Familia Rothschild

De Wikipedia
Familia Rothschild
Jewish family (en) Traducir, casa noble (es) Traducir y familia
Direición Alemaña
Austria
Francia
Reinu Xuníu
Italia
Fundador Mayer Amschel Rothschild
Participación empresarial
Propietariu de
Cambiar los datos en Wikidata

La familia Rothschild, conocida como Casa Rothschild[1] o a cencielles «los Rothschild», ye una dinastía europea d'orixe xudeoalemán dalgunos de que los sos integrantes fundaron bancos y instituciones financieres a finales del sieglu XVIII, y qu'acabó convirtiéndose, a partir del sieglu XIX, n'unu de los más influyentes llinaxes de banqueros y financieros del mundu.[2]

A cinco hermanos de la caña austriaca de la familia dióse-yos baronías hereditaries del Imperiu de los Habsburgu pol Emperador Francisco I d'Austria en 1816. La caña británica de la familia foi alzada a la nobleza pola reina Victoria.[1]

Oríxenes de la familia[editar | editar la fonte]

Mayer Amschel Rothschild (1744-1812).

En 1743, Amschel Moses Bauer, orfebre d'oficiu, que completaba los sos ingresos exerciendo de cambista, abrió una tienda de monedes nel guetu xudíu de Frankfurt del Main n'Alemaña.[3] Sobre la puerta d'entrada de la so casa, que la so planta baxa quedaba acutada pal negociu y el restu pa la familia, colgó un cartelu nel que se representaba una águila romana nun escudu coloráu. La tienda aportó a conocida como la tienda del escudu coloráu», rothschild n'alemán; col tiempu, esta pallabra pasó a convertise nel so patronímicu.

L'ascensu a la prominencia europea de la familia empezó con Mayer Amschel Rothschild, fundador d'esta dinastía, fíu de Amschel Moses. Na década de 1760, el mozu Mayer Amschel estableció les sos actividaes en Frankfurt, axustando con monedes y billetes.

En 1769 foi representante de la Corte de Guillermu I en Hanau y en 1784 mercó una gran casa na Judengasse (Pasaxe de los xudíos), onde foi a vivir xunto a la so esposa Gutle y los sos diez fíos. La propiedá foi conocida como la Casa del Escudu Coloráu y ellí los sos cinco fíos varones crecieron y aprendieron les habilidaes que-yos dexaron cita riquida}} convertise en futuros banqueros de monarques y gobiernos europeos y, darréu, establecieron el negociu de la Banca Rothschild en toa Europa.

Casa Rothschild en Judengasse (Pasaxe de los xudíos) de Frankfurt.

En 1798, a la edá de 22 años, Nathan Mayer Rothschild salió de la casa del so padre pa instalase n'Inglaterra, primero en Mánchester, onde s'estableció como comerciante testil de gran reputación.

En 1809 Nathan camudó la so sede a la ciudá de Londres onde desenvolvió l'actividá bancaria, la negociación de lletres de cambéu y l'organización de préstamos estranxeros. El so mayor emprendimiento llegó en 1814 cuando él y los sos hermanos fueron encargaos pol gobiernu británicu pa llograr los medios financieros p'ayudar a Gran Bretaña y los sos aliaos pa ganar a Napoleón.

La esitosa actividá empresarial de Nathan como banqueru en Londres apurrió un modelu pa los sos hermanos en Frankfurt. En 1812 Jakob, el más nuevu, estableció una casa bancaria en París. Salomon en 1820 establecer en Viena, onde la familia yá taba activa nes finances imperiales. A lo último, col fortalecimientu de los intereses del Imperiu d'Austria n'Italia, Carl estableció los negocios en Nápoles, dexando a Amschel, el mayor de los cinco fíos de Mayer Amschel, pa dirixir el bancu de Frankfurt del Main con continua espansión.

Al momentu de la muerte de Nathan en 1836, los Rothschild yeren los banqueros internacionales de mayor ésitu de la dómina.

Dende 1818, cuando Nathan en Londres dispunxo un préstamu de 5.000.000 de llibres pal gobiernu prusianon, y per más d'un sieglu, la recaldación de fondos pa los gobiernos de tol mundu al traviés de la emisión de bonos, formaron el nucleu de los negocios Rothschild.

Individualmente, los hermanos y los sos descendientes, añadieron otros intereses. En Francia y Austria los Rothschild primieron pa construyir y financiar les redes ferroviaries. En Viena, Solomon interesóse pola inxeniería y fundiciones. Toos arreyar con metales preciosos y col oru en particular.

En 1840 N M Rothschild & Sons convirtióse n'unu de los axentes de bolsa de los lingotes d'oru del Bancu d'Inglaterra. Durante la fiebre del oru del sieglu XIX, crearon organismos en California y Australia. Durante una bona parte del sieglu, los Rothschild, al traviés de l'adquisición de mines clave n'España, llogró'l monopoliu del mercuriu, utilizáu pa la refinamientu de metales preciosos. Per más de cien años, dende 1852, el bancu de Londres operó la Real Casa de la Moneda en Londres, refinando y fundiendo pal Bancu d'Inglaterra y otros veceros internacionales.

Torres Mentmore, Buckinghamshire, Inglaterra.

Na década de 1850 fueron construyíes enormes y campanudes construcciones, como Torres Mentmore n'Inglaterra y el Castiellu de Ferrières en Francia, les primeres de munches otres a realizase en toa Europa. Toes taben dafechu decoraes con obres d'arte. En Burdeos fueron adquiríos los viñeos de Mouton y Lafite y fundaciones de beneficencia establecer con ritmu creciente.

Castiellu de Ferrières, Ferrières-en-Brie, Francia.

La familia viose atrapada na nube política de mediaos de sieglu XIX. L'añu de les revoluciones, 1848, dexar en gran midida indiferentes, pero la unificación d'Italia en 1861 provocó'l zarru del so bancu en Nápoles. Mentanto, el negociu de les emisiones de bonos creció y arrobinóse. Cola rápida y decisiva aición de Lionel de Rothschild en 1875 dexó al gobiernu británicu adquirir una importante participación na Canal de Suez.

Cola muerte del barón James en 1868 la primer xeneración de banqueros Rothschild llegó al so fin. A pesar de la identificación creciente colos países nos que vivíen ―Inglaterra, Francia, Alemaña y Austria― los venceyos familiares de los Rothschild caltuviéronse firmes, fortalecíos pola asociación d'alcuerdos venceyantes.

El ritmu creciente de la industrialización n'Europa traxo nuevos desafíos pa los Rothschild.

Los franceses tomaron gran interés na esplotación minera de metales básicos, particularmente cobre y níquel, y n'Inglaterra los Rothschild sofitaron un nuevu emprendimiento, The Exploration Company (La Compañía d'Esploración), pa buscar fontes de minerales alredor del mundu.

Cola financiamientu pa la creación de De Beers en 1887, los Rothschild tamién invirtieron na esplotación minera de piedres precioses n'África y na India. Tamién per un tiempu, xunto colos Nobel, que taben na vanguardia del desenvolvimientu de campos petroleros en Bakú y en Batum nel suroeste de Rusia, arreyar na industria del petroleu.

Más allá de los intereses empresariales, la familia creció. En 1895, Edmond de Rothschild, fíu menor del barón James, visitó per primer vegada Palestina Otomana. Nos siguientes años sofitó la fundación d'una serie de colonies xudíes. El so interés pol desenvolvimientu del país siguió hasta la so muerte en 1934. N'Inglaterra, Walter, fíu del primer Lord Rothschild (el primer par xudíu, dau en 1885) empezó'l so interés pola zooloxía, creando una de les más grandes coleiciones d'exemplares del mundu, ente que'l so primu Henri foi un destacáu espertu en nutrición infantil en Francia.

En 1901, ensin herederu varón pa siguir, la caña de Frankfurt cerró les sos puertes. Dempués de más d'un sieglu, los Rothschild cortaron los sos venceyos comerciales cola so ciudá d'orixe. Nun foi sinón hasta 1989 que tornaron.

Dempués de la Primer Guerra Mundial, los bancos de negocios dexaron el so llugar tradicional de llogru de financiamientu pa gobiernos a les nueves instituciones de financiamientu internacional. Los bancos Rothschild se reencauzaron amodo escontra'l llogru de financiamientu pa empreses comerciales ya industriales.

En 1919, nuna nueva páxina na llarga historia de participación Rothschild col oru, N. M. Rothschild & Sons asumió'l rol de banca permanente pa la regulación del preciu mundial d'oru.

La crisis financiera mundial de 1929 traxo problemes non menos importantes n'Austria, onde Louis Nathaniel de Rothschild realizó un poderosu esfuerciu pa encontiar el Creditanstalt, el mayor bancu d'Austria, pa evitar el colapsu. En 1938 los intereses austriacos de los Rothschild fueron arrampuñaos polos nazis, poniendo fin a más d'un sieglu de control bancariu de la familia xudía n'Europa central. En Francia y Austria, la familia esvalixar pela duración de la guerra.

La recuperación n'Europa de la posguerra foi lenta. Dempués de la Segunda Guerra Mundial munches de les casones y coleiciones pasaron a manes del sector públicu en dellos casos y n'otros los bienes fueron prindaos. Los negocios entós centráronse en Londres, y la sede en París tenía que ser restaurada.

Na década de 1960 empezó la recuperación y esploraron nueves víes. En xunto, los bancos británicos y franceses comprometer a siguir desenvolviendo'l so funcionamientu nos Estaos Xuníos, lo que col tiempu aportó a Rothschild Inc. En Londres, N M Rothschild & Sons tuvo un papel antemanáu nos nuevos mercaos d'Eurobonos.

En 1963 Edmond James de Rothschild creó la Compagnie Financière Edmond de Rothschild con sede en Suiza. El so entamu como casa de capital de riesgu, nun retrasó n'espandise como bancu d'inversión y corporación de xestión d'activos.

En 1981 la Casa Rothschild en París foi nacionalizada pol gobiernu socialista del Primer Ministru Pierre Mauroy, so la presidencia de François Mitterrand. Pero en 1983 David de Rothschild creó'l bancu Rothschild & Cie, el socesor, calteniendo la so posición como casa d'inversión líder.

La década de 1980 dio a lluz al fenómenu internacional de les privatizaciones nel que los Rothschild participaron dende un principiu en más de 30 países en tol mundu.

Güei les oficines de la Casa Rothschild espandir en más de 40 países alredor del mundu.

Los hermanos Rothschild[editar | editar la fonte]

Mayer Amschel Rothschild aseguró la espansión de la so empresa al traviés de los sos fíos quien s'instalaron en cinco de les más importantes ciudaes d'Europa d'aquel entós. Toos ellos dedicáronse al mesmu negociu que'l so padre. Mientres Amschel Mayer permaneció na casa matriz en Frankfurt, los sos hermanos abrieron sucursales en Viena, Londres, París y Nápoles.

Amschel Mayer Rothschild (1773 - 1855). Foi'l fíu mayor de Mayer. Tres la muerte del so padre fixo cargu de la empresa en Frankfurt y convirtióse en líder de la familia. Frankfurt siguió siendo'l principal centru de xunta de la familia.

Salomon Mayer Rothschild (1774-1855). Foi'l fundador de la caña austriaca de los Rothschild en Viena. El primer ésitu comercial llograr en 1815. Estableció un bancu na década de 1820 y, de magar, foi unu de los principales financistas del réxime de Metternich y polo tanto del conxuntu de la Confederación Xermánica. A Salomon nun se-y dexó primeramente mercar tierres, pero en 1822 foi eleváu, xunto a los sos hermanos, a la nobleza pol emperador d'Austria polos sos servicios, convirtiéndose n'unu de los mayores terratenientes del país. En 1835 dióse-y la concesión pa la construcción del Ferrocarril del Norte y creó la industria Metalurgica Vítkovice.

Nathan Mayer Rothschild (1777-1836). Ente 1790 y 1800 abrió una empresa testil en Mánchester. En 1806 empezó a axustar na Bolsa de Londres. En 1811 abrió'l bancu N. M. Rothschild & Sons, que ta activu hasta l'actualidá. Invirtió na Compañía Británica de les Indies Orientales. Durante les Guerres Napoleóniques comprometióse a la tresferencia de fondos pa sofitar al Duque de Wellington durante la campaña en Portugal y España contra Napoleón. En 1818 entamó un préstamu de £ 5,000,000 al gobiernu de Prusia.

Carl Mayer von Rothschild (1788-1855). Treslladar a Nápoles en 1821 onde gerenció les finances de los soldaos austriacos. Fundó una institución bancaria qu'esistiría hasta 1863.

James Mayer de Rothschild (1792-1868). Foi'l más nuevu de los cinco hermanos. En 1812 treslladar a París, onde fundó la institución bancaria Rothschild Frères. Convertir n'unu de financistas más importante de Francia y desempeñóse como asesor de los reis franceses. Financió la construcción de ferrocarriles y mines, y ayudó a Francia a superar la crisis tres la derrota na Guerra Franco-prusiana.

Caña d'Inglaterra[editar | editar la fonte]

Escudu de los primeres Baronet Rothschild.

La familia de banqueros Rothschild d'Inglaterra foi fundada en 1798 por Nathan Mayer Rothschild, el terceru de los fíos de Mayer Amschel Rothschild, asitiándose primeru en Manchester y estableciendo una empresa testil, pa depués treslladase a Londres y fundar el bancu N. M. Rothschild & Sons.

Durante la primer parte del sieglu XIX, el bancu de los Rothschild en Londres tomó una parte fundamental na xestión y el financiamientu de subsidios que'l gobiernu británicu solicitó pa tresferir a los sos aliaos durante les Guerres Napoleóniques. Al traviés de la creación d'una rede d'axentes, mensaxeros y tresportistes, el bancu foi capaz d'apurrir fondos a los exércitos del Duque de Wellington en Portugal y España.

El fíu mayor de Nathan Mayer, Lionel de Rothschild asocedió-y na direición del bancu en Londres. So la so direición, en 1875 el Bancu Rothschild financió al gobiernu británicu pa la compra d'aiciones de la Canal de Suez a Exiptu. Lionel tamién empezó a invertir na construcción de ferrocarriles, emulando lo que'l so tíu James tuviera faciendo en Francia. En 1869, el fíu de Lionel, Alfred de Rothschild, convertir nel direutor del Bancu d'Inglaterra, cargu qu'ocupó per 20 años, y representó al Gobiernu británicu en 1892 na Conferencia Monetaria Internacional en Bruxeles.

El bancu Rothschild financió a Cecil Rhodes nel desenvolvimientu de la British South Africa Company y Leopold de Rothschild alministró los bienes de Cecil Rhodes dempués de la so muerte en 1902 y contribuyó a la creación de la beca Rhodes de la Universidá d'Oxford. En 1873, de Rothschild Frères de Francia y NM Rothschild & Sons de Londres, xunir a otros inversionistas p'adquirir del gobiernu español les mines de cobre de Ríu Tinto, que para esi entós yeren deficitaries, pa crear Rio Tinto Company Limited. Los nuevos propietarios de la empresa, reestructurar y convertir nun negociu rentable. En 1905, la participación de los Rothschild en Rio Tinto xubía a más d'un 30 per cientu. En 1887, les cases Rothschild de Francia ya Inglaterra emprestaron dineru a la banca, pa invertir nes mines de diamantes De Beers en Sudáfrica, convirtiéndose nos sos principales accionistas.

La sede bancaria de Londres siguió so la direición de Lionel Nathan Rothschild y el so hermanu Anthony Gustav de Rothschild y depués sir Evelyn de Rothschild. En 2003, tres el retiru de sir Evelyn como cabeza de NM Rothschild & Sons de Londres, les entidaes financieres ingleses y franceses xunir sol lideralgu de David René de Rothschild.

Caña de Francia[editar | editar la fonte]

Hai dos rames de la familia rellacionaes a Francia.

El primeru foi James Mayer de Rothschild, quien estableció de Rothschild Frères en París. Tres les Guerres Napoleóniques xugó un papel fundamental pal financiamientu de la construcción de los ferrocarriles y la minería qu'ayudaron a faer de Francia una potencia industrial. Los fíos de James, Gustave de Rothschild y Alphonse James de Rothschild, siguieron cola tradición bancaria y fueron garantes de la compensación de los 5000 millones riquíos pol exércitu d'ocupación prusianon por causa la Guerra Franco-Prusiana de 1870.

En 1980, les actividaes de París ocupaben unes 2.000 persones y tuvo ventes añales de 26 millones de francos (O$S 5 millones nos tipos de cambéu de la dómina). Foi entós que l'actividá de la Casa Rothschild de París sufrió un duru golpe en 1982, cuando'l gobiernu socialista de François Mitterrand lo nacionalizó y renombró como Compagnie Européenne de Banque. El Barón David de Rothschild, decidió quedase y reconstruyir, pa crear un nuevu bancu: Rothschild & Cie Banque con tan solo trés emplegaos y un millón de dólares de capital. Anguaño, les operaciones de París cunten con 22 socios y representen una parte significativa del negociu global. Les socesives xeneraciones de la familia Rothschild de París caltuviéronse arreyaes nel negociu familiar, convirtiéndose nuna fuercia importante na banca d'inversión internacional.

L'otru fíu de James Mayer de Rothschild, Edmond James de Rothschild, tuvo bien arreyáu na filantropía y les artes, y foi un gran defensor del sionismu. El so nietu, el barón Edmond Adolphe de Rothschild, fundó en 1953, el Grupu LCF Rothschild, un bancu priváu nel que, dende 1997, el Barón Benjamin de Rothschild ye'l so presidente. En 2008 el grupu tenía € 100 mil millones en negocios y tien propiedaes vitivinícoles en Francia (Château Clarke, Château des Laurets), Australia y Sudáfrica. En 1961, Adolphe Edmond de Rothschild mercó la empresa Club Med, dempués de visitar un centru turístico y esfrutao de la so estancia. La so participación nel Club Med foi vendíu en 1990. En 1973, mercó'l Bank of California, del que vendió la so participación en 1984.

La segunda caña de Francia foi fundada por Nathaniel de Rothschild. Nacíu en Londres foi'l cuartu fíu del fundador de la caña inglesa de la familia, Nathan Mayer Rothschild. En 1850, Nathaniel Rothschild treslladar a París, supuestamente pa trabayar col so tíu, James Mayer Rothschild. Sicasí, en 1853 adquirió Château Brane-Mouton, un viñéu en Pauillac nel departamentu de la Gironda. Nathaniel Rothschild camudó'l nome pa Château Mouton Rothschild y convertiríase nuna de les meyores y más conocíes marques del mundu. En 1868, el tíu de Nathaniel, James Mayer de Rothschild adquirió los viñeos vecinos de Chateau Lafite Rothschild.

La caña francesa sofitó nel esfuerciu de la Guerra Franco-Prusiana y dalgunos de los sos miembros llucharon na Primer Guerra Mundial y na Segunda Guerra Mundial.[4] Guy de Rothschild recibió la Cruz de Guerra 1939-1945[4] La familia tamién tuvo de trepar col constante y creciente antisemitismu. Tolos sos bienes fueron confiscados pol réxime de Vichy y la ocupación nazi, la so coleición d'arte foi escalada. El bancu reiniciar tres la Lliberación de Francia.

Caña austriaca[editar | editar la fonte]

Na década de 1820, Salomon Mayer Rothschild estableció un bancu en Viena, capital del entós Imperiu Austriacu. Nesi entós la caña austriaca de los Rothschild tenía enorme riqueza y posición.[5] Tres los problemes causaos pola crisis de 1929, el barón Louis von Rothschild intentó encontiar el Creditanstalt, el mayor bancu d'Austria, pa evitar el so colapsu. Tres l'anexón d'Austria a l'Alemaña nazi fueron obligaos a vender el so propiu bancu a un preciu bien per debaxo del so valor real y darréu tuvieron de fuxir del país.

Los Palacios Rothschild, una coleición de grandes palacios construyíos en Viena, entós propiedá de la familia, en 1938 fueron confiscados, escalaos y destruyíos polos nazis. Los palacios yeren famosos pol so gran tamañu y elegancia, según tamién poles sos enormes coleiciones de pintures, muebles, llibros, armaduras, tapices y estatues (dalgunes de les cualos fueron devueltes a los Rothschild pol gobiernu austriacu en 1999). Tolos miembros d'esta caña de la familia llograron escapar del Holocaustu y dalgunos d'ellos treslladáronse a los Estaos Xuníos pa poder tornar a Europa namái dempués de la guerra. En 1999, el gobiernu d'Austria alcordó devolver a la familia Rothschild unes 250 obres d'arte escalaes polos nazis y asitiaes nos museos estatales tres la guerra, yá seya nel Kunsthistorisches Museum (KHM) o na Galería Austriaca del Palaciu Belvedere.

Caña de Nápoles[editar | editar la fonte]

Villa Pignatelli, Nápoles, con vista al Monte Vesubiu

El bancu CM de Rothschild & Figli entamó préstamos sustanciales a los Estaos Pontificios y de dellos Reis de Nápoles, más el Ducáu de Parma y el Gran Ducáu de Toscana. Sicasí, na década de 1830, Nápoles siguió a España con un cambéu gradual de les emisiones de bonos convencionales, qu'empezaron a afectar la crecedera del bancu y la so rentabilidá. La unificación d'Italia en 1861, col consiguiente amenorgamientu de l'aristocracia italiana, que fueren los principales veceros de los Rothschild, finalmente provocó'l zarru del so bancu de Nápoles, por cuenta del amenorgamientu de les previsiones pa la sostenibilidá del negociu al llargu plazu. Sicasí, nel sieglu XIX, la familia Rothschild de Nápoles construyó estreches rellaciones col Bancu del Vaticanu, y l'asociación ente la familia y el Vaticanu siguió nel sieglu XX. En 1832, cuando'l Papa Gregorio XVI entrevistar con Carl Mayer von Rothschild, los observadores sorprender de que los Rothschild nun taben obligaos a besar los pies del Papa, como se riquir a tolos demás visitantes del Papa, ente ellos los monarques.[6]

Los Rothschild... son los guardianes de l'ayalga papal.
Enciclopedia xudía, 1901–1906, vol. 2, p. 497

La casa bancaria Rothschild na actualidá[editar | editar la fonte]

Los 7 países restantes ensin bancos pertenecientes a la familia Rothschild: Abkhasia, Bolivia, Corea del Norte, Cuba, Irán, Rusia y Siria.

Dende finales del sieglu XIX los integrantes de la familia Rothschild tuvieron un perfil públicu discretu,[ensin referencies] realizando donaciones de les sos famoses faciendes, lo mesmo que de gran cantidá de coleiciones d'arte; realizaron numberoses obres de caridá. Anguaño los negocios de los Rothschild tán nuna escala menor de lo que fueron durante'l sieglu XIX, anque siguen siendo un grupu bancariu d'importancia. Ente los motivos d'esa decadencia, atópense les perdes que la empresa sufrió n'Europa durante'l periodu de los nazis y la puxanza de la competencia.[7] A pesar d'eso, les sos actividaes tomen una amplia gama, ente les que s'inclúin la banca, la xestión d'activos, asesoramientu financieru, bodegues y organizaciones benéfiques.[8][9]

The Rothschild Group[editar | editar la fonte]

En 2003 les empreses ingleses y franceses de la familia fundir en The Rothschild Group, so la direición del barón David René de Rothschild. Na actualidá'l holding francés Paris Orléans tien el cientu per cientu de les aiciones.[10] Esti de la mesma ta controláu por Rothschild Concordia SAS.[11] Paris Orléans cotiza n'Euronext Paris y ye la empresa emblemática del grupu bancariu, que cunta con más de 2.000 emplegaos. Ente los alministradores de la compañía incluyir a Eric de Rothschild, Robert de Rothschild y el Conde Philippe de Nicolay.[12]

Rothschild & Cie Banque controla los negocios de la banca Rothschild en Francia y Europa continental, ente que Rothschild Continuation Holdings AG controla una serie de bancos de los Rothschild n'otros llugares, incluyendo N M Rothschild & Sons de Londres. En 2005 el venti per cientu de Rothschild Continuation Holdings AG foi vendida a Jardine Strategic, una filial de Jardine, Matheson & Co. de Ḥong Kong.

En payares de 2008, Rabobank Group, el principal banco d'inversión priváu nos Países Baxos, adquirió'l 7,5% de Rothschild Continuation Holdings AG y, Rabobank y Rothschild, entraron nun alcuerdu de cooperación en materia de fusiones y alquisiciones (M & A) d'asesoramientu y equidad de mercáu de capitales pal asesoramientu nos sectores de l'alimentación y l'agroindustria,[13] que tien por oxetu l'ingresu del Rothschild Continuation Holdings AG a un conxuntu más ampliu de capitales, ampliando la so presencia nos mercaos d'Asia Oriental.[14]

La banca d'inversión N M Rothschild & Sons con sede n'Inglaterra, fai la mayoría de les sos operaciones como un asesor de fusiones y alquisiciones. En 2004, el bancu d'inversión retirar del mercáu del oru, una mercancía que los banqueros Rothschild operaron per dos sieglos.[15] En 2006 ocupó'l segundu llugar nel Reinu Xuníu con ufiertes por un total de 104,9 mil millones dólares.[16] Esi mesmu añu, rexistró un beneficiu añal, antes d'impuestos, de 83,2 millones de llibres esterlines, con un capital de 5.500 millones de la mesma moneda.[17]

Edmond de Rothschild Group[editar | editar la fonte]

En 1953, un miembru de la familia suiza, el barón Edmond Adolphe de Rothschild (1926-1997), fundó'l LCF Rothschild Group (agora Edmond de Rothschild Group), con sede en Xinebra, con € 100 mil millones n'activos, la que güei s'estiende a 15 países del mundu. Anque esti grupu ye principalmente una entidá financiera especializada na xestión d'activos y banca privada, les sos actividaes tomen tamién l'agricultura mista, hoteles de luxu, y les regatas. El comité de Edmond de Rothschild Group ta anguaño presidíu por Barón Benjamin de Rothschild, fíu del barón Edmond.

Edmond de Rothschild Group inclúi les siguientes empreses

Identidá xudía: la Hagadá Rothschild[editar | editar la fonte]

Oppenheim, Semeya de Charlotte de Rothschild, oleu, 1836.[18] Muséu d'Israel, Xerusalén.

La Hagadá Rothschild ye un manuscritu hebréu miniado de cien páxina, desenvueltu en Frankfurt en 1842.[19] El so testu foi realizáu por Eliezer Sussman Mezeritsch y los llumes fueron llevaes a cabu por Charlotte de Rothschild (1807-1859), la primer muyer na historia del arte que produció un manuscritu hebréu allumáu por ella mesma. Amás del testu hebréu, la Hagadá Rothschild contién una traducción del mesmu n'alemán. La Hagadá en cuestión foi creada pola artista pal so tíu Amschel Mayer Rothschild n'ocasión de la so 70° cumpleaños. Charlotte de Rothschild foi inspirada por obres del mancomún xudíu y cristianu, qu'inclúin manuscritos miniados del medievu, el ciclu de frescos bíblicos realizáu por Rafael Sanzio nes logias del Palaciu Apostólicu Vaticanu y los grabaos publicaos na Hagadá d'Ámsterdam en 1695. Charlotte Rothschild dexó les sos iniciales solo nuna imaxe de la Hagadá: nuna escena d'estilu orientalista que presenta la celebración del Séder de Pésaj, precisamente sobre'l respaldu d'una siella que puede trate sobre la derecha de dicha escena.[20] Esistió amás un contautu estrechu y de collaboración ente Charlotte Rothschild y l'artista hebréu Moritz Daniel Oppenheim (1800-1882), quien realizó la so semeya de casoriu, introducir nel arte de la pintura siendo'l so verdaderu maestru y nes sos memories recordó realizar dellos bocetos pa ella.[21] La Hagadá Rothschild forma parte de la Coleición Braginsky y ye caltenida en Zúrich.[22]

Interés pol sionismu[editar | editar la fonte]

Los Rothschild fueron partidarios y activos collaboradores de la creación del Estáu d'Israel.[15] En 1917 Lionel Walter Rothschild, 2ᵘ barón Rothschild, foi'l destinatario de la Declaración de Balfour a la Federación Sionista[23] que comprometió al gobiernu británicu pal establecimientu nel Mandatu Británicu de Palestina d'un llar nacional pal pueblu xudíu.[24]

Tres la muerte de James de Rothschild en 1868, Alphonse Rothschild, el so fíu mayor, fíxose cargu de l'alministración del bancu de la familia y foi'l más activu nel sofitu a Eretz Israel.[25] Durante la década de 1870 la familia Rothschild contribuyó con cerca de 500.000 francos per añu a l'Alianza Israelita Universal.[26]

El Barón Edmond James de Rothschild, el más nuevu de los fíos de James de Rothschild foi un gran benefactor y patrocinó la creación de la primer colonia en Eretz Israel en Rishon LeZion en 1882.[27] Tamién mercó a los terratenientes otomanos otros terrenes qu'agora constitúin l'Estáu d'Israel. En 1924, fundó l'Asociación de Colonización Xudía, qu'adquirió más de 22,36 km² de tierres y creó proyeutos empresariales.[28]

Tel Aviv tien un senderu, el Boulevard Rothschild, que lleva'l so nome según diverses llocalidaes en tou Israel, como'l Edmond de Rothschild Park en Boulogne-Billancourt, Metula, Zikhron Yá'aqov, Rishon LeZion y Rosh Pina.[29]

Los Rothschild tamién xugaron un papel importante nel financiamientu de delles de les infraestructures gubernamentales d'Israel. James Armand de Rothschild financió l'edificiu de la Knesset como donación al Estáu d'Israel[30] y l'edificiu del Tribunal Supremu d'Israel foi donáu por Dorothy de Rothschild.[31] Fora de la cámara presidencial exhíbese la carta que la Sra. Rothschild escribió a quien fuera Primer Ministru d'Israel nesi momentu, Shimon Peres, espresando la so intención de donar un nuevu edificiu pa la Corte Suprema.[32]

Acusaciones[editar | editar la fonte]

Caricatura francesa representando a los xudíos conquistando'l mundu. La familia de banqueros Rothschild ta representada como un demoniu qu'abraza'l mundu.[33] (Ilustración de Charles Lucien Léandre pa la portada de Le Rire, 16 d'abril de 1898).

Durante más de dos sieglos,[fonte cuestionable][34][35] .[36][37][38][39] Inclusive la crítica de les sos práutiques comerciales con frecuencia tien un matiz antisemita.[fonte cuestionable][40][41] Estes teoríes tomen distintes formes, tales como asimilalos a los supuestos Illuminati,[42] o asigna-yos, ensin evidencies, el control mundial de la riqueza y les instituciones financieres.[43][44]

Referencies culturales[editar | editar la fonte]

La hestoria de la familia Rothschild apaeció en numberoses películes. La película de Hollywood titulada "La Casa Rothschild", de 1934 y protagonizada por Boris Karloff, George Arliss y Loretta Young, rellata la vida de Mayer Amschel Rothschild. Estractos d'esti filme incorporar a la película de propaganda antisemita de l'Alemaña nazi Der ewige Jude (El xudíu eternu), ensin el permisu de los propietarios del derechu d'autor.

Otra película nazi de tinte antisemita, Die Rothschild (tamién llamada Aktien auf Waterloo), foi dirixida por Erich Waschneck en 1940. La película termina con una encesa estrella de David nun mapa coles principales ciudaes d'Europa. Estos dos producciones fueron ordenaes por Adolf Hitler y el so ministru de propaganda Joseph Goebbels.

Un musical de Broadway tituláu The Rothschilds, que toma la hestoria de la familia hasta 1818, foi nomáu pa un Premiu Tony en 1971. Nathaniel Mayer ("Natty") Rothschild, 1ᵉʳ barón Rothschild apaez como un personaxe secundariu na novela histórica "Stone's_Fall", d'Iain Pears. El nome Rothschild ye mentáu por Aldous Huxley na so novela "Un mundu feliz", ente munchos nomes de persones históricamente riques, científicos innovadores y otros. El personaxe, llamáu Morgana Rothschild, xugó un papel relativamente menor na hestoria.

El nome Rothschild, que ye utilizáu como sinónimu d'estrema riqueza, inspiró'l cantar "Si yo fuera ricu", que se basa nun cantar de les hestories de "Tevye el llecheru", escrites en yidish como "Ven ikh bin Rotshild", que significa "Si yo fuera un Rothschild".

En Francia, la pallabra "Rothschild" foi, durante los sieglos XIX y XX, un sinónimu de riqueza ensin fin, d'estilu neogóticu y de glamour epicúreo.[45] La familia tamién emprestó'l so nome a "le goût Rothschild", un glamoroso estilu de vida, que los sos elementos decorativos inclúin palacios neo-renacentistes, usu estravagante de terciopelu y doraos, grandes coleiciones d'armaduras y d'escultures y les más importantes obres maestres del arte. Le goût Rothschild influyó a importantes diseñadores, como Robert Denning, Yves Saint Laurent y Vincent Fourcade, ente otros.

Sí, el mio queríu amigu, tou amenorgar a esto: col fin de faer daqué, primero hai que pensar dalguna cosa. Pensemos nel gran Dante, y él tenía una civilización de sieglos a los sos llombos; la Casa Rothschild ye rica y riquió muncho más qu'una xeneración pa llograr tal riqueza. Esti tipu de coses atópense muncho más fondu de lo qu'unu piensa.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 The House of Rothschild: Money's prophets, 1798-1848, Volume 1, Niall Ferguson, 1999
  2. per Redaición de Emprendaria (16 de febreru de 08). «Biografíes: Mayer Amschel Rothschild, el gran financieru». Emprendaria. Consultáu'l 25 de febreru de 2009.
  3. Lottman (2006), páxs. 18-23
  4. 4,0 4,1 « Los Rothschild, rois des banquiers» L'Express, 20 d'avientu de 2007
  5. Thomas Trenkler. Der Fall Rothschild: Chronik einer Enteignung. Czernin Verlag, Vienna. 1999. ISBN 3-85485-026-3
  6. The reign of the house of Rothschild, Egon Caesar Corti (Conte), 1928, page 46
  7. N M Rothschild & Sons Limited
  8. The Rothschilds: Portrait of a Dynasty, By Frederic Morton, page 11
  9. Million-pound bash for rising star of the super-rich
  10. «Banking activities organisation chart of Rothschild». Paris-orleans.com.
  11. «Paris Orléans Annual report 2007/2008». Paris-orleans.com. Consultáu'l 28 d'abril de 2013.
  12. People: Paris Orleans S.A. (PROR.PA)Reuters Finance
  13. Knowledge that spans the globe
  14. «Rothschild sells stake to Rabobank». Financial News. Consultáu'l 28 d'abril de 2013.
  15. 15,0 15,1 Vallely, Paul (16 d'abril de 2004). The Rothschild story: A golden yera ends for a secretive dynasty. The Independent. http://www.independent.co.uk/news/uk/this-britain/the-rothschild-story-a-golden-yera-ends-for-a-secretive-dynasty-756388.html. Consultáu'l 18 de febreru de 2010. 
  16. «League tables». Rothschild.com. Archiváu dende l'orixinal, el 23 d'agostu de 2002. Consultáu'l 8 de xunetu de 2010.
  17. Annual Report of N M Rothschild & Sons Limited for the year ended 31 March 2006.
  18. La pintura pertenez al sieglu XIX, periodu nel que Oppenheim y otros artistes hebreos, tales como Isidor Kaufmann, Maurycy Gottlieb, Isaac Ilyich Levitan y Mark Antokolski, incorporar a la escena artística europea (Xerusalén, Muséu d'Israel, Making an Entrance: Jewish Artists in 19th-Century Europe Archiváu el 10 de setiembre de 2015 na Wayback Machine., 2014; consultáu 31 de mayu de 2015).
  19. Manuscritu digitalizado.
  20. Hagadá Rothschild, p. 42
  21. Edward Rothstein, "Adding the Personal to the Purely Sacred", The New York Times, 25 de xunetu de 2010.
  22. Zúrich, Coleición Braginsky, Manuscritu B314; Passover Haggadah, with German translation (Charlotte Rothschild Haggadah).
  23. Balfour Declaration (2007). In Encyclopædia Britannica. Retrieved August 12, 2007, from Encyclopædia Britannica Online.
  24. «The Balfour Declaration» (inglés). Israel Ministry of Foreign Affairs. Consultáu'l 25 d'abril de 2010.
  25. Aharonson, Ran (2000). Rothschild and early Jewish colonization in Palestine. Israel: The Hebrew university Magnes Press, Jerusalem, páx. 53. ISBN 0-7425-0914-1.
  26. Aharonson, Ran (2000). Rothschild and early Jewish colonization in Palestine. Israel: The Hebrew university Magnes Press, Jerusalem, páx. 54. ISBN 0-7425-0914-1.
  27. «Baron Edmond James de Rothschild» (inglés). Jewish Virtual library. Consultáu'l 25 d'abril de 2010.
  28. Encyclopedia of Zionism and Israel, vol. 2, "Rothschild, Baron Edmond-James de," p. 966.
  29. Greenwood, Naftali. «The Redeemers of the Land». Israel Ministry of Foreign Affairs. Consultáu'l 8 d'abril de 2010.
  30. James Armand de Rothschild on the Knesset web site
  31. "Dorothy de Rothschild, 93, Supporter of Israel" (obituary), The New York Times, 13 December 1988. Accessed 19 June 2008.
  32. The Presidents Chamber, Tour of Supreme Court, The Judicial Authority. http://elyon1.court.gov.il/eng/home/index.html.
  33. Caricatura francesa representando a la familia de banqueros Rothschild.
  34. Victor Rothschild. "The Shadow of a Great Man" in Random Variables, Collins, 1984.
  35. * Ferguson, Niall. The World's Banker: The History of the House of Rothschild. Weidenfeld & Nicolson, 1998, ISBN 0-297-81539-3
  36. Álvarez Chillida, Gonzalo (2002). L'antisemitismu n'España: la imaxe del xudíu, 1812-2002. Madrid: Marcial Pons, Ediciones d'Historia, páx. 208. ISBN 9788495379443. Consultáu'l 11 d'abril de 2013.
  37. de Forges, Jean-Michel (2006). Educar contra Auschwitz. Historia y memoria. Barcelona: Anthropos, páx. 179. ISBN 9788476588024. Consultáu'l 11 d'abril de 2013.
  38. Dwork, Debórah; van Pelt, Robert Jan (2004). Holocaustu, una hestoria. Madrid: EDAF, páx. 69-70. ISBN 9788496107205. Consultáu'l 11 d'abril de 2013.
  39. Pérez, Joseph (2005). Los xudíos n'España. Madrid: Marcial Pons Historia, páx. 294. ISBN 8496467031. Consultáu'l 11 d'abril de 2013.
  40. Daniel Pipes, Verschwörung. Faszination und Macht des Geheimen, Gerling Akademie Verlag München 1998, S. S. 140ff o.ö.
  41. Tobias Jaecker, Antisemitische Verschwörungstheorien nach dem 11. September. Neue Varianten eines alten Deutungsmusters, LIT Verlag, 4. Aufl., Münster 2009, S. 43, 52 o.ö.
  42. Makow Ph.D, H: Illuminati: The Cult that Hijacked the World, BookSurge Publishing, 2008, ISBN 1-4392-1148-5
  43. Brustein, William (2003). Roots of hate. Cambridge University Press, páx. 147. ISBN 0521774780.
  44. Perry, Marvin (2002). Antisemitism: Myth and Hate from Antiquity to the Present. Palgrave Macmillan, páx. 117. ISBN 0312165617.
  45. The Rothschilds: Portrait of a Dynasty, By Frederic Morton (1998), page 5
  46. The House of Rothschild

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]