Tour de Francia 2016

De Wikipedia
Tour de Francia 2016
Detalles
Carrera103. Tour de Francia
CompeticiónUCI World Tour 2016 2.UWT
Etapes21
Dates2 – 24 de xunetu de 2016
Distancia total3529 km
PaísesFRA Francia
ESP España
AND Andorra
SUI Suiza
Llugar d'entamuLe Mont-Saint-Michel
Llugar de llegadaParís
Equipos22
Ciclistes participantes198
Ciclistes acabaos174
Velocidá media39,616 km/h
Clasificación final
GanadorGBR Chris Froome (Sky)
SegunduFRA Romain Bardet (AG2R La Mondiale)
TerceruCOL Nairo Quintana (Movistar Team)
PuntosSVK Peter Sagan (Tinkoff)
MontePOL Rafał Majka (Tinkoff)
MozosGBR Adam Yates (Orica-BikeExchange)
CombatividáSVK Peter Sagan (Tinkoff)
EquipuESP Movistar Team
◀20152017▶
Documentación

La 103ª edición del Tour de Francia[1] disputóse ente'l 2 y el 24 de xunetu de 2016,[2] constando de 21 etapes ente Monte Saint-Michel y París a lo llargo de 3529 km.[3][4] El percorríu consistió en nueve etapes d'altu monte (seis d'elles con final n'alto), dos de mediu monte, ocho etapes llanes y dos contrarreló individuales, una d'elles en monte (cronoescalada). Al contrariu que nes ediciones 2014 y 2015, el pavés nun tuvo presente anguaño, sicasí caltuviéronse les bonificaciones en toles etapes en llinia. La carrera formó parte del UCI WorldTour 2016, siendo esta la 19ª competición del calendariu de máxima categoría mundial[5]

El vencedor final foi Chris Froome, que conquistó'l so tercer títulu tres los trunfos en 2013 y 2015. Nes clasificaciones secundaries, Rafal Majka llogró'l so segundu maillot del monte, Peter Sagan el so quintu maillot verde consecutivu y Adam Yates llevóse'l maillot blancu de meyor nuevu.

Percorríu[editar | editar la fonte]

Presentación y adelantu d'etapes[editar | editar la fonte]

Antes de la presentación del percorríu oficial anuncióse que l'empiezu diba ser nel departamentu de La Mancha, onde'l Tour de Francia diba pasar tres díes.[6] La competición yá pasara 23 vegaes per esti departamentu, pero nunca nun empiezu de la carrera.[7]

La primer etapa, a partir del Monte Saint-Michel (onde la ronda yá pasara en 1990 y 2013). La segunda etapa termina nun duru final en Cherburgo.[8][9]

El 15 de xineru de 2015, Francesc Camp, xunto con Christian Prudhomme, anunció la llegada y la salida de dos etapes nel país d'Andorra.[8]

La ruta completa foi anunciada por ASO'l 20 d'ochobre de 2015.[10][11]

Primer selmana[editar | editar la fonte]

La Mancha[editar | editar la fonte]

El Tour empezó, como yá taba anunciáu dende diba tiempu, nel Departamentu de la Mancha, con 3 etapes totalmente llanes, anque na 2ª etapa tea'l primera final n'alto de 3ª categoría. El percorríu va siguir enfusándose nel interior del país, llegando hasta'l Macizu Central Francés, onde na 5ª etapa va haber tres puerto de 3ª categoría y dos de 2ª categoría. Esta vegada nun va haber pavés, como asocedió nes anteriores ediciones (2014 y 2015).

Trípticu Pirenaicu[editar | editar la fonte]

En pasando la primer dificultá más o menos montascosa, el Tour da un xiru y empónse a los Pirineos, onde na so primer etapa d'acercamientu (7ª etapa) xúbese'l Col d'Aspin (de 1ª categoría), baxando ésti y terminando en Lac de Payolle. De normal el Tour nun suel llegar al altu monte tan llueu. Pa nun faltar a la tradición, el Tour rinde homenaxe a los Pirineos cola típica etapa de Pau a Bagnères de Luchon, xubiendo'l Col du Tourmalet (HC), l'Hourquette d'Ancizan (2ª categoría), la Col de Val Louron-Azet (1ª categoría) y el Col de Peyresourde (1ª categoría) pa baxar y terminar en Bagnères de Luchon. La 9ª y última etapa de la primer selmana desenvolver en territoriu estranxeru. La etapa empieza en Viella, España, y tres tres puerto de 1ª categoría y unu de 2ª categoría, xúbese, yá n'Andorra, el duru puertu d'Ordino-Arcalís.

Segunda selmana[editar | editar la fonte]

Salida de los Pirineos y Mont Ventoux[editar | editar la fonte]

Namás empezar la segunda selmana, el Tour xube'l so puertu más altu, el Port d'Envalira (de 2408 m d'altitú), catalogáu de 1ª categoría porque ye de primeres de la etapa. Depués, ésta nun presenta apenes nenguna dificultá. Alloñar de los Pirineos, el Tour llega a Montpellier nuna clásica etapa llana, antes del Día Nacional Francés, el 14 de xunetu, onde'l pelotón tenía que xubir el monstruosu y temído Mont Ventoux y los sos 15,7 km al 8,8 %.

Cambéu de percorríu del Mont Ventoux[editar | editar la fonte]

Na 12ª etapa del Tour, que colaba de Montpellier a Mont Ventoux, fueron retayaos los postreros 6 km d'etapa y de puertu, por cuenta de les fuertes rabaseres de vientu d'hasta 100 km/h, obligando a acabar la etapa nel Xalé Reynard, xusto onde empieza'l "paisaxe llunar" del puertu y onde empieza la zona más peligrosa del fuerte vientu. Los númberos del Mont Ventoux pasaron de 15,7 km al 8,8 % a 9,6 km al 9,3 %, pero caltuvo la máxima categoría que correspuende al puertu enteru y los puntos que da pa la clasificación del monte.

Contrarreló y entrada a los Alpes[editar | editar la fonte]

La 13ª etapa foi una contrarreló individual de 37 km, con un percorríu irregular pero ensin monte. Tres una etapa llana de transición, el Tour llega a los pies de los Alpes, con una etapa de cinco estrelles de dificultá: dos puertos de 3ª categoría, unu de 2ª categoría, dos de 1ª categoría y el platu principal de Categoría Especial (HC), el Grand Colombier. Pa rematar tranquil la selmana, el Tour llega a Berna, Suiza, onde los ciclistes van tener el so 2ᵘ y últimu día de descansu.

Tercer selmana[editar | editar la fonte]

Dos díes en Suiza y Finhaut-Emosson[editar | editar la fonte]

Al contrariu que n'otres ocasiones, anguaño los Alpes son los del norte, alredor del picu más altu d'Europa, el Mont Blanc. Yá la primer etapa dempués del día de descansu ye d'altu monte, con dos puertos finales de Categoría Especial: el Col de la Forclaz y, siguíu, el Finhaut-Emosson, como final n'alto.

Alredor del Mont Blanc y final en París[editar | editar la fonte]

Tres una fuerte etapa de monte, los ciclistes tienen que completar una difícil cronoescalada, con fina baxada final faía Megève, siendo esta etapa una de les claves pa la resultancia final. L'antepenúltima etapa tamién transita'l monte, ta vegada xubiendo dos primeres categoríes, una segunda y un Categoría Especial, el Montée de Bisanne, colos sos 12,4 km y el so 8,2 % mediu. Tamién el final d'etapa va ser n'alto, ta vegada con unu de los puertos de 1ª categoría, el Saint-Gervais -y Bettex, 9,8 km al 8 % mediu. Yá pa rematar la estancia nos Alpes y terminar el monte, los ciclistes tienen d'encarar una etapa curtia pero bien esixente: 146 km y un puertu de 2ª categoría, unu de 1ª categoría y dos de Categoría Especial, el postreru d'estos el Col de Joux Plane, qu'en xubiendo les sos 11,6 km al 8,5 %, báxase rápido a Morzine. Pa rematar el Tour, con toles clasificaciones de xuru zarraes, los ciclistes van terminar la última etapa peles cais de París y el so tradicional circuitu nos Campos Elíseos.

Participantes[editar | editar la fonte]

Equipos[editar | editar la fonte]

Van tomar parte na carrera 22 equipos: los 18 UCI ProTeam (al ser obligada la so participación); más cuatro equipos Profesionales Continentales convidaos pola organización (Bora-Argon 18, Cofidis, Solutions Crédits, Direct Énergie y Fortuneo-Vital Concept). Formando asina un pelotón de 198 ciclistes de nueve corredores cada equipu. Los equipos participantes van ser:[12]

WorldTeams (18)Equipos continentales profesionales (4)

Como interés, el Tour 2016 foi la primer carrera na que l'equipu hasta entós llamáu Orica GreenEDGE corrió cola so nueva denominación d'Orica-BikeExchange.[13]

Favoritos[editar | editar la fonte]

El principal candidatu al trunfu final yera'l bicampeón del Tour en 2013 y 2015 Chris Froome (Sky), quien finalmente confirmó los pronósticos con ayuda del so potente equipu. El so principal rival tendría de ser el colombianu Nairo Quintana (Movistar), que preparara a conciencia la carrera pero que finalmente nun pudo pasar del tercer puestu. Alberto Contador (Tinkoff) tamién yera unu de los más firmes candidatos a la victoria, pero delles cayíes na primer selmana xunto a un golpe de fiebre terminaron per obligar -y a abandonar la carrera.

Un pasu per debaxo d'estos trés ciclistes atopábase teóricamente xente como Fabio Aru (Astana), Romain Bardet (Ag2r), Richie Porte (BMC), Joaquim Rodríguez (Katusha) o Thibaut Pinot (FDJ), ente otros.

Reglamento[editar | editar la fonte]

Coeficientes pal fora de control[editar | editar la fonte]

La organización de la carrera estableció un baremu de coeficientes de dificultá nes etapes pa establecer el tiempu llende de llegada. La so superación trai a la descalificación. Estableciéronse seis coeficientes: el 1 ye pa les etapes llanes con poques o nenguna dificultá. El coeficiente 2 ye pa etapes de percorríu accidentáu, el 3 pa etapes curties de percorríu accidentáu, el 4 a etapes de gran dificultá, el 5 pa etapes de gran enzancái pero con percorríos curtios y el 6 pa la contrarreló individual y la d'equipu. Dependiendo del coeficiente de la etapa, los ciclistes axudícase-yos un porcentual pa llegar a meta d'alcuerdu a la velocidá media del ganador de la etapa.[14]

  • Coeficiente 1 (etapa ensin dificultá): 2ª, 5ª, 6ª, 7ª, 15ª, 21ª. Los ciclistes tienen ente un 3 y un 11 % más de tiempu pa llegar que'l ganador.
  • Coeficiente 2 (etapes de percorríu accidentáu): 3ª, 4ª, 8ª, 13ª, 14ª, 16ª. Los ciclistes tienen ente un 6 y un 18 % más de tiempu pa llegar que'l ganador.
  • Coeficiente 3 (etapes curties de percorríu accidentáu): 10ª. Los ciclistes tienen ente un 10 y un 22 % más de tiempu pa llegar que'l ganador.
  • Coeficiente 4 (etapes de gran dificultá): 11ª, 12ª, 17ª, 18ª. Los ciclistes tienen ente un 7 y un 18 % más de tiempu pa llegar que'l ganador.
  • Coeficiente 5 (etapes curties de gran dificultá): 19ª, 20ª. Los ciclistes tienen ente un 11 y un 22 % más de tiempu pa llegar que'l ganador.
  • Coeficiente 6 (etapes contrarreló): 1ª, 9ª. Los ciclistes tienen un 30 % más de tiempu pa llegar que'l ganador.

Clasificación por puntos[editar | editar la fonte]

En cada etapa, sacante la contrarreló por equipos, otorgar puntos pa la clasificación pol maillot verde. Según el coeficiente de les etapes son asignaos los siguientes puntos al orde de llegada de caúna.[14]

  • Etapes de coeficiente 1: A los 15 primeros en llegar (50-30-20-18-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3-2)
  • Etapes de coeficiente 2 y 3: A los 15 primeros en llegar (30-25-22-19-17-15-13-11-9-7-6-5-4-3-2)
  • Etapes de coeficiente 4 y 5: A los 15 primeros en llegar (20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1)
  • Etapa contrarreló individual: A los 15 primeros (20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1)
  • Sprints entemedios: A los 15 primeros en pasar (20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1) y va haber unu per cada etapa

Clasificación del monte[editar | editar la fonte]

Pa la clasificación del monte (maillot de puntos coloraos), asígnense puntos a los primeros corredores en coronar los puertos puntuables. Los ascensos tán estremaos en 5 categoríes que van dende los más difíciles (la Categoría Especial o HC) hasta la 4ª categoría. Según la categoría la distribución de puntos ye la siguiente.[14]

  • Categoría HC: 25-20-16-14-12-10-8-6-4-2 respeutivamente del 1ᵘ al 10ᵘ
  • 1ª categoría: 10-8-6-4-2-1 respeutivamente del 1ᵘ al 6ᵘ
  • 2ª categoría: 5-3-2-1 respeutivamente del 1ᵘ al 4ᵘ
  • 3ª categoría: 2-1 a los 2 primeros ciclistes
  • 4ª categoría: 1 puntu al primer ciclista.
  • Nota: Nes llegaes n'alto de les etapes 9,12,17 y 19, dase'l doble del puntaje establecíu.

=== Otres clasificaciones Meyor Nueva: la clasificación del meyor nuevu va tar acutada pa los corredores nacíos dempués del 1 de xineru de 1991. El líder d'esta clasificación va portar el maillot blancu.

  • Por equipos: pa la clasificación por equipos va sumase los 3 meyores tiempos individuales de cada equipu por etapa. L'equipu líder va tener los sos dosales con fondu mariellu.
  • Premiu de la combatividad: en cada etapa foi designáu por un xuráu presidíu pol direutor de la carrera, el corredor más combativu. Na etapa siguiente tendrá de portar el dosal con fondu coloráu.

Bonificaciones[editar | editar la fonte]

Tres siete ediciones fueron nuevamente incorporaes les bonificaciones en tiempu. Les mesmes descontaránse de la clasificación individual (y la de meyor nuevu) a los corredores que les llogren y van otorgase en toles etapes sacante na contrarreló individual y por equipos. Les bonificaciones fueron de 10, 6 y 4 segundos del primeru al terceru en cada etapa.

Etapes[editar | editar la fonte]

El Tour de Francia dispunxo de ventiún etapes distribuyíes asina: 9 etapes llanes, 1 etapa de mediu monte, 9 etapes de monte con 4 llegaes n'alto (Andorra Arcalis, Mont Ventoux, Finhaut-Emosson y Saint-Gervais Mont Blanc), 2 etapes de contrarreló individual y 2 xornaes de descansu pa un percorríu total de 3535 quilómetros.[15]

EtapaFechaPercorríutypeDistancia (km)GanadorLíder
1ᵉʳ etapa 2 xntLe Mont-Saint-Michel – Playa de Utah
etapa llana
etapa llana
188GBR Mark CavendishGBR Mark Cavendish
2ª etapa 3 xntSaint-Lô – Cherbourg-en-Cotentin
etapa escarpada
etapa escarpada
183SVK Peter SaganSVK Peter Sagan
3ᵉʳ etapa 4 xntGranvilleAngers
etapa llana
etapa llana
223,5GBR Mark CavendishSVK Peter Sagan
4ª etapa 5 xntSaumur – Limoges
etapa llana
etapa llana
237,5GER Marcel KittelSVK Peter Sagan
5ª etapa 6 xntLimoges – Le Lioran
etapa de mediu monte
etapa de mediu monte
216BEL Greg Van AvermaetBEL Greg Van Avermaet
6ª etapa 7 xntArpajon-sur-Cère – Montauban
etapa llana
etapa llana
190,5GBR Mark CavendishBEL Greg Van Avermaet
7ª etapa 8 xntL'Isle-Jourdain – Lac de Payolle
etapa de monte
etapa de monte
162,5GBR Steve CummingsBEL Greg Van Avermaet
8ª etapa 9 xntPauBagnères-de-Luchon
etapa de monte
etapa de monte
184GBR Chris FroomeGBR Chris Froome
9ª etapa 10 xntESP Vielha e Mijaran – AND Ordino-Arcalís
etapa de monte
etapa de monte
184,5NED Tom DumoulinGBR Chris Froome
10ª etapa 12 xntAND Escaldes-Engordany – Revel
etapa de mediu monte
etapa de mediu monte
197AUS Michael MatthewsGBR Chris Froome
11ª etapa 13 xntCarcassonneMontpellier
etapa llana
etapa llana
162,5SVK Peter SaganGBR Chris Froome
12ª etapa 14 xntMontpellier – Chalet Reynard
etapa de monte
etapa de monte
178BEL Thomas De GendtGBR Chris Froome
13ª etapa 15 xntBourg-Saint-Andéol – Grotte Chauvet 2 - Ardèche
contrarreló individual
contrarreló individual
37,5NED Tom DumoulinGBR Chris Froome
14ª etapa 16 xntMontélimarVillars-les-Dombes
etapa llana
etapa llana
208,5GBR Mark CavendishGBR Chris Froome
15ª etapa 17 xntBourg-en-BresseCuloz
etapa de monte
etapa de monte
160COL Jarlinson PantanoGBR Chris Froome
16ª etapa 18 xntMoirans-en-MontagneSUI Berna
etapa escarpada
etapa escarpada
209SVK Peter SaganGBR Chris Froome
17ª etapa 20 xntSUI BernaSUI Finhaut
etapa de monte
etapa de monte
184,5RUS Ilnur ZakarinGBR Chris Froome
18ª etapa 21 xntSallanchesMegève
contrarreló individual
contrarreló individual
17GBR Chris FroomeGBR Chris Froome
19ª etapa 22 xntAlbertvilleSaint-Gervais-les-Bains
etapa de monte
etapa de monte
146FRA Romain BardetGBR Chris Froome
20ª etapa 23 xntMegèveMorzine
etapa de monte
etapa de monte
146,5ESP Ion IzagirreGBR Chris Froome
21ª etapa 24 xntChantillyParís
etapa llana
etapa llana
113GER André GreipelGBR Chris Froome

Desenvolvimientu xeneral[editar | editar la fonte]

Primeres 4 etapes: Doble cayida de Contador y renacer de Cavendish[editar | editar la fonte]

El gran acontecimientu del añu, el Tour de Francia empezaba nel Departamentu de la Mancha, onde'l vientu y los abanicos a priori, seríen esenciales y protagonistes de les primeres etapes. La 1ᵉʳ etapa foi dafechu llana, con dos cotes de 4ª categoría. Anque nun hubo abanicos nin muncha espectación, esta creóse cola cayida d'unu de los máximos favoritos, Alberto Contador. Anque nun había mancadures nin quebres reseñables, Contador tenía'l so llau derechu, dende'l todíu al costazu, doloríu y con numberosos raspones. La etapa rematar col típicu sprint masivu, onde Mark Cavendish, frente a toes los apuestes, ganó a Marcel Kittel y a Peter Sagan, qu'empezó con fuercia'l sprint. La 2ª etapa, a priori tamién sele, tenía una trampa final, con una ascensión de 1,9 km al 6,5 % (Côte de la Glacerie) y terminando la etapa con 1 km al 6%. Mientres esta, Contador cayer de nuevu, anque esta cayida nun foi de tanta magnitú, como fuera la primera. Aun así, estos dos cayíes amenorgar física y mentalmente, polo qu'a la fin de la etapa perdió 48 segundos colos sos máximos rivales, ente ellos Chris Froome y Nairo Quintana. La etapa tamién caltuvo un puntu d'emoción hasta'l final, pos l'últimu miembru de la escapada, Jasper Stuyven, foi neutralizáu a 500 m de meta, onde a la fin d'esta impúnxose con autoridá y poderíu, el campeón del mundu Peter Sagan, qu'amás se enfundó el so primer mariellu, al igual que Cavendish na anterior xornada. La 3ᵉʳ etapa y la 4ª etapa paecíen tranquiles, y asina foi. Los dos resolver al sprint, onde'l primer sprint de toos lo ganó Mark Cavendish, igualando'l númberu de victories nel Tour del históricu y míticu, Bernard Hinault. El sprint de la 4ª etapa tenía trampa final, con 500 m aproximao al 5%, onde ganó, nun sprint apretadísimo, Marcel Kittel frente a Bryan Coquard

Entrada nel Macizu Central: Contador pierde más tiempu y exhibición de Van Avermaet[editar | editar la fonte]

La 5ª etapa empezaba como un test pa los grandes favoritos a la clasificación xeneral del Tour. La etapa nun contenía grandes puertos, pero atropaba más de 4000 metros de desnivel. Mientres la etapa, los homes de la escapada llucharon pola etapa, onde Greg Van Avermaet fixo una auténtica exhibición y dio un enorme espectáculu, ganando a grandes ciclistes como Thomas de Gendt o Rafał Majka. Amás de ganar la etapa, se enfundó el maillot mariellu, con 5 minutos de diferencia colos favoritos. Per otra parte, estos postreros nun fixeron ataques nin sufrieron, sacante Alberto Contador, que doloríu y maltrecho poles sos cayíes perdió 33 segundos colos máximos favoritos, aumentando la so perda en 1 minutu y 21 segundos. La 6ª etapa tan solo yera de transición, saliendo del Macizu Central y averándose a los Pirineos, onde Mark Cavendish ganó con autoridá per delantre de Marcel Kittel, aumentando la so lleenda con 29 victories d'etapa nel Tour de Francia.

Trípticu pirenaicu: Golpe d'autoridá de Froome y abandonu de Contador[editar | editar la fonte]

Yá na 7ª etapa, el pelotón llegaba a los pies de los Pirineos, completando una etapa llana, sacante'l final, onde los ciclistes xubieron el Col d'Aspin de 1ª categoría y baxaron hasta'l Llagu de Payolle. Los favoritos nun perdieron tiempu y solamente hubo espectáculu per parte de Stephen Cummings que ganó a un campeón como Vincenzo Nibali y ganó la so 2ª etapa del Tour de Francia. Tamién, Thibaut Pinot perdió práuticamente toles sos opciones na xeneral, al dexase 3 minutos al respeutive de los favoritos. Como interés, el cartelu esplegáu del últimu quilómetru cayóse sobre'l grupu de los favoritos, afectando n'especial a Adam Yates, quien sufrió una pequeña mancada na cara. Dellos favoritos sufrieron cortes de tiempu por cuenta de esti infortuniu, pero la organización dio-yos el mesmu tiempu a toos. La 8ª etapa yá sería un auténticu test pa los favoritos, con posibilidaes d'importantes ataques. La etapa contenía 4 puertos d'entidá de los Pirineos, tales como'l Col du Tourmalet (HC), la Hourquette d'Ancizan (2ª), el Col de Val Louron-Azet (1ª) y el Col de Peyresourde (1ª). Mientres la etapa, Rafał Majka y Thibaut Pinot llucharon polos puntos del monte, siendo'l primeru de los dos, el que se enfundó dichu maillot. Nel grupu de los favoritos, Contador dexó más tiempu por cuenta de los ataques de Chris Froome y Nairo Quintana, siendo'l primeru'l vencedor de la etapa en Bagnères de Luchón gracies a un ataque na baxada del Peyresourde y al so peculiar y efeutiva forma de baxar. La otra cara de la carrera foi Contador, que s'alloñar a 3 minutos y 12 segundos de Chris Froome. La 9ª etapa caracterizábase como la 'etapa reina de los Pirineos', gracies a los sos 3 puertos de 1ª categoría, al so puertu de 2ª categoría y a la so final n'alto de Categoría Especial, el Ordino-Arcalís. En formándose una escapada onde De Gendt, Pinot y Majka lluchaben polos puntos del monte, Alberto Contador xubir al coche del equipu, confirmando'l so abandonu del Tour, por cuenta de la so nula recuperación de los dos cayíes nes primeres etapes y de fiebre, principalmente causada poles cayíes. Con éses el Tour perdía a unu de los trés grandes favoritos pa la victoria final en París. Tres l'abandonu de Contador, los ciclistes llegaben al últimu puertu de la xornada, el Ordino-Arcalís. So la irrepentina y sorprendente nube, xarazada y fuerte agua que cayía nel puertu, Tom Dumoulin apaeció ente les boles de xarazo pa faese cola etapa tres una auténtica exhibición de fuercia y de xestionar el tiempu, como contrarrelojista que ye. Por detrás, Majka y Rui Costa, que nun consiguíen da-y caza, amás de que'l polacu tampoco consiguía caltener el maillot de llunares colloraos. Per parte de los favoritos, toos esperaben el sonáu ataque de Chris Froome, yá vistíu de mariellu. Los rivales como Richie Porte y Daniel Martin llograron retardar esi ataque y que fora de menor intensidá, por cuenta de les enerxíes gastaes del británicu pa neutralizar los demás ataques. Primero Froome y depués Quintana, qu'atacaron con fuercia, pero nun llograron dexar a Martin, a Porte o al jovencísimo Yates. A la fin, naide atacó más y el Tour cerraba la primer selmana con un magníficu espectáculu dau y esperáu, una y bones la xeneral taba más apertada que nunca.

Salida de los Pirineos y Mont Ventoux: Vientu, abanicos y espectáculu de Sagan[editar | editar la fonte]

Dempués de la 9ª etapa, la postrera de la primer selmana, los ciclistes folgaron n'Andorra. Tres una primer selmana totalmente lloca y de gran esfuerciu, el pelotón salía de los Pirineos faía los Alpes, col Mont Ventoux como principal torga. La 10ª etapa, empezaba en Escaldes-Engordany y terminaba en Revel tres el Port d'Envarila, el puertu más altu del Tour, y una etapa llana, na que la escapada llegó a meta, dempués d'una batalla interna nesta, onde'l campeón del mundu Peter Sagan estrozó la escapada con mires de ganar, anque Michael Matthews foi más rápidu qu'él a la fin. La 11ª sería la típica etapa d'aproximamientu al Mont Ventoux, onde'l vientu y los abanicos seríen principales protagonistes de la etapa. Pese al empiezu relativamente sele con una escapada de dos ciclistes, la etapa tomó un xiru completu, aprovechando los equipos el fuerte vientu pa crear abanicos, dexando'l pelotón bien amenorgáu y aumentando los nervios dientro del pelotón. Finalmente nos postreros 10 km, Peter Sagan atacó y foise al pie del so compañeru Maciej Bodnar en busca de la victoria. Al pie de ellos tamién se colaron el maillot mariellu Chris Froome y el so compañeru Geraint Thomas, abriendo un pequeñu buecu d'hasta 30 segundos como diferencia máxima col pelotón. Como se prevía, Sagan batió a Froome nel sprint y ganó la so 2ª etapa nel Tour de Francia 2016 y el so 6ª etapa nel Tour de Francia. Froome aprovechó pa consiguir 11 segundos más al respeutive de los sos máximos rivales, aumentando la so diferencia a 35 segundos col so máximu rival, Nairo Quintana, que s'había quedáu cortáu.

Mont Ventoux y cambéu de percorríu: Llocura nel Ventoux y polémica etapa y decisión[editar | editar la fonte]

La 12ª etapa empezaba con un cambéu de percorríu de primeres. El fuerte vientu y les fuertes rabaseres de vientu d'hasta 120 km/h obligaron a la organización del Tour a retayar los postreros 6 km de puertu del Mont Ventoux, acabando na zona del Xalé Reynard, onde empezaba'l "paisaxe llunar", la zona peligrosa. Asina pos el puertu camudaba de 15,7 km al 8,8% a 9,6 km al 9,3%. Yá dende l'empiezu de la etapa, el vientu y los abanicos rompieron la carrera, entamando una numberosa escapada con casi 20 minutos de máxima diferencia, dexando al pelotón bien amenorgáu y creando un grupu terciariu, formáu por Sagan, Pinot, Majka...ente otros. Per delantre na escapada, Dani Navarro, Serge Pauwels y Thomas De Gendt lluchaben pola victoria d'etapa y dexar marcáu'l so nome na llista de ganadores nel Mont Ventoux, pese al retayu de quilómetros. Finalmente, magar quedase'l primeru, De Gendt, dexó primero a Navarro y dempués a Pauwels pa ganar la etapa y asitiase como líder del monte. Por detrás, nel pelotón foi'l Sky el qu'equipu qu'apoderó l'ascensión, neutralizando los ataques de Valverde, de Banzáu, de Rolland y el doble ataque de Nairo Quintana. Tan solo un ratu dempués de los ataques de Quintana, foi Froome el que realizó'l so doble ataque, llevándose consigo a Porte y al mesmu Quintana, anque esti postreru españó, perdiendo distancia y tiempu respeuto al británicu y al australianu. Estos paecíen entendese, cuando Bauke Mollema, líder del Trek-Segafredo llegó hasta ellos, saltando del pelotón onde Valverde tiraba d'un Quintana que sufría. Foi entós cuando se produció'l momentu de la xornada y posiblemente el momentu del Tour de Francia. Cuando'l tríu de Mollema, Froome y Porte colaben per delantre del grupu de Quintana, Valverde, Bardet, foi l'australianu del BMC el que topetó con una de les motos, provocando una reacción en cadena, cayéndose Froome y dempués Mollema. Esti postreru coyó la so bici y colóse faía alantre. Per otra parte Porte solucionó los sos problemes y coyó de nuevu la so marcha, pero foi'l maillot mariellu, Chris Froome, el que rompió la so bicicleta, creando la imaxe del día, siendo'l mesmu Froome el que corría cuesta arriba ensin bicicleta desesperáu,[16] buscando'l coche d'equipu o una bicicleta pa llegar a meta. Cuando a Froome diéron-y una bicicleta neutra non afecha a les sos cales, los sos rivales sacárenlu más de 1 minutu, perdiendo tola ventaya; poco dempués llegó'l coche del so equipu polo que camudó la bici neutra por una so. Tres tola desorganización y magar la poca información y les poques imáxenes, los comisarios y el direutor de carrera dieron per terminada la etapa a los corredores que llegaron ente'l 10ᵘ y 25ᵘ nel momentu del incidente dando'l mesmu tiempu a Froome y a Porte qu'a Mollema; y dando el mesmu tiempu a Valverde, Quintana -quien xubió unos metros agarráu a una moto-[17] y Van Garderen qu'a Yates a pesar de llegar a meta segundos dempués que'l británicu, polo que Froome retuvo'l maillot mariellu y consiguiendo un pocu de ventaya al respeutive de esi grupu persiguidor. Por tanto, Adam Yates nun consiguió fornise'l maillot mariellu, nuna decisión bien polémica, magar yá se tomó una decisión similar cuando una pancarta cayó enriba de Yates na 7ª etapa y al corredor otorgar la ventaya que tenía nesi momentu.

Contrarreló, monte y camín a los Alpes: Supremacía del Sky y de Froome[editar | editar la fonte]

Tres la lloca, polémica y fantástica etapa del Mont Ventoux, los ciclistes teníen que realizar una contrarreló individual de 37,5 km, onde s'esperaba que'l líder Chris Froome va sacar más diferencia al respeutive de los sos principales rivales. Efeutivamente, y acorde coles predicciones, Froome sacó 50 segundos al 2ᵘ clasificáu nel Tour, Bauke Mollema, 1'58 al 3ᵘ clasificáu, Adam Yates y 2'05 al 4ᵘ clasificáu, Nairo Quintana, dexándolos a 1'47, 2'45 y 2'59 minutos, respeutivamente, llogrando asina una gran diferencia qu'alministrar, al respeutive de la llegada de los Alpes. Magar la gran contrarreló del británicu, foi Tom Dumoulin el que ganó, repitiendo victoria nel Tour 2016, y demostrando un gran nivel de forma. Como yera d'esperar, la 14ª etapa sería de transición gracies a la so altimetría llana y decidióse al sprint, onde Mark Cavendish consiguió'l so 4ª victoria d'etapa nel Tour 2016, per delantre del noruegu Alexander Kristoff y del campeón del mundu Peter Sagan. La 15ª etapa seria camín a los Alpes, acolumbrándolos lejanamente. Magar ello, esta etapa nun sería de transición, sinón tou lo contrario. El pelotón tendría que superar dos puertos de 3ª categoría, un puertu de 2ª categoría, dos puertos de 1ª categoría y un puertu de categoría especial (HC), el Grand Colombier, nuna etapa curtia de 159 km, siendo un continuu xube y baxa. La etapa trescurrió con muncha velocidá, sobremanera de primeres, por cuenta de que la escapada tardó en formase munchos quilómetros, siendo Rafał Majka y Ilnur Zakarin, los artífices de la escapada del día, llevándose consigo a 24 corredores más. Foi'l mesmu Majka el que se enfundó el maillot de meyor escalador, el maillot del monte, gracies a coronar primero'l Col de Berthiand, coronando segundu nel Col du Sappel, nel Col de Pisseloup, nel Col de la Rochette y coronáu primero otra vegada'l Grand Colombier d'HC y los Lacets du Grand Colombier de 1ª categoría, sacando 37 puntos a Thomas De Gendt, el segundu clasificáu na xeneral del monte. Foi tamién el mesmu Majka, el que lluchó pola victoria d'etapa con Jarlinson Banzáu, que foi'l segundu d'estos el que crució primero la llinia de meta, gracies a recuperar 30 segundos na baxada, ayudáu por un plasmu de Majka. Per delantre, nel pelotón foi'l Astana el que rompió la carrera, atacando'l so xefe de files Fabio Aru, ensin resultancia dalguna gracies a l'actuación de los gregarios de Froome. Más tarde, atacaron Alejandro Valverde y Romain Bardet, que fueron neutralizaos pol grupu del maillot mariellu, gracies a los corredores del Sky. Con éses nengunu de los favoritos pudo atacar más, debíu al ritmu de Wout Poels, gregariu de Froome, pero quedar con sensaciones males, yá que siquier dos gregarios de Froome aguantaren con él, imposibilitando los ataques y les sos posteriores diferencies de tiempu. La 16ª etapa sería como la 14ª, de transición, casi na so totalidá, llana, quitando una cota de 4ª categoría y los postreros 3 km, que picaríen pa enriba, final perfectu pa sprinters como Peter Sagan. Tres una etapa animada ya impresionante, onde los dos ciclistes del Etixx-Quick Step, Tony Martin y Julian Alaphilippe protagonizaron la escapada del día, siendo ellos dos los únicos escapaos, el pelotón neutralizar rápido, sabiendo la potencia de Martin nel llanu. Con éses en neutralizando al alemán y al francés, foi'l portugués Rui Costa el qu'atacó y -y he echó un pulsu al pelotón. Por cuenta de la velocidá por neutralizar a tou ciclista que se moviera del pelotón, esti cortar en delles partes, anque ensin cortase nengunu de los favoritos a la victoria final en París. Finalmente, la etapa decidir al sprint nun grupu de 33 ciclistes, onde'l campeón del mundu Peter Sagan ganó'l so 3ª victoria d'etapa nel Tour 2016 frente a Alexander Kristoff, nun final apretadísimo, onde se decidió que Sagan ganara por tan solo unos centímetros.

Llegada a Suiza, final alpín y paséu en París: Remontaes, cayíes y dominación de Froome[editar | editar la fonte]

Tres el día de descansu, el pelotón atopar en Suiza pa encarar el so 17ª etapa, que diría dende Berna hasta'l final n'alto de Categoría Especial (HC) Finhaut-Emosson. Nel perfil de la etapa destacaben los postreros 30 km, onde dos duros puertos destacaben: el Col de la Forclaz de 1ª categoría y el Finhaut-Emosson de Categoría Especial, con carauterístiques asemeyaes al Alpe d'Huez. La etapa trescurrió con aparente normalidá, hasta esos llamaos últimos 30 km, onde les hostilidaes empezaron, anque solamente na escapada. Majka, Banzáu y Zakarin llucharon por dexar tras al grupu de la escapada y dir faía la victoria d'etapa, amás de los puntos del monte, per parte de Majka. Na última xubida, Zakarin supo españar y dexar a Majka y a Banzáu, anque a esti segundu costó-y más. El colombianu, ganador d'una etapa nel Tour 2016, aguantó los sos duros y brutales cambeos de ritmu, pero finalmente venció debíu al ritmu del rusu, que ganó la etapa con absoluta dominación. Por detrás nel pelotón tamién empezaron les hostilidaes, onde'l primeru qu'atacó foi Richie Porte, que tenía enforma que ganar y pocu que perder. Por detrás, Wout Poels supo llevar al so líder Froome hasta que Nairo Quintana atacó, ataquue que foi siguíu por Froome y Poels. El británicu, con fuercia y piernes, devolvió-y l'ataque a Quintana por doble, siendo nel segundu ataque nel que dexó al colombianu del Movistar, diéndose faía alantre con Porte. Entraron los dos xuntos en meta, siendo por detrás nel grupu de Quintana, yá cortándose, el jovencísimo Adam Yates el qu'atacó perdiendo tan solo 8 segundos al respeutive de Froome, tou lo contrario a Quintana que perdió 28 segundos, alloñar enforma na xeneral. Yá na 18ª etapa, demostróse que solo, Froome yera l'home más fuerte de la carrera. Na cronoescalada de Sallanches a Megève de 17 km, nin un especialista como Dumoulin pudo con Froome, ganando'l so 2ª etapa y cerrando práuticamente la xeneral, dexando al 2ᵘ clasificáu, Bauke Mollema a 3'52 min. Cola absoluta dominación de la carrera per parte de Froome y del Sky, el pelotón encaraba los dos últimes etapes de monte, seique les más dures d'esti Tour. La 19ª etapa acoyía 2 puertos de 1ª categoría, unu d'ellos en final n'alto, 1 puertu de 2ª categoría y el colosu de la etapa, el Montée de Bisanne de Categoría Especial (HC). Mientres la etapa Thomas De Gendt y Rafał Majka llucharon polos puntos del monte, magar tenelo Majka bien de cara. Magar ello, el polacu coronó 1ᵘ el Montée de Bisanne, cerrando agora sí, la clasificación del monte, quedando él como "Rei del Monte" d'esti Tour. La escapada, magar los intentos, nun pudo llegar a meta, siendo un ambiciosu ya intelixente Romain Bardet el que ganó la etapa, consiguiendo a les sos vegada tiempu y asitiándose 2ᵘ na xeneral, anque lloñe de Froome. El 2ᵘ de la xeneral, hasta esi momentu Mollema, cayóse, como munchos otros, na lluviosa baxada del Montée de Bisanne faía Saint-Gervais-les-Bains. Nesta baxada tamién se cayó'l líder Froome y l'italianu Aru, anque les sos cayíes nun fueron de gran magnitú y pudieron siguir en carrera, anque'l británicu perdió daqué de tiempu en meta colos sos rivales, garrándose a cafiantes dolores producíos pola so cayida. Aun así, la so diferencia yera tan grande, que tan solo una sorpresa o un milagru quitaríen-y el so tercer Tour de Francia. La 20ª etapa, la penúltima del Tour y postrera de monte, paecía tar marcada por munchos ciclistes, como una etapa estratéxica pa intentar avanzar puestos na xeneral. Anque paecía, nun foi. Tan solo l'afechu xefe de files del Tinkoff Roman Kreuziger intentar, metiéndose xunto a Sagan nuna fuga. En dellos momentos de la carrera, Kreuziger foi 2ᵘ na xeneral, pero los equipos comenenciudos en qu'estos nun pasara empezaron a tirar, y anque nun neutralizaron la escapada, amenorgaron drásticamente la diferencia de la fuga. Foi tamién de la fuga, d'onde salió'l ganador de la etapa, que foi l'español Ion Izagirre dando una allegría al so equipu y dexando la primer victoria española del Tour 2016. Mientres l'últimu puertu de la xornada, el duru Col de Joux Plane, Nibali, Banzáu, Alaphilippe y Izagirre coláronse. El postreru de toos quedó'l primeru, anque supo recomponese y llegar hasta Nibali, que nesi momentu diba primero. Na baxada, Nibali sabiendo que diba participar nos XX.OO nun la xugó na baxada y Banzáu tuvo un plasmu que-y alloñar de Izagirre, momentu nel que l'español aprovechó p'abrir un buecu y llegar a Morzine primeru. Nel grupu de los favoritos nada pasó, nengún atacó nin la xugó na baxada y asina pos Froome ganaba virtualmente la so 3ᵘ Tour de Francia. La 21ª etapa, como de costume, llegaba a París, a los Campos Elíseos, dexando a toos dase l'últimu paséu y a los sprinters la so última oportunidá, qu'aprovechó Andre Greipel pa roblar la so primer victoria nesti Tour, per delantre d'un poderosu Sagan. El Tour rematara y Froome consiguiera'l so tercer Tour de Francia, el segundu consecutivu, que dedico al so equipu, a la so muyer y n'especial, al so fíu Kellan. Los demás maillots partir de la siguiente manera: Peter Sagan ganó'l so 5ᵘ maillot verde consecutivu con una diferencia abismal de más de 200 puntos; Rafał Majka consiguió'l so 2ᵘ maillot del monte, dexándose ver en bien de escapaes y confirmándose como gran escalador y "Rei del Monte" d'esti Tour; Adam Yates llogró'l so primera maillot blancu de meyor nuevu, completando un Tour fantásticu, llogrando la 4ª posición na xeneral; el Movistar consiguió'l so 4ᵘ premiu como meyor equipu, que dexó'l so sabor agriduz nel equipu español; y pa rematar, el premiu al más combativu foi pal campeón del mundu Peter Sagan, metiéndose una y otra vez en munches escapaes, inclusive de monte, ayudando a los sos compañeros nos puertos, llugar non aparente pa les carauterístiques de Sagan.

Clasificaciones[editar | editar la fonte]

Clasificaciones finales[editar | editar la fonte]

Clasificación xeneral (Maillot Jaune)[editar | editar la fonte]

Clasificación xeneral
CiclistaEstáuEquipuTiempu
1ᵘChris Froome camiseta mariella de líder de la clasificación xeneralGBR Reinu XuníuSky89h 04' 48"
2ᵘRomain Bardet FRA FranciaAG2R La Mondiale+ 4' 05"
3ᵘNairo Quintana COL ColombiaMovistar Team+ 4' 21"
4ᵘAdam Yates camiseta blanca de líder de la clasificación del meyor mozuGBR Reinu XuníuOrica-BikeExchange+ 4' 42"
5ᵘRichie Porte AUS AustraliaBMC Racing Team+ 5' 17"
6ᵘAlejandro Valverde ESP EspañaMovistar Team+ 6' 16"
7ᵘJoaquim Rodríguez ESP EspañaKatusha+ 6' 58"
8ᵘLouis Meintjes RSA SudáfricaLampre-Merida+ 6' 58"
9ᵘDaniel Martin IRL República d'IrlandaEtixx-Quick Step+ 7' 04"
10ᵘRoman Kreuziger CZE ChequiaTinkoff+ 7' 11"
11ᵘBauke Mollema NED Países BaxosTrek-Segafredo+ 13' 13"
12ᵘSergio Henao COL ColombiaSky+ 18' 51"
13ᵘFabio Aru ITA ItaliaAstana+ 19' 20"
14ᵘSébastien Reichenbach SUI SuizaFDJ+ 24' 59"
15ᵘGeraint Thomas GBR Reinu XuníuSky+ 28' 31"
16ᵘPierre Rolland FRA FranciaCannondale-Drapac+ 30' 42"
17ᵘMikel Nieve ESP EspañaSky+ 38' 30"
18ᵘStef Clement NED Países BaxosIAM Cycling+ 38' 57"
19ᵘJarlinson Pantano COL ColombiaIAM Cycling+ 38' 59"
20ᵘAlexis Vuillermoz FRA FranciaAG2R La Mondiale+ 42' 28"
Fonte: ProCyclingStats


Clasificación por puntos (Maillot Vert)[editar | editar la fonte]

Clasificación por puntos
CiclistaEstáuEquipuPuntos
1ᵘPeter Sagan Maillot verde de líder de la clasificación por puntosSVK EslovaquiaTinkoff470 pts
2ᵘMarcel Kittel GER AlemañaEtixx-Quick Step228 pts
3ᵘMichael Matthews AUS AustraliaOrica-BikeExchange199 pts
4ᵘAndré Greipel GER AlemañaLotto-Soudal178 pts
5ᵘAlexander Kristoff NOR NoruegaKatusha172 pts
6ᵘBryan Coquard FRA FranciaDirect Énergie156 pts
7ᵘThomas De Gendt BEL BélxicaLotto-Soudal154 pts
8ᵘGreg Van Avermaet BEL BélxicaBMC Racing Team136 pts
9ᵘChris Froome camiseta mariella de líder de la clasificación xeneralGBR Reinu XuníuSky131 pts
10ᵘRafał Majka camiseta de llunares bermeyos de líder de la clasificación de montePOL PoloniaTinkoff120 pts


Clasificación del monte (Maillot à Pois Rouges)[editar | editar la fonte]

Clasificación del monte
CiclistaEstáuEquipuPuntos
1ᵘRafał Majka camiseta de llunares bermeyos de líder de la clasificación de montePOL PoloniaTinkoff209 pts
2ᵘThomas De Gendt BEL BélxicaLotto-Soudal130 pts
3ᵘJarlinson Pantano COL ColombiaIAM Cycling121 pts
4ᵘIlnur Zakarin RUS RusiaKatusha84 pts
5ᵘRui Costa POR PortugalLampre-Merida76 pts
6ᵘSerge Pauwels BEL BélxicaDimension Data62 pts
7ᵘStef Clement NED Países BaxosIAM Cycling53 pts
8ᵘVincenzo Nibali ITA ItaliaAstana36 pts
9ᵘKristijan Đurasek CRO CroaciaLampre-Merida36 pts
10ᵘThomas Voeckler FRA FranciaDirect Énergie33 pts


Clasificación del meyor nuevu (Maillot Blanc)[editar | editar la fonte]

Clasificación del meyor xoven
CiclistaEstáuEquipuTiempu
1ᵘAdam Yates camiseta blanca de líder de la clasificación del meyor mozuGBR Reinu XuníuOrica-BikeExchange89h 09' 30"
2ᵘLouis Meintjes RSA SudáfricaLampre-Merida+ 2' 16"
3ᵘEmanuel Buchmann GER AlemañaBora-Argon 18+ 42' 58"
4ᵘWarren Barguil FRA FranciaGiant-Alpecin+ 47' 32"
5ᵘWilco Kelderman NED Países BaxosLottoNL-Jumbo+ 1h 19' 56"
6ᵘJulian Alaphilippe FRA FranciaEtixx-Quick Step+ 1h 55' 27"
7ᵘJan Polanc SLO EsloveniaLampre-Merida+ 2h 13' 42"
8ᵘEduardo Sepúlveda ARG ArxentinaFortuneo-Vital Concept+ 2h 23' 45"
9ᵘAlexey Lutsenko KAZ KazakstánAstana+ 2h 37' 10"
10ᵘPatrick Konrad AUT AustriaBora-Argon 18+ 2h 41' 50"


Clasificación por equipos (Classement par Équipe)[editar | editar la fonte]

Clasificación por equipos
EquipuEstáuTiempu
1ᵘMovistar Team yellow bib, teams classificationESP España267h 20' 45"
2ᵘSky GBR Reinu Xuníu+ 8' 14"
3ᵘBMC Racing Team USA Estaos Xuníos+ 48' 11"
4ᵘAG2R La Mondiale FRA Francia+ 56' 50"
5ᵘAstana KAZ Kazakstán+ 1h 16' 58"
6ᵘTinkoff RUS Rusia+ 1h 52' 23"
7ᵘTrek-Segafredo USA Estaos Xuníos+ 2h 00' 16"
8ᵘIAM Cycling SUI Suiza+ 2h 10' 03"
9ᵘKatusha RUS Rusia+ 2h 29' 13"
10ᵘLampre-Merida ITA Italia+ 2h 35' 18"


Evolución de les clasificaciones[editar | editar la fonte]

Etapa
(Vencedor)
Clasificación xeneral

Maillot jaune
Clasificación per puntos

Maillot vert
Clasificación de monte

Maillot à pois rouges
Clasificación de mozos

Maillot blanc
Clasificación per equipos

Classement par équipe
Premiu de la combatividá

Prix de combativité
1ᵉʳ etapa
(Mark Cavendish)
Mark Cavendish Mark Cavendish Paul Voss Edward Theuns Lotto Soudal Anthony Delaplace
2ª etapa Etapa de mediu monte
(Peter Sagan)
Peter Sagan Peter Sagan Jasper Stuyven Julian Alaphilippe Orica-BikeExchange Jasper Stuyven
3ᵉʳ etapa
(Mark Cavendish)
Mark Cavendish Thomas Voeckler
4ª etapa
(Marcel Kittel)
Peter Sagan Oliver Naesen
5ª etapa Etapa de mediu monte
(Greg Van Avermaet)
Greg Van Avermaet Thomas De Gendt BMC Racing Thomas De Gendt
6ª etapa
(Mark Cavendish)
Mark Cavendish Yukiya Arashiro
7ª etapa Etapa de monte
(Stephen Cummings)
Adam Yates Vincenzo Nibali
8ª etapa Etapa de monte
(Chris Froome)
Chris Froome Rafał Majka Thibaut Pinot
9ª etapa Etapa de monte
(Tom Dumoulin)
Thibaut Pinot Movistar Tom Dumoulin
10ª etapa Etapa de mediu monte
(Michael Matthews)
Peter Sagan BMC Racing Peter Sagan
11ª etapa
(Peter Sagan)
Arthur Vichot
12ª etapa Etapa de monte
(Thomas De Gendt)
Thomas De Gendt Thomas De Gendt
13ª etapa Contrarreló individual (CRI)
(Tom Dumoulin)
nun s'apurrió
14ª etapa
(Mark Cavendish)
Jérémy Roy
15ª etapa Etapa de monte
(Jarlinson Banzáu)
Rafał Majka Movistar Rafał Majka
16ª etapa
(Peter Sagan)
Julian Alaphilippe y Tony Martin
17ª etapa Etapa de monte
(Ilnur Zakarin)
Jarlinson Banzáu
18ª etapa Contrarreló individual Etapa de monte (CRI)
(Chris Froome)
nun s'apurrió
19ª etapa Etapa de monte
(Romain Bardet)
Rui Costa
20ª etapa Etapa de monte
(Ion Izagirre)
Jarlinson Banzáu
21ª etapa
(Andre Greipel)
nun s'apurrió
Final Chris Froome Peter Sagan Rafał Majka Adam Yates Movistar Peter Sagan

Puertos puntuables[editar | editar la fonte]

En negrina tolos puertos d'HC (Categoría Especial)

Etapa Puertos Distancia % Mediu Categoría 1ᵉʳ corredor
en pasar
1ᵉʳ etapa Côte d'Avranches 1,2 km 5,7 % Bandera d'Alemaña Paul Voss
Col des falaises de Champeaux 1,3 km 4,8 % Bandera d'Alemaña Paul Voss
2ª etapa Etapa de mediu monte Côte de Torigny-les-Villes 1,4 km 5,7 % Bandera de Noruega Vegard Breen
Côte de Montabot 1,9 km 5 % Bandera de Bélxica Jasper Stuyven
Côte de Montpinchon 1,2 km 5,9 % Bandera de Bélxica Jasper Stuyven
Côte de la Glacerie (Cherbourg-Octeville 1,9 km 6,5 % Bandera de Bélxica Jasper Stuyven
3ᵉʳ etapa Côte de Villedieu-les-Poêtes 1,5 km 4,4 % Bandera de Francia Armindo Fonseca
4ª etapa Côte de la Maison Neuve 1,2 km 5,6 % Markel Irizar
5ª etapa Etapa de mediu monte Côte de Saint-Lèonard-de-Noblat 1,7 km 5,2 % Bandera de Bélxica Jasper Stuyven
Côte du Puy Saint-Mary 6,8 km 3,9 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Col de Neronne 7,1 km 3 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Pas de Peyrol 5,4 km 8,1 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Col de Perthus 4,4 km 7,9 % Bandera de Bélxica Greg Van Avermaet
Col de Font de Cère (-y Lioran) 3,3 km 5,8 % Bandera de Bélxica Greg Van Avermaet
6ª etapa Col d'Abarganes 2 km 6 % Bandera de Chequia Jan Bárta
Côte d'Aubin 1,3 km 5,4 % Bandera de Xapón Yukiya Arashiro
Côte de Saint-Antonin-Noble-Val 3,2 km 5,1 % Bandera de Chequia Jan Bárta
7ª etapa Côte de Capvern 7,7 km 3,1 % Bandera d'Italia Vincenzo Nibali
Col d'Aspin 12 km 6,5 % Bandera del Reinu Xuníu Stephen Cummings
8ª etapa Col du Tourmalet 19 km 7,4 % HC Bandera de Francia Thibaut Pinot
Hourquette d'Ancizan 17 km 4,2 % Bandera de Francia Thibaut Pinot
Col de Val Louron-Azet 10,7 km 7,3 % Bandera de Países Baxos Wout Poels
Col de Peyresourde 9,5 km 6,7 % Bandera del Reinu Xuníu Chris Froome
9ª etapa Port de la Bonaigua 23,2 km 4,7 % Bandera de Francia Thibaut Pinot
Port del Cantó 19,3 km 5,4 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Côte de la Comella 4,2 km 8,2 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Col de Beixalis 6,4 km 8,5 % Bandera de Francia Thibaut Pinot
Ordino-Arcalís 10,1 km 7,2 % HC Bandera de Países Baxos Tom Dumoulin
10ª etapa Port d'Envalira 22,6 km 5,5 % Bandera de Portugal Rui Costa
Côte de Saint-Ferrèol 1,8 km 6,6 % Peter Sagan
11ª etapa Côte de Minerve 2,4 km 5,4 % Bandera de Francia Arthur Vichot
Côte de Villespassans 2,3 km 4,5 % Bandera de Francia Arthur Vichot
12ª etapa Côte de Gordes 3,3 km 4,8 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Col de Trois Termes 2,5 km 7,5 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Mont Ventoux (Xalé Reynard)* 9,6 km 9,3 % HC Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
13ª etapa Contrarreló individual (CRI) Ensin puertos puntuables
14ª etapa Côte de Puy-Saint-Martin 3,6 km 5,2 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Côte du Four-à-Chaux 3,9 km 4,2 % Bandera de Estaos Xuníos d'América Alex Howes
Côte d'Hauterives 2,1 km 5,5 % Bandera d'Italia Cesara Benedetti
15ª etapa Col du Berthiand 6 km 8,1 % Bandera de Polonia Rafał Majka
Col du Sappel 8,8 km 5,6 % Bandera de Francia Thomas Voeckler
Col de Pisseloup 4,9 km 5,8 % Bandera de Bélxica Serge Pauwels
Col de la Rochette 5,1 km 5,4 % Bandera de Bélxica Serge Pauwels
Grand Colombier 12,8 km 6,8 % HC Bandera de Polonia Rafał Majka
Lacets du Grand Colombier 8,4 km 7,6 % Bandera de Polonia Rafał Majka
16ª etapa Côte de Mühleberg 1,2 km 4,8 % Bandera d'Alemaña Tony Martin
17ª etapa Côte de Saanenmöser 6,6 km 4,8 % Bandera de Polonia Rafał Majka
Col de Mosses 6,4 km 4,4 % Bandera de Polonia Rafał Majka
Col de la Forclaz 13 km 7,9 % Bandera de Polonia Rafał Majka
Finhaut-Emosson 10,4 km 8,4 % HC Bandera de Rusia Ilnur Zakarin
18ª etapa Contrarreló individual (CRI) Ensin puertos puntuables
19ª etapa Col de la Forclaz de Montmin 10,4 km 6,4 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Col de la Forclaz de Queige 4,7 km 7,5 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Montée de Bisanne 14,5 km 8,4 % HC Bandera de Polonia Rafał Majka
Saint-Gervais Mont Blanc 9,8 km 8 % Bandera de Francia Romain Bardet
20ª etapa Col des Aravis 11,5 km 5 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Col de la Colombière 11,7 km 5,9 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Col de la Ramax 13,9 km 7,1 % Bandera de Bélxica Thomas De Gendt
Col de Joux Plane 11,6 km 8,5 % HC Bandera de Colombia Jarlinson Banzáu
21ª etapa Côte de l'Ermitage 0,9 km 7 % Bandera de Chequia Roman Kreuziger
  • Na 12ª etapa de Montpellier a Mont Ventoux fueron retayaos los postreros 6 km d'etapa, dexando a esta en 178 km y encurtiando l'últimu puertu de la xornada (Mont Ventoux) pasando de 15,7 km al 8,8 % a 9,6 km al 9,3 %

Abandonos[editar | editar la fonte]

Mientres la carrera producieron los siguientes abandonos:[18]

Etapa Fecha Percorríu km Ciclista Equipu Motivos
9 de xunetu
Pau-Bagnères-de-Luchon
184
Bandera de Dinamarca Michael Mørkøv Katusha
Cayida na 1ᵉʳ etapa
10 de xunetu
Viella-Andorra-Arcalís
184,5
Alberto Contador Tinkoff
Cayíes anteriores y fiebre
Bandera de Australia Mark Renshaw Dimension Data
Enfermedá
Bandera de Francia Mathieu Ladagnous FDJ
Fiebre
Bandera de Francia Cédric Pineau FDJ
Bronquitis
10ª
12 de xunetu
Escaldes-Engordany-Revel
197
Bandera de Países Baxos Sebastian Langeveld Cannondale-Drapac
12ª
14 de xunetu
Montpellier-Xalé Reynard
178
Bandera de Francia Angelo Tulik Direct Énergie
Cayida
Bandera de Bélxica Jurgen Van den Broeck Katusha
Quebra de costazu na etapa anterior
13ª
15 de xunetu
Bourg-Saint-Andéol-Pont d'Arc (CRI)
37,5
Bandera de Francia Thibaut Pinot FDJ
Bronquitis
Bandera de Australia Simon Gerrans Orica-BikeExchange
Cayida y quebra de clavícula
Bandera de Bélxica Edward Theuns Trek-Segafredo
Cayida
14ª
16 de xunetu
Montélimar-Villars-les-Dombes
208,5
Bandera de Dinamarca Matti Breschel Cannondale-Drapac
Cayida
Mathias Frank IAM Cycling
Gastroenteritis
15ª
17 de xunetu
Bourg-en-Bresse-Culoz
160
Bandera de Bélxica Jens Debusschere Lotto Soudal
Cayida na etapa anterior: fisura en escápula y rodía, clavícula disllocada y mano magullada
Jesús Herrada Movistar
Fiebre y vultures
17ª
20 de xunetu
Berna-Finhaut-Emosson
184,5
Bandera del Reinu Xuníu Mark Cavendish Dimension Data
Proximidá de los Xuegos Olímpicos
Bandera d'Eslovenia Borut Božič Cofidis
Quebra de Clavicula por cuenta d'una cayida
Bandera de Australia Rohan Dennis BMC Racing
Proximidá de los Xuegos Olímpicos
Fabian Cancellara Trek-Segafredo
Proximidá de los Xuegos Olímpicos
Gorka Izagirre Movistar
Quebra de clavícula por cuenta de una cayida
19ª
22 de xunetu
Albertville-Saint-Gervais-Les-Bains
146
Dani Navarro Cofidis
Cayida que-y produció mancadura nel costazu
Bandera de Países Baxos Tom Dumoulin Team Giant-Alpecin
Quebra de muñeca por cuenta de una cayida
21ª
24 de xunetu
Chantilly-París (Avenida de los Campos Elíseos)
113
Bandera d'Alemaña Tony Martin Etixx-Quick Step
Problemes na rodía

UCI World Tour[editar | editar la fonte]

El Tour de Francia da puntos pal UCI WorldTour 2016, pa corredores d'equipos nes categoríes UCI ProTeam, Profesional Continental y Equipos Continentales. Les siguientes tables son el baremu de puntuación y los ciclistes que llograron puntos:

Posición 1ᵘ 2ᵘ 3ᵘ 4ᵘ 5ᵘ 6ᵘ 7ᵘ 8ᵘ 9ᵘ 10ᵘ 11ᵘ 12ᵘ 13ᵘ 14ᵘ 15ᵘ 16ᵘ 17ᵘ 18ᵘ 19ᵘ 20ᵘ
Clasificación xeneral 200 150 120 110 100 90 80 70 60 50 40 30 24 20 16 12 10 8 6 4
Per etapa 20 10 6 4 2
Clasificación
Posición Ciclista Equipu Xeneral Etapa Total
1ᵘ
Bandera del Reinu Xuníu Chris Froome Sky
200
60
260
2ᵘ
Bandera de Francia Romain Bardet AG2R La Mondiale
150
26
176
3ᵘ
Bandera de Colombia Nairo Quintana Movistar
120
2
122
4ᵘ
Bandera del Reinu Xuníu Adam Yates Orica-BikeExchange
110
-
110
5ᵘ
Bandera de Australia Richie Porte BMC Racing
100
4
104
6ᵘ
Peter Sagan Tinkoff
-
102
102
7ᵘ
Alejandro Valverde Movistar
90
12
102
8ᵘ
Joaquim Rodríguez Katusha
80
20
100
9ᵘ
Bandera de Irlanda Daniel Martin Etixx-Quick Step
60
16
76
10ᵘ
Bandera de Sudáfrica Louis Meintjes Lampre-Merida
70
4
74

Amás, tamién dio puntos pal UCI World Ranking (clasificación global de toles carreres internacionales).[19]

Posición 1ᵘ 2ᵘ 3ᵘ 4ᵘ 5ᵘ 6ᵘ 7ᵘ 8ᵘ 9ᵘ 10ᵘ
Clasificación xeneral 1000 800 675 575 475 400 325 275 225 175
Per etapa 120 50 25 15 5
Líder 25
Clasificación
Posición Ciclista Equipu Xeneral Etapa Líder Total
1ᵘ
Bandera del Reinu Xuníu Chris Froome Sky
1000
340
325
1665
2ᵘ
Bandera de Francia Romain Bardet AG2R La Mondiale
800
140
-
940
3ᵘ
Bandera de Colombia Nairo Quintana Movistar
675
5
-
680
4ᵘ
Peter Sagan Tinkoff
-
550
75
625
5ᵘ
Bandera del Reinu Xuníu Adam Yates Orica-BikeExchange
575
-
-
575
6ᵘ
Bandera del Reinu Xuníu Mark Cavendish Dimension Data
-
480
25
505
7ᵘ
Bandera de Australia Richie Porte BMC Racing
475
15
-
490
8ᵘ
Alejandro Valverde Movistar
400
50
-
450
9ᵘ
Joaquim Rodríguez Katusha
325
90
-
415
10ᵘ
Bandera de Irlanda Daniel Martin Etixx-Quick Step
225
70
-
295

La Course by Le Tour de France[editar | editar la fonte]

Ente les actividaes rellacionaes cola disputa del Tour destacó la tercer edición de la carrera femenina profesional d'un día denominada oficialmente La Course by le Tour de France (de categoría UCI WorldTour Femenín, creáu esi añu), que se va disputar sobre'l mesmu circuitu de la etapa final del Tour de Francia nos Campos Eliseos de París al que van dar 13 vueltes totalizando 89 km. Pa nun coincidir col Tour ésta realizaráse pela mañana.

La clasificación final foi la siguiente:[20]

Clasificación xeneral
CiclistaEstáuEquipuTiempu
Chloe Hosking AUS AustraliaWiggle High52h 01' 27"
Lotta Lepistö FIN FinlandiaCervélo Bigla+ 0"
Marianne Vos NED Países BaxosRabo Liv Women+ 0"
Joëlle Numainville CAN CanadáCervélo Bigla+ 0"
Roxane Fournier FRA FranciaPoitou-Charentes.Futuroscope.86+ 0"
Pascale Jeuland-Tranchant FRA FranciaPoitou-Charentes.Futuroscope.86+ 0"
Tiffany Cromwell AUS AustraliaCanyon-SRAM Racing+ 0"
Jo Kiesanowski NZL Nueva ZelandaTibco-Silicon Valley Bank+ 0"
Lotte Kopecky BEL BélxicaLotto Soudal Ladies+ 0"
10ªMaria Giulia Confalonieri ITA ItaliaLensworld-Zannata+ 0"


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «El Tour de Francia presenta el recorrido de 2016.». Ciclismu a Fondo. Consultáu'l 20 d'ochobre de 2015.
  2. «Así será el recorrido del Tour de Francia 2016.». El Tiempo. Consultáu'l 20 d'ochobre de 2015.
  3. «Desvelado el trazado del próximo Tour de Francia 2016.». Mundo Deportivo. Consultáu'l 20 d'ochobre de 2015.
  4. «Etapas y recorrido del Tour de Francia 2016.». Euro Sports. Consultáu'l 20 d'ochobre de 2015.
  5. «Previo TOUR DE FRANCIA 2016.». Plataformas Recorridos Ciclistas. Consultáu'l 23 d'ochobre de 2015.
  6. «Tour de Francia 2016: De la Mancha hacia Andorra.». La Vanguardia. Consultáu'l 27 de xunetu de 2015.
  7. «Análisis: El recorrido del Tour de Francia 2016.». Ciclismu Internacional. Consultáu'l 20 d'ochobre de 2015.
  8. 8,0 8,1 . EITB EUS. Consultáu'l 20 d'ochobre de 2015.
  9. «Nairo Quintana sobre'l Tour de Francia 2016: 'Ye un bon percorríu pa nós'.». Nacion. Consultáu'l 20 d'ochobre de 2015.
  10. «Un percorríu montascosu pal últimu Tour de Contador.». Ciclismu. Consultáu'l 10 d'avientu de 2015.
  11. «Tour de Francia: Etapes del Tour de Francia de 2016.». Ye Ciclismu. Consultáu'l 20 d'avientu de 2015.
  12. No hay sorpresas en las invitaciones del Tour de Francia
  13. Orica-BikeExchange, nuevu apellíu, nuevos colores (Semeyes)
  14. 14,0 14,1 14,2 -Y RÈGLEMENT DE L'ÉPREUVE
  15. «Etapes del Tour de Francia 2016».
  16. «Video: Chris Froome running in the Mount Ventoux - Stage 12 - Tour de France 2016».
  17. Quintana garrar a una moto d'asistencia na xubida al Mont Ventoux
  18. Abandonos
  19. Chapter X UCI RANKINGS-Páxs. 57-68
  20. «Classifications 2016». Amaury Sport Organisation (24 de xunetu de 2016). Consultáu'l 24 de xunetu de 2016. (n'inglés)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]