Finances

De Wikipedia
Bolsa de Nueva York, unu de los mayores centros financieros del mundu.

Les finances son una caña de la economía y alministración d'empreses qu'estudia l'intercambiu de capital ente individuos, empreses, o Estaos y cola incertidume y el riesgu qu'estes actividaes traen.[1] Dedicar al estudiu del llogru de capital pa la inversión en bienes granibles y de les decisiones d'inversión de los aforradores. Ta rellacionáu coles transaiciones y cola alministración del dineru.[2] Nesi marcu estúdiase la llogru y xestión, per parte d'una compañía, un individuu, o del propiu Estáu, de los fondos que precisa pa cumplir los sos oxetivos, y de los criterios con que dispón de los sos activus; n'otres pallabres, lo relativo al llogru y xestión del dineru, lo mesmo que de otros valores o sucedaneos del dineru, como lo son los título, los bonos, etc. Según Bodie y Merton, les finances "estudien la manera en que los recursos escasos asígnense al traviés del tiempu". Les finances traten, poro, de les condiciones y l'oportunidá con que se consigue'l capital, de los usos d'ésti,y les tornes qu'un inversionista llogra de les sos inversiones.[3]

L'estudiu académicu de les finances estrémase principalmente en dos rames,[4] que reflexen les posiciones respeutives d'aquel que precisa fondos o dineru pa realizar una inversión, llamada finances corporatives, y de aquel que quier invertir el so dineru dándo-ylo a daquién que quiera usar pa invertir, llamada valuación d'activos[ensin referencies]. L'área de finances corporatives estudia cómo-y convien más a un inversionista consiguir dineru, por casu, si vendiendo aiciones, pidiendo emprestáu a un bancu o vendiendo delda nel mercáu. L'área de valuación d'activos estudia cómo-y convien más a un inversionista invertir el so dineru, por casu, si mercando aiciones, emprestando/mercando delda, o acumuláu dineru n'efectivu.

Estos dos cañes de les finances estremar n'otres más. Dalgunes de les árees más populares dientro del estudiu de les finances son: Intermediación Financiera, Finances Conductistes, Microestructura de los Mercaos Financieros, Desarrollu Financieru, Finances Internacionales, y Finances de Consumidor.[5] Una disciplina apocayá creada son les neurofinanzas, caña de la neuroeconomía, encargada del estudiu de los sesgos rellacionaos col manexu de la economía.[ensin referencies]

Les finances personales son l'aplicación de les finances y los sos principios a una persona o familia nel so deséu de realizar les sos actividaes cola meyor distribución de dineru pa ello. Asina, tienen de reconocer cómo ocupar los sos ingresos n'educación, salú, alimentación, vistimienta, seguros, luxos, tresporte, etc. Tienen de tenese en cuenta los ingresos, los gastos, los aforros y siempres estableciendo los riesgos y los eventos futuros. Parte de les finances personales son los cheques, les cuentes d'aforru, les tarxetes de creitu, los préstamos, les inversiones nel mercáu de valores, los planes de xubilación, los impuestos, etc.

Conceutos clave[editar | editar la fonte]

  • Riesgu y beneficiu: Los inversores actúen nos distintos mercaos intentando llograr el mayor rendimientu pal so dineru al empar que pretenden embrivir el riesgu de la so inversión. El mercáu de capitales ufierta en cada momentu una frontera eficiente, que rellaciona una determinada rentabilidá con un determináu nivel de riesgu o volatilidá. L'inversor llogra una mayor rentabilidá esperada en cuenta de soportar una mayor incertidume. El preciu de la incertidume ye la diferencia ente la rentabilidá de la inversión y el tipu d'interés d'aquellos valores que se consideren seguros. A esta diferencia conocer como prima de riesgu.
  • El valor del dineru nel tiempu: Ante la mesma cantidá de dineru, un inversor prefier disponer d'ella nel presente que nel futuru. Por ello, el transvase intertemporal de dineru cunta con un factor de descuentu (si intercambiamos renta futura por capital presente, por casu, nun préstamu hipotecariu), o con una rentabilidá (si ìntercambiamos renta presente por renta futura, por casu, nun plan de pensiones).
  • Tasa d'interés: Defínese como'l preciu que se paga polos fondos solicitaos en préstamu, nun periodu de tiempu. Polo xeneral ye espresáu en porcentaxe y representa una tasa d'intercambiu ente'l preciu del dineru al día de güei en términos del dineru futuro.

N'España la tasa d'interés ye conocida como "tipu d'interés".

La tasa d'interés afecta direutamente'l consumu, el comerciu y l'inversión, pos parte del consumu pagar por aciu tarxetes de creitu, parte de la mercancía mercada y vendida polos comercios ye mercada a creitu, y les inversiones siempres se sofiten con préstamos bancarios o emisión de delda por aciu bonos: Al xubir la tasa d'interés el consumu y l'inversión mengüen, pos individuos y empreses atopen más difícil pagar les sos deldes; al baxar la tasa d'interés el consumu y l'inversión aumenten pol estímulu que representa pagar menos intereses. Esta rellación ente tasa d'interés, consumu ya inversión ye utilizada polos diseñadores de polítiques macroeconómiques pa manipolialos p'afectar crecedera económica, emplegu ya inflación: Pa menguar la inflación inducen un aumentu nes tases d'interés; cuando quieren aumentar l'emplegu, inducen el so amenorgamientu. Tales aiciones usualmente son llevaes a cabu por aciu el Bancu Central de cada país al establecer la llamada tasa de descuentu - la tasa d'interés a la cual empresta dineru a los bancos. Esti cambéu na tasa de descuentu impacta los costos del dineru nos bancos y, por tanto, impacta la tasa d'interés que tales bancos cobren polos sos préstamu.

  • La rellación ente lliquidez y inversión: La necesidá de cuntar con dineru líquido tantu pal intercambiu por bienes y servicios como pa realizar una inversión fai que'l mercáu de la mercancía-dineru tenga la so propia ufierta y demanda, y los sos propios costos y precios.
  • Coste d'oportunidá: Fai referencia al sacrificiu que tien de faer cualesquier axente que participe nun mercáu al decidir prescindir d'un consumu o d'una inversión pa emplegar los sos recursos, siendo estos por definición escasos, n'otru proyeutu.
  • Inflación: Procesu económicu que consiste nun aumentu continuu de los precios de la mayor parte de los productos y servicios, y, poro, d'una perda del valor del dineru pa poder adquirir esos bienes y servicios, la inflación impacta principalmente a la economía d'un país, ye'l nuevu costo de vida. La inflación tien un impautu direutu sobre la tasa d'interés: yá que la inflación amenorga'l valor del dineru, a mayor inflación, mayor ye la tasa d'interés necesaria pa compensar a un aforrador por emprestar dineru al vecín.

Clasificación[editar | editar la fonte]

Hai delles fontes de les finances, les deldes, les obligaciones, les utilidaes brutes, los préstamos a llargos plazos, el capital del préstamu, les tarxetes de creitos, los fondos de riesgos llaborales, ente otros. Estes fontes financieres son útiles en distintes situaciones y pueden clasificase con base al tiempu y el control. Una empresa puede escoyer les fontes de financiamientu alternativu. La eleición debe de ser correuta y fayadiza. Esto supón un gran retu a los xerentes de finances de les empreses. Esti procesu de seleición debe de ser analizáu y, entender toles carauterístiques de cada unu, con base a lo que precise la empresa. Pa conocer les fontes de financiamientu, ye necesariu saber cuálos son les clasificaciones de les finances. Les finances clasificar en dos rames, les finances públiques y les privaes.

Finances privaes[editar | editar la fonte]

Básicamente, esti tipu de finances tratar de la optimización de les finances a nivel personal (la familia, los aforros personales, ente otros). Tán sometíes a un presupuestu. Por casu, una persona puede financiar el so vehículu en cualquier bancu. La finanza privada ye la planificación financiera a nivel individual. Trátase del usu de los recursos monetarios, personal y familiar, considerando los acontecimientos futuros y los riesgos acomuñaos con estos.

Les finances privaes inclúin:

  • cuentes d'aforru
  • riesgos llaborales
  • planes de retiros
  • préstamos personales
  • inversiones nel mercáu de valores
  • gestión de los impuestos
  • tarxeta de creitu

Finances públiques[editar | editar la fonte]

Estes finances traten d'optimizar los oxetivos económicos d'un Estáu (inversión, PIB, déficit, superávit, ente otres), por aciu la estimación de les necesidaes futures y la asignación de fondos acordies cola disponibilidad de fondos.

Les finances públiques constitúin una caña de la economía qu'ayuda a esaminar les consecuencies de los distintos tipos d'inversiones, de los impuestos y de los gastos de los emplegaos de les empreses estatales o de los gobiernos. Tamién analiza la eficacia de los procedimientos nel desenvolvimientu téunicu de la empresa. Les finances públiques encargar de les provisiones necesaries a nivel de comerciu. Una empresa precisa constantemente capital, sobre la base de les distintes inversiones a:

Curtiu plazu[editar | editar la fonte]

Llargu plazu[editar | editar la fonte]

Medianu plazu[editar | editar la fonte]

Les inversiones al curtiu plazu utilícense pa satisfaer les necesidaes actuales d'una empresa. Les inversiones al llargu plazu son utilizaes pa l'adquisición d'activos fixos de la empresa, por casu, tierres, maquinaria, ente otres. Y les inversiones a medianu plazu inclúin les utilidaes reteníes, por casu, los préstamos temporales, cambeos na empresa, ente otres. Delles cañes de les finances públiques son:

  1. Ingresos. Los ingresos son llograos pol gobiernu al traviés de los impuestos (impuestos sobre la renta, derechu d'importación, ente otros) y les fontes non tributaries (multes y honorarios).
  2. Gastos públicos. Estos son los distintos tipos de gastos en qu'incurre'l gobiernu o empresa mientres el so correutu funcionamientu.
  3. Delda publica. Cuando'l gastu públicu d'un gobiernu entepasa los sos ingresos, el gobiernu toma emprestáu pa siguir col so correutu funcionamientu.
  4. Presupuestu. El presupuestu ye utilizáu pa determinar tolos gastos que va tener un gobiernu, mesmu que se fai de forma añal.
  5. Política fiscal. La política fiscal tien que ver col marcu políticu del gobiernu, dempués de tomar en considerancia'l gastu públicu, les víes d'ingresos del gobiernu, ente otres. Les finances xueguen un papel fundamental na organización d'un gobiernu y de una empresa. Ensin una correuta organización, los gastos pueden alzase de tal manera que la delda pública creza hasta convertise nuna delda esterna.

Referencies[editar | editar la fonte]