Trek-Segafredo

De Wikipedia
Trek-Segafredo
Situación
Estáu Luxemburgu
Datos
Nome oficial Leopard-Trek
Tipu ProTeam UCI
Fundáu en2011
Propietariu Bandera de ? Trek Bicycle Corporation (es) Traducir
Direutor deportivu Bandera d'Italia Luca Guercilena
Entrenador Bandera de Dinamarca Kim Andersen
Códigu UCI LEO
Dueñu de Trek Bicycle Corporation (es) Traducir
Direición Luca Guercilena
Patrocinador Trek Bicycle Corporation (es) Traducir

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Trek-Segafredo (códigu UCI: LEO, RNT, RLT, TFR, TFS y LTK) ye un equipu ciclista d'Estaos Xuníos de categoría UCI ProTeam que participa del UCI WorldTour lo mesmo que de delles carreres del Circuitu Continental.

Debutó na temporada 2011 col nome Leopard-Trek y llicencia luxemburguesa y tuvo como referentes nesi momentu a los hermanos ciclistes Andy y Frank Schleck, quien en desenvolviendo la so carrera na estructura CSC/Saxo Bank de Bjarne Riis decidieron sumase al proyeutu d'una nueva escuadra aniciada nel so país.

Dellos de los corredores colos que coincidieren los hermanos Schleck nel equipu de Riis, como Fabian Cancellara y diversos gregarios xunir al proyeutu, al igual que ciclistes procedentes d'otros equipos ProTour.

L'empresariu luxemburgués Flavio Becca, con una fortuna personal procedente de los sos negocios inmobiliarios, foi'l impulsor del proyeutu. La llicencia del equipu yera propiedá de la sociedá Leopard S. A., con sede en Howald.[1] cuntando con patrocinadores secundarios como Trek y Mercedes-Benz.[2]

A pesar de la espectación qu'había redolada al nuevu equipu pola calidá de los ciclistes que formaben la so plantía, ésti compitió como tal una sola temporada, yá qu'en setiembre de 2011 anuncióse que se fundiría col Team RadioShack pasando a llamase RadioShack-Nissan-Trek,[3] oficialmente RadioShack-Nissan. Según l'alcuerdu, el nuevu RadioShack corrió cola llicencia ProTeam de la sociedá luxemburguesa Leopard (propiedá de Flavio Becca, y cola que corriera hasta entós Leopard Trek), ente que la xestión deportiva correspondía a Johan Bruyneel Sports Management (la empresa de Johan Bruyneel) y los llabores de marketing a CSE (que desempeñaba esi llabor dende Austin, Texas).[4]

Anque'l nome más común utilizáu yera RadioShack, al rexistrase na UCI utilizando la llicencia de la sociedá Leopard S.A, l'equipu yera'l socesor del Leopard-Trek y non del RadioShack d'Estaos Xuníos. A pesar d'ello foi común el tracamundiu y solíase referir a esti como equipu d'Estaos Xuníos a pesar de que realmente yera luxemburgués.

A principios de 2013, la empresa RadioShack anunció que sería l'últimu añu xunto al equipu, colo cual Flavio Becca tuvo d'empecipiar la busca de nuevos patrocinadores. Los intentos fueron atayaos y sumáu a la baxa actuación del equipu llevaron a Becca a vender la llicencia ProTeam a Trek pocos díes antes d'empezar el Tour de Francia. L'equipu denominar dende 2014 Trek Factory Racing y caltúvose la mesma base del Radioshack Leopard, pero (agora si) camudó la llicencia a estauxunidense.[5][6]

Historia del equipu[editar | editar la fonte]

Creación[editar | editar la fonte]

[7] [8] [9] [10] [11][12][13]

Courtrai, escenariu de la xunta ente Becca, Andersen y Nygaard na que se xestó la creación del equipu.
Kim Andersen, cuando yera direutor del Saxo Bank.
Los hermanos Andy y Fränk Schleck (de dcha. a izq.), a la llegada a París del Tour de Francia 2009.

L'empresariu luxemburgués Flavio Becca, con una importante fortuna personal procedente de los sos negocios inmobiliarios y aficionáu al ciclismu, empecipió a principios de 2010 contactos con diverses persones de cara a la creación d'un nuevu equipu ciclista que fixera'l so debú en 2011 y que se convertiría na primer escuadra luxemburguesa de máxima categoría. Becca contautó ente otros con Kim Andersen, direutor deportivu principal del Saxo Bank empobináu por Bjarne Riis nel que corríen ente otros los hermanos luxemburgueses Andy y Frank Schleck.

En mayu Becca y Andersen, a propuesta del segundu, axuntar nuna cafetería de Courtrai (Flandes, Bélxica) con Brian Nygaard pa estudiar la creación d'esa nueva formación. Nygaard, xefe de prensa mientres delles temporaes del Saxo Bank empobináu por Bjarne Riis, atopar nesi momentu nel Sky, que s'estrenaba esi añu como'l primer equipu británicu de categoría ProTour. Esi mesmu mes el danés anunció la so salida del Sky y empezó les xestiones pa la creación del nuevu equipu de cara a la temporada 2011. Dichu movimientu producir ente los rumores de que los hermanos Schleck, dos de los principales corredores del Saxo Bank y dambos nel últimu añu del so contratu con Riis, taríen interesaos en xunise al nuevu proyeutu luxemburgués de cara a la siguiente temporada.

Poco antes del Tour de Francia el Saxo Bank anunció'l despidu del so direutor deportivu principal y encargáu de la estratexa en carrera Kim Andersen n'almitiendo esti que taba collaborando con Nygaard nel so proyeutu de crear una nueva formación. Mientres la ronda francesa Andy aportó a líder de la clasificación xeneral mientres delles etapes, anque finalmente foi segundu nel podiu de los Campos Elíseos de París por detrás del maillot mariellu Alberto Contador (Astana) por 39". Dicha edición tuvo marcada pola nun espera de Contador a Andy cuando a esti postreru salióse-y la cadena en plena ascensión a Balès, últimu puertu de la xornada y asitiáu 21 quilómetros de la meta de Bagnères-de-Luchon. La táctica emplegada por Riis mientres dichu Tour foi coles mesmes oxetu de discutiniu.

Cuatro díes dempués del final de la Grande Boucle los hermanos Schleck anunciaron oficialmente que nun anovaríen el so contratu cola estructura de Riis (a que les sos órdenes desenvolvieren hasta esi momentu tou la so carrera profesional) y correríen por tantu n'otru equipu a partir de 2011.[14] Finalmente'l 14 d'agostu confirmaron la so incorporación al nuevu equipu luxemburgués.[15]

Cinco corredores colos que coincidieren los hermanos Schleck nel equipu de Riis, como Fabian Cancellara, Stuart O'Grady y Jakob Fuglsang, confirmaron a lo llargo d'esa parte final de la temporada que se xuniríen al proyeutu,[16] dexando asina a un Riis que respondió contratando a Contador.[17] Poco dempués conoceríase que Contador taba siendo investigáu pol so positivu por clembuterol (nunes cantidaes que se creíen indetectables pa una sustancia que'l so usu taba sicasí prohibíu sía que non) na muestra de sangre que-y fuera tomada nel control antidopaxe realizáu en Pau, ciudá onde tuviera llugar la segunda xornada de descansu del Tour.

Al nuevu proyeutu encabezáu polos Schleck sumáronse coles mesmes ciclistes procedentes del desapaecíu Milram, como Fabian Wegmann y Linus Gerdemann, y d'otros equipos ProTeams, como Daniele Bennati, Maxime Monfort y Joost Posthuma. El 23 de payares la UCI confirmó que l'equipu tendría llicencia UCI ProTeam pal so estrenu, concediéndo-yla por cuatro temporaes.

Anque se publicar que l'equipu tendría pal so debú en 2011 el nome Leopard True Racing, Nygaard desmintió esi estremu asegurando que dicha denominación faía referencia al proyeutu de creación del equipu, pero non al nome que tendría la escuadra.[18] El 13 d'avientu Fuglsand declaró que según el diseñu del nuevu maillot al que tuviera accesu l'equipu llamaríase Team Leopard,[19] información que foi desmentida por Nygaard.[20]

El 6 de xineru tuvo llugar la presentación del conxuntu luxemburgués; mientres l'actu anuncióse oficialmente que se llamaría Team Leopard-Trek y desvelóse la equipación que lluciríen los sos integrantes.

2011: Estrenu prometedor[editar | editar la fonte]

La primer carrera na que participó la escuadra foi'l Tour Down Under apostáu n'Australia mientres el mes de xineru. L'estrenu del so palmarés llegó'l 2 de marzu en -y Samyn, de la mano del ciclista llocal Domenik Klemme.[21]

Fabian Cancellara, tirando de Chavanel cuando diben en cabeza na parte inicial del Kapelmuur mientres el Tour de Flandes.

Cancellara: Bon papel nes clásiques[editar | editar la fonte]

L'entamu de la temporada europea tuvo protagonizáu por Fabian Cancellara. El suizu, autor de la primer victoria de primer nivel al imponese na contrarreló final de la Tirrenu-Adriáticu apostada en San Benedetto del Tronto,[22] tendría un papel destacáu nes clásiques de primavera del Vieyu Continente. Foi segundu na Milán-Sanremo, onde dempués de nun llograr fugase yá nes cais de Sanremo (al contrariu que na so esitosa tentativa de 2008) viose superáu nel sprint final pol velocista Matthew Goss.[23] Metíu yá nes clásiques de pavés, Cancellara presentábase como'l principal favoritu a los dos grandes cites al ser en dambes el vixente ganador y amosar el so bon estáu de forma con una exhibición na preparatoria E3 Prijs Vlaanderen-Harelbeke, onde en sufriendo dos pinchaes y una avería que-y fixeren perder dos minutos al respective de la cabeza remontó y llegó a meta en solitariu y con un minutu de ventaya.[24] Nel Tour de Flandes colóse solo hasta dar algame en cabeza de carrera a Sylvain Chavanel, y anque llegaron a abrir un buecu importante col grupu de favoritos el dúu foi finalmente neutralizáu por estos xubiendo'l Kapelmur; un postreru movimientu de Espartaco nos quilómetros finales fixo una nueva selección, siendo finalmente terceru por detrás del so excompañero Nick Nuyens y Chavanel, anque per delantre de Tom Boonen, el so rival tradicional.[25] Na París-Roubaix, con Boonen fora de la engarradiella por problemes mecánicos y una fuga en cabeza de la que terminaría colándose Johan Vansummeren, un Cancellara ensin compañeros nin collaboración d'otros favoritos (que al contrariu qu'él teníen compañeros na fuga) arrenunció a sacrificase en solitariu p'algamar a Vansummeren;[26] l'helvéticu terminó siendo segundu en imponiéndose al sprint a quien llegaron nel so grupu al velódromu de Roubaix.[27] Cancellara xubió asina a los podios de los trés primeros monumentos del añu, anque ensin poder repitir les sos victories d'anteriores ediciones en nenguna d'elles.

Les Ardenas[editar | editar la fonte]

Wouter Weylandt, nel Kemmelberg mientres la Gante-Wevelgem.
Dos ciclistes del equipu, mientres la cuarta etapa del Giro d'Italia, que rindió homenaxe al fináu Weylandt.

De cara a les clásiques de les Ardenas entraron n'escena los hermanos Fränk y Andy Schleck. El mayor d'ellos afinó la so preparación venciendo nel Critérium Internacional,[28] nun trunfu non exentu de discutiniu polos rumor esistentes sobre'l posible usu na contrarreló de la cita corsa d'una pieza escondida so la so maillot que-y podría suponer dalgún tipu de ventaya nuna especialidá considerada tradicionalmente como unu de los sos puntos débiles;[29] l'espardimientu de los barruntos llevó a la UCI a abrir una investigación al respeutu.[30]

Nel trípticu de clásiques, monopolizado esi añu por Philippe Gilbert, Andy tuvo cerca na Amstel Gold Race cuando foi cazáu a 1 km pa meta, carrera na que Jakob Fuglsang remató 4º. Na Flecha Valona Frank terminó 7º y tanto Frank como Andy xubieron al podiu na Liexa-Bastogne-Liexa (cuartu monumentu del añu) pa escoltar a Gilbert como segundu y terceru respeutivamente.[31]

Daniele Bennati tuvo un bon arranque de temporada, incluyendo tres victories d'etapa nel Circuitu de la Sarthe y un segundu puestu nel sprint final de la empedriada Gante-Wevelgem (tres Boonen, pero per delantre de Tyler Farrar y André Greipel).[32] El velocista italianu sufrió sicasí una fuerte cayida nel Tour de Romandía, con resultancia de múltiples quebres na so clavícula derecha y cuatro costilla rotes; por cuenta de ello nun podría allegar al Giro d'Italia, carrera na que taba previstu que fuera'l líder de la escuadra.[33]

La tráxica cayida de Weylandt nel Giro[editar | editar la fonte]

La baxa de Bennati fizo que'l clasicómano y rápido belga Wouter Weylandt convertir a última hora nel xefe de files pa la ronda italiana, la primera gran vuelta na que participaría la formación.[34] Sicasí, na tercer etapa del Giro, Weylandt sufrió una grave cayida mientres el descensu del Passo del Bocco, finando nel actu.[35] La so muerte conmocionó al pelotón, que na siguiente etapa recordó-y nuna xornada de duelu: los ciclistes arrenunciaron a apostar el trunfu, y el pelotón en bloque completó'l percorríu de la cuarta etapa turnándose nos relevos los distintos equipos pa dexar que fueren los sos compañeros del Leopard Trek y el so meyor amigu Tyler Farrar, quien cruciaren en primer llugar la llinia de meta, abrazaos y visiblemente ablayaos pola perda;[36] el montante de los premios que teníen d'apurrise esi día foi pa la familia del mallográu corredor.[37] A la conclusión d'esa xornada l'equipu decidió abandonar la carrera p'asistir al funeral que se celebraría en Gante.[38]

Andy Schleck, cerca del Tour[editar | editar la fonte]

Andy Schleck de mariellu mientres la contrarreló de la 20ª etapa.

Con mirar puesta nel Tour de Francia, en la ronda gala l'equipu empezó con bon pie y yá na primer etapa los sos dos ciclistes referentes, los hermanos Schleck quedaron allugaos nos primeros puestos de la clasificación xeneral gracies a una cayida faltando 10 km pa la meta onde'l pelotón cortar en 2 grandes grupos. Los Schleck xunto a Fabian Cancellara, Maxime Monfort y Jacob Fuglsang quedaron nel primer grupu dexando tras al principal rival nos papeles, Alberto Contador.[39] A partir d'ellí corrieron a la mira pasando poles etapes pirenaiques ensin arriesgar. Llegaos a los Alpes, na 18ª etapa con final nel Galibier, Andy Schleck atacó sorpresivamente nel Col d'Izoard, a 60 km pal final y remató ganando la etapa siendo'l so hermanu Fränk, segundu. Magar nun llogró'l maillot mariellu, na xeneral allugóse 2º a namái 15" de Thomas Voeckler, el líder.[40] A otru día la etapa remató nel Alpe d'Huez y Andy llogró'l "maillot jaune", siendo 9º na etapa, 2 minutos 25 segundos per delantre de Voeckler.[41] Fränk escoltar na xeneral pero tenía l'amenaza latente de Cadel Evans a 57" y más que la penúltima etapa yera una contrarreló en Grenoble de 42,5 km onde se suponía que Evans podía desconta-y la renta.[42] Evans fixo la contrarreló 2'31" más rápidu que Andy Schleck, apostrándolo al segundu llugar de la clasificación, mientres Frank quedaba terceru. Asina les esperances del equipu en ganar el Tour atayáronse.[43] A pesar de nun vencer, rematáu'l Tour de Francia l'equipu llegó a la primer posición de la clasificación por equipos del UCI World Tour,.[44]

Na tercer gran vuelta de la temporada, la Vuelta a España, l'equipu empezó ganando la contrarreló por equipos en Benidorm, lo que dexó que'l danés Jakob Fuglsang tomara posesión del maillot coloráu. A otru día, el velocista Daniele Bennati tomó'l relevu, pero perdió'l primer llugar na 3ᵉʳ etapa. L'italianu xubió 4 vegaes al podiu, una d'elles al ganar la 20ª etapa en Vitoria. Na clasificación xeneral, Maxime Monfort ocupó'l sestu llugar y Jakob Fuglsang oncenu. L'equipu tamién terminó segundu na clasificación por equipos.[45]

Remató l'añu col trunfu d'Oliver Zaugg nel Giro de Lombardía, n'atacando a falta de 10 km pa la meta y caltener escasos segundos de diferencia sobre los sos persiguidores.[46]

L'equipu terminó la temporada con 25 victories, 7 d'elles nel UCI WorldTour onde remató na 3ᵉʳ posición y siendo Frank Schleck el meyor na clasificación individual na 10ª allugamientu.[47][48]

Fusión col RadioShack[editar | editar la fonte]

El fechu de nun ganar el Tour de Francia y sobremanera de nun llegar patrocinadores prometíos pa la temporada 2012, nun dexaron al empresariu Flavio Becca conforme una y bones lo obligaba a repitir la inversión económica nel equipu. A fines d'agostu de 2011 corrióse'l rumor de que l'equipu sumiría pa la siguiente temporada y que podría fundise col Team RadioShack. La fusión foi confirmada'l 6 de setiembre polos directivu, anunciando amás que'l nome del nuevu equipu que surdió sería Radioshack-Nissan-Trek.[49][50]

Becca esplicó que la insatisfaición poles resultancies collechaos pol Leopard-Trek en 2011 foi'l motivu que desencadenó la operación, que cuntaba col sofitu de los hermanos Schleck, y amosó el so prestu pola llegada de Bruyneel como'l nuevu patrón de la formación.[51] El propietariu de la sociedá Leopard aseguró coles mesmes que l'hasta entós mánager xeneral del Leopard Trek, Brian Nygaard, saldría del equipu con calter inmediatu;[52] esa circunstancia materializó un día dempués con un comunicáu oficial de la escuadra.[53] Nygaard esplicó que magar Becca ufiertára-y desempeñar otru cargu na estructura resultante, la so salida foi práuticamente un despidu.[54] L'hasta entós direutor deportivu principal del Leopard-Trek, Kim Andersen, nun foi informáu de la llegada de Bruyneel y los sos collaboradores como nuevos responsables deportivos, enterándose d'esa circunstancia al traviés d'una cadena de televisión;[55] a pesar d'ello, Becca dixo que siguía cuntando con Andersen pal so proyeutu,[51] magar coles sos funciones amenorgaes.[56] La división luxemburguesa de la compañía automovilística Mercedes-Benz, patrocinadora del Leopard en roblando meses antes un contratu de llarga duración, tampoco foi informada del procesu d'integración, que nel so casu suponía amás la so salida del equipu pola llegada de la so competidora Nissan.[57]

Anque la escuadra anunciara que lu llamaría RadioShack-Leopard-Trek y referíase a sigo mesma d'esta miente, la UCI fixo cumplir la normativa vixente (que nun dexaba la presencia de más de dos patrocinadores nel nome d'un equipu) y la denominación oficial con que s'inscribió y reconoció a la escuadra foi RadioShack-Nissan.[58] Magar la llegada d'esti patrocinadores de la mano de Bruyneel y los sos collaboradores, la semeyanza del nuevu maillot col que tuviera hasta entós Leopard Trek indicaba que Flavio Becca siguiría apurriendo una parte considerable del presupuestu del equipu luxemburgués.[59]

2012: Bien per debaxo de les mires[editar | editar la fonte]

Tres la fusión de dambos equipos les mires asitiáronse bien altes yá que teníen corredores p'apoderar gran parte del calendariu. A les figures del equipu como los hermanos Schleck, Cancellara, Bennatti, Fuglsang y Voigt, llegaron 13 corredores del RadioShack, ente ellos Andreas Kloden, Chris Horner, Yaroslav Popovych y los españoles Irizar y Zubeldia. Sicasí, la mancadura de Fabian Cancellara y el baxu rendimientu de los hermanos Schleck supunxeron un fracasu na temporada. [60]

En xineru Tiago Machado fixo podiu (3º) nel Tour Down Under, pero nun foi hasta marzu que llegó la primer victoria de la mano de Cancellara al ganar en forma solitaria la Strade Bianche.[61] Na Tirrenu-Adriáticu, Chris Horner terminó 2º na carrera, namái superáu por Vincenzo Nibali, ente que Cancellara ganó la contrarreló final. El suizu tuvo cerca na Milán-Sanremo, onde foi batíu nel sprint final por Simon Gerrans, aprontando de bona forma pa les clásiques.

Abrasáu poles mancadures[editar | editar la fonte]

El mes d'abril empezó de la peor forma pal equipu. Una cayida de Cancellara nel Tour de Flandes produció-y una triple quebra de clavícula, que lo sacó de la carretera por dos meses.[62]

Pal Giro d'Italia Jakob Fuglsang sería'l xefe de files, pero una mancadura de rodía torgó que fuera parte del equipu. Esta situación fizo que tuviera de convocase a Frank Schleck p'apostar la corsa rosa, anque en principiu taba previstu que corriera'l Tour de Francia.[63] Nuna carrera qu'engarraron palmo a palmo Ryder Hesjedal y Joaquim Rodríguez, Schleck nun taba bien lloñe de les primeres posiciones (inclusive foi 3º na séptima etapa), pero una cayida na oncena xornada, afectó-y el costazu y acabó abandonando na 15ª.[64]

El mes de xunu foi agriduz pal equipu. Per un sitiu Jakob Fuglsang ganó'l Tour de Luxemburgu mientres Frank Schleck foi terceru. El luxemburgués tamién foi segundu na Vuelta a Suiza, carrera onde retornó a competir Cancellara. La parte negativu protagonizar Andy Schleck cuando sufrió una cayida nel Critérium del Dauphiné y quebróse el sacru, quedándo refugada la so participación nel Tour de Francia.[65] El menor de los Schleck, amás yá venía teniendo una temporada magra, abandonando na París-Niza, la Volta a Cataluña[66] y con probes actuaciones nes clásiques.

Enfrentamientos y males rellaciones[editar | editar la fonte]

Una de les situaciones que se evidenciaban y que a metá d'añu salieron a la lluz, yera la mala rellación de Johan Bruyneel con dellos corredores del equipu. Colos hermanos Schleck la situación empezar a complicar cuando Bruyneel diseñó calendarios distintos y empezó a dixebralos. A entamu de temporada mentábase qu'unu d'ellos diría al Giro d'Italia, probablemente Andy. Depués mirar centrar en Frank quién se manifestó contrariu correr la corsa rosa, porque nun yera la meyor forma de preparar el Tour, anque finalmente tuvo de correlo. La rellación enterrióse más cuando a finales d'abril el mánager belga anunció que Kim Andersen (mentor de los hermanos dende la dómina del CSC), nun taría nel Tour de Francia.[67]

Chris Horner y Jakob Fuglsang, fueron otros de tener enfrentamientos con Bruyneel. Horner por non ser preseleccionáu pa la ronda gala (finalmente formó parte del equipu) y el danés por non ser incuído nel nueve definitivu.[68]

De la mesma, Bruyneel atopar nun escándalu tres l'acusación fecha pola USADA (Axencia Estauxunidense Anti-Dopaxe) pola so implicación na trama de dopaxe nel US Postal cuando yera'l so direutor.

Frank Schleck positivu nel Tour[editar | editar la fonte]

Nel Tour de Francia con Frank Schleck como líder y la compañía de Chris Horner y Cancellara, empezó cola victoria del suizu nel prólogu. Caltuvo'l maillot mariellu hasta la 7ª etapa, cuando lo perdió a manes del futuru ganador, Bradley Wiggins na primer etapa con llegada n'alto.

Na segunda xornada de descansu y a cinco etapes pal final, la UCI comunicó al equipu que Frank Schleck diera positivu nun control realizáu na 13ª etapa. La sustancia yera'l diuréticu xipamida, que ta prohibida por ser un "enmascarador", anque nun acarreta suspensión automática por tratase d'una sustancia específico. L'organismu internacional solicitó al RadioShack-Nissan que tomara les aiciones necesaries y l'equipu decidió retirar al luxemburgués de la carrera, nun tomando la salida na etapa 16.[69] El corredor negó habelo fechu intencionadamente y trés díes depués la muestra B confirmó la resultancia. A partir d'ellí, Schleck tenía de demostrar la so inocencia pa evitar una sanción.[70] A pesar del escándalu, con una bona actuación de Haimar Zubeldia que remató sestu, el RadioShack ganó la clasificación por equipos per delantre del Sky.

Con un equipu ensin mayores aspiraciones, presentar na Vuelta a España onde lo más destacable foi una victoria d'etapa pa Daniele Bennati.

Remanecimientu de Andy Schleck[editar | editar la fonte]

Cuatro meses dempués de quebrar, Andy Schleck tornó a les carreteres, pero los resultaos fueron tan probes como al entamu de la temporada. Volvió competir el 2 d'ochobre na Binche-Tournai-Binche, abandonando la prueba.[71] Pocos díes dempués fixo parte del equipu nel Tour de Beixín, onde tamién abandonó cuando taba na última posición de la clasificación xeneral, cerrando asina una temporada negra.[72]

Fin d'añu convulso[editar | editar la fonte]

El 12 d'ochobre Bruyneel desvenceyar del equipu RadioShack-Nissan, antes de conocese'l fallu definitivu de la Unión ciclista Internacional, pol cual Lance Armstrong perdió los 7 Tours que ganó cuando yera dirixíu pol belga. Según espresó, la desvinculación yera por mutuu alcuerdu porque nun podía dirixir en forma eficiente y cómoda y pa nun afectar la serenidá del equipu.[73][74] D'ellí d'equí p'arriba, Luca Guercilena pasó a comandar al equipu.

Pela so parte Nissan anunció a finales d'añu que dexaríen de patrocinar al equipu.[75]

Discutiniu coles banderes[editar | editar la fonte]

Nomes de los corredores del equipu na temporada 2013 nel so autobús.

A lo llargo del 2012 producióse ciertu discutiniu sobremanera n'España por cuenta de que los corredores españoles Haimar Zubeldia, Markel Irizar y el masaxista Igor Díez apaecen tantu na web oficial como nel so autobús cola bandera vasca en cuenta de cola so bandera nacional como'l restu de corredores.[76] Tamién asocede un fechu similar con Andreas Kloden qu'apaez cola bandera europea.

2013: Renacimientu con Cancellara y Horner como figures[editar | editar la fonte]

En 2013 col retiru de Nissan como patrocinador, pasó a llamase RadioShack-Leopard. Sufrió sobremanera les baxes de Jakob Fuglsang (quién tres l'enfrentamientu con Bruyneel roblara yá n'agostu contrato col Astana),[77] y de Daniele Bennati que se coló al Saxo-Tinkoff.[78] En contrapartida fichó a Robert Kiserlovski, Stijn Devolder y Danilo Fondu, amás de xubir dende l'equipu continental a Bob Jungels.

Los Schleck, de mal en peor y adiós a RadioShack[editar | editar la fonte]

A finales de xineru conoció la sanción definitiva a Frank Schleck, cuando l'Axencia Antidopaxe de Luxemburgu suspender por un añu con retroactividá al 14 de xunetu de 2012. Esta penalización dexar fora de gran parte de la temporada y principalmente del Tour de Francia.[79] Pal so hermanu Andy les coses tampoco diben nada bien. Lloñe de recuperar el nivel de temporaes anteriores, siguía siendo una solombra de lo que yera y empezó la temporada abandono tres abandonu. Tour Down Under, Tour del Mediterraneu, Tirrenu-Adriáticu y Vuelta al País Vascu fueron les carreres que nun llogró rematar mientres los primeros meses del añu, llegando namái nel Gran Premiu Camaiore.[80] Once meses si acabar una carrera per etapes cansaron al propietariu del equipu Flavio Becca, y tres l'abandonu na Tirrenu-Adriáticu ésti declaró que nun taba contentu col comportamientu de Schleck y que yera hora de qu'empezara a ser un deportista seriu.[81]

El 19 de marzu fíxose oficial que RadioShack nun siguiría patrocinando al equipu más allá de la temporada 2013. El motivu yeren problemes financieros, anque s'especuló que la situación de los hermanos Schleck tamién pesara na decisión.[82]

Cancellara: Dominador de les clásiques[editar | editar la fonte]

Mentanto Fabian Cancellara nuevamente salvaba l'actuación del equipu faciendo una escelente temporada nes clásiques. El clasicómano suizu foi terceru na Milán-Sanremo y ganó la E3 Prijs Vlaanderen-Harelbeke, el Tour de Flandes y la París-Roubaix, tou nun ralu de 20 díes.

Trek: nuevu propietariu pa 2014[editar | editar la fonte]

Con Robert Kiserlovski como xefe de files, l'equipu corrió'l Giro d'Italia ensin mayor destaque. Depués de rematáu, el 5 de xunu dar a conocer la noticia de que Flavio Becca abandonaba'l ciclismu tres nun atopar un patrocinador que sustituyera a RadioShack y vendía la llicencia UCI ProTeam a Trek, empresa que cola que tuvo amestáu desque creó l'equipu. Trek anunció que siguiría en 2014 cola mesma base, con Luca Guercilena como mánager y Fabian Cancellara como líder.[83]

Tour de Francia ensin lluces y despidu de Frank[editar | editar la fonte]

Empezó'l Tour de Francia con Andy Schleck como xefe de files y tratando de salir del pozu ciclístico y anímico nel que s'atopaba dende faía más d'un añu. La nota destacada del equipu dar Jan Bakelants al ganar la 2ª etapa y vistise de mariellu por dos xornaes, pero pocu más. Maxime Monfort, foi'l meyor na 14ª posición y Andy Schleck, anque nun tuvo alantre nos momentos en que se definía la carrera remató nun meritoriu 20º llugar.

Mientres la disputa del Tour, otru problema solmenó a los hermanos Schleck. El 14 de xunetu remataba la sanción a Frank, pero 10 díes antes l'equipu anunció que nun cuntaría con él cuando ésta terminara y quedaría despidíu.[84] Mientres Frank dicía nun entender la situación yá que l'equipu haber sofitáu mientres el tiempu que tuvo sancionáu,[85] Andy dende'l Tour salió en defensa del so hermanu diciendo que tampoco entendía la decisión, pero que correríen xuntos en 2014.[86] Esto confirmóse a finales de xunetu cuando la empresa estauxunidense comunicó que roblara con dambos.[87]

El mes de xunetu cerró cola victoria en solitariu de Tony Gallopin na Clásica de San Sebastián, en sorprendiendo a los favoritos atacando nel últimu ascensu del día y al caltener la fuga hasta'l final.[88]

Horner: Vuelta a España con autoridá[editar | editar la fonte]

Mientres el mes d'agostu remaneció'l veteranu Chris Horner. L'estauxunidense nun corría dende marzu cuando abandonó la Volta a Cataluña por cuenta de una mancadura na rodía, que-y acarretó dellos meses de recuperación.[89] El regresu producir nel Tour d'Utah,[90] como preámbulu de la so participación na Vuelta a España que yera'l so oxetivu. Aprontó de la meyor manera, ganando la etapa reina y siendo 2º na xeneral.

Pa la Vuelta, el RadioShack Leopard apuntó ente otros a Cancellara, Kiserlovski, Horner y a los españoles Irizar y Zubeldia. La primer etapa foi una contrarreló por equipos onde remataron 2º, por detrás del Astana. El la tercer xornada con final nel Mirador de Lobeira, l'estauxunidense dio una estocada imprevista y atacó a falta de 1 km, sorprendiendo a un grupu de favoritos que nun tuvo respuesta. Devasó a quién yera'l líder nel camín (Ivan Santaromita) y ganó la etapa con 3 segundos de diferencia sobre les principales figures del pelotón (Valverde, Nibali, "Purito" Rodríguez, Basso, Urán). Tres la etapa Horner pasó a liderar la clasificación con escasos 3 segundos sobre Nibali,[91] pero perdió'l maillot coloráu a otru día al rexistrase una corte de tiempu de 6 segundos nun pelotón de más de 60 homes, quedando Horner nuevamente detrás de Nibali, agora por 3 segundos.[92]

La carrera tresformar nun mano a mano ente Horner y Vincenzo Nibali. El californianu superó al italianu nel Altu de Peñes Blanques, a otru día Nibali superó a Horner en Valdepeñas de Jaén y na siguiente xornada Horner a Nibali nel Altu de Hallazanas, esta vegada con trunfu d'etapa incluyíu. Nuevamente vistióse de colloráu l'estauxunidense, pero tres el día de descansu, apostóse la contrarreló que ganó'l so compañeru Cancellara y volvió perder el maillot a manes de Nibali, cayendo al 4º llugar de la clasificación.

Cincuenta segundos yera la ventaya del italianu y nel Collada de la Pita y Peyragudes nun se sacaron diferencies, pero si en Aramón Formigal, onde Horner llogró descolgarlo y desconta-y 20 s. Dos díes depués na etapa 18 con final en Peña Cabarga, nuevamente fixo sufrir al italianu dexándolo tras y amenorgando la renta de Nibali a namái 3 segundos,[93] que los descontó a otru día nel Alto del Naranco, asitiándose otra vegada como líder de la carrera.[94]

A falta de la etapa decisiva, Horner aventayaba a Nibali en 3 segundos y nes ramples de L'Angliru l'italianu fixo tolo posible por dexalo tras llanzando dellos ataques. Pero Horner respondió siempres y a la fin atacó él, dejándo otra vegada al "tiburón del estrechu" arrezagáu y sacándo-y casi 30 segundos.[95]

Asina Chris Horner con casi 42 años ganó la so primer carrera grande y tamién foi la primera del equipu a nivel individual, anque esto nun sirvió pa permanecer na escuadra en 2014 una y bones nun robló col nuevu Trek Factory Racing.

Corredor meyor clasificáu nes Grandes Vueltes[editar | editar la fonte]

Añu Giro d'Italia

venceyu=https://es.wikipedia.org/wiki/Fichero:Jersey_pink.svg

Tour de Francia venceyu=https://es.wikipedia.org/wiki/Fichero:Jersey_yellow.svg Vuelta a España venceyu=https://es.wikipedia.org/wiki/Fichero:Jersey_red.svg
2011 Abandonu

Bandera de Luxemburgu Andy Schleck

Bandera de Bélxica Maxime Monfort

2012 31º

Bandera de Austria Thomas Rohregger

Haimar Zubeldia

16º

Bandera de Bélxica Maxime Monfort

2013 14º

Bandera de Croacia Robert Kiserlovski

14º

Bandera de Bélxica Maxime Monfort

Bandera de Estaos Xuníos d'América Chris Horner

2014 10º

Bandera de Croacia Robert Kiserlovski

Haimar Zubeldia

87º

Bandera de Bélxica Kristof Vandewalle

2015 32º

Bandera d'Italia Fabio Felline

Bandera de Países Baxos Bauke Mollema

23º

Haimar Zubeldia

2016 39º

Bandera de Austria Riccardo Zoidl

11º

Bandera de Países Baxos Bauke Mollema

19º

Haimar Zubeldia

2017

Bandera de Países Baxos Bauke Mollema

Alberto Contador

Alberto Contador

2018 18º

Bandera d'Italia Gianluca Brambilla

26º

Bandera de Países Baxos Bauke Mollema

16º

Bandera d'Italia Gianluca Brambilla

Direición[editar | editar la fonte]

El máximu responsable de la escuadra foi'l mánager xeneral Brian Nygaard. Kim Andersen foi'l direutor principal, ente que como direutores auxiliares figuraben Torsten Schmidt, Lars Michaelsen, Adriano Baffi y Luca Guercilena.

Tres la fusión col Team RadioShack reestructuróse tou la organigrama directivu por cuenta de la entrada de Johan Bruyneel a lo más responsable. Luca Guercilena pasó a ser el direutor deportivu xeneral, siendo los sos auxiliares Kim Andersen, Alain Gallopin, José Azevedo, Lars Michaelsen y Dirk Demol. Depués de la salida de Bruyneel a finales de 2012, Guercilena pasó a ser el mánager xeneral.[96]

Material ciclista[editar | editar la fonte]

bicicletes utilizaes pol equipu nel Tour de Eurométropole de 2014.
Automóviles utilizaos pol equipu.

L'equipu utiliza bicicletes Trek, componentes Shimano, equipamientu deportivu Santini y vehículos Skoda.

Añu
2011 Bandera de Estaos Xuníos d'América Trek Craft Bontrager Shimano Northwave Oakley Speedplay First Endurance Schwalbe Tacx SIS Mercedes-Benz Morgan Blue
2012 Bandera de Estaos Xuníos d'América Trek Craft Bontrager Shimano Northwave Oakley Speedplay First Endurance Schwalbe Tacx SIS Nissan SRM Morgan Blue
2013 Bandera de Estaos Xuníos d'América Trek Craft Bontrager Shimano Gaerne Oakley Speedplay First Endurance Schwalbe Tacx J-NRG

WIN Force

Skoda SRM Morgan Blue
2014 Bandera de Estaos Xuníos d'América Trek Bontrager Bontrager Shimano Oakley First Endurance Schwalbe Sis SRM Finish Line
2015 Bandera de Estaos Xuníos d'América Trek Bontrager Bontrager Shimano Oakley First Endurance CycleOps SRM Finish Line
2016 Bandera de Estaos Xuníos d'América Trek Bontrager Bontrager Shimano Oakley First Endurance CycleOps Zipvit SRM Finish Line
2017 Bandera de Estaos Xuníos d'América Trek Sportful Bontrager Shimano Rudy Project CycleOps Namedsport SRM Finish Line
2018 Bandera de Estaos Xuníos d'América Trek Santini Bontrager Shimano Rudy Project CycleOps Namedsport SRM Finish Line

Equipu filial[editar | editar la fonte]

Depués de la fusión del Leopard y el Radioshack, en 2012 foi creáu un equipu filial de categoría Continental denomináu como l'antiguu nome del equipu Leopard Trek Continental[97] oficialmente Leopard-Trek Continental Team (códigu UCI: LET).[98]

Empobináu por Adriano Baffi, en 2012 tuvo compuestu por una plantía de 11 ciclistes. La mayoría nueves sub-23 onde se destacar la presencia d'Alexandre Pliuschin, únicu ciclista con esperiencia n'equipos UCI ProTeam yá que tuvo nel Ag2r y el Katusha. De los ciclistes sub-23 quién más destacó foi Bob Jungels, con victories na Flecha del Sur, París-Roubaix sub-23 y Triptyque des Monts et Châteaux ente otres. Esto fíxo-y ganase un llugar nel equipu principal na temporada 2013.

En 2013, la plantía taba formada por 14 ciclistes. Los más destacaos de la temporada fueron l'italianu Eugenio Alafaci cola victoria na Omloop der Kempen y podiu en Gran Premiu Criquielion. El portugués Fabio Montés anotóse victories na Triptyque des Monts et Châteaux y etapes en Tour de Normandía, Circuitu de les Ardenas y Ronde de l'Oise.

L'equipu en principiu anuncióse que sumiría en 2014, cuando Trek pase a ser oficialmente'l propietariu del equipu principal.[99] Pero darréu la sociedá Leopard S.A aseguró que l'equipu va siguir y cola mesma filosofía de da-yos oportunidá a ciclistes nuevos. La formación (que nun va tar rellacionada col equipu Trek Factory Racing), va tener el nome de Leopard Development Team y el mánager va ser Markus Zingen.[100]

Equipación[editar | editar la fonte]


Leopard Trek (2011)


RadioShack-Nissan (2012)


Trek Factory Racing
(2014-2016)


Trek Factory Racing
(2017)


Trek Factory Racing
(2018)

See[editar | editar la fonte]

L'equipu tien la so sede en Howald, Luxemburgu, (Peternelchen, 1 2370).[101]

Clasificaciones UCI[editar | editar la fonte]

L'equipu participó del UCI World Tour, llogrando éstes clasificaciones:[102][103][104] [105]

Añu Clasificación por equipos Meyor corredor Posición
2011 Bandera de Luxemburgu Frank Schleck 10º
2012 12º Fabian Cancellara 37º
2013 Fabian Cancellara
2014 13º Fabian Cancellara 11º
2015 13º Bandera de Países Baxos Bauke Mollema 22º
2016 Fabian Cancellara 22º
2017 Alberto Contador 10º

Palmarés[editar | editar la fonte]

P'años anteriores, vease Palmarés del Trek-Segafredo

Palmarés 2018[editar | editar la fonte]

UCI WorldTour[editar | editar la fonte]

Feches Carreres Ganador
23 de marzu 5ª etapa de la Volta a Cataluña Bandera de Colombia Jarlinson Banzáu
15 de mayu Bandera de Estaos Xuníos d'América 3ᵉʳ etapa del Tour de California Bandera de Letonia Toms Skujiņš
15 de xunetu Bandera de Francia 9ª etapa del Tour de Francia Bandera d'Alemaña John Degenkolb
16 d'agostu Bandera de Benelux 4ª etapa del BinckBank Tour Bandera de Bélxica Jasper Stuyven

Circuitos Continentales UCI[editar | editar la fonte]

Feches Circuitu Carreres Ganador
23 de xineru UCI America Tour 2018 Bandera d'Arxentina 3ᵉʳ etapa de la Vuelta a San Juan (CRI) Bandera de Irlanda Ryan Mullen
25 de xineru UCI Europe Tour 2018 Trofeo Campos-Porreres-Felanitx-Ses Salines Bandera d'Alemaña John Degenkolb
27 de xineru UCI Europe Tour 2018 Troféu Lloseta-Andratx Bandera de Letonia Toms Skujiņš
28 de xineru UCI Europe Tour 2018 Trofeo Palma Bandera d'Alemaña John Degenkolb
28 de xineru UCI America Tour 2018 Bandera d'Arxentina 7ª etapa de la Vuelta a San Juan Bandera d'Italia Giacomo Nizzolo
2 de febreru UCI Oceania Tour 2018 Bandera de Australia 2ª etapa del Herald Sun Tour Bandera de Dinamarca Mads Pedersen
23 de marzu UCI Europe Tour 2018 Bandera d'Italia 2ª etapa de la Settimana Coppi y Bartali Bandera de Países Baxos Bauke Mollema
16 de xunu UCI Europe Tour 2018 Bandera de Dinamarca Tour de Fyen Bandera de Dinamarca Mads Pedersen
4 d'agostu UCI Europe Tour 2018 Bandera de Dinamarca 4ª etapa de la Vuelta a Dinamarca (CRI) Bandera de Dinamarca Mads Pedersen[106]
12 de setiembre UCI Europe Tour 2018 Bandera de Bélxica Gran Premiu de Valonia Bandera de Bélxica Jasper Stuyven
16 de setiembre UCI Europe Tour 2018 Bandera de Bélxica Gran Premiu Jef Scherens Bandera de Bélxica Jasper Stuyven
22 de setiembre UCI Europe Tour 2018 Bandera de Bélxica Tour de Eurométropole Bandera de Dinamarca Mads Pedersen

Campeonatos nacionales[editar | editar la fonte]

Feches Carreres Ganador
25 de xunu Bandera d'Etiopía Campeonatu d'Etiopía Contrarreló (CRI) Bandera d'Etiopía Tsgabu Grmay
28 de xunu Bandera de Letonia Campeonatu de Letonia Contrarreló (CRI) Bandera de Letonia Toms Skujiņš
28 de xunu Bandera de Irlanda Campeonatu d'Irlanda Contrarreló (CRI) Bandera de Irlanda Ryan Mullen

Plantía[editar | editar la fonte]

P'años anteriores, vease Plantíes del Trek-Segafredo

Plantía 2018[editar | editar la fonte]

Nome[107] Nacencia Nacionalidá Equipu 2017
Eugenio Alafaci 09/08/1990  Italia Trek-Segafredo
Fumiyuki Beppu 10/04/1983  Xapón Trek-Segafredo
Julien Bernard 17/03/1992  Francia Trek-Segafredo
Gianluca Brambilla 22/08/1987  Italia Quick-Step Floors
Matthias Brändle 07/12/1989 Bandera de Austria Austria Trek-Segafredo
Nicola Conci 05/01/1997  Italia Trek-Segafredo (stagiare)
Gregory Daniel 08/11/1994  Estaos Xuníos d'América Trek-Segafredo
Koen de Kort 08/09/1982  Países Baxos Trek-Segafredo
John Degenkolb 07/01/1989 Alemaña Trek-Segafredo
Laurent Didier 19/07/1984  Luxemburgu Trek-Segafredo
Niklas Eg 06/01/1995 Dinamarca Team Virtu Cycling
Fabio Felline 29/03/1990  Italia Trek-Segafredo
Alex Frame 18/06/1993  Nueva Zelanda JLT Condor
Michael Gogl 04/11/1993 Bandera de Austria Austria Trek-Segafredo
Tsgabu Grmay 25/08/1991  Etiopía Bahrain Merida
Ruben Guerreiro 06/07/1994  Portugal Trek-Segafredo
Markel Irizar 05/02/1980  España Trek-Segafredo
Bauke Mollema 22/11/1986  Países Baxos Trek-Segafredo
Ryan Mullen 07/08/1994  Irlanda Cannondale-Drapac
Giacomo Nizzolo 30/01/1989  Italia Trek-Segafredo
Jarlinson Banzáu 19/11/1988  Colombia Trek-Segafredo
Mads Pedersen 18/12/1995 Dinamarca Trek-Segafredo
Grégory Rast 17/01/1980  Suiza Trek-Segafredo
Kiel Reijnen 01/06/1986  Estaos Xuníos d'América Trek-Segafredo
Toms Skujiņš 15/06/1991 Letonia Cannondale-Drapac
Peter Stetina 08/08/1987  Estaos Xuníos d'América Trek-Segafredo
Jasper Stuyven 17/04/1992  Bélxica Trek-Segafredo
Boy van Poppel 18/01/1988  Países Baxos Trek-Segafredo

Stagiares
Dende'l 1 d'agostu, los siguientes corredores pasaron a formar parte del equipu como stagiaires (aprendices a prueba).

Corredor Nacencia !Nacionalidá !Equipu 2017
Matteo Moschetti 14/08/1996  Italia Polartec-Kometa
Michel Ries 11/03/1998  Luxemburgu Polartec-Kometa

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. https://web.archive.org/web/20131017053115/http://www.dailypeloton.com/displayarticle.asp?pk=17879
  2. http://www.velonation.com/News/ID/5833/Mercedes-to-back-Schlecks-Luxembourg-team.aspx
  3. El nuevu RadioShack-Nissan-Trek naz pa "apoderar el ciclismu". Esciclismo. 6 de setiembre de 2010. http://www.esciclismo.com/ampliada.asp?Id=19567. Consultáu'l 7 de setiembre de 2011. 
  4. Leopard Trek confirms merger with RadioShack. Cycling News. 6 de setiembre de 2011. http://www.cyclingnews.com/news/leopard-trek-confirms-merger-with-radioshack. Consultáu'l 26 de xineru de 2012. 
  5. RadioShack va abandonar el patrociniu a final de 2013 mundodeportivo.com
  6. llicencia-del-radioshack-y-creara-un-nuevu-equipu-pa-2014,52a4b4d07187f310VgnCLD2000000dc6eb0aRCRD.html Trek adquier la llicencia del RadioShack y va crear un nuevu equipu pa 2014 deportes.terra.com.co/
  7. Gruber, Jered (31 de xunetu de 2010). Brian Nygaard talks about origins of the new team out of Luxembourg. VeloNation. http://www.velonation.com/News/ID/5084/Brian-Nygaard-talks-about-origins-of-the-new-team-out-of-Luxembourg.aspx. Consultáu'l 3 de febreru de 2011. 
  8. Brown, Gregor (7 de xineru de 2011). Team Leopard's backer: Flavio Becca. Cycling Weekly. http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest/511955/team-leopard-s-backer-flavio-becca.html. Consultáu'l 3 de febreru de 2011. 
  9. Morrison, Samuel (5 d'avientu de 2010). [http://www.velonation.com/News/ID/6612/Team-Luxembourg-and-Saxo-Bank-battle-began-in-June.aspx Team Luxembourg and Saxo Bank battle began in June]. VeloNation. http://www.velonation.com/News/ID/6612/Team-Luxembourg-and-Saxo-Bank-battle-began-in-June.aspx. Consultáu'l 3 de febreru de 2011. 
  10. Hood, Andrew (6 de xineru de 2011). The management team behind Team Leopard-Trek. VeloNews. http://velonews.competitor.com/2011/01/news/the-management-team-behind-team-leopard-trek_154861. Consultáu'l 3 de febreru de 2011. 
  11. Roberts, Duncan (Febreru de 2011). 'All the money in the world can't buy you a soul'. Delano. http://issuu.com/mikekoedingereditions/docs/book01_issue1_fev2011. Consultáu'l 4 de febreru de 2011. 
  12. Hood, Andrew (6 de xineru de 2011). Luxembourg's Leopard-Trek team ready to pounce. VeloNews. http://velonews.competitor.com/2011/01/news/leopard-trek-ready-to-pounce_154786. Consultáu'l 4 de febreru de 2011. 
  13. Dansie, Sam (30 de xineru de 2011). Leopard-Trek: is the new ProTeam ready to pounce?. The Daily Telegraph. http://www.telegraph.co.uk/sport/othersports/cycling/8286689/Leopard-Trek-is-the-new-ProTeam-ready-to-pounce.html. Consultáu'l 4 de febreru de 2011. 
  14. http://www.cyclingnews.com/news/frank-and-andy-schleck-to-leave-saxo-bank
  15. http://www.as.com/ciclismo/articulo/schleck-iran-equipu-pais/20100815dasdaicic_1/Tes
  16. http://www.as.com/ciclismo/articulo/cancellara-une-proyeutu-schleck/20101201dasdaicic_1/Tes
  17. http://www.cope.es/deportes/03-08-10--alberto-contador-ficha-por-saxo-bank-sungard-bjarne-riis-201804-1
  18. http://www.velonation.com/News/ID/6155/Team-Schleck-will-not-be-called-Leopard-True-Racing.aspx
  19. http://www.cyclingnews.com/news/luxembourg-team-to-be-called-team-leopard
  20. http://www.podiumcafe.com/2010/12/13/1872917/team-leopard-it-is
  21. Dominic Klemme earns Leopard-Trek's first-ever win at -y Samyn. VeloNews. 2 de marzu de 2011. http://velonews.competitor.com/2011/03/news/2011-g-p--y-samyn-results_162242. Consultáu'l 14 de marzu de 2011. 
  22. Evans coronar nel día de Cancellara. elmundo.es. 15 de marzu de 2011. https://www.elmundo.es/elmundodeporte/2011/03/15/ciclismo/1300203087.html. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  23. Stokes, Shane (19 de marzu de 2011). Goss gallops to Milan-Sanremo victory, beating Cancellara and Gilbert. VeloNation. http://www.velonation.com/News/ID/7829/Goss-gallops-to-Milan-Sanremo-victory-beating-Cancellara-and-Gilbert.aspx. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  24. Fabian Cancellara amedrana. elmundo.es. 26 de marzu de 2011. https://www.elmundo.es/elmundodeporte/2011/03/26/ciclismo/1301160649.html. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  25. EFE (3 d'abril de 2011). Nuyens llévase'l Tour de Flandes. El País. https://www.elpais.com/articulo/deportes/Nuyens/lleva/Tour/Flandes/elpepudep/20110403elpepudep_14/Tes. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  26. [http://www.noticiasdenavarra.com/2011/04/11/deportes/ciclismo/un ganador inesperáu Un ganador inesperáu]. Noticies de Navarra. 11 d'abril de 2011. http://www.noticiasdenavarra.com/2011/04/11/deportes/ciclismo/un ganador inesperáu. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  27. Cancellara wins the close sprint for second place. Cycling News. 10 d'abril de 2011. http://www.cyclingnews.com/races/paris-roubaix-his/elite-men/photos/168021. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  28. Frank Schleck facer col Criterium Internacional. Marca. 27 de marzu de 2011. https://www.marca.com/2011/03/27/ciclismo/1301242009.html. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  29. Garai, Josu (1 d'abril de 2011). El 'motorín' de Frank Schleck. Marca. https://www.marca.com/2011/04/01/ciclismo/1301669243.html. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  30. Reuters (4 d'abril de 2011). La UCI investiga la posible ayuda teunolóxica illegal de Frank Schleck nel Criterium. Marca. https://www.marca.com/2011/04/04/ciclismo/1301922650.html. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  31. con-el-triptico-de-les-Ardenas-con-su-trunfu-en-la-LiejaBastonaLieja.html Gilbert facer col trípticu de les Ardenas col so trunfu na Liexa-Bastogne-Liexa. El Economista. 11 d'abril de 2011. http://ecodiario.eleconomista.es/ciclismo/noticias/3012004/04/11/Gilbert-facer con-el-triptico-de-les-Ardenas-con-su-trunfu-en-la-LiejaBastonaLieja.html. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  32. Tom Boonen gana la Gante-Wevelgem. Marca. 27 de marzu de 2011. https://www.marca.com/2011/03/27/ciclismo/1301236576.html. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  33. Daniele Bennati crashes out of Tour de Romandie, ruled out of Giro. VeloNews. 27 d'abril de 2011. http://velonews.competitor.com/2011/04/news/daniele-bennati-crashes-out-of-tour-de-romandie-ruled-out-of-xiro_170181. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  34. Atkins, Ben (2 de mayu de 2011). Brice Feillu replaces injured Bennati in Leopard Trek Giro line up. VeloNation. http://www.velonation.com/News/ID/8299/Brice-Feillu-replaces-injured-Bennati-in-Leopard-Trek-Giro-line-up.aspx#ixzz1MGQbaGGQ. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  35. L'autopsia a Wouter Weylandt diz que finó nel actu. El Economista. 10 de mayu de 2011. http://ecodiario.eleconomista.es/ciclismo/noticias/3055769/05/11/L'autopsia-a-Wouter-Weylandt-diz-que-fallecio-en-l'actu.html. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  36. Emotivu adiós del pelotón a Wouter Weylandt elmundo.es
  37. Gómez Peña, Jesús (11 de mayu de 2011). La victoria póstuma de Weylandt. El Correo. http://www.elcorreo.com/vizcaya/v/20110511/deportes/mas-deporte/victoria-postuma-weylandt-20110511.html. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  38. Ezquero, José Andrés (10 de mayu de 2011). El Leopard decide abandonar el Giro d'Italia. As. http://www.as.com/ciclismo/articulo/leopard-decide-abandonar-giro-italia/20110510dasdascic_11/Tes. Consultáu'l 13 de mayu de 2011. 
  39. Contador pierde 1'20 nuna cayida; Gilbert, primer líder. As. 2 de xunetu de 2011. http://www.as.com/ciclismo/articulo/contador-pierde-caida-gilbert-primer/20110702dasdascic_2/Tes. Consultáu'l 5 de setiembre de 2011. 
  40. Andy Schleck gana nel Galibier y raspia el malliot mariellu. Antena 3. 21 de xunetu de 2011. http://www.antena3.com/noticias/deportes/andy-schlek-gana-galibier-raspia-malliot-mariellu_2011072100138.html. Consultáu'l 5 de setiembre de 2011. 
  41. Andy Schleck, nuevu líder en Tour de France. record.com.mx. 22 de xunetu de 2011. http://www.record.com.mx/tmf/2011-07-22/andy-schleck-nuevu-líder-en-tour-de-france. Consultáu'l 5 de setiembre de 2011. 
  42. Evans, Schleck, 57 segundos y un cronómetru. elmundo.es. 22 de xunetu de 2011. https://www.elmundo.es/elmundodeporte/2011/07/22/ciclismo/1311358840.html. Consultáu'l 5 de setiembre de 2011. 
  43. Evans ruempe'l crono y arrampúña-y el Tour a Andy Schleck. RTVE. 23 de xunetu de 2011. https://www.rtve.es/deportes/20110723/evans-ruempe-crono-arrampuña-tour-schleck/449681.shtml. Consultáu'l 5 de setiembre de 2011. 
  44. Leopard-Trek encabeza'l ranking UCI World Tour por equipos. biciciclismo.com. 25 de xunetu de 2011. http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=41438. Consultáu'l 5 de setiembre de 2011. 
  45. Vuelta a España 2011 Páxina oficial de la Vuelta a España
  46. 'Purito' Rodríguez acaba terceru y Oliver Zaugg llévase la victoria europapress.es
  47. Palmarés Leopard - Trek (LEO) - PRT2011 cqranking.com
  48. UCI WorldTour Ranking-2011 Final result Páxina oficial UCI
  49. RadioShack y Leopard xunen tola so fuercia. es.eurosport.yahoo.com. 6 de setiembre de 2011. http://es.eurosport.yahoo.com/06092011/47/radioshack-leopard-xunen-fuercia.html. Consultáu'l 6 de setiembre de 2011. 
  50. Ye oficial, Leopard y RadioShack xúnense y naz RadioShack-Nissan-Trek. biciciclismo.com. 6 de setiembre de 2011. http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=42954. Consultáu'l 6 de setiembre de 2011. 
  51. 51,0 51,1 meter-un-patron-esplica-responsable-economico-del-leopard,y6d707abe3242310VgnVCM20000099f154d0RCRD.html 'Volvemos meter un patrón', esplica responsable económicu del Leopard. Terra. 7 de setiembre de 2011. http://deportes.terra.com/volvemos meter-un-patron-esplica-responsable-economico-del-leopard,y6d707abe3242310VgnVCM20000099f154d0RCRD.html. Consultáu'l 26 de xineru de 2012. 
  52. Becca confirms Nygaard's departure from Leopard Trek. Cycling News. 6 de setiembre de 2011. http://www.cyclingnews.com/news/becca-confirms-nygaards-departure-from-leopard-trek. Consultáu'l 26 de xineru de 2012. 
  53. Nygaard already gone from Leopard Trek. Cycling News. 7 de setiembre de 2011. http://www.cyclingnews.com/news/nygaard-already-gone-from-leopard-trek. Consultáu'l 11 de setiembre de 2011. 
  54. Nygaard says sponsor search was not his responsibility. Cycling News. 8 de setiembre de 2011. http://www.cyclingnews.com/news/nygaard-says-sponsor-search-was-not-his-responsibility. Consultáu'l 26 de xineru de 2012. 
  55. Leopard-RadioShack merger announcement came as a surprise to Andersen. Cycling News. 6 de setiembre de 2011. http://www.cyclingnews.com/news/leopard-radioshack-merger-announcement-came-as-a-surprise-to-andersen. Consultáu'l 26 de xineru de 2012. 
  56. Andersen facing lesser role at RadioShack-Nissan-Trek. Cycling News. 4 d'ochobre de 2011. http://www.cyclingnews.com/news/andersen-facing-lesser-role-at-radioshack-nissan-trek. Consultáu'l 26 de xineru de 2012. 
  57. Stokes, Shane (7 de setiembre de 2011). Mercedes not impressed by Radioshack-Nissan-Trek merger with Leopard Trek. VeloNation. http://www.velonation.com/News/ID/9696/Mercedes-not-impressed-by-Radioshack-Nissan-Trek-merger-with-Leopard-Trek.aspx#ixzz1ZWcIJRZn. Consultáu'l 26 de xineru de 2012. 
  58. Stokes, Shane (9 d'avientu de 2011). UCI to prevent inclusion of Trek name in RadioShack Nissan team title. VeloNation. http://www.velonation.com/News/ID/10615/UCI-to-prevent-inclusion-of-Trek-name-in-RadioShack-Nissan-team-title.aspx#ixzz1mjSeLHCJ. Consultáu'l 20 de febreru de 2012. 
  59. Atkins, Ben (6 de xineru de 2012). [http://www.velonation.com/News/ID/10812/RadioShack-Nissan-Trek-team-officially-launched-in-Luxembourg.aspx#ixzz1mjSWvplT RadioShack Nissan Trek team officially launched in Luxembourg]. VeloNation. http://www.velonation.com/News/ID/10812/RadioShack-Nissan-Trek-team-officially-launched-in-Luxembourg.aspx#ixzz1mjSWvplT. Consultáu'l 20 de febreru de 2012. 
  60. cobblesandhills.com (ed.): «mires/ RadioShack-Nissan queda bien lloñe de les mires» (20 de payares de 2012). Consultáu'l 5 de febreru de 2013.
  61. Fabian Cancellara gana la Montepaschi Strade Bianche as.com
  62. Cancellara sufre una triple quebra de clavícula as.com
  63. Frank Schleck va ser el líder del Radioshack nel Giro d'Italia marca.com
  64. Frank Schleck abandona na decimoquinta etapa marca.com
  65. Andy Schleck piérdese'l Tour por mancadura marca.com
  66. Andy Schleck abandona parir-Niza elpais.com
  67. Schleck y Bruyneel: crónica d'una rellación problemática cobblesandhills.com/
  68. Fuglsang, críticu cola so ausencia del Tour: “Nun hai nueve corredores meyores que yo” archive.is/
  69. El RadioShack retira a Fränk Schleck en dando positivu elpais.com
  70. El contraanálisis de Frank Schleck tamién da positivu abc.es
  71. Andy Schleck vuelve: “Esti periodu foi'l más duru de la mio carrera” biciciclismo.com
  72. Andy Schleck abandona'l Tour de Beijing siendo farolucu coloráu biciciclismo
  73. Johan Bruyneel abandona l'equipu RadioShack "de mutuu alcuerdu" antena3.com
  74. Bruyneel dexa'l Radioshack Nissan Trek marca.com
  75. Biciciclismo (ed.): «Nissan dexa de ser patrocinador de RadioShack» (20 d'avientu de 2012). Consultáu'l 5 de febreru de 2013.
  76. noticies.lainformacion.com (ed.): «Haimar Zubeldia y Markel Irizar son vascos y non españoles según el Team Radioshack» (12 d'ochobre de 2012). Consultáu'l 5 de febreru de 2013.
  77. El Astana ficha a Guardini y Fuglsang pa xineru de 2013 lainformacion.com
  78. Daniele Bennati ficha por Saxo Bank pa los dos próximes temporaes europapress.es
  79. Frank Schleck, suspendíu un añu pol so positivu nel Tour as.com
  80. Andy Schleck suma otru abandonu na Vuelta al País Vascu biciciclismo.com
  81. Andy Schleck, nel puntu de mira marca.com
  82. so-patrociniu-equipo-ciclista/ RadioShack va dexar l'equipu ciclista a la fin d'esta temporada eitb.com
  83. El patrón del RadioShack viende la llicencia a Trek gara.naiz.info/
  84. El Radioshack desfacer de Frank Schleck abc.es
  85. entiende-el so-despidu-de-radioshack,eebc414baaaaf310VgnCLD2000000dc6eb0aRCRD.html Frank Schleck nun entiende'l so despidu de RadioShack deportes.terra.es/
  86. Andy Schleck enoxar pol despidu del so hermanu: “Nun entiendo nada” biciciclismo
  87. Andy y Frank Schleck van tar l'el equipu WorldTour de Trek el próximu añu esciclismo.com
  88. Tony Gallopin gana la Clásica de San Sebastián europapress.es
  89. Un problema de rodía estrema a Chris Horner del Tour de California esciclismo.com
  90. Horner torna n'Utah cola Vuelta en mente: “Inda me siento rápido” biciciclismo.com
  91. Horner gana nel Mirador de Lobeira y visti de 'colloráu' sobre Vilagarcía elcorreogallego.es
  92. deportes/nibalino-sabia-que-yera-líder-y fui-al-autobus,761b687fd7fb0410VgnCLD2000000dc6eb0aRCRD.html Nibali:"Nun sabía que yera líder y fui al autobús" deportes.terra.com.mx/
  93. Horner: un vieyu a la chisba as.com
  94. Horner asítiase líder en Vuelta a España, 'Purito' ganó nel Naranco es-us.deportes.yahoo.com/
  95. Horner gana la Vuelta en el Angliru rtve.es
  96. Luca Guercilena sustitúi a Bruyneel maarca.com
  97. Presentación del LEOPARD - Trek Continental ciclista y ciclismu
  98. 2012 UCI Continental Teams-LEOPARD - TREK CONTINENTAL TEAM (LET) - LUX
  99. El Leopard-Trek sume en 2014 biciciclismo.com
  100. Leopard sigue en 2014 con 12 corredores biciciclismo.com
  101. RADIOSHACK LEOPARD (RLT) - LUX
  102. UCI WorldTour Ranking - 2011 Archiváu el 4 de marzu de 2016 na Wayback Machine. Páxina oficial UCI
  103. UCI WorldTour Ranking - 2012 Archiváu el 4 de marzu de 2016 na Wayback Machine. Páxina oficial UCI
  104. UCI WorldTour Ranking - 2013
  105. UCI WorldTour Ranking - 2014
  106. Esta victoria nun la consiguió defendiendo al equipu. Compitió pola selección de Dinamarca.
  107. Plantía Trek-Segafredo - CONT2018 procyclingstats.com

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]