Asociación de Clubes Europeos

De Wikipedia
Asociación de Clubes Europeos
organización deportiva
Llocalización
Sede Nyon (es) Traducir
Historia
Fundación2008
Organigrama
Presidente Nasser Al-Khelaifi (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Asociación de Clubes Europeos (inglés: European Club Association - ECA) ye un órganu individual ya independiente que representa direutamente a los equipos futbolísticu europeos. Establecíu en 2008, ye l'únicu estamentu de tal índole reconocíu pola UEFA —máximu organismu européu— y al que tamién pertenecen los sos clubes miembros.[1] El so llabor ye la de protexelos y promocionalos nel fútbol europeo amás de crear un modelu d'alministración más democráticu, que enfatizaría el papel clave en dichu ámbitu.[2]

Ente los sos miembros, 220 a fecha de 2017, hai siquier un club por caúna de les 53 federaciones nacionales como ente representante, establecíu en función de distintos criterios y siendo reconocíu pol restu de miembros.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Antecedentes y contestu del fútbol europeo[editar | editar la fonte]

Los oríxenes del estamentu asítiase nel añu 2000 cuando dalgunos de los clubes más influyentes y poderosos del fútbol europeo entamar pa formar un grupu priváu denomináu G-14, debíu al númberu de miembros que lu conformaben, pa velar por unos intereses propios que consideraben perxudicaos so les entós establecíes regulaciones tanto a nivel continental y mundial. Los equipos iniciales na so formación fueron: el Real Madrid Club de Fútbol y el Futbol Club Barcelona d'España, la Juventus Football Club, l'Associazione Calcio Milan y el Football Club Internazionale Milano d'Italia, el Liverpool Football Club y el Manchester United Football Club d'Inglaterra, el Fußball-Club Bayern München y el Ballspielverein Borussia d'Alemaña, el Paris Saint-Germain Football Club y l'Olympique de Marseille de Francia, l'Amsterdamsche Football Club Ajax y el Philips Sport Vereniging de los Países Baxos, y el Futebol Clube do Porto de Portugal.

Ampliáu darréu a más clubes anque ensin esprendese de la so denominación orixinal, surdió principalmente pa protexese ante los mandatos UEFA y FIFA sobre la cesión obligatoria de xugadores a les seleiciones nacionales, circunstancia na qu'estos clubes víense más perxudicaos debíu al altu númberu de xugadores seleccionables que teníen.

Arriendes de ello establecieron crear una política de proteición por dicha lliberación de xugadores, esixendo compensaciones económiques que cubrieren a los sos xugadores en casu de que resultaren mancaos en dichu periodu o que la so convocatoria repercutiera na imposibilidá de participar en dalgún alcuentru de cualesquier índole col so club, quien ye resumides cuentes el que caltién al xugador.[3]

“Nós pagámos-y el sueldu a los xugadores por dolce meses, pero otros llevar a los nuesos emplegaos y usar pa ganar dineru, ensin que recibamos nada a cambéu. Los clubes tienen de ser escuchaos.”

Amás encamentaben por que planiárase un calendariu de seleiciones col fin de prever diches convocatories y que dexe al xugador apostar los partíos de la so seleición ensin ver afeutáu'l rendimientu y participación col so club, daqué finalmente aceptáu por FIFA, organismu col que caltuvieron les sos mayores disputes.

Discrepancies cola FIFA y disolución del grupu[editar | editar la fonte]

Dende la so creación, les polítiques del grupu fueron refugaes pol entós presidente de la FIFA Joseph Blatter, al dir, según él, en contra del espíritu de la competitividá llibre, y de querer monopolizar les competiciones internacionales. Mientres Blatter velaba por una xusta competitividá deportiva a nivel internacional —principalmente en seleiciones nacionales, asuntu que siempres priorizó l'organismu—, el G-14 buscaba defender los intereses financieru y deportivu de los clubes, como'l de les sos inversiones, y principalmente el de los xugadores, los sos mayores activos.

L'organismu reclamó 860 millones d'euros a la FIFA polos daños sufiertos polos 18 clubes del grupu mientres los postreros 10 años al traviés del abogáu del grupu Jean-Louis Dupont, llevando'l casu a los tribunales.

El cambéu na presidencia de la UEFA, entós en manes de Michel Platini, facilitó que se llegara a un alcuerdu pol que la FIFA y la UEFA pa compensar económicamente a los clubes que vencieren a los sos xugadores a les seleiciones internacionales en cuenta de la disolución del propiu G-14,[4] dando pasu a una collaboración ente los estamentos so otru grupu.

Nacencia de la ECA[editar | editar la fonte]

Creada nel grupu de soluciones G-14 en xineru del añu 2008 según nel Fórum Européu de Clubes UEFA alministráu por Karl-Heinz Rummenigge,[5][6] l'Asociación Europea de Clubes quedó oficialmente establecida cola firma del Memorándum d'alcuerdu ente la UEFA y la ECA del 21 de xineru del añu 2008. Mientres la primer Asamblea Xeneral de la ECA, que tuvo llugar nos díes 7 y 8 de xunetu del añu 2008 na sede de la UEFA asitiada en Nyon (Suiza), Karl-Heinz Rummenigge foi oficialmente escoyíu pal puestu de Presidente de la ECA.

“The creation of the ECA paves the way for harmony to return to football between the governing bodies and the clubes. After being elected and confronting the problems in football, I said that the game, that dialogue and the exchange of ideas was the solution. I now count on you, football counts on you, UEFA counts on you, and the youth of today counts on you.”
“Normally with agreements there are winners and losers but this time everyone is a winner.”


“La creación de la ECA abre'l camín escontra l'harmonía pa volver al fútbol ente los estamentos reguladores y los clubes. Dempués de ser escoyíu y confrontar los problemes nel fútbol, dixi que'l xuegu, esi diálogu y l'intercambiu d'idees yera la solución. Agora cuentu con ustedes, el fútbol, la UEFA y la mocedá de güei cunta con ustedes.” (Michel Platini, presidente de la UEFA)
De normal colos alcuerdos hai ganadores y perdedores, pero esta vegada toa'l mundu ye un ganador.” (Karl-Heinz Rummenigge, presidente de la ECA)
Declaraciones de los implicaos tres la so creación. Nyon. 21 de xineru de 2008[2]

L'Asociación Europea de Clubes adoptó la estructura organizativa según el procesu de seleición paecíu a los que tenía como base'l Fórum de Clubes Europeos, consistiendo en 102 miembros escoyíos cada 2 años.[7]

Estructura[editar | editar la fonte]

Tres la creación de l'Asociación Europea de Clubes en xineru del añu 2008, conviénose que la ECA y les sos 16 miembros-fundadores fueren representaos temporalmente pola Xunta de la ECA hasta'l momentu de la convocatoria de la siguiente Asamblea Xeneral a la fin de la temporada, na que tuvo llugar la eleición del nuevu Conseyu d'Alministración. Decidíu, qu'amás de los cuatro representantes nomaos pol Conseyu d'Alministración pal Conseyu de Desarrollu del Fútbol Profesional de la UEFA (PFSC), la Xunta de la ECA tuviera formada por once miembros. L'asociación tenía tamién que garantizar la metá de los miembros de la Comisión de Xuegos de los Clubes UEFA.[6]

Dende'l principiu de la cadencia 2013-15, representó a 214 equipos, de los que 105 son miembros ordinarios, y 109 asociaos, y de éstos siquier unu d'ellos pertenez a una de les 53 federaciones UEFA. La cifra exacta de clubes-miembros ordinarios de les federaciones individuales queda definida cada dos años a la fin de la temporada UEFA en base al ranking de les federaciones miembro UEFA d'alcuerdu a la siguiente regla:


Ranking UEFA de la Federación Miembros ordinarios ECA
de 1 a 3 5
de 4 a 6 4
de 7 a 15 3
de 16 a 28 2
de 29 a 53 1


Al rematar l'Asamblea Xeneral en setiembre de 2013, les autoridaes de la Direición Executiva de la ECA presentáronse como sigue: Karl-Heinz Rummenigge (Presidente; F. C. Bayern), Umberto Gandini (I Vicepresidente; A. C. Milan), Sandro Rosell (II Vicepresidente; F. C. Barcelona), Evgeni Giner (III Vicepresidente; P. F. K. TSSKA), Ivan Gazidis (Arsenal F. C.), Pedro López Jiménez (Real Madrid C. F.), Andrea Agnelli (Juventus F. C.), Jean-Michel Aules (Olympique Lyonnais), Diogo Brandão (F. C. Porto), Theodoros Giannikos (P. A. Y. Olympiakós), Edwin van der Sar (A. F. C. Ajax), Michael Verschueren (R. S. C. Anderlecht), Jakub Otava (A. C. Sparta Praha), Zoran Mamać (G. N. K. Dinamo Zagreb) y Ausrys Labinas (F. K. Ekranas).

Na composición de l'Asociación Europea de Clubes entren múltiples temes, ente ellos el grupu de trabayu, paneles d'espertos y la comisión. Presentándose como sigue:

Grupos de trabayu y paneles d'espertos[editar | editar la fonte]

Dende'l principiu de la esistencia de la ECA, los Grupos de Trabayu constituyeron una piedra angular de la estructura organizativa de l'Asociación. Viviegamente garanticen sofitu y asesoramientu pa la Direición Executiva de la ECA según los representantes de l'Asociación participantes nes comisiones o los grupos de trabayu al nivel UEFA, FIFA o Xunión Europea. La so participación ye clave y estratéxica pa la organización. Amás, conducen les xuntes de los miembros según son responsables de la comunicación desafíos o oportunidaes.[8] Tolos grupos de trabayu compónense tantu de clubes - miembros ordinarios como de clubes - miembros acomuñaos de toles cuatro categoríes. Los cinco grupos de la ECA tán formaos por: Grupu de Trabayu d'asuntos de los Xuegos, Grupu de Trabayu d'asuntos Financieros, Grupu de Trabayu d'asuntos de les Rellaciones Institucionales, Grupu de Trabayu d'asuntos de Marketing y Comunicación y Grupu de Trabayu d'asuntos de la Mocedá.[8]

Paecíu a los Grupos de Trabayu, los Paneles d'Espertos de la ECA según la Comisión constitúin un sofitu pa la Direición Executiva y tán formaos por espertos especiales procedentes de diversos clubes miembros de la ECA.

Los miembros de cada Panel y Comisión son nomaos pola Direición Executiva de la ECA y actúen como órganos consultivos. Anguaño, la ECA ta compuesta pol siguiente Panel d'Espertos y Comisión: Panel d'Asesoramientu Xurídicu, Panel d'asuntos d'Estatutos, Panel Financieru Fair Play, Comisión del Diálogu Social y Comisión d'asuntos de Fútbol Femenín.

Alcuerdos[editar | editar la fonte]

Como grupu socesor del G-14, siguió comprometíu col so defensa particular de los derechos de los clubes nel territoriu européu. Hai de solliñar qu'en marzu de 2006 presentó una propuesta pa sustituyir el formatu de la Lliga de Campeones —la máxima competición a nivel de clubes—, abogando porque cada miembru tuviera asegurada la so participación cada temporada y plantegóse la posibilidá de crear una Superliga Europea.

Foi conforme al Memorándum d'alcuerdu robláu pola UEFA nel añu 2008, cuando l'Asociación de Clubes Europeos quedó reconocida como organización independiente en representación de dichos intereses. Nel marcu del Alcuerdu, la UEFA aceptó cada cuatro años asignar una cuota llograda del cupu d'ingresos de la Eurocopa pa la federación y clubes que contribuyeron al ésitu de la competencia. L'importe destináu pa tresferir pola EURU 2008 asciendió a 43,5 millones d'euros, col pagu averáu de 4000 euros efectuáu sobre la base de "acaldía del xugador nel tornéu".[5] Tamién s'establecieron los primeros planes pa una serie de compromisos colos clubes per parte d'UEFA y FIFA, incluyendo les contribuciones financieres pa los xugadores participantes nos Campeonatos d'Europa y los Campeonatos del Mundu, cola condición de que los sos respeutivos órganos aprobar.[9]

El 22 de marzu del añu 2012 ECA y UEFA roblaron un memorándum d'alcuerdu anováu pal periodu 2012-18 con motivu del XXXVI Congresu Ordinariu de la UEFA. Esti memorándum foi robláu polos entós presidentes de la ECA Karl-Heinz Rummenigge y de la UEFA Michel Platini. El so oxetivu yera abrir el camín pa una rellación granible ente los equipos d'Europa y el so organismu rector pa contribuyir a un meyor equilibriu ente'l fútbol nacional y el de clubes. El nuevu alcuerdu sustituyó al del añu 2008 y tendría vixencia hasta'l 30 de mayu del añu 2018 con cuatro puntos clave.[10]

Calendariu internacional[editar | editar la fonte]

El calendariu internacional foi una tema clave nes conversaciones, implicando la lliberación obligada de los representantes de los países colos sos clubes nos términos señalaos. Con vixencia pa los años ente 2014 y 2018 basar nuna propuesta concreta empobinada pola ECA y foi creáu gracies al esfuerciu d'un grupu de trabayu especial integráu por representantes de la ECA, EPFL, FIFPro y UEFA. Los encamientos ellaboraos pol grupu de trabayu que foi aprobáu pola FIFA, ufiertaben un sistema más equilibráu de nueve encuentros dobles nun periodu de dos años ensin xugar un solu partíu amistosu, beneficiando tanto a los clubes como a les seleiciones.[10]

Seguridá salarial[editar | editar la fonte]

El programa de proteición de los clubes, primeramente introducíu como costu de la UEFA pa la EURU 2012 de Polonia y Ucraína foi asumíu y ta financiáu pola FIFA dempués d'aprobalo en Budapest en mayu del añu 2012.[11] El programa toma a tolos clubes qu'apurren xugadores a los partíos marcaos nel calendariu internacional, incluyendo la obligación de la FIFA d'asegurar el tornéu de fútbol de los Xuegos Olímpicos.[10] El programa de proteición ta previstu pa compensar a los clubes cuando un xugador na so seleición nacional sufra una mancadura física casual, quitándo-y temporalmente de la so actividá deportiva. Los xugadores tán aseguraos por un máximu d'un añu una vegada termináu'l periodu d'aplazamientu (= día de la mancadura + 27 díes) por una cuota máxima de 7 500 000 euros.[12]

Repartu de beneficio UEFA[editar | editar la fonte]

Conforme al yá citáu memorándum d'alcuerdu ente ECA y UEFA del añu 2008, el so comité executivu aprobó partir les reserves de 43,5 millones d'euros tres la Eurocopa de Suiza y Austria y 55 millones d'euros tres la Eurocopa 2012 de Polonia y Ucraína.[13] Dempués de la renovación del alcuerdu, el beneficiu de los clubes qu'apurrieron futbolistes a la Eurocopa 2012 en Polonia y Ucraína aumentó hasta los 100 millones d'euros. Esta suma ampliar hasta los 150 millones d'euros pola EURU 2016 de Francia.[10] En vista de los beneficios crecientes recibíos polos clubes, UEFA y ECA ellaboraron un mecanismu nuevu de repartu de beneficios. El so principal oxetivu yera establecer un sistema xusto y equilibrao, amás de garantizar mayores ingresos pa tolos clubes en comparanza con ediciones anteriores y a un mayor númberu de clubes por que reciban parte de los beneficios. Tres l'EURU 2012 la cuantía foi partida equitativamente ente'l tornéu final (60%) y la fase de clasificación (40%). Gracies al nuevu mecanismu de distribución hasta 578 clubes recibieron la so respeutiva compensación de la UEFA por dexar xugadores al tornéu. Ello supunxo un aumentu cuantitativu en comparanza con 2008, tres la que solo 181 equipos recibieron beneficios económicos.[10]

Alministración[editar | editar la fonte]

Finalmente l'alcuerdu reforzó l'aportación de los clubes nel procesu decisivu de la UEFA. Nel futuru, les voces de los clubes han de ser tomaes bien en cuenta col compromisu de dambes partes de nun tomar nenguna decisión direuta qu'afecte a los clubes ensin el so anterior consentimientu. Los representantes de la ECA nomaos pertenecen a la xunta executiva del comité de xuegos de los clubes UEFA y del conseyu d'estratexa pal desarrollu del fútbol profesional UEFA.[10]

Lliga Europea de la ECA[editar | editar la fonte]

Tantu dende l'orixinal G-14 como dende l'actual ECA, los clubes miembros abogaron por crear una Lliga Europea o Superliga a nivel continental que sustituyera a l'actual Lliga de Campeones de la UEFA. Buscando una mayor retribución económica amás de proyeutar una competición qu'atraería un mayor númberu d'ingresos y patrocinadores más consonantes cola proyeición actual del fútbol que crecería tamién no deportivo, los consideraos clubes más importantes o influyentes del continente européu son favorables a esi camín como asina manifestó'l so presidente Karl-Heinz Rummenigge:[14]

“Nun tendríamos d'escluyir que nel futuru pueda crease un campeonatu européu colos grandes clubes d'Italia, Alemaña, España, Inglaterra y Francia; yá seya al traviés de la UEFA o nuna organización privada qu'acoyería a una ventena d'equipos. Los meyores clubes son cada vez más fuertes al respeutive de los otros nos grandes campeonatos y otru campeonatu yá ta naciendo más allá de la Lliga de Campeones.”
Karl-Heinz Rummenigge. 21 de payares de 2016. Milán

Les declaraciones, producíes tres el conseyu sobre'l Fair-Play financieru de la UEFA y que dichos clubes consideren restrictivu nos sos intereses yá que se ven coaccionaos les sos inversiones en beneficiu d'una supuesta equidad deportiva con otros clubes de menor repercusión, fueron una de les primeres manifestaciones públiques d'estos clubes en favor de la Lliga Europea. Magar ye ciertu que la citada midida de la UEFA, según otres como'l repartu d'ingresos nes sos competiciones —n'especial el Market pool—, suxetes a la mesma polémica, van en beneficiu d'un bien común pa tolos equipos, ye ciertu que'l potencial de los grandes equipos vese recortáu dándose la comparancia con otros deportes de menor repercusión a nivel mundial y que reciben mayores ingresos:[14]

“La Lliga de Campeones vale 1.500 millones d'euros en derechos de televisión frente a los cuasi 7.000 millones de la NFL. Los estudios de mercáu demuestren que de los 2.000 millones d'aficionaos al deporte nel mundu, 1.600 son fans del fútbol y namái 150 millones ser de fútbol americano. Hai que cavilgar avera del potencial inexplorado nos formatos actuales de competición nel fútbol”
Andrea Agnelli, presidente de la Juventus F. C.. 21 de payares de 2016. Milán

Magar l'aspeutu económicu ye solu unu de los motivos espuestos pol organismu pa la creación de la denomada popularmente como Superliga, la so nacencia atopa nos citaos menores equipos a los sos mayores detractores xunto con federaciones y estamentos de les lligues nacionales respeutives les cualos veríen amenorgaes sustancialmente los sos ingresos y patrocinadores pudiendo llegar a poner en peligru la subsistencia de munchos clubes.[15] Magar ello, la ECA manifiesta repetidamente que ye un camín nel que tán trabayando,[16] y que puede ver la lluz nel añu 2021. Bastante ye que, dende la Lliga de Campeones de la UEFA 2004-05 tolos finalistes de la competición son integrantes de la ECA y atópense dientro de los venti clubes que se citen como postulantes a crear la Superliga, circunstancia na que tamién basen la so decisión, reafitando la diferencia d'estos con respectu al restu de clubes.

En tal sentíu la UEFA estudió'l casu xunto a la ECA nel branu de 2016, dando como resultáu a una reestructuración de la Lliga de Campeones pa les ediciones a partir de la temporada 2018-19 y vixentes hasta 2021, periodu na que los grandes equipos de les consideraes cuatro meyores lligues d'Europa van tener de manera asegurada cuatro places fixes pa la competición, una midida del organismu européu pa retrasar la so dixebra que se preve pa dichu 2021.[15][16] Poniendo como espeyu a l'anovada Eurolliga de baloncestu,[17] onde se conceden unes llicencies de participación fixa a los meyores clubes, o la Premier League d'Inglaterra —onde yá se produció una dixebra al respeutive de la federación pa formar l'actual lliga privada— la ECA y l'UEFA atópase en diálogos pa llegar al meyor términu tantu pa los clubes ECA como pal restu de les UEFA y llevar una transición lo más pacífica posible.[16]

Magar les discrepancies abógase por que la UEFA acepte dientro del so marcu la competición, magar nun ye necesariu pa creala.[n 1] Mesmu casu asocedió nos entamos de l'actual Lliga de Campeones, promovida pol diariu L'Équipe, por cuenta de la repercusión y aceptación que produció la idea finalmente la UEFA decidió auspiciarla y entamala. En asitiándose dalgunos de los primeros pasos o atopase en procesu, como amenorgar les distintes lligues nacionales a un máximu de 18 equipos, o que toa federación atópese representada nel organismu, casu yá producíu, búscase que l'impautu seya lo menos perxudicial pa les competiciones afeutaes. Los mercaos cada vez más globalizaos abren la posibilidá a otres posibilidaes, como que seya financiada o apostada inclusive en territorios como América o Asia, cuntando con clubes de tol mundu, o contemplando inclusive otra posibilidá de crear una competición con 64 participantes en fundiendo Lliga de Campeones y Lliga Europa a nivel continental,[18] como alternatives a la Superliga. En cualesquier lo refieren como'l pasu inevitable que va dar el fútbol nos próximos años:[19][17][20][21][22]

“En pocos años vamos ver una competición mundial de fútbol. Ye daqué que yá naide puede detener. Va Ser una fiesta esclusiva pa unos pocos afortunaos, pa les marques más importantes de fútbol nel mundu”
Jacco Swart, direutor de l'Asociación de Lligues Profesionales Europees Profesionales (EPFL). 2016. Declaraciones al diariu Daily Mirror.
“Veo más desenvolviéndose una Lliga Europea col tiempu en llugar de qu'un equipu sala del país. Les lligues nacionales van sobrevivir, pero seique en diez años, va haber una Lliga Europea. Nun toi seguro al 100% de que tenga razón, pero siento que dientro del nuesu xuegu hai delles voces detrás de la escena que vienen faer daqué al respeutu, especialmente si les regles vuélvense demasiáu restrictives pa estos clubes. Personalmente, creo namái nel méritu deportivu, polo que, si créase una lliga asina, tien que ser por ascensos y descensos, anque ye práuticamente bien malo de resolver y nun queremos matar a les lligues nacionales. Los equipos tendríen que xugar tantu na Lliga Europea a metá de selmana como na lliga nacional les fines de selmana. Significaría que toos estos equipos tendríen dos equipos. La forma en que vamos económicamente ye qu'inclusive'l dineru que vien de la Lliga de Campeones nun va ser abonda pa dellos clubes porque gasten demasiáu dineru. Los ingresos son básicamente propiedá de la UEFA y distribúin el dineru a los clubes.”
Arsène Wenger, direutor téunicu del Arsenal Football Club. 2009. Londres.
“Nun ye una cosa fácil de faer por causa de a quién tendríes qu'escluyir pero oyí falar d'un proyeutu que tienen yá nuna cierta clase de caxa. La evolución va facer con seguridá, creo nuna Lliga Europea. Gustaríame ver más calidá nel xuegu, y menos partíos signifiquen más calidá. Esto ye daqué que s'aldericó munches vegaes, pero'l futuru va ser daqué asina. La xente nun vien a los estadios cada partíu porque si hai unu cada trés díes ye difícil, ye necesariu faelos más esclusivos y más especiales. ¿Por qué tol mundu ama la Lliga de Campeones? Ye porque ye esclusiva. Inclusive si la ganes, solo xuegues trelce partíos nesa competición nuna temporada. La Lliga de Campeones podría convertise na copa eliminatoria de la Lliga Europea, que sería la verdadera competición europea, o como quiera que la llames. Poro, al igual que'l Scudetto y la Coppa Italia y la Premier League y FA Cup usté tendría la Lliga Europea y la Copa d'Europa. Hai menos partíos, y tolos meyores xugadores del mundu taríen arreyaos. Sería como la NBA del fútbol. Respectu al futuru de la Lliga Europa de la UEFA, yá yera una competencia en cayente, y nun se ve como importante. Creo que los fans pueden dicir meyor que naide. Volvióse menos significativa nos últimos años. Si los aficionaos tán contentos cuando'l so equipu ta na Lliga Europa, entós seique nun ye necesariu camudar. Pero ye obviu que si tuviera clubes más importantes nesa competencia, volveríase más curiosa pa toos. Sería bonu tener esa sensación de va venti años cuando la Copa de la UEFA foi grande y bien importante, pero ye más fácil dicilo que faelo. Seique podría amenorgase la Lliga de Campeones pa faer qu'eso asoceda, ya inclusive dar al ganador de la Lliga Europa un llugar na Lliga de Campeones definitivamente ayudaría. Pero la UEFA tien que decidir cómo quieren cortar el pastel y partir el dineru. La diferencia nes finances ente los dos ye una cuestión importante, y establecer l'incentivu ye d'ellos.”
Clarence Seedorf, ex-xugador de l'Associazione Calcio Milan. 21 de febreru de 2009. Milán.
“Nun creo que'l Celtic F. C. y el Rangers F. C. treslladar a la Premier League inglesa. Creo que va haber dos lligues europees dientro de diez años o más y ellos van tar nelles. Esa ye la forma en que creo que va dir. Nun ye la opinión de la SFA, ye la mio opinión, creo que 38 clubes europeos van dixebrase y van faer dos divisiones y los dueños van faer tolo posible pa consiguir el patrociniu y el dineru de la televisión ellí. Esa ye la forma na que creo que dichos clubes van allegar, y tenemos qu'aseguranos de que'l fútbol escocés tea nuna posición saludable antes de llegar a esi puntu.”
Gordon Strachan, seleccionador de Escocia. 10 d'abril de 2013. Declaraciones al diariu The Telegraph

Miembros[editar | editar la fonte]

Fundadores[editar | editar la fonte]

Miembros Fundadores ECA
Real Madrid C. F. F. C. Barcelona
Bandera d'Italia A. C. Milan Bandera d'Italia Juventus F. C.
Bandera de Inglaterra Manchester United F. C. Bandera de Inglaterra Chelsea F. C.
Bandera d'Alemaña F. C. Bayern Bandera de Francia Olympique Lyonnais
Bandera de Portugal F. C. Porto Bandera de Países Baxos A. F. C. Ajax
Bandera de Bélxica R. S. C. Anderlecht Bandera de Croacia G. N. K. Dinamo Zagreb
Bandera de Grecia P. A. Y. Olympiakós Bandera de Dinamarca F. C. København
Bandera d'Escocia Rangers F. C. Bandera de Malta Birkirkara F. C.

Ordinarios / Asociaos 2015-16[editar | editar la fonte]

A fecha de 2016 los miembros estremar según la tabla amiesta.[23]

Nota: indicaos en negrina los miembros ordinarios. El restu son acomuñaos.

Federación Miembros Ordinarios / Asociaos
Bandera d'Albania Albania Kukesi - Vllaznia - Tirana
Bandera d'Andorra Andorra FC Santa Coloma - Sant Julià
Bandera d'Armenia Armenia Pyunik - Banants
Bandera de Austria Austria Red Bull Salzburg - Austria Wien - Rapid Wien - Sturm Graz
Bandera d'Azerbaixán Azerbaixán Qarabağ - Neftchi - AZAL
Bandera de Bielorrusia Bielorrusia BATE Borisov - Dinamo Minsk - Shakhtyor Soligorsk
 Bélxica Anderlecht - Club Brugge - Genk - Standard Liège - Gent
Bandera de Bosnia y Herzegovina Bosnia y Herzegovina Željezničar - Sarajevo - Široki Brijeg
 Bulgaria Levski Sofia - Ludogorets Razgrad
Croacia Dinamo Zagreb - Rijeka - Hajduk Split
 Xipre APOEL - Apollon Limassol - Anorthosis Famagusta - Omonia Nicosia
 Chequia Viktoria Plzeň - Sparta Prague - Slovan Liberec - Slavia Prague - Teplice
Dinamarca Copenhagen - Esbjerg fB - Nordsjælland - Odense - Brøndby - Aalborg - FC Midtjylland
Bandera de Inglaterra Inglaterra Manchester United F. C. - Chelsea F. C. - Arsenal F. C. - Liverpool F. C. - Manchester City F. C. - Tottenham Hotspur F. C. - Aston Villa F. C. - Everton F. C. - Newcastle United F. C. - Leicester City F. C.
 Estonia Levadia Tallinn - Flora Tallinn
 Islles Feroe HB Torsḥavn - EB/Streymur - B36 Torsḥavn - NSÍ Runavík
 Finlandia HJK Helsinki - FC Inter Turku
 Francia Olympique Lyonnais - Olympique Marseille - Paris Saint-Germain - Lille - AS Monaco - F. C. Girondins des Bordeaux - Montpellier - Rennes - Saint-Étienne
 Xeorxa Dinamo Tbilisi
Bandera d'Alemaña Alemaña F. C. Bayern - F. C. Gelsenkirchen-Schalke - B. V. Borussia - Bayer Leverkusen - VfL Wolfsburg - Werder Bremen - VfB Stuttgart - Borussia Mönchengladbach - Eintracht Frankfurt - Hannoverscher S. V. - Hamburger S. V.
Grecia P. A. Y. Olympiakós - Panathinaikos - PAOK - Atromitos - Asteras Tripolis
Bandera d'Hungría Hungría Videoton - Debrecen - Budapest Honvéd - Ferencváros
 Islandia FH - KR Reykjavík - Keflavík
 Israel Hapoel Tel-Aviv - Maccabi Tel-Aviv - Maccabi Haifa - Bnei-Yehuda
 Irlanda Shamrock Rovers FC - St Patrick's Athletic
 Italia F. C. Internazionale - A. C. Milan - Juventus F. C. - S. S. C. Napoli - A. C. F. Fiorentina - A. S. Roma - U. C. Sampdoria - Udinese Calcio
 Kazakstán Aktobe - F. K. Astana - F. K. Shakter Karaganda - FC Irtysh Pavlodar
Letonia Ventspils - Skonto
 Lituania Žalgiris - Sūduva
 Liechtenstein F. C. Vaduz
 Luxemburgu F91 Dudelange - Grevenmacher
 Macedonia del Norte Rabotnički - Vardar - Shkëndija
 Malta Valletta - Birkirkara
 Moldavia Xérif Tiraspol - Zimbru Chişinăo - Dacia Chişinăo
Montenegru Montenegru Budućnost Podgorica - Zeta
 Países Baxos Philips S. V. - A. F. C. Ajax - AZ Alkmaar - Twente - Feyenoord - Heerenveen - Utrecht - Vitesse Arnhem
Bandera d'Irlanda del Norte Irlanda del Norte Linfield - Cliftonville - Crusaders FC - Glentoran FC
Noruega Rosenborg B. K. - Molde F. K. - Strømsgodset I. F. - Lillestrøm S. K. - Vålerenga I. F. - Viking F. K.
 Polonia Lech Poznań - Legia Warsaw - Wisła Kraków - Ruch Chorzów - Śląsk Wrocław
 Portugal S. L. Benfica - S. C. Portugal - F. C. Porto - S. C. Braga - C. S. Marítimu
 Rumanía F. C. Steaua București - C. F. R. Cluj - F. C. Astra Giurgiu - C. S. Pandurii Târgu Jiu
 Rusia P. F. K. TSSKA Moskva - F. K. Zenit St. Petersburg - Rubin Kazan - F. K. Spartak Moskva - F. K. Lokomotiv Moskva - Hansa Rostok
 San Marín Tre Penne - Murata - Tre Fiori
bandiera Escocia Celtic F. C. - Motherwell F. C. - Aberdeen F. C. - Heart of Midlothian F. C. - Rangers[n 2][24]
 Serbia F. K. Partizan - F. K. Crvena Zvezda - F. K. Vojvodina
 Eslovaquia Slovan Bratislava - Žilina - Ružomberok - Trenčín
 Eslovenia Maribor - NK Olimpija Ljubljana - Domžale
 España Real Madrid C. F. - F. C. Barcelona - Atlético de Madrid - Sevilla F. C. - Valencia C. F. - Villarreal C. F. - Athletic Club - Málaga C. F. - Real Sociedad
 Suecia I. F. Elfsborg - Malmö F. F. - Helsingborg I. F. - Djurgården I. F. - I. F. K. Göteborg - A. I. K.
 Suiza B. S. C. Young Boys - F. C. Basel - F. C. Sion - F. C. Zürich - F. C. Thun - Grasshopper
 Turquía Fenerbahçe S. K. - Beşiktaş J. K. - Trabzonspor - Galatasaray S. K. - Bursaspor
 Ucraína F. K. Shakhtar Donetsk - F. K. Dynamo Kyiv - F. C. Chornomorets Odesa[25] - F. C. Dnipro Dnipropetrovsk
 Gales The New Saints F. C. - Bangor City F. C.

Publicación[editar | editar la fonte]

Informe de Responsabilidá Social y de la Comunidá

En setiembre del añu 2011, l'Asociación Europea de Clubes publicó'l so primer Informe de Responsabilidá Social y de la Comunidá. L'oxetivu d'esta publicación foi amosar l'acción beneficiosa de los clubes de fútbol nos campos de la Comunidá y la Responsabilidá Social. L'informe ye la escoyeta de 54 proyeutos de clubes - miembros de la ECA. Estos sorrayen que'l fútbol, como tol deporte, xueguen un papel bien importante na sociedá y l'educación.

Boletín Xurídicu de la ECA

Dende l'añu 2011, l'Asociación Europea de Clubes edita añalmente un Boletín Xurídicu, nel que presenta los más importantes y marcaos problemes llegales, colos que breguen los representantes de los clubes. Esto boletinos tienen como oxetivu asegurar el sofitu y l'asesoramientu a los clubes por que faigan frente a los problemes particulares el campu de la compensación pol entrenamientu, problemes alministrativos de los clubes, la propiedá de terceros, etc....

Informe ECA sobre l'Academia Xuvenil n'Europa

En setiembre del añu 2012, la ECA publicó un informe sobre l'Academia Xuvenil n'Europa,[26] que sirve como puntu de referencia y asegura una mirada comparativa de distintos métodos y filosofíes d'academia xuvenil en toa Europa.

Guía pa la Xestión de Clubes de la ECA

La Guía pa la Xestión de Clubes de la ECA ta construyida como un mosaicu de partes descriptives entrepolaes con exemplos, lleiciones clave aprendíes y pequeños estudios de casos qu'axuntemos al traviés d'un gran númberu d'entrevistes y visites a clubes. Esti enfoque fai que la guía incluya tolos exemplos posibles sobre les actividaes reales d'un club, tantu pa funcionar como plataforma onde intercambiar esperiencies de los clubes pa referencia individual, como pa dexar a los clubes aprender unos d'otros. Esti enfoque mistu constitúi'l métodu principal a la de presentar el material na guía

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes EMPECIPIO
  2. 2,0 2,1 2,2 Páxina oficial de la ECA (ed.): «ECA Vision». Consultáu'l 5 de febreru de 2017.
  3. BBC (ed.): «¡Partidazu!: Fifa vs G14». Consultáu'l 5 de xineru de 2017.
  4. Diariu Marca (ed.): «Los clubes van recibir 174 millones por dexar xugadores a escoyer». Consultáu'l 6 de febreru de 2017.
  5. 5,0 5,1 ArabianBusiness (ed.): «UEFA hails creation of European Club Association» (inglés). Consultáu'l 4 de febreru de 2017.
  6. 6,0 6,1 Agreement heralds new yera in football
  7. uefa.com: European Club Forum
  8. 8,0 8,1 ECA Working Groups
  9. Páxina oficial de la FIFA (ed.): «Victory for football as a whole» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 18 de xunetu de 2009. Consultáu'l 2 de febreru de 2017.
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 10,5 Páxina oficial de la ECA (ed.): «ECA Memorandum of Understanding 2012» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 13 de xunetu de 2014. Consultáu'l 4 de febreru de 2017.
  11. Páxina oficial de la FIFA (ed.): «FIFA Congress fully backs reform process» (inglés). Consultáu'l 3 de febreru de 2017.
  12. Páxina oficial de la ECA (ed.): «UEFA and ECA Memorandum of Understanding 2012» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 14 d'ochobre de 2013. Consultáu'l 3 de febreru de 2017.
  13. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Memorandum of Understanding 2008» (inglés). Consultáu'l 3 de febreru de 2017.
  14. 14,0 14,1 Diariu Sport (ed.): «lliga europea-con-venti-clubes-4812954 Rummenigge propón una Lliga europea con 20 clubes». Consultáu'l 6 de febreru de 2017.
  15. 15,0 15,1 Diariu El País (ed.): «La Champions reformar pa frenar la Superliga europea». Consultáu'l 6 de febreru de 2017.
  16. 16,0 16,1 16,2 Diariu Público (ed.): «La Superliga europea de fútbol va ser una realidá en 2021». Consultáu'l 6 de febreru de 2017.
  17. 17,0 17,1 Diariu Marca (ed.): «La Superliga europea que ta en camín». Consultáu'l 6 de febreru de 2017.
  18. Diariu L'Economista (ed.): «Asina ye la Superliga europea de 64 equipos alternativa a la Champions que financiaríen dende China». Consultáu'l 6 de febreru de 2017.
  19. Diariu L'Economista (ed.): «seis continentes-asi-sera-la-Superliga-que-pretende-sustituyir-a-la-Champions-pa-2021.html 22 equipos de seis continentes: asina va ser la Superliga que pretende sustituyir a la Champions pa 2021». Consultáu'l 6 de febreru de 2017.
  20. David Hytner (17 d'agostu de 2009). The Guardian (ed.): «European super league will be here in 10 years, says Arsène Wenger» (inglés). Consultáu'l 3 de febreru de 2017.
  21. BBC (ed.): «Seedorf prediz el futuru del fútbol europeo» (inglés). Consultáu'l 3 de febreru de 2017.
  22. Martyn Ziegler, Ronnie Esplin (10 d'abril de 2013). The Daily Telegraph (ed.): «Celtic and Rangers will join European super league, says Scotland manager Gordon Strachan» (inglés). Consultáu'l 21 de xineru de 2017.
  23. Páxina oficial de la ECA (ed.): «Miembro ECA 2016». Consultáu'l 7 de febreru de 2017.
  24. STV Sport (ed.): «European clubes body downgrades Rangers' status but recognises history» (inglés) (14 d'avientu de 2012). Consultáu'l 14 de xineru de 2017.
  25. Páxina oficial Chornomorets (ed.): «Chornomorets Odessa ECA» (inglés). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  26. European Club Association publishes Report on Youth Academies

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Al ser d'ámbitu priváu bastaría con consiguir patrocinadores.
  2. Por cuenta de la lliquidación y disolución alministrativa del The Rangers Football Club en 2012, nun se-y dexó al club siguir col so membresía ordinaria de la ECA. Sía comoquier reconocióse-y a la entidá tres la so refundación una membresía acomuñada al ser consideráu unu de los miembros fundadores calteniendo'l so calter históricu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]