Capital (economía)

De Wikipedia
Capital
concepto económico (es) Traducir
valor instrumental (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

N'economía, la definición de capital nun ye específica. En sentíu estrictu, el capital ye una astracción contable: son los bienes y derechos (elementos patrimoniales del activu) menos les deldes y obligaciones (pasivu), de too lo cual ye titular el capitalista. Asina se diz que se capitaliza una empresa o s'amplía capital cuando aumenta'l so activu o mengua'l so pasivu o s'incorporen nueves aportaciones de socios o s'amenorga l'endeldamientu con terceros. Cuando'l pasivu ye cimeru al activu dizse que la unidá económica ta en situación de capital negativu (negative equity, n'inglés). Sicasí, sol enfoque vulgar, #entender por capital un pixín componente material de la producción, básicamente constituyíu por maquinaria, utillaje o instalaciones, que, en combinación con otros factores, como'l trabayu, materies primes y los bienes entemedios, dexa crear bienes de consumu.[1]

El capital tien d'estremase analíticamente de la empresa y de la xerencia, anque en munchos casos los papeles sociales de capitalista o empresariu y xerente puedan dase simultáneamente nuna mesma persona, como suel asoceder nes más pequeñes unidaes granibles.

Polo anterior, l'interés que llogra l'emprestador tien d'estremase de la ganancia que se llogra por una esitosa actividá empresaria nel mercáu, según del salariu que se recibe por una actividá pe.

Definición clásica[editar | editar la fonte]

Na economía política, el capital ye'l conxuntu de recursos, bienes y valores disponibles pa satisfaer una necesidá o llevar a cabu una actividá definida y xenerar un beneficiu económicu o ganancia particular, ta estrechamente rellacionáu col comportamientu de les persones qu'intervienen nesti aspeutu. De cutiu considérase como a encomalo de trabayu parte del capital. Tamién el creitu, yá que implica un beneficiu económicu na forma d'interés, ye consideráu una forma de capital (capital financieru).

Los bienes de capital (Capital Goods n'inglés), en contraste colos bienes de consumu, son utilizaos na producción de capital físicu. #Referir a bienes de capital real de los productos que s'utilicen na producción d'otros productos, pero nun s'incorporen a los #demás productos. Nos bienes de capital inclúyense fábriques, maquinaria, ferramientes, y diversos edificios. Son distintos de les materies primes que s'utilicen na producción de bienes. Munchos productos pueden ser clasificaos como bienes de capital o bienes de consumu acordies con l'usu, por casu los automóviles y ordenadores personales, y la mayoría d'estos bienes de capital son tamién bienes duraderos (Consumer Durables).

Los bienes de capital son tamién distintos del capital financieru. Los bienes de capital son oxetos reales de la propiedá d'entidaes (persones, gobiernos y otres organizaciones), con cuenta de llograr un rendimientu positivu de dalgún tipu de producción.

L'actividá que se realiza pue ser la producción, el consumu, la inversión, la constitución d'una empresa, etc. Cuando esti capital #destinar a la producción, #convertir n'unu de los factores de producción. El capital puede atropase col tiempu, y les sos tornes (renta) pueden ser utilizaos o reutilizaos p'aumentar el capital orixinal.

Referencies[editar | editar la fonte]