Economía

De Wikipedia
(Redirixío dende Economista)
Economía
disciplina académica, especialidá y campu d'estudiu
ciencies sociales
Cambiar los datos en Wikidata

La economía[1] (del llatín: oeconomĭa, y esti del griegu: οἰκονομία[2] oikonomía, de οἶκος oîkos, «casa», y νόμος nomos, «llei») ye la ciencia social qu'estudia:

Poro, la economía puede definise como la ciencia qu'estudia «cómo s'entama una sociedá pa producir los sos medios d'esistencia que, distribuyíos ente los sos miembros y consumíos por ellos, dexen que la sociedá pueda producilos de nuevu y asina socesivamente, aproviendo con ello, d'una forma constantemente anovada, la base material pal conxuntu de la reproducción de la sociedá nel tiempu».[3]

Más allá del enfoque nos procesos económicos (estracción, tresformamientu, producción, distribución y consumu) l'analís económicu aplicóse a negocios, finances, curiáu de salú y gobiernu. Tamién pueden aplicase a disciplines tan diverses como'l crime,[4] educación,[5] la familia, el derechu, la eleición pública, la relixón,[6] instituciones, guerra,[7] la ciencia,[8] y el mediu ambiente.[9] Nel cambéu al sieglu XXI, l'espansivu dominiu de la economía nes ciencies sociales describióse como'l imperialismu de la economía.[10]

El fin últimu de la economía ye ameyorar les condiciones de la vida de les persones na so vida diaria.[11]

Definiciones[editar | editar la fonte]

Na economía hai distintos puntos de vista, según l'enfoque que s'adopte. D'ellos, destaquen sobremanera dos: l'enfoque oxetivu y l'enfoque suxetivu; poro, sobresalen la definición oxetiva y la definición suxetiva, que refieren a dos teoríes del valor (oxetivu y suxetivu, respeutivamente).

Definición oxetiva clásica[editar | editar la fonte]

Los clásicos nun falaron d'economía, sinón d'economía política. De la mesma manera que los mercantilistes trataron d'aumentar el fondu de capital granible de la nación, tamién col fin d'aumentar la capacidá defensiva de la nación pero, combatiendo les polítiques mercantilistes, trataron de llogralo con un llibre intercambiu. La riqueza de les naciones (An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations, nel orixinal n'inglés) tien pocos aspeutos orixinales, pero la so visión de conxuntu influyó enforma sobre los economistes posteriores. Wealth nesos tiempos significaba un fondu de capital granible.[12]

Pa un programa de crecedera, Smith propón, nes primeres frases de la so obra mayor:

  • Amenorgar el trabayu improductivu, esto ye el trabayu que nun vuelve ser insumo del próximu ciclu granible, principalmente'l consumu de los terratenientes que viven de rentes. Esti conceutu Smith deber a los fisiócratas con quien taba en París.
  • Aumentar los mercaos pa facilitar una mayor división de trabayu. Esti conceutu inclúi especializaciones, meyores teunolóxiques ya inventos. La competencia, esto ye, la imitación de teunoloxíes cimeres, fai que la división de trabayu baxe los precios, aumente los ingresos reales y el poder de compra que de la mesma dexa afondar inda más la división de trabayu. Respectu al trabayu improductivu, esto ye, una mercancía o un serviciu que nun formara parte del próximu ciclu granible, la división de trabayu nun ye importante, una y bones el preciu menor nun ye un insumo más baratu del ciclu granible qu'amenorga'l nivel xeneral de precios.

Definición oxetiva marxista[editar | editar la fonte]

La definición clásica de la corriente oxetiva marxista ye de Friedrich Engels, quien señala: La economía política ye la ciencia qu'estudia les lleis que rixen la producción, la distribución, la circulación y el consumu de los bienes materiales que satisfaen necesidaes humanes. Karl Marx de la mesma señala que la economía ye la ciencia qu'estudia les rellaciones sociales de producción. Tamién se-y llama “la ciencia de la recta alministración”, opuesta a la crematística. La corriente oxetiva marxista basar nel materialismu históricu, referir al conceutu del valor-trabayo, polo que'l valor tien el so orixe oxetivu na cantidá de trabayu riquíu pal llogru de los bienes. Y ye históricu porque concibe'l capitalismu como una forma o organización social correspondiente a un determináu momentu históricu. Esta definición nició una corriente de pensamientu económicu que güei día se -y conoz como la economía política.

Definición suxetiva o marginalista[editar | editar la fonte]

La definición clásica de la orientación suxetiva o marginalista ye de Lionel Robbins, quien afirma: La economía ye la ciencia que s'encarga del estudiu del prestu de les necesidaes humanes por aciu bienes que, siendo escasos, tienen usos alternativos ente los cualos hai qu'optar.[13]

Definición sistémica[editar | editar la fonte]

Dende otru puntu de vista, la economía puede considerase un ámbitu de comunicación bien definíu. Esto significa que la economía ye'l mediu de comunicación nel cual fórmense los sistemes económicos. Nesta perspeutiva los sistemes económicos son sistemes sociales nos cualos les comunicaciones que se reproducen son comunicaciones sobre compensaciones o pagos. Aquelles comunicaciones que tienen sentíu económicu, reproducir nos sistemes económicos, aquelles que nun tienen sentíu, refúguense. Esta visión sociolóxica de la economía procura entender la economía como un aspeutu integral de la sociedá.

Distinciones importantes na economía[editar | editar la fonte]

Economía teórica y empírica[editar | editar la fonte]

  • La economía teórica busca crear modelos qu'espliquen los fenómenos económicos (por casu, l'equilibriu xeneral).
  • La economía empírica busca la confirmación o refutación de tales modelos por aciu esperimentación o accesu a fontes empíriques (por casu, Historia económica).[14]

Microeconomía y macroeconomía[editar | editar la fonte]

La economía pal so estudiu estremar en dos campos: microeconomía y macroeconomía.

  • La microeconomía referir al estudiu de les eleiciones que faen individuos, empreses y gobiernos, denominaos "axentes económicos"; esto ye, el so comportamientu ante la escasez. La microeconomía esplica cómo se determinen variables como los precios de bienes y servicios, el nivel de salarios, el marxe de beneficios y les variaciones de les rentes. Los axentes económicos van tomar decisiones intentando llograr el máximu prestu o utilidá posible.
  • La macroeconomía referir al estudiu del funcionamientu de la economía nacional y global. Analiza les variables amestaes, como'l monto total de bienes y servicios producíos, el total de los ingresos, el nivel d'emplegu, de recursos granibles, la balanza de pagos, el tipu de cambéu y el comportamientu xeneral de los precios.

Economía normativa y economía positiva[editar | editar la fonte]

Nes ciencies estremar ente l'analís de lo que ye y de lo que tuviera de ser, la economía estrema ente economía positiva qu'estudia lo que ye, nesta caña económica les proposiciones pueden demostrase errónees según les observaciones reales. Pela cueta la economía normativa estudia lo que tuviera de ser, asina esti enfoque depende de los xuicios de valor de les persones.

Economía ortodoxa, heterodoxa y personal[editar | editar la fonte]

Economía personal ye la que s'encarga de llograr dineru per mediu del aforru pola mesma cunta de la persona.

Oxetu d'estudiu[editar | editar la fonte]

L'oxetu de la economía ye estudiar la distribución de los bienes económicos, considerando los procesos de producción, comercialización, distribución y consumu d'estos pa satisfaer les necesidaes del ser humanu. N'otres pallabres, analiza les decisiones rellacionaes ente los recursos de los que se dispón (llindaos) y les necesidaes que cubren (ilimitaes anque xerarquizaes), de los individuos reconocíos pa tomar diches decisiones. L'oxetu de la economía ye bien ampliu, pos toma l'estudiu y analís de los siguientes fechos:[16]

Multidisciplinariedad de la economía[editar | editar la fonte]

La economía se vale de distintes disciplines p'apurrir una mayor consistencia lóxica y empírica a les sos proposiciones, según p'aumentar la capacidá de les sos predicciones:

  • La historia, col so respeutivu campu de historia económica qu'estudia cómo los seres humanos xestionaron el cumplimientu de les sos necesidaes a lo llargo d'esta (por aciu los denominaos sistemes económicos).[18] Puesto que n'economía nun pueden realizase esperimentos,[19] ye una fonte empírica bien importante.
  • La socioloxía qu'aplica marcos de referencia, variables y modelos sociolóxicos asociaos cola distribución, producción, y consumu de bienes y servicios.[20]
  • La política qu'esplica les rellaciones qu'intervienen nos procesos económicos.
  • El Derechu como orde xurídicu qu'acuta y establez el conxuntu de comportamientos económicos dexaos, según la reconocencia de los derechos de propiedá, esenciales pa la comprensión de la economía moderna.
  • La estadística y les matemátiques pa encontar ordenada y razonadamente cualquier recueya de datos o crear modelos descriptivos de los sucesos económicos.

Apocayá, investigaciones de disciplines naturales como la neurociencia (neuroeconomía)[21] o la física (econofísica)[22] tán tratando d'aplicar los modelos y descripciones provenientes de tales ciencies pa la esplicación de los distintos comportamientos económicos.

La economía, ye por tanto, una área d'estudiu tremendamente multidisciplinaria que rique un ampliu abanicu de conocencies pa la so completa dominación.

Crítiques[editar | editar la fonte]

Crítiques xenerales[editar | editar la fonte]

"Ciencia lúgubre" ye l'apellativu que-y foi dau a la economía pol historiador de la yera victoriana Thomas Carlyle nel sieglu xix. Dizse que Carlyle dio-y esti nome como respuesta a los escritos del reverendu Thomas Maltus, quien predixo que la catástrofe maltusiana na que se predicía la inanición de gran parte de la humanidá pol crecedera xeométrica de la población frente al aritméticu de la comida. A pesar d'esto, la frase foi formulada por Carlyle nel contestu d'un alderique con John Stuart Mill alrodiu de la esclavitú, nel cual Carlyle argumentó a favor d'esta, y Mill en contra.

Dellos economistes, como John Stuart Mill o Léon Walras, caltienen que la producción de riqueza nun tien d'acomuñar se cola so distribución.[23]

En La Riqueza de les Naciones, Adam Smith señaló munchos problemes que son tamién suxetu d'alderique. Smith atacó repetidamente los grupos alliniaos políticamente que queríen influyir nos gobiernos al so favor. Nos díes de Smith, estos grupos yeren referíos como "facciones polítiques", pero agora son llamaos grupos de "intereses especiales", un términu que puede englobar a banqueros internacionales, conglomeraciones corporatives, oligopolios, monopolios, organizaciones de comerciu y otros grupos.[24]

La economía per se, como ciencia social, ye independiente de l'acción política de cualquier gobiernu o organización tomadora de decisiones. A pesar d'esto, munchu diseñadores de polítiques o individuos con una posición alta que pueden influyir les vides d'otres persones son conocíos por utilizar arbitrariamente una plétora de conceutos económicos y retórica como vehículos pa llexitimar axendes polítiques y sistemes de valores, ensin llindar les sos observaciones a asuntos relevantes a la so responsabilidá.[25] La cercana rellación de la práutica y teoría económica cola política[26] ye un focu de guerra que puede asombrar o aburuyar los principios menos pretenciosos de la economía, y de normal confundir con axendes sociales específiques y sistemes de valores.[27]

Sicasí, la economía tien un rol llexítimu a la d'informar y emponer la política gubernamental. Recordemos qu'esta provién del vieyu campu de la economía política. Dellos diarios académicos d'economía tán realizando mayores esfuercios pa consiguir un consensu nos economistes al respeutive de ciertes polítiques cola esperanza de consiguir un ambiente más informáu políticamente. Anguaño, esiste un baxu grau d'aprobación ente los economistes profesionales al respeutive de munches polítiques públiques. Asuntos de política que se destacar nuna recién encuesta de los economistes de l'AEA inclúin la restricción al comerciu, seguridá social p'aquellos qu'acaben paraos pola competición internacional, la comida xenéticamente modificada, reciclaje, seguro de salú (delles cuestiones), mala práutica médica, barreres a entrar l'oficiu médicu, donaciones d'órganos, comida insana, deducciones hipotecaries, impuestos sobre ventes d'internet, casinos, y oxetivos d'inflación.[28]

En Steady State Economics(1977), Herman Daly argumenta qu'esisten inconsistencies lóxiques ente la énfasis puestu na crecedera económica y la disponibilidad llindada de recursos naturales.[29]

Cuestiones como la independencia del bancu central, les polítiques d'este y la retórica nos discursos de los sos gobernadores, o les premises de la política macroeconómica[30] monetaria o fiscal del Estáu, son focos de are guerra y crítica.[31]

Deirdre McCloskey argumentó que munchos estudios empíricos son pocu reportaos, y ella y Stephen Ziliak argumenten qu'a pesar de que la so crítica foi bien recibida, la práutica nun ameyoró.[32] Esta última guerra ye controversial.[33]

Un estudiu de 2002 del Fondu Monetariu Internacional obsevó les "predicciones consensuaes" (predicciones de grandes grupos d'economistes) que se fixeron antes de 60 recesiones nacionales distintes nos años 90: nel 97% de los casos los economistes nun fueron capaces de predicir la contraición d'un añu más tarde. Nes rares ocasiones nes que los economistes predixeron les recesiones de forma esitosa, subestimaron significativamente la so severidá.[34]

Crítiques de los supuestos[editar | editar la fonte]

La economía neoclásica criticóse abondo por cuenta de que depende de ciertos supuestos irreales, inverificables, o altamente simplificaos, qu'en dellos casos nun faen más que simplificar les pruebes pa la conclusión deseyada (non la verdadera). Exemplos d'estes asunciones inclúin la información perfecta, La maximización de beneficios y la teoría de la eleición racional.[35][36] El campu de la economía de la información inclúi tanto investigaciones económicu matemátiques como d'economía conductual, emparentada colos estudios na psicoloxía del comportamientu.[37]

Sicasí, economistes prominentes de la corriente principal como Keynes[38] y Joskow repararon que gran parte de la economía ye conceptual, más que cuantitativa, y difícil de modelizar y formalizar cuantitativamente. Nun discutiniu alrodiu de la investigación del oligopolio, Paul Joskow señaló en 1975 que na práutica, los estudiantes serios de les economíes tienden a usar "modelos informales" basaos en factores cualitativos específicos d'industries particulares. Joskow tenía un sentimientu fuerte que l'importante trabayu en oligopolios taba fechu al traviés d'observaciones informales ente que los modelos formales fueron "sacaos a rellucirex post". Argumentó que los modelos formes yeren pocu importantes nel trabayu empíricu, y el factor fundamental detrás de la teoría de la empresa, el comportamientu, foi negáu.[39]

Philip Mirowski repara que:

Los imperativos del programa d'investigación ortodoxu de la ciencia económica dexen poco marxe de maniobra y pa la orixinalidá. ... Estos mandatoss ... Apropiaos como munches téuniques matemátiques y espresiones metafóriques de la respetable ciencia contemporánea, principalmente física como seya posible. ... Caltienen al máximu posible les nociones del sieglu XIX del "orde natural" ... Deniega enérxicamente que la teoría neoclásica asonsaña servilmente a la física. ... Primero de too, previén cualquier programa d'investigación rival que-y invada ... faciendo risión tou intentu esternu d'apoderase de modelos de física del sieglu XX. ... Tola teorización ye [d'esta manera] tomada como rehén del conceutu del sieglu XIX d'enerxía.[40]

Nuna serie d'estudios revisaos a pares de revistes y conferencies, y llibros publicaos a lo llargo de delles décades, John McMurtry[41] criticó largamente aquello que denomina "camientos ensin esaminar de la economía, y el so consecuente costo pa la vida de les persones."[42]

Nassim Nicholas Taleb y Michael Perelman son dos escolares más que criticaron la economía convencional o "mainstream". Taleb oponer a la mayoría de la teorización económica, que dende'l so puntu de vista sufre agudamente del sobreuso de la Teoría Platónica de les Formes, y llama a la cancelación del Premiu Nobel d'Economía, afirmando que'l dañu de les teoríes económiques pue ser devastador.[43][44] Michael Perelman apurrió una gran cantidá de crítiques a la economía neoclásica y les sos asunciones nes sos llibros (y especialmente nos sos llibros escritos a partir de 2000), amás d'en artículos y entrevistes.

A pesar d'estos problemes, los programes convencionales de graduáu n'economía tán faciéndose más téunicos y matemáticos.[45][46]

Economía pa filósofos[editar | editar la fonte]

La economía, para Aristóteles, ye la ciencia que s'ocupa de la manera en que s'alministren unos recursos o l'emplegu de los recursos esistentes col fin de satisfaer les necesidaes que tienen les persones y los grupos humanos.

El so oxetu d'estudiu ye l'actividá humana y, por tanto, ye una ciencia social. Les ciencies sociales estremar de les ciencies pures o naturales en que les sos afirmaciones nun pueden refutarse o convalidase por aciu un esperimentu en llaboratoriu y, por tanto, usen una distinta modalidá del métodu científicu. D'equí la so complexidá y altu nivel d'incertidume, valiéndose d'aproximamientos, o siquier definiendo l'enclín nel comportamientu de les variables económiques. Per otra parte, el suxetu d'estudiu ye altamente dinámicu, polo que ye ventureru aventurase a predicir los sos comportamientos con precisión. Per otra parte, les nociones que deriven de lo que “tien de ser” la economía son mesmes de la economía normativa y, como tales, nun pueden probase.

La ciencia económica ta siempres xustificada pol deséu humanu de satisfaer los sos propios fines. Esti aspeutu de la definición propuesta por Robbins ye discutible y probablemente ye'l que menos desenvolvióse en tola historia del analís económicu salvu, acasu, pola Escuela Austriaca y especialmente pa la producción d'otros bienes y servicios. Esti conceutu de costu, más allá del puru conceutu monetariu, ye propiu de los economistes y conozse como costu d'oportunidá. P'asignar los recursos tien d'esistir un criteriu que dexe empezar a realizar les pruebes social y económicu.

Principales escueles del pensamientu económicu[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: economía
  2. «economía», Diccionario de la lengua española (ventena segunda edición), Real Academia Española, 2014.
  3. Arrizabalo, Xabier. «L'imperialismu, les llendes del capitalismu y la crisis actual como encruciyada histórica». En Economía política de la crisis. Madrid: Editorial Complutense, 2011. Páx. 81.
  4. Friedman, David D. (2002). "Crime," The Concise Encyclopedia of Economics.'.' Retrieved October 21, 2007.
  5. The World Bank (2007). "Economics of Education.". Retrieved October 21, 2007.
  6. Iannaccone, Laurence R. (1998). "Introduction to the Economics of Religion", Journal of Economic Literature, 36(3), páxs. 1465–1495. Archiváu el 15 de xunetu de 2011 na Wayback Machine..
  7. Nordhaus, William D. (2002). "The Economic Consequences of a War with Iraq", in War with Iraq: Costs, Consequences, and Alternatives, páxs. 51–85. American Academy of Arts and Sciences. Cambridge, Massachusetts. Retrieved October 21, 2007.
  8. Arthur M. Diamond, Jr. (2008). "science, economics of", The New Palgrave Dictionary of Economics, 2nd Edition, Basingstoke and New York: Palgrave Macmillan. Pre-publication cached ccpy.]
  9. «Towards a Green Economy: Pathways to Sustainable Development and Poverty Eradication». United Nations Environment Programme (2011). Consultáu'l 10 de mayu de 2015.
  10. Lazear, Edward P. (2000|. "Economic Imperialism", Quarterly Journal Economics, 115(1)|, p. 99–146. Cached copy. Pre-publication copy(larger print.)
       • Becker, Gary S. (1976). The Economic Approach to Human Behavior. Links to arrow-page viewable chapter. University of Chicago Press.
  11. By Paul Samuelson : Economics
  12. Cannan menta: "the older British economist's ordinary practice of regarding the wealth of a nation as an accumulated fund"; Cannan, Y., 1937, Editor's Introduction, in: Adam Smith, An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations, Random House; p. lvii.
  13. Robbins, L., & Villegas, D. C. (1944). Ensayo sobre la naturaleza y significación de la ciencia económica. Fondu de cultura económica.
  14. Jonathan Gruber. 14.01SC Principles of Microeconomics, Fall 2011. (Massachusetts Institute of Technology: MIT OpenCourseWare), http://ocw.mit.edu (Accessed 24 Jul, 2015). License: Creative Commons BY-NC-SA
  15. Davis, John B. (1 de xineru de 2008). «Heterodox Economics, the Fragmentation of the Mainstream, and Embedded Individual Analysis». Future Directions in Heterodox Economics:  p. 59. http://epublications.marquette.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1432&context=econ_fac. Consultáu'l 27 de xunetu de 2015. 
  16. Samuelson, Paul; Nordhaus, William (2001) Macroeconomía, 15ª, McGraw-Hill. ISBN 8448106482.
  17. Mullainathan, S., & Thaler, R. H. (2000). Behavioral economics (Non. w7948). National Bureau of Economic Research.
  18. Comín Comín, F. (2011). Historia económica mundial. De los oríxenes a l'actualidá, Madrid, Alianza editorial.
  19. Mankiw, N. G. (2012). Principios d'economía. Cengage Learning Editores.
  20. Smelser, N. J., & Swedberg, R. (Eds.). (2010). The handbook of economic sociology. Princeton university press.
  21. Camerer, C., Loewenstein, G., & Prelec, D. (2005). Neuroeconomics: How neuroscience can inform economics. Journal of economic Literature, 9-64.
  22. Mantegna, R. N., & Stanley, H. Y. (1999). Introduction to econophysics: correlations and complexity in finance. Cambridge university press.
  23. The Origin of Economic Ideas, Guy Routh (1989)
  24. See Noam Chomsky (Understanding Power), [1] on Smith's emphasis on class conflict in the Wealth of Nations
  25. Sara Ledwith and Antonella Ciancio, Special Report: Crisis forces "dismal science" to get real, Reuters (July 3, 2012)
  26. Research Paper Non. 2006/148 Ethics, Rhetoric and Politics of Post-conflict Reconstruction How Can the Concept of Social ContractHelp Us in Understanding How to Make Peace Work? Sirkku K. Hellsten, pg. 13 Archiváu el 31 d'avientu de 2015 na Wayback Machine.
  27. Dan F. Hahn New York University (11 de setiembre de 2001). «Political Communication: Rhetoric, Government, and Citizens, second edition, Dan F. Hahn». Stratapub.com. Consultáu'l 10 de setiembre de 2010.
  28. Whaples, Robert. "The Policy Views of American Economic Association Members: The Results of a New Survey". Econ Journal Watch 6(3): 337–348. [2]
  29. Steady-State Economics, por Herman Daly
  30. Johan Scholvinck, Direutor of the UN Division for Social Policy and Development in New York, Making the Case for the Integration of Social and Economic Policy, The Social Development Review
  31. • Bernd Hayo (Georgetown University & University of Bonn), Do We Really Need Central Bank Independence? A Critical Re- examination, IDEES at the Department of Economics, College of Lliberal Arts and Sciences, University of Connecticut
       • Gabriel Mangano (Centre Walras-Pareto, University of Lausanne BFSH 1, 1015 Lausanne, Switzerland, and London School of Economics), Measuring Central Bank Independence: A Tale of Subjectivity and of Its Consequences, Oxford Economic Papers. 1998; 50: 468–492.
       • Friedrich Heinemann, Does it Pay to Watch Central Bankers' Lips? The Information Content of ECB Wording, IDEES at the Department of Economics, College of Lliberal Arts and Sciences, University of Connecticut
       • Stephen G. Cecchetti, Central Bank Policy Rules: Conceptual Issues and Practical Considerations, IDEES at the Department of Economics, College of Lliberal Arts and Sciences, University of Connecticut
  32. «Size Matters: The Standard Error of Regressions in the American Economic Review» (PDF). Econ Journal Watch 1 (2):  páxs. 331–358. 2004. Archivado del original el 25 de xunu de 2008. https://web.archive.org/web/20080625054144/http://www.econjournalwatch.org/pdf/ZiliakMcCloskeyAugust2004.pdf. Consultáu'l 10 de xunu de 2008. 
  33. Sound and Fury: McCloskey and Significance Testing in Economics. https://idees.repec.org/p/wpa/wuwpem/0511018.html. Consultáu'l 10 de xunu de 2008. 
  34. "How Accurate Are Private Sector Forecasts? Cross-Country Evidence from Consensus Forecasts of Output Growth", by Prakash Loungani, International Monetary Fund (IMF), December 2002
  35. Rappaport, Steven (1996). "Abstraction and Unrealistic Assumptions in Economics", Journal of Economic Methodology, 3(2), páxs. 215–236. Abstract, (1998). Models and Reality in Economics. Edward Elgar, p. 6, ch. 6–8.
  36. Friedman, Milton (1953), "The Methodology of Positive Economics", Essays in Positive Economics, University of Chicago Press, páxs. 14–15, 22, 31.
       • Boland, Lawrence A. (2008). "assumptions controversy", The New Palgrave Dictionary of Economics, 2nd Edition Online abstract. Accessed May 30, 2008.
  37. «Evolutionary and Institutional Economics as the New Mainstream». Evolutionary and Institutional Economics Review 4 (1):  páxs. 7–25. 2007. doi:10.14441/eier.4.7. Archivado del original el 2 de xineru de 2011. https://archive.today/20110102020540/http://www.jstage.jst.go.jp/article/eier/4/1/7/_pdf. Consultáu'l 2 d'ochobre de 2010. 
  38. «Alfred Marshall 1842–1924». The Economic Journal 34 (135):  páxs. 311–372. September 1924. doi:10.2307/2222645. 
  39. «Firm Decision-making Policy and Oligopoly Theory». The American Economic Review 65 (2, Papers and Proceedings of the Eighty–seventh Annual Meeting of the American Economic Association):  páxs. 270–279, Particularly 271. May 1975. 
  40. Philip Mirowski, More Heat Than Light: Economics as Social Physics. New York: Cambridge University Press, 1989, páxs. 377–8.
  41. Ver llista parcial partial list of publications, including peer-reviewed papers and books, on John McMurtry's Wikipedia page, as well as links to the text of several of his peer-reviewed papers and peer-reviewed secondary references analyzing and discussing his work.
  42. John McMurtry, The Cancer Stage of Capitalism. London, Pluto Books, 1999. The book is a scholarly examination and criticism of economics. The book is available for free download from several sites online, for example here [3]. (In April 2012, the author stated he is working on an updated edition.)
  43. Cox, Adam. "Blame Nobel for crisis, says author of 'Black Swan'", Reuters (2010-09-28).
  44. Taleb, Nassim Nicholas (23 d'ochobre de 2007). «The pseudo-science hurting markets».
  45. «Economics without Entrepreneurship or Institutions: A Vocabulary Analysis of Graduate Textbooks» (PDF). Econ Journal Watch 1 (3):  páxs. 515–538. 2004. Archivado del original el 25 de xunu de 2008. https://web.archive.org/web/20080625054127/http://www.econjournalwatch.org/pdf/JohanssonPractice1December2004.pdf. Consultáu'l 7 de xunu de 2008. 
  46. Sutter, Daniel, and Rex Pjesky (2007). "Where Would Adam Smith Publish Today? The Near Absence of Math-free Research in Top Journals," Econ Journal Watch, 4(2), pp. 230-240. Abstract. Retrieved 2013-04-04.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]