Georgetown

Coordenaes: 6°48′21″N 58°09′03″W / 6.8058°N 58.1508°O / 6.8058; -58.1508
De Wikipedia
Artículu de traducción automática a partir de "Georgetown" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.
Georgetown
Alministración
PaísBandera de Guyana Guyana
Organización territorial (es) Traducir Demerara-Mahaica (es) Traducir
Tipu d'entidá capital
Nome oficial Georgetown (en)
Nome llocal Georgetown (en)
Xeografía
Coordenaes 6°48′21″N 58°09′03″W / 6.8058°N 58.1508°O / 6.8058; -58.1508
Georgetown alcuéntrase en Guyana
Georgetown
Georgetown
Georgetown (Guyana)
Superficie 147.6 km²
Altitú 0 m
Demografía
Población 200 500 hab. (2016)
Porcentaxe 100% de Demerara-Mahaica (es) Traducir
25.78% de Guyana
Densidá 1358,4 hab/km²
Más información
Fundación 1781
Estaya horaria UTC−04:00
UTC−03:00
Llocalidaes hermaniaes Pyong Yang, Saint Louis y Fuzhou
Cambiar los datos en Wikidata

Georgetown[1] ye la capital y mayor ciudá de la República Cooperativa de Guyana. Ta allugada dientro de la rexón de Demerara-Mahaica, frente al océanu Atlánticu, na desaguada del ríu Demerara. La so población ye de 200 500 habitantes (2016).

Pol puertu de Georgetown espórtase azucre, caña d'azucre, bauxita, oru y diamantes. La ciudá ye la más grande del país y el so centru económicu y alministrativu.

En Georgetown alcuéntrase la Universidá de Guyana (1963). La catedral Saint George ye un bon exemplu de l'arquiteutura de la dómina victoriana.

Historia[editar | editar la fonte]

Vista de Georgetown nel sieglu XIX.

Empezó como una pequeña ciudá nel sieglu XVIII. Orixinalmente, la capital de la colonia de Demerara-Esequibo Borselen atopar nuna isla, nel ríu Demerara, so l'alministración de los neerlandeses. Cuando la colonia foi prindada polos ingleses en 1781, el teniente coronel Robert Kingston escoyó la desaguada del ríu Demerara, pal establecimientu d'una ciudá que taba asitiada ente los plantíos Werk-en-l'óxidu y Vlissengen.

Fueron los franceses los que desenvolvieron esta ciudá y facer la so capital, cuando prindaron la colonia en 1782. Los franceses llamaron a la capital La Ville Nouvelle. Estableciéronse regulaciones estrictes pa la construcción privada nun intentu de protexese contra los peligros de los hinchentes y les quemes. Los edificios diben tener bases de lladriyu, les cocines diben ser de baldoses y, amás, la paya nun se diba utilizar. Brickdam, la primer carretera asfaltada, foi construyida polos franceses.

Cuando la ciudá foi devuelta a los holandeses en 1784, foi rebautizada como Stabroek por Stabroek Geelvinck Nicolaas (1732 - 1787), Señor de Stabroek, y Presidente de la empresa neerlandesa West India Company. Finalmente, la ciudá espandióse y cubrió los estaos de Vlissengen, La Bourgade y Eva Leary, nel norte, y Werk-en-l'óxidu y el retoque pal Sur.

El 5 de mayu 1812 aprobóse una ordenanza nel sentíu de que la ciudá d'antiguo llamada Stabroek, colos distritos estender dende la penitencia de les pontes en Kingston y d'entrar nel camín de los campamentos militares, va ser llamáu darréu Georgetown.

La ordenanza, siempres que los distintos distritos de Georgetown conocer polos sos nomes propios. La supervisión de Georgetown diba ser realizada por un comité escoyíu pol Gobernador y el Tribunal de la política. Les estimaciones de los gastos diben preparar.

En 1806, el propietariu de Vlissingen solicitó ser eximida de la responsabilidá de caltener el camín qu'agora se llama Camp Street, pero'l Tribunal refugó'l pidimientu. En 1810, el caltenimientu de les carreteres na zona denomada costó a Georgetown 11.000 florinos per añu.

L'órganu rector de Georgetown foi una vegada un Conseyu de Policía. La Xunta de la Policía foi escoyíu pol gobernador y el Tribunal de la política. Llegó a esistir como resultáu de les disputes ente les distintes organizaciones que controlaba los distritos.

La Xunta se reúnía mensualmente, pero lo que s'aldericó nun ta nos rexistros ente 1825 y 1837. Periódicos na colonia fueron prohibíos yá que nun teníen el derechu d'informar los asuntos públicos.

El puestu de comisariu de policía nun yera consideráu como importante. La xente escoyó a la Juntaaunque el Comisariu de policía siempres se negó a asistir a les xuntes y nunca se dio por cuenta de la so negativa, poro, decidió que los individuos escoyíos pal Conseyu taben obligaos a sirvir mientres dos años, o sufrir una multa de 1.000 florinos.

La Xunta de la Policía foi abolida cuando s'aprobó una ordenanza pa establecer un alcalde y el Conceyu.

Kingston, Georgetown, na centuryGeorgetown llogró la condición oficial de la ciudá'l 24 d'agostu 1842 mientres el reináu de la reina Victoria.

Los nomes de les places de Georgetown y les cais reflexen la influencia del neerlandés, francés ya Inglés qu'alministraron la ciudá en distintos periodos de la historia.

Cummingsburg foi orixinalmente llamáu El Plantíu Bourgade pol so primer propietariu, Jacques Salignac. El diseñu foi realizáu nes cais y llotes pa construcción pol so titular de segundes, Thomas Cuming, un escocés, de quien toma'l so nome. Él fixo una presentación de la Plaza d'Armes y los xardinos de Paséu de la milicia a la ciudá como un regalu. Ye de destacar que Carmichael Street foi nomada n'honor al Xeneral Hugh Lyle Carmichael, quien se desempeñó como Gobernador de 1812 a 1813. Él morrió en marzu de 1813 y foi soterráu nel campusantu de los oficiales, Eve Leary.

Water Street llámase asina porque corría pela vera del ríu y formó la represa del ríu orixinal. High Street formó la carretera que conduz de la Ribera Oriental a la mariña este de Demerara. La parte alta de la cai que percorría Cummingsburg llamábase la cai principal. Camp Street recibió'l so nome porque yera'l camín que conducía al campamentu o guarnición nel estremu norte de la ciudá. Kingston llogró'l so nome del rei Jorge d'Inglaterra. Yera parte de los plantíos Eve Leary, que lleva'l nome de la esposa o la fía del so propietariu, Cornelis Leary. Dalgunes de les cais de Kingston tienen nomes de militares, por cuenta de la guarnición que solía ser allugaos ellí, por casu, Street Parade, Barrack Street y Fort Street.

Lacytown foi otra porción d'arrendamientu de los plantíos Vlissengen. LM Hill afirma que foi n'honor del xeneral Sir De Lacy Evans, un héroe de guerra de Crimea. Sicasí, James Rodway afirma que foi nomáu dempués de que George Lacy, que mercó parte del plantíu de RB Daly, representante de Vlissengen. El titular de Vlissengen foi Joseph Bourda, miembru de la Corte de Policía. Dempués del so fíu y herederu desapaecíu nel mar, según el gobiernu, la propiedá so l'autoridá de la Ordenanza de Vlissengen de 1876. Un nuevu barriu de Bourda foi establecíu y Lacytown foi ameyorada pola Xunta de Comisionados Vlissengen.

Bourda la cai y el barriu de Bourda fueron nomaos dempués de que José Bourda, miembru de la Corte de Política y ex propietariu de PLN. Vlissengen. El diseñu foi realizáu pol Comisionado de Vlissengen en 1879. El campusantu de los Bourda guarda los restos de munchos ciudadanos d'edá de Georgetown. Namái les persones que teníen panteones familiares o los derechos d'enterramientu nel terrén acutao y zarrao utilizáu.

Alberttown ye parte de lo qu'antes se llamaba PLN. Thomas y establecióse en 1847. Debe'l so nome al príncipe Alberto, maríu de la reina Victoria d'Inglaterra. Albert Street foi nomáu dempués d'él. Light Street ye'l nome de Sir Henry Luce que se desempeñó como Gobernador de 1840 a 1848.

Queenstown foi establecíu en 1887. Orixinalmente foi parte del plantíu de Thomas con una área de 108 hectárees. La tierra foi mercada pol Sr. Quintin Hogg en 1887 pol Conceyu. El barriu foi nomáu n'honor de la reina Victoria, que celebró'l so xubiléu d'esi añu. Forshaw Street foi nomáu dempués de George Anderson Forshaw, abogáu y alcalde de Georgetown. Peter Rose Street foi nomáu dempués de que Peter Rose, un influyente miembru del Tribunal de polítiques na década de 1840. Irving Street yera'l nome de Sir Henry Irving, que sirvió como Gobernador de 1882 a 1887.

Werk-en-óxidu ta desenvueltu na finca neerlandés antiguu de Werk-en-óxidu, que significa "trabayu y el descansu". El primer campusantu públicu establecíos nesta área onde la ilesia de St. Phillips mentires. Esto solía ser conocíu como'l barriu chinu de Georgetown. Una tranvía utilizar pa executar al traviés de Water Street, Werk-en-l'óxidu. Bishop Street ye'l nome d'Obispu d'Austin, el primer obispu a ntación -y repentir y recibió el nome de Carlos, duque de Brunswick, que morrió en 1806. El titular de Le repentir y La penitencia foi Pierre Louis de Saffon, que llegó a Guayana a pidir asilu dempués de matar al so hermanu por accidente. Morrió en 1784 y dexó un legáu pa la Fundación Saffon De que caltener y educar a los diez fíos güérfanos hasta la edá de dieciséis años. Estos güérfanos heredó los sos bienes. Foi soterráu na so finca xunto a la ilesia de San Salvador. Saffon Street foi nomáu dempués d'él.

En 1945, una quema de grandes dimensiones (de la gran quema) españó na ciudá provocando grandes daños.

Al fines del sieglu XX la ciudá de Georgetown, ampliara pa incluyir el pueblu de Lodge, Alexander Village, Este, Oeste, Norte y Sur Ruimveldt, Roxanne Burnham Gardens, Kitty, Campbellville, Subryanville, Bel Air, Prashad Nagar, y los Xardinos de Lamaha. La ciudá estender dende Cummings Lodge na mariña este de Demerara a Agrícola na ribera oriental de Demerara.

Dellos nomes de les cais camudáronse dempués de Guyana llogró la so independencia. Murray Street foi camudáu a Quamina cai n'honor del diáconu esclavu respetáu que'l so fíu, Jack Gladstone, en 1823 llevó a la rebelión d'esclavos. Presa de Kelly foi ampliáu y rebautizado Carifesta Avenida pa conmemorar el Festival de les Artes del Caribe que se celebró en Guyana en 1972. La parte de Vlissengen carretera que s'estiende dende'l dique de la cai pasó a llamase Lamaha JB Singh Drive. Parte de High Street pasó a denominase Avenida de la República, cuando Guyana convertir nuna República.

Más apocayá, otra seición de High Street foi rebautizado, n'honor al difuntu presidente. Parte de D'Urban Street pasó a llamase José Pollydore Street dempués de que'l sindicalista popular. Nuevos caminos creáronse como Mandela Avenue, Homestretch Avenue, y Aubrey Barker Road. Avenida Mandela foi nomáu dempués de la indomable lluchador pola llibertá, Nelson Mandela, ex Presidente de Sudáfrica. Recta l'avenida llámase asina porque foi construyíu nel antiguu caballu de carreres de tierra en D'Urban Park en frente del pabellón qu'anguaño alluga'l Ministeriu de Vivienda.

Vista panorámica de Georgetown.

Ciudá Capital[editar | editar la fonte]

Georgetown ye l'asientu del gobiernu central de Guyana. Tolos departamentos executivos tán asitiaos na ciudá. L'edificiu del parllamentu, edificiu llexislativu de Guyana, tamién s'atopa en Georgetown y asina mesmu'l tribunal d'apelación, la corte xudicial más alta de Guyana. Les residencies oficiales del xefe d'estáu según del xefe de gobiernu tán asitiaes na que virtualmente ye la única ciudá importante de Guyana. Georgetown cumple funciones de ciudá capital lo mesmo que de poder económicu en Guyana. Ye una ciudá hermana de Tumeremo, Venezuela

Rexones de Georgetown[editar | editar la fonte]

Georgetown creció de manera espectacular nos últimos años y puede estremase en trés grandes rexones xeográfiques:

Georgetown: referir al centru de dicha ciudá onde s'alluga la sede del gobiernu nacional.

Greater Georgetown: ye conocíu como la rexón pa los ricos y poderosos. La mayoría de los residentes son altos executivos o funcionarios del gobiernu.

Allugar nel nordeste de la ciudá, contién dellos llugares notables como:

  • La Universidá de Guyana (see)
  • Cyril Potter College of Education
  • Secretaría de la Comunidá del Caribe (sede de la CARICOM)
  • El Centru Internacional de Conferencies de Guyana
  • El International Hotel
  • Guyana Sugar Corporation (sede de la corporación más grande del país)
  • Ogle Airport (aeropuertu internacional)

Sur de Georgetown: ta incorporáu polos barrios allugaos a lo llargo de la vera oriental del ríu Demerara, como Sophia, Roxanne Burnham Gardens, Albouystown, Guyhoc Park y Agrícola. Esta ye la rexón probe de la ciudá.

Clima[editar | editar la fonte]

La ciudá tien un clima ecuatorial bien húmedu y caliente tol añu.

  Parámetros climáticos permediu de Georgetown, Guyana (1961–1990) 
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Temperatura máxima media (°C) 28.6 28.9 29.2 29.5 29.4 29.2 29.6 30.2 30.8 30.8 30.2 29.1 29.6
Temperatura media (°C) 26.1 26.4 26.7 27.0 26.8 26.5 26.6 27.0 27.5 27.6 27.2 26.4 26.8
Temperatura mínima media (°C) 23.6 23.9 24.2 24.4 24.3 23.8 23.5 23.8 24.2 24.4 24.2 23.8 24.0
Lluvia (mm) 185.2 88.5 111.0 140.5 285.5 327.7 268.0 201.4 97.5 107.2 185.9 261.9 2260.3
Díes de lluvia (≥ 1.0 mm) 16 10 10 12 19 23 21 15 9 9 12 18 174
Hores de sol 201.0 208.6 219.7 197.9 178.8 156.7 201.6 233.7 229.8 235.3 210.9 186.6 2460.6
Fonte: NOAA[2]

Economía[editar | editar la fonte]

Georgetown ye la ciudá más grande de Guyana y contién una bona porción de los negocios principales. Ye una ciudá importante pa Guyana y el Caribe. Dientro del área metropolitana tán les xefatures del CARICOM que ye'l centru del gobiernu económicu del Caribe. Georgetown tamién tien un puertu que se ta ampliando rápido. La ciudá ta viendo una puxanza importante na construcción y el desenvolvimientu económicu bien fuerte. L'aeropuertu de Georgetown, aeropuertu internacional de Cheddi Jagan ye'l más importante del país. Más cercanu a la ciudá ta l'aeropuertu Ogle, onde se trabaya nun proyeutu importante de la estensión d'ésti anguaño. L'aeropuertu nuevu va remanar vuelos inter-Caricom pa coneutar los estaos del CARICOM más apriesa coles xefatures.

Edificiu Colonial de Georgetown.

La ciudá tien munchos proyeutos de carretera so construcción, tal como la carretera del este de la mariña que foi terminada en 2005, que tien cuatro carriles de par en par. Esta ciudá tien una gran porción de la producción de Guyana y tamién ye'l centru más importante del negociu comercial.

Construcción[editar | editar la fonte]

Al igual que la mayoría de les naciones del Caribe, Guyana allugó partíos de la Copa mundial de críquet de 2007. Georgetown esperimentó una puxanza na construcción, incluyendo los siguientes "grandes proyeutos":

  • Providence Stadium
  • Buddy's Hotel and Resort
  • East Bank Highway expansion
  • Georgetown Centre Shopping Mall
  • Providence Mall
  • Greater Georgetown Conference Centre
  • Repavement of all roads
  • Reparaciónm del Demerara Harbour Bridge
  • Construcción del many private houses

Empreses[editar | editar la fonte]

Les empreses principalmente producen azucre de Demerara, madera, bauxita, oru y los diamantes, espórtense al traviés del puertu de Georgetown. Dalguna de les empreses con sede en Georgetown son:

  • AH&L Kissoon
  • Bancu Central de Guyana
  • British Sky Broadcasting (Sky TV)
  • Cevons Waste Management
  • Courts Guyana Ltd
  • Da Xibla's House of Optics
  • Digicel
  • Gafoors Group of Companies
  • Giftland
  • Gina Ans Son
  • Grace Kennedy Remitence Service
  • GuyanaNet
  • Guyana Power & Light
  • Guyana Stores
  • Guyana Telephone & Telegraph Company
  • Guyana Water Inc
  • Hardware Emporium
  • John Lewis Styles
  • Kustom Designs
  • Laparkan Group of Companies
  • Le Grande Penthouse Hotel
  • Pepi's Cafe
  • Le Meridien Pegasus Hotel
  • Metro
  • Money Gram Guyana
  • N.Osman Investments
  • National Communications Network
  • National Milling Company of Guyana
  • Nizam Ali and Co.
  • Repsol
  • Royal Jewel House
  • Scotia Bank Guyana
  • St. Joseph's Mercy Hospital
  • Western Union Guyana Ltd
  • Wieting and Richter

Turismu[editar | editar la fonte]

Tamién hai munches atraiciones turístiques en Georgetown, incluyendo la catedral de St. George, y el mercáu Stabroak, la Ponte del Puertu de Demerara, y l'hotel Pegasus. Georgetown recibe más de 250.000 turistes al añu, esto ye, casi'l 66% del turismu total de Guyana.

Tresporte[editar | editar la fonte]

Georgetown ye atendíu por un tresbordador (tamién conocíu como chalana), el Harbour Bridge Demerara y munches carreteres de recién construcción. Amás, el gobiernu ta trabayando pa rehabilitar toles carreteres nel país p'ayudar a tresportar a la xente.

L'Aeropuertu Internacional Cheddi Jagan actúa como centru de tresporte aereu de la ciudá, que s'atopa nel marxe derechu del ríu Demerara, 41 quilómetros al sur de Georgetown. Los vuelos internacionales pa Nueva York, Miami, Toronto, Bridgetown, Puertu España y Paramaribu son de rutina. Tamién hai un serviciu regular d'autobuses ente Georgetown y Boa Vista en Brasil, conexones diaries a Paramaribu, Surinam, al traviés de barcu pol ríu Courantyne.

Ciudaes hermaniaes[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]