Amsterdamsche Football Club Ajax

De Wikipedia
(Redirixío dende Ajax d'Ámsterdam)
Amsterdamsche Football Club Ajax
AFC Ajax
Situación
Estáu Países Baxos
Datos
Nome oficial Amsterdamsche Football Club Ajax
Tipu club de fútbol
Fundáu en18 marzu 1900
Propietariu Bandera de ? AFC Ajax N.V. (en) Traducir
Presidente Bandera de ? Hennie Henrichs (en) Traducir
Entrenador Bandera de Países Baxos John van 't Schip
Categoría Eredivisie
Instalaciones
Estadiu Johan Cruijff Arena
Dueñu de AFC Ajax N.V. (en) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Amsterdamsche Football Club Ajax, o llamáu a cencielles Ajax, ye un club de fútbol neerlandés de la ciudá d'Ámsterdam. Foi fundáu en 1900 y xuega na primer división de la Eredivisie, categoría qu'ocupa dende los primeros años de la competición. Ye históricamente unu de los trés clubes qu'apoderen la Eredivisie xunto al PSV y el Feyenoord, col qu'apuesta'l Klassieker o clásicu neerlandés.

El club ganó gran cantidá de títulos nacionales ya internacionales. A nivel llocal consiguió 35 lligues, 20 copes y 9 supercopes. Según la IFFHS, foi'l séptimu equipu européu más esitosu del sieglu XX.[1] El club ye unu de los seis equipos que se ganó'l derechu a caltener en propiedá la Copa d'Europa y utiliza un distintivu de múltiple campeón del tornéu, que ganó de forma consecutiva ente 1971 y 1973. En 1972, completó un triplete al ganar la Eredivisie neerlandesa, la Copa KNVB y la Copa d'Europa. Los últimos trofeos internacionales del Ajax fueron la Lliga de Campeones de la UEFA y la Copa Intercontinental, dambes en 1995, onde ganó a Milan na final, y perdió la final de la Lliga de Campeones de 1996 nos penaltis ante la Juventus.

Tamién ye unu de los trés equipos en ganar el triplete y la Copa Intercontinental na mesma temporada,[2] que llogró na temporada 1971-72.[3] Ajax, Juventus, Bayern Múnich, Chelsea y Manchester United son los cinco clubes que ganaron los trés grandes competiciones de la UEFA.[4] Tamién ganaron dos veces la Copa Intercontinental, la Recopa d'Europa de 1987, la Copa de la UEFA 1991-92, según el Karl Rappan Cup, un predecesor de la Copa Intertoto de la UEFA en 1962.

El Ajax xuega nel Amsterdam Arena, inauguráu en 1996 y que cunta con una capacidá pa 52.960 espectadores. Enantes xugó nel De Meer Stadion y l'estadiu Olímpicu d'Ámsterdam en partíos internacionales. El Ajax utiliza indumentaria blanca con una franxa vertical colorada na camiseta.

Historia[editar | editar la fonte]

Entamos del club[editar | editar la fonte]

El club foi fundáu'l 18 de marzu del añu 1900, por Floris Stempel, Carel Reeser y Johan Dade, siendo Stempel el so primer presidente. En 1911 foi aceptáu pa competir en primer división, y en 1917 llograría'l so primer títulu al ganar la copa holandesa al vencer al PSV por cinco goles a cero. En 1918 llogró la so primer lliga, y al añu siguiente volvería ganala de forma invicta.

Tres estos ésitos, el club entró nun periodu nel que solamente consiguiría títulos rexonales. Nun sería sinón hasta la década de los años 30 nel que volvió ganar otros cinco títulos de lliga, antes de volver entrar n'otra etapa negra. Pa la década de los años 40, ganaría namái una lliga (1943) y una copa (1947).

Cola llegada del fútbol profesional a los Países Baxos, el Ajax convertir n'unu de los integrantes de la nueva lliga llamada Eredivisie, competición que xugó hasta l'actualidá dende 1956. En 1957 llogró ser el nuevu campeón nacional, siendo amás el representante del so país na naciente Copa d'Europa (güei la Lliga de Campeones). El so debú na competición internacional nun foi auspicioso. Cayó en cuartos de final ante'l Vasas húngaru por un global de 6-2.

Dominiu nacional y los primeros ésitos internacionales[editar | editar la fonte]

Nos años 60, l'esitosu club volvería reeditar los ésitos nacionales de la mano del téunicu Rinus Michels, al consiguir trés lligues (1966, 1967 y 1968) y una copa nacional (1967), con un mozu Johan Cruyff como xugador estrella del equipu. En 1969 llegaría a una final de Copa europea al enfrentase al Milan nel duelu decisivu xugáu en Madrid. El Ajax cayería inapelablemente por cuatro tantos a unu.

Johan Cruyff foi'l impulsor de los ésitos del equipu a mediaos de los años 60 hasta entamos de los años 70.
Ajax - Panathinaikos, Copa de Campeones d'Europa 1970-71 final.

Los entamos de los años 70 considérense esitosos na historia del club. Tres la consecución de la lliga nel añu 1970, los siguientes trés años seríen inolvidables, al ganar trés copes europees consecutivamente. Con un puñáu d'estrelles encabezáu por Johan Cruyff, Johan Neeskens, Ruud Krol, Johnny Rep, Piet Keizer, ente otros, y el rumanu Ștefan Kovács como nuevu entrenador, llogró en 1971 la so primer Copa al ganar en Londres al Panathinaikos pero nesi mesmu añu decidióse que'l Ajax nun diba apostar Copa Intercontinental contra'l Club Nacional de Football por cuenta de qu'en la edición anterior d'esti campeonatu dieron dellos incidentes violentos ente'l Feyenoord Rotterdam y Estudiantes de La Plata, polo que'l Club Nacional de Football tuvo d'enfrentase al subcampeón, Panathinaikos. En 1972 llogró un triplete al ganar la lliga, la copa y el campeonatu européu. Nesta última instancia imponer al Inter de Milán por 2-0 en Rotterdam. A finales d'esi añu, ganaría la Copa Intercontinental al gana-y al Independiente d'Arxentina.

En 1973, l'equipu volvió faer un doblete al llograr lliga y Europa. Na final continental ganó a la Juventus, na ciudá de Belgráu, col solitariu tantu de Johnny Rep.

Post-Europa y los años 80[editar | editar la fonte]

Tres la consecución de les copes europees, el Ajax entró nuna etapa de cambeos. Johan Cruyff ficha pol Barcelona, y el club nun llogra sobresalir a nivel internacional. Namái destaca la consecución de dos lligues (1977 y 1979), una copa (1979) y les semifinales de la Copa d'Europa del cursu 79-80, na que cayería frente al campeón d'esi momentu, el Nottingham Forest. Sicasí, nel plantel destaca la presencia d'un prolíficu delanteru llamáu Ruud Geels, que se consagraría como goliador de la lliga en cuatro temporaes consecutives.

Marco van Basten, otra importante figura del club nos años 80.

Dende 1982 hasta 1987, l'equipu vuelve entrar nuna etapa d'ésitos al consiguir trés lligues, trés copes y una Recopa, con Cruyff nel banquín y con una xeneración de futbolistes nuevos que más tarde daríen el saltu a la seleición nacional, como Marco van Basten, Frank Rijkaard, Dennis Bergkamp, John van 't Schip y otros.

Nueva xeneración y los últimos ésitos internacionales[editar | editar la fonte]

Louis van Gaal, l'entrenador que-y daría los últimos ésitos continentales al Ajax nos años 90.

La llegada de los años 90 supondría una etapa de cambeos nel equipu. Primero llogró una lliga en 1990, anque de nada sirvió, una y bones la UEFA nun autorizó al club a xugar la Copa europea del cursu 90-91 por incidentes cometíos pola so enchida nun duelu de Copar UEFA frente al Austria Viena. En 1991 llega al club Louis van Gaal, y con él llegaron los ésitos. Llogró en 1992 la Copa de la UEFA al imponese por marcador global al Torino (2-2 n'Italia y un empate ensin goles n'Ámsterdam). En 1993 ganaría la copa local, ente qu'en 1994 volvió ganar otra lliga.

En 1995 consagrar por cuarta vegada cola Lliga de Campeones al imponese al Milan por 1-0, mercé al tantu d'un mozu Patrick Kluivert. Amás de l'allampada Champions, l'equipu volvió ganar una lliga de forma invicta, conquistó la supercopa holandesa, la d'Europa y la Copa Intercontinental, la segunda de la so historia.

Pero'l club amás vivió una etapa na que s'afayaron nuevos talentos, como'l porteru Edwin van der Sar, los defenses Michael Reiziger, los hermanos Frank y Ronald de Boer, los mediocentros Edgar Davids y Clarence Seedorf, y los delanteros Marc Overmars y Dennis Bergkamp, amás del citáu Kluivert. Otros xugadores importantes fueron el finlandés Jari Litmanen y el nixerianu Finidi George.

Dempués de la Champions a l'actualidá[editar | editar la fonte]

La segunda metá de los años 90 carauterizar por ser l'entamu del cayente del equipu. Magar ganar la lliga l'añu 1996, el club nun foi capaz de revalidar el títulu européu en venciendo na final de Roma ante la Juventus. Hasta l'añu 1999 el club namái llogró una lliga (1998) y dos copes (1998 y 1999).

L'añu 2000 sería l'añu del centenariu del club. Pero desgraciadamente esi añu sería un añu pal olvidu, onde nun llogró nin la lliga (acabaría na quinta posición), nin la copa (cayó esaniciáu n'octavos de final) y sería esaniciáu en tercer ronda d'Copar UEFA de forma sorpresiva ante'l RCD Mallorca español.

Dende 2002 hasta güei, el Ajax llogró seis lligues (2002, 2004, 2011, 2012, 2013 y 2014), cuatro copes (2002, 2006, 2007 y 2010) y cinco supercopes (2002, 2005, 2006, 2007 y 2013), amás de llegar a cuartos de final na campaña 02-03 de la Lliga de Campeones; los octavos de final na 05-06, y la final de la Europa League en 2017, siendo la so primer final internacional en 21 años. Nel certame -en superando la fase de grupu como líder-, impúnxose respeutivamente al Legia Varsovia, FC Copenḥague, Schalke 04 y Olympique Lyonnais, antes de midise na final al Manchester United. Nesa final, l'equipu inglés ganó por dos goles a cero.

Símbolos del club[editar | editar la fonte]

Escudu[editar | editar la fonte]

Un platu col héroe Áyax, símbolu del club, recibíu pol ex-futbolista Wim Schoevaart, nel so cuarentenu aniversariu nel Ajax.

En 1900, cuando'l club foi fundáu, l'emblema del Ajax foi namái una figura d'un xugador de fútbol. En 1928, l'escudu del club introducir cola cabeza del héroe griegu Áyax. El logo foi camudáu una vegada más en 1990 nuna versión astracta de l'anterior. El postreru logo contién la semeya de Áyax, pero dibuxáu con namái once llinies, que simbolicen los once xugadores d'un equipu de fútbol.[5] Munchos partidarios siguen considerando que'l nuevu logotipu ye una rotura de la tradición y símbolu de la xestión moderna del club, que se ve como fría y d'orientación monetaria.

Colores y uniforme[editar | editar la fonte]

El futbolista Arie Louis Seijlhouwer en 1911, con una de les primeres equipaciones del Ajax col diseñu que permanez anguaño.

El Ajax xugó orixinalmente nun uniforme totalmente negru con una banda colorada arreyada alredor de la cintura de los xugadores, pero esi uniforme puestu foi sustituyíu per una camisa a rayes coloraes y negres con pantalón negru. Colloráu, negru y blancu son los trés colores de la bandera d'Ámsterdam. Sicasí, cuando so la direición de Jack Kirwan, el club consiguió l'ascensu a la máxima categoría del fútbol holandés per primer vegada en 1911 (darréu Eerste Klasse o, más tarde llamada Eredivisie), el Ajax viose obligáu a camudar los sos colores porque'l Sparta Rotterdam yá tenía esautamente la mesma equipación. Los uniformes especiales pa los partíos a casa nun esistíen nesi momentu y, acordies colos reglamentos del fútbol, los de más recién fundación teníen que camudar los sos colores si dos equipos de la mesma lliga teníen uniformes idénticos. El Ajax optó per pantalón blancu y camisa blanca con una franxa ancha y vertical colorada sobre'l pechu y el llombu, que, de magar, sigue siendo'l tradicional uniforme del Ajax.

Les camisetes d'Ajax fueron patrocinaos por TDK, y por ABN AMRO dende 1991 hasta 2008. AEGON sustituyó a ABN AMRO como patrocinador principal por un periodu de, a lo menos, siete años.[6] El 1 d'abril de 2007, el Ajax llevaba un patrocinador distintu pal partíu contra'l Heracles Almelo: Florius, un programa de bancu qu'acababa de llanzar ABN AMRO y que quería que fuera'l patrocinador de la camiseta nun partíu. Les últimes camisetes fueron fabricaes por Umbro (1989-2000) y Adidas dende 2000.[7]

Evolución del uniforme Llocal =[editar | editar la fonte]

2005-06
2006-07
2007-08
2008-09
2009-10
2010-11
2011-12
2012-13
2013-14
2014-15

Visita[editar | editar la fonte]

2005-06
2006-07
2007-08
2008-09
2009-10
2010-11
2011-12
2012-13
2013-14
2014-15

Indumentaria y patrocinador[editar | editar la fonte]

Estadiu[editar | editar la fonte]

El primer estadiu del Ajax foi construyíu en 1911 en madera y foi llamáu a cencielles "L'Estadiu". Más tarde, el Ajax xugó nel estadiu construyíu pa los Xuegos Olímpicos d'Ámsterdam de 1928. Esti estadiu, diseñáu por Jan Wils, ye conocíu como l'Estadiu Olímpicu. En 1934, el Ajax treslladar al De Meer Stadion nel este d'Ámsterdam, diseñáu pol arquiteutu y miembru del Ajax Daan Roodenburgh. L'estadiu podría allugar 29.500 espectadores y el Ajax xugó ellí hasta 1996. Pa los grandes partíos europeos y nacionales el club xugaba, de cutiu, nel Estadiu Olímpicu, qu'allugaba'l doble del númberu d'espectadores.

En 1996, el Ajax treslladóse a un nuevu estadiu nel sureste de la ciudá, l'Amsterdam ARENA. Foi construyíu pola autoridá de la ciudá d'Ámsterdam, con un costu de 134 millones de dólares. L'estadiu ye capaz d'allugar más de 52.000 espectadores. L'asistencia permediu al estadiu en 2006—07 foi de 48.610, aumentando na próxima temporada a 49.128 espectadores. L'estadiu tien un techu retráctil y estableció un enclín pa otros estadios modernos construyíos n'Europa nos años siguientes. Nos Países Baxos, l'estadiu ganóse una reputación d'un campu con un verde tarrecible causaos pol techu removible que, inclusive cuando s'abrir, quíta-y demasiada lluz del sol y aire fresco. Mientres la temporada 2008—09 los encargaos del terrén de xuegu introducieron un sistema de llume artificial que finalmente amenorgó notablemente esti problema.

L'históricu De Meer Stadion foi baltáu y vendiéronse los terrenes al conceyu, que construyó nel so llugar un barriu residencial. Lo único que queda del antiguu estadiu son les lletres "AJAX" na fachada del centru d'entrenamientu xuvenil De Toekomst, cerca del Amsterdam ARENA.

Afición[editar | editar la fonte]

Históricamente, el Ajax foi vistu popularmente como un club con raigaños xudíos». Anque nun ye un club oficial xudíu como'l WV-HEDW de la ciudá, el Ajax tuvo una imaxe xudía dende la década de 1930, cuando l'estadiu taba allugáu xunto al barriu xudíu d'Ámsterdam y los rivales víen a munchos aficionaos caminar por esti barriu pa llegar al estadiu.[8] Los siguidores del Ajax (de los cualos unos pocos yeren, en realidá, xudíos[9]), respondieron adoptando la identidá xudía» del Ajax, pos se faen llamar a sí mesmos «súper xudíos», cantando «Xudíos, xudíos» (Xinguen, Xinguen) nos partíos, y adoptaron la simboloxía xudía, como la Estrella de David y la bandera israelina.[9][10] Delles fontes dicen que los aficionaos del Ajax empezaron a faer esto dempués de ver a los aficionaos del Tottenham Hotspur, qu'empleguen un simbolismu similar.[11]

Esta imaxe xudía finalmente convirtióse nuna parte central de la cultura de l'afición del Ajax.[10] La «Hava Nagila», un cantar folclóricu hebréu, podía ser descargáu dende'l sitiu web oficial del club.[9] A principios de la década de 1980, los grupos ultres d'aficionaos de los rivales del Ajax intensificaron la so retórica antisionista, coriando conseñes como «¡Hamas, Hamas! Los xudíos a la cámara de gas» (Hamas, Hamas! Joden aan het gas), xiblando p'asonsañar el fluxu de gas o amosar el saludu nazi.[9] La resultancia final foi que munchos siguidores xudíos del Ajax dexaron de dir a los partíos.[9]

Na década de 2000 el club empezó a tratar de convencer a los aficionaos d'abandonar la so imaxe xudía.[12] El fechu más notable asocedió en xineru de 2005, cuando'l Ajax intentó detener la so imaxe xudía, porque los aficionaos de los clubes rivales cantaben comentarios antisionistas (traducíu del holandés): Ssssssssss... [el xiblíu del gas] «¡Tamos escorriendo xudíos! ¡Ye'l tren Ajax camín a Auschwitz! ¡Sieg! ¡Sieg! ¡Sieg! [n'alemán: «victoria», una cita de Hitler]».[13]

Esisten amás, cuatro grupos d'aficionaos allegaos al club. Los más conocíos son los F-Side y el VAK410, que son consideraos los más radicales. Los otros grupos son North Up Alliance y South Crew.

Rivalidaes[editar | editar la fonte]

El Feyenoord de Rotterdam ye'l gran rival tradicional del Ajax. Cada añu, dambos clubes xueguen el Klassieker («el Clásicu»), el partíu qu'apuesten los equipos de les dos ciudaes más grandes de los Países Baxos. Los partíos son conocíos pola so tensión y violencia, tanto dientro como fuera del campu. Dende va dellos años tuvieron llugar incidentes violentos ente los sectores más radicales de les aficiones rivales, dando llugar a l'actual distancia de seguridá ente aficiones en dambos estadios.

El PSV Eindhoven, tamién se considera un importante rival, pero en términos de tensión y rivalidá, estos partíos nun tán tan cargaos como los duelos contra'l Feyenoord. La rivalidá esistió dende va dalgún tiempu col PSV y débese a diverses causes, como les distintes interpretaciones de los ésitos nacionales ya internacionales vixentes de dambos clubes y de rivalidá ente'l Randstad, onde s'atopen Ámsterdam y Rotterdam, y la ciudá provincial d'Eindhoven.

Datos del club[editar | editar la fonte]

  • Temporaes na Eredivisie: 67 (2021/22).
  • Temporaes en 2ª: 0.
  • Mayor goliada consiguida:
    • En campeonatos nacionales:
      • WHC 1 - Ajax 14 (23/12/2009).
  • Mayor goliada recibida:
    • En campeonatos nacionales:
      • Feyenoord 9 - 4 Ajax (29/11/1964).
  • Meyor puestu na lliga: 1º (35 vegaes).
  • Máximu goliador: Piet van Reenen (273).
  • Más partíos apostaos: Sjaak Swart (603).

Clubes afiliaos a Ajax[editar | editar la fonte]

Los siguientes clubes tán afiliaos a Ajax Ámsterdam:

Xugadores[editar | editar la fonte]

Plantía 2018/19[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia
Porteros
1 Bandera de Camerún POR André Onana 27 años F.C. Barcelona "B"
22 Bandera de Países Baxos POR Benjamin van Leer 31 años Bandera de Países Baxos Roda
Defenses
3 Bandera de Países Baxos DEF Joël Veltman 32 años Bandera de Países Baxos Jong Ajax
4 Bandera de Países Baxos DEF Matthijs de Ligt 24 años Bandera de Países Baxos Jong Ajax
5 Bandera de Austria DEF Maximilian Wöber 26 años Bandera de Austria SK Rapid Viena
8 Bandera de Países Baxos DEF Daley Sinkgraven 28 años Bandera de Países Baxos SC Heerenveen
28 Bandera de Colombia DEF Luis Orejuela 28 años Bandera de Colombia Deportivo Cali
31 Bandera d'Arxentina DEF Nicolás Tagliafico 31 años Bandera d'Arxentina Independiente
-- Bandera de Países Baxos DEF Perr Schuurs 24 años Bandera de Países Baxos Fortuna Sittard
Centrocampistes
6 Bandera de Países Baxos MED Donny van de Beek 27 años Bandera de Países Baxos Jong Ajax
10 MED Hakim Ziyech 31 años Bandera de Países Baxos Twente
15 Bandera de Países Baxos MED Carel Eiting 26 años Bandera de Países Baxos Jong Ajax
20 Bandera de Dinamarca MED Lasse Schøne 37 años Bandera de Países Baxos NEC Nijmegen
21 Bandera de Países Baxos MED Frenkie de Jong 26 años Bandera de Países Baxos Willem II
23 Bandera de Países Baxos MED Siem de Jong 35 años Bandera de Inglaterra Newcastle United
34 Bandera de Países Baxos MED Abdelhak Nouri 26 años Bandera de Países Baxos Jong Ajax
-- MED Zakaria Labyad 31 años Bandera de Países Baxos Utrecht
-- Bandera de Serbia MED Dušan Tadić 35 años Bandera de Inglaterra Southampton
Delanteros
7 Bandera de Brasil DEL David Neres 27 años Bandera de Brasil São Paulo
9 Bandera de Países Baxos DEL Klaas-Jan Huntelaar 40 años Bandera d'Alemaña Schalke 04
17 Bandera de Chequia DEL Václav Černý 26 años Bandera de Países Baxos Jong Ajax
25 Bandera de Dinamarca DEL Kasper Dolberg 25 años Bandera de Países Baxos Jong Ajax
-- Bandera de Burkina Fasu DEL Hassane Bandé 25 años Bandera de Bélxica KV Mechelen

Altes[editar | editar la fonte]

Xugador Posición Procedencia Tipu Costu
Bandera de Países Baxos Klaas-Jan Huntelaar Delanteru Bandera d'Alemaña Schalke 04 Llibre -
Bandera de Colombia Luis Manuel Orejuela Defensa Bandera de Colombia Deportivo Cali Trespasu 3.600.000 €
Bandera d'Arxentina Nicolás Tagliafico Defensa Bandera d'Arxentina Independiente Trespasu 6.500.000 €

Baxes[editar | editar la fonte]

Xugador Posición Procedencia Tipu Costu
Bandera de Burkina Fasu Bertrand Traoré Delanteru Bandera de Inglaterra Chelsea Fin de Cesión -
Bandera de Países Baxos Davy Klaassen Mediocampista Bandera de Inglaterra Everton Trespasu 27.000.000 €
Bandera de Países Baxos Diederik Boer Porteru Bandera de Países Baxos PEC Zwolle Fin de Contratu -
Bandera de Países Baxos Kenny Tete Defensa Bandera de Francia Olympique Lyonnais Trespasu 5.000.000 €
Bandera d'Alemaña Heiko Westermann Defensa Bandera de Austria Austria Wien Fin de Contratu -
Bandera de Colombia Davinson Sánchez Defensa Bandera de Inglaterra Tottenham Hotspur Trespasu 40.000.000 €

Dosales retiraos[editar | editar la fonte]

Númberu Xugador Posición Temporaes
14 Bandera de Países Baxos Johan Cruyff Volante ofensivu 1964-1973 / 1981-1983

Entrenadores[editar | editar la fonte]

El Ajax tuvo na so historia 50 entrenadores, ente oficiales ya interinos. L'actual entrenador ye Marcel Keizer, qu'asumió en xunu de 2017. De la llarga llista d'entrenadores, Jack Reynolds ye l'únicu que tuvo en dos etapes y por más años. La primer etapa duró ente 1915 y 1925 y darréu ente 1925 a 1940, esto ye, na so primer etapa tuvo por 10 años y la segunda, por quince años. Rinus Michels (1965-1971) y Louis van Gaal (1991-1997) son los otros entrenadores que más tiempu tuvieron nel club. El restu d'entrenadores apenes tuvieron ente unu a trés años.

Llistáu d'entrenadores per añu[editar | editar la fonte]

Entrenador Temporaes Notes Títulos consiguíos
John Kirwan 01-07-1910 - 30-06-1915 Primer entrenador estranxeru del club -
Jack Reynolds 01-07-1915 - 30-06-1925 - 2 Lligues; 1 Copa; 3 Campeonatos Rexonales
Harold Rose 01-07-1925 - 29-12-1926 - -
Stanley Castle 29-12-1926 - 30-06-1928 - 2 Campeonatos Rexonales
Jack Reynolds 01-07-1928 - 24-06-1940 Segunda etapa como téunicu 5 Lligues; 7 Torneos Rexonales
Jan Distelbrink 24-06-1940 - 30-06-1940 Primer entrenador holandés del equipu. Entrenador interín -
Vilmos Halpern 01-07-1940 - 30-06-1941 - -
Wim Volkers & Arie de Wit 01-07-1941 - 30-06-1942 - -
Dolf van Kol 01-07-1942 - 01-11-1945 - 1 Copa
Jack Reynolds 01-11-1945 - 11-10-1947 Tercer etapa como téunicu 1 Lliga; 2 Campeonatos Rexonales
Robert Smith 11-10-1947 - 30-06-1948 - -
Walter Crook 01-07-1948 - 30-06-1950 Primer etapa como téunicu 1 Tornéu Rexonal
Jack Reynolds 01-07-1950 - 01-11-1950 Cuarta etapa como téunicu; y entrenador interín -
Robert Thomson 01-11-1950 - 01-01-1953 - 1 Tornéu Rexonal
Karel Kaufman 01-01-1953 - 01-03-1953 Entrenador interín -
Willy Stejskal 01-03-1953 - 30-06-1953 Entrenador interín -
Walter Crook 01-07-1953 - 30-06-1954 Segunda etapa como téunicu -
Karl Humenberger 01-07-1954 - 30-06-1959 - 1 Lliga
Vic Buckingham 01-07-1959 - 30-06-1961 Primer etapa como téunicu 1 Lliga y 1 Copa
Keith Spurgeon 01-07-1961 - 30-06-1962 - -
Joseph Gruber 01-07-1962 - 30-06-1963 Primer etapa como téunicu -
Jack Rowley 01-07-1963 - 30-06-1964 - -
Vic Buckingham 01-07-1964 - 21-01-1965 Segunda etapa como téunicu -
Rinus Michels 22-01-1965 - 30-06-1971 Primer etapa como téunicu 4 Lligues; 3 Copes; 1 Copa d'Europa
Stefán Kovács 01-07-1971 - 30-06-1973 - 2 Lligues; 1 Copa; 2 Copes d'Europa; 1 Copa Intercontinental
George Knobel 01-07-1973 - 12-04-1974 - 1 Supercopa d'Europa
Bobby Haarms 12-04-1974 - 30-06-1974 Entrenador interín -
Hans Kraay 01-07-1974 - 12-08-1975 - -
Jan van Daal 12-08-1975 - 01-09-1975 Entrenador interín -
Rinus Michels 01-09-1975 - 30-06-1976 Entrenador interín; segunda etapa como téunicu -
Tomislav Ivic 01-07-1976 - 30-06-1978 - 1 Lliga
Cor Brom 01-07-1978 - 08-09-1979 - 1 Lliga y 1 Copa
Leo Beenhakker 08-09-1979 - 10-03-1981 Primer etapa como téunicu 1 Lliga
Aad de Mos 10-03-1981 - 30-06-1981 Entrenador interín -
Kurt Linder 01-07-1981 - 30-06-1982 - 1 Lliga
Aad de Mos 01-07-1982 - 06-05-1985 - 2 Lligues; 1 Copa
Tonny Bruins Slot 06-05-1985 - 30-06-1985 Entrenador interín -
Johan Cruyff 01-07-1985 - 04-01-1988 - 2 Copes; 1 Recopa d'Europa
Bobby Haarms, Barry Hulshoff, Spitz Kohn 04-01-1988 - 30-06-1988 Toos ellos fueron entrenadores interinos -
Kurt Linder 01-07-1988 - 20-09-1988 Segunda etapa como téunicu -
Spitz Kohn, Louis van Gaal 20-09-1988 - 30-06-1989 Dambos fueron interinos -
Leo Beenhakker 01-07-1989 - 28-09-1991 Segunda etapa como téunicu 1 lliga
Louis van Gaal 28-09-1991 - 30-06-1997 - 3 Lligues; 1 Copa; 3 Supercopes; 1 Copa UEFA; 1 Lliga de Campeones; 1 Supercopa d'Europa; 1 Copa Intercontinental
Morten Olsen 01-07-1997 - 05-12-1998 - 1 Lliga; 1 Copa
Jan Wouters 05-12-1998 - 21-03-2000 - 1 Copa
Hans Westerhof 21-03-2000 - 30-06-2000 Entrenador interín -
Co Adriaanse 01-07-2000 - 29-11-2001 - -
Ronald Koeman 03-12-2001 - 25-02-2005 - 2 Lligues; 1 Copa; 1 Supercopa
Ruud Krol 25-02-2005 - 16-03-2005 Entrenador interín -
Danny Blind 16-03-2005 - 23-05-2006 - 1 Copa
Henk ten Cate 01-07-2006 - 8-09-2007 - 1 Copa; 2 Supercopes
Adrie Koster 08-09-2007 - 1-07-2008 Entrenador interín -
Marco van Basten 01-07-2008 - 06-05-2009 - -
John van 't Schip (*) 06-05-2009 - 30-06-2009 - -
Martin Jol[16] 01-07-2009 - 06-12-2010 - 1 Copa
Frank De Boer 06-12-2010 - 2016 - 4 Lligues; 1 Supercopa
Peter Bosz 25-05-2016 - xunu 2017 - -
Marcel Keizer 17-06-2017

Presidentes[editar | editar la fonte]

Floris Stempel foi'l primer presidente de la entidá dende los sos entamos.

Dende la so fundación, el Ajax tuvo 15 presidentes, siendo unu de los clubes a nivel internacional con pocos mandatarios. El so primer presidente foi Floris Stempel, que foi'l fundador del club, y qu'asumió dende 1900 a 1908. L'actual presidente ye Hennie Henrichs, qu'asumió dende l'añu 2011.

Chris Holst ye l'únicu que presidió l'equipu en dos ciclos (1908-1910; 1912-13), ente que Marius Koolhaas (1932-1956) ye'l que más tiempu tuvo nel cargu.

Llista de Presidentes[editar | editar la fonte]

Nᵘ. Presidente País Entamu del mandatu Final

del mandatu

Notes
1 Floris Stempel  Países Baxos 1900 1908 Primer presidente
2 Chris Holst  Países Baxos 1908 1910 -
3 Han Dade  Países Baxos 1910 1912 Foi unu de los fundadores del Ajax xunto con Stempel
- Chris Holst  Países Baxos 1912 1913 Presidente per segunda vegada
4 Willem Egeman  Países Baxos 1913 1925 -
5 Frans Schoevaart  Países Baxos 1925 1932 -
6 Marius Koolhaas  Países Baxos 1932 1956 So'l so mandatu inauguró l'estadiu De Meer, anque tamién se xugó dellos partíos nel Estadiu Olímpicu d'Ámsterdam
7 Wim Volkers  Países Baxos 1956 1958 Foi xugador del Ajax ente 1923 y 1936, y entrenador del club nos años 40
8 Jan Melchers  Países Baxos 1958 1964 -
9 Jaap van Praag  Países Baxos 1964 1978 Sol so mandatu, l'equipu llogra nos entamos de los años 70 el triplete y los primeros ésitos internacionales de la so historia
10 Tom Harmsen  Países Baxos 1978 1988 -
11 Michael van Praag  Países Baxos 1989 2003 Sol so mandatu, el club llogra les sos últimes reconocencies internacionales, ya inaugúrase el so actual estadiu, l'Amsterdam ARENA. Celébrense tamién los cien años d'esistencia del club. Inaugúrase tamién l'academia De Toemkost, que sirve pa entrenamientos y partíos de les cañes menores del equipu
12 John Jaakke  Países Baxos 2003 2008 -
13 Uri Coronel  Países Baxos 2008 2011 -
14 Steven ten Have  Países Baxos Marzu de 2011 Avientu de 2011 Presidente interín
15 Hennie Henrichs  Países Baxos 2011 Anguaño Actual presidente del Ajax

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos Nacionales (59)[editar | editar la fonte]

Competición Títulos Subtítulos
Lliga Primer División (8/4) 1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947 1928, 1930, 1936, 1946
Eredivisie (25/20) 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011, 2012, 2013, 2014 (Récor) 1961, 1963, 1969, 1971, 1978, 1981, 1986, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992, 2003, 2005, 2007, 2008, 2010, 2015, 2016, 2017 (Récor)
Copa de los Países Baxos (18/6) 1917, 1943, 1961, 1967, 1970, 1971, 1972, 1979, 1983, 1986, 1987, 1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007, 2010 (Récor) 1968, 1978, 1980, 1981, 2011, 2014
Supercopa de los Países Baxos (8/8) 1993, 1994, 1995, 2002, 2005, 2006, 2007, 2013 1996, 1998, 1999, 2004, 2010, 2011, [[Supercopa de los

Países Baxos 2012|2012]], 2014 (Récor)

Torneos rexonales (18)[editar | editar la fonte]

Competición Títulos
División de primer Clase Oeste (17) 1918, 1919, 1921, 1927, 1928, 1930, 1931, 1932, 1934, 1935, 1936, 1937, 1939, 1946, 1947, 1950, 1952.
Segunda Categoría (1) 1911

Torneos Internacionales (10)[17][editar | editar la fonte]

Competición Títulos Subtítulos
Lliga de Campeones de la UEFA (4/2) 1971, 1972, 1973, 1995 1969, 1996
Copa Intercontinental (2/0) 1972, 1995 -
Recopa d'Europa (1/1) 1987 1988
Lliga Europa de la UEFA (1/1) 1992 2017
Supercopa d'Europa (2/1) 1972 (Non oficial), 1973, 1995 1987
Copa Intertoto (1/0) 1962 (Non oficial) -

Torneos amistosos (42)[editar | editar la fonte]

  • Amsterdam 700 Toernooi / Tornéu d'Ámsterdam (10): 1978, 1980, 1985, 1987, 1991, 1992, 2001, 2002, 2003, 2004
  • Amsterdam Gouden Kruis (5): 1906, 1909, 1910, 1911, 1924
  • Tornéu Arol Beker (5): 1933, 1934, 1940, 1949, 1955
  • Tornéu de Selmana Santa (4): 1934, 1949, 1950, 1952[18]
  • Gouden Meerbeker (3): 1917, 1918, 1919
  • Brugse Metten (2): 1994, 1997[19]
  • Tornéu de Bruxeles: 1935[20]
  • Tornéu de Pascua Azul y Blanco: 1938[21]
  • Tornéu de Tiel: 1952
  • Tornéu de Haarlem: 1973
  • Tornéu Xubiléu de SK Brann en Bergen: 1978[22]
  • Tornéu Ciudá de Molenbeek: 1983
  • Tornéu Olympiacos Pireus: 1988[23]
  • Tornéu Cubierta de Paris-Bercy: 1989[24]
  • Copa HCS: 1990
  • Trofeo Santiago Bernabéu: 1992
  • Tornéu Nicola Ceravalo: 1992[25]
  • Troféu Golfu de Lahti: 1993[26]
  • Trofeo Villa de Benidorm: 1995
  • Trofeo Concepción Arenal: 1995[27]
  • Copa Algarve: 2003
  • Copa Alfred Berg: 2003
  • Copa Total: 2005
  • Troféu VansDirect: 2008
  • Troféu Ted Bates (2): 2009, 2012
  • Copa Chippie Polar: 2010
  • Vriendenloterij Vriendencup: 2012
  • Copa Eusébio: 2014

Amateur[editar | editar la fonte]

  • Eerste Klasse A (2): 2003, 2012
  • Tweede Klasse C (1): 1993
  • Derde Klasse B (1): 1992
  • Vierde Klasse C (1): 1990
  • Hoofdklasse AVB Zaterdag (1): 1989
  • Eerste Klaase A AVB Zaterdag (1): 1988
  • Eerste Klaase D AVB Zaterdag (1): 1987
  • Eerste Klaase C AVB Zaterdag (1): 1990
  • Copa Distritu de los Países Baxos Oeste I (2): 2005, 2008
  • Copa Amateur de los Países Baxos: 1984
  • Copa Distritu de los Países Baxos (5): 1984, 1987, 1993, 2005, 2008

Reserva[editar | editar la fonte]

  • Eredivisie Xuvenil (9): 1964, 1994, 1996, 1998, 2001, 2002, 2004, 2005, 2009
  • Reserve Hoofdklasse (4): 2005, 2007, 2012, 2013
  • Reserve Eerste Klasse (2): 2012, 2013
  • Copa Xuvenil de los Países Baxos (2): 2003, 2004

Xuveniles[editar | editar la fonte]

Torneos nacionales xuveniles[editar | editar la fonte]

  • Eredivisie Junior A (24): 1967, 1974, 1975, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1988, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 2002, 2004, 2005, 2006, 2011, 2012[28]
  • Eerste Divisie Junior A (4): 2005, 2008, 2009, 2011
  • Copa Junior A de los Países Baxos: 2010
  • Supercopa Junior A (3): 2005, 2006, 2011
  • Eredivisie Junior B (4): 2003, 2008, 2010, 2012
  • Eerste Divisie Junior B: 2007
  • Copa Junior B de los Países Baxos (2): 2009, 2013
  • Supercopa Junior B (2): 2009, 2012
  • Campeonatu Xeneral Junior C: 2012
  • Eerste Divisie Junior C (2): 2009, 2012
  • Copa Junior C de los Países Baxos: 2013
  • Supercopa Junior C: 2012
  • Campeonatu C2 (2): 2010, 2012
  • Campeonatu Xeneral Junior D: 2012
  • Eerste Divisie Junior D (7): 2002, 2003, 2004, 2007, 2008, 2011, 2012
  • Campeonatu Distritu Oeste I D2 (4): 2005, 2006, 2010, 2011
  • Supercopa Junior D: 2010
  • Campeonatu D3: 2010
  • Campeonatu E1: 2005
  • Campeonatu E2 (2): 2010, 2011
  • Campeonatu E3: 2010
  • Campeonatu F1 (2): 2010, 2011
  • Copa Distritu Pupilu F: 2010

Torneos rexonales Xuveniles[editar | editar la fonte]

  • Campeonatu Interregional Junior A Oeste I (17): 1960, 1962, 1967, 1969, 1971, 1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985[29]

Torneos internacionales Xuveniles[editar | editar la fonte]

  • PSV Otten Cup (7): 1957, 1985, 1986, 1989, 1992, 1997, 1999[30]
  • Eurovoetbal (4): 1979, 1984, 1994, 1999
  • Tornéu Internacional Wim Kuijper (3): 1993, 1998, 2001[31]
  • Tornéu de Terborg (3): 1994, 1999, 2009[32]
  • Tornéu Marítimu Dean Helder (2): 1996, 2010
  • Copa Ámsterdam (2): 2007, 2011
  • Copa Del Futuru AEGON (2): 2010, 2012
  • Tornéu Internacional Sub-19 y Sub-20 de Bellinzona: 1975[33]
  • Copa Europa Sub-11: 2001[34]
  • Copa Amsterdam: 2007[35]
  • Copa Talentos: 2007
  • HKFC International Soccer Sevens Main Tournament: 2010 (Shield)[36]

Estadístiques en competiciones UEFA[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Europe's Club of the Century. International Federation of Football History & Statistics. 11 de setiembre de 2009. http://www.iffhs.de/?a413f0y03790c443y0f40390b41be8b01905fdcdc3bfcdc0aec70aeedb883ccb05ff1d. Consultáu'l 12 de setiembre de 2009. 
  2. Manchester United y Barcelona facer en 1999 y 2009, respeutivamente.
  3. UEFA creó la Supercopa en 1973. En 1972 hubo una edición non oficial y apostóse con motivu del I Centenariu del Rangers (ver Historia de la Supercopa d'Europa en uefa.com).
  4. (Lliga de Campeones, Recopa y Copa de la UEFA)
  5. History of the Ajax logo
  6. «AEGON new head sponsor AFC Ajax». Ajax.nl. Archiváu dende l'orixinal, el 19 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2007.
  7. «Contract with kit sponsor Adidas extended until summer 2009». AJAX-USA.com. Archiváu dende l'orixinal, el 14 de xunu de 2008. Consultáu'l 10 d'avientu de 2006.
  8. «de alternatieve bron voor sportnieuws». Sportgeschiedenis.nl. Archiváu dende l'orixinal, el 11 de marzu de 2012. Consultáu'l 2 d'agostu de 2012.
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 Amsterdam Journal; A Dutch Soccer Riddle: Jewish Regalia Without Jews New York Times 28 de marzu de 2005.
  10. 10,0 10,1 Spaaij, Ramon (2006). «Understanding football hooliganism: A Comparison of Six Western European Clubes».
  11. Emancipation through muscles: Jews and sports in Europe, Michael Brenner, Gideon Reuveni, Universität München. Institute of Jewish History, Universiṭah hai-ʻIvrit bi-Yerushalayim. Merkaz Ḳobner -y-hisṭoryah Germanit, Google Books
  12. Smith, Craig S. (28 de marzu de 2005). «Amsterdam Journal; A Dutch Soccer Riddle: Jewish Regalia Without Jews». The New York Times. http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9404Y7DB153FF93BA15750C0A9639C8B63&sec=&spon=&pagewanted=2. Consultáu'l 23 d'abril de 2010. 
  13. «Soccer team tries to shed Jewish image». Jewlicious.com. Consultáu'l 4 d'agostu de 2012.
  14. «Ajax agree technical partnership with FC Omniworld». AJAX-USA.com. Archiváu dende l'orixinal, el 22 de febreru de 2007. Consultáu'l 14 d'avientu de 2006.
  15. http://ajax1.nl/archief/as-trencin-gaat-definitief-samenwerken-met-ajax/#more-38308
  16. Martin Jol dimite como entrenador del Ajax
  17. Perfiles del fútbol europeo: A. F. C. Ajax; uefa.com.
  18. Easter Tournaments Ajax (Amsterdam) 1925-1952
  19. Trofee De Goedendag (Brugse Metten)
  20. Various Tournaments in Bruxelles/Brussel 1926-1958
  21. Paastoernooi Blauw Wit (Amsterdam) 1926-1950
  22. Jubilee Tournament of SK Brann in Bergen 1978
  23. Tournament of Olympiakos Pireus 1988
  24. Fonte: http://www.rsssf.com/tablesb/bercy-indoor.html
  25. Tornéu Nicola Ceravalo 1992 (Italy)
  26. Jalkapalloturnaus in Lahti 1993
  27. Trofeo Concepción Arenal (Ferrol)
  28. nl:Nederlands kampioenschap voetbal A-junioren
  29. nl:Nederlands kampioenschap voetbal interregionale jeugd A-Junioren
  30. PSV Otten Cup 2011
  31. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 30 de payares de 2010. Consultáu'l 19 de febreru de 2011.
  32. Torneio de Terborg – Wikipédia, a enciclopédia livre
  33. Tornéu Internazionale U-19/U-20 di Bellinzona (Ticino, Switzerland)
  34. http://www.viagginsport.com/pagina_template.asp?id=17&page_id=4
  35. SoccerID wenst o een fijne vakantie toe!
  36. en:List of AFC Ajax honours
  37. «Hardgras». Hardgras.nl. Consultáu'l 4 d'agostu de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]