. Wrightson Road, que venceya'l centru de Puertu d'España a los sos suburbios occidentales, construyóse coles mesmes. Estes tierres fueron recuperaes orixinalmente llamaes Docksite, y fueron el sitiu de acuartelamiento de les fuercies d'EE.XX. mientres la Segunda Guerra Mundial. Más tarde una serie d'edificios del gobiernu construyéronse ellí.

Puertu España siguió creciendo en tamañu ya importancia mientres el sieglu XIX y principios del XX, con una población en 1960 d'alredor de 100.000 persones. De magar, el númberu d'habitantes dientro de les llendes de la ciudá amenorgóse yá que el centru de la ciudá convirtióse cada vez más n'árees comerciales; y por tanto los suburbios nos valles al norte, al oeste y nordeste de la ciudá crecieron. Güei, Puertu España ye'l centru occidental d'una zona metropolitana que s'estiende dende Carenage, cinco milles al oeste de la ciudá, a Arima, quince milles al este; Esti Corredor Este y l'Oeste cuerre a lo llargo del cantu sur de la islla de Trinidá Norte Gama.

Dende 1958 a 1962, Puertu España foi la capital provisional de la efímera Federación de les Indies Occidentales, anque hubo planes pa construyir una nueva capital federal en Chaguaramas, en territorios ocupaos pola base militar de los Estaos Xuníos establecida na Segunda Guerra Mundial. Federación Park, un barriu residencial nel oeste de Puertu d'España destináu a los emplegaos de la casa de gobiernu federal, ye un monumentu a esi momentu.

Demografía[editar | editar la fonte]

La población de Puertu España foi de 54.100 habitantes en 1901, 92.793 en 1946 (dempués de l'anexón de St, James en 1938), 93.954 en 1960, 73.950 en 1970, 59.200 en 1988 y 49.031 en 2000.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Puertu España ta alcontráu al noroeste de la islla de Trinidá, ente'l golfu de Paria, les llombes del cordal norte y el banzáu Caroni. Parte de la ciudá asitiar en tierra ganada al mar, mientres otres partes esguilen escontra les llombes asitiaes sobre la ciudá.

Clima[editar | editar la fonte]

Puertu España tien un clima fundamentalmente tropical. Estaciones húmedes de xunu a avientu, y seques el restu del añu.

Xardín Botánicu, Puertu España.
  Parámetros climáticos permediu de Puertu España, Trinidá y Tobagu 
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Temperatura máxima absoluta (°C) 33.2 33.0 34.9 34.9 35.3 34.4 33.5 34.2 36.5 35.5 33.8 33.2 36.5
Temperatura máxima media (°C) 28.0 28.9 30.3 31.0 33.1 31.5 31.3 31.7 32.2 32.2 31.5 31.1 31.1
Temperatura mínima media (°C) 17.0 19.2 20.7 22.0 23.0 23.3 23.0 23.0 23.1 22.6 22.3 21.0 21.7
Temperatura mínima absoluta (°C) 15.6 16.1 16.7 17.2 18.9 19.7 18.3 18.9 19.4 19.4 17.9 16.7 15.6
Lluvia (mm) 42.9 39.8 16.9 27.7 67.5 155.6 193.6 244.0 190.5 143.3 210.5 75.7 1408.0
Díes de lluvia (≥ 0.1 mm) 11 10 6 6 11 20 21 19 16 15 18 13 166
Hores de sol 241.3 231.3 248.3 237.5 233.2 183.7 205.9 212.5 197.1 207.4 197.7 214.5 2610.4
Humedá relativa (%) 81 80 77 77 79 84 84 84 84 85 86 84 82
Fonte nº1: World Meteorological Organization[5]
Fonte nº2: NOAA (sun, estremes and humidity)[6]

Vivienda[editar | editar la fonte]

La vivienda en Puertu España varia ente apartamentos de luxu a veres del mar y cabanos, que nun tienen agua nin accesu vehicular, a lo llargo de la fastera. La presión continua pa la espansión del desenvolvimientu comercial en Woodbrook y la zona que va escontra'l norte de Puertu España resultó nuna tasa rápida de descensu de la población ciudadana mientres les postreres 4 décades.[9] El 'quasi finito' proyeutu en ‘Damien Street' (2007) Woodbrook va aprovir unos 350 apartamentos y l'iniciativa ‘Waterfront Development' (el Desenvolvimientu a Veres del Mar) va dar unos 1500. Los dos proyeutos cuesten enforma y son bien costosos pa la mayoría de la población.

Pa tratar el problema, el ‘East Port of Spain Development Company' (la Empresa de Desenvolvimientu del Este de Puertu España) foi establecíu en 2005 col mandatu de desenvolver y modernizar una zona nel este de Puertu España p'ameyorar la redolada económica, social y físicu d'aquelles árees. Anguaño, tán baltándose almacenes antiguos y viviendes calidable inferior de munches partes de la entrada del este de Puertu España.

Gobierno[editar | editar la fonte]

Puertu España alministrar pol ‘Port of Spain City Corporation' (que funciona como Conceyu de la ciudá). Hai dolce conceyales y cuatro regidor. Escoyer al alcalde al traviés de los socios del conseyu.

Alcaldes[editar | editar la fonte]

Murchison Brown ye l'alcalde actual de Puertu España.

Los distritos eleutorales son:

• St. James East • St. James West • Woodbrook • Northern Port of Spain • Belmont East • Belmont North & West • Southern Port of Spain • East Dry River • St. Ann's River South • St. Ann's River Central • St. Ann's River North • Belmont South

Puertu España convertir nuna ciudá” en 1914; aprobóse la ordenanza'l 29 de mayu y el Gobernador proclamar el 25 de xunu de 1914. Escoyéronse los primeros conceyales de la ciudá'l 2 de payares. Ente ellos, figuraba l'esplotador petrolíferu Randolph Rust, l'abogáu y activista social Emmanuel Mzumbo Lazare y el Doctor Enrique Prada, a quien el conseyu escoyó como presidente y que s'aportar# a el primer alcalde de la ciudá de Puertu España.

Economía[editar | editar la fonte]

Puertu de Puertu España.

Puertu España sirve como centru de compres y centru de negocios pa gran parte del país. Amás, ye un importante centru financieru. Dos de los bancos más grandes del Caribe, Republic Bank, Trinidá y Tobagu y RBTT (d'antiguo el Royal Bank (Bancu Royal) de Trinidá y Tobagu) tienen les sos sedes equí.

Puertu España ye'l puertu principal de tresporte marítimu en contenedores. El puertu puede atracar tresatlánticos grandes. Tamién, la mayoría de les oficines gubernamentales tán asitiaes na ciudá. El ‘Government Campus Plaza' (la Plaza Campus del Gobiernu) que ta en construcción, la Red House' (la Casa Colorada), el Eric Williams Plaza y munchos otros edificios gubernamentales tán asitiaos na ciudá.

La economía de Trinidá ta basada nel gas natural y petroleu. Nun hai grandes zones industriales en Puertu España sinón hai, o hai planes pa, una refinería importante de petroleu y munches plantes de petroquímicos, fierro, aceru y aluminiu al sur de la ciudá.[11] Los altos ingresos de la venta internacional del gas natural y crudo ayudó al país col ‘Port of Spain International Waterfront Project' (el Proyeutu Internacional a Les Veres del Mar de Puertu d'España). L'agricultura tamién forma parte de la economía de Trinidad pero la mayoría del cultivu faise fora de Puertu España. Trinidá y Tobagu suel esportar más de lo qu'importa, pero apocayá, les importaciones aumentaron enforma por cuenta de la necesidá d'importar maquinaría pesada de construcción. Trinidá y Tobagu ye una de les naciones más riques del Caribe. Puertu España ta conocida como 'el centru industrial' del Caribe y ye la ciudá más desenvuelta del país.

Educación[editar | editar la fonte]

La educación ye obligatoria hasta la edá de 16. La inscripción de la escuela primaria y la escuela secundaria ye casi universal. Los mozos que terminen el colexu en Puertu España, como ciudadanos de Trinidá y Tobagu, nun paguen la matrícula pa estudiar nos institutos cimeros tanto públicos como privaos, salvo los estudios de posgráu que tán bien subvencionaos. Dellos colexos importantes en Puertu España inclúin el ‘St. Mary's College' (el Colexu de Santa María), el ‘Queen's Royal College' (el Colexu Real de la Reina), el ‘St. Joseph's Convent, POS' (el Conventu de San José, Puertu España), el ‘Bishop's Anstey High School' (el Colexu del Obispu Anstey), el ‘Fatima Boys' College' (el Colexu de Mozos de Fatima) y el ‘Holy Name Convent' (el Colexu del Nome Sagráu).

Cultura[editar | editar la fonte]

Academia Nacional de les Artes, Puertu España

Entretenimientu y vida Nocherniega[editar | editar la fonte]

Ente que la zona principal de compres alredor del ‘Frederick Street' (Cai Frederick) menguó por cuenta de la competencia de los centros comerciales y la crecedera de ciudaes nes contornes, ‘uptown' Puertu España (les partes que van escontra'l norte), St. Clair y Woodbrook, esperimentaron un boom yá que empreses grandes constrúin les sos sedes de munches plantes nos barrios que d'antiguo yeren de clase alta.

Puertu España tien entretenimientu estupendu, como:

  • ‘Movietowne Entertainment and Shopping Complex'
  • ‘Club Zen'
  • ‘51 Degrees'
  • ‘Shaker's' (Avenida Ariapita y Movietowne)
  • El chigre irlandés ‘J.Mallone's' (Movietowne)
  • El chigre inglés ‘Bat and Ball' (Queen's Park Oval)
  • El ‘Squeeze' (baille llatín, Avenida Ariapita)
  • ‘Sabor llatino' (baille llatín, Shoppes of Maraval)
  • El Cocu Lounge' (Avenida Ariapita)
  • ‘Sky' – discoteca d'homosexuales lesbianes (Avenida Ariapita)

Puertu España ye'l centru d'unu de los más antiguos y más grandes antroxos del mundu. Artistes internacionales y rexonales tales como Beyonce, Sean Kingston, Rihanna, Enrique Iglesias, Collie Buddz, Damien Marley, Sizzla, Beenie Man, Kansas, Outfield, Cascada, Ian Van Dahl, Akon, Usher, Kumar Sanu, Sonu Nigam, Shaka Demus, John Legend y Engelbert Humperdink visiten Trinidá de cutiu. Puede atopase munchos restoranes y discoteques escelentes na Avenida Ariapita, una franxa popular d'entretenimientu. Tamién, puede atopase ‘pan yards' pol pueblu. Hai una amplia seleición de comida, dende la india a xaponesa y tou lo demás. Equí tien unos de los meyores[12]:

  • Xaponesa – ‘Hanami' (Movietowne), ‘Benihana' (centru comercial de Trincity)
  • Americana – ‘Ruby Tuesday' (Movietowne, Grand Bazaar), ‘T.G.I. Friday's' (oficines de BP, al oeste de Queen's Park)
  • Francesa – ‘A la Bastille' (Avenida Ariapita)
  • India – ‘Apsara' (al este de Queen's Park)
  • Italiana – ‘Il Colosseo' (Cai Rust, St. Clair)
  • China – El ‘Shanghai Experience' (Movietowne), ‘Jenny's Wok' (Bulevar Cipriani)
  • Tailandesa – ‘Tamnak Thai' (al este de Queen's Park)
  • Venezolana "Panyol" - ‘Taryn´s' (Mucurapo Road)
  • Antillana – ‘Melange' (Avenida Ariapita), ‘Veni Mange' (Avenida Ariapita)
  • Internacional – ‘Prime' (torre de BHP Billiton), ‘La Boucan' (Hilton)
  • Vinos selectos – ‘More Vieno' (Avenida Ariapita)

Amás, Puertu España ye un centru cultural pal país. Representaciones regulares de baille y teatru tienen llugar nel ‘Little Carib Theatre' (el Teatru de Little Carib), ‘Queen's Hall' (l'Auditoriu de la Reina), el ‘Central Bank Auditorium' (l'Auditoriu del Bancu Central) y otros llugares. Dos principales nuevos llugares en construcción son el ‘National Academy for the Performing Arts' (l'Academia Nacional de les Artes Interpretatives) y el ‘National Carnival and Entertainment Centre' (el Centru Nacional d'Antroxu y Entretenimientu) Antroxu de Trinidá y Tobagu.

Deportes[editar | editar la fonte]

Vista del Hasely Crawford Stadium

Puertu España tien instalaciones deportives importantes como:

  • El ‘Queen's Park Oval' (críquet, ciclismu);
  • El ‘Hasely Crawford Stadium' (fútbol, atletismu);
  • El ‘Jean Pierre Complex' (netball, boxéu);
  • Dellos campos deportivos nel ‘Queen's Park Savannah'.
  • Puertu España foi una de les ciudaes anfitrionas de la Copa Mundial de Críquet de 2007.

Criminalidad[editar | editar la fonte]

Puertu España y la so contorna tienen una tasa de criminalidad más alta que cualesquier otra parte de Trinidá. El númberu d'homicidios pel país aumentó de menos de 50 nos años 1980, a 97 en 1998 y dempués, a 360 en 2006 (30 asesinatos por 100.000 persones). Munchos asesinatos tán rellacionaos cola droga, sobremanera nes comunidaes ablayaes del este de Puertu España. L'alministración policial reaccionó ameyorando les condiciones llaborales de los axentes de policía, amás d'aumentar l'usu de pruebes forenses y de teunoloxía de vixilancia. Inclusive quixo contratar a espertos del estranxeru ya incorporar a docenes de detectives de Scotland Yard a la policía llocal. Tuvo ciertu nivel d'ésitu; los secuestros express, que taben aumentando dende va unos años, casi nun asocedieron mientres los últimos dos años. Desafortunadamente, el númberu d'asesinatos sigue xubiendo.

L'aumentu de violencia y criminalidad fadia enforma a la mayoría de los habitantes de Puertu España y debilitó la cultura d'enfotu que nel pasáu prevaleció na ciudá y el país. La mayoría de visitantes a Puertu España nun tienen problemes una vegada que reparen unes regles de sentíu común que s'implementen nes típiques ciudaes grandes de los EE.XX. Tien d'evitase'l centru urbanu pela nueche. Afortunadamente, la mayoría de los llugares qu'ufierten el meyor entretenimientu tán na vida nocherniega efervescente de los distritos escontra'l norte de la ciudá.

Salú[editar | editar la fonte]

Como otres partes de Trinidá y Tobagu, Puertu España tien una combinación de servicios d'asistencia sanitaria tanto pública como privada. El principal hospital públicu llámase'l ‘Port of Spain General Hospital'. Esti hospital ye unu de los principales centros de tratamientu nel Caribe del Sur. La demanda del serviciu d'asistencia sanitaria rápida y de bona calidá resultó nel establecimientu de dellos hospitales privaos.

Tresporte[editar | editar la fonte]

Vista del tráficu en Puertu España

El tresporte pa entrar y salir de Puertu España ta llaráu de llargues demorances pol tráficu de la hora punta. El tráficu entra na ciudá del este pela autovía de Churchill-Roosevelt que termina en Barataria, xusto al este de la ciudá y conviértese na autovía de Beetham. Sicasí, el tráficu puede xirar escontra'l norte en Barataria y entra na ciudá al norte pela carretera de Lady Young. El ‘Eastern Main Road' ye paralela a la carretera y entra na ciudá al estremu del este de ‘Independence Square'. La ruta prioritaria p'autobuses que va paralela a l'antigua Vía de Tren del Gobiernu de Trinidá, entra na ciudá pela Puerta de la Ciudá (‘City Gate'). El tráficu del oeste entra na ciudá pol ‘Western Main Road' (la Cai Principal del Oeste) y l'autovía de Audrey Jeffers.

Pa menguar los problemes viarios actuales que resulten en viaxes d'hasta dos a tres hores mientres la hora punta, dellos proyeutos tán en distintes fases de desenvolvimientu. Les obres d'ameyoramientu na autovía de Churchill-Roosevelt pa convertila nuna autopista separada por niveles, la reintroducción de tresporte en tren per mediu del proyeutu de vía rápida de Trinidá, y l'ampliación de servicios de tresbordadores de Puertu España a los principales centros urbanos pola mariña del oeste, son bastante significativos.

‘City Gate' sirve de centru de tresporte d'autobuses públicos y mini-autobuses privaos (conocíu llocalmente como maxi-taxis). ‘City Gate' ta asitiáu en ‘South Quay' xusto al sur de ‘Independence Square'. Un serviciu de tresbordadores coneuta Puertu España con Scarborough, Tobago. Como otres partes de la islla de Trinidá, Puertu España tien serviciu del Aeropuertu Internacional de Piarco allugáu en Piarco.

Servicios públicos[editar | editar la fonte]

‘Powergen' encargar de la xeneración d'eletricidá, ente que la Trinidá and Tobago Electricity Commission' (la Comisión de Lletricidá de Trinidá y Tobagu), T&TEC, encargar de la so distribución. ‘Powergen' tien una planta de xeneración a gas natural nel ‘Wrightson Road'. La enerxía adicional puede suministrase de les plantes en Point Llises y Penal.

Les telecomunicaciones tán regulaes pol ‘Telecommunications Authority of Trinidá and Tobago' (l'Autoridá de Telecomunicaciones de Trinidá y Tobagu), TATT. Tuvo intentando quitar el monopoliu de la industria, expediendo dellos nuevos permisos en 2005. El serviciu de teléfonu de llinia fixa ye un monopoliu controláu pol ‘Telecommunications Services of Trinidá and Tobago' (los Servicios de Telecomunicaciones de Trinidá y Tobagu), TSTT. Concediéronse permisos pa promover la competencia nesta área pero inda queda enforma de mano. La telefonía móvil ta controlada anguaño por TSTT pero expediéronse permisos a dos compañíes privaes, Digicel y Laqtel, pa ufiertar un serviciu celular que compita con TSTT.

L'agua y alcantarelláu tán dientro del ámbitu del ‘Water and Sewerage Authority of Trinidá and Tobago' (l'Autoridá d'Agua y Alcantarelláu de Trinidá y Tobagu), WASA. Desfacer de la mayoría de los residuos sólides nel ‘Beetham Landfill', más conocíu como La Base.

Mes Ene Feb Mar Abr May Jun Jul Ago Sep Oct Nov Dic
Máx Tª (°C) 28 27 29 28 26 29 31 29 27 28 26 25
Min Tª (°C) 18 19 21 18 20 23 24 21 20 20 19 17
Fonte: BBC Weather

Persones destacaes[editar | editar la fonte]

Ciudaes hermaniaes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (2010) Cartafueyos Normativos. Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios. Uviéu: Academia de la Llingua Asturiana. ISBN 978-84-8168-500-8.
  2. Halcrow Group (Trinidá y Tobagu) Ltd. (Avientu de 2000). «Greater Port of Spain Local Area Plan» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de marzu de 2008. Consultáu'l 14 de mayu de 2007.
  3. The Port of Spain City Corporation website. cityofportofspain.org.tt
  4. Nationsencyclopedia.com. «Trinidad and Tobago – Country overview, Location and size, Population, Industry, Oil and gas, Manufacturing, Services, Tourism». Consultáu'l 26 de xunu de 2010.
  5. «World Weather Information Service–Port of Spain». World Meteorological Organization. Consultáu'l 10 d'avientu de 2013.
  6. «Piarco INTL AP Climate Normals 1961–1990». National Oceanic and Atmospheric Administration. Consultáu'l 10 d'avientu de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]