Confederación Xermánica

Coordenaes: 50°06′29″N 8°40′30″E / 50.108°N 8.675°E / 50.108; 8.675
De Wikipedia
Imperiu Xermanu de 1848/1849
Confederación del Rin
Reinu de Prusia
Confederación Xermánica
(de 1815 a 24 agostu 1866)
Confederación Alemana del Norte
Reinu de Baviera
Reinu de Wurtemberg
Gran Ducáu de Baden
Hesse-Darmstadt
Luxemburgu
Liechtenstein
Imperiu Xermanu de 1848/1849
Confederación
Alministración
Capital Frankfurt del Main
Forma de gobiernu Confederación
monarquía dual (es) Traducir
Llingües oficiales alemán
División
Xeografía
Coordenaes 50°06′29″N 8°40′30″E / 50.108°N 8.675°E / 50.108; 8.675
Superficie 630100 km²
Demografía
Población 29 200 000 hab. (1815)
Densidá 46,34 hab/km²
Economía
Moneda reichstaler (es) Traducir, tálero de la Convención (es) Traducir y tálero de la unión (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La Confederación Xermánica (n'alemán: Deutscher Bund, «Confederación Alemana») foi una unión establecida en 1815 pol Congresu de Viena qu'arrexuntó a 39 Estaos alemanes nuna confederación d'Estaos soberanos so la presidencia de la Casa d'Austria. Asocedió a la Confederación del Rin, creada en 1806 por Napoleón I en sustitución del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu.

Creada pa caltener la seguridá de los múltiples pequeños Estaos del desapaecíu Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, la Confederación nun suponía nenguna concesión al creciente nacionalismu alemán, por non ser ésti del presto de Viena.

La Dieta, que nun yera un parllamentu de representantes escoyíos pol pueblu, sinón un congresu de delegaos con sede en Frankfurt del Main, foi la so única entidá central, anque en 1834 creóse la Unión Aduanera d'Alemaña y, con ello, un mercáu internu unitariu pa la mayoría de los Estaos.

La Revolución de 1848 tuvo gran resonancia n'Alemaña. En marzu producir en tolos Estaos de la Confederación alzamientos populares qu'obligaron a los príncipes a faer concesiones, que llevaron al surdimientu de los primeros parllamentos verdaderamente representativos.

La Confederación solo funcionaba cuando coincidíen les posiciones d'Austria y Prusia, que la so confrontación condució finalmente a la guerra de les Siete Selmanes. Tres el trunfu prusianu, la Confederación Xermánica quedó eslleida y foi sustituyida nel añu 1867 pola Confederación Alemana del Norte, apoderada por Prusia, que sirvió de preámbulu al Imperiu alemán.

Historia[editar | editar la fonte]

Antecedentes[editar | editar la fonte]

La guerra de la Tercer Coalición tuvo llugar ente 1803 y 1806. Dempués de la batalla d'Austerlitz, el Sacru Imperiu Romanu Xermánicu foi eslleíu'l 6 d'agostu de 1806 cola abdicación del emperador del Sacru Imperiu Francisco II. La aplastante victoria de Napoleón condicionó'l Tratáu de Presburgu, pol cual dieciséis Estaos alemanes, incluyendo Baviera y Wurtemberg, fundaron la Confederación del Rin en xunetu de 1806. Dempués de la batalla de Jena-Auerstedt d'ochobre de 1806 na Guerra de la Cuarta Coalición, dellos otros Estaos alemanes, ente ellos Saxonia y Westfalia, tamién entraron na Confederación. Solo Austria, Prusia, l'Holstein danés y la Pomerania sueca permanecieron fora de la Confederación del Rin.

Estes naciones más tarde xuniríense na Guerra de La Sexta Coalición ente 1812 y 1814.

Fundación[editar | editar la fonte]

La Confederación Xermánica foi creada por una declaración del Congresu de Viena el 8 de xunu de 1816 dempués de ser aludida nel Artículu 6 del Tratáu de París de 1814, a la fin de la Guerra de La Sexta Coalición.[1]

La Confederación foi creada formalmente por un segundu tratáu, la Declaración Final de la Conferencia Ministerial pa Completar y Consolidar la Organización de la Confederación Xermánica. Esti tratáu nun foi concluyíu y robláu peles partes hasta'l 15 de mayu de 1820. Los Estaos xunir a la Confederación Xermánica faciéndose partes nel segundu tratáu. Los Estaos designaos pa la inclusión na Confederación nel tratáu de 1816 fueron:[1]

Cuando foi concluyíu'l tratáu de 1820, los siguientes Estaos tamién fueron incluyíos:[1]

  1. Hesse-Homburg
  2. Lübeck
  3. Frankfurt
  4. Bremen
  5. Hamburgu

En 1839, como compensación pola perda de la provincia de Luxemburgu en favor de Bélxica, foi creáu'l Ducáu de Limburgu, que foi miembru de la Confederación Xermánica hasta la so disolución en 1866.

Disolución ya Imperiu[editar | editar la fonte]

La Confederación Xermánica terminó como resultáu de la guerra austro-prusiana de 1866 apostada ente les distintes entidaes constituyentes de la Confederación: l'Imperiu austriacu y los sos aliaos per un sitiu, y el Reinu de Prusia y los sos aliaos per otru llau. La guerra resultó na disolución de la Confederación, siendo parcialmente reemplazada pola Confederación Alemana del Norte en 1867, qu'incluyía a Prusia pero escluyía a Austria y los Estaos alemanes del sur. Mientres payares de 1870, los cuatro Estaos del sur xunir a la Confederación Alemana del Norte por un tratáu.[2]

El 10 d'avientu de 1870, el Reichstag de la Confederación Alemana del Norte renombró la Confederación como Imperiu alemán y dio'l títulu d'emperador alemán al rei de Prusia como presidente de la Confederación.[3] Mientres el Sitiu de París, el 18 de xineru de 1871, el rei Guillermu I de Prusia foi proclamáu emperador alemán na Galería de los Espeyos del Palaciu de Versalles.[4]

Miembros[editar | editar la fonte]

Situación n'espaciu-tiempu[editar | editar la fonte]

Ente 1806 y 1815, Napoleón entamó los Estaos xermánicos na Confederación del Rin, pero esta colapsó dempués de les derrotes en 1812 y 1815. La Confederación Xermánica tenía groseramente les mesmes fronteres que'l Sacru Imperiu nel tiempu de la Revolución francesa (sacante lo qu'agora ye Bélxica). Los Estaos miembros, amenorgaos drásticamente a 39 dende más de 300 primeramente (vease Kleinstaaterei) sol Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, fueron reconocíos como dafechu soberanos. Los miembros comprometer a la defensa mutua, y caltuvieron conxuntamente les fortaleces de Maguncia, la ciudá de Luxemburgu, Rastatt, Ulm y Landau.

L'Asamblea Federal so presidencia austriaca axuntar en Frankfurt (l'emperador Habsburgu y el rei del Reinu Xuníu y Hannover taben representaos por un 'unviáu').

Mientres la revolución de 1848/49, la Confederación Xermánica tuvo inactiva. Foi alicada en 1850 so la presidencia austriaca, pero la rivalidá ente Prusia y Austria foi creciendo cada vez más.

La Confederación foi eslleida en 1866 dempués de la guerra austro-prusiana y foi 'asocedida' en 1866 por una Confederación Alemana del Norte apoderada por Prusia. A diferencia de la Confederación Xermánica, la Confederación Alemana del Norte foi de fechu un verdaderu Estáu. El so territoriu entendía la parte norte del ríu Meno de la Confederación Xermánica, amás de los territorios orientales de Prusia y el Ducáu de Schleswig, pero escluyía a Austria y los otros Estaos alemanes del sur.

La influencia de Prusia ampliar cola guerra franco-prusiana, resultando na proclamación del Imperiu alemán en Versalles el 18 de xineru de 1871, que xunió la Confederación Alemana del Norte colos Estaos meridionales alemanes. Tolos Estaos constituyentes de l'anterior Confederación Xermánica convertir en parte del Kaiserreich en 1871, sacante Austria, Luxemburgu y Liechtenstein.

Impautu de la Revolución Francesa y les invasiones napoleóniques[editar | editar la fonte]

El canciller austriacu Klemens Wenzel von Metternich apoderó la Confederación Xermánica dende 1815 hasta 1848.

El final del sieglu XVIII foi un periodu de reformes polítiques, económiques, intelectuales y culturales, la Ilustración (representada por figures como Locke, Rousseau, Voltaire y Adam Smith), pero tamién arreyando un tempranu romanticismu, que llega a la so máxima rellumanza cola Revolución francesa, onde la llibertá del individuu y la nación imponer contra'l privilexu y les costumes. Representando una gran variedá de formes y teoríes, fueron principalmente una respuesta a la desintegración de los patrones culturales previos, acompañaos de nuevos patrones de producción, específicamente la puxanza del capitalismu industrial.

Sicasí, la derrota de Napoleón dexó sobrevivir a los rexímenes conservador y reaccionariu, como los del reinu de Prusia, l'Imperiu austriacu y la Rusia zarista, sentando les bases pal Congresu de Viena y l'alianza que s'opunxo a les demandes radicales de cambéu introducíes na Revolución francesa. Les grandes potencies teníen el propósitu nel Congresu de Viena en 1815 de restaurar Europa (na midida de lo posible) a les condiciones anteriores a la guerra, combatiendo tanto'l lliberalismu y el nacionalismu cola creación de barreres en redol a Francia. Cola posición d'Austria nel continente agora intacta y ostensiblemente segura sol so reaccionariu primer ministru Klemens von Metternich, l'imperiu Habsburgu sirviría como barrera pa contener los Estaos nacionales d'Italia y Alemaña, amás de pa contener a Francia. Pero esti balance de poder reaccionariu, dirixíu a bloquiar el nacionalismu alemán ya italianu nel continente, yera precariu.

Dempués de la derrota final de Napoleón en 1815, los Estaos miembros sobrevivientes del desapaecíu Imperiu Romanu Xermánicu xunir pa formar la Confederación Xermánica (Deutscher Bund) —una organización de tenues llazos, especialmente por cuenta de los dos grandes rivales, l'Imperiu austriacu y el reinu prusianu, cada unu tarreciendo pola dominación del otru.

En Prusia los gobernantes Hohenzollern forxaron un Estáu centralizáu. Pol tiempu de les Guerres Napoleóniques, Prusia yera un país social y institucionalmente retrógradu, basáu nes virtúes de la so aristocracia militar (Junkers), estratificada per ríxidu llinia xerárquiques. Dempués de 1815, les derrotes de Prusia ante la Francia napoleónica señalaron la necesidá de reformes alministratives, económiques y sociales p'ameyorar la eficiencia de la burocracia y fomentar una educación basada nos méritos. Inspirada pola organización napoleónica de los principaos alemanes ya italianos, les reformes de Karl August von Hardenberg y el conde de Stein yeren conservadores, dirixíes a caltener los privilexos aristocráticos más bien qu'a modernizar les instituciones.

Fora de Prusia, la industrialización avanzaba amodo y yera frenada pola falta d'unidá política, conflictos d'interés ente la nobleza y los comerciantes, y la continua esistencia del sistema de gremios, que desanimaba la competencia ya innovación. Mientres esto caltenía una clase media pequeña, apurriendo al vieyu orde una midida d'estabilidá que nun se vía en Francia, la vulnerabilidá de Prusia ante l'exércitu de Napoleón demostró a munchos ente'l vieyu orde qu'una Alemaña fráxil, estremada y atrasada sería una presa fácil pa la so cohesionado ya industrial vecín.

Les reformes fundaron les bases pal futuru poder militar de Prusia por aciu la profesionalización del exércitu y decretando el serviciu militar obligatoriu. Col propósitu d'industrializar Prusia, trabayando dientro del marcu proporcionáu poles antigües instituciones aristocrátiques, introduciéronse reformes pa romper el monopoliu de los Junkers sobre la propiedá de les tierres, aboliendo poro, ente otres midíes, la práutica feudal de la servidume.

Romanticismu, nacionalismu y lliberalismu nel Vormärz[editar | editar la fonte]

Anque les fuercies desamarraes pola Revolución francesa quedaron aparentemente so control dempués del Congresu de Viena, el conflictu ente les fuercies conservadores y los nacionalistes lliberales quedó nel meyor de los casos aplazáu. La era hasta la revolución fallida de 1848, onde estes tensiones atropáronse, ye referida comúnmente como Vormärz ("premarzo"), en referencia al españíu de los disturbios en marzu de 1848.

Esti conflictu enfrentó a les fuercies del antiguu réxime con aquelles inspiraes pola Revolución francesa y los Derechos del Home. La composición sociolóxica de los competidores yera, groseramente, per un sitiu el personal arreyáu nel comerciu, los negocios y la industria, y per l'otru llau l'asociáu cola aristocracia terrateniente y l'aristocracia militar (los Junkers) en Prusia, la monarquía Habsburgu n'Austria y los conservadores notables de los pequeños principaos y ciudaes-estáu n'Alemaña.

Mentanto, les demandes de cambéu dende embaxo fomentárense pola influencia de la Revolución francesa. En tola Confederación Xermánica, la influencia austriaca yera estrema, provocando la roxura de los movimientos nacionalistes. Metternich consideraba'l nacionalismu, especialmente'l movimientu nacionalista ente los mozos, el peligru más acuciosu: el nacionalismu alemán non solo podía refugar el dominiu austriacu sobre la Confederación, sinón tamién aguiyar el sentimientu nacionalista dientro del mesmu Imperiu austriacu. Nun Estáu políglota multinacional, nel que eslavos y maxares superaben en númberu a los alemanes, la perspeutiva d'un creciente sentimientu nacionalista de checos, eslovacos, húngaros, polacos, serbios y croates, xunto col creciente lliberalismu ente la clase media, yera verdaderamente espeluznante.

El Vormärz vio la puxanza de figures como August Heinrich Hoffmann von Fallersleben, Ludwig Uhland, Georg Herwegh, Heinrich Heine, Georg Büchner, Ludwig Börne y Bettina von Arnim. Les asociaciones ximnástiques de Friedrich Jahn espunxeron a la mocedá alemana de clase media a les idees democráticu y nacionalista. Diches asociaciones ximnástiques tomaron forma de fraternidaes nacionalistes y lliberales conocíes como Burschenschaften. El Festival de Wartburg en 1817 celebró a Martín Lutero como protonacionalista alemán, amestando'l luteranismu col nacionalismu alemán, ayudando a llevantar los sentimientos relixosos pola causa de la nación alemana. El festival remató cola quema de dellos llibros y otros oxetos que simbolizaben actitúes reaccionaries. Unu d'estos oxetos yera un llibru d'August von Kotzebue. En 1819, Kotzebue foi acusáu d'espiar pa Rusia y entós foi asesináu por un estudiante de teoloxía, Karl Ludwig Sand, quien foi executáu por esti crime. Sand pertenecía a una facción nacionalista militante de los Burschenschaften. Metternich utilizó l'asesinatu como sida pa emitir los Decretos de Carlsbad de 1819, qu'eslleieron los Burschenschaften, reprimieron la prensa lliberal y acutaron gravemente la llibertá académica.[5]

Alta cultura[editar | editar la fonte]

La Universidá de Berlín en 1850.

Artistes ya intelectuales alemanes, fuertemente influyíos pola Revolución francesa, viraron escontra'l Romanticismu. Nes universidaes, profesores de prestíu desenvolvieron reputación internacional, especialmente n'humanidaes, encabezaes por hestoria y filosofía, que traxeron una nueva perspeutiva histórica al estudiu de la historia política, teoloxía, filosofía, llingües y lliteratura. Con Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831) en filosofía, Friedrich Schleiermacher (1768-1834) en teoloxía y Leopold von Ranke (1795-1886) n'hestoria, la Universidá de Berlín, fundada en 1810, convertir na primer universidá del mundu. Von Ranke, por casu, profesionalizó la hestoria y asitió los estándares de la historiografía. Pa la década de 1830, les matemátiques, física, química y bioloxía algamaren un nivel mundial, encabezaos por Alexander von Humboldt (1769-1859) en ciencies naturales y por Carl Friedrich Gauss (1777-1855) en matemátiques. Los mozos intelectuales de cutiu recurrieron a la política, pero'l so sofitu a la fallida Revolución de 1848 forzó a munchos a exiliase.[6]

Población[editar | editar la fonte]

Transición demográfica[editar | editar la fonte]

La población de la Confederación Xermánica (escluyendo a Austria) creció un 60% ente 1815 y 1865, dende 21.000.000 hasta 34.000.000 habitantes.[7] Nesta era tuvo llugar n'Alemaña la transición demográfica. Foi una transición dende altes tases de nacencia y altes tases de mortalidá a baxes tases de natalidá y mortalidá en cuantes que se desenvolvía dende un país preindustrial a un país d'agricultura modernizada y soportaba una rápida crecedera industrial del sistema económicu urbanu. En sieglos anteriores, la escasez de tierra significaba que non tol mundu podía contraer matrimoniu y casábense dempués de los 25 años d'edá. Les altes tases de natalidá yeren compensaes con unes bien altes tases de mortalidá infantil, amás d'epidemies periódiques y males colleches.

Dempués de 1815, l'aumentu de la productividá agrícola atopar con una mayor ufierta d'alimentos, un amenorgamientu de les fames, epidemies y malnutrición. Esto dexó a les pareyes casase antes y tener más fíos. Los matrimonios alcordaos aportaron a pocu comunes en cuantes que a los mozos dexábase-yos agora escoyer a la so propia pareya, suxetu a vetu de los padres. Les clases altu y mediu empezaron a prauticar el control de la natalidá, y pocu dempués tamién lo fixeron los llabradores.[8] La población en 1800 yera fuertemente rural,[9] con solo'l 8% de la población viviendo en comunidaes ente 5000 y 100.000 persones y otru 2% habitando en ciudaes de más de 100.000.

Nobleza[editar | editar la fonte]

Nuna sociedá fuertemente agraria, la propiedá de la tierra xugaba un papel central. Los nobles d'Alemaña, especialmente aquellos nel este llamaos Junkers, apoderaben non solo nes llocalidaes, sinón tamién na corte prusiana, y especialmente nel exércitu prusianu. En crecedera a partir de 1815, el gobiernu centralizáu prusianu con base en Berlín tomó'l control sobre los poderes de los nobles, que fuera absolutu en términos de control sobre los llabradores. Retuvieron el control del sistema xudicial nes sos finques hasta 1848, según el control sobre la caza y les lleis del xuegu. Nun pagaron impuestos sobre la tierra hasta 1861 y caltuvieron la so autoridá de policía hasta 1872, y controlaron los asuntos de la ilesia hasta principios del sieglu XX. P'ayudar a la nobleza a evitar l'endeldamientu, Berlín creó una entidá de creitu p'apurrir préstamos de capital en 1809, y estendió la rede de préstamos a los llabradores en 1849. Cuando se fundó'l Imperiu alemán en 1871, la nobleza controlaba l'exércitu y la marina de guerra, la burocracia y la corte real; y polo xeneral afitaba la política gubernamental.[10][11]

Campesinado[editar | editar la fonte]

Los llabradores siguieron centrando la so vida nos pueblos, onde yeren miembros d'un cuerpu corporativu y ayudaben a xestionar los recursos de la comunidá y controlar la vida comuñal. Nel este, yeren siervos quien taben amestaos predominantemente a parceles de tierra. Na mayor parte d'Alemaña, l'agricultura tuvo al cargu de renteros que pagaben rentes y servicios obligatorios al propietariu de la tierra, quien yera típicamente un noble.[12] Los dirixentes llabradores supervisaben los campos y cabianes y los derechos de llendo, calteniendo'l orde públicu y la moralidá, y taben al cargu de tribunales locales que s'encargaben de delitos menores. Dientro de la familia'l patriarca tomaba toles decisiones, ya intentaba alcordar matrimonios ventaxosos pa los sos fíos. Gran parte de la vida comunal de los pueblos centrábase en redol a los servicios de la ilesia y los díes festivos. En Prusia, los llabradores echaben a suerte escoyer quién tenía de sirvir nel serviciu militar obligatoriu. Los nobles dirixíen les rellaciones esteriores y polítiques de los pueblos sol so control, y nun taben típicamente arreyaos nes actividaes y decisiones diaries.[13][14]

Rápido crecedera de les ciudaes[editar | editar la fonte]

Dempués de 1815, la población urbana creció rápido, debíu de primeres al influxu de la población nueva de les árees rurales. Berlín creció de 172.000 habitantes en 1800, a 826.000 en 1870; Hamburgu pasó de 130.000 a 290.000; Múnich de 40.000 a 269.000; Breslau de 60.000 a 208.000; Dresde de 60.000 a 177.000; Königsberg de 55.000 a 112.000. Compensando esta crecedera, producióse una estensa emigración, especialmente a Estaos Xuníos. Los emigrantes totalizaron 480.000 na década de 1840, 1.200.000 na década de 1850 y 780.000 na década de 1860.[15]

Zollverein: Integración económica[editar | editar la fonte]

Zollverein y la unificación alemana.

Esfuercios adicionales p'ameyorar la Confederación empezaron en 1834 col establecimientu d'una unión aduanera, el Zollverein. Escontra 1834, el réxime prusianu aguiyaba ventayes comerciales más amplies y el procesu d'industrialización, una lóxica continuación del programa de Stein y Hardenberg, menos de dos décades antes. Los historiadores vieron nello trés oxetivos prusianos: como preséu políticu pa esaniciar la influencia austriaca n'Alemaña; como una manera d'ameyorar la economía y fortalecer Alemaña contra una potencial agresión francesa mientres s'amenorgaba la independencia económica de los Estaos más pequeños.[16]

Inadvertidamente, estes reformes encendieron la llapada del movimientu d'unificación y aumentaron les demandes de les clases medies de más derechos políticos, pero nesi momentu l'atrasu y les medranes de Prusia sobre los sos más poderosos vecinos yeren mayores esmoliciones. La unión aduanera abrió un mercáu común, terminó coles tarifes interestatales, estandarizó los pesos, midíes y monedes dientro de los Estaos miembros (sacante Austria), formando unes bases d'una economía protonacional.[17]

Pa 1842 el Zollverein incluyía la mayoría de los Estaos alemanes. Dientro de los siguientes venti años, la producción de los fornos alemanes cuadruplicóse. La producción de carbón tamién creció rápido. De la mesma, la industria alemán (especialmente les fábriques fundaes pola familia Krupp) introdució l'aceru pa cañones, ejemplificando l'ésitu alemán na aplicación de nueves teunoloxíes na industria d'armamentu. La seguridá d'Alemaña ameyoraba considerablemente, dexando al Estáu prusianu y a l'aristocracia terrateniente segura d'amenaces esteriores. Los fabricantes alemanes tamién producieron fuertemente pal sector civil. El Reinu Xuníu yá nun suministraría la metá de les necesidaes d'Alemaña en bienes manufacturados, como faía de mano.[18] Sicasí, col desenvolvimientu d'una base industrial fuerte, l'Estáu prusianu fortalecía a la clase media y asina al movimientu nacionalista. La integración económica aumentó especialmente la conciencia nacional ente los Estaos alemanes, y fixo de la unidá política un escenariu creíble. Alemaña finalmente empezó a exhibir toles carauterístiques d'un protoestado.

El factor crucial que dexó sobrevivir al Vormärz al conservador réxime de Prusia, foi una coalición xeneral d'intereses de los sectores líderes ente la clase terrateniente y la puxante clase comercial y manufacturera. Marx y Engels, nel so analís sobre les fallíes revoluciones de 1848, definen esta coalición: "una clase comercial ya industrial que ye demasiáu débil y dependiente pa tomar el poder y gobiernu nel so propiu derechu y que polo tanto llanzar en brazos de l'aristocracia terrateniente y la burocracia de la realeza, camudando'l derechu de gobiernu pol derechu a faer dineru".[19] Sicasí, inclusive si l'elementu comercial ya industrial ye débil, ten de ser lo suficientemente fuerte (o llueu lo será) pa ser dignos a la cooptación, y la Revolución francesa apavoró a abondos elementos perceptivos de Prusia, Junkers, por que el Estáu tea lo suficientemente acomodáu.

Ente que se caltuvo una relativa estabilidá hasta 1848, con abondos elementos de la burguesía inda satisfechos d'intercambiar "el derechu de gobiernu pol derechu a faer dineru", la clase alta terrateniente atopar con que la so base económica fundíase. En cuantes que el Zollverein traxo progresu económicu y ayudó a caltener a la burguesía a raya por un tiempu, aumentó les files de la clase media, que yera la base social del nacionalismu y el lliberalismu, que l'Estáu prusianu intentaba frenar.

El Zollverein foi un movimientu escontra la integración económica, escontra'l modernu capitalismu industrial, una victoria del centralismu sobre'l localismu, llevando rápido al so fin la era de los gremios artesanales, nos pequeños Estaos principescos alemanes. Esto llevó a una revuelta en 1844 de los texedores silesios, quien vieron el so mediu de vida destruyíu pol ádene de nueves manufactures.

El Zollverein tamién debilitó la dominación austriaca sobre la Confederación, una y bones la unidá económica aumentó'l deséu d'unidá política y el nacionalismu.

Les Revoluciones de 1848[editar | editar la fonte]

Bandera de guerra de la Reichsflotte.
Enseña naval de la Reichsflotte.

Les noticies sobre la Revolución de 1848 en París rápido llegaron a los lliberales burgueses descontentos, republicanos y obreros más radicales. El primer alzamientu revolucionariu n'Alemaña empezó nel Estáu de Baden en marzu de 1848. Nunos pocos díes, produciéronse llevantamientos revolucionarios n'otros, incluyendo a Austria, y finalmente en Prusia. El 15 de marzu de 1848, los súbditos de Federico Guillermu IV de Prusia ventilaron los sos largamente reprimíes aspiraciones polítiques en violentos disturbios en Berlín, mientres s'alzaben barricaes nes cais de París. El rei Luis Felipe de Francia fuxó a Gran Bretaña. Federico Guillermu IV dexó ante la roxura popular y prometió una constitución, un parllamentu y sofitu a la unificación alemana. Pero a lo menos el so réxime permanecía de pies.[20][21]

El 18 de mayu, el Parllamentu de Frankfurt (Asamblea de Frankfurt) abrió la so primer sesión, con delegaos de dellos Estaos alemanes. Darréu tuvo estremáu ente aquellos favorables a la solución kleindeutsche (pequeña Alemaña) y aquellos favorables a la solución grossdeutsche (gran Alemaña). Los primeres a favor d'ufiertar la corona imperial a Prusia. Los postreros favorables a apurrir la corona a los Habsburgu en Viena, lo qu'integraría a Austria puramente y Bohemia (pero non Hungría) a la nueva Alemaña.

Dende mayu a avientu, l'Asamblea elocuentemente aldericó temes académiques mientres los conservadores rápido moviéronse contra los reformistes. Como n'Austria y Rusia, l'afirmación de la clase media aumentó los sentimientos autoritariu y reaccionariu ente la clase alta terrateniente, que la so posición económica taba tornando. Tornar en palanques polítiques pa caltener el so gobiernu. En cuantes que l'exércitu prusianu permaneció lleal y los llabradores nun amosaben interés, Federico Guillermu IV recuperó'l so enfotu. L'Asamblea emitió una "Declaración sobre los Derechos del pueblu alemán", perfilóse una constitución (escluyendo a Austria qu'abiertamente refugó a l'Asamblea), y el lideralgu del Reich foi ufiertáu a Federico Guillermo, quien refugó "recoyer una corona de la cuneta". Miles de lliberales de clase media fuxeron al estranxeru, especialmente a los Estaos Xuníos.

En 1849, Federico Guillermu IV propunxo la so propia constitución. Esti documentu concentraba'l poder real en manes del rei y les clases altes y llamaba a una confederación d'Estaos alemanes del norte (la Unión de Érfurt). Austria y Rusia, tarreciendo una Alemaña fuerte apoderada por Prusia, respondieron primiendo a Saxonia y Hannover a retirase, y Prusia viose obligada a abandonar l'esquema nun tratáu conocíu como la "humildación de Olmütz".

== Bismarck y les Guerres d'Unificación Una nueva xeneración d'estadistes respondieron a les demandes populares d'unidá nacional colos sos propios fines, siguiendo cola tradición de Prusia d'autocracia y reforma dende enriba. Alemaña atopó a un líder capaz d'acometer l'aparentemente paradóxica xera d'una modernización conservadora. Bismarck foi escoyíu por Guillermu I de Prusia (futuru Káiser Guillermu I) pa burllar a los lliberales nel Landtag, quien s'aguantaben al militarismu autocráticu de Guillermo. Bismarck dixo a la Dieta, "les grandes cuestiones del día nun son decidíes por discursos nin votaciones mayoritaries ... sinón con sangre y fierro"; esto ye, pola guerra y el poder industrial.[22] Prusia yá tenía un gran exércitu; agora foi aumentáu cola rápida crecedera del so poder económicu.

Bismarck conquistó y convenció gradualmente a la clase media, reaccionando a los sentimientos revolucionarios espresaos en 1848 al apurrir les oportunidaes económiques poles que los sectores medios urbanos tuvieren lluchando.[23]

Legáu[editar | editar la fonte]

Monarques de los Estaos miembros de la Confederación Xermánica nel alcuentru de Frankfurt del Main en 1863.

La lletra del Himnu d'Alemaña diz:

Deutschland, Deutschland über alles, :Über

alles in der Welt, :Wenn ye stets zu Schutz und Trutze

Brüderlich zusammenhält;
Von der Maas bis an die Memel, :von

der Etsch bis an dean Belt:

Deutschland, Deutschland über alles, :Über
alles in der Welt!

La segunda estrofa, «Dende'l ríu Mosa hasta'l Memel, dende'l ríu Adigio hasta'l Belt», fai alusión a les fronteres xeográfiques nos cuatro puntos cardinales (esti oeste, sur-norte) de los 38 Estaos que componíen la Confederación Xermánica.[24]

Legáu territorial[editar | editar la fonte]

Los actuales países, que'l so territoriu yera parcial o dafechu alcontráu dientro de les fronteres de la Confederación Xermánica 1815–1866, son:

Estaos miembros[editar | editar la fonte]

Estaos de la Confederación Xermánica.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 A Manual of the History of the Political System of Europe and its Colonies, H. G. Bohn, https://books.google.com/books?id=Vc88AAAAIAAJ&pg=PA480 
  2. Case, Nelson (1902). European Constitutional History. Cincinnati: Jennings & Pye, páx. 139.
  3. Case 1902, pp. 139–140
  4. Case 1902, p. 140
  5. Williamson, George S. (2000). «What Killed August von Kotzebue? The Temptations of Virtue and the Political Theology of German Nationalism, 1789-1819». Journal of Modern History 72 (4):  páxs. 890-943. 
  6. Sheehan, James J. (1989). German History: 1770-1866. New York: Oxford University Press, páx. 324-371, 802-820. ISBN 0198221207.
  7. Nipperdey, Thomas (1996). Germany from Napoleon to Bismarck: 1800-1866. Princeton: Princeton University Press, páx. 86. ISBN 069102636X.
  8. Nipperdey, Thomas (1996). Germany from Napoleon to Bismarck: 1800-1866. Princeton: Princeton University Press, páx. 87-92, 99. ISBN 069102636X.
  9. Clapham, J. H. (1936). The Economic Development of France and Germany: 1815-1914. Cambridge: University Press, páx. 6-28.
  10. Weber, Eugen (1971). A Modern History of Europe. New York: Norton, páx. 586. ISBN 0393099814.
  11. Sagarra 1977, pp. 37–55, 183–202
  12. The monasteries of Bavaria, which controlled 56% of the land, were broken up by the government, and sold off around 1803. Nipperdey, Thomas (1996). Germany from Napoleon to Bismarck: 1800-1866. Princeton: Princeton University Press, páx. 59. ISBN 069102636X.
  13. Sagarra 1977, pp. 140–154
  14. For details on the life of a representative peasant farmer, who migrated in 1710 to Pennsylvania, see Kratz, Bernd (2008). «Hans Stauffer: A Farmer in Germany Before his Emigration to Pennsylvania». Genealogist 22 (2):  páxs. 131-169. 
  15. Nipperdey, Germany from Napoleon to Bismarck: 1800–1866 pp 96–97
  16. Murphy, David T. (1991). «Prussian aims for the Zollverein, 1828-1833». Historien 53 (2):  páxs. 285-302. doi:10.1111/j.1540-6563.1991.tb00808.x. 
  17. W. O. Henderson, The Zollverein (1959) is the standard history in English
  18. William Manchester, The Arms of Krupp, 1587–1968 (1968)
  19. Karl Marx, Selected Works, II., "Germany: Revolution and Counter-Revolution", written mainly by Engels.
  20. James J. Sheehan, German History, 1770–1866 (1993), pp 656–710
  21. Mattheisen, Donald J. (1983). «History as Current Events: Recent Works on the German Revolution of 1848». American Historical Review 88 (5):  páxs. 1219-1237. 
  22. Martin Kitchen, A History of Modern Germany, 1800–2000 (2006) p. 105
  23. Otto Pflanze, Bismarck and the Development of Germany, Vol. 1: The Period of Unification, 1815–1871 (1971)
  24. «Problemes al cantar l'himnu alemán». Deutsche Welle 21.06.2006. Consultáu'l 2 de setiembre de 2007.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Barrington Moore, Jr. 1993 [1966]. Social Origins of Dictatorship and Democracy. Boston: Beacon Press.
  • Blackbourn, David. The Long Nineteenth Century: A History of Germany, 1780–1918 (1998) excerpt and text search
  • Blackbourn, David, and Geoff Eley. The Peculiarities of German History: Bourgeois Society and Politics in Nineteenth-Century Germany (1984) online edition
  • Brose, Eric Dorn. German History, 1789–1871: From the Holy Roman Empire to the Bismarckian Reich. (1997) online edition
  • Evans, Richard J., and W. R. Lee, eds. The German Peasantry: Conflict and Community from the Eighteenth to the Twentieth Centuries (1986)
  • Nipperdey, Thomas. Germany from Napoleon to Bismarck (1996), very dense coverage of every aspect of German society, economy and government
  • Pflanze, Otto. Bismarck and the Development of Germany, Vol. 1: The Period of Unification, 1815-1871 (1971)
  • Ramm, Agatha. Germany, 1789–1919 (1967)
  • Sagarra, Eda (1977). A Social History of Germany: 1648-1914. New York: Holmes & Meier, páx. 37-55, 183-202. ISBN 0841903328.
  • Sagarra, Eda. Introduction to Nineteenth Century Germany (1980)
  • Sheehan, James J. German History, 1770-1866 (1993), 969pp; the major survey in

English *Werner, George S. (1977). Bavaria in the German Confederation 1820-1848.

  • Westermann, Großer Atles zur Weltgeschichte (in German, detailed maps)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.