Feyenoord Rotterdam

De Wikipedia
Feyenoord Rotterdam
Feyenoord
Situación
Estáu Países Baxos
Datos
Nome oficial Feyenoord Rotterdam
Tipu club de fútbol
Fundáu en19 xunetu 1908
Entrenador Bandera de Países Baxos Arne Slot
Categoría Eredivisie
Instalaciones
Estadiu Stadion Feyenoord
Capacidá 51 577
Inaugurao 23 xnt 1937
Direición Van Zandvlietplein 1, 3077 AA Rotterdam
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Feyenoord Rotterdam ye un club de fútbol de la ciudá de Rotterdam, nos Países Baxos. Foi fundáu en 1908[1] so la denominación de Feijenoord Rotterdam y xuega na primer división de la lliga neerlandesa, la Eredivisie. El club xuega de llocal nel Stadion Feijenoord con una capacidá pa 51.577 espectadores. La so camiseta tien la metá izquierda blanca y la otra colorada, y el so pantalón ye negru.

Ye'l club más popular de los Países Baxos y el terceru tocantes a títulos llograos tres el Ajax Ámsterdam y el PSV Eindhoven, amás de ser el primer club neerlandés en conquistar la Copa Intercontinental, la Copa d'Europa y la Copa UEFA. Ye unu de los cuatro equipos neerlandeses que nunca baxaron, anque l'únicu si tener en cuenta los torneos rexonales dende 1898.[2] El club foi unu de los fundadores de la Eredivisie en 1956, de la que nunca baxó, y unu de los equipos qu'impulsaron el profesionalismo nel país.

Nel so palmarés, el Feyenoord cunta con 15 títulos de la Eredivisie, dolce Copes de los Países Baxos, dos Supercopes de los Países Baxos, una Copa d'Europa y dos Copes de la UEFA.[3] Amás, ye unu de los dos únicos equipos neerlandeses en consagrase campeones del mundu. El puntu más altu de la so historia llegó a principios de la década de 1970, cuando se consagró campeón de la Copa d'Europa y la Copa Intercontinental. A pesar de nun pasar por un bon momentu, el Feyenoord foi l'últimu equipu neerlandés en consiguir un tornéu oficial européu, al consagrase campeón de la Copa de la UEFA 2001-02 nel so estadiu. La so última lliga llograr en 2017.

Tien una rivalidá histórica col Ajax Ámsterdam, con quien apuesta'l Klassieker,[4] y col Sparta Rotterdam, al compartir la mesma ciudá. Tamién se viven con muncha emoción los partíos apostaos col PSV Eindhoven.

Historia[editar | editar la fonte]

El club de fútbol Feyenoord Rotterdam fundar col nome de Wilhelmina esto foi nel pub De Vereeniging el 19 de xunetu de 1908 y xugó en camises coloraes con mangues azules y pantalones curtios blancos. Ente 1908, 1910, 1911 y 1912, el club sufrió una serie de cambeos de nome y colores d'equipu, convirtiéndose Hillesluise Football Club en 1909, y depués RVV Celeritas. Al llograr la promoción de l'Asociación Nacional de Fútbol en 1912, el club camudó'l so nome a SC Feijenoord (pol distritu de la ciudá nel que se fundó l'equipu) y camudó d'uniforme una vegada más, adoptando les camisetes coloráu y blancu, los shorts negros y los calcetos negros qu'Inda usen al día de güei. En 1918, Feijenoord promover al más altu nivel del fútbol holandés y treslladóse al suelu Kromme Zandweg.

El so primer títulu consiguir en 1924. Dempués de ganar esa lliga, llograr 4 vegaes más primero que camude'l formatu al actual de la Eredivisie. Los sos grandes ésitos empiecen nos años ´60, cuando de la mano de George Sobotka llogra la so primer Eredivisie, y per ende participa na so primer Copa d'Europa. Mientres el restu de la década sígen-y dos dobletes y una lliga.

La postrera d'eses lligues, la 1968-69, facer# posible xugar la Copa d'Europa, que gana empobináu por Ernst Happel. La final apostar frente al Celtic, que yá sabía lo que yera ganar una Copa d'Europa.[5] Como campeón d'Europa, Feyenoord representa al continente na Final de la Copa Intercontinental, qu'apuesta ante Estudiantes de La Plata. El partíu d'ida en Buenos Aires termina 2-2, pero'l de vuelta en Rotterdam remata 1-0 a favor del Feyenoord, que d'esa forma proclámase campeón del mundu.[6][7]

En 1974, yá ensin Ernst Happel nel banquín, Feyenoord conságrase campeón per primer vegada na so historia de la Copa de la UEFA. L'equipu taba dirixíu pol neerlandés Wiel Coerver. La final frente al Tottenham Hotspur remata 4-2. Esa temporada Feyenoord gana tamién la Eredivisie, cerrando'l periodu más importante de la so historia.[8]

Johan Cruyff col Feyenoord en 1984.

El rendimientu del equipu baxa depués d'esi títulu, siendo lo más importante la KNVB Beker que gana na temporada 1979-80. Gracies a esa Copa, Feyenoord debuta na estinguida Recopa d'Europa. Nella nun-y va tan bien, yá que queda esaniciada en semifinales. Na temporada 1983-84, Feyenoord gana'l so últimu doblete, naquella temporada l'equipu cuntaba con Johan Cruyff, que protagonizó una traición al xugar nel clásicu rival del Ajax, equipu que nel que vivió los sos meyores años.

Giovanni van Bronckhorst y Roy Makaay en 2007.
Jon Dahl Tomasson.
Pierre van Hooijdonk.

Nos años 1990 el club gana 4 KNVB Beker, más qu'en nengún otru periodu. Nos trés últimes, foi dirixíu por Willem van Hanegem. El tamién-y dio al equipu la Eredivisie de 1994. Pero con Leo Beenhakker Feyenoord conságrase campeón de la so última Eredivisie en 1999.

Pasaron 28 años por que, en 2002, el cuadru de Rotterdam alzar cola so segunda Copa de la UEFA, con un trunfu sobre'l Borussia Dortmund, por 3-2, y con una xeneración de futbolistes como Pierre van Hooijdonk, Robin van Persie, Jon Dahl Tomasson y otros. Sicasí, el puntu negru de la so carrera en competiciones europees producir na copa de la UEFA. Nesta competición, precisamente na temporada 2006-2007, el club sufrió la descalificación del tornéu, por cuenta de la violencia escesiva de los sos aficionaos, que remató con estroces na ciudá francesa de Nancy, magar que'l cuadru neerlandés perdió por 3-0 ante l'equipu d'esa ciudá, el AS Nancy.

Depués d'esi tragu amargosu pa la dirigencia de la institución y los verdaderos fanáticos, el conxuntu de Rotterdam punxo tol so esfuerciu pa volver al máximu nivel, cosa que se vio atayada nuevamente al rematar la lliga 2007-2008 con un mediocre sestu llugar. Sicasí, el zarru de temporada sirvió pa salvar les ropes col títulu de Copa doméstica, dempués de 9 años ensin llogros a nivel llocal. Sicasí, la temporada siguiente'l club nun pasaría la ronda de grupos na Copa de la UEFA onde remató colista con 0 puntos y con nuevos problemes d'incidentes causaos pola so enchida en dellos partíos, siendo sancionáu'l club de Rotterdam con xugar un partíu a puerta zarrada pa la so siguiente participación europea; tampoco clasificaría a Europa a la fin de la temporada como yá asocediera fai 2 temporaes tras. Yá na temporada 2009/2010, con Mario Been como entrenador, el club llevantaría cabeza con al respective de la temporada pasada y remataría 4º na Eredivisie, pero pierde la final de copa ante'l so eternu rival, el Ajax.

La temporada 2010/2011 empieza otra vegada dando nicios de que se trata d'un grande n'hores baxes, sumáu a que xugadores como Roy Makaay y Giovanni van Bronckhorst pónen-y términu a la so carrera futbolística y Jon Dahl Tomasson máncase, lo que por cuenta de los problemes económicos el Feyenoord viose obligáu a poner xugadores inexperimentados na alliniación titular. N'Europa vuelve fracasar, esta vegada nin siquier clasifica a la primer ronda (la ronda grupal) de la Europa League siendo esaniciáu pol Gante belga. La participación local foi bien mala na so primer metá, cosa que se vio acotada depués de que'l 24 d'ochobre de 2010 sufriera la peor derrota de la so historia al perder contra'l PSV Eindhoven por un contundente 10-0 ,[9] amás d'engarrar pa evitar quedar nos llugares de peligru pa perder la categoría y nun llograr nengún trunfu de visitante na primer metá de la temporada.

Rivalidaes[editar | editar la fonte]

Het Legioen, aficionaos radicales del Feyenoord.

Feyenoord tien una fuerte rivalidá col PSV Eindhoven y l'Ajax, una y bones los trés son los equipos más grandes de los Países Baxos.

Sicasí, tien una rivalidá más grande col Ajax, con quien apuesta'l Clásicu de los Países Baxos o Klassieker. Esti clásicu axunta al Ajax y al Feyenoord, los dos equipos más importantes de les dos ciudaes más grandes de los Países Baxos: Ámsterdam y Rotterdam. Estos equipos, amás de ganar la Copa d'Europa, son los únicos del so país en proclamase Clubes de fútbol campeón del mundu campeones del mundu de clubes.

Amás, dambos clubes pertenecen a ciertes clases sociales. Al Ajax acomúñase-y cola clase alta, ente que'l Feyenoord ye'l representante de la clase trabayadora.

Amás de colos yá mentaos clubes, Feyenoord tien una fuerte rivalidá col Sparta Rotterdam y el Excelsior, yá que con ellos comparte la ciudá de Rotterdam.

Uniforme[editar | editar la fonte]

  • Uniforme titular 2011/2012: Camiseta estremada verticalmente, cola parte izquierda blanca, y la otra colorada, pantalones y medies negres.
  • Uniforme alternativu 2011/2012: Camiseta celeste, pantalones negros y medies celestes.

Uniformes Anteriores[editar | editar la fonte]

  • 2014 - 2015
Primeiro
Segundu


  • 2013 - 2014
Primeiro
Segundu
  • 2012 - 2013
Primeiro
Segundu
  • 2011 - 2012
Primeiro
Segundu
  • 2010 - 2011
Primeiro
Segundu
  • 2009 - 2010
Primeiro
Segundu
Terceiro
  • 2008 - 2009
Primeiro
Segundu
1º da Liga
2º da Liga
  • 2007 - 2008
Primeiro
Segundu
Terceiro
  • 2006 - 2007
Primeiro
Segundu
  • 2005 - 2006
Primeiro
Segundu
Terceiro
1º da Liga
Stadion Feijenoord, o llamáu De Kuip

Estadiu[editar | editar la fonte]

L'estadiu onde'l Feyenoord xuega los sos partíos como llocal ye'l Stadion Feijenoord tamién conocíu como De Kuip “La bañera” (en castellán). Nel momentu de la so inauguración, en 1937, disponía de 64.000 llocalidaes. Delles ampliaciones llevaríen-y a una capacidá de 69.000 nel añu 1949, pero cola adautación a les normes de la UEFA, anguaño dispón d'espaciu pa 51.577 espectadores, toos ellos sentaos.

Ente otros acontecimientos, allugo 2 finales de la Lliga de Campeones de la UEFA, 6 de la estinguida Recopa d'Europa y 1 de la Copa de la UEFA.[10] Esta postrera curiosamente foi ganada pol Feyenoord, siendo llocal naquella final europea. Esa foi la primera y hasta agora única vegada qu'asocedió desque les finales apostar a partíu únicu.

Datos del Club[editar | editar la fonte]

Resultaos del Feyenoord na Eredivisie.
  • Temporaes na Eredivisie: 61 (1956/57 - 2014/15) (Toes).
  • Meyor puestu na Lliga: 1° (10 vegaes).
  • Peor puestu na Lliga: 11° (2 vegaes).
  • Temporaes na UEFA Champions League: 15[11]
  • Temporaes na UEFA Europa League: 21[11]
  • Máxima goliada a favor (UEFA):
  • Máxima goliada en contra (UEFA):

Xugadores[editar | editar la fonte]

Plantía 2017-2018[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia Porteros
Bandera de Países Baxos POR Justin Bijlow 26 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Bandera de Australia POR Brad Jones 42 años Bandera de Países Baxos NEC Nijmegen
Bandera de Países Baxos POR Ramon ten Hove 26 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Defenses
Bandera de Países Baxos DEF Bart Nieuwkoop 28 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Bandera de Países Baxos DEF Sven van Beek 29 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Bandera de Países Baxos DEF Jerry St. Juste 27 años Bandera de Países Baxos SC Heerenveen
Bandera de Países Baxos DEF Ridgeciano Haps 30 años Bandera de Países Baxos AZ Alkmaar
Bandera de Países Baxos DEF Jan-Arie van der Heijden 36 años Bandera de Países Baxos SBV Vitesse
Bandera de Países Baxos DEF Kevin Diks 27 años Bandera d'Italia ACF Fiorentina
Bandera de Países Baxos DEF Mats Knoester 25 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Bandera de Brasil DEF Eric Botteghin 36 años Bandera de Países Baxos FC Groningen
Bandera de Países Baxos DEF Tyrell Malacia 24 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Bandera de Países Baxos DEF Lutsharel Geertruida 23 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Mediocampistes
MED Karim El Ahmadi 39 años Bandera de Inglaterra Aston Villa
Bandera de Países Baxos MED Tonny Vilhena 29 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Bandera del Perú MED Renato Tapia 28 años Bandera de Países Baxos FC Twente
MED Sofyan Amrabat 27 años Bandera de Países Baxos FC Utrecht
Bandera de Países Baxos MED Jens Toornstra 35 años Bandera de Países Baxos FC Utrecht
Bandera de Noruega MED Emil Hansson 25 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Bandera de Países Baxos MED Jordy Wehrmann 24 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Delanteros
Bandera de Países Baxos DEL Jean-Paul Boëtius 29 años FC Basel
Bandera de Dinamarca DEL Nicolai Jørgensen 33 años Bandera de Dinamarca FC Copenḥague
Bandera de Suecia DEL Sam Larsson 30 años Bandera de Países Baxos SC Heerenveen
Bandera de Turquía DEL Bilal Başaçıkoğlu 28 años Bandera de Países Baxos SC Heerenveen
Bandera de Países Baxos DEL Steven Berghuis 32 años Bandera de Inglaterra Watford FC
Bandera de Países Baxos DEL Robin Van Persie 40 años Bandera de TurquíaFenerbahçe Spor Kulübü
Bandera de Países Baxos DEL Dylan Vente 24 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores
Bandera de Países Baxos DEL Cheick Touré 22 años Bandera de Países Baxos Divisiones menores

Máximos goliadores[editar | editar la fonte]

# Nome Goles
Bandera de Países Baxos Cor van der Gijp 162
Bandera de Países Baxos Ove Kindvall 129
Bandera de Países Baxos Henk Schouten 125
Bandera de Países Baxos Dirk Kuyt 116
Bandera de Países Baxos Peter Houtman 84

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Giovanni van Bronckhorst, actual entrenador.

Feyenoord Rotterdam tuvo, cuntando al actual, 38 entrenadores distintos. El primeru foi'l inglés Bill Julian. Ente 1922 y 1924 el club nun tuvo entrenador. Tolos entrenadores del Feyenoord fueron europeos. De los 36 entrenadores, 20 fueron neerlandeses anque nos primeros años el club tuvo entrenadores sobremanera de nacionalidá inglesa, una y bones el fútbol yera profesional ellí.

El primer entrenador neerlandés del Feyenoord foi Engel Geneugelijk (interín) ente que l'austriacu Richard Dombi foi'l primeru n'entrenar al equipu en dos periodos distintos. El club tuvo entrenadores de 8 nacionalidaes distintes.

Mientres unu de los sos periodos más débiles foi dirixíu por dos DT al empar, el neerlandés Pim Verbeek y el suecu Gunder Bengtsson. Bengtsson foi l'últimu entrenador estranxeru que dirijío al Feyenoord. Los títulos internacionales del Feyenoord fueron ganaos por Ernst Happel, Coerver Wiel y Bert van Marwijk. L'actual entrenador ye Giovanni van Bronckhorst.

Estadístiques en Competiciones Internacionales[editar | editar la fonte]

Actualizáu'l 20 de febreru del 2012.[11]

Feyenoord ye unu de los equipos más grandes d'Europa y del Mundu, principalmente polos sos llogros Internacionales. Ganó 1 Copa d'Europa, 2 Copes de la UEFA y 1 Copa Intercontinental. Tamién llegó en más d'una oportunidá les Semifinales de la estinguida Recopa d'Europa y nuna ocasión a la final de la Supercopa d'Europa. Sicasí, nun destacó tanto en competiciones UEFA nos últimos años.

Tornéu PX PG PE PP Meyor posición
Copa d'Europa/Lliga de Campeones de la UEFA 79 33 23 23 Campeón
Recopa d'Europa 36 18 10 8 Semifinal
Copa de la UEFA/UEFA Europa League 107 50 23 34 Campeón
Supercopa d'Europa 1 0 0 1 Subcampeón
Copa Intercontinental/Copa Mundial de Clubes Mundial de Clubes 2 1 1 0 Campeón
Bandera de Países Baxos Puestu Históricu Neerlandés - - - -
Total 225 102 57 66 -

Palmarés[editar | editar la fonte]

Feyenoord ye'l tercer equipu con mayor cantidá de títulos de los Países Baxos, pero'l segundu tocantes a títulos internacionales del país. El club cunta con 31 títulos importantes oficiales, de los cualos destáquense la Copa d'Europa y la Intercontinental, dambos llograos en 1970. El club foi'l primer equipu neerlandés en conquistar la Copa d'Europa, la Copa Intercontinental y la Copa de la UEFA, llogrando estos llogros na década de 1970, y de la mesma, foi'l primer equipu en conquistar un doblete de Lliga - Copa del mesmu país. Feyenoord ye consideráu pola FIFA como unu de los clubes "clásicos" del mundu.[12] Forma parte tamién, de los 3 clubes grandes de los Países Baxos, xunto al Ajax Ámsterdam y el PSV Eindhoven.

Profesional[editar | editar la fonte]

Nota: en negrina competiciones vixentes na actualidá.

Bandera de Países Baxos Competición nacional Títulos Subcampeonatos
Campeonatu Nacional de los Países Baxos (5/5) 1923-24, 1927-28, 1935-36, 1937-38, 1939-40.[3] 1930-31, 1931-32, 1932-33, 1936-37, 1942-43.
Eredivisie (10/16) 1960-61, 1961-62, 1964-65, 1968-69, 1970-71, 1973-74, 1983-84, 1992-93, 1998-99, 2016-17.[3] 1959-60, 1965-66, 1966-67, 1967-68, 1969-70, 1971-72, 1972-73, 1974-75, 1975-76, 1978-79, 1982-83, 1993-94, 1996-97, 2000-01, 2011-12, 2013-14.
Copa de los Países Baxos (12/4) 1929-30, 1934-35, 1964-65, 1968-69, 1979-80, 1983-84, 1990-91, 1991-92, 1993-94, 1994-95, 2007-08, 2015-16.[3] 1933-34, 1956-57, 2002-03, 2009-10.
Supercopa de los Países Baxos (3/6) 1991, 1999, 2017.[3] 1992, 1993, 1994, 1995, 2008, 2016.


Competición internacional Títulos Subcampeonatos
Lliga de Campeones de la UEFA (1) 1969-70.[3]
Copa Intercontinental (1) 1970.
Supercopa d'Europa (0/1) 2002.
Copa de la UEFA (2) 1973-74, 2001-02.[3]
Copa Intertoto de la UEFA (5) 1958, 1959, 1967, 1968, 1973. (Nun son consideraos títulos oficiales)

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

Cronoloxía[editar | editar la fonte]

  • 1956-57 6° en Eredivisie.
  • 1957-58 11° en Eredivisie.
  • 1958-59 5° en Eredivisie.
  • 1959-60 2° en Eredivisie.
  • 1960-61 Bandera de Países Baxos Campeón de la Eredivisie
  • 1961-62 Bandera de Países Baxos Campeón de la Eredivisie
  • 1962-63 4° en Eredivisie.
  • 1963-64 4° en Eredivisie.
  • 1964-65 Bandera de Países Baxos Campeón de la Eredivisie. Campeón de la KNVB Beker.
  • 1965-66 2° en Eredivisie.
  • 1966-67 2° en Eredivisie.
  • 1967-68 2° en Eredivisie.
  • 1968-69 Bandera de Países Baxos Campeón de la Eredivisie. Campeón de la KNVB Beker.
  • 1969-70 2° en Eredivisie. Campeón de la Copa d'Europa
  • 1970-71 Bandera de Países Baxos Campeón de la Eredivisie. Campeón de la Copa Intercontinental.
  • 1971-72 2° en Eredivisie.
  • 1972-73 2° en Eredivisie.
  • 1973-74 Bandera de Países Baxos Campeón de la Eredivisie. Campeón de la Copa de la UEFA.
  • 1974-75 2° en Eredivisie.
  • 1975-76 2° en Eredivisie.
  • 1976-77 4° en Eredivisie.
  • 1977-78 10° en Eredivisie.
  • 1978-79 2° en Eredivisie.
  • 1979-80 4° en Eredivisie. Campeón de la KNVB Beker.
  • 1980-81 4° en Eredivisie.
  • 1981-82 6° en Eredivisie.
  • 1982-83 2° en Eredivisie.
  • 1983-84 Bandera de Países Baxos Campeón de la Eredivisie. Campeón de la KNVB Beker.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. mercafutbol.com (ed.): «Feyenoord». Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015. Consultáu'l 21 de febreru de 2012.
  2. http://arogeraldes.com+(ed.):+«Los equipos que nunca baxaron». Consultáu'l 2 de marzu de 2012.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 worldfootball.net. «Feyenoord .:. achievements» (inglés). Consultáu'l 13 de xineru de 2012.
  4. mazcue.com (ed.): «Superclásicos y Derbys nel mundu». Consultáu'l 2 de marzu de 2012.
  5. ye.uefa.com (ed.): «1969/70: El Feyenoord, campeón d'Europa». Consultáu'l 20 de febreru de 2012.
  6. Copa Intercontinental de 1970; Estudiantes vs Feyenoord
  7. Copa Intercontinental 1970
  8. El Feyenoord anueva títulu
  9. ¡10-0! El PSV Eindhoven fixo risión al Feyenoord
  10. stadiumguide.com. «De Kuip .:. achievements» (inglés). Consultáu'l 20 de febreru de 2012.
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 11,4 ye.uefa.com (ed.): «Historia del Feyenoord». Consultáu'l 20 de febreru de 2012.
  12. FIFA.com. «Van Daele pon a Feyenoord nel mapa». Consultáu'l 25-10-11.
  13. http://www.rsssf.com/tablesr/rotterdam-ad.html
  14. http://www.rsssf.com/tablesb/benelux.html
  15. http://www.rsssf.com/tablesb/bilbao-inttourn.html
  16. http://www.rsssf.com/tabless/spartapasen34-48.html
  17. http://www.rsssf.com/tablesa/antalya.html
  18. http://www.rsssf.com/tablesk/kappa.html
  19. http://rsssf.com/tablese/euraminvit05.html

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]