Máxima de los Países Baxos

De Wikipedia
Máxima de los Países Baxos
Consort of the Netherlands (en) Traducir

30 abril 2013 -
Claus van Amsberg
Vida
Nacimientu Buenos Aires[1]17 de mayu de 1971[2] (52 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Bandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos  (17 mayu 2001 -
Residencia Palaciu Huis ten Bosch
Recoleta (es) Traducir
Rexón de Bruxeles-Capital
Llingua materna castellanu
Familia
Padre Jorge Zorreguieta
Madre María del Carmen Cerruti
Casada con Guillermu Alexandru de los Países Baxos (2002 – )[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa d'Orange-Nassau
Estudios
Estudios Pontificia Universidá Católica Arxentina 1995) títulu de grau : economía
Northlands School (es) Traducir
Llingües falaes neerlandés[4]
castellanu
inglés
Oficiu economista, profesora, consorteparticipante nun foru internacional
Altor 1,78 m
Emplegadores HSBC
Deutsche Bank
Premios
Miembru de Koninklijk Huis (es) Traducir
Koninklijk Huis (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Máxima de los Países Baxos, nacida como Máxima Zorreguieta (17 de mayu de 1971Buenos Aires) ye l'actual reina consorte de los Países Baxos dende'l 30 d'abril de 2013 pol so matrimoniu col rei Guillermo Alejandro, siendo la segunda consorte (esposa d'un soberanu) d'Europa nacida n'Hispanoamérica, dempués de la gran duquesa María Teresa de Luxemburgu, cubana d'orixe, y la segunda reina y tercer soberana nacida en Llatinoamérica, al tener en cuenta a la portuguesa nacida en Brasil María II de Portugal.

Biografía[editar | editar la fonte]

Los entós príncipes d'Orange, Guillermo y Máxima, nel carruax real (añu 2007).

Nacencia y familia[editar | editar la fonte]

Máxima Zorreguieta nació na ciudá de Buenos Aires el 17 de mayu de 1971, como primoxénita de María del Carmen Cerruti (n. 1944) y Jorge Zorreguieta (1928-2017), quien fuera secretariu d'Agricultura y Ganadería mientres la dictadura arxentina, autodenomada Procesu de Reorganización Nacional. María del Carmen y Jorge Horacio tendríen tiempu dempués otros fíos, siendo los trés hermanos menores de Máxima: Martín, Juan ya Inés. Tamién tien trés hermanes mayores d'un matrimoniu anterior del so padre cola escritora y filósofa Marta López Gil: María, Ánxeles y Dolores. [12] Ella ye d'ascendencia española ya italiana. Máxima tien ascendencia vasca per parte de padre, que la so casa solariega —caserío Sorreguieta— sigue alzada na llocalidá d'Elduayen, Guipúzcoa.[13] Máxima creció nun apartamentu na cai Uriburu del barriu de La Recoleta de la Capital Federal.

Estudios y carrera profesional[editar | editar la fonte]

Concluyó'l secundariu nel colexu Northlands School, pasando los sos exames de bachilleratu en 1988. Graduar de llicenciada en Economía na Universidá Católica Arxentina (UCA) en 1995, completando los sos estudios con un máster nos Estaos Xuníos.[14]

Felicidá facultá universitaria privada ta rexida por un directoriu d'obispos locales, ente los que s'atopaba l'actual papa Francisco quien per aquellos años, como Jorge Mario Bergoglio quien fora entós el cardenal primáu, arzobispu de Buenos Aires y Gran Canciller de la UCA, presidía la tradicional misa d'entamos de clases y facer per última vegada nel Auditoriu San Agustín del Campus del barriu porteño de Puertu Maderu, el día 26 de marzu del 2012 y unos meses dempués na mesma universidá, el 11 d'ochobre del mesmu añu, presidió la celebración de los 50 años del entamu del Conciliu Vaticanu II.[15]

De 1989 a 1990, cuando entá taba na universidá, trabayó pa Mercáu Abiertu SA. De 1992 hasta 1995, trabayó nel departamentu de ventes de la empresa Boston Securities SA en Buenos Aires, onde realizó investigaciones sobre software pa mercaos financieros.[16] Amás, enseñó inglés a neños y adultos, y matemátiques a alumnos de secundaria y estudiantes de primer añu de carrera.

Dende xunetu de 1996 a febreru de 1998, l'actual reina Máxima trabayó pa HSBC James Capel Inc. en Nueva York, onde aportó a vicepresidenta de ventes institucionales para América Llatina. A partir d'entós y hasta xunetu de 1999, foi vicepresidenta de la división de mercaos emerxentes de Dresdner Kleinwort Benson en Nueva York, onde aportó a vicepresidenta de ventes institucionales.[17] Dende mayu de 2000 hasta marzu de 2001 permaneció trabayando na oficina del Deutsche Bank en Bruxeles.

Idiomes[editar | editar la fonte]

Máxima fala castellanu, inglés, italianu y neerlandés.

Novialgu y compromisu[editar | editar la fonte]

Mientres Máxima trabayaba en Nueva York, en 1999, una amiga del so colexu, quien conocía al entós príncipe neerlandés Guillermo d'Orange, presentar en España. Magar la reina Beatriz y demás miembros de la Corona aceptaron el puestu novialgu, la rellación convertir nun asuntu d'Estáu.

El 30 de marzu de 2001, Máxima comprometer col príncipe Guillermo. Convertir en ciudadana neerlandesa'l 17 de mayu del mesmu añu y el 3 de xunetu, los dos cámares del parllamentu neerlandés aprobaron un proyeutu de llei presentáu pol gobiernu pa consentir el matrimoniu, yá que amás, Máxima ye católica y Guillermo protestante.

Princesa de los Países Baxos[editar | editar la fonte]

Escudu personal de Máxima Zorreguieta, cuando yera princesa consorte de los Países Baxos, siendo l'actual de la so fía heredera al tronu, la princesa Catalina Amalia d'Orange (nótese'l escusón que ye'l blasón del llinaxe Zorreguieta dende 1830).

Como princesa, Máxima completó'l so programa d'integración cívica a principios de 2005. Dende'l so compromisu, la entós princesa optara por familiarizase cola sociedá neerlandesa, según cola de les Antillas Holandeses y Aruba. Esti programa inclúi l'estudiu de la llingua neerlandesa, la historia y el derechu constitucional propios del país.

Máxima y el Príncipe d'Orange xunto al Primer Ministru Mark Rutte.
Estandarte de la reina Máxima.

Dende'l 20 d'ochobre de 2004, la ex princesa Máxima ye miembru del Conseyu d'Estáu, l'organismu gubernamental más importante d'asesoramientu. De cutiu col so maríu Guillermo Alejandro d'Orange, representaben a la Casa Real n'actos oficiales de too tipu. Tamién acompañaba a la entós reina Beatriz en visites d'Estáu.

Máxima foi miembru de la Comisión pa la Participación de les Minoríes Étniques de la Muyer de xunetu» dende 2003 hasta'l branu del 2005. El Comité sofitaba a los trenta conceyos más grandes del país na promoción de la participación social pa muyeres de grupos étnicos minoritarios. L'asamblea yera presidida pol exdiputado Pablo Rosenmöller. Como princesa tamién participó na Xunta de gobernadores de la Presidencia» sobre la xestión de la diversidá y l'integración na Universidá Llibre de Ámsterdam.

L'actual rei Guillermo y Máxima son patronos de la Caxa Naranxa» que foi creada pa promover el bienestar social y la cohesión nos Países Baxos. Cada añu en mayu, la entós princesa presentaba los premios Appeltje van Oranje a les instituciones que constitúin un exemplu nel ámbitu del bienestar. Máxima, amás, presidía la Xunta de Síndicos de la Cátedra Príncipe Claus», establecida de la mesma, pola Universidá de Utrecht y l'Institutu d'Estudios Sociales de La Faya». El Presidente ta dotáu pa promover la formación y l'investigación nel ámbitu de la cooperación al desenvolvimientu.

Máxima de los Países Baxos.

L'actual reina Máxima ye una voz activa a nivel mundial sobre la importancia de la inclusión financiera p'amenorgar la probeza y el llogru de los oxetivos de desenvolvimientu. Nomada en 2009 pol secretariu xeneral de la ONU, Ban Ki-moon, como Abogada Especial pal Financiamientu pal Desenvolvimientu Inclusivu», trabaya con líderes gubernamentales, reguladores y supervisores financieros, organizaciones intergubernamentales, parlamentos, sociedá civil, sector priváu y medios de comunicación p'aumentar la sensibilización y promover l'acción.

Como defensora especial, desempeña un papel de lideralgu na promoción de meyores práutiques y polítiques qu'aumenten l'accesu al financiamientu, la protección de los consumidores y l'educación financiera. La ex princesa sigue defendiendo asina esta necesidá, tantu pa los individuos como pa les pequeñes y medianes empreses (PYMEs) que de cutiu se tresformen nos motores de la crecedera de les economíes local y nacional. Ocupar d'estes cuestiones mientres les sos visites a los países y en foros internacionales como la ONU, el FMI, el Bancu Mundial, el G20 y el GAFI.

Máxima Zorreguieta y el so maríu, l'actual rei neerlandés, que ye presidente del Comité Asesor del Secretariu Xeneral de la Xunta d'Agua y Saneamientu» (UNSGAB), siguiríen collaborando en proyeutos centraos nesta tema.

Tamién creaba concencia sobre la importancia de la inclusión financiera nel so propiu país. Participó nel Conseyu Neerlandés de microfinanzas dende 2006 pa sofitar l'espíritu empresarial nos Países Baxos.

Máxima y el príncipe neerlandés na Casa Blanca (11 de setiembre de 2009).

Dende 2008, arreyóse na promoción de la educación financiera nos Países Baxos, sobremanera pa neños y nuevos. Convertir en presidente honorariu en 2010 de «CentiQ», una asociación nacional de bancos, escueles, gobiernu, organizaciones de consumidores ya instituciones d'investigación.

Experiencia ante les Naciones Xuníes[editar | editar la fonte]

Basándose na so esperiencia profesional na banca y los mercaos emerxentes, l'actual reina Máxima desempeñóse como miembru del Grupu Asesor de les Naciones Xuníes del Añu Internacional del Microcrédito 2005». Viaxó pa reparar los programes de microcrédito n'acción. De 2006 a 2009, trabayó nel Grupu d'Asesores de les Naciones Xuníes sobre Sectores Financieros Inclusivos» que trata d'encetar l'axenda más amplia de la inclusión financiera. En 2008, la ex princesa presentó al secretariu xeneral Ban Ki-Moon los encamientos de dichu grupu.

Aniversariu[editar | editar la fonte]

Con motivu del décimu aniversariu de la boda de los herederos de los Países Baxos, l'actual reina Máxima foi la protagonista d'una esposición sobre'l papel que desenvolvió mientres esta década na sociedá neerlandesa. La esposición, col nome de «Máxima, diez años n'Holanda», celebrar nel Palaciu Het Loo, na llocalidá d'Apeldoorn. Recoyía semeyes y vídeos qu'ilustraben les actividaes llaboral y social de la heredera. La muestra foi inaugurada pola entós reina Beatriz el 7 de mayu de 2011, concluyendo'l 4 de setiembre del corriente. Na mesma espunxeron cerca de 20 vistíos que lluciera dende'l so enllaz, amosando tamién la implicación social de la exprincesa, por casu, nel so trabayu na Fundación Oranje Fonds.

Per otru llau, presentóse'l papel que desempeñó na sociedá y la dinastía neerlandesa a lo llargo d'esta década.[18]

Reina de los Países Baxos[editar | editar la fonte]

Beatriz presentando a los reis Guillermo Alejandro y Máxima.

A partir del 30 d'abril de 2013, nel trentenu tercer aniversariu de l'ascensión al tronu de la reina Beatriz de los Países Baxos, la princesa Máxima tresformar na soberana consorte d'esi reinu, por cuenta de la abdicación de la reina —quien ye agora princesa de los Países Baxos— a favor del herederu Guillermo Alejandro de los Países Baxos.

L'abdicación dar na Sala de Moisés del Palaciu Real d'Ámsterdam ante tolos testigos, siendo estos, los sos socesores (Guillermo Alejandro y Máxima), los presidentes de los dos Cámares de Representantes, los ministros del reinu, el vicepresidente del Conseyu d'Estáu, los miembros de les diputaciones de les islles autónomes d'Aruba, Curaçao y San Martín —les demás islles de les antigües Antilles Neerlandeses: Bonaire, San Eustaquio y Saba dende'l 10 d'ochobre de 2010, tán integraes alministrativamente nel país, formando conceyos de «la parte caribeña de los Países Baxos»— el comisariu real de la provincia de Holanda Septentrional, l'alcalde d'Ámsterdam y el direutor del Gabinete de la Reina.[19] Tuvieron presentes la familia real holandesa como la princesa Amalia (y les sos hermanes menores, les princeses Alejandra y Ariana), el fíu menor de la soberana y la so muyer —los príncipes Constantino y Laurentien— la princesa Mabel, esposa del príncipe Frisu quien nun pudo asistir por siguir n'estáu comatosu, y los trés hermanes de la reina, siendo estes, les princeses Margarita —col so maríu Pieter van Vollenhoven— Irene y Cristina.[19]

Invistidura real.

Este foi'l pronunciamientu del curtiu discursu de Beatriz, yá como princesa d'Orange, en roblando la so abdicación:

“Güei dexo sitiu a una nueva xeneración. El mio fíu asume güei la responsabilidá d'esta nueva función".

Máxima escoyó pa la invistidura la diadema de diamantes y zafiros[20] constando de 31 diamantes de Caxmir y siendo el central más grande, d'unos 44 quilates, sumando los 655 diamantes de Sudáfrica engarzados nuna diadema de platín. El broche y los pendientes tamién formen parte de la coleición. El diseñu[21] utilizáu por Máxima foi iguáu en crêpe de seda color azul Francia que ye unu de los colores del estandarte real.[22]

En representación d'Arxentina asistieron a la ceremonia de entronización el vicepresidente Amado Boudou y la senadora Beatriz Rojkés de Alperovich, según 18 de les cases reales del mundu, ente qu'alredor de 25.000 neerlandeses tuvieron viendo la ceremonia na plaza Dam d'Ámsterdam.

Matrimoniu y descendencia[editar | editar la fonte]

Besu de los entós príncipes Guillermo Alejandro y de Máxima, nel balcón del Palaciu Real d'Ámsterdam, el día de la ceremonia relixosa nel añu 2002.

Boda[editar | editar la fonte]

L'alcalde d'Ámsterdam, Job Cohen, ofició la ceremonia civil na Beurs van Berlage el 2 de febreru de 2002. El reverendu Carel ter Linden ofició la ceremonia relixosa que tuvo llugar na Nieuwe Kerk. Por aciu el so matrimoniu, Máxima recibió'l títulu de Princesa de los Países Baxos.

Na primavera del siguiente añu, la pareya camudar a Eikenhorst, a la finca «De Horsten», Wassenaar. La so primer fía, la princesa Catalina Amalia, nació'l 7 d'avientu de 2003. La so segunda fía, la princesa Alejandra, nació'l 26 de xunu de 2005 y la so tercer fía, la princesa Ariadna, el 10 d'abril de 2007. Toes nacieron nel Hospital Bronovo de L'Haya.

Como tolos monarques holandeses, el príncipe Guillermo Alejandro ye un miembru nominal de la Ilesia Reformada Holandesa pero al contrariu de lo qu'asocediera cuando la so tía, la princesa Irene de los Países Baxos, casóse col príncipe Carlos Hugo de Borbón Parma, de relixón católica, la cuestión relixosa nun tuvo escesiva importancia, salvu alderiques pasaxeros y les crítiques de los sectores protestantes más radicales.[23] Por cuenta de esto, Máxima siguió calteniendo la so fe católica dempués del matrimoniu.

Sicasí, causó mayor discutiniu que'l padre de Máxima, Jorge Zorreguieta, fuera un miembru civil, con rangu de secretariu d'Estáu, del réxime del dictador arxentín Jorge Rafael Videla. Por cuenta del discutiniu causáu, el señor Zorreguieta nun allegó a la boda real porque los representantes del primer ministru holandés, Wim Kok, pidiéronlu que nun asistiera.[24]

Fíes[editar | editar la fonte]

Otros datos[editar | editar la fonte]

Historia familiar[editar | editar la fonte]

La familia Zorreguieta y el so treslláu al virreinatu arxentín[editar | editar la fonte]

Máxima siendo princesa (2011).

La reina Máxima de los Países Baxos tien ascendencia vasca per parte de padre, que la so casa solariega orixinal del primer documentáu del llinaxe, Pedro de Zorreguieta (Elduayen, ca. 1560 - ib., 23 de xineru de 1622), señor de Sorreguieta, que se casara con Catalina de Cascarraga (n. ¿?, ca. 1570 - ib., 24 de xineru de 1622), sigue intacta na actual llocalidá d'Elduayen de Guipúzcoa.

Escudu primitivu de los Zorreguieta.
Corona del Señor de Sorreguieta.
Corona del Señor de Sorreguieta.
Escudu d'armes del llinaxe Zorreguieta.
Escudu d'armes del llinaxe Zorreguieta.

Baxa Máxima del bisnietu segundogénito d'aquellos —Miguel de Zorreguieta Cascarraga Iriarte Eizaguirre y Echeverría Garaycoechea (n. ib., 3 d'abril de 1677)— del solar de la caña avecindada en Berrobi, onde se xuniría en matrimoniu'l 27 de xineru de 1698 con María de Alonsorena de Urrutia (n. Berrobi, 8 de mayu de 1672).[25]

El nietu de dambos —Juan Antonio de Zorreguieta Soroa y Gamboa Aguirre (ib., 16 de xunu de 1748 - Tolosa de Guipúzcoa, 23 d'ochobre de 1781)— foi'l que decidiera instalase na Tolosa guipuzcoana, casándose con María Antonia Oyarzábal Sagastume (n. Tolosa, 20 d'agostu de 1762) y con quien tendría a José Antonio Zorreguieta Oyarzábal[26] (n. ib., 13 de febreru de 1777).[25]

Esti postreru treslladar a la Suramérica española a finales del sieglu XVIII, específicamente nel añu 1791, aniciándose na intendencia de Salta del Tucumán que formaba parte del Virreinatu del Río de la Plata (l'Arxentina virreinal), onde contraería primeres nupcias nel añu 1800, na ciudá de Salta, con Micaela Antonia Maurín Bahamonde[27] (n. Salta, ca. 1780) y con quien tendría seis fíos.[28][29][30]

El blasón del llinaxe Zorreguieta, qu'entá se caltién na casa orixinal de Elduayen —nel caserío Sorreguieta—, describir de la siguiente forma:[31]

“En campu d'oru, un lleón pasante de sable, superáu por dos aspes de gules.”

En 1830, la caña arxentina de José Antonio Zorreguieta Oyarzabal, quien fuera «Armeru Real» y dende 1810, direutor de la «Maestranza d'Armes de Salta»,[32] arriquecería la grafía del blasón Zorreguieta de la siguiente manera:[31]

“En campu d'oru, un castiellu de gules terrasado d'azur, flanqueado por dos cipreses de sinople y cargaos con llobos de sable, siendo'l de la diestra contornáu.”

L'actual escudu de la reina Máxima, diseñáu pol artista Piet Bultsma, ye una copia exacta del escudu del rei Guillermo de los Países Baxos, cola salvedá de que l'escusón recueye les armes de la familia Zorreguieta.[31]

Llinaxes de Melo-Coutinho, Manuel de Villena y Borgoña de Portugal y Castiella[editar | editar la fonte]

Don Juan Manuel.

Amás, la investigación xenealóxica pudo demostrar l'ascendencia regia direuta de la reina Máxima, al traviés de la so bisagüela arxentina Máxima Blanca Bonorino Barbachano Viera Llobu de Tejada y González Isla de Guevara (n. Buenos Aires, 8 d'abril de 1874) casada en Buenos Aires col intendente de la ciudá de Mendoza, Amadeo Zorreguieta Maurín y Hernández Cornejo (n. Salta, 1868).

Fernandu III de Castiella.

La bisagüela porteña d'esta postrera, llamada Josefa Natalia de Tejada y Espinosa (n. 1779) que se xuniera en matrimoniu en Santo Domingo Soriano de la Banda Oriental en 1803 col ricu fidalgu comerciante Juan José Viera Llobu y de la Rosa (n. Colonia del Sacramento, ca. 1773), yera de la mesma una chozna de María Nicolasa Gadea Barragán y Escobar Carrasco de Melo-Coutinho y polo tanto descendientes direutes del maestre de campu Pedro Álvarez Holguín, XI teniente de gobernador xeneral del Cuzco en 1541, d'Inés Suárez de Toledo y del so home Alonso de Escobar[33] quien fuera'l primera regidor del Cabildru de Buenos Aires en 1580, siendo una hermana d'Hernandarias y fíos de Martín Suárez de Toledo II y Saavedra.[34]

La citada María Nicolasa de Gadea y Escobar, que se casara en Buenos Aires en 1759 col teniente Juan d'Espinosa y Melo Cabral, al traviés del so ascendiente porteña Leonor de Melo-Coutinho,[34] enllazar direutamente —pol so deudo direutu Vascu Fernández de Melo Coutinho, el primer capitán donatario colonial portugués del Espíritu Santu dende 1535, y la tatarabuela paterna d'este, Biolanda de Sousa casada con Martín Alfonso de Melo "el Viejo", señor de Castanheira y alcaide mayor d'Évora— col rei Alfonso III de Portugal y el so concubina Madragana Ben Aloandro.[34]

Per otra vía, como la de Blanca Coutinho (madre del yá citáu donatario portugués), al traviés del conde Enrique Manuel de Villena y el so padre Don Juan Manuelpríncipe de Villena— hasta'l rei Fernandu III de Castiella y la so muyer Beatriz de Suabia.[34]

Llinaxes de Cabral de Melo, Trastámara y Borgoña de Castiella y Portugal[editar | editar la fonte]

Pedro I de Portugal.
Sancho IV de Castiella (estatua conmemorativa en Tarifa).
Lluis VI de Francia.
Xaime I d'Aragón.
Enrique II de Castiella (sepulcru de la Catedral de Toledo).

La otra ancestra de Máxima Blanca Bonorino, al traviés del yá nomáu Juan d'Espinosa, yera la portuguesa Inés Nunes Cabral de Melo[35] (Vila do Porto de les Azores, ca. 1567) quien s'aniciara na entós gobernación del Río de la Plata (actual territoriu de la Nación Arxentina) yá que dende 1580 hasta 1640 la corona de Portugal xuniérase a la d'España con Felipe II de la Casa d'Habsburgu, consolidándose en 1582, depués de la batalla de la Isla Terceira.

La tatarabuela d'esta postrera, que'l so nome yera Beatriz de Noronha y Andrada Abreu Eça[36] (n. isla Madeira, ca. 1499) ye quien per vía paterna —Juan de Noronha— llevar hasta'l cond'Alfonso Enríquez de Noroña y el so padre'l rei Enrique II de Castiella de la Casa de Trastámara, y pola vía materna de Beatriz —Inés de Andrada y Abreu de Eça Brandão— hasta l'infante Juan, duque de Valencia de Campos, y los sos padres, el rei Pedro I de Portugal de la Casa de Borgoña lusitana y la so noble esposa Inés de Castro.[36]

Habría qu'amestar qu'al traviés de la madre d'esti últimu rei —esto ye Beatriz de Castiella— enllazar direutamente col rei Sancho IV de Castiella, de la Casa de Borgoña castellanu-lleonesa, y de la bien noble María de Molina quien fora nieta paterna del rei Alfonso IX de León de los Borgoña lleoneses.[37]

Los güelos d'aquel penúltimu monarca —los reis Xaime I d'Aragón “el Conquistador” y la so segunda esposa Violante— que remonten a l'actual reina Máxima escontra les monarquíes medievales de la Europa Oriental, como'l rei Andrés II d'Hungría y la so segunda muyer Violante —una fía de los emperadores llatinos de Constantinopla Pedro II de Courtenay y Yolanda de Flandes, amás de ser una bisnieta del rei Lluis VI de Francia de la Dinastía de los Capetos y una descendiente direuta de la consorte del reinu francés Ana de Kiev y del conde Florencio I d'Holanda— ente otros soberanos más.[37]

Rodrigo Díaz de Vivar “el Cid Campeador”, príncipe de Valencia (estatua de San Diego, California).

Tamién, xubiendo pela vía regia portuguesa dende Pedro I, la so tatarabuela la reina consorte —Urraca de Castiella y Borgoña— yera nieta materna de los reis Enrique II d'Inglaterra de la Casa de Plantagenet y de Leonor d'Aquitania, amás de bisnieta paternu-materna del rei García Ramírez de Navarra de la Dinastía Jimena que yera de la mesma, nietu maternu del famosu caballeru castellanu y autoproclamado príncipe de Valencia, Rodrigo Díaz de Vivar, “el Cid Campeador”.[37]

Parentescu alloñáu con próceres rioplatenses y gobernantes arxentinos[editar | editar la fonte]

Esta ascendencia de Máxima la entronca remotamente con dellos próceres, presidentes y gobernadores arxentinos —como Gervasio Antonio de Posadas, Carlos María de Alvear, José Simón García de Cossio, Justo José de Urquiza, Roque Saenz Peña y Dardu Rocha,[38][39] ente otros— que comparten como ancestros a les hermanes infanzonas azorano-portugueses: les hermanes Cabral de Melo».[40]

Per otru llau, al traviés de Leonor de Melo-Coutinho la emparenta col prócer rioplatense y caudiellu oriental, José Gervasio de Artigas, yá que yera la so bisagüela,[41] amás de tener nuevamente per esta vía ancestros de mancomún con dos gobernadores bonaerenses: Emilio Castro Rocha y el so sobrín yá citáu, Dardu Rocha Arana.[42]

Otres ascendencies nobles españoles ya incaiques imperiales[editar | editar la fonte]

Otru ascendiente noble de Máxima Zorreguieta dir la so tatarabuela salteña María de Jesús Hernández Cornejo (n. ib. 1831) —enllazada'l 25 de xunu de 1856 col socesivu intendente, diputáu y senáur provincial Mariano Zorreguieta Oyarzábal y Maurín Bahamonde (Salta, 15 d'agostu de 1830 - ib., 22 de marzu de 1893)— que yera una descendiente en séptima xeneración de Diego Hernández Cornejo del Carpio de León y de Mariana de Grau Carvajal Maldonado.[43]

Esta postrera yera una fía de Gaspar López de Carvajal y de Guiomar de Grau Maldonado y Páucar, y nieta de la princesa incaica Catalina Páucar Ocllo —y por tanto, bisnieta de Túpac Yupanqui que fuera'l emperador inca— casada con unu de los conquistadores españoles del Perú, Francisco de Grau y Maldonado quien fuera encomendero d'Arequipa.[43]

María de Jesús, al traviés de la so madre Petrona Cornejo Femayor (n. ca. 1808), yera sobrina tercer del caudiellu salteño y héroe arxentín Martín Miguel de Güemes que de la mesma, taba emparentáu colos marqueses del Valle del Toxu.[44]

Amás d'estos personaxes na familia de Máxima atopóse duques, marqueses, condes, vizcondes, barones, señores y fidalgos.[44]

Ascendencia noble d'Italia per vía materna[editar | editar la fonte]

La familia materna de Máxima tamién ta venceyada a la nobleza, yá que la so madre María del Carmen Cerruti ye descendiente direuta de Carlo Cerruti, padre de Vittorio Antonio Cerruti, quien fora conde de Castiglione Falletto dende'l 8 de xunu de 1775.[45][44]

Títulos y tratamientos[editar | editar la fonte]

  • 2 de febreru de 2002 – 30 d'abril de 2013: La so Alteza Real la princesa Máxima de los Países Baxos, princesa d'Orange-Nassau, Baronesa de Amsberg.
  • 30 d'abril de 2013 – presente: La so Maxestá la reina de los Países Baxos.

Distinciones honorífiques[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques neerlandeses[editar | editar la fonte]

Distinciones honorífiques estranxeres[editar | editar la fonte]

Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Nicolás de Amsberg
(como príncipe consorte)

Reina consorte
de los Países Baxos

Rei titular: Guillermo Alejandro de los Países Baxos


Dende'l 30 d'abril de 2013
Socesor:
Nel cargu

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 15 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 29 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p22027.htm#i220267. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 11 mayu 2020.
  5. «BEKIJK - Koning Willem-Alexander grapt tijdens staatsbanket: "Een opera, dat vonden we in Brussel toch net iets te risky"» (21 xunu 2023). Consultáu'l 21 xunu 2023.
  6. URL de la referencia: https://www.parismatch.com/royal-blog/la-reine-maxima-flamboyante-pour-recevoir-emmanuel-et-brigitte-macron-sa-table-224037#21. Data de consulta: 12 abril 2023.
  7. URL de la referencia: http://www.ordens.presidencia.pt/?idc=154.
  8. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-2001-19582.
  9. URL de la referencia: http://kongehuset.dk/modtagere-af-danske-dekorationer.
  10. URL de la referencia: https://www.lrp.lt/lt/prezidento-veikla/apdovanojimai/apdovanotu-asmenu-duomenu-baze/27252/p20?sqid=41dfbd27e43ef81422826bda3046f7bfc02d2ba0.
  11. «Holandský kráľovský pár pricestoval na návštevu Slovenska» (eslovacu) (7 marzu 2023). Consultáu'l 11 marzu 2023.
  12. palaciu/3093.html Pa ti
  13. Vanitatis
  14. Diariu El Nuevu Herald (25 d'abril de 2013)
  15. entamu-del-conciliu-vaticanu-ii La Universidá Católica Arxentina y l'entós cardenal y arzobispu de Buenos Aires Jorge Bergoglio
  16. Según "Hola.com" (op. cit., añu 2013).
  17. Según "Hola.com" (id. ant.).
  18. Esposición con motivu del décimu aniversariu de boda de los príncipes
  19. 19,0 19,1 La Gran Coronación de Guillermo y Máxima d'Holanda (Hola.com, 30 d'abril del 2013)
  20. La diadema usada pola reina Máxima ye conocida como «Tiara Mellerio» que ye'l nome d'una famosa xoyería parisina, siendo esta diseñada por Oscar Masin; fuera un regalu del rei Guillermu III de los Países Baxos a la so segunda muyer, la reina Emma, considerándo-yla como una de les alhaxes más cares del mundu nesa dómina, costando unos 100 000 guldens. El gran zafiru central arrodiáu de diamantes formaba parte d'un broche que perteneciera a la reina consorte Ana Pávlovna Románova —nieta de Catalina II de Rusia, "la Grande"— que yera la esposa del rei Guillermu II.
  21. Según la revista «¡HOLA! Arxentina», El diseñu llucíu pola reina consorte mientres la invistidura foi obra de Jan Taminiau.
  22. Revista ¡HOLA! Arxentina (5 de mayu de 2013) "La espectacular tiara de Máxima" - La diadema y el diseñu utilizáu por Máxima de los Países Baxos na ceremonia d'asunción al tronu
  23. Según el diariu ABC, na so hemeroteca, en "la princesa Irene d'Holanda convertir al catolicismu"
  24. Según el diariu El País en "Fuertes midíes de seguridá presiden la boda del herederu holandés cola so novia" (Ámsterdam, 2 de febreru de 2002)
  25. 25,0 25,1 Goyenechea, Mauricio (op. cit., p. 976).
  26. Pardo de Guevara y Valdés, Eduardo, y l'Institutu Padre Sarmiento d'Estudios Gallegos de Santiago de Compostela, Xunta de Galicia; en "Actes de la XI Xunta Americana de Xenealoxía: España y América, un escenariu común" (p. 186, Santiago de Compostela, añu 2002).
  27. Pardo de Guevara y Valdés, Eduardo (op. cit., páxs. 181, 186 y 192), cita que Micaela Antonia Maurín Baamonde o Bahamonde, yera fía única del fidalgu hispanu-gallegu Joaquín López Maurín y Vázquez del Carril (n. Camariñas de La Coruña, 1742 - Salta, 31 d'avientu de 1800) y de Margarita Bahamonde (n. ca. 1762), quien más tarde se casaría con José Torres y concebiríen a María Mercedes Torres Bahamonde (n. Salta, ca. 1801), la hermana uterina de Micaela Antonia. Joaquín tenía tres hermanos: Juan, Francisco y Domingo López Maurín, y dos hermanes: María Francisca y Ana María López Maurín o Mourín.
  28. Añales de la Real Academia Matritense d'Heráldica y Xenealoxía. Vol. V
  29. Jáuregui Rueda, Carlos, y la Real Academia Matritense d'Heráldica y Xenealoxía (op. cit., páxs. 322 - 324).
  30. Xenealoxía de Doña Máxima Zorreguieta Cerruti, Princesa de Los Países Baxos
  31. 31,0 31,1 31,2 Linazasoro, Iñaki (op. cit, p. s/d, 380 páxs.).
  32. Acevedo, Edberto Oscar (op. cit., páxs. 110-127). Según l'autor, l'armeru real José Antonio de Zorreguieta, quien depués de la independencia pasaría a ser direutor de la «Maestranza d'Armes de Salta», foi convocáu en delles oportunidaes a Cabildru Abiertu de 1810 en Salta, coincidiendo con delles personalidaes, como ser el día 30 de xunu, col fidalgu vascu-español Francisco Asensio de Lezama —padre del filántropu y hacendado José Gregorio de Lezama— siendo militar y xuez de vixilancia mientres la dómina colonial.
  33. Institutu Peruanu d'Investigaciones Xenealóxiques (op. cit., Vol. 5-6, p. 98). La obra cita tamién que del matrimoniu d'Inés Suárez de Toledo —hermana llexítima de Hernandarias— col xeneral Alonso de Escobar, esiste una descendencia numberosa.
  34. 34,0 34,1 34,2 34,3 Institutu Arxentín de Ciencies Xenealóxiques (op. cit., Nᵘ11).
  35. Pardo de Guevara y Valdés, Eduardo, y l'Institutu Padre Sarmiento d'Estudios Gallegos de Santiago de Compostela, Xunta de Galicia (op. cit., p. 835). Según la obra, Inés y Gil Gonçalves de Moura que taben casaos en Buenos Aires dende 1587 concebiríen a seis fíos —siendo'l sestu, Juan de Melo Cabral y Moura qu'al traviés del so fíu, el capitán homónimu (bº., Buenos Aires, 10 d'abril de 1640) y el so nietu, el capitán Diego de Melo Cabral y Saravia, aniciaría la caña de la reina Máxima— amás, Inés que testó en Buenos Aires el 15 de xunu de 1630, yera hermana de Margarita Cabral de Melo enllazada con Amador Vaz de Alpoin dende 1590 y quien fueron padres de siete fíos, siendo'l primoxénitu Manuel Cabral de Melo y Alpoin quien fuera maestre de campu xeneral y Gobernación del Río de la Plata teniente de gobernador de Corrientes dende 1634, amás de bisagüelos de Manuel Maciel y Cabral de Alpoin. Margarita foi quien fixo Cartorio de Brasõye en Lisboa, el 15 de febreru de 1612, equivaliendo lo mesmo que n'España: «Pleitu de Fidalguía», y onde consta l'ascendencia citada.
  36. 36,0 36,1 Institutu Arxentín Gallego de Ciencies Históriques y Xenealóxiques (op. cit., p. 207). La obra espresa que Beatriz de Noronha xunir en matrimoniu en Lisboa con Álvaro Martins Homem II (islles Azores, ca. 1489 - Praia da Vitória, 1535) —nietu d'Álvaro Martins Homem— quien fuera'l III capitán donatario de Praia da Vitória y a quien se-yos dexó casase na capiya del regio Palaciu de Ribeira el 19 de mayu de 1519, por ser descendiente real.
  37. 37,0 37,1 37,2 Pardo de Guevara y Valdés, Eduardo (op. cit, p. 690).
  38. Cutolo, Osvaldo Vicente (op. cit., páxs. 257-258).
  39. Quesada, Juan Isidro (op. cit., p. 48).
  40. Goublaye de Ménorval, Yves de La, con Jorge Alberto Monje Pinedo y l'Institutu Bolivianu de Xenealoxía, en "Raigaños" (La Paz, Bolivia, añu 2002).
  41. Udaondo, Enrique (op. cit., p. 108).
  42. Institutu Arxentín de Ciencies Xenealóxiques (Nᵘ182, op. cit., p. 5).
  43. 43,0 43,1 Jáuregui Rueda, Carlos, y la Real Academia Matritense d'Heráldica y Xenealoxía (op. cit., páxs. 325 - 330).
  44. 44,0 44,1 44,2 se ye-frutu-de-un-arbol-real Diariu "La Nación" (nota de Marina Gambier que cita a Narciso Binayán Carmona, del 26 d'agostu de 2001)
  45. Archivo Históricu de Turín
  46. Boletín Oficial del Estáu
  47. Visita d'Estáu a Alemaña
  48. Decretu Oficial, 02/11/2009
  49. Mofla Gov
  50. Kongehuset
  51. Koning krijgt grootkruis van Legioen van Eer - website De Telegraaf
  52. Daily Mail
  53. Getty Images Archiváu el 2 d'abril de 2015 na Wayback Machine.
  54. Hola
  55. Sitiu web del Quirinal

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Acevedo, Edberto Oscar; en "La Revolución de Mayu en Salta" (Ed. EUCaSa, Salta, República Arxentina, añu 2010). ISBN 978-950-623-064-7
  • Goyenechea, Mauricio, cola Fundación Vascu-Arxentina Juan de Garay, en "Los vascos na Arxentina. Families y protagonismu" (Ed. Fundación Vascu Arxentina "Juan de Garay", 991 páxs., añu 2006).
  • Institutu Arxentín de Ciencies Xenealóxiques en "Revista del [...] " (Nᵘ11, añu 1955).
  • Institutu Arxentín Gallego de Ciencies Históriques y Xenealóxiques en "Primer Congresu Internacional d'Historia y Xenealoxía Gallega" (Ed. El Intituto, 251 páxs., añu 1999).
  • Institutu Bolivianu de Xenealoxía, con Yves de La Goublaye de Ménorval y Jorge Alberto Monje Pinedo, en "Raigaños" (La Paz, Bolivia, añu 2002).
  • Institutu Peruanu d'Investigaciones Xenealóxiques en "Revista del [...] " (Vol. 5-6, Ed. L'Institutu, añu 1951).
  • Jáuregui Rueda, Carlos, y la Real Academia Matritense d'Heráldica y Xenealoxía, en "Añales de la Real Academia" (Vol. V, Ed. Industries Gráfiques Caro, Madrid, añu 2002).
  • Linazasoro, Iñaki; en "Caseríos de Guipúzcoa" (Ed. Caxa d'Aforros Provincial de Guipúzcoa, 380 páxs., Zarauz, País Vascu, añu 1974).
  • Pardo de Guevara y Valdés, Eduardo, y el Institutu Padre Sarmiento d'Estudios Gallegos de Santiago de Compostela, Xunta de Galicia; en "Actes de la XI Xunta Americana de Xenealoxía. España y América, un escenariu común" (Santiago de Compostela, añu 2002). ISBN 84-00-08336-9
  • Udaondo, Enrique; en "Diccionariu Biográficu Colonial Arxentín" (Institución Mitre, Ed. Huarpes, añu 1945).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]