Quiebra

De Wikipedia
(Redirixío dende Quebra)
Quebra

Vista interna y esterna d'un brazu con una quebra compuesta, antes y dempués de ciruxía.
Clasificación y recursos esternos
CIE-10 Sx2 (onde x=0-9 dependiendo de l'allugamientu de quebrar)
CIE-9 829
CIAP-2 L76
DiseasesDB 4939
MedlinePlus 000001
MeSH D050723
Especialidá osteología (es) Traducir
Sinónimos
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]

Una quiebra ye la perda de continuidá normal de la sustancia óseo o cartilaxinosa, por cuenta de golpes, fuercies o tracciones que les sos intensidaes superen la elasticidá del güesu. El términu ye estensivu pa tou tipu de frayatos de los güesos, dende aquelles en que'l güesu destrúyese amplia y evidentemente, hasta aquelles mancadures bien pequeñes ya inclusive microscópiques.

Etioloxía[editar | editar la fonte]

Animación 3D de quebra por traumatismu direutu

Polo xeneral, quebrar producir pola aplicación d'una fuercia sobre'l güesu, que supera'l so resistencia elástica, en cuanto al mecanismu d'aplicación de felicidá fuercia sobre'l focu de quebrar, podemos clasificales:

  • Por traumatismu direutu, nes cualos el focu de quebra foi producíu por un golpe direutu que la so enerxía tresmítese direutamente pola piel y les partes blandes. Por casu, el golpe d'un martiellu sobre un deu, quebrando la falanxe correspondiente. Nesta mesma clasificación atopen les quebres producíes de resultes d'una cayida, nes cualos el güesu ye'l mediu de tresmisión de l'acción de la fuercia y el suelu o otru elementu contundente ye l'elementu que reacciona, superando la resistencia ósea.
  • Por traumatismu indireutu, nes cualos el puntu d'aplicación de la fuercia ta alloñáu del focu de quebra. Nesti casu, les fuercies aplicaes tienden a torcer o angular el güesu. Por casu, la cayida d'un esquiador, con rotación de la pierna, produz una quebra a nivel mediu de la tibia y el peroné, tando les fuercies aplicada a nivel del pie fixu y de tol cuerpu en rotación y cayida.
    • Si la fuercia ye aplicada paralelamente a la exa de resistencia habitual del güesu, como lo qu'asocede nes cayíes d'altor de pies sobre les vértebres, resultando nuna compresión del güesu, encurtiándolo, denominar quebra por achaplamientu.
    • Si la fuercia ye aplicada sobre un puntu de suxeción d'estructures tendoligamentosas, esgañando un cachu del güesu, denominar quebra por arrancamientu.
  • Por fatiga, tamién denominaes bonales, son aquelles en que la fuercia ye aplicada en forma enllargada ya intermitente nel tiempu. Por casu, la quebra de marcha que se produz en dellos atletes o reclutes del exércitu, que se produz nel pie (a nivel del segundu metatarsianu)

En neños y adolescentes[editar | editar la fonte]

Quebrar en neños y adolescentes tienen delles carauterístiques que les estremen de les que se presenten n'adultos. En comparanza col güesu maduru de los adultos, el güesu en crecedera tien un coeficiente d'elasticidá mayor, por cuenta de la so particular composición histolóxica. Esta elasticidá condiciona l'apaición de quebres que nun s'acompañen de rotura completa del güesu nel focu de quebra. Por cuenta de que nun esiste una rotura completa, los síntomes reparaos en munches quebres en neños suelen ser de menor intensidá que los que se ven n'adultos.

Esisten diversos tipos de patrones de quebra esclusivos del güesu en crecedera de los neños y adolescentes:

  • En "tarmu verde": El güesu ta incurvado y na so porción convexa reparar una llinia de quebra que nun llega a afectar tou la so espesura. Na so porción cóncava'l güesu solamente atópase deformado.
  • En "botón o torus": La corteza del güesu québrase solamente n'unu de los sos llaos, deformándose sobre sí mesma.
  • Deformación plástica: La diáfisis del güesu mancáu se incurva, ensin qu'esista una quebra llinial que pueda reparase en radiografíes. Sicasí, sí puede reparase rotura de les trabéculas ósees al microscopiu.

El tratamientu de quebrar en neños suel ser más senciellu y tien polo xeneral meyores resultaos que n'adultos, por cuenta de la alta capacidá de rexeneración y remodelación de la cadarma en crecedera.

== Patoxenia Quebrar d'un güesu entiende davezu la destrucción de la continuidá del periostiu, el texíu óseo puramente dichu y l'endostio.

Procesu de sanamientu:

  1. Inflamación aguda con presencia d'hematoma, edema y angiogenesis.
  2. Formación de cartílagu que depués se calcifica per mediu de la osificación endocondral y forma el durez ósea
  3. Remodelación: los osteoclastos moldia'l güesu pa da-y la forma inicial y funcional.

La resistencia del güesu mengua, faciendo'l segmentu quebráu qu'agora esta reparáu más propensu a una nueva quebra.

Clasificación[editar | editar la fonte]

Quebra de clavícula.

Una quebra ye la rotura parcial o total d'un güesu. Los sistemes de clasificación de quebrar son dellos, y dependen del tipu de frayatu del güesu o zona corporal afeutada, lo mesmo que de otros factores asociaos. Pueden clasificase según la so etioloxía en "patolóxiques", "traumátiques", "por fatiga de marcha o estrés" y "obstétricas".

Esposición[editar | editar la fonte]

Dependiendo si'l puntu de quebra comunícase o non col esterior, clasificar en:

  • Zarrada: si la punta de quebrar nun s'acomuñar a rotura de la piel, o si hai firida, esta nun comunica col esterior.
  • Abierta: si hai una firida que comunica'l focu de quebra col esterior, faciendo posible al traviés d'ella, el pasu de microorganismos patóxenos provenientes de la piel o l'esterior.

Llocalización nel güesu[editar | editar la fonte]

Según el so allugamientu nel güesu, clasificar en:

  • Quebres pararticularres, asocede nos estremos óseos y estrémense en epifisiarias y metafisiarias.
    1. Quebra epifisiaria, asocede nel texíu óseo esponxosu del estremu articular d'un güesu, la epífisis, usualmente llugar d'insertamientu de la cápsula articular y lligamentos estabilizadores de l'articulación.
    2. Quebra metafisiaria, asocede na metáfisis ósea, usualmente perbién irrigada.
  • Quebra diafisiaria, asocede na diáfisis ósea, munches vegaes son llugares con poca regación sanguínea.

Llocalización nel cuerpu humanu[editar | editar la fonte]

Según el güesu afeutáu denominar:

Gravedad[editar | editar la fonte]

Si la fuercia traumático ye de poca intensidá y la seición del güesu nun aportar# a total, denominar fisura o quebra incompleta. Si se secciona tol güesu, ye una quebra completa; y si produzse amás una separación ente los fragmentos óseos, denominar quebra con desplazamientu, que implica complicaes operaciones pa la so cura.

Enfermedaes acomuñaes[editar | editar la fonte]

Cuando una quebra producir nun güesu afeutáu por una enfermedá falar de quebra en güesu patolóxicu. Les enfermedaes más comunes que pueden afectar a los güesos son:

Cuadru clínicu[editar | editar la fonte]

Los siguientes son los signos y síntomes más habituales d'una quebra:

  1. Dolor (hasta shock neurogénico)
  2. Impotencia funcional
  3. Deformación
  4. Perda de les exes
  5. Equimosis
  6. Crépito oseu #

Movilidá anormal

  1. Hemorraxa interna (hasta shock hipovolémico

Tratamientu[editar | editar la fonte]

En casu de quebra, si nun se ye médicu o nun se diagnosticó'l problema, lo meyor que puede faer se ye entablillar el miembru (brazu, por casu) con daqué moldiable como cartón o madera.

El manexu de quebrar ye polo xeneral el mesmu, esto ye:

  • Inmovilizar
  • Amenorgar
  • Rehabilitar

La forma en que se realiza cada unu d'estos pasos ye'l que varia, dende los métodos ortopédicos hasta quirúrxicos (d'un resolución muncho más rápidu, pero de mayor costo y con requerimientos de material técnico-humanu muncho más elevaos).

Una de les formes correutes d'inmovilizar una mancadura ósea (quebra) ye d'articulación a articulación, esto con cuenta de nun se mueva'l güesu y cause más dañu internu a los vasos sanguíneos o músculos, al inmovilizar la parte afeutada amenórgase dolor inflamación y dase estabilidá a la persona pa ser treslladada a un hospital.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]